~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA


Krisu mäkään en oo muutamaan viikkoon pystyny mahallaan nukkuun, mies ostiki mulle toisen peiton minkä sit iltasin asettelen masun alle/jalkojen väliin ni nukkuminen onnistuu. Suosittelen ku mä en ainakaan osaa oikeen muuten nukkuu, ainakaan kunnolla!
 
Tulipas hetkessä paljon tekstiä taas...

Kiva kun saatiin yksi mamma lisää,,, tervetuloa oohlalaa!

Tuo ikäkeskustelu on minusta aina niin kivaa,kun meidän suku on aina lisääntynyt nuorena, itse olin 20 kun sain esikoisen, äitini 20 kun sai minut ja 40 siis kun tuli mummoksi. Meidän pojilla on elossa vielä ukin mummo joka täyttää pian 90v että silleen aika kiva kun on monta sukupolvee.
 
elikkä listaan voi laittaa vaikka ikää eli oon 24.v..
tosta ikä asiasta että meijän suvussa on lisääntyminen tapahtunut aina aika myöhään ja oon kyllä nuorin selkeesti. eipä tunnu silti kovin epäkypsältä näihin vanhemmuus puuhiin- luotan itseeni kasvattajana kuten myös mieheeni. vaikka ehkä se epävarmuus tulee sitten lapsen synnyttyä:) katellaan.mutta pää sääntö mulla on ollut nyt se että yritän pysyä mahd. rentona enkä liikoja stressaa..katotaan miten akan käy.

tosta sukupuoli tuntemuksista että mulle on nytten tullut jostain tyttö fiiliksiä vaikka on todellakin ihan sama kumpi tulee eikä ole toivomuksia ollut missään vaiheessa.aika hämärää vaikka joku aika sitten manailin koko tuntemus juttua että mistä semmosia muka pitäs tietää kun ihmiset kyseli.

 

Taimi tervetuloa joukkoon, mukaan sopii hyvin!
Lisään sut tonne listaan samantien.


Onpa täällä nyt hiljasta... Mun pitäis alkaa ruokaa laittaan mut on taas toi alaselkä ihan jumissa ni attelin hetken odottaa. Tarvii varmaan istualtaan kokkailla taas.


Pikkuvaemo hyvin on tepsiny toi kahvijuttu päänsärkyyn!
Iso :hug: sulle vielä vinkistä. Olo on ku eri ihmisellä, oli jotenki niin veto pois sen tasasen jomotuksen takia!


:heart: :Ninni ja Kirppu 16+2 :heart: :heart:
 
Meidänkään suvussa ei oo kummasteltu vaikka lapsen näin aikasin tekasen. Molemmat mummot on ollu 19 ku saaneet ensimmäisen lapsen, anoppi oli myös 19 ja hänen äitinsä 18. :D Ainoa poikkeus on oma äitini joka oli jo 29 kun minä synnyin, tosin toodella pitkän ja hartaan yrittämisen jälkeen. Ja itse katsoisin että se on yksilöllistä miten nuorena on valmis äidiksi. Minun elämäni ei esimerkiksi koskaan ole pyörinyt sen oman navan ympärillä vaan olen huolehtinut esimerkiksi pienemmästä siskostani hyvinkin paljon. Ja semmonen huolehtija-tyyppi olin jo päiväkodissa, sano äiti. :)

Me ei ostettu uusia vaunuja vaan lahjoituksena saatiin vuoden '03 erittäin hyvät ja toimivat Teutoniat joista ollaan äärimmäisen kiitollisia :heart:

Mä nukun kanssa silleen puolivatsallaan, ihan vatsallaan ei oo kyenny enää aikoihin. Kunhan tää tästä vielä etenee niin mulla on sitten semmonen tyynykin jalkojen väliin joka helpottaa roimasti ison mahan kanssa nukkumista.

Ja minäkin olen kiitollinen kaikista teistä ja teidän neuvoista täällä jotka on samassa jamassa. Suureksi osaksi nuoresta iästäni johtuen minun ystäviäni ei voisi vähempää kiinnostaa raskausoireeni ja mitä vitamiineja kannattaa syödä jotta vauvalla on hyvä. Enkä tavallaan viitsi heitä niillä tiedoilla "rasittaa" kun selvästikään ei kiinnosta. Miehen kanssa toki voi puhua mut ei se ole sama asia, ja täällä on ainakin kullanarvoisia tyyppejä ja neuvoja! Ainakin minä olen kokenut niin. Ja alusta asti olen halunnut itse olla aktiivinen näissä piireissä sillä asun uudessa kaupungissa ja tuttuja minulla ei täällä juurikaan ole. Kukaan ei tule kotiovelta hakemaan kaveriksi vaan itse pitää lähteä ja tehdä! Tää on ollut oiva paikka vertaistuelle ja uusien tuttujenkin tapaamiseen.

 
Onnea Ninni hienosta uudesta taidosta!
Ja tosi kiva, että kahvi auttaa sullakin. Olin itse tosi yllättynyt, miten paljon vaikuttaa.

Meille tulee kohta naapurit kylään ja alkaa varmasti mieletön ralli kun yksi neljävuotias tyttö ja kaksi villiä viisivuotiasta poikaa saa leikin aikaseksi.
Ei kyllä haittaa, kaiken korvaa kuukauden ikäinen poikavauva, jota saa kantaa ja nuuskutella.
Kuulemiin, pikkuvaemo ja -kakkonen 15+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja hope08:
Turdus itsekin kirjoittelet julkiselle foorumille joten miksi parut jos tulee p..skaa naamaan, vilkases sinne omaan peiliin :LOL:
Syytät nyt muita siitä mihin itse syyllistyt. ;)
Jälleen yksi hymiöitä kylvävä uuslukutaidoton, jolle Seiskan leipätekstien sisäistäminen edustaa lähes inhimillisen suorituskyvyn äärirajoja.

Jos olisit ymmärtänyt kirjoittamani asian kontekstin, olisit huomannut, että en valita saamistani vastauksista kuten alkuperäinen, "urkkivaa" kaveriaan juttujensa lukemisesta soimaava kirjoittaja.

 
Molskis! Piti ruveta kysymään, kun en ole vieläkään tuntenut vauvelin liikkeitä, ja täällä tunnustaa että "kaikki" on tuntenut jo viikkokausia... Piru vie, kun en edes muista, millonka tunsin edellisissä raskauksissa (tämä siis kuitenkin jo neljäs), että pitäsikö olla huolissaan...
pohtii mahamakkaroitaan tökkivä mollamamma 15+6
 
Mä todella petyin kun täällä taas jauhetaan tätä samaa kun eilen ja edelleen toivon ettei kukaan kommentois asiattomuuksia niin ehkä meidät jätetään rauhaan ja voisimme jatkaa niistä porkkanalaatikoista, vauvoista, karjalanpaisteista ja vaikkapa puolukoista niinku ennenkin ilman sarjamurhaajia, analysointeja ja oikeinkirjoituksia.

Käytin pojan siellä hammaslääkärissä ja ainakaan hampaat ei heiluneet, joten vaikuttaa siltä ettei eilinen tapaturma tehnyt kovin pahaa vahinkoa, mitä nyt äidin sydämeen haavan. Poika on kyllä säälittävän näköinen kun ylähuuli on turvonnut.. Pitää olla entistä tarkempi nyt kiipeilyjen kanssa.

Vauva on liikkunut taas ihan pitkin päivää, nytkin kun istun tässä niin kovasti potkiskelee. On varmaan paha olla kun istun tässä polvet koukussa, joten en ole tän kauempaa.

enne ja aarre 17+5 :eek:

ps. mollamamma varmasti ei tarvitse olla huolissaan, ei varmaankaan kaikki ole vielä tunteneet liikkeitä ainakaan viikkokausia. Itse tunsin esikosta rv15 ja nyt rv13-14 (tosin oli parin viikon tauko ettei mitään) ja nyt taas. Varmasti riippuu niin monesta tekijästä, istukasta, ruumiinrakenteesta ja vauvan asennosta yms. Mä tunsin ekat makaamalla kyljelläni illalla ja ihan vaan hiljaa kuunnellen. Toivotaan että kohta sinunkin oma pikkuisesi yllättäisi sinut ihanilla pikkuliikkeillään! :heart:
 
Hei,

"Kiva" huomata että muillakin on ollut jatkuvaa päänsärkyä.. Itse olen kärsinyt siitä jo yli kuukauden, mutta työterveyslääkäri sanoi sitä flunssaksi ja ehdotti että voin vaikka ottaa mynthon-pastilleja... hmm.. ;)
Nyt särky alkaa helpottaa, mutta huimaa hirveesti alhaisen verenpaineen vuoksi.

Kävin tänään neuvolassa ja painoa on tullut raskauden alusta (nyt vko 17+1), kokonaiset 300 grammaa...
Miten muilla?
Olin jo huolissani kun vatsa ei kasva, mutta sielä se sydän sykki reippaasti :)

odottelen tässä että milloin saan ostaa ne ensimmäiset kamalat mammahousut.. alkais jo kuulua asiaan..

Mukavaa tiistai-iltaa..

Laura & mönkijä 17+1
 
Heips kaikki!

Viimeisinä sanoinani tulin kertomaan eräälle nimeltä mainitsemattomalle siivekkäälle, että kirjoja voi lukea muutenkin kuin ostamalla. Minä olen koko pienen ikäni lainannut niitä ilmaiseksi kirjastosta!! Tekisi mieleni käyttää tässä kohtaa erästä tiettyä hymiötä tunteitani kuvaamaan, mutta koska ne tuntuvat saavan tämän rastaan ärtyneeksi, pitäydyn siitä.

Aurinkoista raskauden jatkoa teille kaikille, minä ja tämä em. rastas emme sovi samalle palstalle, joten poistun vaihtamaan kuulumisiani johonkin toisaalle, ja tällä kertaa suljettuun yhteisöön, jossa saan rauhassa kertoa itsestäni niin paljon kuin haluan, ilman että kukaan käy kimppuuni ja asioikseen etsii tietoa viesteistäni, kääntyäkseen näiden tietojen avulla minua vastaan. Anonyymius on nimimerkin takana kirjoittelun idea, ja tämä henkilö teki siitä minun kohdallani kyseenalaista. Onneksi ilmoitukseni asiattomista viesteistä ylläpidolle menivät perille ja henkilön minua koskevat viestit on poistettu.

Voikaa hyvin äidit, ja pitäkää pienistänne huolta!
Hei-hei kaikille! :wave:

Papsu 16+1
 
Kävin tänään neuvolassa ja vko pitäs la:n mukaan olla 16+4, mutta niitä kuitenkin olis tänään tasan 17 np ultran laskenta tavan mukaan ja se lääkäri kait vaan kirjotti tai kts väärin sen la:n ja nyt en TODELLA tiedä missä mennään!!! Onko kellään muulla tänään tasan 17 vko ja koska teillä la? Ärsyttävää argh kun kaikki kuviot menee sekasin...esim.et onko rakenne ultra nyt sittenkin liian myöh.jos se lekurikin on laskenu väärien päivämäärien mukaan ja plaa plaa!!! Auttakaa please?

 
Mä kanssa päätin jättää tietyt kirjoitukset kommentoimatta jos ne siten lakkaisivat. Keskitytään nyt vaan näihin kasvaviin masuihin ja ruokaohjeiden vaihtamisiin.
Papsu, ikävä että päädyit tollaseen ratkaisuun, laitoin sulle yv:ä!

Turku vaikenee...

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+2 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutteli78:
Kävin tänään neuvolassa ja vko pitäs la:n mukaan olla 16+4, mutta niitä kuitenkin olis tänään tasan 17 np ultran laskenta tavan mukaan ja se lääkäri kait vaan kirjotti tai kts väärin sen la:n ja nyt en TODELLA tiedä missä mennään!!! Onko kellään muulla tänään tasan 17 vko ja koska teillä la? Ärsyttävää argh kun kaikki kuviot menee sekasin...esim.et onko rakenne ultra nyt sittenkin liian myöh.jos se lekurikin on laskenu väärien päivämäärien mukaan ja plaa plaa!!! Auttakaa please?
Heips!

Mulla raskausviikot 17+1 ja laskettu aika 10.3. Sen mukaan sulla sitten ois 11.3...

Toivottavasti tilanne selviää. :)
 
Tutteli! Mä oon ollu jo kahessa ultrassa, ekaks yksityisellä ja sit kaupungin tarjoomassa, molemmissa kuitenki sama lääkäri ja se laski mulle kans raskausviikot väärin vaikka laskettu aika olikin molemissa sama, siis toi 16.3. En sit tiedä millä laskureilla ne lekurit noita oikeen laskee. Ja ens vuonna on karkausvuosi, en tiedä ottaako ne sitäkään huomioon.

Pikkuvaemo kiitos viestistä, kirjottelen takasin paremmalla ajalla!

Hauskaa illanjatkoa kaikille, kauniita unia!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+2 :heart: :heart:

Ai niin Papsulle vielä jättijätti :hug:
 
Täällä vaan myrsky jatkuu joten taidan odotella parempia aikoja ja palaan asiaan muutaman viikon päästä, jos silloin olisi asialinjaa, eli raskautta...
Voikaa mammat hyvin ja pitäkää huoli masuistanne! :wave:

Korven tyttö ja Kamut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Korven tyttö:
Täällä vaan myrsky jatkuu joten taidan odotella parempia aikoja ja palaan asiaan muutaman viikon päästä, jos silloin olisi asialinjaa, eli raskautta...
Voikaa mammat hyvin ja pitäkää huoli masuistanne! :wave:

Korven tyttö ja Kamut

Mulla samat fiilikset kun kahlasin lokapinon läpi!! Palaillaan kun illat vielä enemmän pimenevät!! :hug: kaikille!!
Minna ja Aapu 17+3

 
Eipä paljon viitsi kirjoitella, kun tältä näyttää. Palataan joskus myöhemmin sitten isompien mahojen kanssa. LauraN: En mie ainakaan vielä käytä mammahousuja, koska ne on mahasta liian isot. Vanhat farkut menee, kun jätän ylimmän napin joistakin auki ja sidon hiuslenksulla... heh heh. Insinöörin lapsi ja vaimo.

Misupai ja Helmis 18+3
 
moikka kaikille.
Ja uusille oikein paljon tervetuloa. En oo nyt kerenny ollenkaan kirjoittelee kun töissä on ollu niin paljon kiirettä. Ikävä syysmyrsky iskeny tänne palstalle. höh.Ens viikolla olis neuvola. On se niin ihanaa kun on jo pari viikkoa tuntunu vauvan liikkeet. Ja masu kasvaa, että äitiyshousut on kova sana. Ei muuta kuin mukavaa syysillan jatkoa kaikille.
T. Härkäneito ja vaavi rv. 17+3
 
Malla29
Papagena, harmittaa sinun puolestasi kuin myös monen muun, että joku tosiaan nauttii "koulukiusaamisesta" vielä tuolla ikää. Mielestäni on ikävää, jos jotkut teistä päädytte poistumaan keskustelusta.
Jos on aikaa ja intoa, netistä voi tosiaan googlettaa ja penkoa ihmisistä tietoa, mutta se on sitten eri asia, miten tietoa käyttää. Mutta jos jossain keskustelupalstalla nimimerkin takaa kirjoittelee, niin en kyllä heti ensimmäisenä pitäisi sitä esteenä työpaikan saamiselle...
Ja se, että useat jäävät odottelemaan palstan rauhoittumista, antaa vain pontta eräälle kirjoittajalle. Eiköhän jatketa niinkuin ennenkin, ei pienestä kannata säikähtää.

Itse olen jo kovasti miettinyt kaukalon valintaa. Kiinnostaisi tuo gracon Duo Logic, vaikka kallis onkin. Meillä kun ei ole istuimia enää säästössä, vaan pitäisi nyt hankkia uudet. Duo ajaisi kerralla kaksi asiaa ja pelaisi silti yhteen gracon rattaiden kanssa. Mutta se hinta...

Tänään on ollut oikein jyskytin-potkutin-päivä, varsinkin kun söin palan tuplaa niin siitäkös potkuttelija vain innostui!

 

Yhteistyössä