~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Ippu: Kylläpäs on kotoisa olo kun sinuun täällä törmää! Eli mä ainakin tunnistin! :wave:

Mulla ei jotenkin oo mitään uutta asiaa niin ei tuu paljo kirjoteltuakaan. Me sanotaan asunto irti varmaan huomenna ja paikkakunnan vaihto on edessä joulukuun alussa. Opinnäytetyön jättöpäivä on marraskuun viides, joten se pitää nyt kiireisenä.

Liikkeet tuntuu täälläkin päivittäin, ei tosin pitkin päivää vaan yleensä iltoisin kun rauhotun. Viimeyönä näin jo unta 4D:stä, mut siinä jouduin seistä, enkä ite nähny kuvaruutua ollenkaan. Toivottavasti ei ollut enne uni. Siinä kyllä tosin vauvalla oli kaikki hyvin. :heart:

Onko kellään masukuvia laittaa näytille? Oma tuntuu jotenkin pieneltä muiden mahaan verrattuna ja olokin on niin normi, että välillä epäusko iskee. :/
Tässä puolivälikuva:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0318.jpg
 
Ippu nyt lyö tyhjää... :LOL: :LOL:
Hmm... sulla ilmeisesti sama laskettu aika ku mulla mut voi ei!!!
Pistä mulle yv:nä vanha nikkis ni saan muutettuu sun tietos =)

Kiva ku on ollu vähän aktiivisempi päivä tänään, paljon luettavaa ja kommentoitavaa illaksi! Nyt tarvii siivota loppuun ja palata illalla!

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+2
 
Hyvä Rhea ku otit esille masukuva-asian, hokasin että ei oo tullukaan otettua kuvaa pitkään aikaan! Siispä kamera tällinkiin illalla ja pitää laittaa tänneki sit näytille! =) Joko Rhea tunnet liikkeitä? Normi olokin on ihan tavallista, sitä mennään tätä seesteistä keskiraskauden aikaa, ni ei tunnu missään! =)

Ninnille lähti yksäriä =)

Ippu 18+1 (ed. viestissä tais olla väärät päivät..)
 
Hexodus.. kiitti kiitti :D

Miekään en oo kyl huolestunu ollenkaan tosta lakosta silleen ja oletan myös että tuolloin maaliskuussa jo porukkaa tuolla lasaretissa on töissä. Samoten mulla kerkee tuo rakenneultra olla just soppelisti ennenku irtisanoutuvat, jos se nyt sit toteutuu. Että ei huolta häivää sen puoleen :) LKS kyllä kuuluu ton lakon piiriin, mut täällä lapinläänissä on muutenkin pitkät matkat, ettei niitä niin edes ajattele. Synnyttämään kun tullaan tuolta ihan päälaelta asti, ni joillaki matkaa sellaset 400km ja ylikki joka tapauksessa. ehkä se paniikki sit iskee jos ne vielä lakkoilee maaliskuussakin :D

Voi Rhea kun sulla on tollanen söpö pikku kumpu, mulla kun noista kahdesta mahamakkarat sinku niin ei tollasta ole. Seepranraidoilla mennään siis taas, mut jos nyt ei niin kauheesti toi nahka sinkuis. Mut kuvan vois nyt kyllä ottaa, ihan vaan omaks iloks ja muistoks :D

Vessassa on juostu ihan alkumetreistä lähtien, mut kyllä kieltämättä tää tahti on kiihtyny. Lopussa sitä varmaan sit asutaan siellä pöntöllä :LOL:

Ja ippu moi taas :)

Marmeladi & Masuasukki 20
 
No niin Ippu sua mä vähän epäilinki mut noi sun väärät päivät vähän sotki mun ajatusta =)
Päivitän listan samantien ajan tasalle!
:wave: :wave: ja takasin lattianpesuun....

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+2
 
Heips! ajattelin kirjoittaa ajatuksiani ja siten "kantaa oman korteni kekoon" tän palstan osalta. Jospa muutkin innostuisi kun vaan itsekin kirjottelisi usein. Mäkin luen joka päivä, mut en kirjoita aina sen takia kun ei ole tavallaan mitään uutta tapahtunut odotuksen tms saralla niin ajattelee et noh, ketä kiinnostaa.. B)

Täällä oli juttua istukasta, mulla on sellainen tilanne et kävin ultrassa jo viikolla 8 eikä istukkaa näkynyt vielä silloin. Joten nyt en tiedä missä se sijaitsee, eikä Kuopion kaupunki tarjoa muita ultria jos odotus sujuu normaalisti niin en varmaan edes saa tietää sitä paikkaa ennen synnytystä. Voiko olla niin? entä jos se on siinä edessä ja se selviää vasta synnytyksessä?joutuuko siitä sit leikkauspöydälle vai mikähän siinä on käytäntö.. pitää selvittää tätä asiaa neuvolassa ensikerralla. Pitäs muuten oikein kirjottaa ylös aina mitä pitäs kysyä neuvolassa kun ei niitä sit muista siellä kumminkaan.

Tänään tuli taas vauva enemmän todeksi meillä kun esikoinen (1,5v) on siirtynyt pikkuhiljaa pinnasängystä isompaan, niin tänään ne isän kans ruuvasivat pinniksen pohjan ylös. Laitettiin sinne vauvan sänkyyn pehmoleluja ja laitoin äp:n laatikon jossa vauvan petivaatteita yms. tehtiin se nyt jo hyvissä ajoin ettei esikoisen mieli enää tee sinne nukkumaan.

Myös pottailussa ollaan edetty tänään hyvin, poju on käynyt potalla 7kuisesta lähtien, nyt kuitenkin ollut kausi ettei millään malttaisi istua siinä niin kauan että pissa tulee. Tänään saatu hyviä tuloksia ja monet pissat pottaan eikä vaippaan tai housuun. Toiveikkaana olen siitä että vaipoista päästään ennen kuin uusi vaippahousu tulee :heart: Sitten on vielä unituti jota poika tarvitsee nukahtamiseen, siitä myös yritämme eroon ennen maaliskuuta, mutta en kiirehdi sitä niin paljon kun vasta oppi omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan. Puhettakin tulee paljon eikä sitä tutia loppupeleissä paljon syö, niin tuskin tuolla niin hätä on, mut koitetaan ennen kuin vaavi tulee. Huh huh, meille tulee vauva! :eek: Voiko se olla totta? :D On sitä niin toivottu ja odotettu!

Pakko kommentoida tuohon bb- asiaan, että koko idea siitä ohjelmasta jotenkin mennyt hukkaan kun ihmisiä tulee ja menee miten sattuu. Perus ajatus kai oli se että 12 ihmistä menee taloon ja lähtee 1kerrallaan, nyt niitä on vaihtunut niin paljon että ei enää jaksa keskittyä ja tavallaan "tutustua" niihin kaikkiin. Martina oli mun mielestä huono veto, mut arvelin heti et se ei kauaa siellä ole. Seurasin tosi paljon ykkös ja kakkos kautta, nyt en niin paljoa ja harmittaa kun se on oikeasti musta hyvä sarja. Nyt vaan kärsinyt jotenkin tällä kaudella pahasti koko formaatti.

Meil oli tosi hyvä poikanimi mielessä ja sit luin että se on aika suosittu tänävuonna niin meni vähän maku.. en tiedä haluanko antaa "suosittua nimeä". Mitä muut mieltä?annatteko nimen jos se on teistä hyvä, ja vaikka suvussa, jos se on samalla yksi suosituimpia?jotenkin mulle olis tärkeämpi antaa erikoisempi nimi, sellainen et ei olis monta samannimistä esim. koulussa samalla luokalla..:ashamed:

enne ja aarre 19+5
 
enne, mä oon kans miettinyt tuota, että mitä haittaa siitä on, ellei istukan paikkaa tiedetä. Mut ultrattiin kanssa viikolla 12, eikä tämäkään kunta muita ultria tarjoa. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta?

Moi vaan muillekin taasen! Täällä liikkeet voimistu kunnolla tuossa viikonloppuna ja välillä on ollut oikein kunnon melskaus käynnissä. Mieskin tunsi tuossa sunnuntai-iltana mahan päältä, ja oli jotenkin hämmentynyt. Muuten se on ollut kyllä tosi innoissaan: puhuu mahalle, pussailee, keksii uusia nimityksiä jatkuvasti.
Olo on hyvä muutoinkin. Tunnen olevani syksyn pimeydestä huolimatta elämäni kunnossa. Kohta vain tuo kumpu hidastaa liikkumista. Mutta on ihanaa kun se kasvaa ja sydän hypähtää ilosta joka kerta kun pikkuinen potkaisee. Loma odottaa täällä tämän viikon jälkeen!
Siihen päiviä laskien
Tansuli & masukki 20+1 :)
 
Sivut jumittanu koko illan ku oon koittanu tulla... Nyt kello jo niin paljon etten enää jaksakaan kommentoida juttujanne. Kaikki on kuitenki luettu, jos vaikka aamulla jaksais taas paremmin, mullahan on loma!!

Kauniita unia maalismasut!

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+2
 
Neuvolaterveisiä rv 18: sf-mitta 23 :eek: eli huitelee reippaasti pilvissä :D Uus lääkäri oli joka ei ollu koskaan vielä tutkinu kaksosraskautta, mutta totesi että kai sen pitää jossain siellä ollakin =) Sykkeitä etsi kauan, mutta lopulta löytyi 160 ja 170, eli se niistä viimekertaisista "poika-arvuutteluista". Vilkkaasti väistelivät anturia, eli olisko olleet molemmat hereillä ja vauhti päällä, ja siksi noin korkeat. Kaikki ok. Kohtahan tässä jo puolivälissä ollaan.

Miehellä kova autokuume. Ite haluaisin uuden, mutta hän etsii nyt käytettyä netistä (ei asuta isojen autokauppojen lähellä).

Jalat välillä tuntuu ihan pökkelöiltä. Ollaan käyty kuopuksen kanssa rattailla kävelyllä joka päivä, 2-3 km vaan mutta jotain kuitenkin ettei ihan paikat puudu. Muuten on ihan reipas olo.

Nyt nukkumaan, että jaksetaan lähteä mummolaan lomareissulle :wave: Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Huomenta taasen!

Siitä istukanpaikasta.... Ei mitään ongelmaa vaikka olisikin eteisistukka, mulla vaan oli edellisessä raskaudessa eteisistukka ja vielä tuossa kohdunkaulan edessä. Se onneksi liikkui normaalisti pois siitä ennen synnytystä, mutta joskus jää siihen eteen jumittamaan. Ystävällä kätilö synnytyksessä "työnsi" sen ennen ponnistusta pois edestä ( siis oli osittain siinä kk:n edessä) ja loput menikin niinkuin pitikin. Ja tietty jos se jää siihen eteen niin sittenhän on kai sektio se vaihtoehto ( harvinaista kylläkin...)?! Kertokaa viisaammat, mä muistelin et sain tällasta infoa viimeksi.

Mä kävin KYS'issa siinä rv 12 ultrassa ja kun oli istukka kk:n edessä niin esim. ei saaneet mitattua sitä kohdunkaulan pituutta oikein ( mulla siis lyhyempi kuin normaalisti ). Sydänäänetkin löytyy huonommin kun on istukka siinä edessä , niin ja ne potkut tuntuu vaimeammin... Joo tulipas tällasta "ei niin mukavaa tarinaa" heti aamusta.... Mutta noin yleisesti ei paniikkia vaikka olisikin eteisistukka... Voiko asian enää vaikeemmin sanoo, aamusta jotenkin tuo aivotoiminta on suorastaan nolla...

Hyvää päivän alkua mutsit....


Maalismama
 
Huomenia! =)

Mäkin oon ollut hirmu laiska tällä viikolla kirjoittamaan, lukenut oon kyllä aina silloin tällöin. Töitä on ollu kamalat kasat ja iltaisin tosiaan perheemme perusohjelma on ruokailu ja sohvalle lysähtäminen. Sitten kymmeneltä nukkumaan. :D Mutta se on ihan mukavaa semmoinenkin välillä...

Mun sisko oli meillä ton alkuviikon ku sillä on syysloma ja eilen lähdettiin ex tempore Kuopioon moikkaamaan isovanhempia, oli kyllä ihana päästä taas mummon herkkupatojen ääreen ja saunomaan! Ja kyllä se jakso sit hössöttää masusta ja vauvasta ja tunki ruokaa ja hoki kokoajan että "kahden edestä, kahden edestä..." Mietti jo ensi talven jokavuotista Teneriffan matkaansakin ettei passaa kauaa olla et ehtii sit hyvin maaliskuuksi takaisin hoivaamaan vauvelia. Ihana isomummi :heart:

Tänä aamuna sit lähettiin puol 8 maissa ajelemaan että oisin ehtiny ysiin töihin, ja paskannakit nakkas silmille ku sieltä posotettiin jotain 60 pitkät pätkät traktoreiden keskellä. Kyl on hienosti ajateltu toi Kuopio-Jyväskylä pätkä ku ohituskaistoja ihan minimaalisesti, kokoajan vaihtelee 80->100 nopeusrajotukset ja kameroita kilometrin välein. Ärrr! Nyt sit oonki painellu töissä kauheeta vauhtia kokoajan muistuttaen lähinnä tätä:


Täks illaks ollaan varattu 4 jaksoa uusinta Prison Breakia, 3. tuotantokausi, wiiiii :) Ja nautitaan pitkästä aikaa ihan vaan kaksinolosta ja mömmitään sohvalla.


Oireista ihan vielä sen verran että viime viikolla oli vauva aika hiljaa ja mä jo mietin kaikki maholliset kauhuskenaariot läpi. Nyt muutaman päivän on käynyt kyllä sit semmonen kuhina tuolla masussa ettei oo epäilystä et joku siellä remuaa. :D Ehkä hän oli sit aikasemmin jotenki selkään päin kääntyneenä ja se vaimensi liikkeet. Syke posottaa tasaisesti 140 tuntumassa. 2. neuvola-aika mulla ens to 25.10 ja sitä 4D:tä täälläkin kovasti ootellaan...

Eipä sitten muuta kuin voikaahan paksusti siskot!
mama-L & Onnirakas 18+6 ja huomenna alkaa

...20 raskausviikko, iiiiih... :heart:
 
Huomenta kaikille! Olen koko viikon reissussa Irlannin "vihreilla niityilla" ja oli pakko paasta vilkaisemaan mita tanne kuuluu. En ehdi lukea kaikkea, mutta luen sitten tarkemmin kun palaan kotiin perjantaina. Lentomatkakin meni hyvin, vauveli potki kovasti!! En tosin paljon myohemmin enaa viitsisi lentaa, ellei pakko.

VAuva on kasvanut kovasti, se nimittain potkii jo nakyvasti paalle pain. Mammahousut piti laittaa, ettei purista, mutta naa meinaa pudota ylhaalta, kun masu ei oo kovin iso. Aika samanlainen kuin Rhealla oli kuvassa.

Nyt lahdetaan kollegojen kanssa tutustumaan nahtavyyksiin ja sitten paasee shoppailemaan. Loytyisikohan vauvalle jotain kivaa, taalla on ihan pregnancy store eli itsellekin voisi saada jotain vaatetta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Misupai ja Helmis 20+4
 
Moi! :wave:

Mä en oo jaksanu kirjotella ku yhessä vaiheessa kirjottelin pariki kertaa yhtenä päivänä ja huomasin ettei muut oo yhtä ahkeria ni tosiaan tuli yksinpuheluolo :ashamed: Eikä taaskaan oo kaikkea kommentoitu ni mikäs siinä sitte.. Ja eihän tänne lukemalla tekstiä tuu ku monet käy vaan lukemassa :/

Liikkeitä tuntuu sillon tällön, ei tasaseen tahtiin mut välillä tökkii kuitenkin.

Täällä kans ens viikolla rakenneultra ja sitä odotellessa :attn:

Ja kattelen BB:tä, tosin en enää yhtä tiiviisti ku alussa, taas tuppaa tylsistyy loppua kohden :| Martinaa en jää kaipaamaan yhtään. Ja extrassa vielä sano et ei olis luovuttanu ilman tätä surullista tapahtumaa, mitä soopaa |O Tellu ulos seuraavaks :kieh:

Onnittelut marmeladille puolvälistä, perässä tullaan B)

Mulla liikkeet tuntuu ja ei tunnu ja istukka etuseinässä eli vaimentaa taas niinku esikoistaki ku odotin..

Ja lakosta en huolehdi täällä Helsingissä, paitsi ensi tiistaina rakenneultra, vaikuttaako se siihen jotenki?

Vessassa käyn öisin pari kertaa mut ei mitenkään häiritsevän paljon.

Täällä siis ehkä-poika tulossa ja tarkkaa päivää ei tiedossa.

Nipulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Nyt en jaksa enempää, pitää kohta kouluun lähteä.

Suvitus+poika 18+4
 
Piti tulla pikaseen kertomaan eiliset ultrakuulumiset.
Elikkäs ultrassa kaikki hyvin, paino arvio 341 grammaa. Jalat ristissä siellä köllötteli. Olis pitäny olla myöhemmin se aika niin ois kaikki nähty paremmin, nyt oli näkyvyys heikko. On tuota omaa mahaa, niin se heikensi näkyvyyttä. Kaikki kuitenki saatiin näkyviin. Ja meille näillä näkymin pitäs olla toinen tyttö tulossa. Mies oli mörtsinä eilen ku sai tietää et tyttö tulossa, se niin ootti poikaa ja firman jatkajaa. :LOL: Minä koitin lohuttaa et kyllä ne tytötki voi ajaa kaivinkonetta ja rekkaa. Ja kolmashan voi olla sitte poika :D
Mut kolmatta ei kuulemma tuu =) Voihan se mieli ajan kanssa vielä muuttua.
Kaikki on vitsaillu, et meidän pitää tehdä ruokapöytä täyteen ku meillä on kymmenen hengen pöytä. Ja tahti kuulemma viittaa siihen :LOL:

Mut eipästämän kummempia

Maria ja pikkukakkonen 20+5 :heart:
 
Katoin kelloa väärin ja ehinki kommentoimaan myös 16sivun juttuja.. Eipähän jää sit rästiin ja tulee kommentoitua ainaki muiden juttuja..

Täällä ainaki isompaa mahaa ku realla :eek: Välillä on myös turvotusta, mutta kyl tää tuppaa ihan oikeeta massua olemaan ;)

Meillä hankittiin aikoja sitten tytölle isojen lasten sänky mut pinniksessä tuo vieläki on :ashamed: Tiedän et siitä alkaa kamala nukutusrumba eikä nukuttaminen nytkään mitään iisiä oo ni ei vaan jaksa.. Ja patjaki siihen pitäis eka saada..
Meillä myös pottaillaan ja koko ajan menee paremmin! Päivähoidossa tekee jo kakatkin, mutta kotona ne tulee aina lahkeesta :LOL:
Ja meiän pojan nimi on myös ollu ainaki kai viime vuoden ja tämänki vuoden suosituimpien top-3:ssa mut ei haittaa.. Se kun on meistä se kiva nimi ni ei ruveta ton takia vaihtamaan vaikka ite oon aina halunnu vähän vähemmän suositun nimen mut ei voi midis.. Ja just tekstikanavalta luin et tytölle annettu nimi joka oli aika harvinainen ni onki yhtäkkiä kovassa nousussa, se mua vähän kyllä ärsyttää :kieh:

Marialle vielä onnittelut tytöstä :heart: Kyllä meiänki ukko noin käyttäytyis ku kuuliski et tyttö olis tulossa mut samalla lailla sitä nyyttiä kuitenki tulee rakastamaan.. Ja mulle kans sano et ajatella jos ei meille vaan ikuna tulis poikaa :eek: Ja sanoin et no viiden tytön jälkeen ehkä sit aletaan luovuttaa :D Mä ite kyllä haluaisin vielä toisenki tytön ku tykkään pukea niihin ihaniin pikkumekkoihin ja hörhelöihin :heart:

Ja nyt kouluun pariks tunniks ja sit alkaa syysloma!!

Suvitus+poika 18+4
 
Terrrrve kaverrrriiit! ;)

Täälläpä ei kummosempia kuulumisia eikä ihmeempiä kerrottavia, muuta kuin että vauva mylttää mahassa mahottomasti, ja eilen mieskin tunsi potkun vatsan päältä. Komiaan hymyyn levisi naama =) :heart: Oli minustakin sit ihanaa, ku oon täältä kadena lukenu ku muiden miehet on babysta niin kovin innoissaan, ja meillä tuntuu et oma-aloitteisesti ei melkein ees muista että perheenlisäystä on tulossa! Vaan kait se sit ihan kiva asia on kuitenki ku niin hymyilytti potkun tunnettuaan :)

Tänään mennään parturiin, pojalla ja miehellä kamalat pehkot molemmilla jo, kummallaki kasvaa nopeasti, ja on paksu ja tuuhea tukka, kiva tässä rinnalla koittaa omaa lettiään kasvattaa, ku on tämmönen hitaasti kasvava ohut hiirenhäntä. Epäreilua että miehiä siunataan tommosella tukalla, ja minä naisena oon saanu tämmösen supisuomalaisen liuhuletin. Pyh. Mur. Miehen täti leikkaa, ni saahaan edullisesti, ja siks on poikaki 5kk ikäisestä alkaen käyny oikein parturilla hiustenleikkuussa =)

Piti otta eilen se masukuva, van eihän sitä sit muistanu. Sitten vasta tuli mieleen ku olin jo sängyssä lukemassa, eikä tietty jaksanu siihen aikaan alkaa enää tälläytyä kuvaan. Jospa tänään siis!

marialle vaaleanpunaiset ONNITTELUT tyttötiedosta!!! :flower: =)

Muuta kommentoitavaapa ei oikeestaan ollukaan, mulla kun ei oo noista eteisistukoista taikka auton vaihtamisista mitään käsitystä eikä kokemusta, ni paree pitää suu supussa vaan :) Kirjuutellahan lisää next time! =)

Ippu rv 18+2 ynnä kauhian paljosti juuri nytkin potkiva vauva! :heart:
 
mju
Päivää vaan taas kaikille!

Mukava lukea hyviä uutisia! Mulla on itelläni kolme siskoa ja sitten oman isäni yllätykseksi viidennellä kerralla tuli poika :D

Liikkeitä ei vielä tunnu, tai sit oon vaan tunnoton. Aamuisin kyllä huomaa kummalla puolella ernesti köllöttelee, tänäänkin oli maha ihan eri tuntuinen vasemmalta kuin oikealta puolelta. Toissapäivänä kuului ihmeellistä lorinaa alavatsasta muutamia minuutteja, vähän kuin olisi kasvovesipulloa käännellyt. Ja välillä on tuntunut ihan oudolle? Eli kai se siellä jotain majaa itselleen rakentaa.

Ultraan on aikaa alle kaks viikkoa, sitä jännitetään, kun ei ole vielä kertaakaan pikkuista nähty! Että onhan kaikki kunnossa...

On ollut vähän tyhmä olo tässä nyt viikon verran, ei ole pystynyt raskaudesta nauttia. Omalta osaltani työtaisteluja käynyt erittäin ärsyttävän esimiehen kanssa. Osa-aikaisena olen ollut jo yli vuoden ja nyt firmaan haettiin kokoaikaisia ja minulle ei edes tarjottu mahd. kokoaikaisuuteen. No sitten kun otin asian puheeksi, niin sitten keskustelussa esimies hyvin selkeästi vihjasi avioliiton mukana tuomiin lapsihankintoihin (en ole halunnut sanoa asiasta vielä työpaikalla), että ottaako mieluummin hommiin jonkun muun, jos minulla on tämmöiset suunnitelmat. Miksi näin, vaikka selkeästi monessa kohdassa mainittu, että tommoinen asenne esimieheltä ja kysymykset laittomia. Päästiin sitten sopuun ja nyt odotan kyllä innolla sitä hetkeä kun maha alkaa olla niin iso, ettei paita mahdu kiinni!

Lämmintä syksyä :hug:


mju+ernesti 18+5
 
Moi!

Pikaseen tulin vaan sanoon heipat ku lähetään sinne laivalle. Mulla taas niin kauhee päänsärky etten pysty yhtään oleen koneella ja kommentoida vaikka kuin lupasin :ashamed:

Huomiseen :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+3
 
Merkkaan kun jaksoin lukea taas paljon juttua :)

Ninnille tuosta esikoisen iästä että tällä hetkellä ikää on huimat 10 kk ja sitten tämän toisen syntyessä ikäeroa tulee noin 1v4kk.

Äh, joku haluaa hakkaamaan näppistä... apua...

Pimmi pikaisena ja tänään 17+0 :)
 

Tänään oli neuvola ja loppujen lopuksi kaikki oli hyvin. Pissa oli puhdas (heh,ensin luin tikkua väärinpäin ja katsoin että voi herranjumala! se alempi arvo oli tummanvihreä vaikka sen pitäisi olla keltainen :D onneksi tajusin kääntää tikun :LOL: )

Painoa tullut 920gr/ viikossa josta olin kanssa aluksi vähän kauhuissani (meillä on mennyt vaaka rikki joten en himassa oo päässyt katsomaan ollenkaan) mutta terkkari vaan nauroi ja sanoi että kun tähän mennessä ei ollut tullut painoa yhtään eli kokonaisnousu on siinä about 4kg paikkeilla niin ei mitään huolta. Että pahoinvointikauden jälkeen usein ottaa kiinni vauhdikkaasti ;) Ja tosiaan otin kiinni, söin kuin hevonen kaikkea mitä kiinni sain ja odotetusti tossa viime viikolla tuli mitta täyteen enkä enää oikein pysty esim. makeaa syömään. Eli keho tasoittaa sitä ylensyöntikautta nyt ja tekee terveellistä mieli. Kun sitä ennen tein kolmena päivänä putkeen pellillisiä porkkanaleivosta/mokkapaloja :LOL: :saint:

Asia joka sai mut hetkeksi huolestumaan vaikka toisaalta oli hassun levollinen olo, oli se ettei terkka saanut sydänääniä millään kuulumaan. mä makaan siinä vatsa aivan geelissä ja hän yrittää ja yrittää eikä mitään. Mieskin jo vähän huolestui. Käski sitten kävellä siinä huoneessa sen aikaa että hän hakisi toisen terkan kokeilemaan. Josko kävelemällä vauva liikahtaisi piilostaan. Toinen terkka tuli (ja oli muuten niin ihanan rempseä täti :LOL: ) ja kävin takasin maate ja kuului välittömästi. Eli vauva oli tosiaan jotenkin hassusti. Ja syke siinä 140 ja siitä vähän ylöspäin.

Nyt oon töissä joten pidempi romaani saa jäädä. Ensi viikolla rakenneultra! jotenkin oon aivan varma tytöstä, ei oo tullu poikien nimiäkään ees mietittyä. Saas nähdä sit sattuuko oikeaan arvaus jos sukupuoli nähdään..

Terv. Oikukas rv 18+6

muoks: niin ja kohdunpohjan korkeus mitattiin ja oli noin 15-16cm :)
 
Nostellaas, vaikkei mitään oikeaa asiaa olekaan:)
Parturissa käyty ja tukka nyt "vähän uusi", kun en antanut leikata paljoa, vain siistiä. Pojasta tuli komia nuori mies, ku se mahoton pehko siistittiin! =) :heart:

Ippu 18+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Korjaiskos se Ninni mun lasketun ajan kun se siirtyi 24.3.

Täällä pikkuhiljaa alkaa pahoinvointi helpottaa. Eipä siltikään juuri mitään pysty syömään. Enpä usko että juuri tämän enempää tämä edes koko raskauden aikana helpottaa. tyytyväinen olen tähänkin. Esikon aikana kun vaan oksennettiin se 9kk ja oltiin sairaalassa.

Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja liikkeitä tuntuu.

6.11. Olis sitten se rakenneultra. Ajattelin kysäistä jos näkyis että kumpi on tulossa. =)

Nauttikaahan syksystä :)

Piutsuli ja pojat+Hiiri 17+3
 
Suvitus, mullakin on tiistaina rakenneultra (NKL:lla) , jänskättää.

Eilen illalla, kun tulin Oulusta työmatkalta kotiin ja lysähdin sohvalle, niin vauva aloitti semmoset futailut vatsassa, että piti oikein huutaa mies paikalle. Eka kerta, kun liikkeet tuntu selvästi vatsan läpi. Ja jotenkin aika korkeelle, vähän kylkiluiden alapuolelle kylkeen.

Oikukas , älä välitä, mullekin alko yhtäkkiä tulla painoa ihan hullua tahtia, kun alussa ei tullut paljon mitään. Vähän hirvittää tuleva joulunaika jo valmiiks.

Oi, hain postista äsken ihanan paketin. Poika oli saanut kuvauksista palkkioksi vaatteita ja mukaan oli laitettu pari pikkuruista tyttöjen asua. Niin söpöjä! Tyttöolo jatkuu edelleen, voi kun paljastaisivat kumpi näkyy ultrassa, jos näkyy.

On muuten tosi levollinen ja rauhallinen olo nyt kun liikkeet tuntuu selvästi, eikä tarvitse pähkäillä onko siellä masussa ketään vai ei.

Mukavaa torstaita pömppikset! t. pikkuvaemo ja kakkonen 17+6
 
Heipä hei kaikille!

Ihanaakun jo moni tuntee kunnon potkuja! Meilläkin mies eilen tunsin, kun lätty futaili oikein kunnolla ennen nukkumaan menoa.

Nokkosihottumasta ollaan toivottu. Taisi olla joku stressireaktio.. Muuten voinnissa ei mitään uutta.. Maha kasvaa pikkuhiljaa. Eilen kävin shoppailemassa kappahalissa. Siellä oli todella edullisia ale vaatteita! Semmosia tunika mallisia paitoja tuli ostettua 4kpl ja vaaville huosut, niin ja isompia rintsikoita. Kävin myös ostamassa kangaskaupasta resooria. Tänään täytyy ommella muutama masutuubi.

gallup- kysymys: Meinaatteko ottaa vauvalle vakuutusta ennen syntymää?

riksu + lätty rv 19+2
 

Yhteistyössä