~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Mä sain kanssa näytteen jostain hyvänmakuisista pikkusista D-vitamiini tableteista. En uskaltanu syödä niitä kun tajusin et Multitabseissakin on tota D:tä ja pelkäsin jotain yliannostusta, mut se ei oo ilmeisesti kovinkaan mahdollista. :D Ainoo vitamiinilisä jota sain miehenki syömään, ku ne maistuu niin hyviltä. :LOL:

Papagena, tosi kurjaa. Tiiän ite miltä tuntuu, ainoo vaan että mä olin se poismuuttava osapuoli, ku paras kaveri jäi tonne pk-seudulle. Mut yhtä paljon pidetään edelleen yhteyttä, mesessä ja soitellaan ja aina välillä nähdäänkin. Hän on myös tän bebiksen tuleva kummitäti, tiiän et on semmonen ihminen jonka haluan aina pysyvän mun elämässä. Rakkain ystävä. :heart:

Äiti hommas mulle myös tota Floradixia luontaistuotekaupasta. 13+ viikoilla aion sitä kokeilla kun väsyttää nii-in mielettömästi ! Onko ollut Korven tytöllä merkittävää väsymyksen vähentymistä ? Oliko sulla hemppakin alhaalla vai vaan ns. hormonaalista väsymystä? =)

Vielä tunti pitäis jaksaa töitä, blaah ja blaah!
 
Hei, tosi hyvä juttu, kun tuli puheeks nää vitamiinit!!
Tota mehuu mun on kans pitänyt ostaa, duunikaveri sanoi sitä syöneensä raskauksiensa aikana ja oli ainakin masuun auttanut, rautahan kai yleensä ummettaa. Ja siinähän on muitakin tarpeellisia vitamiineja. (Mulla on hemppa laskenu nyt 153 -> 130, joten kohta vois kai alkaa rautaakin popsimaan..)
Kirjoitin nyt ylös sen ja sitten ne minisun -vitskut kanssa! Jos kerran on hyvänmakuinenkin vaihtoehto olemassa, ni miks syödä pahaa!!?! :saint: Kiitoksia paljon vinkeistä!! :)

Täytyy siis mennä apteekin kautta kotiin B)

Tiistaina on neuvola, ni tulee taas hempat tarkistettuu.
Ai niin, niistä neuvoloistahan oli puhetta kans. Taitaa olla tosi erilaiset käytännöt eri kaupungeissa ja jopa erilaiset kaupungin sisälläkin!!
Mulla on otettu ihan ekalla neuvolakäynnillä kaikki verikokeet, HIV ja kuppa tais olla niissä testeissä, klamydiasta en muista oliko se. Ja veriryhmä kans. Sanoivat, ettei ole mitään asiaa sairaalaan ennenkuin ne on otettu (vaikka keväällä viimeks olen lisäverta saanut, että veriryhmät pitäisi kyllä olla tiedossa), niin silti kaikki otettiin uudestaan. Pitää olla neuvolakortissa maininnat noista. Ja hemoglobiini otetaan joka käynnillä.

Mut joo, nyt vielä toviks "tuottaviin töihin" :LOL:

Hexodus ja kohta lisää vitaminoitu masutyyppi 13+2
 
Huoh, väsyttää |O

Onneks pääsi koulusta aikasemmin ku unettaa niin hirveesti. Nukkumaankaan en voi mennä ku varasin pyykkituvan ja pitää tytön vaatteita pestä ens viikon hoitoon taas.

Pari tuntia tänään sänkyjen petausta harjoteltiin ja alko jo kivistää selkää lopputunnista :/

Mulla ei mitään muutoksia. Mahassa tuntuu semmosia 'vauvan liikkeitä' eli jotain kuplintaa mutta tiedän ettei oo vauva ni ei vielä innostuta :) Mutta muutaman viikon päästähän nekin alkaa sitten jo tuntumaan! Ihanaa! Aika menee niin nopeaan B)

Yöllä käyn nyt pari kertaa vessassa ja jano on muutenki koko ajan. Ja väsymys on tullu takas. Viikonloppunakaan ei kerkiä lepäämään kun on huomenna ne sukusynttärit. Ei jaksais mut onhan se kiva nähä serkkuja ja meiän tyttö pääsee sitten heidän lasten kanssa leikkimään. Jännää vaan että arvaakohan kaikki heti =)

Ollaan kerrottu jo melkeen kaikille ku olin niin fiiliksissä niistä sydänäänistä :heart:

Nyt pyykin pesuun!

Suvitus+Yrsa 10+6
 
... unohda, etta tahattomasta hedelmättömyydestä kärsii jopa joka kuudes pari jossain elämän vaiheessa ja siksi ihmisten kanssa kommunikoidessa kannattaa olla varovainen naiden lastentekojuttujen kanssa. Monet karsivat lapsettomuudesta ja hedelmoityshoidoista vuosikausia ja ihmisten ajattelemattomuus ihan turhaan kuormittaa jo muutenkin todella raskasta taakka.
 
Jep :)
Tänks suvitus!

Piti vastata tuohon että milloin aikoo nukuttaa vauvan omaan sänkyyn niin mä olen ajatellut toimia samoin kuin esikoisen kanssa eli ekat viikot mun vieressä mutta ensisänky mun sängyn vieressä eli voin tarvittaessa laittaa vauvan siihen, jotta nukun itse levollisemmin. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 5kk vanhana ja se ei ollut vaikeata kenellekään muulle ku mulle =)
 
Mä esikoisen kanssa olin aina yöt hereillä ja katottiin yöchattia täysvalaistus päällä :LOL:
Ja hyvin menee yöt nyt ja on aina mennyki :whistle:
Että kaikki tekeepi niinku on itestä parhain, eikä kaikkea voi suunnitella etukäteen..

Leipäjuustosta en tiedä mutta ite mietin kans fetaa.. Voiko sitä syödä? Tykkään siitä hirveesti ja tänään tehdään kanatortilloja ja ajattelin laittaa fetaakin väliin :p

Suvitus+Yrsa 10+6
 
myymä
Suvitus Fetaa voi syödä jos on tehty pastöroimattomasta maidosta :) Suurin osa kuitenkin on.. Ainakin apetit ( vai mikä lie) , sit on pirkka ja valio yms.. Itse olen kyllä syönyt vaikken olisi tietoinenkaan tuosta onko käytetty oikeanlaista maitoa vai ei :)

 
Tää työviikko ei lopu ikinä, paitsi huomenna onneks iltapäivällä. Väsyttää todella paljon, varsinkin kun oon taas alkanu heräillä öisin.

Anteeksi taas omanapailut, mut ei voi miehellekään määräänsä enempää urputtaa :D

Ihanaa viikonloppua kaikille, kohta kaappaan poitsun kainaloon ja katsotaan yhdessä Hauskat Kotivideot.

t.pikkuvaemo ja -kakkonen 11+0
 
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Toivottavasti tulee kiva ja rentouttava viikonloppu. Huomenna olisi lyhyt työpäivä, jotta saadaan kevääksi yksi ekstravapaa (mutta silloinhan en toivottavasti ole enää töissä) ja sieltä pitääkin sitten porhaltaa serkun häihin! Pillitän varmaan kirkossa, koska tunteet on tosi herkässä. Mutta hyvää ruokaa odotan ja saa nähdä, tajuaako kukaan meidän pikku salaisuutta... Sieltä mennäänkin mummolle mökkeilemään, ihanaa uida ja saunoa!

Elkää hyvät naiset pyydelkö anteeksi omanapaisuutta, koska eihän me muut muuten tiedetä toistemme tuntemuksia! Reilusti peliin vain, koska niitä ajatuksiahan täällä ollaan vaihtamassa.

Mun oma napa on pieni kumpu, joka farkuissa vähän jo pullottaa. Väsyttää toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Olisi vaan niin ihana tuntea vauvan liikkeet, mutta siihen voi mennä vielä 10 viikkoa! Mun kaveri tunsi esikoisen liikkeet vasta rakenneultran jälkeen vkolla 25 tai jotain. Rakenneultrassa lääkärikin oli sanonut, että nyt se potkaisi, tunsitko, mutta ei ollut tuntenut. Riippuu varmaan siitä, mihin se vauva on kiinnittynyt ja mihin päin siten potkii... en tiedä.

Nyt suihkuun ja miettimään, miten hiuksensa pistäisi huomenna. Se on se pitkien hiusten ihanuus ja kamaluus...

Misupai ja Helmis 13+6 kaiketi...
 
Kylläpä tässä nyt ollaan syvällä väärinymmärrysten suossa tuon miehen kanssa.. en tajuu, joka asiasta tulee vääntöö. Sillon paljon harrastuksia ja työnsä, mä oon paljon (tai oikeesti aina) lapsen kans eikä mul oo paljon (oikeesti mitään) harrastuksia tällä hetkellä. Miten voisikaan ku miehel on nii paljo menoja. Silti mies kokee että mä määrään ja käskytän liikaa, eikä hän mielestään saa tarpeeksi tulla ja mennä.. Nyt ei niinku mistään olla samaa mieltä. :ashamed: Tuntuu tyhmälle jauhaa tätä ihmissuhde soopaa ku toisilla on oikeesti aihetta surra ja pahempi olo, mut oon vähän neuvoton nyt.

Oma olo ei kummempi, surettaa vaan. Masu voi kai hyvin, tai eihän sitä voi varmaksi tietää, mut toivon niin. Odotan innolla sitä et alkaa kunnolla vauvan liikkeet tuntua niin tietää et pikkunen on siellä kunnossa.

Äh, en mä osaa nyt mitään järkevää kirjottaa kun on niin paha mieli.

enne ja masu 13+1
 
myymä
Unohdin kertoa teille ILOISESTA ja SURULLISESTA unestani jota näin viime yönä. Näin unta, että siskollleni syntyi pieni ihana poikavauva, mutta samassa unessa itse lähdin yöllä sairaalaan, koska vuosin kuin seula. Sitä verta vain valui ja valui.. olin surunmurtama! syvästi toivon, ettei surullinen juttu sentään ollut ennenuni... Onneksi oli vain unta!

Sain äsken siivottua ylläriks kun mies tulee kohta töistä. NYt kun syksy saapuu ja illat pimenee aiemmin, on ihanaa poltella kynttilöitä. Nytkin oli ihana laittaa kynttilät palamaan hämärään ja siistiin kotiin. Saunakin on päällä..
JA tässä tunnelmassa mä vaan herkuttelen :p Ostin eilen ikeasta sipsejä, pollynameja ja malacon tattinameja :) namskis!

<3 Myymä ja pikkukakkonen 12+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Suvitus Fetaa voi syödä jos on tehty pastöroimattomasta maidosta :) Suurin osa kuitenkin on.. Ainakin apetit ( vai mikä lie) , sit on pirkka ja valio yms.. Itse olen kyllä syönyt vaikken olisi tietoinenkaan tuosta onko käytetty oikeanlaista maitoa vai ei :)

Muistakaahan kuitenkin syödä vain suomalaisia maitotuotteita! Itse olin kaupassa ja tarttumaisillani johonkin ihanaan pakkauseen joghurttia tms... Kaveri "repi" sen mun kädestä ja käski siirtymään suomalaisille apajille! :LOL:
Noita fetoja katselin itsekin kaupassa eilen ja huomasin että jotkut niistä on tehty ulkomailla, joten ostin juustoporttia... B)
 
Ihan ensiksi Danjuskalle suuri :hug: ja paljon jaksamisia!!

Vitamiineista: Minä söin esikoisen raskaus aikana noita multitabs raskaus tabletteja yhden päivissä (samoin kun nytkin) ja sitten lokakuun alusta synnytykseen asti (maaliskuun loppu) yhden minisun tabletin. Jos multitabseja syö kaksi päivässä, niin niistä saa tarvittavan määrän d-vitamiinia. Mutta neuvolan täti sanoi, että joillekin tulee pahaolo multitabseista, jos niitä syö kaksi tablettia päivässä. Siksi siis söin yhden multitabsin ja yhden minisunin. Tulee tarpeeksi D-vitamiinia.

Sitten noista juustoista, niin mun ymmärtääkseni sen maidon pitää nimen omaan olla pastöroitua joista se juusto valmistettua. Joten Valion, Igmanin ja Arlan tuotteet on turvallisia. Itse olen syönyt niin fetaa kuin leipäjuustoa hyvällä omalla tunnolla. ainoastaan aurajuusto on kiellettyjen listalla, mutta saa syödä jos kuumennettu, eli esim. pizzassa saa syödä. Ja hyvä niin on nimittäin yksi minun herkuista tuo aurajuusto.

Mutta nyt iltapalalle ja ukkeli kullan kainaloon iltaa istumaan.

muumi82 ja eppu 14+3
 
Yksityisviestiä voit lähettää silleen et klikkaat (sen henkilön kenelle haluat sitä lähettää) nimen alla olevaa pientä kirjekuorta!

Hannaro
tervetuloa mukaan, laitan sut tonne uuteen syyskuun listaan jos sopii!!!

:heart: : Ninni ja kultsi 11+5

ps. mä syön kyllä homejuustoaki ihan hyvällä omalla tunnolla!! Pirkan homejuusto eli saksalainen bergarder on ihan homejuustojen kuningas!!
 
Hellurei!

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Hienosti sydänäänet kuuluivat, kunhan saatiin pikkuinen ensin piilosta esiin. Kuinkas se nyt olikaan sen sydämenlyöntitiheyden kanssa, saikos siitä suuntaa selville tyttö- ja poikaäänistä?Aivan kun olisi ollut huomattavasti nopeampi tykitys, kun esikoisen kanssa..
Hemoglobiini ja verikokeet otettiin heti ensikättelyssä ja nyt on käsi kipeänä. Hemoglobiini oli137 eli ilmeisesti aika kohtuullinen.
Mukava fiilis tuli, kun neuvolantäti oli niin mukava.

Syysterkuin Siideri ja nyytti 11+3
 

Yhteistyössä