Taruselli Lämpimästi tervetuloa joukkoon!
Esikoistako odottelet?
Faelivrin Auts, onpa teillä suvussa pelottavan kuuloinen "uskomus". Taisi olla ennenaikaista riemuni siitä, että olen säästynyt hormonihuuruilta. Töissä itkeskelin tällä viikolla kun katselin liikuttavia lapsuuskuvia.. Töissä olen vielä toistaiseksi saanut myös lyhyehkön pinnani pidettyä kurissa, mutta joinakin päivinä olen jo hiukan räiskähdellyt. Mutta aivan syystä, tietty, omasta mielestäni! Kiva, että sulla on ruokahalu palannut. Yksi murhe vähemmän, kun ei tarvitse miettiä, saako pieni varmasti kaiken tarpeellisen ravinnon. Vaikka kyllähän se saa.
pallosalama87 Ettei ne "pulahdusäänet" olisi pienen potkuja? Olen niitä parina kertana nyt kuullut, aiemmin ei ole vielä kuulunut sellaisia ääniä. Myöhemmin ne potkuäänet erottaa tosi hyvin, kun samalla tuntee masussa, että tuossa se pieni myllää.
Noss1 Ihanaa, että vuodosta huolimatta kaikki oli pienellä hyvin. Ja tunsit liikkeitä käteen, oih! Mulla ei ole ollut äitiystoppahousuja vaan olen pitänyt omiani siten, että vetskari on täysin auki ja henkselit kannattelevat. Tuossa täytyy vaan olla joku riittävän lämmin aluspaita, jotta vetskarin kohdalta ei masu palellu. Lapseni ovat syntyneet tammi- ja maaliskuussa, joten isonkin masun kanssa olen tuolla tyylillä pärjännyt. Hyvä, että löysit housut itsellesi! Kylläpä voi muuten vaihdella ruokahalu raskauksissa =). Eiköhän se kotiruokakin jossain vaiheessa ala upota.
Myy* Ihanaa, että kuulit jumpsutukset! Olen aiemmin kärsinyt enemmän matalasta verenpaineesta. Johtuu ehkä siitäkin, että tällä hetkellä en joudu töissä seisomaan yhtä paljon kuin kahta ekaa odottaessa. Verenpaineet olivat ekassa neuvolassa hyvät. Hyvällä tasolla ovat pysyneet aiemmissakin raskauksissa kunhan ovat nousseet niistä alun matalista lukemista. Ja juu, kyllä odottavien äitien täytyy hiukan saada herkutella. Kun syön salmiakkia tai lakua, niin ei tuo 50 g "sallittu raja" riitä mihinkään. Surutta syön enemmän, kun en niitä kuitenkaan päivittäin syö. Ei ole aiemminkaan ongelmia tullut ja jos vertaa vaikkapa tupakoiviin, saati päihteitä käyttäviin odottajiin, niin on todella pieni paha. Karkit on kyllä mun pahe =)
mariana87 Tunnetko ihan oikein sen kovan kohdun mötikän siellä? Toivottavasti turhaan tätä asiaa murehdin, mutta täytyyhän sitä näköjään koko ajan joku murheen aihe olla.. Te olettekin pitkään saaneet vauvaa ultrassa ihastella. Kiva, että kaikki oli hyvin
Onko sulla kova tahti opiskelussa ihan helmikuulle asti vai helpottaako missään vaiheessa? Toivottavasti ehdit jossain välissä raskaudestakin nauttia! Tuo opiskelun ja lasten hankkimisen yhdistäminen ei kyllä ole ihan kaikkein kevein ratkaisu. Olen opiskellut molempia lapsia odottaessa. Luojan kiitos, nyt ei ole enää sitä kuvioissa mukana vaan sain paperit tammikuussa. Milloin sun olisi tarkoitus valmistua? Tsemppiä!!
mamma_84 Ei ole vielä mennyt nenä tukkoon, mutta loppuraskaudessa se on kyllä molemmilla kerroilla käynyt. Voi, tuosta murehtimisesta.. Niin tiedän mitä tarkoitat. Vaikka kuinka yrittäisi ajatella positiivisesti, niin ei se helppoa ole kun on taipuvainen murehtimaan. Sulla on tietysti vielä omakohtaista kokemusta siitä, miten kaikki ei mene niin kuin elokuvissa.
Sukupuolesta Me emme halua tällä kertaa tietää. Eräs kaverini sai eilen kolmannen lapsen, pojan. Tyttöä heille oli povattu. Heidän keskimmäinen lapsensa on myös poika, ja tuonkin vauvan kohdalla epäiltiin ultrassa tytön tulevan!
Mulla alkaisi kaikki kiellot olla nyt lopuillaan, kun vuodosta on kaksi viikkoa. En kyllä tiedä uskaltaako sitä peittoa heilutella.. Ja miten lähtisi liikuntaa harrastamaan? Eilen tein reippaaman kävelylenkin, vajaan tunnin mittaisen. Ihan hyvältä tuntui. Juoksemisen saan nyt ehkä unohtaa, mutta jospa pyöräilyä ja uintia sitten sen sijaan. Urheilen sitten vauvan synnyttyä tämänkin edestä!
Amarinwa, 14+4