~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Terve kaikki!
Viikonloppu vietetty ja älytön väsymys päällänsä kun en saa hyvin nukuttua muualla kuin kotona...
Ei erityisempiä kuulumisia taikka kertomisia tai kommentoitavaa, paitsi olikohan LauraN joka oli tehnyt niin hauskoja ostoksia että niistä pitää kysellä! Siis villakangastakki ja saapikkaat? Vauvalle? Hassut!! Yhdyn omaan kommenttiisi käytännöllisyydestä, mutta söpöt ja hauskat ovat taatusti! Löytyisikö niistä kuvaa jostain, tai voisitko ottaa itse ja linkittää tänne, ois tosi kiva nähdä ne!! =)

Tässä tärkeimmät, kun ei tosiaan mitään erityistä kerrottavaa omaan napaan liittyenkään. Ensi viikolla rakenneultra, that's all.

Ippu 19+0
 
Terkkuja kaikille tasapuolisesti!
Ajattelin nostaa tätä ketjua, ettei tää putoa hännille :p. Rakenneultraa odoteltaessa...Eka päivä töissä viikon loman jälkeen, niinkuin huomaatte, työt ei kiinnosta :LOL:.

Kertovatko nykyään kättärillä sukupuolen rakenneultrassa jos oikein anelee? Mä haluisin kovasti tietää sukupuolen, miehelle se ei ole niin tärkeää.

Onkohan hullua ostaa jo tässä vaiheessa vauvanvaatteita? Mä löysin eilen kirpparilta pari potkupukua ja paidan. Oli niin hyvässä kunnossa ja niin halpoja, että oli pakko ostaa. Vaatteet oli sellaisia valkopohjaisia, että menee kummallekin sukupuolelle hyvin. On meillä vähäsen jäljellä vielä viiden vuoden takaisiakin vauvanvaatteita tietty, mutta tuntuu, että niitä on liika vähän. Löysin itsellenikin ihka uudennäköiset syyskengät 5,5 euroa. Olisin tällaiset samanlaiset muutoinkin ostanut, uutena olis maksanut ainaskin 30 euroa.

Töihin....Helmi ja "tyyppi" 17+4.
 
Ippu: Löysin sen takin Zarasta.. Vaaleanpunainen ja TOSI söpö :)
Kengät ostin H&M:ltä, mutta kummastakaan en löytänyt kuvia..
Täytyy neidin olla sitten hieno kun lähtee mamman kanssa johonkin.. :D
Voin laittaa kuvia kun ehdin ottaa.

On meillä myös onneks mies perheessä, joka on pitänyt huolta että lapsella on myös haalari ja toppatöppöset .
 
Ja taas uusi viikko alkoi :wave: Helsingissä mennään pakkasilla pari astetta, tai en tiedä onko enää mutta 10 aikaan aamulla vielä oli kun kouluun menin, autokyydillä onneksi :)

Ja sitten kommentoimaan,

Aiemmin jo kertoilin että täällä ei olla kirpputori-ihmisiä. Haluan aina kaiken uutena :whistle:

Lauralle ihqt onnittelut tyttötiedosta :heart:

Mites härkäneidolla meni ultrassa? Otitteko selvää kumpi tulee? =) Ja onnittelut puolivälin johdosta, mullakin enää alle viikko sinne :attn:

Joo mä kans mietin että etkö mammamuu pääse minnekään aiemmin kurkkaamaan masuun? Kamalaa tommonen odottelu, varsinkin ton jälkeen mitä neuvolantäti sanoi :/

Siennalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ennelle myös onnittelut puolivälistä :) Ihanaa kun mainitsit taas ton joulun, mä niiiiiiiin odotan sitä!! Ajattelin kans et pitäis kohta jo alottaa joulusiivous ku on niin urakka ku haluaisin joka nurkan ja laatikon puunata. Tänä vuonna ajattelin ostaa semmoset kyntteliköt ikkunaan ku vihdoin sain ikkunalaudat :xmas:

Meillä on hoitopöytänä vaan vanha pesukone jota ei ees käytetä :LOL:

Tervetuloa taaperotx3 :flower:

Onkos amalialla mitään kriteerejä nimille? Ja kaipaatteko pojan ja tytön nimiä? Mä oon niin innoissani nimijutuista et voisin ehdotella jotain ku omalle keksittiin jo ni siihen meni se miettiminen :kieh:

Ja minna oli kans yli puolen välin, onnittelut :D

Helmi: Taitaa riippua kätilöstä kertovatko vai ei. Mulle kerrottiin jo np-ultrassa kättärillä ja kätilö jo vihjaili sukupuolesta vaikkei aluksi edes haluttu tietää. Mutta toivottavasti kohdallesi osuu semmonen kätilö joka kertoo =)

ON:
Voinnissa ei muutoksia, järkyttävä väsymys senkun jatkuu. Mistähän se voi johtua. Koulussa käyntiäkin olen jo keventänyt mutta silti olen varsinkin sunnuntaisin ja maanantaisin aivan loppu. Kurjaa :( Kyllä mäki niitä liikkeitä selvästi tunnen :D Oon jo tuntenu pidemmän aikaa, mutta en oo uskonu et on vauva ku on tuntunu sillon tökkäsy ja tällön möyräisy :ashamed: Mutta lauantaina tuntui monta peräkkäistä potkua ja möyräisyä niin olen varman että vauvan liikkeitä ne on ollu jo monta viikkoa :headwall: Mutta onneksi näin, tiedänpä ainakin että jäpikällä on kaikki kunnossa! Huomenna siitä saa vielä sen varmistuksenkin kun on heti aamusta se rakenneultra, jesjesjes!! Toivon vaan että kätilöksi sattuisi joku supermukava täti. Oon itkeskelly aika paljon nyt viime päivinä, hölmöistäkin asioista. Pitääköhän mun kohta lopettaa koko koulun käynti ku oon näin puhki :ashamed:

Nyt haen lisää kahvia ja annoksen jädeä :p

Suvitus+poika 19+2
 
Heissan kaikki mammat!

Suvitus: Äläpäs kauheasti sillä mobilatilla rasvaile, kun minulle ainakin apteekissa sanoivat että sitä ei saa käyttää raskausaikana!

Mamma muu: Toivottavasti kaikki on hyvin! Kuinka voit?

Mamuliini80: Täällä on yksi kirppari addikti! Aikamoinen kasa sieltä jo on tarttunut mukaan vauvan vaatteita.

Täälläkin housut jo uhkaavasti kiristävät, mutta vielä löytyy farkkuja jotka mahtuvat jalkaan.

Te, jotka meinaatte ottaa if vakuutuksen niin osaatteko sanoa paljonko se tulee maksamaan?

ON: Vointi on ollut suht hyvä. Oksentelu on väistymässä vihdoinkin taka alalle, niin kuin myös väsymyskin. Tänään oli neuvola ja painoakin oli tullut lisää! Melkein puoli kiloa viikossa. Vieläkin saisi enemmän nousta. Verenpaineet hyvät, hemppa 110. Vielä ei rautakuuria aloitettu.

riksu + lätty 19+6 (huomenna puoli väli!)
 
Riksu:
Mulla itseasiassa kävi mielessä ettei sitä sais käyttää mut en jaksanu enää tekstiä muuttaa..
Mutta en sitä sitten jalkaan sivelly ku kivut lähti nukkumalla pois :)
Eipä sitä kai saa mitään käyttää muuta ku panadolia :eek:
Mäki flunssasena kysyin et mitä näistä tuotteista voisin käyttää tukkoisuuteen, ni vastaus oli et ei mitään, että vettä vaan juot paljon :saint:

Suvitus+poika 19+2
 
Jippii, olinpas reipas tänään. Kävin aamulla salilla crosstrainerilla steppailemassa tunnin. En oo nimittäin kamalasti urheillut kun kävellessä on alkanut supistella. No, ei tolla stepperillä ainakaan ollut samaa vaikutusta.
Josko sitä uskaltautuis ihan ohjatulle tunnillekin. Mites muut ootte jaksaneet jumppailla?

Tulispa pian joulukuu... Varasin miehelle (vähän ehkä oma lehmäkin ojassa...) kolmekymppislahjaksi pitkän viikonlopun Pariisiin. En malttais odottaa.

Jännittää ihan hirveesti huominen ultra, onneksi on heti aamusta. Oon kuullu huhuja, että NKL:lla on taas alettu kertoa sukupuoli, saas nähdä. No, viimeistään 4D paljastaa asian marraskuun lopussa.

t. pikkuvaemo ja -kakkonen 18+3
 
Ääh, tää oli taas vähän putoillu tää ketju. Noo, minäpä kirjoittelen jotain ja samalla nostan.

Mul on ollut päänsärkyä ja ihan migreeniä tän odottelun aikana. On normaalistikin, mut ei näin paljon kuin nyt. Eilen illalla mulla meni yhtäkkiä näkö siten, että silmiin tuli "valoilmiö".. en nähnyt kunnolla kun silmissä siritti sellainen valokenttä. Sit pian alkoi jyskyttää päätä tosi kovasti. Ekan kerran migreeni alkoi tuollasella näköhäiriöllä. Säikäytti, otin 2 panadolia, jäädytin päätä vihannespussilla ja menin nukkumaan. Aamulla kipu oli pois.

Nyt on juostava vessaan. Tuntuu et aarre potkii virtsarakkoa päin kun tulee näitä "yhtäkkiä"-pissahätiä.. heh..

enne ja aarre 20+4
 
Heipsan vaan, täällä on supistellu kohta vkon verran enemmän ja vähemmän! Tänään sitten aika tavalla ihan levossakin ja huolestuin tietty ihan kamalasti! Soitin naikkarin päivystykseen, mutta ei ne ollu taas yhtään huolissaan...kätilö kysy olenko muistanut käydä pissalla ettei kipu johdu vaan liian täydestä rakosta :kieh: Siis apua, en kai mä mikään hölmö sentäs ole :eek: Virtsankin olen stikannu vkonlop töissä, eikä mitään tulehdustakaan pitäs olla, mutta vähän tässä ollaan sydän syrjällään!!! Monta vkoa menikin jo loistavasti, niin että tästäkö ne ongelmat nyt sitten alkaa???Torstaina olis se rakenneultra vihdoin, että sitten viimeistään tietää missä mennään!

Suvitus, onko sun hemppa laskenu jos niin väsyttää? Itselläni suurin väsymys mennyt ohi ja taas jaksaa jotain touhuillakkin!Vaunujen yms.tavaroiden kanssa olen hössöttäny, enkä millään osaa päättää mitä loppujen lopuksi hankkisin.Unisex vaatteita olen jo vähän ostellu, mutta pitäs nyt se sukupuoli selvittää ja siiis ihan ensin että kaikki on ok masussa! Tsemppiä kaikille joilla ollut jotain ongelmia/vaivoja :hug: Voidaan paremmin jatkossa :)
 
Ihanaa, että ketjussa taas valo paistaa, kun ultrakuulumiset on pääosin olleet hyviä! Tästä jatketaan kovaa vauhtia kohti synnytystä. Eihän siihen olisi enää kuin nelisen kuukautta... hui.

Mie oon lomaillu tänään ja siis koko viikon tietty, syyslomalla. Lepäsin oikein kunnolla matkaväsymyksen pois ja sitten olikin jo intoa sulattaa pakastin. Olin unohtanut koko jutun, ja jäätä olikin sitten kertynyt koko vuoden edestä. Ups. Jos huomenna ei paista aurinko, täytyy pestä ikkunat sisältäpäin ja imuroida välistä.

Pikkuvaemo kyseli ohjatuilla tunneilla käymisestä. Mie käyn aikuisbaletissa ja aion käydä vaikka loppuun asti. Hyppyjumpissa en oo käyny koko odotusaikana, mutta reippaasti kävelly ja kohta varmaan saa hiihtääkin. Oman voinnin mukaan. Hyppimistä en mielelläni tee, ettei tuu mitään laskeumia yms.

Nyt ehtii vielä tehdä vähän kotijumppaa yläkropalle ennen kuin salkkarit alkaa.

Misupai ja Helmis 21+2
 
joo siis tosiaan ultrakuulumisia. Kaikki oli vaavilla tosi hyvin. Kätilökin ultrasi puoli tuntia, kun siellä se oli pää alaspäin mun lantiossa. oli kyllä tosi ihana katsella sitä pientä ihmettä. Kovasti hän potki,availi suuta ja heilutti käsiä. ihana. kätilö lupaili meille tyttöä ja itsekin sen huomasin kun oli niin silonen jalkoväli ja esitteli ihan avoimesti lopussa paikkojaan. ei voinu olla huomaamatta. :LOL:
rv. 20+2 ja tyttö
 
Oi mä oon niin kateellinen kun ootte kaikki saaneet tietää sukupuolia! Minäkin tahron. :D Tosin en tiiä onko tuo mies yhtä halukas tietämään... Katsotaan sit siellä 4D:ssä jos kätilö kysyy että halutaanko tietää nii tuleeko juuei-vastaus...

Mulla ei oo kyllä ei niin mitään supistelua ollu, oonko ihan väärässä mut oon pannu jotenki merkille että teillä uudelleensynnyttäjillä on enempi. Vaikuttaiskohan asiaan. :eek: Mä en ees kyllä toisaalta ymmärrä yhtään miltä ne tuntuukaan, ettäh... Mutta vaivoja löytyy täältäkin päästä eli ihanista ihanin kestovaivani virtsatientulehdus on jälleen back in business! Saikkua ainakin huominen ja nyt tässä illan mittaa on tuo lämpökin alkanut nousta et eiköhän se oo aamulla terveyskeskukseen soitettava... Mites, soitatteko näissä asioissa ihan suoraan terveysasemalle vai neuvolan kautta? Mä en ees tiiä miten noi antibiootit sun muut käy raskaana. :$ Mutta sen näkee sitten... On kyllä nyt tosi kurja olo... Onneks mulla on Salkkarit kohta lievittämässä tätä tuskaa :p Mieskin on korjaamassa sukulaisten konetta mut ehkä se tulee kohta mua paapomaan... Mä voisin pistää pakkasesta vähän maissia sulamaan mikroon, nam nam .. :)

Ja minä oon kans kirppariaddikti ! Oi teen siellä jokakerta aivan ihania löytöjä! Täällä Jyväskylässä on yks semmonen superiso kirpputorimarket joka on kyllä ollu meidän perheessä ahkerassa käynnissä, kun kaikki tykätään, mies kahlaa kirjoja läpi ja minä vaatteita ja kotiin kaikenmoista. Ja toki siellä Valtteri-kirpparilla pitää käydä kun Helsinkiin eksyy.

Nyt on kyllä pää tädillä sen verran puuduksissa että taidan siirtyä suosiolla potemaan.


:heart:: mama-L & Onni 19+4
 
Huh huh! Sain just maalausurakan valmiiks. Tuli sit aamulla päähänpisto et haluan eteisen yhen seinän tummanpunaseksi, ja ei kun maaliostoksille ja suti heilumaan ja nyt tuli valmista! Mies ja kuopus edelleen siellä mökillä ja toi on vähän niinku ylläri kun he tulee kotiin. Ja nyt onkin sitte selkä taas siinä kunnossa että... Ihan jumissa siis koko alaselkä :ashamed: Maalasin seinän 3 kertaa, siks menikin niin kauan kun annoin aina välissä kuivaa ja sit piti vielä ruokaakin laittaa.

Monella onkin ultra tällä viikolla, ihanaa :heart: . Mun tarvis malttaa ens keskiviikkoon asti odottaa... Ootteko muuten varannu jo 4D-ultran ketkä sinne menossa? Kun oon mietiny et miten ajoissa se pitäis varata.

Enne mua on kans vaivannu päänsärky aika ajoin, nyt ei oo taas pariin päivään ollu *koputtaa puuta*, eikä tarvi tullakaan. Panadol Zapp tuntuu olevan ainut mikä mua auttaa.

Tutteli inhottavaa kun sua tolleen supistelee nyt jo. Ite oon suppareilta välttyny, muutaman kerran on menny masu kovaks mut ei sen kummempaa.

Pikkuvaemo kuulostaa ihanalta teiän Pariisin matka. Meiänki piti miehen kanssa lähtee Milanoon loppuvuodesta kun yks tuttu pelaa siellä, mut luulen et ei löydykään aikaa. Ollaan niin kiinni töissä molemmat, varsinkin viikonloput.

Helmi mä oon ainaki ostanu jo vauvalle vaatteita, pari huopaa ja unipussinkin. Turvakaukalo ja vaunutkin on periaatteessa hankittu, ostetaan kavereilta. Hoitopöydän ja pinniksen meen hakeen ennen joulua Ikeasta.

Mites MammaMuu jakselee? Jaksamisia sinne ja iso :hug: , tuuthan sit kertoon meille heti kun saat ite lisää infoa!

Eipä tässä kai muuta, Kirpun liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin, tänäänkin hän kovasti maalaili seinää mun kanssa. Oon huomannu et usein kun kurottaa jotain ni heti hän potkasee. Ei ilmeisesti tykkää et äiti silleen venyttää itteensä.

Illan jatkoja kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+1
 
Kirpputori-ihmistä ei myöskään minusta saa. Ei ole tullut äidinmaidossa. Toki voisin jonkun Reiman tms. talvihaalarin kavereilta ostaa käytettynä, jos hyvässä kunnossa.

HAnkintoja on täälläkin tehty. VAunut haetaan Jyväskylästä loppuviikosta, ovat tulleet kauppaan. Vaatteita on jonkin verran, valkoista, beigeä, vihreää, luonnonvalkoista, tummansinistä, punaista. Minkä kokoisia ootte ylipäänsä ostaneet? Ite oon ostanut muutamia 56 kokoisia bodeja ja sitten siitä isompia enemmän. Äidin kanssa tongitaan loppuviikosta veljen äippäpakkaus, jos siellä olisi käyttökelpoista, kuten pinniksen suoja+verhot, pieni haalari yms. Mun omassa ei ollut montaa, mutta olipa retroa kuiteskin!

Onks kellään tietoa, millaisia Brion pinnikset on? Meitä kiinnostaisi sellainen ja olisi kiva kuulla käytännön kokemusta. Perusvalkoinen riittäisi meille.

Nyt saunaan ja Sydänjää nauhalle.

Misupai Helmis 21+2
 
Vitsit! Kirjoitin pitkästä aikaa oikein kunnolla, mutta sitten kaikki hävisi. No, koitan muistaa mitä mahdoin kirjoitella.

Ensiksikin oli kiva lueskella taas juttujanne. Olin muutaman päivän nettipimennossa ja olikin tylsät päivät..

Vakuutuksista: me ollaan otettu kaikille kolmelle vakuutus jo ennen syntymää ja on ollut ihan tarpeellset. Ollaan saatu korvauksia jo enemmän kun on mennyt maksuja. Nyt varmaan otetaan myös vakuutus, mutta en ole ehtinyt vielä asiaa ajattelemaan. Kohta taitaa tulla kiire.

Kirpparillakin olen aikoinani ahkerasti käynyt, nyt into hieman hiipunut, kun ei sieltä oikein löydy noille isommille sopivaa vaatetta. Luultavasti taas innostun, kun tämä iltatähti alkaa tarvitsemaan tarviketta.

Nimeä emme ole pojalle keksineet. Tytölle olisi useampi vaihtoehto, mutta pojan nimistä ei ole yksikään kolahtanut. Ei ole keksitty edes "tekonimeä". Koko perheen voimin olemme kyllä miettineet, mutta ei vaan ole osunut kohdalle.

4D ultran
olen varannut. Olisi 10.12. Vielä en ole varma menenkö kuitenkaan siihen. Riippuu noista Tyksin kontrolleista ja miten siellä ultrataan. Huomenna olisikin sitten se ensimmäinen käynti. Jänskätää!

Tulkaahan tosiaan kertomaan ultrakuulumisia!

Oonaliina 18+6
 
Vauvalla kaikki kunnossa. Vaikuttais pojalta, mutta älä Ninni laita sitä vielä listaan, en suostu uskomaan ennen 4 D:tä :D .

Mama L, olikos sulla se pissatulehdus meneillään? Mulla kanssa taipumusta tohon inhottavaan vaivaan ja yhden kerran oon jo raskauden aikana syönyt kuurin siihen. Trimopania ei saa käyttää, mulle määrättiin Nitrofur-nimistä lääkettä.

4D:stä, ollaan menossa Helsingissä Femedaan Brunolle marraskuun lopussa.

t. ihan pikkaisen pettynyt pikkuvaemo (kamala ihminen...)
 
Pikkuvaemo onnea ultrakuulumisista, pääasia et pikkuisella kaikki hyvin! Ymmärrän kyllä pienoisen pettymyksesi, luulen et täälläkin ollaan pikkusen pettyneitä jos kolmas tyttö näkyis ens viikon ultrassa. Ei siinä oo mun mielestä mitään pahaa jos jotain toivoo. Yhtä rakkaita ne vauvat on sit kuitenki oli ne tyttöjä tai poikia :heart: . Aina saa toivoa ja pitääkin =) .

En nyt sit tiedä pitäiskö mun alkaa varaileen sitä 4D:tä kanssa, siihen on kuitenki aikaa vielä 6 viikkoa kun ois paras aika sinne mennä... Täytyypi miettiä...

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+2
 
Suvitus olipas sulla tylsän kuulonen ultrakäynti. :hug: sulle ja :p tyhmälle ultraajalle. Ootko menossa vielä yksityiselle ultraan? Jos siellä saisit parempaa kohtelua.

Alko jo pelottaa oma ens viikon ultra...

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+2
 
Moi!
Onnea kaikille jo rakenneultrassa käyneille :). Itselläni on vasta 5.11, en jaksa oottaaaa...Sehän on vasta puolentoista viikon päästä! Aika moni on näköjään käynyt/menossa 4D ultraan. Olisi kiva mennä sellaiseen, mutta meidän rahatilanne on mitä on...nehän on aika kalliita.

Vaikka kirpparilla käynkin, tosi harvoin löydän sieltä mitään. Vauvanvaatteet on hyviä, kun niitä on joku vauveli ehkä pari kertaa käyttänyt ja nääkin mitä ostin, ovat ihan käyttämättömän näköisiä. Siis voin ostaa kirpparilta, mutta uuden näköisiä ja moderneja pitää olla.

Nimeä emme ole vielä miehen kanssa pohtineet, tyttö haluisi, että sen nimeksi tulisi Helmi (jos on tyttö). Sen vuoksi munkin nimi on täällä Helmi ;). Tytön nimiä keksisin kuin muille jakaa, mutta pojan nimeä on tosi vaikea keksiä.

Supistelusta. Mulla on pariin kertaan tuntunut oikeita suppareita. Viimeksi noin kolmisen viikkoa sitten ja sit tossa viikko sitten. Yritin vaan sitten ottaa rauhallisesti. Ekalla kerralla lähdin kävelylle ruokiksella ja ne loppu sen sileän tien. Toisella kerralla en muista mitä tein, varmaankin vaan lepäsin. Ekassa raskaudessa ekat supparit tuli kun synnytys lähti käyntiin.

Suuremmista hankinnoista. Esim. vaunut sekä sängyn me ostetaan varmaankin vasta vuoden lopussa tai vuodenvaihteen jälkeen. Olen yrittänyt netistä vertailla eri vaunumerkkejä, enkä vielä oikein päässyt selvyyteen, mitkä olisi hyvät vaunut. En edes muista mitkä meillä oli viimeksi? Kellarissahan nuo on, mutta kulahtaneet ja auttamattomasti vanhanaikaiset :p. Ois pitänyt myydä ne jo viisi vuotta sitten, olis saanut vielä hyvät rahat kun uutena maksoivat melkein 3000 mk. Kuvittelin, että meille tulisi toinen lapsi pikasemmin, mutta toisin kävi. Mies...

Pakko taas lopetella, koska olen töissä. Välillä tuppaa unohtamaan.

Terveisin, Helmi ja tyyppi 17+5.
 

Yhteistyössä