~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Helou everybody! :D

Tänään oli neuvola. Painon nousu pysyny kurissa, vaikkakin per vko:lle tullu 635g. Mut siis kokonais painon nousu on ollut ton 4,5kg, että ei paha ollenkaan :D vauvelikin siellä voi vallan mainiosti, sykkeet oli 150. Tyttö siis lienee näillä perustein tulossa ;) Mut katotaan loppuun asti kumpi tuloo? Ens viikolla on sit se rakenne UÄ ja samalla ilmeisesti käyn sit diabetes lääkärillä. Mulla kun noi paasto arvot ollu seurannassa ja Guaremia syön, mut edelleen ovat yli sallitun. Nyt sit jää maidon juonti pois ja muutenkin pitää vähentää maitotuotteiden syöntiä :/ Musta hieman hullunkurista, että sit ilmeisesti joudun alkaan syömään kalkkitabletteja ku kieltävät sen maidon. Mie kyl mieluummin sitä kalkkia ottasin ihan perinteisessä muodossa, mut ei kai auta äkistä. Nyt sit menen mahdollisimman vähällä maidon juonnilla tuonne keskiviikkoon, sittenpä se selviää mitä ne on LKS:ssä mieltä?

Mut nyt iltapalalle. Todella "mukavaa" tää kellon mukaan syönti :(

Marmeladi & Masuasukki 21+2
 
Heipsu!

Poikamerkit lisätty! Tällä hetkellä tilanne pojille 6-2! Lisää merkkejä kaivataan!!

Päänsärky on taas löytäny tiensä mun päähän, hitsi sentään!

Kävin tyttöjen kanssa silakkamarkkinoilla, ostin tytöille lapaset ja vauvalle sellaset ohuet tumput, vaaleenruskeet ni sopii kummalle vaan. Oli pakko ku oli niin söpöt! Ja sit ostin vähän silakoita ja saaristolaisleipääkin tarttui matkaan. Kylmä oli mut ei se raitis ilmakaan auttanu mun päänsärkyyn...

Pikkuvaemo missäs luuraat? Huhuu!

Edelleen huudan myös monen muun perään jotka olleet pitkään kirjoittamatta
Haloo haloo!

Tänään ollu taas tosi aktiivinen päivä masukilla, ihan ku ois kuperkeikkoja välillä tehny


Eipä taas muuta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+4
 
Iltaa täältäkin. Pitää yrittää kirjoitella aamulla ja illalla, kun kerran on mahdollisuus. Vai on meidän ketjussa poikaenemmistö. Ehkäpä ne tytöt on sitten meillä, jotka eivät sukupuolta tiedä/ei halua tietää.... no, synnärillä se sitten nähään. Ellei sitten siinä istukan tarkistusultrassa näy jotain.

Me käytiin tuossa aiemmin illalla turvaistuinostoksilla. Päädyimme ostamaan Gracon Duologic-istuimen, jossa isofixkiinnitys. Siinä on irrotettava kaukalo-osa ja istuinta voi säätää kolmeen eri asentoon, aina 18-kiloon saakka. Vaikka kilohaitari on pitkä, se ei haittaa, koska vauvalle on selkeästi oma kaukalonsa vaiheessa 0-1 vuotta. Ja istuin oli tarjouksessa, saimme alennusten lisäksi kaupan päälle vetokahvan ja pyörät (ne on oikeasti aika koomiset!!!). Jos kiinnostaa, kurkata voi www.akta.se tai www.lastentarvike.fi. Ajattelimme, että tuolla pärjää parivuotiaaksikin, jos ei pikkuinen vaan voi pahoin selkämenosuuntaan. Toki saa mun puolesta istua ihan niin kauan kun mahtuu!! Siinä jäi reilusti jaloille tilaa, kun laitetaan asentoon 3-4 vuotta. No, käytäntö sen sit näyttää. Niin, ja siks vaikuttaa fiksulta, ettei tartte ostaa heti kaukalon jälkeen uutta istuinta.

Huh, olipa vuodatus, mutta kerroinpa kuitenkin. Sinne meni veronpalautusrahat, onneksi vain pieni osa niistä. Loput saa mennä säästöön.

No, enköhän minä ole tänään jutellut jo tarpeeksi. Palataan taas huomenna. Joskohan saisimme kuulla uusia ultrakuulumisia. Eikös Mamma Muukin päässyt tänään ultraan, toivottavasti sieltä on hyviä uutisia!!

Misupai ja Helmis 21+5
 
Ihanaa kun nyt alkaa olla vaan pelkkiä hyviä uutisia,,kurjan alun jälkeen. Onnittelut kaikille hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista.

Minun massua on vähän supistellu ja vihlontaa on ollu aika paljonkin, muuten kaikki ok. Tiistaina rakenne ultra enkä millään malttas oottaa että sais tietää vauvan merkin. En oo vielä mitään vauvalle ostellu kun haluun ostaa sit selkeesti tytön tai pojan juttuja.

Amalia18+3
 
No niin, tulipahan käytyä rakenneultrassa vaikka menin sinne pelonsekaisin tuntein valmiina vastaanottamaan myös huonoja uutisia! Onneksi kaikki oli hyvin ja vauva liikku kovasti, vaikka en sitä siis tuntenutkaan :) Lääkäri sanoi, että mulla kans istukka edessä joten vaimentaa potkuja ja liikkeitä! Aikasemmin ei istukan paikasta olekkaan ollu puhetta tai ainakin mulla menny ohi korvien! Sukupuoleen ei tullut selvyyttä, mutta olin näkevinäni pikku pilin! Kysyin siitä lääkäriltä, mutta ei oikeestaan ottanu kantaa suuntaan jos toiseen.Pitäs olla nyt vaan kamalan kiitollinen, että vauvalla kaikki hyvin, mutta en malta olla sanomatta että olen kyllä hivenen pettynyt jos se onkin poika :ashamed: Menen 5.11 4D.hen joten jos sittenhän se selviää!
Kiva kun muillakin hyviä ultra kuulumisia! Missäs mamma muu luuraa?

Kleopatra, onko kombit helposti kasaan laitettavat?
 
Misupai, siis Jyväskylä ei toistaiseksi tarjoa rakenneultraa ollenkaan. Yksityiselle saa siis mennä sitä varten... Muutaman vuoden päästähän ne lakimuutokset astuu voimaan että jokaisen kunnan täytyy tarjota min. 2 ultraa, np & rakenne. Ja me kun ei seulontoihinkaan osallistuttu, niin sen vuoksi käydään sit tuolla 4D:ssä katselemassa rakennekkin samalla. Täällä kun on ainoastaan "alkuraskauden ultra" ei edes np! Kestää 5min ja siinä käytännössä katotaan onko tuulimuna vai ok alkuinen raskaus. Yhtä tyhjän kanssa... :headwall:

Mun mies on menossa tänään aika isoon polvileikkaukseen ja jännittää kamalasti... Pääsee onneks varmaan jo tänään yöks kotiin jos ei tuu mitään komplikaatioita. Sit se mun parka köpöttelee kepeillä 6vk, ja saa nähä millon me päästään seuraavan kerran autolla johonkin neljän seinän sisältä ku mulla ei oo korttia. :x Pitää vissiin ostaa bussikortit molemmille. :D

Nyt oon töissä ja koitan jaksaa vaikka oon vieläkin kyllä aika pipi. En jaksanu taas lähtee hakee saikkua uudestaan... Sit ku pääsen iltapäivällä ni meen miestä kattomaan sairaalaan ja halimaan puhki. :D Oon niin huolissani...

mama-L / Onnemme 20+1
 
Niin se vaan käy jo lokakuukin loppuaan.. siis oikeesti mihin tää aika menee... :eek:

Tervetuloa kaikille uusille! =)

Mukavaa kuulla kaikkien hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Meille ei mitään uutta ja ihmeellistä...
Tosin esikoinen on kipeenä :( , toista päivää aikas kovassa kuumeessa. :snotty:
Meitin piti viettää lauantaipäivä miehen kaa kaksistaan ja pojan piti mennä vaarille hoitoon...Mutta eipä taida onstua,ku on kipeenä... :/ toisella kertaa sit... :)

Potkut tuntuu jo selvästi ja aika moista myllerrystä masukki siä pitääkin välillä. :heart:
Eipä tässä ihmeitä,en tiä pitikö johkin kommentoida,mutta nyt se jää... Taidan mennä ottaan päikyt pikkumiehen kaa,ku on kertyny tota univelkaa |O ....

Rauhallista viikonloppua kaikille!! =)
:attn: Muistakaa siirtää kellot talviaikaan!!! :attn:

Mamuliini ja masukki rv21+4
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä oli isommat sisarukset vähän pettyneitä, kun ei saatu sieltä ultrasta edes kuvaa mukaan. Aika tyly kohtelu ja pikainen tutkimus muutenkin.

Täällä ollaan pohje kipeänä. Nytkö ne sitten jo alkoi? Nimittäni suonenvedot.! Aamuyöstä heräsin järkyttävään kipuun. Melkein itku ehti päästä, ennenkuin helpotti. Nyt on sitten pohje vieläkin kipeänä. Suonenvedot on ollut mulla aina riesana odotusaikana. Olen yrittänyt ehkäistä niitä yösukilla, magnesiumilla ja riittävällä nesteellä, mutta huonoin tuloksin. Onko jollain hyvää vinkkiä niiden estämiseen?

Tänään pitäisi lähteä lasten kanssa risteilylle. Saa nähdä miten jaksan siellä kävellä. Jotkut kunnon kengät täytyy ainakin ottaa matkaan mukaan.

Hyvää nenänpäivää kaikille!

Oonaliina 19+2

 
Noista ultrista pitää kommentoida,,, elikkäs meidän kunta tarjoo ultrat rv. 12, 18-22, 27 ja 36 ja lisäksi jos on joitakin juttuja, niin lisäksi silloin. Esim. ite sain ultran rv7 jolloin varmistettiin että vauva on oikeassa paikassa, sillä edellinen raskaus oli kohdunulkopuolinen ja sit myös rv14 kävin neuvolas kun mahaa vihloi ja poltteli niin tarkistivat ultralla mistä johtuu. Istukkan reuna oli sillon kohdunsuun lähellä joka aiheutti moiset tuntemukset. Silleen kiva kun ei tarvii aina äitipolille olla sykkimässä.

Meidän tuttavapiiriin alkaa satella kevään korvilla kamalasti vauvoja, 10 on tiedossa helmi-toukokuu vauvoja,,ihanaa!!!
 
Malla29
Misupai, mitä maksoi duo logic? Olen itse myös ajatellut hankkia sellaisen juuri tuon isofixin takia. Ja kun olemme jo kaikki poikien vanhat istuimet myyneet pois niin tuossa tulisi kaksi kerralla.
 
Malla29
Misupai, mitä maksoi duo logic? Olen itse myös ajatellut hankkia sellaisen juuri tuon isofixin takia. Ja kun olemme jo kaikki poikien vanhat istuimet myyneet pois niin tuossa tulisi kaksi kerralla.

Gracon rattaat jo hankittiin juuri joten joka tapauksessa ostetaan saman merkkinen kaukalokin, saa sitten näpättyä rattaisiin kiinni.
 
Terveisiä täältäkin!
Täällä meni 100cm rikki! :eek: Siis tää masunympärys on jo niin iso! Kaikki tutut kyllä sanovat että, meinaatko sä tehdä tosta mahasta kaksi! Näyttää vissiin pieneltä :D Olisko optinen harha tai jotain??

Vakuutuksista olette keskustelleet, meillä ei saada vauvoja vakuutettua "mahaan" kun on kaksosraskaus ja mulla raskausdiabetes. No, otamme varmaan samanlaisen vakuutuksen kuin toisillakin on, alkaa 1kk:n iästä muistaakseni ja omavastuu on 51?/ vuosi, saa olla useita eri sairauksia yhtä omavastuuta kohden. Sitä ehtii sitten miettiä myöhemminkin....

Auton vaihtoon pitäisi suunnata ensi viikolla, ajellaan miehen kanssa Kuopioon katsoo yhtä vaihtoehtoa. Ruhtinaallista laatuaikaa miehen kanssa kahdestaan B)

Mun masussa melskataan tasaiseen tahtiin ja potkut tuntuvat selvästi ulospäin. Ensi viikolla pitäisi saada terkkarilta paperit Kelalle, pääsen hakee äippäpakkauksia ja -rahoja, niin ne vaan viikot vierii!

Nyt hellan ääreen kokkailee, Hyviä viikonloppuja kaikkille masuille! :wave:

Korven tyttö ja Kamut 21+5 (vissiin?)
 
Perjantaita täältäkin!

Töissä ollaan, tylsää ja hiljasta... Huomasin tänään sitten taas uuden raskausvaivan, nimittäin ilmeisesti liitoskivut... Inhottavasti vihloo tuolla alakerrassa kävellessä. Eilen ei mitään sellasta mut aamulla kun lähdin töihin ni huomasin. Oon tänään onneks appiukon baarissa missä tosi hiljasta aina aamuvuorot, huomenna oonki sitten toisessa perheen baarissa missä saanki sit pahimmassa tapauksessa juosta pää kolmantena jalkana... Ja aina oon yksin töissä :ashamed: Ei oo enää kovin kivaa olla masu pystyssä koreja ja tankkeja nostelemassa kun nyt jo tekee välillä pahaa. Mut noita liitoskipuja vähän pelkään, siis huomisen kannalta. Sit ei auta kun soittaa mies töihin jos menee kivut sellasiks ettei pysty töitä tekeen.

Kauheen hiljasta on taas meiän pinossa, mihin on mahtanu kaikki hävitä?

Mä täällä yksinään höpöttelen, blaa blaa blaa...

Eipä muuta, tässä nyt vaan odottelen et kello tulee 5 ja pääsen pois täältä niin kypsästä paikasta... Oon muuten päättäny et sit joskus kun äitiysloman/hoitovapaan lopetan ni on alanvaihdos edessä. Kun ei tää ravintola-ala enää kiinnosta oikeestaan pätkääkään. Mua on niin alkanu ärsyttääm kaikki helvetin juopot millä ei mitään muuta elämää kun valitta omasta pahasta olostaan ym. ym. syitä kyllä löytyy... Huonon alanvalinnan oon sillon joskus tehny, näin pidemmän päälle ajateltuna.

Olipas valitusvirsi =)

Kirppu onneksi peuhaa masussa ja ilahduttaa näin mua aika ajoin :heart:

Eipä muuta, rauhallista viikonloppua kaikille maalismussukoille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+5
 
Heippa!

Täällä syysloma lähenee loppuaan..
Ihanan rentouttava viikko takana :) Kiloja on varmaan tullut jo muutamassa päivässä kun istuu (ja syö) kylässä.

Täällä on käyty keskustelua vaunuista.. Itselläni ne on vielä suuri kysymysmerkki! Toisaalta haluaisin jotkut käytännölliset, toisaalta tyylikkäät ;) Täytynee tuossa tammikuun paikkeilla käydä ostamassa pikkuiselle jokin menopeli. Siihen asti tällä tulevalla mammalla on aikaa viisastua.

Olosta sen verran että olen ihan mielettömän väsynyt!! Öisin valitettavan usein vatsassa on omituinen pistävä tunne.. Samalta tuntuu kun nousen ylös jostain.. Täytyy kysellä neuvolassa 6. pvä että mitä se voi olla. Pikkuinen monottaa tuohon oikeaan kylkeen oikein kunnolla :) Ihanaa kun on ilman miestä lomalla, että edes yksi perheenjäsen aktiivisena läsnä.

Tänään illalla ois vanhempien cocktail-tilaisuus.. Kiva lähteä sinne puvussa joka on niin kireä masusta että kaikkien herkkujen jälkeen todennäköisesti repeää!! Naisen elämä...
Silti kukaan ulkopuolinen ei ole huomannut että odotan!!! :p
Tänään sitten viimeistään kaikki tajuaa kun en maistele edes alkudrinksuja!

Juhlafiiliksin,

Laura ja masukki 20+4
 
Hyvää viikonloppua minäkin toivottelen!

Vielä töissä kärvistelen kahdeksaan asti ja sitten 4 päivän vapaalle.
Voinnissa ei mitään uutta.. Vessassa saa nykyään ravata koko ajan. Mukava tunne, kun lätty potkii virtsarakkoa!

riksu82 + lätty rv 20+3
 
Malla29: Se Duologic on nyt tarjouksessa 399, kun normaali on 479. Otimme väriksi Metron, niin siinä tuli mukana 30 euron arvoiset pyörät ja vetokahva siihen istuimeen mukaan!!! Toinen väri oli sellainen siniharmaa. Tuo metro on hopea-mustaharmaa, liukkaampi kuin se toinen väri. Hyvin istuin upposi meidän Opel Astran vuoden vanhaan farkkuun ja mieskin sai helposti heti kiinni.

Joku kysyi Brion Kombeista, onko helpot kasata. ON. Tänään haettiin kaupasta omamme pois ja myyjä kerran näytti miehelle, miten toimii. Ja parkkihallissa toimi ihan yhtä helposti, tosi helpot meistä. Oltiin tosi onnellisia, kun saimme vaunuihin 2007 värin, mutta 2006 mustan heittoaisarungon, joita olikin ollut tehtaalla. Muuten meille olisi tullut pelkkä teleskooppirunko. Siinä kaupassa on niin mukava myyjä, että olisi vielä voitu valitsemamme pyörätkin vaihtaa... no ei vaihdettu kun ne oli ne mitkä haluttiin, offroadit. Olipa muuten hassua työnnellä tyhjiä vaunuja kaupungilla... tosi outo fiilis.

Nyt päikkärit, sillä auton pesu ja vahaus uuvutti tämän rouvan.

Misupai ja Helmis 21+6
 
Hei täältäkin Pohjanmaalta pitkästä aikaa! Maha on sitten pullahtanut näkyviin. Paino on hitaan varmasti mennyt alaspäin koko ajan 200-500 g/viikko, hyvä niin sillä mulla on toi 10 kg ylipainoa. Raskausajan diabetes on nyt kolmannen odotuksen aikana mennyt omalla painollaan ja sokerit ok. Ehkä en stressaa niin paljon kuin poikien kaa. Väsymys on helpottanut, mutta alamahakivut ja alaselkäkivut ovat tulleet jäädäkseen. Ruokahaluttomuus vaivaa, joten ihme kun tuo ettei paino nouse. Tyttöä toivotaan (kun on jo 2 ihanaa poikaa), maanantaina rakenne uä ja silloin kysyn kumpi on tulossa. En tunne liikkeitä, mutta mullakin istukka edessä joten se siihen syynä. Voikaa hyvin!

äiti lokakuu ja kaksi poikaa ja rv 18+6
 
Tämän päivän rakenneultrassa kaikki oli hienosti. Vauva vastasi täsmälleen viikkoja ja liikkui reippasti. Kasvokuvakin saatiin ja ihan suoraan edestä!

Ninni78, päivitteletkö ehtiessäsi munkin tiedot tuonne etusivun listaan. Ikää siis 29 ja la 27.3.
 
Meidän kohdalle saa listaan päivittää poikamerkin. :heart:
Tyttöä mentiin katsomaan 4D:hen ja pippelin kuvan kanssa lähdettiin kotiin.. :LOL:
Ukkelilla oli kaikki kunnossa ja rakenteet kohdillaan. Kovasti se nyrkkiä ja välillä napanuoraakin yritti syödä. Ihan selvästi poika on saanut isänsä nenän.. Ihanaa! :heart:

Rhea ja ukkeli 20+3

ps. Laitan kuvan profiiliin kun ehdin.
 
Heips!
Kirjanmerkin omaisesti taas jotain tekstiä vaan taas, kun ei kummoisia kommentoitavia ole, eikä omassa olossakaan suuremmin kertomista. Liitoskipuja tuntuu jo nyt, huolettaa että miten jaksan loppuraskauden jos tämäkin vaiva jo nyt alkaa... :'( Ja mahataudista kun on toipunu ni flunssa tuntuu tulevan tilalle, esikoinen on sitä viikon pitäny, joten ei ihme että sama rotimus kiertää vielä meidät vanhemmatkin. Lisäksi esikko vaihtoi maanantaina pinniksestä lastensänkyyn + tutti pois lopultakin, joten yöt on ollu rikkonaisia... väsyttää, siksi en ole jaksanut kirjoitellakaan, sorry! :ashamed:

Rhealle onnitteluhalaus :hug: poikatiedosta, ja vieläpä noin komiasta semmoosesta! Ihana kuva!! =)

Ippu rv 19+4
 
Elikäs eilen ultrattiin ja vauvalla oli kaikki ok. Helpotus oli valtaisa. Lääkäri muuten heti kysyi, että olenko tuntenut liikkeitä, johon sitten tietenkin, että en. No tarkisteli heti istukan paikan...ja eteisistukkahan se on. Lisäksi, kun sitä istukkamateriaalia on enempi (kun on matkassa viel se toinenki istukka, tosin pienempi) niin lääkäri sitten sanoi, että voipi viel mennä useampikin viikko, etten tunne liikkeitä. Painoarvio oli 263g ja pituutta noin 20cm. Lisäksi sanoi, että ei ihan vastaa viikkoja...että olisi pienempi, kun 19 vkonen. Ei kuitenkaan uskaltanut lähteä muuttelemaan tuota laskettua.aikaa, kun edellisen kerran lääkäri sanoi vkolla 15 että vastaa kokoa. Mua tietenkin taas ihmetytti, että mihin se reilu vko on siitä kadonnut.

Noh, insuliinit meni vaihtoon...kun tuo x2 päivässä pistäminen ei pidä mun verensokereita kuosissaan. Nyt pistelen sitten 2x pitkävaikutteista ja aterioiden yhteydessä lyhyempivaikutteista. Kaikille neulakammoisille tiedoksi (joihin myös itse lukeudun), että pistäminen ei satu ollenkaan...ei tunnu yhtään miltään. Enempi se sattuu, kun joutuu niksauttamaan sormenpäästä verinäytteitä vähän väliä.

Mä muuten kävin eilen kolmella eri lääkärillä...ja niistä kuulemma menee kolme x polimaksu. Turhan kallis reissu 66e yhteensä. Kauhistutti.

Kiva, kun ollaan vielä saatu uusia masusia joukkoon. Elikäs tervetuloa kaikki uudet.

Joku kyseli suonenvedoista. Mulla kanssa tuppaa vetämään suonta jaloista. Ja tiedän tod. tunteen, kun herää kesken syvimmän unen kun tosiaan kramppaa. Kun esikoista synnyttelin, niin ponnistusvaiheessa (jota siis kesti ja kesti) niin mies aina pisti jaloista vastaan, kun reidet oli ihan krampissa. Nyt muistan aina ottaa synnärille anopin neulomat villasukat...ja yritän pitää jalat lämpöisinä. Lämpö on mulla ainakin ainoa joka tepsii...ei juominen, ei magnesiumit yms. poppakonstit.

En sitten eilen kirjotellut, nimittäin mulla kaiken sen jännityksen päälle iski aivan tajuton päänsärky. Mä olin ihan poissa pelistä koko eilisillan, yön ja tän pvän. Kävin tuosa päivystyksessä hakemassa troppeja, ja nyt vasta tuntuu että alkaa helpottamaan. Varmaan se kaikki jännitys purkaantui...mä nimittäin olin jo ihan varautunut pahimpaan. Onneks kaikki oli kuitenkin ihan hyvin.

Mamma Muu+ mUlPeRi 19+
 
Elikäs eilen ultrattiin ja vauvalla oli kaikki ok. Helpotus oli valtaisa. Lääkäri muuten heti kysyi, että olenko tuntenut liikkeitä, johon sitten tietenkin, että en. No tarkisteli heti istukan paikan...ja eteisistukkahan se on. Lisäksi, kun sitä istukkamateriaalia on enempi (kun on matkassa viel se toinenki istukka, tosin pienempi) niin lääkäri sitten sanoi, että voipi viel mennä useampikin viikko, etten tunne liikkeitä. Painoarvio oli 263g ja pituutta noin 20cm. Lisäksi sanoi, että ei ihan vastaa viikkoja...että olisi pienempi, kun 19 vkonen. Ei kuitenkaan uskaltanut lähteä muuttelemaan tuota laskettua.aikaa, kun edellisen kerran lääkäri sanoi vkolla 15 että vastaa kokoa. Mua tietenkin taas ihmetytti, että mihin se reilu vko on siitä kadonnut.

Noh, insuliinit meni vaihtoon...kun tuo x2 päivässä pistäminen ei pidä mun verensokereita kuosissaan. Nyt pistelen sitten 2x pitkävaikutteista ja aterioiden yhteydessä lyhyempivaikutteista. Kaikille neulakammoisille tiedoksi (joihin myös itse lukeudun), että pistäminen ei satu ollenkaan...ei tunnu yhtään miltään. Enempi se sattuu, kun joutuu niksauttamaan sormenpäästä verinäytteitä vähän väliä.

Mä muuten kävin eilen kolmella eri lääkärillä...ja niistä kuulemma menee kolme x polimaksu. Turhan kallis reissu 66e yhteensä. Kauhistutti.

Kiva, kun ollaan vielä saatu uusia masusia joukkoon. Elikäs tervetuloa kaikki uudet.

Joku kyseli suonenvedoista. Mulla kanssa tuppaa vetämään suonta jaloista. Ja tiedän tod. tunteen, kun herää kesken syvimmän unen kun tosiaan kramppaa. Kun esikoista synnyttelin, niin ponnistusvaiheessa (jota siis kesti ja kesti) niin mies aina pisti jaloista vastaan, kun reidet oli ihan krampissa. Nyt muistan aina ottaa synnärille anopin neulomat villasukat...ja yritän pitää jalat lämpöisinä. Lämpö on mulla ainakin ainoa joka tepsii...ei juominen, ei magnesiumit yms. poppakonstit.

En sitten eilen kirjotellut, nimittäin mulla kaiken sen jännityksen päälle iski aivan tajuton päänsärky. Mä olin ihan poissa pelistä koko eilisillan, yön ja tän pvän. Kävin tuosa päivystyksessä hakemassa troppeja, ja nyt vasta tuntuu että alkaa helpottamaan. Varmaan se kaikki jännitys purkaantui...mä nimittäin olin jo ihan varautunut pahimpaan. Onneks kaikki oli kuitenkin ihan hyvin.

Mamma Muu+ mUlPeRi 19+
 
Pitää aktivoitua, kun kerran Ninnikin on niin kovasti kaikkia peräänkuulutellut =) Tulin kurkkimaan kaikkien ultrakuulumisia, ja pelkkää onniteltavaa on ilmeisesti kaikille tasapuolisesti! Onnea! Tämä pino taitaa olla todella poikavoittoinen! Niin ja erityisesti Mamma Muu, hienoa että oli kaikki kunnossa!
Itse kävin äitipolilla viime viikolla, jossa ultrattiin rakenteet. Lääkäri kehui kaaria ja elimiä, eli kai siellä kaikki oli aivan kunnossa. Viikkojakin kuulemma vastasi ja liikkuvaiseksi mainittiin. :heart: Sen olen kyllä tuntenutkin, aloin jo väsyä jatkuvaan yötä-päivää riehumiseen, kun sen kyytipojaksi vielä tuli suppareita... Onneksi on tilanne rauhoittunut, liekö vaikuttanut että vähensin kaffinjuontia raskain mielin :$ Kahvi ois niin hyvää!
Masu kasvaa ja alkaa jo haitata nukkumista. Mun energinen keskikolmanneskin jäi pariin viikkoon, koska pahoinvoinnit ovat palanneet!
Kaikille parempia keskikolmanneksia ja kohtahan päästään jo viimeisiin kolmansiin. Aivan käsittämättömän nopeesti on mennyt aika! Ihan hullua, että on jo heinäkuisten listojakin :D Onneksi alkaa melkein kaikki tavarakin olla haalittuna vaatekomeroon ja vaunut ovat kunniapaikalla ihailtavina!
Nyt tarttee keskittyä BB:n katsomiseen!

Skog 22+4.
 
AAARRRGGG...Meil on koneella jotain ongelmia kun ei päästä välillä nettiin ja muutenkaan ei pelaa ihan täysillä. Ärsyttävää.. Noh, en olis muutenkaan ehtinyt paljon koneelle parina viimepäivänä kun meil on poika TAAS kipee. Toissa päivänä alko nenä vuotaa ja kuume nousi, tänään aavistuksen parempi mut vielä toissa iltana sitä ahdisti niin että mietin sairaalaan lähtöä. Edellisestä kerrasta on vaan kolme viikkoo kun oltiin osastolla hengenahdistuksen takia ja ne epäili sitä keuhkokuumetta. MIKÄ SIL ON KU KOKO AJAN KIPEE? se on ollut ihan kahden-kolmen viikon välein nyt kesästä lähtien...... :ashamed:

Sit vauva-asioihin :heart: Aamulla kun herää ni tuntuu hassulle kun yleensä siin aika keskellä vatsaa tuntuu jo aika iso kova möykky, meidän aarre! :saint: siinä se pötköttelee aamuisin kun herään, silloin sen tuntee hyvin kun "muu maha" on tyhjänä, ihana kun se on jo niin suuri et kahdella kämmenellä voi hoivata vatsan läpi. Sit kun haukkaa palan leipääkin aamiaisella niin johan kaveri jaksaa herätä potkimaan ja liikkumaan.. ihana ihana.. en malta oottaa et saan syliini tuon pienen ihmeen..

Sukupuolta me emme saa tietää, eikä sillä ole väliksikään, minusta se on ihana yllätys sitten synnytyksessä saada tietää ja ilmoittaa.

Ostin yhdet keltaiset ihanat potkuhousut 56senttiset (pikkuruiset) h&m:ltä. Uskalsin.. ja olen hypistellyt niitä päivittäin.. ;) Oma vointini on mahtava, migreenit on ehkä aavistuksen vähentyneet, toivottavasti jäämässä pois, muistelisin et ne loppui esikoisestakin kuin seinään näillä viikoilla.

enne ja aarre 21+2

ps. mul on neuvola tiistaina, ihana kun kuulee sydänääniä..
 

Yhteistyössä