~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

pikkuvaemo, jepjep... tuttu ja turvallinen pissi-infektio. :D nyt on alkanu jo kyllä oireet helpottaa, mulla kun on niitä niin kamalan paljon ollut niin joskus menee ohi itsestään kun muistaa juoda paljon ja saada ikäänkuin nesteet kiertämään. Lämpöä kyllä on vielä että täytyy nyt katsoa saikulla vielä tämä päivä ja jos aamullakin heikottaa niin sitten jatkotutkimuksiin. Jos meen huomenna töihin niin siel voin itekki stickata pissan bakteerien varalta. :) Äläkä suotta syytä ittees pienestä pettymyksestä, mun mies oottaa kans kauheesti poikaa (2 tyttöä kun häneltä löytyy jo) ja kyllä meitäkin aluksi pettymys kalvais jos oiskin flikka tulossa vaikka yhtä rakas ois hänkin. :heart:

Harmi että suvituksella oli tyhmä ultraaja. Mutta olkaahan kuulkaa iloisia että kuitenkin rakenneultran kuntanne tarjoaa, meillä kun ei oo ku alkuraskauden ultra, ei ees np:tä!! Siellä nyt ei näkyny muuta ku pikku pilkku ruudussa :D kestää semmosen ~7min et silleen... Me nyt onneksi ollaan menossa pitkähköjen kaavojen kautta 4D:hen et päästään vielä murua kurkkimaan.

Soittelin tossa justiinsa neuvolaan ja kyselin pissa näytteen tuloksia. Eilen kävin antaa näytteen kun epäilin virtsatien tulehdusta, mutta ei siinä ollut kasvanut mitään. Pikatesti oli jotain näyttänyt joten käyn antamassa uuden näytteen perjantaina. Taitaa olla pissatulehdusta liikkeellä. Mama-L: Minä soitin ainakin neuvolaan ja sain sieltä lähetteen labraan. Sieltä myös tuloksia kyselin.

Eilen olin saunassa, niin huomasin kun vauvan potkut näkyy jo ulos päin. En muistanutkaan, että ne näin aikaisin alkaa näkymään. Jotkut ensimmäistään odottavat ihmetteli, ettei "löydä" kohtua. Itse muistelen, että en kyllä ekasta raskaudesta tiennyt missä kohtu on menossa. Nyt kyllä huomaan selvästi!!

Paistelen tässä samalla leipiä, kun oon koneella. täytyy aina välillä muistaa käydä katsomassa onko valmiita, ettei pääse palamaan.

Misupai: Kyselit noista vauvan vaatteista. Kannattaa varmaan ostaa myös muutamia 50 cm vaatteita. Itsellä oli esikoisen synnyttyä suurin osa vaatteista jotain 62 cm, mutta ne oli kaikki aivan liian suuria. Tyttö oli syntyessään 3300 g ja 49 cm, sopivat vaatteet oli just 50 cm ja 56 cm. Tosin jos ei haittaa, että vauva kulkee ekat kuukaudet liian suurissa vaatteissa niin ne 62 cm menee!! Joutuu vaan käärimään hihoja ja lahkeita!! Itse ostin sitten tytön synnyttyä noita pieniä vaatteita jonkun verran, oli nimittäin kivempi kun ei vaatteet roiku päällä. Mutta hirveesti ei kyllä etukäteen kannata niitä pieniä kokoja ostaa, kun jos vauva onkin yli nelikiloinen syntyessään, niin jää vaatteet aika vähälle käytölle!! :D

Tutteli: Toivottavasti supistelut loppuisivat. niiden aika kun ei viellä ole!! Itsellä ei oo viellä ollut ennakoivia, ei tosin ollut esikoltakaan. Ekat supistelut tuli sillon kun synnytys käynnistyi.

Joku kyseli liikunnasta, itse oon käynyt kerran viikkoon body pumpissa ja aion käydä niin pitkään kun pystyn. Sitten lenkkeilen koirien kanssa ja myös käynyt välillä uimassa! Mutta enempikin saisin liikkua, kun tuntuu että tuota painoa on alkanut nyt kerääntymään vähän turhankin paljon. Karkit on maistunut liiankin hyvin.

Nyt taidan lähtee siivoomaan vessan, on ollut jo aamusta aineet pöntössä muhimassa!!

Muumi82 ja eppu 22+0

joo no mä nyt vaan taas taidan ylireagoida mut ekan ultran jälkeen oli niin hyvä olo ja innoissaan mut nyt oli vähän niinku et joo okei..
Ja kuvat oli musta epäselvempiä ku np-ultrassa.
Ja olisin niin halunnu et olis sanonu taas et selvästi näkyy kumpi on mut ei kuulemma nähny ja vauva oliki tosi paljon jalat ristissä mut en usko et se olis sanonu vaik olis nähnyki..
Ja jotkut mitat oli 'liian pieniä' mut ei niistä sanonu mitään mut kyl ite ne sieltä ruudulta näin.
Ja lopuks sano vaan et kaikki on hyvin ja hyvin kasvaa ja ihmettelin ku ei tosiaan sanonu noista pienistä mitoista mitään :/
Ja ahistaa ku noi kuvat niin outoja et ei niissä oikeen mitään näytettävää muille oo :'(
Mies kauheesti mulle sano et ei mitään väliä et nyt jäi vielä se pieni jännitys mut mua ahistaa vaan.. Ja alussahan en edes halunnu sukupuolta saada tietoon mut ku niin selkeeks sano siellä np-ultrassa ni olin jo varautunu poikaan mut nyt en tiiä mitä ajatella.. Joojoo, onneks on terve ja niin tiedän mut silti :/
Mut yks asia minkä sain tietää on et mies ainaki jutellu vauvan pyllylle :D

Kyl tää tästä.. Tulin nyt vaan vähän tarkentamaan ettette luule kuitenkaan et mikään olisi pahasti vialla tai muuta.. Mut kyl rupesin miettimään uusiks sitä yksityistä ultraa.. Jos vaan saisin hinnat tietää 3d- ja 4d-ultrista ni voisin pohtia enemmän..

Mut näin :wave:

Suvitus+poika 19+3

Hei kaikille!

Pakko tulla hieman kirjoittelun kautta kurkkimaan, kun olen teidän kirjoittelua seurannut jo kesästä asti.. Meillekin oli maalisvauva tulossa, kirjoittaa en koskaan "ehtinyt". Vauva kuoli massuun joskus 18-19 viikoilla, rakenneultraan kun mentiin, niin todettiin, että ei elä.. Kehitys oli pysähtynyt jo aikaisemmin.. Synnytin vauvamme siis vajaa pari viikkoa sitten. Kamala hirveä järkyttävä kokemus tuo vauvan kuoleminen näillä viikoilla, ja siksi tulin tänne jo ihan kirjoittamaan, kun huolestuttaa niin tuo Mamma Muun tilanne. Toivottavasti hän on jo mennyt äitipolille, jos ei liikkeitä ole tuntenut! Jännittää kamalasti hänen puolesta.

Teidän muiden onnellisia rakenneultrakuulumisia olen lukenut ilolla, ja hakenut vahvistusta niistä sille tosiasialle, että suurin osa selviää puhtain paperein odotuksesta. Ja yrittäkää muistaa, että se "kaikki on hyvin" -lause on todella se pääasia, sukupuoli on kuitenkin niin toisarvoista... Ymmärrän kyllä toiveet ja haaveet sen suhteen, meilläkin kun yksi poika jo on, mutta on se vaan niin, että se tieto on täysin epäolennainen kaikkeen muuhun verrattuna. Oman kokemukseni jälkeen ottaisin vaikka tusinan poikia, kunhan vaan joku nyt sanoisi, että lapsi vielä meille varmasti suodaan.

Käsittämättömän paljon maalismasuja täältä on pudonnut pois myöhäisemmillä viikoilla, kaikki ne listallakin olleet ja sitten ainakin taustailijoista minä ja yksi toinen, joka tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilijoissa kirjoittaa.. Mutta se täytyy tarkoittaa vain sitä, että teillä kaikilla lopuilla menee odotus hyvin, myös Mamma Muulla!!

Oikein paljon onnea ja iloa odotukseen, kaikista vaivoista huolimatta, on se vaan niin upeaa! Tsemppiä ja ihanaa aikaa teille! Itseäni piinaan näköjään loppuun asti täällä lukemalla, mutta jotenkin sitä vaan haluaa "nähdä" teidän odotukset loppuun asti.

Onnenhalaus kaikille! :hug:

T: Helmitaustailija

Pikkuvaemo meilläkin oli naisväellä kieltämättä vähän pettyneet fiilikset sun sukupuoli selvisi. Jotenkin oli niin selvä tyttöolo ja pikkusiskoa oli todella toivottu jo monta vuotta. No, nyt on jo ihan selvää, että pikkuveljeä tässä odotellaan ja varsin hyvillä mielin.

Suvitus tiedän tuon tunteen. Siinä on varmasti mukana sitä odotuksen latausta, odotukset on jotenkin niin suuria ja jos sitten vastassa on joku myrtsinaama tai muuten vaan tyhmä ultraaja, niin eipä se kovin mukavalta tunnu. Ja tiedonjano on tässä vaiheessa niin kovin suurta.

Itse odotan myös huomiselta käynniltä paljon. Luultavasti eivät kuitenkaan osaa antaa niitä vastauksia mitä haluaisin tietää.

Ninni en tiedä minkälaiset jonot noihin 4D ultriin täälläpäin on. Kaarinassa ainakin oli ihan reilusti aikoja vielä jäljellä. Eli ei olisi ollut kiire sitä varata, mutta varasin nyt kuitenkin.

Oonaliina 18+6

Oonaliina Kaarinaan mäkin oon menossa =)
Kaverille just soittelin ja kysyin milloin hän oli sinne varannut ajan, ni kuulemma 2 kk ennen jo sillon kun hän siellä oli viime vuonna. Mut hyvä tietää et aikoja on vielä, pitänee tällä viikolla varata kanssa.
Millon sulla aika sinne? Kun aika samoilla viikoilla mennään sun kanssa ni ootko menossa rv 25 vai myöhemmin?

Helmitaustailija osanotto suureen suruunne! :hug:
Km:n jälkeen kuumeilijoista mäkin oon plussannu ja aina välillä käyn sielläkin puolella kuulumisia kurkkimassa.

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+2

Korostan vielä, että en missään nimessä halunnut loukata ketään tolla lapsellisella pettymyksentunteen julkituonnilla. Täällä vaan voi vuodattaa kaikenlaiset olotilat ja tietää, että joku ymmärtää...

Tietenkin on pääasia, että vauva on terve ja kaikki on hyvin!

helmitaustailija, voin vaan arvailla tuskanne määrää, paljon jaksamista.
:hug:
t. pikkuvaemo ja -kakkonen 18+4

Ninni aika on 10.12 eli viikkoja sillon 25+5, olikohan siellä suositus 26-30 viikkoa. En nyt tarkaan muista, mutta mun mielestä suosittelivat kuitenkin myöhäisempiä viikkoja, kun mitä olen kuullut muiden suosittelevan..

Helmitaustailija osaanotto suruun. Välillä elämä tuntuu niin epäreilulta. Ja tottahan se on, että sukupuolella ei pitäisi olla niin suurta merkitystä, mutta itse ainakin ihan rehellisesti toivoin tyttöä, mutta tietysti poika on ihan yhtä tervetullut. Itse henkilökohtaisesti en pidä lauseesta: "ihan sama kumpi tulee, kunhan on terve". Kyllä sairas lapsikin on ihan yhtä rakas kuin terve. Tietenkään kukaan ei sairasta lasta toivo...

No, nyt täytyy välillä yrittää tehdä töitä.

Oonaliina 18+6

Ihanaa, kuinka paljon olette jaksaneet elää mun kanssa tässä tilanteessa. Kiitokset siitä ja kaikista lämpimistä sanoista. Vieläkään en tiedä, mitä masulle kuuluu...torstaita odotellessa. Ihan hirveää tämä epätoivo. Soitin tuonne äippäpolille...täällä ei pääse äippäpolin asiakkaaks ennekun on tuo 22 vkoa täynnä. Ihan älytöntä mun mielestä. Siihen asti mennään vaan aina tuonne naistentautien puolell. Onko tämä joku tauti muka, kun on raskaana? Aiemmin oon synnyttänyt tuolla Naistenklinikalla ja siellä olen päässyt aina äippäpolille aina niskapoimu-ultrasta alkaen...ja aina ottaneet kantaa asioihin sitä kautta. Noh siellä tuolla naistentaudeilla olivat vaan sitä mieltä, että jos ei oo vuotoa niin ei oo huolta huomisesta. Mua ei ois ikinä kohdeltu tällä tavoin tuol NKL:ssä! Että ottaa päähän. Syntyisköhän meille ollenkaan niin paljon lapsia, jos miehet synnyttäis :headwall:

Voih Helmitaustailija otan osaa menetyksesi johdosta. Ihan kauheaa. Kyyneleet valui mun silmäkulmasta, kun mä eläydyin sun kertomukseen. Niin se vaan on, että jokainen lapsi on ihana lahja. Saapi olla niin kiitollinen, että on saatu iso perhe ja että lapset ovat suhtkoht terveitä (mitä nyt vähän astmaa, atooppista ihoa ja yhdellä epäillään aspergeria). Toivottavasti tärppää nopeasti, jos toivotte heti perään uutta vauvaa. Se ei tietenkään korvaa menetystä, mutta eteenpäin katsominen on parasta terapiaa...ainakin mulle oli tuossa keväällä. Mäkin koin nimittäin myöhäisen keskenmenon enne tätä alkanutta raskautta...ja sitten tämän raskaudenkin aikana, kun tämä oli alunperin kaksosraskaus, joka päättyi vkolla muistaakseni 13, kun toinen vauvoista tuli ulos. Moni on kyllä sanonut, että yleensä jos kaksosraskaus päättyy toisen keskenmenoon, niin tuo toinen on sitäkin sitten sitkeämpi sissi...täytyypi vaan toivoa, että asia olisi juuri näin.

Niin ja syys siihen miksi en ole mennyt neuvolaan on, että täällä on meneillään syysloma...joka rasittaa tuota neuvolapuolta (kun jakavat vielä niitä influenssarokotuksiakin) niin ei vaan yksinkertaisesti ole aikoja...että silleen...niin ja yksityistä ei meidän paikkakunnalla oo niin ehkä mä vielä kärvistelen muutaman päivän.

Mamma Muu+Mulperi 18+6 (toivottavasti)

Mahataudin keskeltä heips!
En jaksa kommentoida mitään, kun pelkkä istuminenkin on kovin väsyttävää, mutta helmitaustailijan ja mamma muun viestit luin erityisellä mielenkiinnolla ja kommentoisin jos vain jaksaisin.. mutta en jaksa... palaan vain sohvalle peiton alle vichylasin vierelle, ja toivon että huomenna on mualima valoisalmpi!

Ippu 19+1

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Kasvanut hyvin ja kovasti heilui menemään. Ultra oli kaikin puolin ihana kokemus. Taas on vähän helpottuneempi olo. Liikkeitä tuntuu, mutta vaimeina, joka johtuu siitä että istukka on etuseinässä. Jalkoja siinä ihasteltiin ja kysäsin sitten että näkyykö jalkojen välissä mitään ja pojalta kovasti näyttäis. :heart: Ei tietenkään 100% varmuutta antanut, mutta ei se silonen ainakaan ollut :LOL: jopa me nähtiin se.
Neuvolassa sanottiin kyllä että Naistenklinikalla ei sukupuolta sanota, mutta ultraaja sanoi että nykyään taas kerrotaan jos näkyy kumpi on. Valitusoikeutta ei tietenkään ole :D

Liitteeksi voisin laittaa masukuvan rv 19

Veera ja poika 19+2

Muumi82: Kiitos vaatekokovinkeistä! Jos vanhempiinsa tulee tämä vauveli, niin ei varmaan kovin iso syntyessään ole. Mie olin 2520g vk 38 ja mieheni 3060g myös täysiaikaisena. Mie kans aattelin, että näillä pääsee ainakin alkuun ja sit on kiva ostaa sukupuolivaatteita, kun tietää kumpi sieltä tulee. En itse pidä siitä, että lapsilla pidetään liian suuria vaatteita, edes vauvana. Mieluummin vähemmän vaatteita kaapissa ja ostetaan useammin uusia.

Ihanaa, että taas on masuset saaneet hyviä ultrakuulumisia! Mie saatan päästä tällä viikolla ultraan vakoilemaan, kun yks tuttu on neuvolantäti Helmiksen mummon töissä.... Mummohan sitä aina ehdottaa, että saisi katsella tulevaa lapsenlastaan!!! Enkä pahakseni pane, kun pääsee useammin. Istukkaultra on sitten omassa kunnassa 28-30 viikolla. Olispa se noussut!! En tahtoisi sektiota.

Pikkuinen on tainnut taas kasvaa yksiössään, kun meuhkaa niin mahdottomasti aina, kun yritän lukea kirjaa. Lukemisesta ei tule mitään, kun aina meistä on jompi kumpi kokeilemassa vauvan liikkeitä. Mieskin on jotenkin entistä enemmän mukana odotuksessa, kun liikkeet tuntuvat hänellekin.

Nyt teetä hörppimään, kun kurkkua vähän kaivelee. Oon koko syksyn ollut terve ja jos tällä selviän, niin hyvä on. Ehkäpä johtuu reissusta ja sen rasituksista. Huomenna kotimaan reissuun, tulevaa mummoa ja ukkia katsomaan.

Misupai ja Helmis 21+3

Mulla on tullu tässä muutamia kysymyksiä mieleen niin ajattelin kysäistä teiltä.

Vitamiineista
: Onko se näin lokakuun alusta lähtien että raskaana pitäisi saada päivässä se 10 mg d vitamiinia. Kun syön sitä keltakantista multivitaa, missä on yhdessä tabletissa 5 mg d vitamiinia ja sen lisäksi aina yhden minisun d-vitamiini tablentin jossa 5 mg? Syökö joku maitohappobakteereja? Mitä hyötyä niistä onkaan? Sitten se e-epa kalanmaksaöljy tabletti...Neuvola ei voi suositella luontaistuotteita mutta olen lukenut että viikosta 22 olisi hyvä vauvan aivoille ja äidillekin? Ja on vissiin puhdistettu myrkystä ainakin nuo tohtori tolosen e-epa kapselit...Mitä mieltä olette?

Haalarista: Mulla siis laskettu aika maaliskuun alussa. Millaista haalaria tuolloin syntyvälle tulisi ostaa? Onko hyvä olla ihan kunnon toppahaalari ja vedenpitävä? Vai riittääkö kevyempi? Tosi vähän on kaupoissa noita 50-56 haalareita ja jos on niin aina vaalensinisiä tai punaisia...

Vaunuista: Mitä ominaisuuksia vaunuissa teidän mielestä tulisi olla? Onko sellaiset yhdistelmät paremmat mistä vaihdetaan sitten kokonaan se vaunukoppa sellaiseen istuimeen vai niin että ne on yhdessä? Ilmakumi pyörät on varmasti paremmat mutta en jaksaisi ainakaan itse sitä, että ne voivat mennä puhki jossain keskellä kauppareissua...Ja pitääkö niitä pumppaillakin. Olen liian laiska sellaiseen. Millaisia merkkejä suosittelette? Itse olen katsellut brion, emmaljungan ja gessleinen vaunuja. Gessleinillä on ihaniä värejä, mutta kaikissa on pehmeä kantokoppa. Eikös pehmeä kantokoppa ole vähän kuuma kesällä? Sitten on visiin vielä sellaisia asioita, kuten kuinka pieneen kasaan vaunut menevät ja millaiset jousitukset niissä on? Mutta otan vinkkejä vastaan.

Vakuutuksista
:Käytiin tänään ottamassa vakuutus ja otettiin se pohjantähdestä. Monet vauvavakuutukset loppuu siihen 18 ikävuoteen ja jos siihen mennessä on ollut paljon sairauksia niin sen jälkeen otettu vakuutus ei niitä korvaa. Pohjantähdessä vakuutus jatkuu 65 ikävuoteen asti ja tapaturma 75 ikävuoteen. Mistä te muut aioitte ottaa jos otatte?

Potkuista: Voiko potkut tuntua niinkun alaspäin? Kun siis en tiedä mitä ihme tuntemuksia mulla on mutta tuntuu juuri siltä kun potkut tulisivat suoraan alaspäin...hieman tuntuu niinkun tuolla peräsuolessakin päin välillä. Supistuksia ne eivät varmaan ole. Onko jollain sellaista vielä, että pissatessa sattuu mahasta? Mulla on aina välillä ja oikeastaan ollut koko raskauden ajan. Ei ole virtsatientulehdusta.

No siinäpä monta mieltä askarruttanutta kysymystä. Toivottavasti joku jaksaa vastailla.

Jennah ja pikkuinen 20+5

Tänään on ollu taas vähän parempi pvä, eikä ole niin supistellu mutta johtuu kai osaksi siitä etten ole ollut töissä...tosin teen tässä parhaillaan lähtöä yövuoroon! En ole tehny pitkään aikaa öitä ja nyt jänskättää miten jaksan ja selviän :eek: Ihan äsken alko itkettään kun tajusin, että kohta se on edessä enkä ole koko päivänä saanu/ehtiny nukkua kun tulin kotiinkin vasta 18 aikaan koulusta! Pitäkää peukkuja!
Huomenna ehdin nukkua n.4h ja sitten niillä unilla pitäs jaksaa to iltaan asti...huomenna olis pakollisia luentoja klo 13-20 ja työt alkaa 20.30 joten en ehdi kotiin välillä ollenkaan.Torstaina aamuna pitäs sitten ryömiä rätti poikki väsyneenä sinne rakenneultraan...ja sieltä taas pakollisille luennoille!!! Nykyään opiskelukin on niiiin rankkaa, että töissä pääsis jopa helpommalla :ashamed:
Mukavaa vkon jatkoa kaikille ja to sitten varmaan ultra kuulumisia????

tutteli 20+0

Täällä ollaan ihan rättejä pitkän työpäivän jälkeen... Katson varmaan vielä Frendit ja sitten peiton alle.

Oonaliina ja Ninni: Soitin viime viikon perjantaina Kaarinan ultrauspaikkaan ja kyselin 4D-juttuja. Siellä hinta oli kympin halvempi kuin Turun Medisonarissa ja DVD kuului myös hintaan, Medisonarissa ei olisi kuulunut. Itse ainakin päätin, että mennään tuonne Kaarinaan, vaikka tähän mennessä olen yksityispuolen asiat hoitanut Medisonarissa.

Minullekin suositteli, että viikoilla 26-30 olisi paras aika tulla, silloin vauva on jo iso, mutta lapsivettä on vielä sopivasti hyvää kuvan laatua varten. Kyselin, että kuinka paljon aiemmin pitäisi varata, niin sanoi, että noin 3 viikkoa etukäteen riittäisi. Meillä tuo aika olisi aikalailla marras-joulukuun vaihteessa ja kun puhelimen päässä ollut mies katsoi kalenteria, niin hyvin oli vielä tilaa. Sanoi kuitenkin, että tietenkin ilta-ajat menevät nopeammin. Minä taidan varailla aikaa ensi viikon aikana, vielä en sitä tehnyt.

Niin ja Ninni vielä: Meille voi ainakin laittaa listaan poika-merkin, tuskinpa tuo ihan selvä pippeli sieltä mihinkään putoaa =)

Zussu ja masuvauva 20+5

Mieki se tänne vihdoin ja viimein pääsin. Meinas kuulkaas iskee aivan kauheet vierotus oireet ku kone imas itteensä viruksen ja meni ihan sekasi! Mies sitte tässä monta päivää konetta rassaillu. Nyt sitten taivas aukeni kun kone taas toimii!!! :D Jee!

Kauhiasti oli luettavaa kertyny, silimät sikkuralla mie yritin saaha luettua kaikkien kuulumiset. No ainakin suurimmaksi osaa.. :whistle:

Mamma muu.. mie toivon parasta ja oon hengessä mukana..

Uusia tulokkaita oli taasen, Moi! :wave: Ja vierailevia staroja, Moi! :wave: Teretulemas! :D

Paita Galluppia oli liikenteessä. Miun oli ihan pakko saada 2 uutta mama paitaa h&m:ltä, ne just kivasti massua korostaa. Ja entuudestakin mie tykkään sellasista hieman pitemmän mallin paidoista (saapi hyvin makkarat peitettyä sinne laskosten sekaan ;) ) että onpi nyt sitten nuita alupaitoja kyl ihan kivasti. Ja sithän mie löysin tuolta vero moda:sta sellasen aivan ihanan mustan pitkä mallisen villapaidan, se menee sit ootus ajan jälkeenki. Niin ja ruskeen hupparin vetarilla ostin myös ittelleni. Ja nää kaikki on just sellasia kumpua esille tuovia :D Ihanaa näytellä massua kaikille! Kotonahan sitä tulee kulettua rennoissa rötkyissä, tyyliin verkkarit ja huppari/t-paita. Mut nyt oon kyllä ottanu ilon irti näistä ihanista vaatteista, ei tämmösiä ollu sillon 9 vuotta sitten ku esikoista odotin ja kuopusta oottaessa kans kulin niissä yksissä ja samoissa lappuhaalareissa. Hyi hitto! en enää ikuna päälleni paa! *puistaa päätään*

Liikkeistä.. Miula tuo kamu meuhkaa tälläkin hetkellä :D Kova on touhuumaan! Juu ja päällekkin näkyy, ei vaan koskaan sillon ku mies kattoo :) Jennah.. juu potkut voi tuntua ihan mihin suuntaan vaan, kaiffari ku mahtuu siellä molskimaan vielä miten sattuu.

Vakuutuksista sitten. Täs vähän mietitty asiaa, ei vielä tiedetä mitä tehään? Mut luultavimmin jätetään ottamatta, ei edellisillekkään olla otettu.

Haalareista. Meijän vaavi puetaan mitä toden näkösemmin äitiyspakkauksen toppapukuun. Isohan se on, mut miusta ei oo mittään järkeä ostaa erikseen pukua, ku se ei kuiten kauaa mahu :)

Että semmosta tänne :)

Marmeladi & Masuasukki 21*tasan*

Zussu kiitos tiedosta! Meille sopii parhaiten aina aamuajat ni ei tuu varmaan sit oleen ongelmia ajan saamisen kanssa. Ens viikolla tarvii varmaan sit soittaa. Mikä se tarkka hinta nyt sit onkaan siellä Kaarinassa?

Eipä taas muuta, meillä tuleva kummisetä kyläilemässä, meen takasin olkkariin istuun kynttilänvaloon nauttiin glögiä :xmas: !
Illanjatkoja kaikille ja kauniita unia ellen enää tuu mitään kirjottaan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+2

Ninni: Kaarinassa 4D maksaa 130 euroa ja sisältää sen DVD:n. Lisäksi sieltä on mahdollisuus saada kuvia tulostettuna tai CD:lle tallennettuna (ymmärsin, että oma CD pitäisi olla). Hinta on se, mitä jää itselle maksettavaksi eli tuosta ei enää korvauksia tule. Tämmöinen käsitys minulle jäi siitä puhelusta. Ja olikin muuten oikein ystävällisen ja asiantuntevan oloinen mies toisessa päässä luuria!

Ekaksi pahoitteluni helmitaustailijalle :flower:

Ja sitten vielä ultra-asiaan palaten..

Kaikki tietää täällä palstalla ja tämän ulkopuolella että minä ja mieheni ollaan ikionnellisia tulevasta vauvasta, sukupuolesta välittämättä.
Mielestäni ei ole paha asia toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, tietäen että molemmat ovat enemmän kuin tervetulleita ja rakastettuja. Meillä on yksi ihana tyttö ja mieheni on alusta alkaen toivonut kovasti poika, suon sen hänelle, ei minusta mitään väärää kun tiedän että hän meidän tyttöämme rakastaa 100%:sesti ja tulevaa vauvaa samaten.
Ultrasta ei jäänyt paha maku suuhun pelkän sukupuolen tietämättömyyden takia vaan yleensä tylsän kätilön takia, joka ei kertonut minulle tarpeeksi enkä voinut kysyä asioita jotak askarruttavat mieltäni, vastausta en olisi saanut, vain myhäilyjä. Mieltäni jäi myös kaivertamaan monet mitat, koska yhdetkään mitat eivät osuneet lähellekään laskettua päivää vaan reilusti yli tai alle.
Ja tiedän myös että on hienoa että meille tarjotaan rakenneultra (22e/pklm) eikä siitäkään saisi purnata, mutta tähän olen tottunut ja jos se minulle tarjotaan niin odotan sen olevan yhtä hyvä kuin aiemmatkin käynnit.

Tänne tulin asiasta valittamaan, koska täällä on näitä asioita yhdessä puitu, surtu, iloittu ja vaikka miten päin oltu, niin ajattelin tulla tänne vikisemään, kun en sitä oikein muuallakaan voi tehdä.

Valitan myös joka päivä ruoasta ja nälästä, vaikka tiedän että maailmassa nähdään nälkää.
Eli tiedän kuinka onnekkaita ollaan monessa asiassa ja kiitän niistä myös.

Pahoittelen jos valitukseni toi jollekin pahan mielen tai muuta.

Suvitus+poika 19+3

tänään vasta keksin etsiä masukavereita netistä, nyt kun meillä vihdoin on semmoinen(ja kun sitä vielä vähän kerkeää käyttääkin :) ) potkuja on ruvennut sateleemaan viime vkolla, toinen tulossa joten oisin odottanut vähän aikaisemminkin, no pääasia että sentään tuli. ultra ensi vkolla. ei kyllä ole yhtään tuntunut että vauvaa odottaisi, ei pahoinvointia eikä närästystäkään vielä,potkutkin kun vasta juuri ja juuri erottaa. väsyttänyt on kyllä siitäkin edestä.

erel+vimpula 18+3

Pitää koittaa lukea huomenna tarkemmin tämän päivän jutut kun en nyt jaksanu kuin selata pikaisesti läpi...Taas olis nukkumaanmenoaika jo mennyt mutta minä vaan istun koneella :whistle:

Tulin äkkiä ilmottelemaan siitä tämän päivän ultrasta, että oli kaikki hyvin :) Yksi pienokainen siellä myllersi ja mitat vastas täysin laskettua aikaa. Liikkeiden puuttuminen on edelleen mysteeri, sillä istukka oli takaseinässä eikä mitään pitäis olla liikkeiden tiellä :eek: Ehkäpä silläkin on vaikutusta että pysähdyn "kuuntelemaan" masua aina vasta sänkyyn kaatuessa silloinkin pysyn hereillä ehkä sen 5 minuuttia :whistle: No mutta, kaikki siis on hyvin vauvalla eli eiköhän ne liikkeet sieltä joskus ala...
Sukupuolta ei saanut näkyviin vaikka kuinka yritti eli sitä saadaan tällä kertaa jännätä synnärille asti :) Jostain syystä mulla on tosi luja tyttö-olo, mutta siihen nyt ei kannata luottaa :p
Huomenna sitten soitellaankin seuraavaa neuvola-aikaa...

Mutta nyt nukkumaan ja loppuun vielä helmitaustailijalle suuri :hug: suureen suruun :'(

Pimmi kohtapuolin tasan 18+0

Huomenta...

Tervetuloa maalismasuihin Erel. Lisään sut listaan kunhan annat vähän lisäinfoa, haluatko sinne jotain muita tietoja vielä kuten iän ja synnärin? Ja kerrotko vielä tarkan lasketun ajan, oisko se 23.3?

Eipä muuta näin aamutuimaan....

Ai niin Pimmille piti kans sanoa onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+3

Tulen pikaisesti kertomaan terveiset äitiyspolilta. Tehtiin rakenneultra: kaikki ok. Lääkäri oli "kuiva", sisällä huoneessa olin n. 10 min. Luetteli vaan mitat ja hoitaja kirjasi ylös. Eli enpä paljoa poikaa itse nähnyt. Pääasia kuitenkin, että rakenteet kunnossa. Profiilia ei nähnyt, mutta sanoi että ylähuuli ok.? Hoitaja käski käydä tyhjentämässä rakon ennen tutkimusta, mutta lääkäri oli näreissään siitä, että rakko oli tyhjä. Ei kuulemma päässyt niin hyvin näkemään, koska kohtu alhaalla.

Seuraavaksi sitten viikolla 33. Aletaan suunnittelemaan sektiota...

Huojentavaa oli kyllä kuulla, että kaikki ok. Liikkeitä kun en vieläkään kunnolla tunne. En vaikka kuinka makaan ja kuullostelen. Ehkä se istukka tuossa etuseinässä sitten niin paljon vaimentaa niitä..

Nyt lähden kahville. Mukavaa päivänjatkoa!

Oonaliina 19+0

Yhteistyössä