Maalismammat 2013 :)

Itsehän mietin myös mahdollisia kaksosia. Tosin mun suvussa ei kaksosia ole joten sehän pienentää todennäkösyyksiä. Miehen suvusta ei edes tiedetä koska hän on adoptoitu. Omat epäilyt on tää valtava mahan kasvu! Liekö turvotusta vai mitä mutta omalle äidille narahdin raskaudesta viikolla 8 koska hän luuli että olen jo puolivälissä enkä ole vain kertonut aikasemmin. Myös naapurit pihalla tulevat onnittelemaan ja ihmettelevät kun kuulevat että viikkoja vasta näin vähän. Onneksi asun eri kaupungissa kun mun suku ni en ole muille vielä narahtanut :LOL:

ImageShack <-- Tuosta kun painaa niin pääsee katsomaan mahaa rv 7. Nyt siis tuostakin vielä isompi... :S Niin ja siis esikoista odottaessa maha oli ton kokonen vasta joskus viikolla 22...
 
Viimeksi muokattu:
Heip,

Tigerina - Aii sinä sitä tarkotit. :) No itseasiassa täällä pähkäillään samaa asiaa, että josko sitä on yksi vai kaksi vaavelia mahassa. Ja on mullakin vähän kumpiakin oloja ollu, ei kuitenkaan varmaa tyttö- eikä poikaoloa.
Ja oma äitini on kaksonen, niin lisää kaksosraskauden todennäköisyyttä sekin. :)

Noss1, sinullahan mahan näkyminen varhaisessa vaiheessa voi osittain johtua siitäkin, ettet ole ensisynnyttäjä. :) eikös se ole että seuraavissa raskauksissa kaikki raskauden merkit usein näkyvät/tuntuvat paljon aiemmin kuin ekassa.

Mullakin kyllä mahan jo tosiaan selvästi huomaa, mutta omasta mielestäni se on paljolti myös turvotusta.

mariana87 rv 11+1
 
Heiissan ihanat mammat ja masukit :)

Täällä on turinat käynyt vilkkaana, ihanaa :) Nyt siis itsekin pääsin koneelle vihdoin ja viimein kun toi netti saatiin korjattua..on kyllä hassua porukkaa välillä liikenteessä..Soitin Sky:lle(siis nettiyhteyden tarjoaja) että netti ei pelitä että paree olis tulla korjaaja fiksaamaan homman, seuraavana päivänä mieshenkilö soittaa että hän on puolen tunnin ajomatkan päästä meidän talosta että kuvailisinko vielä hieman mitä netti lakkasi toimimasta jne. puhuin siis tovin puhelimessa ja hän vastaili siinä sitten ihan normaalisti. Perille kun pääsi ja kysyin mun nimeä niin sanoin sitte koko nimen ja hän siihen että onpas eksoottinen nimi että mistä moinen, niin sanoin että oon suomesta kotosin...hän alko sitten puhumaan kun jälkeenjääneelle "Duuu juuu anderstaaand whaat aaaim saaaying?" :D said to him that perfectly well i just talked with you on the phone thank you very much :D

Se siitä avautumisesta :D

Kiitos kaikille jotka ootte taustoja kertoneet, saanut tämä utelias tietää hieman mammoista enemmän :)

Paljon onnea ihanista ultrauutisista Faelivrin, Credente ja Amarinwa <3 Niin ihana aina kuulla että meidän pienillä masuasukeilla on kaikki hyvin ja siellä jo ylpeinä itseään äitille ja iskälle näyttelee että hyvin pyyhkii :)

Amarinwa
: Jeps meillä on välillä aika lailla nieleskelemistä ton exän suhteen, varsinkin mulla...hän kuulee nyt huomenna sitten vauvauutiset varmaankin kun poika menee kotiin että sitä odotellessa :S Poika itse oli ilahtunut ja sanoi että olis kiva saada pikkuveli, sanoi jo että voitais kutsua sitä vaikka Sponge Bobiksi tai Humpty Dumptyksi :D sulonen on tää mun siipan 6 vuotias <3

Siippa on täällä myös innoissaan kovin asiasta, kovasti tykkää tosta kasvavasta masusta, vaikka ultrakuvista sanokin et näyttää ihan alienilta jolla on kypärä päässä :D Onkos teillä siipat kommentoinut ultrakuvia? tai näyttääkö teen mielestä teen pikkuset joltain tietyltä? Mun kaveri sano siitä hänen vauvansa ekasta ultrakuvasta että vauva näytti ihan homer simpsonilta :D

Niin ja pakko kysyä et onko teillä alkanu oleen hieman tota unohtelua...pakko myöntää että mulla on...ihan on hatara pää välillä :D Eli tähän syssyyn voi siis jatkaa että kauheesti oli mielestäni vielä jotain sanomista...mut kun en muista mitä :D palailen astialle kun muistuu mieleen :)

Voikaa oikein hyvin kaikki mammat ja masukit ja ihanaa viikonlopun jatkoa <3

Oih, melkein unohtu :) tervetuloa mukaan Noss1ja oikein paljon onnea masuasukista :)

Myy*+Mini 12+2
 
Tigerina : tosta kaksosolosta. Mulla oli testin tehtyäni heti jo sellanen olo vahvojen oireitten perusteella että täällä ois kaksoset. Ja niinhän se varhaisultrassa paljastu että kaks oli ollu. Joista toinen ei toki jaksanut. Mut etiäinen piti kyllä paikkaansa. Jännä miten tuo vaisto voi kertoa jos mitä. Ekassa raskaudessa oli alusta asti olo että raskaus tulee oleen jotenki erilainen ja syntyvä lapsi myös ja sekin piti paikkaansa,viime raskaudessa tiesin alusta asti ettei kaikki ole hyvin ja niin sitten tapahtuki se keskeytynyt km. Nyt olen aikas luottavaisin mielin vaikka kokoajan pelottaakin. Kokeilin tänään tuota doppleria enkä saanu sydänääniä kuuluviin. Hetihän sitä kuvittelee jos mitä mutta jos siellä ois pikkunen sellasessa paikassa ja vaikka istukan takana ettei syke kuulunut.

Meillä töissä mummelit kyselee ja vihjailee päivittäin raskausasiasta. Tekisi niin mieli paljastaa vaan en kyllä uskalla vielä kertoa kellekään. Vaikka kaikkihan ne kyllä varmasti jo arvaa ja selän takana käy kuhina kun maha jo pömpöttää reilusti :D

Myy*: täällä on kyllä yks niin huonomuistinen että välistä hirvittää mikä päivä ei töistä osaa enää kotiin. Tää huonomuistisuus alko kyllä heti esikoisen aikana jo ja jatkunu vaan :D

mamma_84 11+1
 
Faelivrin
Heippa!

Täällähän onkin ollut paljon keskustelua nyt viikonloppuna, hyvä vaan. :)

Me tosiaan kerrottiin minun äidille uutiset perjantaina ja onnen kyyneleethän siinä tuli molemmilla. :) Ja jotain tällaista se kuulemma olikin jo aavistellut kun kesällä muutetiin isompaan asuntoon, jossa yksi ylimääräinen huone. Heti se alkoi höpöttää, että pitää alkaa sukkia ja tumppuja tekemään ja lupasi auttaa mm. vaunujen ostossa yms. :)

credente & pallosalama87 - Mukavaa, että sielläkin on ollut iloiset ultrakäynnit. :)

Tervetuloa mukaan maalismammoihin Noss1! :) On kyllä jo hyvän kokoinen tuo sun mahas!

Myy* - Meillä mies ei mitenkään kummemmin kommentoinut ultrakuvia, mutta ihana oli huomata miten toinen oli ihan onnesta soikeana niitä katsoessaan. Hymy ulottu kyllä korviin asti. :)
Kiva, että miehesi lapsi otti uutisen noin hyvin vastaan. :) Humpty Dumpty kuulostaa kyllä aika suloiselta :D Mites tämä exä otti asian?

Täällä nyt kaivattaisiin pientä huojennusta mieltäpainavaan asiaan. Nimittäin mulla on nyt taas tullut usein sellainen olo, että ei vaan maistu ruoka millään. Nälkä on hirmuinen, mutta on niin ällöttävä olo, ettei vaan saa ruokaa alas. Sattuu siis välillä mahaan sen takia kun nälättää niin kamalasti ja mä kyllä yritänkin syödä pakosti jottain syödä, etten koko päivää syömättä mene, mutta aika vähälle silti jää välillä tuo syöminen.. Niin mua oikeasti pelottaa, että tuo pikkuinen tuolla masussa nääntyy. Tiedän, että kuulosta hullulta, mutta minkäs taas teet.. Kai se siellä pärjää vaikka mun ei tulekaan syötyä kovin paljoa tällä hetkellä? :/

Faelivrin 12+2
 
Faelivrin elä huolestu kun kuitenkin jotakin saat syötyä, vauva ottaa kyllä omansa ja äiti saa sen mitä jää :) Jos kovin pitkään jatkuu niin sitten ehkä voi olla jotain vaikutusta mutta elä huolestu kyllä se ruokahalu jossakin vaiheessa taas palaa :) Yritä kokeilla sitä, että syöt ihan pieniä annoksia vaikka sitten väkisinkin ja sellaista mikä pitää verensokerin pitempään korkealla eli ei mitään makeita juttuja. Jos ruokailujen väliin tulee pitkiä välejä niin silloin myös ruokahalukin yleensä katoaa vaikka nälkä olisikin.
Itselläni on myös ongelmaa syömisen kanssa, mitään ei oikein tee mieli mutta syötyä tulee tosin normaalista pienempiä annoksi kun tulee tunne, että olen jo muutaman suupalan jälkeen aivan täynnä. Olo syömisen jälkeen on tosi turvonneen oloinen ja huono. Mutta eiköhän me kohtapuoliin kiroilla kun mielihaluissamme syömme liian paljon :LOL:
 
Noss1 mukaan! Minäkin ehdotan, että kokeile ihan rohkeasti, josko äänet kuuluisivat! Sain tällä kertaa äänet kuuluviin heti kun ekaa kertaa yritin. Viikkoja oli 10+5. Nyt niitä osaa ehkä etsiä vähän eri tavalla kun on ennenkin niitä metsästänyt.

mariana87 Yleensä np-ultrassa mitataan pää-perämitta, eli pepusta päähän. Älä siis ihmettele, jos ultrassa mitataankin paljon 8 senttiä lyhyempi kaveri. Faelivrinin vauva on varmaan hyvin siellä venytellyt ja jumppaillut, kun on oikein jaloista päähän saatu mitattua =).

Myy* Onpa suloisia nimiä miehesi poika ehdotellut vauvalle =)

mamma_84 Milloin ajattelit kertoa töissä? Minä tosiaan soitin osastonhoitajalle perjantaina ultran jälkeen, mutta eipä ne mitään uusia uutisia hänelle olleet. Ihan oli kuulemma aiemmin viikolla meinannut multa kysyä, että onko lisää lapsia tulossa. Ja minä kun aina vedin vatsaa sisään kun satuin häntä näkemään :LOL: Onko se ihan totta niin, että paikat eivät vaan ole palautuneet edellisistä koitoksista, kun on aivan jättimäinen masu jo. Todella monet ovat kysyneet, olenko ihan varma, ettei siellä ole kahta. Ekaa odottaessa oltiin häämatkalla puolivälissä raskautta, heti rakenneultran jälkeen. Siellä otettiin "masukuvia", joissa masu oli paaaljon pienempi kuin tämän hetkinen..

Faelivrin Onpa kurjaa, että joudut murehtimaan ruokahalun kanssa :|. Mä sanoisin, että syö mikä vaan alas menee. Onko sulla joku vitamiini käytössä? Sillä saa tietysti paikkailtua vitamiineja, ja muita, jos kaikkea ei nyt tule ravinnosta riittävästi. Eiköhän pikkuinen siellä ota irti kaiken mitä sinusta saa ja sinä itse jäät sitten vähemmälle. Mulla ei todentotta ole tuota ongelmaa, ihan överiähkyt vedin juuri pestopastan kanssa.. Olisipa joku kultainen keskitie tässä asiassa!

Nyt ähkynä leipomaan esikoisen kanssa omppupiirakkaa kun sellaista lapsille lupasin

Amarinwa, rv 12+6
 
Amarinwa : mie koitan (huom.KOITAN :D) pitää asian salassa siihen asti kun istukkanäytteen tulokset tulee. On nimittäin aikas pirullista alkaa töissä selittään jos näytteessä selviääkin jotain ja sitten jos raskaus pitää keskeyttää :/

Mie varasin itelleni ultran ylihuomiselle. Pelottaa ihan kamalasti mutta en jaksa odotella maanantain näytteenottoon asti..

Tosta mahan koosta vielä. Itsellä oli esikoisesta ihan järettömän iso maha (lapsivettä oli parhaillaan 6litraa jota pariin otteeseen vähennettiinki mut sehän aina viikossa oli samoissa mitoissa takas :D) joten TOIVON että nyt jos ois normiraskaus ni vesimääräki ois vähempänä ja näin ollen toivottavasti myös mahan koko :D

mamma_84 11+2
 
Heeip mammat :)

Tuun nyt avautumaan tänne asiasta...nimeltä ex-vaimo...huoh...
Poika siis kertoi uutiset exälle. Tämä sitten txt mun miehelle että pitääkö tässä onnitella että onko se edes harkittu ja haluttu vauva mun miehen puolelta!?!?! ja toiseksi hän totesi siipalleni että tämä heidän poikansa tulee aina olemaan ykkönen, että se tulee aina olemaan mun miehelle paljon tärkeempi kun tää meidän syntymätön lapsi...sanoi mun miehelle että kerro se sille kihlatulles, eli mulle. Olin aika surullinen ja tosi mietteissäni eilen asiasta. Poika kun ottaa asian hyvin mutta nyt siis tämä ex on syöttänyt saman tiedon tälle heidän pojaleen joka mulle eilen aamulla tokas että hän tulee aina olemaan isälle se numero yksi....Mua sattuu ihan hirveesti vieläkin nää sanat ees kirjottaa...hirveetä ajatella että tuo pieni viaton ihmislapsi joka kasvaa mun sisällä on jo leimattu ikuiseksi kakkoseksi...ei tietenkään mulle, mutta hankala se on saada 6 vuotias poika ymmärtämään enää asiaa...itkin suurimman osan illasta eilen, niin sielusta sieppas mun pienen minin takia...

Niin ja anteeks avautuminen mutta oli vaan pakko purkaa...

Myy* + Mini 12+4
 
Todella kurjaa sun tilanne Myy :( Mun mielestä sun miehen täytyy nyt ehdottomasti selittää pojalleen että molemmat lapset tulevat olemaan hänelle ykkössijalla. Ja nimenomaan sun miehen täytyy selittää. Toivottavasti teillä alkaa asiat rullaamaan hyvin ja exä jättää teidät rauhaan! On se kurjaa miten jotkut aikuiset kostaa viattomien lasten kautta :(
 
Myy* : voi ei :( *virtuaalihalaus*.

Uskomatonta kuinka lapsellisesti aikuset ihmiset voi käyttäytyä ja vielä syöttää lapselle tollasta!...Ihan varmasti olet pahoittanu mieles ja se on ymmärrettävää. Ja eiköhän tämä palsta ole sitä varten että täällä voi purkautua jos siltä tuntuu :) Parempi päästää asiat ulos entä miettiä niitä itsekseen mielessään. Tuntuu kyllä kurjalta sun puolesta :/ Kaiken maaliman exät sais kyllä pistää nurkan taakse!
Koita jaksaa kaikesta huolimatta.
 
Mua jännittää tämän päivän ultra ihan vaan siitä syystä et mä en halua kuulla huonoja uutisia kuten kkm. Miestä se jännittää niin ettei se oo nukkunu koko yönä! Yritä tässä sitten töitä tehdä kahteen asti... No, ei auta, mentävä sinne siltikin on. Kiittimet ristiin et kaikki olis hyvin.
 
Mä pidän Tigerina teille peukut pystyssä tän päiväsen johdosta! Itse oon tässä viikon verran ainakin kuunnellut päivittäin sydänääniä ilman tuloksia kunnes eilen kuulin! Tosin kesti se sen 6sekuntia ennenkun kaveri taas karkas johonkin mut ainakin mä kuulin ne! Tosin olo on aika epäuskoinen siitä huolimatta :S

Ite en kyllä oo ollenkaan raskausihmisiä. En sitten tiedä onko keskenmenot vieny kaiken ilon raskauksista mutta nykyään raskaus on mulle vaan "välttämätön paha" ennen lapsen tuloa. En osaa nauttia siitä en sitten yhtään. Esikoisen kohdalla oli kaikenlisäksi täysin oireeton raskaus eli olisin voinut nauttia hyvästä olosta sun muuta mutta en kyllä osannut kun kokoajan oli siltikin huoli persuuksissa vaikka ultrissa ja muissa kaikki näytti aina hyvältä...

Tässä raskaudessa taas oli aluksi pahoinvointia ja armotonta väsymystä mutta ne on jo kaikonneet.. Ainoa mikä on jäänyt jäljelle on tää että on aivan jatkuvalla syötöllä hermot kireällä :S Varsinkin kun tolla esikoisella on nyt menossa "ei totella ollenkaan"-vaihe... Tänäänkin olin juuri saanut koko kämpän siivottua ja annas olla kun menin keittiöön niin siellähän oli roskapussi tyhjennetty pitkin lattiaa ja samoin lähes täysi kissanraksu pussi oli pitkin keittiöö.. Kyllä siinä itku meinas tulla kun olin niin hienosti siivonnu. Mut onneks mä lauhdun melkein ihan yhtä nopeesti kun hermostunkin :D
 
Faelivrin
Heissan mammat!

Kiitokset pallosalama87 sekä Amarinwa rohkaisuista. :) Ja kyllä mulla onneksi on ne vitamiinit, joita siis ihan päivittäin syön. Ilman niitä olisinkin varmasti vielä enemmän huolissani, että eihän se pikkuinen pääse kasvamaan ollenkaan ku ei mitään saa. Mutta ehkä tämäkin tästä pikku hiljaa.. :)

Myy* - Kyllä täälläkin ihan sydämestä kouraisi kun luin tuota juttua siitä sun miehen exästä. Ihan uskomatonta miten typerästi voi ihmiset käyttäytyä. Ei ihme, että susta tuntuu pahalta. Iso hali sulle sinne täältä kaukaa. :hug: Ja olen samaa mieltä kun Noss1, että sun miehen olisi kyllä hyvä puhua vähän sen pojan kanssa ja koittaa selittää, että molemmat lapset tulee olemaan hänelle yhtä tärkeitä ja rakkaita.
On varmasti vaikeaa, mutta koita vaan jättää ne exän puheet ihan omaan arvoonsa. Osoittaa vaan hänen typeryytensä eikä mitään muuta. Kamalaa alkaa puhua noin lapsesta, joka ei ole vielä edes syntynyt. Siellä sun masussas kasvaa joku aivan erityinen ja koita sä vaan keskittyä siihen. Voimia kovasti sinne. :hug:

Tigerina - Kovasti tsemppiä ultraan! Toivottavasti sinäkin tulet pian jakamaan iloiset uutiset tänne. :)

Noss1 - Voi, mä niin tiedän tuon ärsytyksen tunteen kun jotain oot niin kivasti laittanut ja ei mene kun hetki ja joku tulee ja sotkee kaiken. :/
Täälläkin kyllä on hermot melko tiukalla ollut jo pidemmän aikaa ja harmittaa oikein miehen puolesta kun osansa siitä saa, vaikka ei kyllä ansaitsisi. Toivotaan, että pian helpottais. :)
Ja on kyllä todella ikävää, ettet osaa raskaudestas nauttia. Kyllä se välillä mullekin ongelmia teettää, mutta jos jotain ikävää sattuisi, niin eipä me vaan sille mitään voitais, niin inhottvalta kun se kuulostaakin. Täytyis vaan meidän kaikkien osata nauttia tästä vaikka siellä huoli on taustalla koko ajan pienen puolesta. Toivottavasti sullakin se huoli hieman helpottaisi ja osaisit iloita asiasta, sillä onhan tämä aika mahtavaa ja uskomatonta, että sisällä kasvaa uusi pieni ihminen! :)

Täällä tuskaillaan vieläkin tuon ruokahaluttomuuden kanssa. Eilen oli niin huonovointinen päivä, etten päässyt edes ulos koko päivänä. :/ Tänään on jo vähän parempi, mutta ruoka ei edelleenkään maistu niin kuin haluaisin sen maistuvan.
Voi kun siellä vaan pienellä olisi kuitenkin kaikki hyvin..
Kovasti odottelen sen dopplerin saapumista.

Palaillaanhan taas..

Faelivrin 12+4
 
Faelivrin
Pakko oli tulla vielä sanomaan.. Doppleri oli nimittäin postilaatikossa kun äsken kävin postin katsomassa! Pakkohan sitä oli sitten heti testata ja sydänäänetkin löysin suht' helposti :) Päivän piristys oli kyllä tämä. :)
 
Myy* Huh huh, johan on miehesi exällä otsaa tuollaista soopaa syöttää lapselle! Eipä hän kyllä ajattele edes oman lapsensa etua, ei pätkääkään! Toivottavasti miehesi saa keskusteltua poikansa kanssa. Muutenkin tulee mustasukkaisuutta, kun perheeseen syntyy uusi lapsi, mutta sitten kun sitä aletaan lietsomaan jo ennen kuin toinen on syntynytkään, niin en voi käsittää. Kovasti voimia :hug:! Toivottavasti miehesikin ymmärtää, miten syvälle nuo puheet sattuvat. Kunpa sanoisi suorat sanat sille ex-eukolleen! Erittäin ajattelematonta sekoittaa lapsen päätä tuolla tavalla :mad:!

mamma_84 Kyllä se vaan on odottavan aika pitkä! Kiva, että pääset jo huomenna ultraan kurkkailemaan pienen vointia =). Onpa muuten melkoinen määrä lapsivettä ollut, varmasti ollut tukalaa.. Oliko se niin, että vasta teidän lapsen syntymän jälkeen selvisi, ettei kaikki ole kunnossa?

Tigerina Tulehan kertomaan, miten ultrassa meni! Tsempit sinne! =)

Noss1 Ihanaa, että löysit sydänäänet! Voin kuvitella, että kun taustalla on keskenmenoja, niin raskaudesta nauttiminen ei ole ihan helppoa. Aina pelko persiissä. Toivottavasti fiilikset muuttuvat paremmiksi, kun liikkeet alkavat tuntua jne. =)

Faelivrin Kylläpä paha olo jaksaa sua piinata! Onneksi kuitenkin ihanaiset sydänäänet sait kuuluviin ja mielen hitusen paremmaksi!=)

Tänään tuli postista laput, ettei yhdistelmäseulassa ole todettu lisääntynyttä 21-trisomian riskiä =). Olihan tuo sellainen kuori, jonka avatessa sydän muljahteli pari ylimääräistä kertaa. Vaikka luulisi kyllä, että soittaisivat, jos jotain hämminkiä olisi.

Mun kropan on vallannut flunssa :|. Pää on ihan pökkyrä ja aamulla en olisi millään jaksanut edes aamupalaa laittaa lapsille. Nyt on olo hiukan kohentunut ja kai sitä pitäisi tavallista myöhäisempään iltavuoroon vääntäytyä jahka mies kotiutuu ja ottaa lapset. Aivan ihanat rauhalliset pari tuntia olleet, kun poika on kerhossa ja tyttö nukahti poikkeuksellisen aikaisin päikkäreille. Suunnitelmana oli maata koomassa sohvalla, mutta sitten muistin, että pitää maksaa laskuja ja lähettää muutama raksaan liittyvä s-posti. No niinpä tämä aikani onkin hujahtanut!
Nyt vielä kuuntelemaan pienen pumputukset ennen töihin lähtöä :heart:!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Amarinwa, 13+0 kaiketi sitten, kun nla näin laskee!
 
Hello!

Ultrassa siis käyty ja olihan siellä pikku murunen :heart: ultrattiin sekä mahan päältä että alakautta ja saatiin ihanat 4D-kuvat kotiin ihailtavaksi :) vastasi viikkoja 11+4 eli laskettu aika pompsahti viikolla taaksepäin! Mies ainaki hehkui onnesta ja oltiin aika liikuttuneita kumpiki :) voi että oli ihana nähdä ku toinen niin kovin viuhtoi ja peuhaa menemään :D niskaturvotus oli 0.6 ja pituutta 4.7 cm :) viikon päästä tulee verikokeiden tulokset! Mut kyl nyt vaan on hyvä olla minulla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Noss1
Amarinwa: Olihan se kieltämättä kamalan tukala olo edellis kerralla :)
Ja me saatiin tietää tosta tytön kromosomipoikkeavuudesta ennen syntymää,n.vkolla 30.

Tigerina
: Onnea mukavista ultra kuulumisista! :) Kyllähän siinä aina kivi sydämeltä tipahtaa kun kaikki on hyvin :)

Itsellä huomenna iltapäivästä ultra. Toisaalta pelottaa että mitäs siellä vois olla mutta toisaalta mennään aikas luottavaisin mieleen. Ei kai se auta kun ottaa vastaan se mitä siellä näkyykään.

mamma_84 11+3
 
Heips mammat,

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista ja myötäkärvistelyistä, ootte ihania <3 täällä me miehen kanssa puhuttiin asiasta ja sovittiin että täytyy katsoa miten ne exän sanat vaikutti tai vaikuttaa asiaan Ja jos näyttää siltä että poika otti asian vakavissaan niin siihen täytyy puuttua. Itse mietein että mikä saa exän olemaan noin kamala minua ja syntymätöntä lasta kohtaan, viatonhan se pieni on. Sanoin miehelleni että taitaa olla aika istua alas ex muijan kanssa ja puhua asiat läpi, siis minun ja exän. Haluaisin vaan että lapset jätetään rauhaan näissä asioissa. Tuntuu että exällä ei kyllä kaikki muumit
Ole laaksossa. Mutta mutta siis yritän tässä kestää ja olla rauhallisena puhua hänelle kun aikuinen asiasta. Mutta nyt loppuu mutina tästä, minä keskityn nyt meidän masuasukkiin ja annan ämmän kärvistellä, ilmeisesti kun näyttää olevan kateellinen.

Tigerina onnea hyvistä ultrauutisista :)

Amarinwa toivottavasti pääset pian eroon flunssasta, ne on aina ikäviä oli sitten raskaana tai ei :/ nopeaa paranemista sinne :)

Faelivrin älä turhaan huolestu asiasta, itse olen oksennellut taas jonkin verran ja mainitsin asiasta kätilölle kun soitin niin hän sanoi että älä huolestu, vauva ottaa omansa kyllä ja äidille jää loput. Hyvin se pieni siellä
Masussa voi <3


Mamma_84 hyvin siellä
Ultrassa menee, tsempit sinne ja tuletgan sitten kertomaan meille mitä masukille kuuluu ja että kuinka isoksi siellä
Ollaan jo venytty :)

Kiitos vielä kaikille ihanista lohduttavista sanoista, lämmitti mieltä x myy ja mini kiittää :) <3

Hyvää tiistai iltaa kaikille :)

Myy*+mini 12+5
 
Jahas. Tämä aamu alkoi sitten verenvuodolla :S Olo on... Noh.. Aika masentunut? Järkyttynyt? En oikein osaa sanoa.. Nyt se olis sitten reissu polille ja katsotaan mitä sanovat...

Jahas. Soitin sitten äitiyspolille... Eivät kuulemma ota sinne mihinkään tarkastuksiin, koska vuoto on alkuraskauksissa niin normaalia. Vasta sitten voi soittaa uudestaan jos vuoto lisääntyy tai tulee kipuja.. Ei kuulemma ole mitään väliä sillä että on keskenmenoja takana ja aina verenvuoto tarkoittanut keskenmenoa.. Eli Viikko pitää siitä huolimatta kärvistellä ultraan asti ellei ala vuotamaan enemmän :S Että mä inhoon noita hoitajaihmisiä joille ei ole paskankaan väliä onko äiti stressaantunut tai huolissaan eivätkä voi edes tarkastaa.. Vaikka se heille olisi kuinka arkipäivää niin odottajille se ei ole :(

Lisää muokkausta. Kuuntelin sitten itse sydänääniä ja sieltähän ne löyty.. Siitä huolimatta huolestuttaa veranvuotio.. Osaatteko sanoa että vaikak sydänäänet kuuluikin niin voiko tämä silti merkata keskenmenoa vai onko vaan vuotoa ja huolehdin turhaan?
 
Viimeksi muokattu:
Faelivrin
Heips!

Amarinwa - Kiva, että tuli postissa iloisia uutisia. :) Toivottavasti sulla pian flunssa helpottaa. Mä taas oon onnistunut hommaamaan kipeän kurkun itselleni. :/ Jotain pöpöä taas liikkeellä..

Tigerina - Mahtavaa, että sait huokaista helpotuksesta kun kaikki olikin ultrassa hyvin. :) On sitä pikku kaveria vaan niin kiva kattella. :)

mamma_84 - Tsemppiä ultraan! Toivottavasti säkin näet siellä pienen tyypin heiluttelemassa pieniä käsiä ja jalkojaan. :)

Myy* - Oikean päätöksen teit kun päätit jättää exän puheet omaan arvoonsa ja keskittyä pikkuiseen. :) Toivottavasti saatte joskus puhuttua asiat läpi ja saat jotain selvyyttä, että miksi ihmeessä se exä ei voi sua sietää. On kyllä hankalia ja inhottavia tämmöset jutut.. :/

Noss1 - Voi ei, miten ikäviä uutisia. :/ Voimia sulle, kyllä varmasti nyt huolettaa. Mutta positiivista on ainakin se, että pienen sydänäänet siellä kuului. Tuo on kyllä ihan naurettavaa, että ne ei ota ihmisiä tarkastettavaksi. Eivät paljoa äitejä ajattele, että kuinka stressaavaa tuollainen odottelu on. Kyllä siellä pienellä on varmasti kaikki hyvin. Inhottavaahan se kyllä on kun joutuu toisen puolesta pelkäämään. :hug:

Tänne ei mitään erikoisempaa kuulu. Miehen annoin eilen kanssa kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta vähän harmitti kun en niitä yhtä vahvasti saanut kuulumaan kuin sillon ku itsekseni niitä kuuntelin. Täytyy tänään koittaa uudestaan.. On se vaan kätevä laite! :)

Faelivrin 12+5
 
Huomentapäivää!

Noss1, varmaan on sulla kauhean huolestunut olo. :( mutta luulis kyllä jos sieltä selkeästi sydänäänet kuuluu, että maha-asukilla on kuitenkin kaikki kunnossa. Että veri tulisi jostaki alempaa, eikä kohdusta. Käsittääkseni kohdusta tuleva verenvuoto olisi runsasta ja kirkasta..? Toivotaan, että syytä huoleen ei ole! Pidän peukut pystyssä!

Amarinwa jep, tiedän, että pää-perämitta on eri kuin sikiön "varsinainen" pituus. :) Hei, mutta paranemisia sinulle!

Tigerina onnittelu ultrasta, hyvä että kaikki ollut hyvin! :)

Myy* yritä olla välittämättä miehesi exästä ja ottamatta hänen sanomisiaan liian vakavasti. Hänen ilkeät puheensa varmasti kumpuavat kateudesta, katkeruudesta ja mustasukkaisuudesta. Raskaudesta kuuleminen kun hänelle varmaan tarkoittaa, että hänen on turha yrittää miestäsi enää takaisin saada, että mies on perustamassa "uutta" perhettä toisen naisen kanssa. Varmaan hän tuntee oman lapsensa aseman uhatuksi, ja tarkoituksella yrittää pahoittaa sinun mielesi.

Faelivrin, täällä myös on pahoivointi tullut takaisin. Eilen aamulla ei paljon aamupalasta ollut hyötyä siellä pöntössä. :D Yritän syödä joka välissä sen mitä pystyn, ja jos ei maistu niin ei maistu. Syön raskausvitamiineja kuitenkin, niin sikiön ravinnonsaannista ei ole huolta. Ja lohdutan itseäni ajatuksella, että pahoinvointi on merkki siitä, että raskaus "voi hyvin". :)

Jeiij, enää viikko ensimmäiseen ultraan! :) ihana saada konkreettisia todisteita raskaudesta, joita muillekin näyttää, siis ultrakuvia!
Ultran kunniaksi ajattelin, että voisi käydä samaan syssyyn ehkä pinnasängyn ikeasta ostamassa, kun maksaa vaan 40e. :) siihen sitten on hyvä haalia raskausaikana kaikkea vauvatavaraa. Olenko teidän mielestä yli-innokas ja menenkö jo asioiden edelle??

mariana87 rv 11+5
 
Ultrakuulumisia piti tulla täälläkin kertomaan :)
Siellä löyty kova touhuaja ja pyllistelijä.Välistä otti kohdun seinästä jaloilla vauhtia ja ponkas toiselle puolen kohtua. Kaveri oli kokoajan jotenki takapuoli laitteeseen päin eikä suostunu ku hetkeksi vaihtaan asentoa kun masua tökki :) Kerran suoristi ittensä jollon äkkiseltään saatiin mitattua pituudeksi 10,1cm. nt oli 1,0 joka normilukema. Muutenki kaikki näytti olevan kunnossa ja lapsivettäkin oli oikea määrä. Kaveri oli vähän isompi mitä olis viikkoja (11+4 nlan mukaan) joten viikkoja oli koon mukaan jo 12+2 :) Ja laskettuaika siirtyi 23.3->18.3 :)

Kyllä putosi kivi sydämeltä. Kystakin oli pysynyt samassa mitassa kun viimeksi. Nyt jännittämään maanantaina otettavaa istukkanäytettä ja sen tuomia tuloksia.

mamma_84 12+2
 
Noss1 Eikä, pelottavia nuo vuodot :(.. Onneksi kuitenkin sydänäänet olet löytänyt vuodonkin aikana! Minkä väristä vuoto on ja paljonko sitä tulee? Ja onko kipuja? Olen käynyt kahdella eri lääkärillä vuotojen vuoksi tässä raskaudessa ja ilmeisesti aika usein kohdusta tuleva vuoto on tummanpunaista tai rusehtavaa kun taas alempaa tuleva on kirkkaampaa. Raivostuttavaa kyllä, ettei pääse asiaa näin alkuraskaudessa tarkistuttamaan, samaa kirosin minäkin kun vuoto alkoi taas muutama viikko sitten. Yksityiselle oli mentävä, koska vielä ei ollut silloin doppleria käytössä eikä hermo kestänyt 2 viikon odottelua np-ultraan. Koitahan jaksella, peukkuja pidetään :hug:

mamma_84 Ihanaa, kun löytyi hyvinvoiva kaveri ultrasta!=)

mariana87 Siitä vaan pinnasänkyä ostamaan, jos mahtuu nurkkiin =). Edullisesti sen nyt saatkin! Mä olin ekalla kerralla niin taikauskoinen, etten ostanut mitään kuin vasta loppumetreillä.

Oli aika raskas tuo eilinen iltavuoro kun pää tuntui räjähtävän kaikesta limasta. Masussakin oli kaikenlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia, jotka helpottivat vasta kun menin reilusti kahvihuoneen sohvalle makaamaan ja nostin jalat ylös =). Siitä mut taitaa jatkossa työaikana löytääkin!

Poitsu lähtee tänään mummolaan yökylään ja mietin jo, mitä herkkuja sitä illaksi varaisi itselleen! Tosin tuo 1v7kk neitikin on jo oppinut tulemaan kärppänä paikalle, mikäli pienintäkin rapinaa keittiöstä kuuluu. Hukkaan ne kyllä menee tavallaan, kun ei ole makuaistia juurikaan. Huomenna olisi vielä vapaapäivä aikaa parannella tätä oloa.

Amarinwa, rv 13+1
 

Yhteistyössä