<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Onnea vauvautuneille :heart: :flower:

Mulla tänään laskettu aika...eipä ole mitään merkkiäkään että tämä vauva luopuisi yksiöstään :/
pikkasen on vihlonu ja supistellutkin mutta siihen ne jääkin.

Sitten tällänen kysymys, mulla säteilee kipua sisäreisiin ja selän puolelle mutta ainoastaan alavatsalla kipuilee niin mahtaakohan noi olla supistuksia??jotenkin veikkailisin niin mutta joku fiksumpi kertokoon...

rohmutti ja epeli tasan 40
 
Tsemppiä vain Rohmutti odotteluun :) Ja onnea uusille vauvaantuneille! Täällä ei edelleenkään supistele melkein lainkaan, mutta lapsivettä (+limatulppa) on lorahdellut iltapäivästä saakka... Synnärillä ne [ruma sana] kysyivät, että ootko varma ettei se ollut pissiä :eek: kun soitin sinne. Kai mulla jotain ymmärrystä asioista on ja lisäksi ei sekään ihan ok tilanne ois, jos ihan kunnolla valuis viis tuntia pissaa housuun... Mama-L hyvin sanottu, että hävettää kotikaupungin puolesta!

No anyway kohta mennään näytille, kun 6 tuntia on täällä se raja lapsiveden menosta. Ihme settiä kattoa telkkaria kotona iman mitään kipuja, kun noin fysiologisesti synnytys on meneillään... Jokohan ois kohta mun vuoro?

Skog 41+6
 
Nyt skog et anna periks ja kahlitset ittes sinne sänkyyn kiinni ja vaadit oksitosiinitippaa jos ei muuten meinaa ruveta *kele supistelemaan!!!! :LOL: Tsemppiä!!!! :hug: Sit määkin voin ruveta hyvällä omallatunnolla märisee et antakaa määkin synnytän, määkin haluan vauvvvan!

 
Skog: Siistiä, nyt sä pääset synnyttään:) Kaikista varmin merkki on just tuon vesien meno:) Aika kohtalon ivaa, kun päivää ennen käynnistystä/täysaikaisuutta uimavedet menee;) Tsemppiä kovasti sulle sinne :hug: Jospa mäkin tästä pian pääsen:D Nyt taidan olla "kärjessä" näiden viikkojen kaa, kun sä lähdet synnyttään.. Voin kyllä luopua paikastani vaikka heti:D

Niin ja kiitos kaikille vastanneille ja neuvoja antaneille:)

Lollukka taas, rv 41+3
 
Älä sano LOE ei ne luvanneet kuin ottaa näytille :D (niin ja näin mä arvelinkin, itsekin oon syntynyt aamuyöstä just ennen aamun käynnistystä... just saman verran myöhässäkin...) Tsemppiä sinulle ykköspaikalle! Katotaan vaan niin tuun aamullakin linjoille tai yöllä valittamaan... Mut koetan parhaani, että mama-L:kin pääsisi tositoimiin...

Skog kohta 42
 
Voi onnea skog Kyllä nyt olis jo sun vuoro!!!ja sit kyllä toivotaan kovasti et pääsis LOE hommiin heti perään. ! Te kaks ootte kyl jääny mun mieleen täältä ihan kympillä! :D Mä saatan jäädä "pitämään teidän paikkaa" tänne, hehee.. no, toivottavasti en ole seuraava joka menee lähemmäs neljääkahta..huh huh :x

Oma olo taas ihan kumma, supisteli jo hyvin muutaman tunnin epäsäännöllisin 5-10min välein ja nyt ei aikoihin mitään. Mä lähen nukkuu. Näyttää pahasti siltä et sinne neuvolaan on vaan aamulla mentävä klo 8.30 :eek: Ei auta mikään..

Hyvää yötä ja kaikki joiden jalat vispaa itekseen öisin, niin toivon rauhallista yötä..

enne ja aarre 40+3

ainiin rohmutti kuulostaa jonkinlaiselta supistelulta. Joillakinhan se tuntuu enempi selässä, joillain vatsassa. Muistan tuon tunteen kun kipu säteili reisiin kun supisteli esikoisesta.. Jotain siellä nyt kumminkin tapahtuu selkeesti. Jospa sullakaan ei menis enää kauaa. Öitä :wave:
 
Skog: Onnea matkaan!! Sanot, että et enää suostu lähtemään kotiin, kun on noin selvä merkki synnytyksen käynnistymisestä! Sulle ja Mama-L:lle: meidän äitin synnytys vuonna 1988 käynnistettiin KSKS:ssa viikko ennen laskettua, kun lääkäri halusi... et vähän meininki muuttunut. Täällä Naistenklinikalle mennään 12 h vesien menosta ja sit yötä vasten ei kai käynnistetä... tai siis iltakuuden jälkeen ei anneta lisää, jos aiempi käynnistys ei oo tehonnut.

Kyllä on muuten jännä, miten monella meistä on synnytys lähtenyt käyntiin vesien menolla! Eikös se oo se harvinaisempi tapa, et useimmiten supistelut on merkki synnytyksen käyntiin lähdöstä. Ehkä nää maalisvauvat/helmivauvat haluaa tulla uimaveden mukana turvallisesti maailmaan!!!

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Mietin vain, että lähteekö se hormooniviiva pois joskus??? Mulla kyllä masu alkaa olla kadonnut, mutta viiva on ja pysyy. Tosin eihän iho vielä ole kokonaan vetäytynyt entiselleen, kun ei ole voinut jumpata ja masukin on ollut tyhjillään vasta 2 vkoa.

Neitikin nukahti vihdoin, eka vähän levottomampi ilta, mutta tuonne sammui. Tutti annettiin ekaa kertaa, kun tuntui, että imeä lutkuttaa jotain koko ajan. Osaa kyllä itsensä työntää tissiltä pois, kun on masu täysi. Siltikin tahtoi käsiään syödä eikä tissiä tahtonut. Jatkossa annetaan tuttia vain, jos todella tällainen tilanne.

Nyt CSI:ta boxista ja miehen kainaloa. Mustikkapiirakan ja riisipyöröjen kera.

Misupai ja Siiri-neiti (nimi siis tulee olemaan tuo) 2 vkoa 1 vrk.
 
Vettä vaan lorisee, otin sairaalalta mukaan ison läjän jättivaippoja :LOL: Supistukset olivat niin olemattomia ja kohdunsuu vain yhdelle sormelle auki, että lähettivät kotiin nukkumaan. Sehän sopi minulle. Luulin, että oisin tässä ihan paniikissa jo, mutta musta oli vaan ihanaa tulla tänne nukkumaan miehen kainaloon. Vauvalla oli kaikki hyvin ja lapsivettä vielä kuulemma kyllin jäljellä. Syötiin iltapalaa ja kohta vaan unille. Mikä mua vaivaa kun oon näin rauhallinen? En tajua, että synnytys on käynnissä!!!!!!! Ja jos ei ala supistelemaan, ne laittavat ilmeisesti huomenna asiaan vauhtia. Niin mama-L ehtisi vielä mukaan samaan aikaan synnärille... Hauskaa kun yksi mammajumppakaveri on juuri matkalla synnärille, sain viestiä =)

Misupai uskomattoman nopeasti oot toipunut! Kävisipä mullakin niin... :p Siiri on muuten kaunis nimi, minä niin tykkään!

Skog parinkymmenen minuutin päästä 42
 
Tää ei oo todellista, heräänköhän tästä lähin aina viideltä.. |O

Ootko skog jo lähteny?

Nyt tulee hehkutusta..! Oltiin eilen kavereiden kanssa kattomassa leffassa Juno, siis niin hyvä elokuva!!! Jos joku teistä vielä pystyy istumaan elokuvateatterissa, niin menkää ihmeessä katsomaan. Kertoo siitä 16-vuotiaasta tytöstä, joka tulee raskaaksi.
En ymmärrä, miten niin tavallaan ahdistavasta ja vaikeasta aiheesta on pystytty tekemään niin hauska elokuva.
Lopuksi sai kyllä myös itkeä, aattelin eka, että onpa noloa, vollotan täällä hormonimonsterina, mutta sitten huomasin, että mun kaverit ja oikeestaan kaikki muutkin niiskutti ympärillä.
Leffan jälkeen käytiin vielä syömässä hyvin, aivan mielettömän hyvää ruokaa. Oli kyllä tosi hauska ilta, sen voimin jaksaa taas puoli vuotta kökkiä kotona.

Eiks ookin Misupai ihanaa, kun voi miehen kanssa kattella kaikkia leffoja ja sarjoja? Kun meidän esikoinen oli syntyny, niin ekat viikot asuttiin sohvalla ja tuijoteltiin telkkua ja vauvaa vuorotellen, oi se oli jotenkin tosi sulosta aikaa.

Nyt on niin helpottunut olo, kun mies tuli kotiin. Vielä olis ens viikonloppu samanlainen piinaava, kun hän lähtee taas reissuun, onneks vaan Tukholmaan.

Tänään olis luvassa vika neuvola, loppua kohti on alkanut aika mennä paljon nopeammin. (Älkää suuttuko "yliaikaiset"!)

Haleja kaikille! t.pikkuvaemo ja ihmepoika 38+3
 
Pikkuvaemo täällä ollaan! Huikeat n. 3 tuntia tuli unta, mutta sekin on enemmän kuin oletin =) Keskellä yötä jopa supisteli, ei tosin erityisen sietämättömästi ja vain n. 7 min välein, ja se kesti vain n. 1-1,5h. Sitten sainkin nukuttua muutaman tunnin ja nyt ei paljon taas tunnu. Mulla supistukset tuntuu vaan kovana kipuna selässä ja lantiossa, outoa!

Nyt en sitten tiedä lähtevätkö ne nopeuttamaan, kun edennyt tää kai on (lapsivettäkään ei mahda olla paljoa jäljellä, kun sitä tuli 12h). Kuitenkaan ei supistele kunnolla... Ja vauva vaan myllää kuin mitään outoa ei ois tapahtumassa :LOL: Tunnin sisällä pitää mennä taas näytille, sellainen ohje tuli.

Nyt aamupalalle... Hyvää päivänjatkoa mammat!

Skog tasan ne toiset maagiset eli 42

p.s. Pikkuvaemo jos sun aika ei matele, kun sulla on se sektioaika eli tieto siitä ettei voi mennä näin pitkälle? Mulla pisimmät vikot ovat olleet kaksi viimeistä ja etenkin tuo edellinen!
p.p.s. Tsemppiä ykköspaikkani hoitajalle/lunastajalle. Hoida sitä kunnialla, kunnes ne kohta lähettävät minut taas takaisin kotiin... :LOL:
 
Tosi paljon tsemppiä skog, kyllä vaavi varmaan jo huomenna on sun viekussa :hug: .

Mä luulen, että mulla tosiaan vaikuttaa ajan kulumiseen vauhdilla se odottava sektio ja myöskin pelko siitä, että vauva lähtiskin syntymään alakautta. Siinä tapauksessa joutuisin nimittäin luultavasti neuvottelemaan uudestaan synnytystavasta.
Sekin pelottaa, että synnytys alkais ens viikonloppuna, kun oon taas yksin...

 
Skogille onnea matkaan, toivottavasti palaat kotiin nyytti mukanas :heart: !
Ei ne voi sua enää kotiin lähettää takasin!

Jos LOE pääsis sit seuraavaks vauvanhakureissulle ja LauraN kanssa kun tuntuu kovin loppu olevan!

Mä oon nukkunu ihme hyvin vaikka oonki vessa ravannu väh. parin tunnin välein, nyt jäi se perinteinen 04-06 kukkuminen kokonaan väliin, sori Pikkuvaemo ettei musta ollu seuraa viime yönä. Masuon vihlonu tasasesti koko yön, varsinkin oikeella kyljellä ollessani oli välillä tosi tuskainen olo, toivottavasti alkais nyt sitten supistella oikeen urakalla kunhan noi "yliaikaset" on ensin potkittu pois tieltä. Sunnuntaina mu´lla on ainakin oikeus mennä synnyttään kun on laskettu aika sillon.

Oon taas paastonnu eilisillasta klo 22 lähtien, tarvii mennä TYKS:iin antaan taas verikokeita kun oon vieny tytön kouluun. Sappihapot ja maksa-arvot taas katotaan, huomenna varmaan äippäpolilta soittelevat tuloksia. Kauhee nälkä ois tietty, normisti ei koskaan aamusin, mut nyt on tietty ku ei saa syögä. Suuta ja kurkkua kuivaa, vähän oon kyllä vettä lipittäny vaikka sekin tais olla kiellettyä :ashamed:

Mulla on muuten ollu nyt parin päivän ajan kielessä sellasia pieniä rakkuloita, kipeitä varsinki jos juon esim. appelsiinimehua. Mistä lie tulleet, vinkkejä millä saisin pois?

Täällä oli puhetta noista vesien menosta ja onkin ollu omituista miten monella meiän pinossa synnytys on silleen käynnistynyt. Kun aika paljon yleisempää kuitenkin on supistuksilla alkanu synnytys. Mulla on molemmat aiemmat synnytykset alkanu just supistuksilla ja vedet menny vasta sairaalassa, toivottavasti myös tällä kertaa.

Eipäs muuta taas, palailen taas varmaan illemmalla!

:heart: :Ninni ja Muru 39+1, jee, viimeistä viedään!!!
 
Pikkuvaemo jos sua alkaa supistaa ennen sektiopäivää ni lähetä mulle ne supistukset, otan mielelläni vastaan :heart: :hug: !
Mikä päivä se sun sektios nyt sit taas olikaan ens viikolla? Kun on laho pää ni ei muista :ashamed: ... Ties vaikka samana päivänä vauvat saatais ku oon jotenki ihan varma et mulla menee päivän tai pari yli...

-Ninni taas-
 
skog, kauheesti tsemppiä sulle matkaan.. ei ne voi enää laittaa sua takasi sairaalasta... hirveeltä ees kuulostaa tuo et ne jatkuvasti laittaa kotia...
itellä kun toi 60km sairaalalle matkaa ja en viittis montaa kertaa "turhaa" sitä ajella..
Jyväskylään siis myös tulossa synnyttää, kun tää muksu päättää joskus syntyä...

niin ja hiiiirmusesti Onnea vauvansa saaneille.. niitä oli tuossa parin sivun aikana niin monta, että onnittelen teitä kaikkia näin samalla kertaa :flower: :heart: :heart: :heart:

nyt aamupalalle ja sitten tytsyn kans MLL:n perhekahvilaan (päiviteltäväks, et vieläkö sä täällä mahas kanssa oot, ku kaks viikkoo sit kovasti uhosin, etten tänää sinne yhtenä kappaleena mee ;) )

:wave:

äiskä äiskä ja masuvauva 39+5 :heart:
 
Mun masussa on ollu tänä aamuna oudon hiljasta, olen koittanut saada eloa kaveriin mutta turhaan!!! Mun pää hajoaa kohta kaikkien vaivojen ja pelkojen kanssa! Eilen illalla kävin jynssään auton käsityönä, mutta se ei aiheuttanut mitään odotettuja seuraamuksia....mitä sitä tälle päivälle keksis? Mun rannekanavaoireyht.on myös tosi pahana, molemmat kädet tunnottomina (eli kämmenet ja kolme ekaa sormea)ja ranteet tulessa :kieh: Toivottavasti tämä kaikki kohta loppuu...Skog ja LOE TSEMPPIÄ!
 
täällä vielä.Eilen illalla supisteli ja sanoinkin miehelle että jokohan päästäis tositoimiin...pyh.Eipä oo merkkiäkään että synnytys olis lähelläkään.

No ehkä se sieltä aikanaan tulee,toivottavasti muut yliaikaset saavat vauvansa ennen.

rohmutti ja epeli 40+1
 
Täällä edelleen.. Tuleekohan tuo geeneissä tuo, ettei vauva halua/tajua syntyä?!?!:eek: Mies nimittäin syntyi n. kuukausi yli lasketun:eek: Anoppi oli menny sairaalaan, koska laskettu oli mennyt, eikä vauvaa kuulunut. Lääkäri vain valitti, että anoppi oli laskenu väärin. Noh, ajan päästä jossain kontorollissa olikin sit ollut kiire, koska vauvan sydän oli pettää. Siitä hätäsectioon. Mies oli ollut ihan kalkkunan näköinen, koska oli niin kuihtunut, raasu oli jo alkanut käyttää itseään ravintona :'( Kohta tulleepi vieraita, niin pakko mennä valmistautuun:D

Onko muuten muilla tuo lapsivesi ihan ihmeen juoksevaa? Olen eilisestä asti miettinyt, että jos tuo kerralla valuis housuihin, niin varmasti luulisin lapsivedeksi :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille:heart:

Skog: Tsemppiä paljon matkaan sulle:hug: Kuinka mones tää vauva on sulle? Pakko niiden on käynnistää, koska lapsivedet on menny.. Siinä on todella iso infektioriski, sen takia mulla tuo esikoinen leikattiin kiireelliselläsektiolla... KYSissä sanottiin silloin, kun kuopusta tein, että lapsivedet saa olla korkeintaan 16tuntia menneenä, muuten otetaan vauva pois vaikka leikkaamalla...

LOE ja Rakas 41+4
 
:heart: Onnentoivotukset täältäkin kaikille uusille vauvautuneille :heart:

Ja Skogille tsemppiä matkaan. Nyt et kyllä enää lähde sairaalasta kuin vauvan kanssa, sovittu? :LOL:

Mulla oli aamulla neuvola ja tulokset olivat seuraavanlaiset:
Paino: +200g/viikko (12 kiloa siis tullut yhteensä :D )
RR: 112/84
SF ja vyötärö: 31/103 (samat kuin 2 viikkoa sitten :D )
Vauva RT ja pää alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt
Kohdunsuu on sentin auki, kanavaa 1,5 senttiä ja pehmeää B)

(Tässähän voi siis päästä piakkoinkin synnyttämään jos vaan supistelut jatkuu :saint: )
Yritän olla etuilematta kuitenkin ja vetää tuonne huhtikuun puolelle tän homman!!!

Nyt tässä on kahtena peräkkäisenä iltana tullut sitten harrastettua saunaa ja seksiä (vaikka niin meinasin, että jätän noi sekstailut raskauden jälkeiseen elämään :heart: ). Mutta siis seurauksena, ei supistuksia sen ihmeemmin, mutta limaista vuotoa sitäkin enemmän) ;)
Ja tänän aamuna on juna taas kulkenut kovalla vauhdilla :eek:

Se omasta navasta. Mitäs teille muille kuuluu? Kuinkas meinasitte aikaa tappaa tänään?
Minä varmaan vaan palstailen ja häiriköin täällä :wave: Ja sitten mennään tytön kaa jälleen kerran rautakauppaan hommaamaan hieman pressuja jne.. tarpeellista tuonne tontille. Ja keittiön välitilan kaakelit puuttuu vielä jos vaikka nekin kipaisisi hakemaan.

Ei muuta tällä erää, jos vaikka kävisi laittamassa aamukahvin tippumaan :p

kleopatra ja James 37 tasan

Ainiin, neuvolatäti kun kuunteli sykkeitä tänään niin kyseli, että olisikos täältä poika tulossa, kun sykkeet kuulostaa ihan poikasykkeiltä. Huiteli siinä 130-140 välillä... :heart:
 
Jihuu!
Tämä vauva vaan viihtyy yksiössään. Tullut vissiin isäänsä kun ei ole kiireen kierämää. |O Meilläpäin neuvola kirjoittaa lähetteen TAYSiin kontrolliin kun 41 viikkoa on täynnä. Mikäli äiti ja masukki voivat hyvin niin ei käynnistetä. Eli 42 viikkoa on täydet ja sitten vasta ollaan yliaikaisia.

Tavallaan olen tyytyväinen että päästiin laskettuun aikaan asti, kun itse olen syntynyt rv 32+4 ja koko elämäni kuullut siitä kuinka olin sairas lapsi ja voi voi.. :/ Että näin.

Leijonanmorsian ja :heart: 40+0
 
Kuinkahan moni meistä pääsee tällä viikolla synnyttämään? Varmaan aika pian kuulemme kuinka monta vauvelii syntyi viimeviikolle =)
Toivottavasti nyt ainaki kaikki "yliaikaiset" pääsis tosi hommiin.

Itse olin aamusta neuvolassa, kaikki tosi hyvin. Ei oikeastaan mitään sen ihmeempää mainitsemisen arvoista. Turvotusta aikalailla ja sf-mitta huitelee 35cm. Kuitenkin normaalin kokoinen vauva näin käsituntumalla ja on kovin pinnalla, eli koko selkäkaari vastan mun mahaa ja sen kyllä tuntee, hih!
Viikon päähän uus neuvola ja varuix otettiin lääkäri kontrolli 39+4 jos mennään siihen asti, neuvola kyllä vahvasti epäili ettei menis yli. Mistäs sen sitten tietää =)

Mies kävi aamiaisen syömässä ja paineli takasin pehkuihin, antaa toisen levätä.
Minä teen tässä samalla hiukan rästiin jääneitä yrityksemme markkinointi juttuja...

Voikaapa hyvin! :heart:

Minä + Voice 37+1
 
että loppuraskauden aikana olisi tullut karseen kriittiseksi ja kovaksi valittamaan? Mä oikein puhkun intoa puuttua kaikkiin mahdollisiin epäkohtiin, pienempiin ja suurempiin! Nyt kun meillä ollut tämä remontti, en ole tyytyväinen mihinkään...mitä enemmän tutkin paikkoja sen enempi löydän vikoja ja mokia joista sitten olen valittanut! Mä vaan olen sitä mieltä, että rahalle pitää saada vastinetta kun kaikki on niin kallista :ashamed: Tuntuu vaan, että kaikki muut on ihan helisemässä minun kanssa :ashamed: Omasta mielestäni en valita turhasta, mutta...ärsyttää kun kaikki on sitä mieltä että tämä menee ohi synnytyksen jälkeen eivätkä ota mua tosissaan!!! Tekis mieli sanoa aika monta rumaa sanaa...
 
:wave:

Mamma veteli sikeitä 12 asti ! Tais tehota heti pelkkä vinkuminen noista jaloista niin ihan minimaaliset oireet viime yönä. =) Tosin taisin olla niin väsyny ton viikonlopun valvomisen jäljiltä et tuli uni ihan suosiolla simmuun. Aamulla varmaan joskus 10 aikaan heräsin kipeisiin supistuksiin, maha oli aivan kivikova ja oikein säikähdin... Tiiä sitten mitä tuolla nyt tapahtuu ku masu toimi eilen vähän liianki hyvin... Saapi nähdä!

skogille onnea matkaan!!! ja paljon puuskutustuulia :hug:

Mun pitäis laittaa vähän kotia kuntoon ja sit taidan uskaltaa lähtee käymään kaupungilla. Aateltiin miehen kanssa et jos nyt kävis vielä viimeisen kerran ( :D ) Rossossa kahdestaan syömässä ja muutenki pyöris vähän. Tarvittais lisää saunatuoksuja, ollaan oikein suurkuluttajia kun ne on niiiiin ihania! Ja mammaa ihan kauheesti kiehtois pyörähtää Hennesillä imetystoppeja pläräämässä.

Voikaahan hyvin mammat,
mama-L & Onni 39+4

 

Yhteistyössä