~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Päivää että pätkähtää!! :D

Maha se täällä vaan kasvaa juu, kohta puoleen alkaa ihan oikeesti olla pula niistä housuista! Aamulla tossa ku olin plikkaa menossa viemään eskariin, aattelin että vetasempa farkut jalkaan. No eihän ne menny lähellekkään kiinni! Tässäpä nyt sit on tällä hetkellä vaa yhet housut ja parit verkkarit joita pyörittelen. Yhet housut odottaa lahkeiden lyhennystä ja toiset paikkausta. Niisson semmonen matalempi malli nii menevät tuon masun alle soppelisti. Että kai se on alettava joku päivä niitä ompeleen. Muuten olen pian housutta :LOL:

Paino perkules meinaa täälläkin hilata itteensä tonne ylemmäs, onneks ei vielä hirveitä, mut jokanen gramma on sinne huonoon suuntaan. Paino on nyt noussu 4,3kg, että alle kilo per kuukausi. Ei siis paha näin ajateltuna, mutta kun tuota lähtöpainoakin on jo sen verta liikaa, että sokereita ihan sen vuoks alettiin seuraamaan. Mutta pakko asennoitua siihen että kiloja tulee ihan varmana ainakin se 1kg/kk. Olen kyllä sit ihan tyytyväinen jos pysyy siinä. Pelkään vaan että kun toi mun alkuraskauden pahoinvoinnin jäätyä pois, mun makeenhimo on salakavalasti hiipiny takas, nii mä en ehkä ihan tossa kilon tahdissa pysy. Hirvittää siis myös täälläkin tuo tuleva Joulu ja ne herkut. Apuvaaaa!!!!! |O Ei ole todellakaan kivaa ku joutuu tälleen näin tarkasti pitään silmällä painoonsa, menee osaltaan maku siihen että pitää muistaa aina ne hiivatin guaremit napata ja vielä tuijata kelloa että muistaa aina puolentunnin ja tunnin päästä syönnistä mitata arvot. Syöks täälä kukaan muu tota "mannaryyniä"? yök! |O

Jahas ja se siitä vuodatuksesta..

Tyttövauva odottajat. Sanokaas te niille teidän miehillenne että on tällanen Wanhan kansan sanonta jotta..

AINOASTAAN TODELLISET RAKASTAJAT TEKEVÄT TYTTÖJÄ
Kyllä ne siitä sit tokenevat kun hieman imartelette heidän rakastajan taitojaan;) Esimerkiksi miehen tätillä 4 tyttöä ja 1 poika, kovin oli hänen mies imarreltu tästä sanonnasta ;)

mju.. Kylläpäs sulla on vaan aikas sontapää pomo! Toivottavasti asiat menee hyvin. Juu ja ole oikein ylpeä kasvavasta kummusta, pidä pomon riemuks oikein masua korostavia paitoja ;)

Jahas, tässä sit taiski olla kaikki tältä kertaa.

Marmeladi & Masuasukki 20+2
 
Rakenneultrasta terveisiä!

Kaikki oli oikein mallikkaasti, pikkuinen vaan yritti jatkuvasti liikkua anturin alta pois! Kova meno siellä vatsassa näytti olevan! =)
Laskettu aika näytti muuttuvan paria päivää aiemmaksi kasvun perusteella, mutta ei sitä tietenkään vaihdettu, kun heitto on noin pieni. Mennään siis tämän hetken viikkojen ja päivien mukaan.
Niin ja sukupuolikin selvisi! Ultratädin mielestä pikkuinen pippeli siellä vilahteli eli poika on meille tulossa! :heart: Jäi meille todistusaineistoakin tuosta löydöstä, yhdessä kuvassa se näkyy selvästi.

Riksu82: Ollaan ottamassa vauvavakuutusta. Meillä on jo If:in lomakkeet täällä kotona. Ajattelin,että on sitten ainakin jonkinlainen turva, jos vauva vaikka sattuu syntymään ajoissa ja joutuu jäämään joksikin aikaa tarkkailtavaksi tms. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy!

Huomenna neuvolaan.

Zussu ja masuvauva 20+0 (puolivälin etappi)
 
Tiistaina käytiin miehen kera rakenneultrassa. Oli ihana kokemus! Aluksi ei jännittänyt, mutta kun astuimme huoneeseen niin alkoi sydän jyskyttämään. Tuli sellainen olo, että toivottavasti kaikki on nyt hyvin. Annoin sitten dvd:n heti ensimmäiseksi ultraajalle kun neuvolantäti oli sanonut, että sen voi tallentaa. No eipäs siellä ollutkaan sellaista mahdollisuutta ja harmitti jonkun verran. Sanottiin myös heti ettei haluta sitten tietää sukupuolta. Pikkuisella oli kuulemma pyöreä ja melko iso pää ja sehän meitä nauratti, kun miehellä on iso pää :LOL: . Kaikki näytti olevan kunnossa ja pikkuinen siellä liikehti ja hikkasi. Olisin voinut katsella häntä tuntikausia. Pikkuinen vastasi viikkoja tai olikos se sittenkin ultran mukaan päivän vanhempi, mutta virallista laskettua aikaa ei muutettu. Mies sanoi, että vaikka emme halua sukupuolta tietää niin hän oli yrittänyt sitä tiirailla. Tosi vahva poikaolo on. Pikkuisen pituus oli 20 cm ja paino 310g. Syke 148. Ultrakuvia olen sitten katsellut joka päivä ja monta kertaa.

Potkutkin tuntuu nyt jo tosi hyvin. Tämä aika raskaudesta näytää olevan ainakin mulla tosi nannaa kun olen energinen ja ei juurikaan väsytä. On koko ajan vaan onnellinen olo ja virkeä. Flunssakaan ei ole iskenyt vaikka yleensä olen syksyisin kipeä jatkuvasti.

Riksu82: Olen tutkinut tuota vakuutusasiaa ja meinataan tosiaan ottaa vauvavakuutus. Olen vertaillut vakuutuksia ja päädyimme pohjantähteen. Pohjantähti on ainoa joka maksaa erikoismaidot kela 75 prosentin jälkeen 25 prosenttia. Se vakuutus myös on mahdollista jatkua ihan 65 vuoteen asti. Esimerkiksi ifissä vauvavakuutus loppuu 2 kk ikään jolloin on haettava uusi vakuutus sen jälkeen. Jos lapsella on ollut 2 kk aikana esim. korvatulehdus niin seuraava vakuutus ei korvaa korvatulehduksista aiheutuneita kuluja lainkaan.Tosi työlästä hommaa oli kyllä vertailla noita vakuutuksia. Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä vakuutuksiin liittyen niin kertokaa ihmeessä. Ensi viikkoon on vielä aikaa miettiä ja sitten otamme sen vakuutuksen. Ai niin siis pohjantähdessä pitää olla kotivakuutus samassa firmassa, muuten ei saa vauvavakuutusta.

Jennah ja pikkuinen 20 tasan
 
Noista vakuutuksista vielä:

Mielestäni on tosi harmillista, kun vakuutusyhtiöt vaativat niin paljon keskittämään vakuutuksia (vaikka sehän on niiden bisnes). Tuo meidän miettimä If:in vakuutus ei tosiaan ole, Kuten Jennah mainitsi, kaikkein kattavin, mutta kun kaikki muut vakuutukset on siellä ja sieltä saa oikein hyvän järjestöalennuksen hinnoista. Ei viitisi laittaa koko vakuutusrumbaa uusiksi...

Jennah: minkälainen hintatarjous teillä on tuosta vauvavakuutuksesta?

Zussu
 
Vakuutuksista, me otetaan se ennen syntymää. Otettiin esikoisellekki. Ja meillä on kaikki vakuutukset lähivakuutuksessa niin sieltä otetaan.
Zussu onnea pojasta!! Ja myöhästyneet synttäri onnittelut!!
Jennah onnea hyvistä ultra kuulumisista!

Nyt ei ehdi kommentoimaan sen kummemmin.

Maria ja pikkukakkonen 20+6 :heart:
 
Moikkelis! =)

Vakuutuksista
Ei oteta, ei otettu esikoisellekaan, ja hyvin on pärjätty. Kunnallinen terveydenhoito on ollu aina lääkärin tarpeen tullen ensiluokkaista, aina on nopeasti päästy, ja kun vielä terveyskeskus on tuossa sadan metrin päässä, niin... ei tarvitse paljon miettiä! =)

Omaa napaa meinaa suorastaan v*tuttaa... menin yksityiselle lääkärille poistattamaan kasvoista luomia. Siis semmosia ihan hyvälaatuisia, mut häiritsevän suuria ja rumentavia, mistä oon halunnu päästä eroon jo viimeset miljoona vuotta, mut ei oo ollu rahaa ennenku nyt. Lääkäri oli jo laittamassa mua korvapolille, kun toinen luomi on nenän pielessä ja aika iso, ja arveli että korvapolilla on paremmat vehkeet sen poistamiseen tai jotain... no enivei, ni oli sitä lähetettä tyyliin kirjoittamassa kun tuli ilmi että oon raskaana (takki päällä ni ei huomannu muuten). Siitäkös se riemastui, että hänen mielestä ei kyllä pitäis alkaa tämmösiä "ei pakollisia" operaatioita tekemään raskausaikana, että kun jos tulee jotain tulehduksia ja pitää syödä sit antibiootteja ja niistä kun ei tiedä miten turvallisia ne on ja... (söin esikoista oottaessakin johonki keuhkoputken tulehdukseen tms!!) Ni meinaapa tympästä, luulin jo että illalla on ees hitusen nätimpi nassu ku on nuo näppylät pois, ni höpö-höpö! Siinä ne on edelleen, mur. Harmittaa, ja itkettääkin! :'( No, laitto se sen lähetteen siis kuitenki, mutta sano että itellä pitää miettiä että kannattaako raskausaikana alkaa poistamaan. Pitää soittaa neuvolatätille siitä, ja jutella sen kans et mitä mieltä se on. Osaako täällä kukaan tähän kommentoida? Ku mulla on hatara mielikuva että joku oli tulossa mama-L:n vastaanotolle jos jotain, en muista mitä, mut et onkohan mama-L siis terveydenhoitoalan ihmisiä vai pätkiikö mulla vaan pahemman kerran? ;)

No joo, sit leipomaan kääretorttua ku huomenna tulee vieraita.

Ippu rv 18+3
 
Hei kaikille!!
Neuvolassa tuli käytyä tänään ja kaikki onneksi oikein hyvin,painokin jopa kilon verran tippunu viime käynnistä.. =) Iipan sydänäänetkin löyty heti ja kuului oikein selvästi...Siltikin on vielä kauhean epätodellinen olo koko raskaudesta,vaikka muutamia liikkeitäkin on tuntunut,ehkä sitä sitten kun vauvan saa syliin niin tajuaa tosissaan..Maaliskuuta jo odotellessa,kun on toi häntäluu ja alaselkä todella kipeät jo nyt,vaikka mahaa ei ole entistä enempää..Nyt taas käytävä pitkälleen,kun ei tää istuminen ole oikein mukavaa häntäluun takia..

Nita & Iippa 17+0
 
Iltoja syyslomilta :D

Täällä tuntuu mielestäni liikkeet sillon tällön mut ei edelleenkään selvästi tai säännöllisesti :ashamed:

Mun pitäis kans mennä hiustenleikkuuseen äidin luo, alkaa taas latvat olee kauheessa kunnossa :x Ja kamalan näkönen tyvikasvu ja hiukset ainaki kolmessa eri värissä mut en värjää ennen ku tulee hyvä syy niinku jotkut tärkeet juhlat tai jotain.. Varmaan viimeistään ristiäisiin sitte =)

Pikkuvaemon kanssa sitte samana päivänä jännätään hirveesti!! Mulla on onneks heti aamusta 10 ni ei mee päivä ressaillessa. Vaikka oon ihan varma et taaskaan en hyviä yöunia nuku, mut päikkäreille sitten B) Ja miehen on pakko tulla mukaan, en kestäis olla yksin jos nyt sattuis huonoja uutisia tulemaan vaikka kaikkihan siellä on ihan kunnossa :)

Esikoiselle otettiin muistaakseni vakuutus vasta synnyttyä, en muista eikä olla siitä vielä hirveesti juteltu..

Täällä kans pulaa housuista :attn: Oon jo kahdet housut ostanu kotiin ja palauttanu ku ei oo ollu hyvät. Netistä tilasin nyt taas kahdet housut ja toivon et edes jommat kummat olis hyvät, pakkaset tulee ni noilla hameilla sit enää pärjää :eek: Kahet isomman koon farkut on, joita ajattelin käyttää 'hamepaidan' kanssa ponnarivirityksellä mutta kyllä neki alkaa painaa kohtua inhottavasti et ei montaa tuntia niitä voi putkeen pitää.. Varsinkaan koulussa ku istutaan melkeen koko päivä.. :/

Mulla kans paino nousee hurjaa kyytiä, mut on sillä syynsäki ku ruoka maistuu ja herkkuja kaapit täynnä :D Mies on melkeen pahempi herkkusuu ku mä ni vaikee kieltäytyy ku toinen syö jädee nenän edessä :snotty: Mut edelleenkään en paineita ota koska tiedän että tuli niitä kiloja alle tai yli 20kg ni ajan kanssa saan ne sitten poiskin.. :whistle:

Zussulle onnittelut pojasta :flower:

Mä oon kyllä kaikkea muuta ku energinen :ashamed: Ihan hirvee väsy päällä ja uupumus ja kaikki.. Mitään en jaksa tehä ja jos joudun herää ennen kasia ni puolen päivän jälkeen oon jo ihan puhki.. Pakko mennä koulussa jolleki juttelee siitä työharjottelusta ja ajankohdista jos oon nyt näin väsyny ni miten jaksan 7tuntia päivässä olla pirteä ja leikkisä lapsien kanssa :ashamed: Ehkä jos saisin alottaa päivät vähän myöhempään tai jotain..

Jennalle kans onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mulla tullu kamala vaiva eilen. Oikeen jalan nilkka on ihan hirveen kipee.. En tiiä mistä särky johtuu ku en mä nyt niin iso vielä musta oo :ashamed: Mut mobilaattia ajattelin jalkaan laittaa jos helpottais yön aikana sitte..

Käytiin taas tuhlailee ja ostin teema-astiaston pikkuasetteja ja uudet alusvaatteet itelleni, ostin 75C-rintsikat ja on liian pienet, on tosi härskin näköset ku tissit puristuu yhteen mut mies tykkää :D

Nyt iltapuurolle!

Suvitus+poika 18+5
 
Terkkuja risteilyltä, oli ihana matka!
Päivitän listan huomenna, nyt oon liian poikki, pakko mennä nukkuun kun on aamulla se äippäpoli ton häntäluun takia. Nitallakin ilmeisesti samanlaisia vaivoja, tuun aamulla kertoon heti mitä mulle niistä kivuista sanottiin kunhan sairaalasta kotiudun. Masu luultavasti ultrataankin huomenna, jos sais vaikka tietää kumpi on tulossa :heart: .

Kirppu innostu illalla laivalla potkiin ihan urakalla, potkut tuntu mulla kans ihan tossa kylkiluiden alapuolella, jotenki ihmeen korkeella mun mielestä. Ostin laivalta muuten Clarinsin raskausarpivoidetta, onko kellään kokemusta että estääkö se niiden syntymistä muutenki kun vaan paperilla... No, tarviipa testata!

Kauniita unia, tämä äippä painuu nyt pehkuihin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+4
 
Huomenta möhikset :wave:

Ippu, ensinnäkin tosi törky lääkäri että laittaa jokatapauksessa lähetteen vaikka ois hänen ammatillinen mielipiteensä että ns. turhia leikkauksia ei raskauden aikana tehdä. Että jää sinun päätettäväksi sitten. Mitäs sit jos jotain komplikaatioita tuliskin niin ei kai sitä antais ikuna itelleen anteeks et meni leikattavaksi. |O Todella epäammattimaista... Kannattaa soittaa neuvolatätille ja jutella, minä oon vaan neuvolassa työharjoittelussa että sinänsä nyt en osaa valitettavasti sen enempiä neuvoja antaa, että miten isot riskit siinä on ja sitten jos joku tulehdus iskeekin niin miten pitää niiden antibioottien kanssa toimia. :/ Mut ymmärrän kyllä että innoissas olit ja oikeen pistää suututtaa tommonen reaktio! :headwall:

Mulla ei oo kotihousuista pulaa, kun omistan varmaan 20 semmoset masun alle menevät lökäpöksyt. Oon aina tykänny kotona olla rennoissa vaatteissa. :) Mutta töihin mennessä onkin sit joka aamu suuri valinta edessä kun päälle menevät yhdet farkut (max viikon verran enää) ja ruskeat farkkuhaalarit. Nyt kyllä kun mies osti mulle äitiyshousut niin nää on ihan asialliset töihinkin. Mustaa stretchiä, hirmu mukavat. :heart:

Ninnille nyt kauheesti semppiä sinne tutkimuksiin! :hug:

Ja tuosta vakuutuksesta ollaanpi mekin juteltu, mutta en kyllä vielä tiedä mihin päädytään... Minä oisin enemmän sen kannalla kuin mieheni, kun oon ihan kamala huolehtijatyyppi että mitäs sitten ja sitten jos niin käy, ja mies on enemmänkin se mun toppuuttelija. :D Mutta kun noin moni on ottamassa niin eiköhän se kannattaisi sitten meidänkin. ^^

Ja puntarilla en oo nyt vähään aikaan käynyt mutta veikkaisin että edelleen se 3-4 raskauskiloa on tullut missä se on jo hetkisen pyörinyt. Enkä nyt sen isommin oo viitsinyt noita edes tarkkailla, oon aina ollu hoikkis ja hyvä aineenvaihdunta että luottavaisin mielin oon sen suhteen et pystyn ne ylimääräset myös karistamaan. :)

Tällästäpi tänään, masupäivitys 19+0 löytyy profiilista, sain vihdoinki napattua uusia kuvia. :heart:

mama-L & Onni 19+1
 
Heipä hei!

Tulin tänne toivottamaan kaikille mukavaa viikonloppua ja ensi viikkoa! Meillä on lomaviikko, joten ajattelin pakata laukkuni ja suunnistaa pois Helsingin keskustan pölyistä.

Meilläkin on nyt se rakenneultra takana. Maanantaina saatiin kuulla, että kaikki on hyvin ja vauva oli erittäin liikkuva :)
Helpotti huomattavasti kuulla, sillä kun potkuja ei jatkuvasti tunnu, epäluulo iskee välillä.

Täälläkin alkaa housut kiristää ikävästi. Itse en ole löytänyt yksiäkään siedettäviä mammahousuja MISTÄÄN!!! Ostin Lindexistä kahdet farkut, mut molemmat on niin hirveitä ettei niitä voi pitää! Pitäisi kai jatkaa etsintöjä.
Toistaiseksi käytän vielä vanhoja farkkuja, ja nappikin menee kiinni :) Hameet on toinen kova sana.

Pelottaa muuten mennä seuraavan kerran neuvolaan kun täällä kans alkanut maistua kaikki herkut. Eilen oltiin taas ulkona syömässä, eikä ollut eka kerta tällä viikola.. :) Toki edelleen painon nousu miinuksella, eli 800g vähemmän kuin alkupaino..

Nyt tää mamma lähtee syömään aamiaista.

L&masu 19+4
 
Heippa kaikille!

Terkkuja neuvolasta. Hullu olin varannut ajan klo 8.15, kun en silloin tiennyt olevani lomalla. Kauheeta oli herätä tänään seiskalta, kun olen joka päivä herännyt tällä viikolla ysin-kymmenen aikaan. Mutta kun tulin takaisin neuvolasta, tyttö ja mies nukkui vieläkin niin lepäsin tossa vähän aikaa.

Neuvolassa kaikki ok. Hemoglobiini oli noussut 129 (!) kun se puolitoista kk sitten oli 123. Vähän ihmetteli sitä, kun mua väsyttää koko ajan. Rautatabletteja ei siis vielä käsketty syömään. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin, vähän aikaa niitä piti etsiskellä. Syke vaihteli 120-150 välillä. Mun paino on noussut vain puoli kiloa, terkkari sanoikin, että nyt saan herkutella...Seuraavaksi onkin se rakenneultra 5.11 :).

Vakuutuksista. Emme vielä ole keskustelleet asiasta. Viimeksi ei otettu vakuutusta ennen esikoisen syntymää. Otettiin vasta syntymän jälkeen ja mun mielestä oli vähän turha. Ollaan aina päästy meidän terveyskeskukseen vaikka samana päivänä kun vaivoja on tullut ja hyvin on hoidettu. Täytyy taas miettiä jos ihan vauva-ajaksi otettaisiin?!

Housuista. Mulla on olemassa tasan yhdet mammafarkut ja olen käyttänyt niitä ahkerasti. Nyt pitäisi nopsaan saada jotkut toisetkin housut, en viitsis aina näillä samoilla...Mä en oikeen ole verkkarityyppiä, mulla on pakko olla farkut :p. Mitkään vanhat farkut ei ole mahtuneet kahteen kuukauteen.

Liikkeistä. Olen tuntenut liikkeitä jo suunnilleen raskausviikolta 12 (en tiedä onko se mahdollista, mutta jotan myllerrystä kuitenkin). Nyt ihan varmasti tunnen liikkeitä päivittäin. Yleensä iltaisin enemmän. Liikkeet tuntuu sellaisilta muljaisuilta, hyvin harvoin vielä tuntuu iha selviä pikku potkuja. Nyt ne tästä pikkuhiljaa rupeaa voimistumaan.

Sellaista täältä tänään. Pitää lopetella ja mennä katsomaan tytön kanssa leijonakuningas 3:sta.

Helmi ja "tyyppi" 17+1 :wave:.
 
Moi kaikille! =)
Minuakin on vähä laiskuus vaivannut, olen lukenut teidän juttuja mutta en ole sitten jaksanut ite vastailla mitään :ashamed:
Jospa tämä tästä, välillä on kausia että jaksais tehämitä vaan, ja välillä tuntuu että jaksa tehä juuri mitään!
Tän kuun viimenen päivä on seuraava neuvola, siellä kuulema täytellään jotain lappusia sitten.
Meillä hajos eilen auto, oli ruennu yhtäkkiä ihme ääntä pitämään! Sano se ukko mikä siitä on menny mut yllättäin enhän mie muista :D
Kyllä harmittaa tuo auto mut jospa sen sais äkkiä kuntoon, pitäs pikkuveli viiä tänään takas kotiin ku se oli syyslomaa meillä viettämässä. Voi olla että joutuu äippä sen hakemaan.
Oon ruennu nyt vähälle aikaa näkemään ihan ihme unia..! Mikähä lie!
Ja sitten pääasiaan..Nyt on puoliväli saavutettu! =) :heart:

Muuta erikoista tänne ei kuulu, rueta vaihtamaan pikku hilijaa yökamppeita pois, ku puhe oli kaverin kans kaupungille kohta lähtee! :D

Hyvää viikonloppua kaikille maalismasuille! =) :wave:

Heidi ja masuasukki 20+0 :heart:
 
Moikkis!

Nyt on äippäpolilla käyty ja oikeestaan aika turha reissu... Lääkäri ei häntäluuta pahemmin tutkinut, sanoi vaan et nikamat kun löystyy ni saa kipua aikaan eikä niille kivuille voi mitään tehdä. Särkylääkettäkin on turha ottaa kun se kipu on lähinnä sillon kun nousen istumasta. Ultrasi masun sentään ja siellä pikkunen kovasti heilui ja touhusi :heart: Enkä sit saanu kysytyksi edes et näkyykö kumpi on kun oli jotenki niin hätäistä se touhu. Ite koitin kattoo mut kuvas haaroja ehkä sadasosa sekunnin ni en edes oikeestaan ehtiny hahmottaan et mikä on mikä, jonkun valkoisen palluran olin haaroissa näkevinäni mut onko se mikä luulen ni selviää vasta r-ultrassa... Sykkeet oli kuulemma tosi hyvät mut ei niitäkään lukuja ääneen sanonu.
Onneks on se rakenneultra vika päivä ni sit saa rauhassa katella ja kysellä.

Vakuutuksista ollu puhetta täällä, me ei tytöille otettu eikä tällekään tulokkaalle meinata ottaa. Suurin syy se, että mun isäpuoli on lastenlääkäri ja päästään hänelle milloin vain, kotiin tai yksityisvastaanotolle ilman maksua. Tietty mahdolliset lääkkeet maksaa, mut ei niihin kuitenkaan niin paljon menis. Ja jos niin huonosti kävis et vauva joutuis sairaalassa aikaansa viettään ni onhan niisäkin maksuissa se katto, oisohan niin et 7 vrk joutuu maksaan sairaalamaksuja ja sen jälkeen ei. Näin ainakin Turussa.

Mites Suvituksen jalka voi? Toivottavasti jo paremmin!

Onnea kaikille ketkä ollu ultrassa ja saanu hyviä uutisia!!! Haluaako joku etusivulle
tai
-merkin? Lähetään tänään mökille et ehdin päivittään etusivun vasta sunnuntaina sitten paremmin!

Mama-L mäkin tykkään olla kotona lököhousuissa ja mulla niitä kans monet, menee hyvin masun alle kun ne ei oo muutenkaan ollu mitään kainaloihin asti meneviä =) . Yhet mama-lökäritkin oon kyllä ostanu, mut ei mikään välttämättömyys.

Hennesistä ostin laivamatkaa varten mama-puolelta harmaan villakangas hameen missä masun alla iso musta rusetti, oli tosi kiva mustien sukkisten kanssa. Toivottavasti mahtuu vielä joulunakin, onneks se masutuubi osa on aikast venyvää ni eiköhän mee sit vielä päälle kans.

Eipä tässä kai muuta, mukavaa viikonloppua kaikille, palaan koneelle sunnuntaina!

:Ninni ja Kirppu 18+5
 
Ja se on viikonloppu taas :D

Kotona ollaan yksin syyslomaa viettämässä ja kohta lähenki pyykkäriin.. Pitäisi muutenkin siivota mut ei jaksais, pakko vaan :x

Raskausarpivoiteista ei kokemusta. Esikoista odottaessa rasvailin tavallisella rasvalla mut 'naarmuuntu' mun massu ja muut paikat siitä huolimatta :ashamed: Mut ei väliä ku ei kukaan muu niitä näe ;) Ja joskus jostain luin et pikkunen tuubi arpivoidetta makso jotain 40e ni en kyllä raaskis laittaa tommosta summaa rasvaan joka ei ees välttämättä toimi..

Tutteli muista ens kerralla kopioida teksti ennen lähetystä :attn:

Ja on mullaki kolmet kotihousut, joista kahet vielä hyvät mutta en mä niissä kehtaa ulos mennä eli semmoset housut puuttuu joissa ihmisten ilmoille kehtais mennä.. :whistle:

Ja tosiaan en mäkään oo vielä löytäny yksiäkään hyviä mammahousuja. Toivottavasti niistä tilatuista edes jommat kummat olis hyvät.. :/

Heidille onnittelut puolivälistä :flower:

Ja ninni, kiitos kysymästä jalka voi hyvin :) Joku rasitusvamma ehkä? En tiiä, sanoin miehelleki et en kai mä nyt niin läski oo jo et nilkat ei enää kestä :ashamed: Painoo on jotain 64kg mut esikoista oottaessa painoin ekalla neuvolakäynnilläki enemmän ni en pidä lukua niin suurena.. Mut kaipa sitä sit vaan on sokea omalle lihomiselle :snotty: Mut siis enää ei nilkka ollenkaan kipeä, onneks ku haittas jo kävelyäki..

Kivaa mökkeilyä teille :wave:

Nyt hanuri ja ylös ja siivomaan :xmas:

Suvitus+poika 18+6
 
Meillä potkut tuntuu koko ajan selvemmiltä,ja ehkä mieskin kohta pääsee niistä "nauttimaan". :heart: On aika ajoin kysellyt,koska ne vois tuntee... :)

Kiitos kaikille,jotka jollain tapaa helpotitte taas mun oloani kertomalla kokemuksistanne tms. Kun toisaalta tiedän melko varmasti ressaavani ihan turhaan koko asiaa (ei noussutta istukkaa..) Mutta mä vaan oon tällänen ja se asia on uus juttu mulle.. :/
KIIITOOOS!! :heart: Jaksuja myös teille saman asian kanssa elävät! Kyllä ne meitin istukat sieltä nousee ja kaikki on hyvin!! :)
Näin uskosin... Ja mullakin on se kontrolliultra 28.11. :)

Mullakin housut kiristää ihan kivasti jo,ja tykkään siis olla mielelläni lököhousuissa kotona. Sellasissa mahd.isoissa ja väljissä. :) Maha siis jo aikas pullee... Moni on JO NYT sanonu,"ettei vaan ois kaksoset"? ;)

Empä taaskaan muista mistä on ollu puhetta,et mihin piti kommentoida joten siksi TAASKIN :ashamed: ( . ) .....
KAIKILLE TOIVOTAN KUITENKIN TASAPUOLISESTI MUKAVAN LEPPOISAA VIIKONLOPPUA! Kuka sitä sit missäkin viettää... =)

Mamuliini ja masukki 20+4
 
No niin,sehän oli se vauvavakuutus mihin munkin piti kommentoida..
Meillä ei siis vielä ole,mutta on kyllä puhuttu,että se otettas jo ennen syntymää.Vaikka esikoisellakaan ei sitä kyllä ollut ennen syntymää,vaan otettiin sit vasta myöhemmin se,mutta mutta...
Meillä muut vakuutukset on turvassa nyt kaikki,kun keskitettiin kerrankin kaikki yhteen. :)
Onko muilla kokemuksia Turva-vakuutusyhtiöstä???

Mamuliini taas..
 
Zussu: Me menemme tiistaina vasta juttelemaan siitä vakuutuksesta. Vauvavakuutuksen yhteyteen tulee kotivakuutus. Muistaakseni niiden yhteishina oli n.400 euroa vuodessa. Täytyy vielä tingata. Voi olla että otetaan siihen vielä sitten tapaturmavakuutukset minulle ja miehelleni.

Jennah
 
Heissan!

Joko näin aikaisin voi olla liitoskipuja? Kävin esikoisen kanssa vaunutellen läheisessä tavaratalossa, mitä tuonne ois matkaa... pari kilometriä korkeintaan, jos sitäkään! Alkoi oikeastaan jo menomatkalla tuntua hyvinkin tutun oloinen kipu, jota poikaa oottaessa riitti loppusuoralla vaikka muille jakaa! Mutta että sitä olisi jo nyt, 19. rv:lla? Toisaalta se saatto olla vaan semmosta häpyluun kipua, mutta mistä sekin sit oikein aiheutuu? Ja onko tuohon sitten parempi liikkua, niin että se liikunta auttaisi, vai pysytellä aloillaan, kun se kipu kerta liikkuessa alkoi tuntua?

Yritin ottaa mahakuvaa mutta ei siitä oikein itellä mitään tullut, en saanut "mieleistäni" ;) Pitää miehellä otattaa illalla, tai ehkä sittenkin vasta sunnuntai-iltana, kun ollaan taas kotona. Lähdetään tänään minun vanhempien luo viikonlopun viettoon, ja en taida siellä viitsiä rueta kuvailemaan.

Gallupin poikanenkin tuli mieleeni: tykkäättekö pitää tiukkoja paitoja niin että masu mahdollisimman paljosti tulisi esille, vai mieluummin löysää ja mahd. mukavaa? Ite oon ehdottomasti tiukkojen paitojen kannalla, ja mieluusti vielä niin että oikein käsillä mahaani korostan että kattokaa mikä mulla on tässä! ;) =)

No mutta siinä kai tärkeimmät, pitää alkaa pakkaamaan joten en ehdi kommentoimaan nyt oikein. Paremmin sit ku on kunnolla aikaa! =)

Ippu 18+4
 
Mihinkähän mun äskeinen teksti oikein katosi...

No mutta tänään siis oltiin rakenneultrassa ja hyvin oli kasvanut mittojen mukaan.Oli pari päivää vanhempi mitä viikot mutta laskettu aika pysyi kuitenkin samana.Kovin oli vilkas ja pari napakkaa potkuakin sateli.

Sukupuolta kysyttiin ja kätilö tuumasi että kovin on silonen jalkoväli että tytöltä näyttää :heart:

Siellä oli tänään käytössä uusi ultra ja oli tosi tarkka.Tuossa miehen kanssa sitten pohdittiin että mennäänkö kuitenkaan sinne 4d:n kun tuo niinkin tarkka oli.No vielähän sitä kerkii miettimään.

Voikaahan mammat hyvin,tyttöfiiliksissä rohmutti ja epeli 19+5
 
Galluppiin:
Mä tykkään kans pitää tiukkoja paitoja ennemmin ku löysiä.. Väljissä paidoissa ku näyttää vaan ihan ku olisin lihonnu ja tiukassa paidassa korostuu selvä vauvamaha :xmas:
Ostin hennesiltä semmosen hamepaidan jota oon tosi paljon käyttäny ja se korostaa mahaa tosi paljon. Nyt vaan se alkaa olemaan liian lyhkänen ku maha kasvaa ni lyhentää hamosta koko ajan ja vähän väliä nyin sitä alaspäin etten hanuria vilauttelis :whistle:
Harmi vaan ku se on ollu niin mukava päällä :ashamed:

Ja rohmutille ihanat onnittelut tyttötiedosta :heart:

Toinen koneellinen pyykkiä pesussa ja mietin josko kolmannenki laittais, eipähän jäis vuorta jäljelle lähes ollenkaan B)
Keittiön pöytiä hinkkailin ja vähän yleistä tavaran noukkimis-siivousta, ja ei ku jatkamaan :saint:

Suvitus+poika 18+6
 
Heipsan vaan!!

Noista vakuutuksista, niin ei meinata ottaa kun mun mielestä ne on aika kalliita. Esikoisen aikaan kyselin , niin hinta oli useita satoja euroja ja se pitää mun mielestä viellä ottaa olisikohan ollut kahta vai peräti kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa (Jos ottaa sairastumisen varalta vakuutuksen). Esikoisella on sellainen tapaturma vakuutus, otettiin se joskus sillon kun tyttö oli jotain puolivuotias, maksaisko jotain parikymmppiä vuodessa! Toisaalta onhan tollanen laaja vakuutuskin hyvä, kun se korvaa kaiken! Mutta yritetään pärjätä ilman!!

Housuista ollut puhetta, mulla menee viellä parit omat farkut ja sitten sellaisia lököhousuja on muutamat joita käytän kotona kun ne on kaikkein parhaat. Yhdet äippä housut on valmiina ja sitten viellä haalarit, mut noi haalarit jää varmaan käyttämättä kun on aika isot. Haluaisin kyllä jotkut uudet siistit äitiyshousut, mutta katotaan löytyykö kivoja!
Paitoja pitäisi ostaa muutama sellainen missä helma riittäisi, ettei olisi aina maha paljaana! Henkalla on kivoja ja edullisia äippäpaitoja, jos kävis sieltä ostamassa! Ipun paita galluppiin:Ite tykkään sekä kireistä että löysistä. Toisaalta mukavaa, kun raskaus aikana voi pitää tiukkoja paitoja ja antaa mahan näkyä, kun normaalisti ei tuu pidettyä. On nimittäin tota omaa mahaa jonkun verran, niin sitä ei kehtaa esitellä kaikille. Mutta pidän kyllä sellasia löysiäkin, tai mitä nyt kaapista sattuu löytymään ja päälle mahtumaan. :LOL:

Noista liikeistä, vau kirjan kirjasen mukaan (minkä saa neuvolasta) vauvalle alkaa joskus puolen välin jälkeen kehittyä jonkunlainen rytmi ja silloin se alkaa myös säännöllisesti liikkumaan. Joten ei kannata kauheesti huolestua jos ei joka päivä tunnu saman verran liikkeitä. Mulla viikkoja täynnä 21 ja siltikin on sellaisia päiviä ettei vauva paljon liikuskele ja toisena päivänä sillä on hirvee meno päällä.

Mun tekis kauheesti mieli leipoa jotain, mutta en oikein tiedä että jaksaisko sitä alkaa sotkemaan. Leipominen on mukavaa, mutta jälkien siivoaminen tylsää puuhaa! Olisi ihanaa saada viikonlopuksi jotain hyvää, vaikka tiikerinkakku ja paprika-kinkku-juusto piiras :p . Mutta nyt olisi kyllä jaksettava nostaa takapuoli penkistä ja ruvettava hommiin, kun tyttökin viellä nukkuu!!

Muumi82 ja eppu 21+3
 
Moikka!

Tulin pikaisesti "näytille". Olo on itkuinen. Vauvan liikkeitä ei tunnu ja kun oon insuliinin aloittanut, niin nyt ne on kääntyneet mua vastaan. Sokerit on kokoajan liian alhaiset. Tuntuu siltä, että kaikki ei oo masussa niin kuin pitäis. Ens to on äippäpoli ja kait ne siellä ultraakin. Supistelee...alaselkää juilii...ei oo kivaa.

Tuun kertoilemaan, kun olen viisaampi. Viimeksi neuvolassa ei täti saanut ääniä kuulumaan ja jouduttiin ultralla tarkistelemaan. Jotain läpätystä siellä näkyi...mutta oisko enteillyt keskenmenosta. Pitäshän raskausviikolla 17 kuulua äänet jo superhyvin. Yli puol tuntia kuunteli...mutta tuloksetta. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että kannattaa varautua pahimpaan, kun tuossa äsken soittelin...että silleen.

Mamma Muu+ Mulperi 18+2
 

Yhteistyössä