savonmama86 Teilläpä on todellinen yllärivauva, paljon onnea! Mukavasti sinulla menneet nuo alun piinaavat viikot, kun ei ole tiennytkään odottavansa. Tervetuloa mukaan! =)
Faelivrin Uskaltauduin tuossa aamulenkillä muutamaan otteeseen hölkkäillä, mutta ei vaan tunnu mukavalta. Ehkä se on niin jumissa vaan nyt korvien välissä, ettei sen takia tunnu kivalta. En ole ennen osannut arvostaa kävelyä liikuntamuotona, mutta täytyy myöntää, että sai kyllä hikeä pintaan kun hakeutui mäkiseen maastoon =)! Ja pääasia, että tuntui kropassa hyvältä ja pää sai tuuletusta! Ihanaa kun olet päässyt bodya hipelöimään! Kuulostipa tuo kaksimieliseltä
Tuosta ruokajutusta ajattelisin, että koita olla stressaamatta. Varmasti olisit itse huomannut, jos kala olisi raakaa. Vaikka se olisi aiemmin kypsennetty ja uudelleen lämmitettu, niin en ymmärrä millä logiikalla se olisi pilalla. Kunhan on jäähdytetty nopeasti. Noinhan kotiruoankin kanssa toimitaan, toisena päivänä tehdään ja toisena syödään. Mutta joo, ei se ole helppoa hellittää stressaamisesta, ja kun saa jonkun "ällin" päähänsä niin ei se hevillä lähde.
Tigerina Muutitteko vauvan tulon takia vai oliko teillä muutenkin suunnitelmissa muuttaa? Kuulostaa ärsyttävältä tuo jatkuva nuha! Silloin kun mulla on raskauden takia on ollut nenä tukossa, niin se on ollut vain tukkoinen, mutta ei vuotanut.
Myy Onneksi pääsit vielä verikokeisiin, vaikka et ihan ekalla yrittämällä muistanutkaan. Pään hataruutta on täälläkin! Ei noin merkittävää asiaa, mutta olin meidän kaupungin fb-kirppikseltä bongannut lämpörullat, jotka olin luvannut hakea eilen klo 16. Sitten hiukan ennen kuutta vilkaisin vahingossa kalenteria ja kirosin hiukan pääni hataruutta. No, lähdin saman tien rullia hakemaan ja onneksi siellä oltiin kotosalla. Itse asiassa kovinkin viimeisillään olevalta naiselta rullat ostin. En ole moisia koskaan omistanut, ehkä nyt olisi aika opetella kikkaroiden tekoa. Onpa kiva, että aiotte mennä 3D- tai 4D-ultraan. On varmasti huikeita kuvia =)!
Tuosta alakuloisuudesta, jos kätilö yhtään vaikuttaa siltä, että haluaisit asiasta hänelle puhua, niin kehottaisin puhumaan. Voisi mahdollisesti auttaa. Onhan raskauden aikaista masennusta, eikä se ole mitenkään harvinaista. Toki tilanteessasi varmaan vaikuttaa se, että olet aika paljon yksin, niin kuin kirjoititkin. Kovasti voimia! En ole raskausajan alakulosta kärsinyt, mutta esikoisen syntymän jälkeen oli jonkin aikaa hankalaa ja alakuloista. Ekana äitienpäivänä, joka oli myös ristiäispäivä, itkin aamusta lähtien, etten ole ansainnut juhlia mitään äitienpäivää, koska poika ei mielestäni hymyillyt minulle, vaan kaikille muille vain. Tämä päivä on jäänyt päälimmäisenä mieleen. Tällä sepustuksella koitan sanoa, että vaikka elät taatusti elämäsi onnellisinta aikaa, niin muutokset, joita mielessä, kehossa ja hormonitasapainossa tapahtuu, ovat aivan valtavia. Musta ainakin oli todella ristiriitaista, että olin juuri saanut hartaasti toivotun ja odotetun elämäni kultakimpaleen ja silti itketti päivästä toiseen. Äidiksi syntyminen otti siis ekalla kerralla aika koville. Onneksi seuraavan lapsen kohdalla syntyi enää vain vauva, äiti kun oli jo olemassa.
Onneksi en nykyään heräile kukonlaulun aikaan yhtä usein kuin muutama viikko sitten. Tänä aamuna kuitenkin kävi niin, että kun poika huusi klo 4 laittamaan peittoa päälleen, niin unet loppuivat siihen. Tulipa tehtyä reilun tunnin reipas lenkki ennen kuin taivas aukesi. Nyt on tuoretta sämpylää poppoolle, kun viimeinkin klo 8 heräsivät =).
Saatiin ekan kerran tuntumaa siihen, miten kalliita lasten harrastukset voivat ollakaan. Kaikki alkoi ihan viattomasti ajatuksesta mennä pojan kanssa luistelukouluun. Luistimet ostettiin viime keväänä, kun olivat hyvässä alessa. Mutta sen lisäksi tarvitaan kypärä. No isäntä kun oli ostosreissulla, niin mukaan tarttui pojalle visiirillinen kypärä, polvisuojat ja kaulasuoja. Koko lysti oli sitten 100 euroa! Tuohon päälle luistelukoulun maksu, noin 70 e. Toivoa sopii, että poika innostuu luistelusta. Luistelukouluun kun olisi riittänyt ihan tavallinen kypärä ilman visiiriä eikä mitään suojia olisi tarvittu. Kiekkokouluun vaaditaan sitten nuo muut varusteet.
Nyt herkuttelemaan tuoreilla sämpylöillä ja kahvilla! Näyttää niin sateiselta, että taidetaan lähteä tästä uimahalliin ennen iltavuoroani.
Mukavaa viikonloppua kaikille!