+Maaliskuussa poksuvat+

Poistun odottajien listalta. Pieni elämä päättyi viikolla 7+2 :'(
Surullista, mutta joskus elämä voi olla näin lyhyt. Vuotoja ollut vajaan viikon verran ja huomenna olen menossa kaavintaan. Elämä jatkuu.

Hyvää jatkoa odottajille ja nauttikaahan raskaudestanne ja sen etenemisestä!
 
Kellokanervalle suuren suuri :hug: Kurja uutinen, joten paljon jaksamista ja tsemppiä! Toivotaan, että tulevaisuudessa tärppää paremmalla onnella.

Ja samalla tervetuloa kaikille uusille, tää on mahtavan aktiivinen ketju :) Ei meinaa perässä pysyä, kun uusia juttuja tulee. Nyt jatkan töiden parissa, vielä pitäisi 1,5h jaksaa...

Veepu rv 8+0
 
Epävirallisen varovaiseti yritän pyrkiä joukkoon mukaan. raskausviikot olis 5+0 näin menkoista laskettuna. Eli toooosi alussa ollaan (jos siellä oikeesti mitään elämää on). Odotan (?) toista lastani, eka syntyi 01/09. LA olis laskettuna 31.3, mutta saas nyt nähdä kun neuvolaan asti päästään... :D Tietoja lisäilisin sit kun on jotain faktaa täsät, nyt ei vielä uskalla. :ashamed:
 
kellokanerva voimia :hug: :hug:

mörtsykälle tervetuloa ja pienelle jarrusukkia:)

Miiru ihanaa kun teillä pääsee usein näkemään pikkuisensa:)

Mua on väsyttänyt tänään kovasti ja äsken pahaolo taas tuli kaveriksi mut yllättävän hyvin se pysyy loitolla päivällä:)
Mä käyn kurkkaa vielä mitä tuolla toisella sivulla on tapahtunut:)
 
Kellokanerva,Jaksamista :hug:

Tervetuloa uudet :flower:

Mulla on ollu paripäivää parempi olo...lievää ällötystä,mut ei muuta.
Huomenna olis neuvola,joten palailen päivittelemään uutisia sitten =)

Repa ja kynneli 7+4 :heart:
 
Liitynpä minäkin mukaan.Rv 8+2 ja laskettu aika olisi 8.3.2010 ja synnytyspaikka SatKs.
Kuudetta odotan ja tämä raskaus sai alkunsa hormonikierukasta huolimatta.Kierukka poistettiin viikko sitten ja samalla kohdussa huomattiin hematooma.Eilen alkoi vuotamaan oikein kunnolla ja oli kipuja.Tuli myös hyytymä ja vuoto jatkui menkkamaiseen tapaan.Olin varma, että kesken menee ja th oli samaa mieltä.Tänään pääsin ultraan ja kohdussa toistaiseksi kaikki hyvin.Hematooma vuotaa ja oli hieman kutistunutkin.Koko oli n 1x1cm.Hematooma näytti siltä, että alkaisi kuivumaan.
Kierukan poistamisen jälkeen mulla jäi kohdunsuu auki ja supistusten estoon määrättiin keltarauhashormonia puikkojen muodossa aina viikolle 12 asti.Jos tarvetta ilmenee, niin myöhemmin voidaan jatkaa suun kautta otettavassa muodossa.Lepoa ja rauhallista eloa ja oloa määrättiin.Eka virallinen neuvola on muistaakseni 10.8 ja äippäpolille sain ajan gynelle 20.8 ja sisätautilääkärille heti toinen aika gynen jälkeen.Sisätautilääkäri sitten päättää verenpainelääkityksestäni.Päivä kerrallaan mennään.Riskit on suuret, mutta toivotaan parasta.

Kellokanerva olen todella pahoillani puolestasi.Jaksamisia :hug:
 
Kellokanervalle paljon voimia jaksaa eteenpäin! :hug:
Tervetuloa kaikille uusille mukaan, meitähän on jo todella monta =)
Ja sitten omaa napaa.....mie en enää oo varma oonko edes hengissä. Neljästä asti oon vaan oksentanu, edes mehu ei pysy sisällä, järjetön nälkä mut kaikki tulee ulos :eek:
 
Voi että, Kellokanervalle haleja täältä, jaksele siellä!
Ja kaikkille uusille tervetuloa :wave:
On ihanaa lukea muiden kuulumisia ja elää mukana teidän iloissa ja suruissakin. Tällästä tää elämä on.. Joka päivä olen käynyt lukemassa muiden tuotoksia, mutta en vain ole ehtinyt itse kirjoittelemaan. Nyt on kotityöt tehty ja hetki aikaa ennen kuin pakenen sohvan nurkkaan kirjan kanssa :)
Hei oliko se IntoOlivia, jolla oli reissu syksymmällä tiedossa? No meillä olis myös matka tiedossa. Olen miettinyt kovasti tuota possunuha-asiaa, että uskaltaako lähteä. Toisaalta, kuten sanoitkin, voin sen saada aivan yhtä hyvin täällä Suomessa kuin ulkomaillakin.. Mulla on viikon kuluttua ensimmäinen neuvola, jipii, ja ajattelin terkalta kysyä mielipidettä. Raskaana kuuluvat riskiryhmään, jos sairastuvat possutautiin. Mietin vaan, että onko siitä jotain haittaa sikiölle?
Ja jos sitten vähän omista kuulumisista. Nyt on pari päivää ollut tosi hyvä olo, niinku normaali! Aiemmin oli kuvottava olo, mutta se on nyt väistynyt. Väsyttää toki edelleen, se on rasittavaa. Rinnat on kipeät ja pienikin tärinä sattuu. Otetaanko muuten ekalla neuvola kerralla hemoglobiini? Mietin, että voisko mullakin olla se alhaalla, kun väsyttää niin vietävästi..

Mutta nyt palaan sohvan ja kirjan pariin, ne suorastaan huutaa mua luokseen! Jakselemisia kaikille :wave:
 
Miiru, Neuvolatäti ei oikein tiennyt vielä itsekään mitä mieltä olisi asiasta ja jätettiin asia "pöydälle" kun ollaan vielä itsekin epävarmoja lähdetäänkö vai ei.

Kiva että tulee näitä luomuylläreitä. Meilläkin oli hoidoissa kesätauko meneillään kun tärppäsi. Tosin, söin clomeja koko ajan ja oli puhe että jatketaan niitä syksyyn saakka ennen uusia toimenpiteitä.

Kellokanerva, suuren suuret pahoittelut! Jaksamisia :hug:

).( Näin iltaisin ihan suht normi olo. Tuntuu jokseenkin siltä että oma keho, olo ja hyvinvointi olisi kateissa raskauden takia. Näinköhän tätä jatkuu koko ajan vai onko sitä "omillaan" vasta vauvan synnyttyä...*huokaus*..onhan se varmasti sen arvoista, mutta kun näin pitkään on elänyt vaan itseä varten niin onhan tässä vähän sopeutumisvaikeuksia.
 
Kellokanervalle iso :hug:
Ja onnea uusille maaliskuussa poksuville :)

Mie se vaan ekaa neuvolaa odottelen,ei kummempia,välillä etoo hieman,mut ei läheskään niin et oksua tarvis tehdä.Hajut tekee pahaa,en kestä perunasalaatin hajua tai jauhelihakeiton.Mies niitä eilen söi ja hyi ku teki pahaa :D
Väsymyski on jonkuverran helpottanu,vaikka melkein joka päivä tulee kuopuksen kans nukuttua päikkärit :LOL:
Päivittäin oon lukenu jutut,mut nyt en enää muista et mitä täällä on puhuttu..joten muisti on hyvä B)

Ja mulle voi päivittää listaan,et synnäri LKS ja tyttöolo
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista :flower: !

Ihanaa kuulla ihmisten neuvolakäynneistä ja ultrauutisista :) Itse odottelen kovasti maanantaita, jolloin minulla eka neuvola ja samalla ultra. Mahtvatko mitata mitään np turvotusta kun on niin aikaisella viikoilla, ilmeisesti ei... katsotaan vaan laskettua aikaa. Ollaan muutettu eri paikkakunnalle sitten edellisen raskauden, joten toivotaan, että täällä olisi täti, joka osaa vastata kysymyksiin. Mulla on niin paljon juuttuja, joihin haluan saada tietoa (liittyen edellisen raskauden ongelmiin ja syynnytykseen).

Huono olo vaihtelee, mutta hampaiden pesu aiheuttaa yökkäyksiä ja viime pe jouduin oksentamaankin (perhanan perhana).
Saatteko muut miten nukuttua? Mulla on huonontuntu tosi paljon unen laatu ja vaikka tarvitseb päikkäreitä joka päivä niin en saa kunnolla silloinkaan levähdettyä.

epäusko ja nassukka 9+1
 
Kellokanerva Voi, kuinka surullista! Voimia ja jaksamista :hug: :hug: :hug: :hug:

Tervetuloa kaikille uusille! :flower: :flower:

En oikein ole ehtinyt lukemaan kunnolla, kun näinä viimeisinä lomapäivinä Suomessa on niin paljon puuhaan.

Peukkuja kaikille neuvolaan ja uätutkimuksiin meneville!
Ja voimia kaikille pahoinvoiville ja väsyneille :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Moi kaikille!

Aamulla sit ekaneuvola, ja ilmeisesti siirretään samalle päivälle LA kun nystymuikiolla! Sama sairaalakin meillä, sama paikkakunta...tunnetaankohan me toisemme ;)

Mun nenään haisee uskomattoman pahalle nyt mandariinit :D
:D Niimpä,tunnetaankohan..jännää.Saatetaan hyvinki olla samaan aikaan kuutos kerroksessa ;)

Mie sain tosiaan nla ajan vasta 14.8 sillon tulee tasan 10rv.Toivottavasti ois oma ihana terkka,eikä sijainen,mikä oli puhelimessa. Uutta on vaan se,et neuvolassa otetaan ne np-veret ja ite pitää viedä labraan.Ennen on pitäny vaan käydä labrassa antamassa verta.

Nyt köllöttään,et jaksaa aamulla muksujen kans nousta ylös :)
 
Helou kaikki :)

epäusko Unen laadusta kyselit. Mulla menee hermot näitten öitten kanssa! En oo noin kahteen viikkoon nukkunu kunnolla. Heräilen aika tasasesti puolenyön jälkeen vessaan ja sit sen jälkeen nukun tosi huonosti. Viime yönä 1.5 tunnin sängyssä pyörimisen jälkeen vaihdoin pään jalkopäähän ja se vähän helpotti (mulla siis usein auttaa se, kun jotenkin vaihdan nukkumispaikkaa tms). Tiedän että tänään taas väsyttää ihan älyttömästi, mut jos yrittäis selvitä ilman päikkäreitä..

Eilen soittelivat neuvolasta, olivat varanneet maanantaille liian lyhyen ajan, joten kysyivät että josko sittenkin voisin tulla tällä viikolla (alunperin neuvolan siis piti olla 29.7.). Perjantaiaamu on ainoa joka miehelle käy, joten sillon mennään. Perjantaina klo 9.

Kuvotusta on vaihtelevasti. Eilen tein ruokaa miehelle ja piti vähän väliä käydä pöntön äärellä, mut en saanu kuitenkaan oksennettua. Ostin kaupasta kaikkea pientä, että vois aamulla yrittää jotain syödä ja sit välipaloja, se helpottaa vähän.

Maanantaina töihin, kesäloma loppuu. Toivottavasti sillon saa nukuttua paremmin eikä kuvotus vaivaa niin pahasti. Tsemppiä muillekin, jotka pahoinvoinnin tai oksentelun kanssa taistelee <3

Ainiin ps. Kerrottiin eilen miehen porukoille. Kysyttiin, et josko niitten äiti vois listata lähisuvun sairaudet ensineuvolaa varten.
"onks teille tulossa perheenlisäystä"
"joo"
"millon"
"maaliskuussa"
"ai. onnea."

Ja siinä se. En odottanutkaan yhtään mitään enempää. Silti tietyllä tavalla harmitti, kun olisin toivonu niitten olevan edes vähän iloisempia. Mut elämä on semmosta :)

Hali87 & Pähkinä 7+1
 
kellokanerva pahoitteluni :( . Voimia sinne ja jaksamista!
Minkähänlaita vuotoa sinulla oli? Itselläni vuosi 4 päivää pientä vuotoa ja en ole käynyt vielä ultrassa. Huolestuttaa ja silti ei...
Katosiko sinulta raskausoireetkin?
 
Hei oletteko nähneet muuten paljon unia vauvastanne? Mä oon parin viikon ajan melkein joka ikinen yö nähny jotain vauvaan liittyvää. Ja tosiaan kun oletan sen olevan poika, niin unessakin se on aina ollut poika. Erikoisin uni taisi olla se, että äitini (56v, heh) synnytti pojan ja olin innoissani, kun itse synnyttäisin reilun puolen vuoden päästä ja että heistä tulisi sitten leikkikaverit. :D
 
marcelina Tuollaiset unet olisivatkin kivoja. Näen vain painajaisia kuten edellisessäkin raskaudessa. :p
Ennen raskautta näin ihania unia joissa synnytin aina suloisen lapsen joka kasvoi hirmuista vauhtia :-D. Poika se taisi olla.. ja poika sieltä syntyi.
Nyttenkin poikaolo..
 
Huomenta vaan kaikille! Eka aamuoksu heitetty tässä raskaudessa :( Mies oli tehnyt aamiaista ja paistanut kananmunaa, eipä siinä muuta sitten tarvittu.

Mä oon nähnyt unta vauvasta, olin laittanut ihan vastasyntyneen kaupan ostoskärryn siihen istuinosaan ja kaiken kukkuraksi nojasin kyynärpäillä kärryyn niin että vauvan pää oli välissä. Kun huomasin, nostin vauvan, joka vaan nauraa natkutti, oli iloinen tyttö =)

Poppeli 7+6
 
Huomenta!

Tämähän on niin aktiivinen ketju, että putoaa kärryiltä heti, jos ei puoleen päivään ole täällä :) Hyvä, hyvä, että riittää juttua!

Ensinnäkin kellokanervalle iso voimahali ja jaksamista!

Tervetuloa uusille!

Mötkylä: Hienoa, etten ole ainoa pohjalainen täällä :) Luin kans Ilkasta siitä rempasta ja naureskelin, että kai siellä sitten jossain väliaikaisbarakissa synnytetään :D

Nukkumisesta: Mua väsyttää sen verran kiitettävästi, että olen saanut nukuttua oikein hyvin. Unia näen joka yö - erittäin kummallisia. Mutta se tuskin johtuu raskaudesta, sillä näen muutenkin ihan pimeitä unia, joita sitten aamulla puolituntia selitän miehelle :p

Kertomisesta: Olen kertonut muutamalle läheiselle ystävälle ja parille työkaverille. Mieheni on kertonyt yhdelle ystävälle. Lähinnä sellaisille, joille kertoisi muutenkin keskenmenosta, jos sellainen tulisi. Töissä ajattelin odottaa mahdollisuuksien mukaan siihen 3 kk:een. Olen niihin aikoihin jäämässä muutaman viikon lomalle, joten se olisi sitten hyvä sauma kertoa pomolle, heh. Kun tässä nyt kuitenkin ollaan niin alkuvaiheissa, ettei jaksa uskoa, että kaikki menee hyvin.

Tajusin tänään, että mulla jäi eilen Thyroxin ottamatta ja nyt on kauhea paniikki, että se on tehnyt jotain tuhoa :( Annokseni on aika pieni, mutta silti...

Vointi on ok. Pientä, ohimenevää kuvotusta varsinkin silloin, kun verensokeri on matalalla. Vatsassa tuntuu välillä ja rinnat ovat vähän arat. Oksua odotellessa :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Ninni-74 ja vaavi 6+1
 
Heips kaikille pitkästä aikaa!

Kiva lueskella teidän muiden aktiivista kirjoittelua :) Itse olen lähinnä fyysisesti superväsynyt ja todella pahoinvointinen :( Yökkäämään joutuu melkein koko ajan, vähän väliä, oksentamaan onneksi harvemmin :( Mutta siis uskoisin että vauvalla kaikki on hyvin, kun äiti voi näin huonosti :( Miten se menikään, väittävätkö että tytöstä olisi huonompi olo vai toistepäin?

terkkuja kaikille ja pahoitteluni kellokanervalle keskenmenosta :flower:

t.Tuplis ja masu-asukki 7+6
 
Fiilikset ( omat ) unohtui kertoa. Eli RV nyt 6+4.

-oksettaa myös öisin ( onneksi mies pääosin hoitaa vauvaa öisin )
-oksettaa lähes kaikki ruoat ( vasta eilen löytyi ruoka jota voin syödä )
-jugurtit, vanukkaat, hedelmät, mehut ja jäätelö menee hyvin
-voimaton olo
-nukun päiväunia ainakin 2 tuntia pv
-harmittaa / lievästi huolestuttaa pieni vaaleanpunainen tiputtelu ( itseasiassa jo 6 pv ajan )
-eka ultra vasta 13.8 jolloin katsotaan myös alkion koko ja laskettupäivä virallisesti
-vaikea kuntoilla.. tulee paha olo.. mutta kuntoilen toooodella kevyesti
 

Yhteistyössä