+Maaliskuussa poksuvat+

Nyt olis taas ultra takana... Laskettu siirtys netin testiin verrattuna päivällä... eli oikea laskettu olis nyt sitten lääkärin mukaan 1.3.
No ihan sama mulle...
Neuvolakortti olis taskussa ja sitten ensi maanantaina sinne neuvolaan... Ja parin viikon päästä pitäisikin jo mennä ihan normaaliin 12 viikon ultraan... ei huono :D
Viikkoja olis kasassa 9+? jotain...

Jaaha... kaveri tulikin jo kahville :wave:
 
Hali87 Me kuulutaan tohon Felmanninkadun neuvolaan. Siellä kyseltiin ihan yleisesti sairauksista, elämäntavoista ja käytiin läpi raskauden etenemistä neuvolan kannalta. Otettiin verikokeita, pissanäytteet yms. Saatiin hirveesti matskua kotiin luettavaksi. Oli kyllä kiva käynti. Seuraava menee tonne elokuun loppuun ja sitä ennen pääseekin jo np-ultraan ja johonkin toiseen seulaan :)


).(
Neuvolakuulumisia
Kaikki arvot muuten ok, mutta leukosyytit tai jotkui on pissassa koholla, niin lähden tunnin päästä labraan. Neuvolan täti kyllä sanoi, että voi hyvinkin johtua ihan vaan mun oksentamisesta, että on arvot vähän sekaisin, mutta haluaa varmistua asiasta. Ettei vaan siis oo mitään tulehdusta missään. Sain lisää saikkua ja sanoi, että ke työterveyteen hakemaan lisää sairaslomaa jos ei oksentaminen helpota. Käski ottamaan vielä yhteyttä neuvolaan myöskin jos tilanne ei helpota, niin katsoo jos pistäisivät sitten tiputukseen sairaalan tai jotain :eek:

Töissä kerroin myöskin ja vastaanotto oli tosi positiivinen. En paljon voinut olla kertomatta, kun kahdessa saikkulapussa lukee raskausoksentelu :D

Jemppi & murunen 8+3
 
Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen! :heart: :wave:

Tsemppiä kaikille vuodoista ja rajusta pahoinvoinnista kärsiville. :hug:

(.).. Onks pakko syödä jos ei haluu...
Tuntuu että ei mikään maistu ja hädintuskin saa ruokaa alas ja olo ei siitä helpotu, pahenee hetkeks kunnes sitten hiukan helpottaa. Ihan hävettää marmattaa omista oireista kun monella on paljon pahempia, mulla kuitenkin tämä oleminen on ollut suht helppoa. Välillä vaan niin kyllästyttää tämä alati vaaniva kuvotus ja väsymys. Paras motivaatio jaksamiseen tietenkin on se palkinto joka toivottavasti keväällä on sylkyssä. =)
Mökkeily jäikin aiottua lyhyemmäksi ja olispa kiva olla siellä järven rannalla viileämmässä ilmanalassa kuin täällä kuumassa kaupungissa. B)

Alina ja 9+2
 
Meillä on ensimmäinen neuvola 20.8, eli jokunen tovi vielä joudutaan odottelemaan :D Tuolloin saadaan lähete np-ultraan jonne siis itse varaan ajan.

Mulla on edelleen oireeton olo mikä kyllä on ihan positiivista. Väsyttää, mutta siinä kaikki.

Käytiin sitten eilen vauvan kanssa TYKS:issä. Mies oli vienyt vauvan nukkumaan meidän sänkyyn ja vuorannut reunat tyynyillä ja peitoilla. Vartin kuluttua kuului makkarista kolahdus ja armoton huuto...kuten arvata saattaa, vauva makasi maassa.
Mies soitti heti mulle ja ryntäsin kotiin hakemaan neidin jonka jälkeen lähdettiin TYKS:iin näytille koska vasen käsi ei ollut ihan kunnossa.
Lääkäri tutki neidin ja totesi että kaikki on ihan ok. Oli tainnut tulla vasen olkapää edellä alas.

Teki mieli ensin itkeä ja huutaa miehelle hänen idioottimaisuudestaan, mutta jätin sen väliin sillä hän puhkesi itkuun ja otti tilanteen äärimmäisen raskaasti. Mikä siinä on, että pitää se lapsi laittaa sinne sänkyyn vaikka se osaa jo liikuskella hieman jolloin on olemassa riski sille, että se putoaa :kieh: :headwall:

Sef ja Nöttiäinen 5+2

 
sef onneksi selvisitte säikähdyksellä. Kyllä se mies varmaan jatkossa tämän muistaa vaikka et miehelle huutanut ja itkenyt. Meillä kävi kanssa kerran niin että mies oli esikoisen kanssa olohuoneen sohvalla ja yhtäkkiä mies porhalsi keittiön ohi puhelimeen. Hetken mietin että miten se noin nopeasti ehti puhelimeen vastaamaan kun tyttö piti kuitenkin ensin nostaa lattialle. No ryntäsin olohuoneeseen pahaa aavistaen ja ehdin nähdä kuinka muksu tuli pää edeltä sohvalta alas. Tietty ensin huusin että ethän sä voi jättää liikkuvaa pientä vauvaa yksin sohvalle mutta näin kuinka järkyttynyt mies oli niin annoin olla. Eipä ole sen jälkeen samanlaista erhettä tehnyt. :whistle:
 
Ne ekat tippumiset ja kolhut on pahimpia. Meillä typy tuli ihan mun omaa tyhmyyttä sohvalta alas pää edellä. Siin soitetltii sitte päivystykseenkin ja yö meni herätellessä. Pelästytti kyllä kovin mutta on nuo pienet aika kestäviä paketteja :)
 
Hali onnea liiton johdosta :flower:

Sef :hug:
Jännä juttu mut meillä poika ei oo koskaan tippunut paitti ihan pikkuvauvana alle 2kk vanhana hotiopöydältä,mun silmien edessä...en osannut varautua et vois kiepsahtaa...sain ilmassa kiinni,eli ei tipahtanut onneks lattialle. Koppasin syliin. Mut olin niin täynnä itsesyytöstä ja huono äiti fiilistä ettei mitään rajaa.
Mut tosiaan ei sen koommin oo tipahtanut... ja nukkuu meidän sängyssä,on siinä laitaa rakenneltu,mut ei oo koskaan ollu lähellä sitäkään... no kerta se on ekakin tietty.

yxäiti: Nii,ei sillä laudalla varmaan mitään lenkkiä tehdä..ihan perus liikkumista paikasta a paikkaan b,mut eipä meitin ipana jaksa istua rattaissakaan enää pitkiä matkoja,et ei sen kans juuri lenkkeillä nytkään. Ja ajattelin sit tosiaan jos sais vauvan tarvittaessa kantoliinaan mut saapi nähdä sit kun niiden pikkuapinoiden kans liikenteeseen lähetään et mennäänkö korttelia pidemmälle :LOL: Saapi toi isäntä sit kattoo isompaa et pääsen kunnon vaunulenkille :D

Mulla olo vaan päiväpäivältä pahenee |O Nyt oli jo herätessa oksu kurkussa ja vaivoin sain pojan pestyä ja ruokittua aamulla :( Onneks sen verran jo touhuaa itekseen ettei joka hetki tarvi viihdyttää. Mun äidillä on kesäloma,on ollut kattomassa poikaa. Kahteen asi kesti pahaa oloo,sama eilenkin ja sit hissukseen helpottaa...
Meil ois sunnuntaina lähtö kesälomareissuun..ihan jo valmiiks mietityttää jos tää olo on aina tämmönen :x

Repa ja kynneli 7+2 ellen väärin muista....
 
Heippa kaikille!

Olen uusi kirjoittelija täällä, mutta pitkään olen jo lueskellut takavasemmalla =). Lopetin pillerit maaliskuussa 2009 eikä menkkoja ehtinyt tulla välissä kertaakaan. Uskon hedelmöittymisen tapahtuneen joskus kesäkuun puolivälissä/lopussa. Ensimmäinen ultra ois 7.8., jolloin varmaan saadaan enempi tietoa milloin ois laskettu aika. Jollakin netin laskurilla sain la:ksi 14.3.2010, mutta vähän hankalaa sitä on vielä sanoa kun ei ole niitä menkkoja mistä laskea :whistle:

Olen 24-vuotias, kihlattuni on samanikäinen ja ensimmäinen ois tulossa. Veikkaisin että oon nyt viikoilla 7-9. Raskausoireita on ollut jo useamman viikon. Ensimmäiset oireet ennen plussatestin tekoa oli hirveä palelu ja väsymys. Sen jälkeen alkoi hieman rintoja aristaan. Nyt on sitten ollut jo pari viikkoa oksettava olo ja kaamea väsymys. Kävin viime viikolla verikokeissa pitkäaikaissairauteni vuoksi (kontrolli) ja tänään oli lääkärin vastaanotto. Muut arvot oli kaikki ok, mutta hemoglobiini oli vaivaiset 112 :'( . Ei ihme jos väsyttää. Toivotaan että tämä olo alkaisi tästä paranemaan ja pääsisi oikein nautiskelemaan odotusajasta :heart:

Onko muilla täällä ollut samanlaista tilannetta, ettei menkkoja ole tullut? Mittavatko ne sitten ultrassa alkion/sikiön pituudesta, että millä viikolla on vai miten?
 
Mimmuraiselle tervetuloa mukaan:)
Mittaavat siitä alkion pituudesta arvioidun lasketun ajan:)

Halille onnea rouviintumisen johdosta:) :flower:

Ihanaa kun oli hyviä ultra ja neuvola kuulumisia:)Itelläkin huomenna se neuvola josta tulikin taas mieleen et pitää etsiä se äitiyskortti...

sef hienoa että selvisitte vaan säikähdyksellä!Kyllä se varmasti miestäsi opetti!

Huh, kyllä on taas tää olo melkoinen vaikka vähän aikaa sit söin, mut onhan siitä jo taas tunti. Ihan pelottaa miten monta kiloa on tullut lisää kun pitää syödä koko ajan ja et mitä se hb mahtaa olla.
Jep, täytyy kyllä lopettaa ja etsiä jotain ruokaa ja sit etsiä se nuorimmaisen äitiyskortti valmiiksi.

Öitä :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 8+5
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Annien Kiitos päivityksestä :flower:

Hali87 Paljon onnea!!! =) :flower:

Metsätähti Toivottavasti se vuoto oli jotain vaaratonta ja ohi jo! Tuntuu, että sellaista on suht monilla...

prinpressa Kiva katsella noita masukuvia :) Mulla on päiviä hieman sua vähemmän, mutta mullakin on samanlaista turvotusta, varsinkin iltaisin. Ei tosin välttämättä ole samaa kuin sulla; mulla tuntuu ihan vaan johtuvan suolistosta...

Jemppi Toivottavasti sun neuvolavisiitti meni hienosti!

IntoOlivia Tosi jännää saada kuulla ultrauutiset, joo... Paljon onnea sulle ja myös LillaMylle että kaikki on hienosti!! Mullahan se oli ja meni se varhaisultra viikko sitten.

Voimia kaikille huonovointisille ja väsymyksestä kärsiville!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

ON: Oon päättänyt yrittää siirtää mun paluulentoa myöhäisemmäksi, jotta pääsen np-ultraan täällä Suomessa. En oikein luota, että osaavat tuon niin hyvin siellä muualla kuin täällä. Ainakin halvemmaksi tulee tehdä se täällä. Np-ajan sain 24.8. ja silloin olisi viikot 12+ menossa. Toiv pitää varhaisultran viikot paikkaansa, ettei menisi se liian myöhäiseksi.

Muuten, tuntuu kuin ne vähäiset oireet ois hävinnyt kokonaan... Tosin edelleen tulee usein nälkä ja ajoittain väsyttää, unentarve on lisääntynyt.

Niin ja, kaikille muillekin ultraa ja neuvolaa odottaville, peukkuja, jotta kaikki menee suunnitelmien mukaan!!


Minna 8+2
 
Oon lukenu kyllä kaikki tulleet viestit mutten enää muista mitä mun piti kommentoida mutta halit kaikille :D
Yhä siis hengissä täällä keikun , eilen oli pikkasen helpompi päivä. Tänään pitäis kyetä kampaajalle, jos pärjäis sen reissun oksentamatta :LOL:
Ens tiistaina olis eka neuvola sitten luvassa.
Mukavaa päivää kaikille!!

MannaHari ja pömppispömplyläpötkis rv 8+1
 
Täällä ollaan paniikissa, vähäisetkin oireet ovat kadonneet! Viime viikolla alkanut rintojen kasvu on pysähtynyt, aika lailla ovat nyt palautuneet ja kipu rinnoista hävinnyt. Äklöä oloakaan ei oikeastaan ole enää, sekin vähäinen mikä oli. Merkki km:stä?
Nyt olen 5+6 ja ensiviikolla vasta ultra. Pitäskö soittaa neuvolaan vai odottaa sitä ensviikon tiistaita?
Pelottaa todella paljon ja tekis mieli mennä peiton alle koko päiväksi itkemään..
 
Onnittelut Halille!

Tervetuloa Mimmurainen.

Tänään on se päivä jolloin kuvotus alkoi viime raskaudessa. Mutta tässä raskaudessa sitä ei vielä näy. Ihanaa.
Kaikki sympatiani kuitenkin niille, joilla sitä on, muistan itse vielä hyvin elävästi miten h*lvettiä se pahimpina aikoina oli.

Sef ja Nöttiäinen 5+3

 
Jemppi: ja muut pahoinvoivat: Jos olo menee oikeasti jo tosi kurjaksi, tyyliin ettei oikein mikään enää pysy sisällä jne. niin kannattaa harkita sitä tiputukseen menemistä. Mähän olin pari vuorokautta tiputuksessa viime viikolla ja se oli ihan taivaallista kun olo koheni. Vaikka ehkä Jemppi jo sinne menitkin jos ne katteli sun verikoetta tarkemmin. Nyt oon sinnitellyt kotona jotenkin, lähinnä akselilla sänky-wc-sohva, olo on aika hirveä mutta jotain ruokaa pysyy sisälläkin kunhan saa vähän jotain syötyä. Eilen sain syötyä vähän pizzaa kun mies kävi hakemassa ja olo oikeesti koheni siitä, ehkä sen suolaisuuden takia. Mulla olo kait ainakin huononee kun se natrium-arvo menee matalaks. Suosittelivat sairaalassa myös sitä lasten "ripulijuomaa", oliko se Osmosal.

Mutta nyt takaisin potemaan, josko yrittäis vaik vähän lisää pizzaa aamupalaks..

Bamboo rv8+2(7+4)
 
ilona10 ei tuo välttämättä oo merkki km:stä, jos ei oo "muita" oireita, vuotoa tms. mulla itselläni tosi samanlainen tilanne ollut koko ajan eli oireet ovat muutenkin tosi lievät ja välillä katoavat kokonaan! toivotaan, että kaikki hyvin siellä sun masussa. jos ahdistaa liikaa, soita neuvolaan varuilta ja kysy heidän mielipidettään - ethän sä siinä mitään menetä, vaan saat mielenrauhan ainakin siltä osin. :heart:

oma olo hyvä, kuvotusta ei oo ollu eilen eikä tänään, nälkä vaan tuppaa tulemaan kovin usein! onneksi on kaikkea terveellistä varattuna, niin ei tuu syötyä ihan mitä sattuu :) on tää elämä aikaslailla mukavaa tällä hetkellä, päästään muuttamaan syyskuun alussa ihanaan asuntoon. tsemppiä kaikille huonovointisille ja iloista mieltä kaikkien päivään!

Veepu rv7+6
 
Hali Voi anteeks, mulla meni ihan ohi!!! Tuhannesti onnea avioliiton siunaamisesta :heart: :heart:

bamboo Kiitos :hug: Vielä ei oo oltu eilisiin labrajuttuihin liittyen neuvolasta yhteyksissä, joten kai siellä kaikki oli hyvin :whistle: Olo ihan ihan ihmeellinen. N. 1 vrk edellisestä oksentamisesta :eek: Eli toivottavasti tätä rajumpaa oksentelua kesti nyt vaan tämän parisen viikkoa.. Oon ihan ällikällä lyöty tän olon kanssa. Etoo, muttei varsinaisesti okseta. Jos tää meniskin tällä, niin ei tarttis sitten enempää lääkäriä tän asian tiimoilta :attn:
Oon ihan fiiliksissäni :LOL:


).(
Tosiaan n. 24h oon ollu oksentamatta ja tuntuu heti olossa, vaikka heikottaakin! Ihan mielettömän paljon parempi mieli jo henkisestikin! Taidan pitää "bileet" sen kunniaksi :LOL:
Nyt kuitenkin takaisin sohvalle!

Jemppi & murunen 8+4
 
Moikka kaikille!

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville. Tuntuu niin hölmöltä että itse valittaa siitä ettei sitä juuri ole, kun muut voi niin kovin huonosti... :ashamed: Kai voisi sanoa että täälläkin pikku hiljaa päivä päivältä olotilat vähän huononevat. Niin ja nälkä on koko ajan , mut mitään ei tee mieli...

Harakanhattu ja 6+6 :heart: (Niinpä, huomenna poksuu taas uusi viikko!)
 
heips!
Semmosta kyselisin, että milloinkas on yleensä ensimmäinen neuvolakäynti? Täällä odotellaan ensimmäistä ja viikko sitten käyty alkuraskauden ultrassa. Mietin vaan ku muutetaan kolmen viikon kuluttua eri paikkakunnalle, niin pitäiskö mun sitten vasta sinne soittaa tota neuvola aikaa, vai miten.

Futuremami ja tiitiäinen 7+6
 
Heippa kaikille!!! :flower:

Kauheasti tulee tekstiä päivittäin ja olen päivittäin ollut lukemassakin, mutta kirjoittaminen on vähän jäänyt. Lähinnä siksi, että olen kovin huolissani pikkuisesta masuasukistani. Taisin jo aikaisemmin kirjoitellakin, että jonkin verran on veristä vuotoa ollut. No se vuoto ei ole loppunut vaan jatkunut edelleen hyvin hyvin vähäisenä. Mutta kuitenkin ihan selvästi havaittavana. Käytiin eilen pojan 1-vuotisneuvolassa ja kyselin samalla (kun on samassa myös oma äitiysneuvolani) että kannattaako olla huolissaan. Ei kuulemma kannata, mut silti jäi tosi p...a maku suuhun koko käynnistä. Oma terkka oli lomalla ja paikalla oli tyhmä sijainen, joka ei sanonut sanaakaan pojalle, vaikka antoi rokotuksen yms. Eikä osannut vastata yhteenkään kysymykseen, jota esitin, vaan myhäili vaan. Ei siis edes yrittänyt vastata!!! Ajattelin kyllä antaa palautetta oikealle terkalle kunhan palaa lomalta. Kai sitä nyt vähän parempiakin sijaisia olis tarjolla... Anteeksi purkaus, vieläkin harmittaa koko eilinen neuvolareissu :ashamed:

Mutta, koska neuvolasta ei apua epätietoisuuteeni tarjottu, varasin ajan yksityiselle ultraan ensi maanantaille. Oman mielenrauhani takia on saatava tietää, tarkoittaako verinen vuoto jotakin vai ei. Ja ultrallahan se selviää, mitä masuasukille kuuluu. Kunnan tarjoama eka ultra on vasta 31.8. enkä kyllä sinne asti jaksa odottaa. Oli tieto sitten positiivinen tai negatiivinen, se kuitenkin helpottaa omaa oloani. Ens maanantaina mulla onkin sitten ensimmäinen äitiysneuvola ja sit sen jälkeen se ultra. Toisaalta olis ollu kivempi, että olis ollu neuvola vasta ultran jälkeen, mut ei enää saanu aikoja sillai.

Anteeksi purkaus ja omanapainen kirjoitus, ajatukset vaan pyörii vähän liikaakin oman navan ympärillä... :/

Jaksuja kaikille!!

Äitimurmeli 7+5
 
Glow
ÄITIMURMELI :hug: :hug: Nevolan tätejä on kans ja joka lähtöön :/ iteki joskus kysyny jotain mikä oikeesti huolettaa kun on luullu et sieltä voi kysyy, niin eipä oo saanu ku ihme hymähtelyä ja emmätiiä-vastausta :headwall:

Tänää tuli kutsu np-ultraan, 17.8 se, jo =)

On kyl oma pinna tältä päivältä ihan finaalissa ja ihan paskaäiti fiilis. Poika 5kk on oikeesti huutanu koko päivän! jos ei lasketa sitä vajaa 2 tuntia minkä nukku, kauhean taistelun jälkeen :headwall: :headwall: :headwall: :snotty: MIKÄ ihme sillä voi olla?? ei ole kuumetta, silti annoin panadolia jo kerran, jos nyt vaikka hampaan tulo tms?! rokotteen se sai viime to. siitä tuli vähän vaivaa, mutta oli tossa välissä jo ihan ok. Ei se normaalisti oikeesti näin paljon itke :/ Kun sylissäkään ei ole hyvä.
Yritäpä tässä sit siivota!!! meil on asuntonäyttö tänään ja mies tietysti töis iltaan asti :attn:
 
Taa tekstiä kauheesti, Äitimurmeli :hug: tylsiä nuo ikävät neuvolatädit, toivotaan ettet joudu häntä enään kohtaan.
Mulla on ollu tunneherkkä päivä..Otin pahasti itteeni äitini sanomiset, kun en taas muka mitään asiaa osaa hoitaa itse :( ja nyt sit oon kiukutellu tolle miehellekki,ilman mitään syytä jostain turhasta ruoka-jutusta! :ashamed: en tiiä,vähän ressaa ku tuntuu et oireet ois yhtäkkiä kadonnu ja pelkään nyt siis pahinta.. Niin kovasti tahon ultraan ja nähdä et siel on kaikki hyvin et sais tän ison taakan harteilta!
Glow Kurjaa et sunkaan päivä ei putkeen oo menny :( :hug:

Anteeks vuodatus :(

Murgu ja (hyvin hyvin rakas!)masukaveri 8+5 :heart:
 

Yhteistyössä