~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Huomentapäivää mammat! :wave:

Vointi on tänään jo parempi, joten koitan vähän jaksaa kommentoida viestejänne, eilen oli tosiaan tekemistä ihan pelkässä istumisessakin, joten jäi vähälle kirjoittamiset.

Eilen jo mainitsinkin helmitaustailijan, jolle haluan lähettää halauksia :hug: ja paljon voimia, tiedän mitä olette käyneet läpi! En omakohtaisen kokemuksen kautta, mutta hyvin läheltä seuranneena, vastaavanlaista tilannetta. Kun vauvasta pitää luopua näillä viikoilla. se on käsittämättömän raskasta eikä sitä unohda ikinä. Näillä viikoilla vauva on jo niin todellinen, tuloon on alettu jo mahdollisesti tavaroillakin varustautua, ja sitten kaikki otetaankin pois. Lohduttoman surullista! :hug:


Onnea hienoista ultrakuulumisista Veeralle, jolle lisäksi poikaonnittelut!, sekä suvitukselle, pimmille ja oonaliinalle!


Jennahin kysymyksiin vastauksia, joskin niihin on varmaan joku muukin jo vastaillut.
***Vitamiineista:
Minusta on hyvä vitamiinisetti tuo monivitamiinitabletti + minisun. Samaa settiä popsin itsekin esikoista odottaessa, nyt en ole ottanut, en kyllä tiedä miksi. ehkä pitäisi, varsinkin sitä d-vitamiinia.
***Haalarista:
Juuri kyselin viikonloppuna siskoltani, joka sai vauvansa viime maaliskuussa, että millaisella haalarilla he menivät, ja he olivat pärjäilleet semmoisella paketilla, että fleecehaalari + sen päälle kevytvanupuku, esim. pakkauksessa olevan kaltainen. Uskoisin itsekin että villapuvusta + toppapuvusta, jota talvella syntyneelle esikoiselle puin, tulisi liian paksu paketti. Vedenpitävä vauvan haalarin ei toki tarvitse olla, kun vauva ei vielä ryömi maassa vaan makailee vaan vaunuissaan tai ulkoilee kantoliinassa/rintarepussa.
***Vaunuista ja niiden ominaisuuksista:
Itse pidän tärkeänä heittoaisaa, jolloin vaunujen työntösuuntaa saa muutettua. Pehmeä kantokoppa lämmin kesällä..? No sen taisin esikoisen kohdalla ratkaista niin, että en laittanut kantokopan "kantta" kiinni, vaan taitoin sen kopan alle, ja peitoksi vauvalle pieni fleece-peitto, tai ihan helteillä oli vain harso. Fleece-kangasta on tuo meidän kantokoppamme sisustakin, ja sen hiostavuutta helteillä kesällä ehkäisin laittamalla harson myös vauvan alle. Emmaljungan vaunut meillä ja voin suositella. Emmaljungan Ceroxit. Niissä kantokoppa tulee ratasosan päälle, koko ratasosaa ei tarvitse irrottaa siis kopan tieltä, vaan vain kaataa selkänoja kumoon ja koppa siihen vaan.
***Potkuista:
Potkut voi mielestäni tuntua mihin suuntaan vaan. Alaspäin suuntautuvat potkut vain osunevat suoraan virtsarakkoon ja tuntuvat varmaan aika keljuilta! ;)

suvitus, :hug: tylsästä ultraaja-kokemuksesta! Ja minä ainakin ymmärrän täysin mitä ajoit takaa, eihän ole epäilystäkään etteikö vauva olisi tervetullut, tulipa hän minkä "merkkisenä" tahansa! =)Todennäköisesti tulen itsekin tänne "kitisemään", jos sukupuolta ei saada selville. Ei sillä, että sillä olisi merkitystä, vaan sillä, etten malttaisi enkä haluaisi odottaa sitä tietoa maaliskuulle asti. Ja tiedostaen sen, ettei se tieto koskaan ole sataprosenttisen varma.

erel, tervetuloa joukkoon! :wave:

Sitten omaa napaa. eilinen meni tosiaan makoillessa vatsataudin kourissa, mutta tänään fyysiseltä osalta tauti on takanapäin. Minä vaan pelkään tuota oksentamista niin hulluna, että tiedän sen ottavan n. pari viikkoa, että ruoka taas maistuu kunnolla, ja että uskallan olla oma itseni, enkä enää pelkää, että josko vielä pitää lähteä ykälle. Siksi vihaan tätä tautia niin paljon! Itse rotimus kun kestää vain vuorokauden jos sitäkään, mutta minulla henk.koht. nämä jälkiravistukset sen pari viikkoa, ja ihan vain mielenliikkeiden takia. En osaa olla ajattelematta ja pelkäämättä. Nyyh. :'(
Vauva potkii masussa ihan älyttömästi, siis nyt kuluneen vuorokauden aikana AIVAN TAJUTTOMAN PALJON, KOVASTI, ISOSTI, PITKIÄ AIKOJA KERRALLAAN. Vaistonnut varmasti minun stressitilan, ja on raasu itsekin sitten vähän ressaantunut. Ja mikä ikävintä, liikkeet tuntuvat minusta itsestäni juuri nyt lähinnä ärsyttäviltä ja pahoilta, kun vauva tosiaan meuhaa ihan seinästä seinään, heittää volttia, ottaa vauhtia takaseinästä ja paiskautuu täysillä etuseinään. Muuttaa yksiönsä järjestystä, siirtää varmaan jotain perintölipastoa siellä. TODELLA isoja ja tuntuvia liikkeitä siis, ja jo pelkästään ne saisivat minut merisairaaksi! Terveelle minulle moiset liikkeet olisivat vain hauskoja, mutta nyt ne tuntuvat lähinnä lisä-ällötystä aiheuttavilta.

Siinäpä varmaankin tärkeimmät, kuullaanpa taas!

Ippu 19+2
 
Tervetuloa Erel! Täällä sain juuri silitysurakan päätökseen. Joku ihmeen tarve kerätä useammat pyykit ja silittää vasta sitten... ehkäpä sähköä säästyy vähän, kun lämmittää raudan vaan kerran!! :LOL:

Pakkaamaan pitäisi ruveta, kun iltapäivemmällä lähdetään kohti Keskistä Suomea. Aina yritän ottaa mahdollisimman vähän tavaraa, mutta saas nähdä miten käy... TArkoitus ois vaihtaa talvikumit alle ja tuoda vaunutkin tullessaan, joten kontissa olis sitten kesäkumit ja vaunut.... kokeillaan mitä auto kantaa, penkit kaadettuna tosin. Iskän työpaikalla on kunnon pesuhalli, missä on kiva puuhastella auton parissa, jopa minusta!!

Nyt viemään pyykit kaappiin ja kassia metsästämään! Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Misupai ja Helmis 21+4
 
Nopea sepostus vaan tällä kertaa;

Flunssan kourissa ollaan edelleen, viime yö meni kuumeillessa ja kurkku oli aivan tulessa. Aamulla soitin terveysasemalle ja menin sitten päivystävälle sairaanhoitajalle, lämpöä oli vieläkin ja määräs 2pv saikkua lisää. Eli jos en perjantaina oo taasen elävien kirjoissa niin sit vaan suoraan lääkäriin. Täälläpä sitä sitten vaan koomaillaan. Lohdutuksena uusinta Huippumalli Haussa tuotantokautta (9) koneella. :heart: Ja irtokarkkia! Palkitsin itseni kun niin reippaana kävin vielä näytteenottokeskuksessakin antamassa pissit purkkiin virtsatientulehduksen varalta.

Huomenaamuna 8.30 kakkosneuvola, sinne täytyy siis kuitenkin "raahautua". Tänään ois se äitiysjooga mutta katson oloa illalla, en uskalla kuumeessa kyllä sinnekkään lähteä... :$ Nyt vaan täytyy tehdä vielä reissu KELA:an että tulee palkat perjantaina, saatiin toinen huomautus sähkölaskusta ja olin ensin ihan että mitäs kettua mut onpa taas menny silmien ohi vaan johonkin sekin lasku... Täytyy sit heti maksaa ettei olla ilman sähköjä viikonloppua. :D Vois olla vähän kusista touhua kun mies on menossa polvileikkaukseen perjantaina ja sit ollaankin iiiihan koko vklp 4 seinän sisällä.

Ja just kun pääsin sanomasta että täällä ei oo mitään supistuksia tuntunu niin viime yönä kun heräsin pissalle tuli ensin semmonen ikäänkuin kova paineentuntu massuun ja sit sattui vähän, sit meni maha ihan kovaks pieneks hetkeks. Ja sit se olikin ohi jo. Muistan vaan kun unenpöpperöissäni mietin että olikohan tuo sitä. :eek: Ja äsken oli sama homma. Missä vaiheessa pitää huolestua? Onks noi nyt ihan normaaleja sitten... :/

Pikkaisen huolestunut
mama-L ja Onnirakas 19+6
 
Helmitaustailija, Suuri :hug:

Tervetuloa Erel!!

Jennah: Tosta haalarista, niin meillä esikoinen syntynyt maaliskuun lopussa. Ostin tytölle syntymän jälkeen sellaisen kevyemmän haalarin, väri valkoinen ja koko 56 cm. Äippäpakkauksen puvulla meinattiin pärjätä, mutta oli niin suunnattoman suuri, ettei hyvä. Sitä pukua sitten pidin koko kevään ja alla oli sellainen puuvilla haalari. Sisko lainasi samaa pukua ja puuvilla haalaria pojalleen, joka syntyi maaliskuun puolessa välissä. Aion myös tämän vauvan kanssa pärjätä näillä samoilla kamppeilla. Autoon kun riittävät hyvin ja vaunuissa jos kulettaa, niin sitten makuupussin lisäksi peittoja!! Ja eihän sitä vaunuilemaan pääse kuitenkaan heti, aikaisintaan kahden viikon ikäisenä.
Vitamiineista: Samoja vitamiineja syön kun sinä, söin myös esikoiselta.

Mama-L, luulisin että noi sun supistukset on vaan sellaisia ennakoivia. Kuulostaa ainakin sellaisilta. Ja niistä ei mitään vaaraa/haittaa!!

Olikohan muuta kommentoitavaa, en nyt muista joten taidan lähteä kahvin keittoon!! :flower:

Muumi82 ja eppu 22+1
 
Helmitaustailija

Järkyttyneenä luin tuon sinun textin, jäi jotenkin eilen huomaamatta.. :ashamed: Syvimmät surunvalitteluni :hug:

Tervetuloa erel :)

ippu paranemisia :hug:

mama-L ne on niitä asiaan kuuluvia suppareita, ei munkaan mielestä syytä huoleen :)

Jäi varmaan taas kauheesti asioita kommentoimatta, mut ei maha mitään ku o laho piä :D

Nii se kirppis juttu! Sehän mulla jäi.. Mie käyn aina sillon tällön ja nyt viimeks löysin turvakaukalon. Oli ku uus, todella hyvässä kunnossa. se siis valmiina odottamassa tulokasta:D

Mut tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Turvotusta, en tiä miks? Mut toivottavasti laskee huomiseen aamun, mulla nimittäin neuvola 9.30. Ei jaksais millään kuunnella niitä vuorisaarnoja.. |O

Mut nyt nuile kauhukakaroille jotain apetta nokan eteen :D

Marmeladi & Masuasukki 21+1
 
Hei!

Rakenneultrassa kaikki hyvin! ihanaa! sukupuolta ei sanonut mutta meidän mielestä siinä olisi pili jalkojen välissä. Vähän hassu olo vieläkin kun niin varmoja oltiin tytöstä :D laitoin sen kuvan omaan aloitukseen niin käykää ihmeessä katsomassa ja kertokaa jos esim näyttää samalta kuin teidän ultrakuva josta tiedätte kumpi tuli/on tulossa!

mutta pääasia: kaikki hyvin <3
 
Apua, vauva ei ole liikkunut koko päivänä tuumakaan vaikka olen yrittäny töniä ja tehdä vaikka mitä! Suppareita on ollut koko pvän ja nyt alkaa paniikki iskemään! Pitäs varmaan lähteä naikkarin päivystykseen, mutta kun pelottaa niiin kovin :eek:
 


Tervetuloa maalismasuihin Erel. Lisään sut listaan kunhan annat vähän lisäinfoa, haluatko sinne jotain muita tietoja vielä kuten iän ja synnärin? Ja kerrotko vielä tarkan lasketun ajan, oisko se 23.3?

joo oon 22 jorvissa meinaan synnytellä, laskettu aika on 22.3 ja toinen lapsihan se on. sukupuolta en tiiä enkä haluakkaan tietää
ja kiitoksia
 
Moikkis pitkästä aikaa..

Tällä jännätään huomista rakenneultraa, sitä 4D:tä tietenkin! :eek:
Eilen tuli puolivälikin täyteen ja masussa potkutellaan kovasti.
Mullakin on muutama suppari (ainakin uskon niiden olleen supistuksia) ollut tällä viikolla kun oikeen touhuan ja hermoilen niin vatsa kovettuu hetkeks aikaa ja sitä pitkin kulkee pieni sähkönen fiilis.

tutteli: Toivottavasti ei syytä huoleen ja kaikki on hyvin! Mullakin saattaa mennä päivä niin, ettei mitään liikkeitä tunnu ja hetihän siinä huoli herää. :hug:

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille! :flower:

mama-L
: Sua jo tuolla jkl-ketjussa huhuilin kun olit poissa joogasta, mutta sä ootkin ollut kipee. Toivottavasti menee pian ohi! :snotty:

Opinnäytetyö alkaa oleen paketissa ja pientä hiomista vaille valmiina! Jippii!! :attn:

Palaan asiaan huomenna ultran jälkeen *puree kynsiä paniikissa*!

Rhea ja masukki 20+1
 
Nyt olis minullakin masukuva, mutta mitenkäs sen saa tänne laitettua? Otettiin "puolenvälinkuva" malttamattomana jo rv 19, koska neuvolassa sanottiin viimeks että käynnistys rv 38, niin eikös tässä jo siihen nähden olla puolessa välissä :D

Mamma Muu toivottavasti teillä vauveli voi hyvin :hug: Tuota olen pelännyt, että joku kerta neuvolaan mennessäni toinen oliskin kuollut :( Luin että arviolta kolmannes kaksosraskautena alkaneista päätyy "yksösiksi" mutta ymmärsin että se jäljellejäänyt sitten todella syntyy hyvinvoivana.

Kävin tänään kattomassa Lastentarvikkeessa, Gracon Autobaby oli tarjouksessa 149 e, kun malli uusiutuu. Oli kyllä tosi näppärän oloinen, mutta ehkei raaskita ostaa kahta uutta.

Aamulla kun makasin puoliks kyljelläni miestä vasten, niin hän yhtäkkiä heräs ja sanoi että joku potkaisi häntä selkään :heart: :D

Äippäpakkauksen haalareilla meilläkin aiotaan pärjätä. Alussa varmaan laitetaan villapuku ja kevytvanuhaalari, kun se on yleensä ollu pienempi, ja sitten toppapussiin. Ei sitä niin kovilla pakkasilla voi uloskaan mennä, ettei silleen tarkenisi. Se toinen villapuku pitää jostain hankkia, en itse ehdi/ei innosta neuloa. Vaatteiden kannalta oliskin hyvä, jos tulisi sekä tyttö että poika, molemmille on kohtuullinen vaatevarasto, ja äippäpäkkaus lisäksi. Mutta jos tulee samaa sukupuolta, niin sitten tarvii hankkkia vähän lisää -tai niitähän saa lahjaksikin varmasti. Kastemekko: anoppi on tehny aikoinaan miehelle, jossa mm kaikki meidän lapset on kastettu. Nyt pitää sitten jostain hankkia toinen samantapainen.

Hyvää mieltä kaikille toivottaen :wave:
 
Enpä ole taas muutamaan viikkoihin päässyt koneelle, mutta nyt saatiin kotona nettiyhteys toimimaan ja pääsen jakamaan kuulumisia teidän kanssanne :LOL:
Täällä nyt siis viikko 19 menossa ja vointi on ollut melkoisen huono *oman navan tuijottelija*
Olen ollut jo 4 viikkoa sairaslomalla ja luultavasti en enää töihin saa palatakaan *elättelee kuitenkin vielä toiveita* :attn:
Olen hoitoalalla ja kärsinyt kovista supistuksista viimeviikot, nyt on hieman helpottaneet *huoh*. :whistle: Mutta nyt on sitten häntäluu niin kipeä että en meinaa päästä kävelemään ja istuminen on yhtä helv.... :headwall:
Lääkärin mukaan minä kuulun siihen pieneen %- ryhmään joille raskaus EI VAAN SOVI! Vaan istukasta erittyvä hormoni (sillä on joku todella hieno nimikin) aiheuttaa minulle psyykkeeseen häiriötä ja minä oireilen sitten itse fyysisesti... Tiedä tuota... :ashamed:
Eli taitaa jäädä miehen toivoma nelonen tulematta :eek:

Meillä vaunut ostettu jo, sellaiset Brion Kombit. Ne on kyllä todella hyvät, suosittelen. Vielä ei ole muita hankintoja, mitä nyt muutama hassu vaate tarttui käsiin Hulluilla Päivillä... :whistle:
Meillä rakenneultra 12.11 ja haluan tietää sukupuolen.

Nyt kahvin juontiin... Palailen myöhemmin :wave:
 
Enpä ole taas muutamaan viikkoihin päässyt koneelle, mutta nyt saatiin kotona nettiyhteys toimimaan ja pääsen jakamaan kuulumisia teidän kanssanne :LOL:
Täällä nyt siis viikko 19 menossa ja vointi on ollut melkoisen huono *oman navan tuijottelija*
Olen ollut jo 4 viikkoa sairaslomalla ja luultavasti en enää töihin saa palatakaan *elättelee kuitenkin vielä toiveita* :attn:
Olen hoitoalalla ja kärsinyt kovista supistuksista viimeviikot, nyt on hieman helpottaneet *huoh*. :whistle: Mutta nyt on sitten häntäluu niin kipeä että en meinaa päästä kävelemään ja istuminen on yhtä helv.... :headwall:
Lääkärin mukaan minä kuulun siihen pieneen %- ryhmään joille raskaus EI VAAN SOVI! Vaan istukasta erittyvä hormoni (sillä on joku todella hieno nimikin) aiheuttaa minulle psyykkeeseen häiriötä ja minä oireilen sitten itse fyysisesti... Tiedä tuota... :ashamed:
Eli taitaa jäädä miehen toivoma nelonen tulematta :eek:

Meillä vaunut ostettu jo, sellaiset Brion Kombit. Ne on kyllä todella hyvät, suosittelen. Vielä ei ole muita hankintoja, mitä nyt muutama hassu vaate tarttui käsiin Hulluilla Päivillä... :whistle:
Meillä rakenneultra 12.11 ja haluan tietää sukupuolen.

Nyt kahvin juontiin... Palailen myöhemmin :wave:
 
Huomenta kaikille! Täällä keskisessä Suomessa on ihan kauhean pilvistä ja pimeää... Mutta eipä tuo sää haittaa, kun lomalla on. Vauva melskasi koko aamun jostain seitsemästä asti. Piti koko ajan vaihtaa kylkeä, kun kaveri monotti koko ajan. Aamuvirkku, tuleva ukki totesi... Tuleva mummo on ollut ihana. Äitini siis on neulonut ihanan keväänvihreän puvun varusteineen, oli ostanut pienen kietaisupaidan ja sitten sellaisen Name it-setin, jossa body, housut, tossut, lapaset ja pipo. Väri on ihanan valko-kelta-vihreä-ruskea-raidallinen. Niillä on päätetty tulla saikulta kotiin. Sen lisäksi tietty laitetaan jotain säähän sopivaa siihen päälle, ehkäpä isomummon tekemä villapuku tai sitten tuo mummon tekemä, joka on kyllä reilun kokoinen. No, sen näkee sitten.

Nyt pitäisi jaksaa loikkia aamiaiselle, jotta ehdin vielä asioille ennen ultraa. Äiti oli kiltisti järjestänyt tutulleen ajan, jospa siellä sukupuolikin näkyisi... jännittää jo.

Misupai ja Helmis 21+5
 
Voi kökkö!
Eilen kirjottelin ja kommentoin ja nyt aloin kattoo niin tekstiä ei näy missään... Ulkomuistista..

Mamma muulle tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Misupaille onnea ultraan myös.

Sit joku kyseli jumpista niin oon käyny tavallisessa jumpassa ja tehnyt liikkeet ilman hyppyjä ja hyvin oon jaksanu.

Mul on alkanu suonikohjut pullistelemaan jaloissa. Inhottavaa, kun aamusta iltaan on pidettävä tukisukkia..
Koskakohan sitä oppii ettei enää voi touhuta niin paljoo kuin ennen. Eilen siivosin, tein ruokaa, järjestelin vaatekaapin (ja kokeilin mitä päälle mahtuu), leivoin ukolle synttäripullaa, leipää, kahta pizzaa ja tein ruokaa ja kävin kaks kertaa kaupassa. Ja sit alko supistelemaan... yllätysyllätys :) Onneks meni nopeasti ohi, kun maltoin levätä.

Kävin ostamassa h&m sellasen masutuubin. On kyllä tosi kätevä.

Muuten pikkasen katoin kaks kertaa, kun oli jo heinäkuun 2008 odottajia ilmestynyt. Mehän ollaan tytöt jo pitkällä!
riksu82 + lätty rv 20+2 OHO!

 
Aurinkokin koittaa pilkistellä pilvien takaa, ihanaa kun on ollu niin monta päivää jo ihan pilvistä ja harmaata ni nyt näyttää paljon valoisammalta.

Poltettiin edellispäivänä Iittalan kivi-tuikkuja, meillä yhen lipaston päällinen täynnä niitä, ja yht´äkkiä yks niistä räjähti. Onneks ei ollu lapset tai koira alla. Ne tuikut ei todellakaan oo edes kinni toisissaan eikä tollasta oo koskaan ennen tapahtunu vaikka vuosia jo poltettu niitä. Laitoin iittalalle palautetta sähköpostilla ja sieltä tuli heti vastaus jossa pyydettiin lähettään sirpaleet tehtaalle, tutkivat mikä aiheutti sen ja sit tulee tietoa meille takasin. Tulipa pitkä sepustus...

Kirppu on ollu viime päivinä varsinki iltasin kauheen riehakkaalla päällä, päivisin on paljon rauhallisempaa. Tänään mua on vihlonu vasemmalta alavatsasta ilkeesti, mikäköhän siellä nyt mahtaa kiusata?

Mamma Muulle extrapaljon onnea ultraan ja tottakai kaikille muillekin ultraan meneville :heart: !! Voi kun olis jo ens keskiviikko ni pääsis itekin. Onko monella muulla ens viikolla ultra? Hopella ainakin näkyi olevan, onnea sulle sinne kanssa!

Härkäneito laitoin tyttö-symbolin listaan, onko muita ketä haluaa vauvan sukupuolen listaan?

Mihin on LOE ja Viivi ja Vagner hävinny? V&V:n mies taitaa olla just Suomessa vai oliko jo?? Entäs kaikki muut kenestä ei oo kuulunu pitkään aikaan mitään?? Huhuu!!!

Riksu mulla on kans H&M:n masutuubi, pitäis ostaa vielä toinen. Oon kans huomannu et se on tosi kätevä. Kun noi mama-paidat tuppaa oleen jotenki liian pitkiä, ainakin vielä, tulee sinne alas sellanen tyhmännäkönen helma.

Misupai ihanaa kun sun äiti on järkänny sulle ultran :heart:, tuuthan kertoon sit mitä näkyi?

Rheakin menossa tänään ultraan, saisko ultrakuvan tänne näytille? Kun oot 4D:hen menossa, kiinnostaa kovasti miltä vauva jo näyttää.

Mites Tuttelin vointi tänään? Onko supistukset jo lakannu?

Nyt mun tarvii lopetella, pakko meikata ja laittaa hiukset ja sit onkin lähtö töihin! Kirjottelen sieltä jos aikaa...

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+4
 
heips Ninni, laita mulle poikamerkki :D

ikävä kyl ultraaja ei ottanu julkasukelpoisia kuvia joten en saa siitä uutta (paitsi se jalkovälikuva on levityksessä täällä :LOL:

varmaan varaillaan se 4D vielä, jos sais vaikka isovanhemmille joululahjaksi sen Dvd:n :)
 
Valvatti:

saat masukuvan näkyville vaikka profiiliisi: napsautat tuolta yläreunasta Muokkaa tietojasi -nappulaa ja sinne lisäät sen kuvan. Halukkaat näkevät sen sitten sinun viestistäsi nimeäsi napsauttamalla.

Tai sitten liität kuvan jonnekin nettisivuille, jonka linkin sitten kirjoitat viestiisi. Joissakin palveluissa on myös sen 'pikkukuvan' käyttömahdollisuus (että näkyy viestissä jo pienenä, napsauttamalla suurenee). Aijaa.com -palvelussa ainakin. Toivottavasti auttaa!

~Tii ja Nyy 20+6 (ei mitään omaan napaan tällä kertaa).
 
Rhea, joo, kerrankin kun ajattelin että NYT pääsen vihdoinkin niin eikös iskeny kuumehorkat ja pissatulehdusepäilyt vielä siihen päälle. Samperi sentään, mut ei auttanu. :$ Mutta heti sitten kaikkia ihania 4D-kuvia tänne ja kuulumisia kun kerkiit! =)

Ninni78, mulla on kanssa ollu semmosta tosi inhottavaa vihlontaa, ihan molemmin puolin alavatsaa, varsinki jos nousee äkisti tai kääntyy. Epäilen että on ihan niitä liitoskipuja... Muutaman supistuksenki oon taas ollu huomaavinani. Eilen ku soittelin äitille niin se sano et sillä supisteli musta niin paljon et joutu sairaslomalle ihan ennen aikojaan. Kivakiva... :eek:

Tänään siis puoliväli saavutettu, ja 2. neuvolakäynti takana, kuulumiset:

Raskausviikot: 20+0
Paino: 52,4
Painonmuutos/vko: +233g
Turvotus: -
RR: 109/59
U-prot / U-gluk: -
Hemoglobiini: 126
SF-mitta: 17cm
Syke: +140
Liikkeet: ++

Eli kaikki oikein hienosti. :heart: Verenpaine hieman alhanen, mutta ei mitenkään hälyttävä, vähän tuppaa vaan pyörryttämään... Hemppa oli noussu kivasti, ja painoakaan ei ollut tullu yhtään liikaa. Näillä viikoilla semmonen keskiarvo on +250g / vk eli voiton puolella ollaan :D SF-mitta meni hieman keskikäyrän yläpuolella mutta siihenkin oli neukkutäti tyytyväinen.
Sydänääniä kuunneltaessa murunen vilisti ensin kovaa karkuun ja sit rupes potkimaan tätin doppleria kohti. Kivat pikku särinät kuulu siinä vaiheessa. :)
Mut mamma on nyt kyllä oikein tyytyväinen, seuraava käynti sit 4 viikon päästä.

Täällä on myös muutama kevyttoppahaalari maaliskuulle varattuna. Sinne alle sitten isomummin siskon neuloma ihanan lämpöinen villapuku. Mä oon ihan yli-innostunu noista ulkopuvuista muutenki, mulla on niitä varmaan jo 4. :D Ja 2 kokoo 56... Eli menee sit tosiaan sen ihan vauva-ajan vaan. Mut kirppariostoksia.

Nyt vähän kaffee lisää ja yksinolofiilistelyä,
mama-L & ja Puolivälin Onni :heart:
 
Ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen vilisti! Noi kyseisen paikan ultrat on sen verran antiikkiset, että ei siitä jalkoväliä näkynyt niin selvästi, joten arvoitus on tuo sukupuoli edelleen!!! Sydämestä näkyi väliseinät ja mummo oli onnellinen, että näki vauvelin. Se sen ultran tarkoituskin lähinnä oli.

Kuulin samalla, että Jyväskylässä ei ollu saanut rakenneultrassa kuvia olleskaan, pelkän raportin. Todettiin vain, että kyllä nuo ultrailut on niin vaihtelevat kunnittain. Jotenkin tosi epäreilua, jos kaikilla ei ole mahdollisuutta saada samoja asioita samoilla hinnoilla.

Mama-L: hyvä, että neuvolassa oli kaikki kohdallaan. Mulla on maanantaina tiedossa vierailu, saan kaikki ne Kelan yms. paperit.

Tällaista täällä. Saa nähdä mennäänkö illalla tekemään turvaistuingallupia Lastentarvikkeeseen... Jos on hyvä ja hintakin kohdallaan, niin samahan se on ostaa.

Misupai ja Helmis 21+5
 
Täällä vielä yksi myöhäinen maalismasu ilmoittautuu joukkoon. Viikkoja on nyt tasan 18+0 joten la on 27.3. Np-ultrassa oltiin tosin tuosta 5 päivää edellä, mutta eivät kuulemma muuttele aikaa, jos eroa on alle viikko. Ikää mulla on 29 v. ja lapsi on esikoinen. Synnäri on vielä auki, yritetään päästä muuttamaan ennen vuoden vaihdetta...

Koko raskausaika on tähän asti mennyt ihan loistavasti, ja olenkin ihmetellyt, voiko tämä tosiaan olla näin helppoa. Raskaaksi tulin heti ensi yrittämällä ja kaikilta raskausoireilta olen säästynyt alun parin viikon pientä kuvotusta lukuunottamatta. Masukaan ei ole vielä juuri kasvanut, mutta liikkeitä on tuntunut jo pari viikkoa. Ihmettelen vain itse, miten alhaalla ne vielä tässäkin vaiheessa tuntuvat - mutta kyllä kai ne sitten liikkeitä ovat, kun tänään neuvolassakin sydänäänet löytyivät juuri sieltä mistä liikkeetkin.

Huomenna ollaan menossa rakenneultraan, ja jännittää jo, mitä siellä näkyy... Tuo ultra (joka on siis yksityisellä, täällä ei tarjota kuin np) on aika aikaisessa vaiheessa, mutta aikaa varatessa meinasivat, ettei ajankohdalla ole väliä, kunhan on viikkojen 18 ja 22 välissä. Otettiin nyt sitten jo tälle viikolle, kun miehelläkin on syysloma, niin pääsee hänkin kerrankin mukaan vakoilemaan pikkuista...
 
Tänään tuli 20 viikkoa täyteen!

Olin tänään keilaamassa ja pyöräilin sinne. Olin kyllä aivan väsynyt kun pääsin kotiin. Taitaa nyt kyllä pyöräilyt jäädä kokonaan. Tuntuu ettei mitään tarvitse tehdä kun jo hengästyy.

Mä olen miettinyt että saako esikoinen tarpeeksi huomiota kun uusi vauva syntyy. Pelkään että mun kaikki aika menee vauvan kanssa ja sitten olen väsynyt ja kiukkuinen. Täytyy varmaan vaan koittaa ottaa esikoinen mukaan kaikkeen ja myös vauvan hoitoon. Pusuja ja haleja pitää antaa paljon ja olis varmaan hyvä saada myös järjestettyä kahdenkeskistä aikaa esikoisen kanssa.

Nyt on joitain liikkeitä jo tuntunut täälläkin,mut melko harvoin kuitenkin.

Vielä 5 päivää ultraan. Jännittää! Esikoista kun odotin niin ultraus kesti vain muutaman minuutin eikä lääkäri selittänyt mulle yhtään mitään. Oletin kaiken olevan kunnossa kun ei mitään sanonut. Nyt kyllä täytyy sanoa suoraan että haluun jotain nähdäkin kun maksan siitä kuitenkin sen poliklinikka maksun. Viimeksi en ehtinyt edes kunnolla vauvaa nähdä,enkä sitten tajunnut ensikertalaisena sanoa siitä mitään.

 

Yhteistyössä