+Maaliskuussa poksuvat+

Mie kävin ultratutkimuksissa kahteen otteeseen, ennen kuin olin raskaana. Tutkittiin, että onko paikat ok, kun menkkoja ei kuulunut n. 4kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Terveystalolla kävin ja se tais maksaa jotain reilun satasen, siihen oli laskettu myös se kelan vähennys + lääkärin kanssa juttelu (vai mikä konsultaatio onkaan).

Glow Mie en oo vielä käyny kuolaan rattaita, mutta kaikkea muuta vauvantavaraa on jo tullut kateltua "sillä silmällä" :D . Ei vaan vielä passaa ostaa mitään, ei sitä tiiä miten tässä käy.

olotilasta Viime yö meni oikein hyvin, en herännyt kun pari kertaa vessaan. Ainoa vaan, että huono olo vaivasi nukkumaanmennessä. Mulla tuntuu vuorottelevan olotila; joka toinen päivä mahtiolo (ainakin iltaan saakka) ja joka toinen päivä onkin sitten örkkiolo ja kaikki asiat ketuttaa. Tänään on ollu parempi päivä ja oon jopa hetkittäin unohtanu, että oon raskaana! Tsemppiä kaikille, toivottavasti muillakin ois iloista kerrottavaa ;)

Mimmurainen + ötökkä vk 8-9 (?)
 
Kiitos valaisusta nukkumis-asias :D kovasti oon sitä täs miettiny ja nyt sai vastauksia^^
Rattaista oon netis jo vaik mitä kuolannu ja huuto.netit läpi selannu ja todennu et kyl varmaan joku söpö käytetty otetaan,tuleehan se ny halvemmaks :)
Ja ihanaa ku sai tänää henkkamaukan kuvaston ja siin oli vaikka mitä ihanaa vaaville ja vähä mammallekki :) :heart:
Mut meen nyt koittaan siivoon,kauheen huono olo :(
 
Tervetuloa uudet odottajat mukaan!

Maine Coon,Toivottavasti kaikki menee hyvin riskeistä huolimatta =)

Väsymys olis tääläkin mut esikko on vieläkin melko levoton nukkumaan öisin...mut sentään nykyään nukkuu sinne aamuyölle ennenkun rupee pyörimään...

Neuvolassa kaikki ok...uutuutena meilläpäin vuoden alusta kaikille pakollinen sokerirasitustesti,tulee siis nyt minullekkin sitten. Aikasemmin edellytti painoindeksiä 25 tai enempi... Selvis myös et neuvolatäti on sama mikä mulla on ollut lapsena :D
Verikokeet otettiin,vasta-aineet tutkitaan kun mulla miinus veri.
Verenpaineet oli ok,vaikkakin taas huomas että jännitti... mulla on koti mittari tota varten kun aina jännään noissa tilanteissa.
Laskettu aika onkin sit 12.3,vaikka ihan samahan se 13 tai 12,ja päiviäkin tuli nyt sit yks lisää....
Sit vaan ootellaan kutsua np-ultraan ja sen jälkeen nla lääkäri =) Ainiin ja painoin 5 kiloa vähemmän kun reipas vuosi sitten esikoista oottaessa ekakäynnillä :eek:

Repa ja kynneli 7+6
 
Heippa kaikille!

Unenlaadusta ja unista Mielestäni nukun oikein hyvin, niin kuin normaalistikin. Väsymys vaivaa vain silloin tällöin, ei joka päivä, mutta silloin on lyhyte päikkärit auttanut. En edes muista näkeväni vauvauniakaan... :/

Kertomisesta Nyt kun avomies tuli Suomeen lomalle, kerroimme mun vanhemmille, veljelle ja isoisälle ja isotädille. (Muita isovanhempia ei ol enää). Isotäti kysyi heti "Milloin poika syntyy?", vaikka ei oltu sanottu mitään, kun enhän me edes tiedetä. Iloisia olivat, ja äitikin sanoi, että oli melkein arvannut jo etukäteen. Tosin ei sanonut miksi, muuta kuin "äiti tietää".

Jade80 Mulla maksoi yksityislääkärikeskuksessa (ei Mehiläinen), 100 euroa, ilman Kelan korvausta. Ei ollut pääkaupunkiseutua. Muuten, mulla ei ole paljoakaan oireita. Aikaiseen jo rv 3+ alkoi puskemaan näppyjä naamaan ja rinnat arat (kovettuneet/kiinteentyneet). Siitä vko tai pari myöhemmin alkoi mahanturvotus, nälkä tulee 2.-3. tunti, jonka yhteydessä väsymystä ja heikkoa kuvotusta. Vaikka on nälkä ei ole oikeastaan mikään ruoka maistu. R-testin älysin tehdä vasta rv 7. :ashamed:

Tänään käytiin katsomassa äitiysvaatteita ja vauvanvaunuja :ashamed: :) Mulla alkaa turvotuksen takia käymään farkut ahtaaksi, ja yritin löytää kivoja housuja. Mut ei löytynyt. Samalla sai mies testata vaunuja :D

Oikein hyvää illanjatkoa! Sylikaupalla hyvää vointia kaikille!
Ja tervetulao teille uusille :flower: :flower:

Huomenna jatkuu loma Osloon, jee. Enpä ole siellä päässyt käymään pariin vuoteen.

Minna 8+5
 
Hei maalismasut! Kerran aikaisemmin kirjoittaneena laitan vähän tietoja:

Nimimerkki - monesko - synnäri - tyttö/poikaolo?
momtoo - 2. - KAKS
arvioitu LA 7.3.2010


Ei tietoa/tuntemuksia kumpiko olis tulossa. Varmaan odotuksen aikana alkaa tuntumaan tyttö tai poikaololle ;)
Kiitos tervetulotoivotuksista ja tervetuloa kaikki uudemmat mukaan.
 
Kellokanerva : olen todella surullinen miten teidän elämänalulle kävi :'(

Mimmurainen : tsemppiä kovasti 12h paastoon. Ihan varmasti tekee pahaa sanan varsinaisessa merkityksessä... Minulla tekee pahaa jo 4h välein...

Muoks:
Lillastiina : mahtavaa, kun lähdit kuvausprojektiin mukaan "tähdeksi" :heart: . varmasti jää hyvät muistot ja on hyvä tuoda julki lapsettomuusasioita päivänvaloon. Se on vielä aika vaiettu aihe ja tuottaa tuskaa monille. Sanokoon sukulaiset mitä sanovat, mutta positiivinen asia se on teille ja meille muille :wave:

Mitä mieltä olette/kokemuksen rintaäänellä kommentteja seuraavasta: työni loppuvat nykyisestä, kun olen n. 3kk raskaana ja minua kiinnostaisi eräs työ, joka jatkuis heti edellisen perään, mutta kestää yli lasketun ajan. Eli kyseessä on tietyn ajan mittainen työ, mutten millään pysty loppuun asti olemaan siinä. Kannattaako edes hakea paikkaa? Mikä on laillisesti oikein ja kyllähän he huomaavat viimeistään haastattelussa mahasta... Joten vaikka työ olis mulle juuri sopiva, niin ei inspaa hakea tuon aikatauluhässäkän takia.

Onkos kellään hellittänyt pahoinvointi? Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan paremmalta. 8 viikkoa on menossa. Yhä pitää syödä tosi säännöllisesti jos haluaa pitää huonon olon loitolla. Muttei enää niin herkässä ole kuvotus.

Oletteko saaneet nukkua yöllä kunnolla? Heräsin tänä aamuna "ennen ylösnousua" ja oli nälkä, paha olo, vessa hätä ja jano. Eikun tankkaamaan ja wc:hen ja takas nukkumaan.

Olen kertonut yhdelle todella tärkeälle henkilölle odotuksesta. Ja arvatkaa mitä!?! Olen ehkä hiukan "hullu", mutta kävin jo tässä vaiheessa ostamassa äitiysvaatteita alennuksesta. Ajattelin, että onpahan sitten seuraavaan raskauteen, jos tämä ei onnistu, kun oli superhyvä ale -50...-70% bebes.

Mahtuuko teille tavalliset vaatteet päälle? Minulla meni heti alkuun tietyt housut ja hameet pieneksi masun kohdalta. Eipähän tarvitse kauaa miettiä mitä päälle panee, kun ei ole kauheesti vaihtoehtoja :D

Oikein mukavaa loppuviikkoa! Olen seuraavat pari viikkoa lomalla, joten kirjoittaminen jää niukaksi. On ihanaa lukea teidän kuulumisia!
 
Kellokanervalle oikein paljon jaksamista ja tietenkin paljon :hug:

Tervetuloa uusille plussanneille :heart:

Ja jaksamista yrjöville ja vatsaa velloville, joihin minä taidan myös kuulua :saint: Mut tänään en oksentanu ku kerran ja ruokakin oli jopa osittain hyvää :/

Selkäkiiipu jaaatkuuu :ashamed: Ehkä huomenna voisin luovuttaa ja jäädä kotiin.. Ehkä työpaikkani pärjää päivän ilman minua :LOL: Iltaturvotus on jotain aivan järkyttävää, aamulla pyykkilautavatsa (pientä kumpua lukuun ottamatta) ja illalla näytän ihan selkeesti raskaalta.

Toissa päivänä säikähdin aivan älyttömästi kun niskassa vipelsi punkki, luojan kiitos se ei ollu ehtiny tarrata mihinkään :ashamed: Meinas itku tulla, ku reuman takia punkin puremat vielä normaalia vaarallisempia.

No mie lähen nyt saunoo ja jännää huomen aamuista ultraa. klo 9 siis. Jännittää ihan älyttömästi. Toivottavasti saan nukuttua!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja momtoo:
Lillastiina : mahtavaa, kun lähdit kuvausprojektiin mukaan "tähdeksi" :heart: . varmasti jää hyvät muistot ja on hyvä tuoda julki lapsettomuusasioita päivänvaloon. Se on vielä aika vaiettu aihe ja tuottaa tuskaa monille. Sanokoon sukulaiset mitä sanovat, mutta positiivinen asia se on teille ja meille muille :wave: ]
Sitä minäkin mietin, että on liian vähän ääneen juteltu aihe. Jos siitä olisi apua edes yhdelle asian kanssa painivalle... Onhan se itsellekin raskas aihe, mutta siinäpähän ihmiset näkee kuin vaikeaa se on, kun toivoo ja toivoo, mutta kun ei se ole niin helppoa. Ei se kaikilla onnistu sormia näpäyttämällä...

yöllä kukkumisista/nukkumisista Kahtena yönä olen nyt jo joutunut heräämään 3-4 aikoihin syömään, vessassa täytyy käydä vähintään 2 kertaa/yö, toisinaan jopa enemmän... Riippuu kuinka paljon juo mehua tai kahvia illalla...

Tässä raskaudessa näkyy mahtuvan nuo normivaatteet vielä päälle. Ensimmäisessä raskaudessa piti jo viikolla 8 vai 9 käydä ostamassa mammafarkut, kun ei menny enää muut jalkaan... Olihan ne sitten vähän isot, mutta en viittinyt ostaa vain kokoa suurempia.... Jätin silloin edellisestä suurimman osan vaatteista pahvilootaan odottamaan seuraavaa, joten tällä kertaa ei pahemmin tartte mennä kauppaan....
 
ÄitiysLomalainen mulla on ollut pientä vuotoa jo kolmatta viikkoa, maanantaina kuulen tuomion kun menen yksityiselle ultraan. Ihmetyttää kovin tuo vuoto, kun esikoisesta ei ollut mitään vastaavaa. Mut maanantaina selviää ainakin se, onko masussa elämää vai ei... Vuoto on siis tosi vähäistä, ei edes näy pikkuhousunsuojassa mut pyyhkiessä paperiin jää veristä jälkeä... (Anteeksi yksityiskohtainen kuvaus... :ashamed: )

Vuodon takia en oo uskaltanu miettiä mitään eteenpäin, en rattaita en muuttamista en mitään. Mies kyseli pystytäänkö asumaan tässä pienessä kolmiossa kun toinen lapsi syntyy, mut en halua edes miettiä sitäkään ennen maanantaita. Katotaan sitten.

Valvomisista Mä kyllä nukkuisin vaikka 10 tuntia putkeen yöllä, mut esikoinen on erimieltä. Viime yönäkin piti herätä neljästi rauhottelemaan poikaa... Päiväuniaikaa siis odotellessa, että pääsee itsekin torkkumaan.

momtoo sinuna hakisin vaikka kiusallani sitä paikkaa. Työnantaja ei voi olla valitsematta sinua sen takia, että olet raskaana. Tosin on aika epätodennäköistä, että sinut valitaan juuri tuon raskauden takia, mutta työnantajan on pystyttävä perustelemaan tekemänsä valinnan jotenkin muuten kuin sanoen syyksi sen, että olet raskaana.

Itse odottelen jo lauantaita, kun lähdetään kaverin kanssa viihteelle (no selvin päin mutta kuitenkin). Kiva päästä baariin ja vähän tanssimaan. Unohtuu ehkä tämä oma epätietoinen olo ja tulee maanantai ja ultra nopeampaa. Ihana päästä kaverin kanssa juoruamaan ja vaihtamaan kuulumisia... =)

Äitimurmeli 8+1 ??
 
Röyhtäily jatkuu... Ja herkällä päällä olen. Liikutun tosi helposti. Rinnat edelleen tosi kipeet ja turpeat. Ei muita oireita. :| Jännittää. Välillä tuntuu masussa nippailua ja aamulla tuntu repäsykipu. Auuuuu! Aamuisin ja päivisin on ihan normiolo, aina iltaa kohti alkaa olotila huononeen. Ihan vähän kuvotusta röyhtäilyjen yhteydessä iltaisin.
Päivä päivältä kuitenkin pitemmälle mennään. Toive pienestä on kova.
Harakanhattu ja pieni 7+2 :heart:
 
Yöt nukun oikein makoisasti, kunhan huone on riittävän viileä. Onneksi kohta alkaa syksy ja talvi :)

Vaatteet mahtuvat edelleen päälle, mutta olenkin ollut todella tarkka painoni kanssa. Sen verran mitä on tullut turvotusta niin saman verran on kilot pudonneet eli tilanne varmaan +-0.

LillaMy:n ultrakuulumisia odotellessa :)

Äitimurmelille tsemppiä ja jaksamista maanantain odotukseen!

Sef 5+6

 
Ultrassa on käyty miehen kanssa. Tunnin oli ajat myöhässä ku oli tullu joku päivystystapaus. Kaikki oli kunnossa. Pienen pirpanan sydänäänet näkyi selkeesti ja päiviksi varmistui 6+4 eli vaan päivä takaspäin mentiin. Lääkäri tuumas et oikein hyvältä näyttää ku nyt ei ollu vuotoakaan näkyvissä. Saikkua sain tän päivän ku selkä niin kipee ja jos ei helpota niin sit maanantaina reumapolille.

Seuraava ultra sairaalan äitipolilla sit np viikolla 12.

Nyt lähdetään kuvan kaa miehen vanhempien luo ajelee ja kertoo ilouutisia :heart: :heart:

Lm & pirpana 6+4
 
LillaMy :heart: ihanaa et ultras oli kaikki hyvin ja pienen syke näkyi^^
Täytyy ite malttaa siihen np ultraan :)
Onkos muita menossa vkl Ankkarockkiin? En malta oottaa sunnuntaita!
Mut poistun nyt takavasemmalle

Murgu ja masukaveri 9+1
 
Onnittelut kaikille uusille plussasta ja tervetuloa mukaan :flower:

Röyhtäilystä juuh täällä on sitä. Onneks nyt jo vähenemään päin.

Varhaisultran hinta oli meillä 160,50 ? helsingin lääkärikeskuksessa. Siitä pitää itse hakea kelasta vielä korvaukset niin sitä mitä sitten loppujen lopuks tuli maksamaan ei ole tarkkaa tietoa vielä.

Viimestä lomapäivää täällä viettelen. Ei kyllä yhtään kiinnostais töihin mennä maanantaina, mutta ehkä sitä sitten menee päivät hieman nopeammin kun siellä viettää 8h. Joka toinen päivä mielessä pyörii se, että ihan varmasti on mennyt kesken niinkuin viimeksikin meni ja joka toinen päivä sitten pystyy olemaan luottavaisin mielin, että kaikki on varmasti ihan hyvin. On tämä vaan melko piinaavaa.. Ehkä sitten reilun kolmen viikon päästä kun on Jorvissa käynyt ultrassa niin jos siellä näyttää kaikki hyvältä niin pystyy olemaan vähän positiivisemmalla mielellä koko ajan.
Ostin tuossa uuden pesukoneen ja se tulikin eilen mutta tietenkin siinä on klommo kyljessä ja nyt sitten ehkä viikon kuluessa toimittavat uuden. Ja alkaa tuota pyykkiä pikku hiljaa tuossa kertymään kun vietiin jo vanha konekki kierrätykseen.. hieman kiristy pinna eilen kun sen klommon huomasin.. :headwall:
Oireita ei täällä ole oikeen vieläkään ilmaantunut, mutta jotain pientä aina välillä, joita voi kai luokitella raskausoireiksi, mutta :hug: teille jotka kovin huonosti voitte. Toivottavasti teidän voinnit paranee pikku hiljaa.

minjoh 8+5
 
vaatteet juu ei mahdu, kun yhdet housut jalkaan :headwall: Pitää lähteä ostamaan viikonloppuna leveämpiä housuja! siis vyötäröltä leveämpiä :LOL:

nukkuminen on tosi katkonaista! illalla tuntuu, et nukun tosi levottomasti ja aamuyöstä alan heräilemään vessaan.. VÄSYTTÄÄ!!!

pahoinvointi Alkoi taas tänään, kun laattasin heti aamutuimaan kahteen kertaan...kamala olo edelleen :x

Pomo palasi omaksi itsekseen ja kommentoi raskautta niin, ettei tämä ole mikään sairaus ja mun pitää lunastaa paikkani tässä ja tehdä töitä täysillä ja yrittää saada tulosta aikaiseksi. Sitten, kun vielä sanoin, että joudun lähtemään sairaalaan neuvolan lähetteellä antamaan verikoetta, niin hän sitten sanoi: tiedät varmaan, että vaikka neuvolakäynnit ovat palkallisia, niin et saa tieten tahtoen yrittää saada aikoja työajalle... VOI ELÄMÄ! Mä sanoin sille, että tää on pakko tehdä arkena klo 12-14.30 enkä mä voi siihen vaikuttaa mitenkään. Tuli niin paha mieli... Sitten vielä kaveri sanoi meijän autokaupasta, että mahdat olla ollu todella kipee, kun oot jaksanu autokaupoille kuitenkin lähteä :'( Sanoin vaan, että kuule meni kokonaiset 20min, kun kirjotin nimen alle ja kyllä, oksennuspussi oli koko ajan kainalossa :headwall: :headwall: Ihanku oisin mielelläni pahoinvoiva ja väsynyt!!!

Tänään on siis tosi huono päivä ja paha mieli. On vaan sellanen olo, että ei musta oo äidiks, ku oon koko ajan niin väsynyt ja voimaton! Miten jaksan hoitaa vauvaa, kun en nyt jaksa edes ruokaa tehdä tai petiä pedata, kun kotiin pääsen :'( Tiedän, että tää olo johtuu vaan tästä huonovointisuudesta ja väsymyksestä ja noista typeristä kommenteista. Ja myös varmaan siitä, ettei olla miehen kanssa ehditty kunnolla näkemään 3 viikkoon. Onneks nyt viikonloppuna ollaan ihan vaan kaksin, niin eiköhän se väsymys ja mielikin siitä taas parane....

Anteeks valitus :ashamed:

Jemppi & murunen 9+0 *poks* :heart:
 
Mulla tuntuu, että olo alkais pikku hiljaa "parantumaan" *koputtaa puuta. Nyt on n. 2-3 viikkoa etonu ja oksettanu, varsinkin iltaa kohden, mutta eilen ja tänään on ollut melko hyvä olo ja fiilis muutenkin.. toivottavasti ei oo vaan tyyntä myrskyn edellä :LOL:

LillaMy Ihanaa että kaikki oli hyvin ja pääsette kertomaan läheisille! Meillä ois eka ultra tasan viikon päästä eli 7.8. perjantaina. Jännittää jo, että vieläkös se pikku kaveri on kyytissä. Muutamalle lähimmälle kaverille oon jo raskaudesta kertonut (en malttanut odottaa!), mutta kummankaan vanhemmille eikä sukulaisille ole vielä kerrottu. Ajateltiin, että ainakin vanhemmille paljastetaan ylläri ens viikonloppuna. Mie oon vielä meidän perheen ainut lapsi eikä miehellänikään ole kuin yksi veli, joten nyt tulee sitten ensimmäinen lapsenlapsi kehiin. Uskon, että minun vanhemmat ainakin pillahtavat itkuun, koska ovat lastenlasta jo pidempään toivoneet (ainakin vihjailleet siihen malliin). En silti usko, että he aavistavat tätä jymy-ylläriä :heart:

Nukkumisesta Mulla oli noin viikon ajan TODELLA vaikeaa nukahtaa iltaisin, koska järkyttävä oksetus ja kuvotus alkoi aina silloin + närästys. Nyt olen pitänyt öisin niitä pahoinvointirannekkeita ja en tiedä johtuuko niistä vai mistä, mutta olen saanut nukahdettua helpommin. Ehkä ne sitten vievät pahoinvoinnilta sen pahimman "terän".. =). Joka yö olen viime aikoina herännyt vähintään kerran tai kahdesti käymään pissalla. Silloin on yleensä ollut melko hutera olo, johon on auttanut kun on juonut lasillisen mehua. Päikkäreitä on tullut nukuttua jo usean viikon ajan, eilen ei kylläkään kerinnyt. Saa nähdä miten sitten, kun työt alkaa. Mulla ois vielä ensi viikko lomaa..

Vaatteista Koska odotan ekaa, niin eipä ole äippävaatteita valmiina kaapissa.. iltaisin mullakin on vatta ihan pinkeä ja turvonnu, mutta nyt lomalla ainakin vielä löytyy ihan hyvin lötköjä vaatteita. Enpä tiiä sitten kun pitää töihin mennä, että mitä sitä keksii päälle. Jotkut paidat nousevat välillä jo inhottavasti ja suurin osa minun housuista on farkkuja, jotka eivät paljoa jousta :eek: . Joten ehkä kantsis itekkin jo lähtiä katteleen varuiksi äippähousuja..

minjoh Tsemppiä töihin paluuseen! :flower:
 
Kiva, kun moni oli jaksanut vastailla ultra- ja pahoinvointikysymyksiini =)

Glow, samanlailla minäkin yritän ajatella kuin sinä.. Nyt olen vaan pelännyt, että raskaus on itsestään lopettanut kehittymisen, kun ne vähäisetkin oireet on hävinnyt kokonaan. En ole ajatellut tuulimunaa tai raskautta jossain muualla kuin pitäisi :D Kipuja tai vuotoja ei täälläkään nyt ole. Aiemmissa on niitäkin ollut, vaikka raskaudet normaaleja ovat olleetkin.

Tänään oikeastaan oli oireitakin. Aamulla yökötti ja kun hampaita pesin meinas tulla oksu. Nyt kun oikein muistelen mulla oli ekassa raskaudessa tuota samaa yökötystä hampaiden pesusta. Pitää koittaa vaihtaa hammastahna merkkiä, viimeksi se muistaakseni auttoi.. Toiset odottaa, koska pahoinvointi lähtee, mä olen ihan innoissani kun nyt vähän oli täälläkin.

Nukkuminen on täällä ainakin vielä melko normaalia. Illalla oon normaalia aikaisemmin väsynyt, päivisin ei väsymys ole vielä pahemmin vaivannut. Vessaan oon välillä kerran yössä herännyt, en kuitenkaan läheskään joka yö. Aamulla pitää tietenkin heti päästä vessaan pissalle.

Vaatteista, mä olin just laihtunut 32 farkkuihin ja vieläkin ne mahtuu päälle. Ei ne enää samanlaiselta näytä kuin vielä pari viikkoa sitten. Yleensä mulla on alkanut masu aika nopeeta kasvaan, niin että 10-11 viikolla kaikki jo huomaa ja neuvolassakin ihmetellään kunnon vauvamasua. Ekassa ei näin ollut, mutta toisessa ja kolmannessa sitten. Nyt tuntuu, ettei kasvu ole alkanut niin kovaa. Hyvä vaan, viimeksi olin kyllä niin iso sitten lopussa ja arpiakin tuli sen takia aika kivasti ja loppuraskaudesta maha oli ihosta tosi kipeäkin.

Täällä ei oo vielä yhtään tyttö- tai poikaoloa. Olen vielä niin alussa. Voihan se myöhemmin tulla. Nytkin aiotaan, jos vaan saadaan ottaa selvää kumpi sieltä on tulossa. En oo vielä koskaan voinut olla loppuun asti tietämättä sukupuolta. Toisaalta ihailen niitä jotka jaksaa odottaa loppuun asti, itse olen liian malttamaton. Mies voisi tykätä, että tällä kertaa ei otettaisi selvää.

Röyhtäilyä ei oo esiintynyt enenmmän kuin ennen.

Nyt täytyy mennä suihkuun ja laittaan itseään kuntoon ennen kuin toi 1v herään. Päästään tänään miehen kanssa kaksin pitkästä aikaa ulos syömään ja muutenkin kaupungille hengaan =) Mummu ja pappa tulee lapsia hoitaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jade ja nelonen 5+6 :heart: (vähän oon kateellinen teidän joidenkin isoista viikoista ;) )
 
Cinnamo: On se kumma, kun muilla on aina niin kovasti mielipiteitä siitä, miten muiden perhe-elämä olisi hyvä järjestää. Ne puheet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

LillaMy: Ihanaa, että ultrassa näkyi syke ja kaikki ok!

LillaStina: Bra! Tosi mahtavaa, että olet mukana ohjelmassa! Aiheen ja senkin takia, että Tammisaaren synnäriä ollan ymmärtääkseni oltu lopettamassa niin moneen kertaan. Kerrothan sitten kun tiedät, koska ohjelma näytetään :)

jade80: Tsemiä ultraan! Voivat ne raskaudet kuulemma erota toisistaan paljonkin. Meillä alkuraskauden ultra yksityisellä maksoi 73 e ja toinen 110 e. Siis Kela-korvausten jälkeen. Kävin ekan kerran kun oli 4+2 ja toisen kerran kun oli 6+0.

Montoo: Housut mahtuu vallan hyvin, tuntuu, että ennemminkin roikkuu aikaisempaa enemmän...

Jemppi: Toivottavasti masentava olo hellittää. Mulla kans heittelee olo maailmanlopunolosta aina huippuoloon... Ja itkettää tosi herkästi.

Perustin bloginkin, jonne nyt ei mitään pitkiä sepustuksia ole odotettavissa, lähinnä itselleni sellainen "purkukanava". Mutta jos jotakuta nyt kiinnostaa, niin http://miraclesmighthappen.wordpress.com

Niin, ja se laskettu aika taitaakin olla 24.3.

Ninni & vaavi 6+2
 
Jemppi: Kylläpä on tökerö pomo. Tottahan se on että raskaus ei oo sairaus mutta kyllä se vaan niin pirun iso projekti kropalla(ja mielelle) on että teettää jos mitä vaivaa ja väsymystä. Ei kai sitä kukaan mielellään ole pahoinvoiva ja väsynyt vaikka tietääkin tämän kuuluvan useammalla raskauteen. Ja *elvetti, raskaus on aika rankka mutta hieno juttu että sitä ei millään tavalla pidä väheksyä. Mitään tärkeämpää ei nyt ole kuin masuasukin ja odottajan vointi. Toivottavasti saat mielesi takaisin viikonloppuna. =)

LillaStina:Hieno homma että olet ohjelmassa mukana ja uskallat puhua itseäsikin koskettavasta kipeästä asiasta! :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille ja parasta vointia! :wave:

Alina ja 9+6 =)
 
Ja tavalliset housut ei tosiaankaan mahdu päälle! Yks kaveri oli pongannut mut kaupungilla noin kolme viikkoa sitten ja katsonut että kukas raskaana oleva nainen siinä menee.. ahaa. Ja silloin mulla oli mahd. peittävät vaatteet eli kyllä näkyy ja näkyy ilmeisesti kauemmaskin. =)
 
Glow
Jemppi :hug: :hug: :hug:

Mä oon niin onnellinen ettei tarvi olla töissä nyt! Edellisen raskauden aikana oli töissä erittäin stressaavaa ja mietinkin paikan vaihtoa, kunnes tulinkin raskaaksi =)
Mulla tuli heti alkuun alaselkä kipeeksi ja se säteili toiseen jalkaan, semmoinen iskias tyyppinen kipu ja aika aikaseen supistelikin vähän liian kanssa ( se työressi?! ) joten olin tooosi paljon saikulla. Kukaan ei onneks kuittaillu siitä mulle, mutta toki se tuntu vähän inhottavalle... Lääkärit anto ihan kysymättä saikkua aina...
Alaselkäkipu on alkanut taas! Ei passaa pitkiä aikoja istua koneella tai muuallakaan, vaikka sampa se on seisoessakin.

Minäki oon tosi herkkis! itken niiiin helposti nyt kaikista ja suosiolla jätän jotain ohjelmia telkusta kattomatta/lehdistä lukematta.
By the way, tv 1 alkoi fst:ltä aiemmin tullut "kätilöt" sarja! kannattaa kattoa!! katoin sen aiemmin ja nyt taas, päivää en kyl muista mut tuo selvinnee ylen sivuilta.

Nukun miten nukun, vähän miten tuo 5 kuinen antaa nukkua... nyt 3 viimestä yötä melko hyvin.
Veskissä ravaan varmaan 4-5 kertaa sängystä.
Oireita ei juu oo ei, ja pelottaa kaikesta positiivisesta ajattelusta huolimatta että onkohan tuol ketään! tää on ihan pöljää :xmas:

Sänkyasiaa! Te joilla tulee noin 1v ikäero lapsille, miten ootte ajatellu vai ootteko viel ajatellu missä 1v nukkuu kun vauva tulee? Meidän esikoinen taisi pinniksessä nukkua 2 vuotiaaksi asti. Nythän ton 1 veen pitäisi luovuttaa pinnis vauvalle?! missähän se 1v sitten nukkuu? ajattelin että jos lasten jatkettavassa sängyssä, kera turvalaidan?

Mä olen ihan rakastunu vesimeloniin :D
 
Ultrakuulumisia :)

Hienosti meni aamuinen ultraus. Siellä se pikkuinen köllötteli tyytyväisenä :heart: Pulssi nähtiin ja kooltaankin vastasi viikkoja.

Eli kaikki meni ihan niinkuin pitikin! Tuttu polin ylilääkäri meidät bongasi jo käytävältä ja halusi itse välttämättä katsoa miltä tilanne näyttää, joten turvallisissa käsissä ollaan =)

Neuvolatäti soitteli myös labratuloksista. B12-vitamiini ja raudan pitkäaikaisvarastot (tai jotain?) olivat kovin matalalla, joten lisärauta ja monivitamiinit tulevat tarpeeseen. Labrassa sen sijaan oli ollut joku kesäuuno joka oli jättänyt ottamatta kaikki neuvolan lähetteessä olleet "perustutkimukset", jonka takia joudun menemään maanantaina uudestaan labraan...*huokaus*...olen muutoinkin piikkikammoinen joten tää ei mieltä ylennä.

Kävin ultran jälkeen shoppailemassa mekon seuraavan viikon hääjuhlaan. Koko on vielä 34, mutta ei varmasti kovinkaan kauan :LOL:

IntoOlivia 7+6
 

Yhteistyössä