+Maaliskuussa poksuvat+

Heippa pitkästä aikaa :) ja tervetuloa uudet!

En ole paljoa koneella ehtinyt istuakaan, kun ollaan oltu kesäreissuilla. Mies on vielä ens viikon lomalla ja sitten alkaa meillä molemmilla työt :eek: . Jännittää jo, että miten uusi arki lähtee rullaamaan. Ens viikolla mennään esikoisen kanssa tutustumaan hoitopaikkaan, pääsi onneksi kodin lähelle perhepäivähoitajalle.

Repa Kiva, että säkin oot tullut Toukokuisista tänne :)!

Olo on pääsääntöisesti ollut hyvä, mutta välillä on etovaa oloakin. Joskus tuntuu, että syömällä olo paranee ja toisinaan taas huononee. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut. Muuten olo onkin ollut aika normaali, joten en valita tuosta pienestä etovasta fiiliksestä :). Väsymyskin vaivaa, mutta kyllä sen kanssa vielä pärjää. Eka neuvola on ens viikon lopulla, sitä odotan innolla. Synnytyssairaala taitaa puuttua mun tiedoista eka sivulta, elikkä se olis SEKS.

Jaksamisia kaikille, joilla olo on tosissaan huono tai vuotoasiat mietityttää. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :hug: !

Nyt tuli aika oma napaista juttua. Kommentoin myöhemmin teidän kirjoituksia, kunhan saa ensin kahlattua läpi kymmenisen sivua :/ .

Marimint81 ja pikkuinen 8+1
 
Glow
hah, sainhan mä sen pahan olon, syömällä! ja ihan normi, suht kevyttä ruokaa :whistle: :x
ja kauhean väsymyksenki sain... josko sitä menis päikkäreille kun pojuki justii simahti. B)
 
Jemppi onnea uudesta autosta:)

pikkarainen kurjaa et ultrassa ei vielä näkynyt oikein mitään:(

LillaMy83 meilläkin mies haluaaa ehdottomasti tulla ultraan 12.8 ja miettii et pitäiskö tulla jo ekaan neuvolaankin tiistaina:)

Mulla on ollut tänää kyllä melko kamala olo.Nukuin tuossa tunnin verran päikkyjä ja se vähän helpotti.

Miiru80 saanko udella et mistä päin savoa oot kun tuut samalle synnärille:)?

Metsätähti ja pienenpieni 8+3
 
Mä merkkailen pikasesti.

Voima :hug: kaikille vuotelijoille...tsemiä.Se VOI olla tosiaa harmitonta.Mutta mistäs sitä tietää.Huilatkaa sen minkä pystytte. Ite 3 km kokeneena tiiän sen ressin...ei oo hääviä!!!

Mulla neuvola 13pvä...ei millää jaksas odottaa.Täällä ilmenee hirveetä kuvotusta jos pikkasenkaa kerkii nälkä tulee tai menee se 3 tuntia viime syönnistä.Syönti rytmi siis pysyy hyvin kyl ojennuksessa. :D Mahassa ei nyt oo moneen päivää ollu "kipuja"...Ihan jees.:)
Tiskikone ja roskikset ja semmoset tekee tiukkaa täälläki.Onneks isäntä auttaa niissä hommissa...Mut kaikista pahin on ku isäntä tuol hikoilee tekee hommia...öljy haisoo...YÄK! Autotalli hiki...semmonen...YÄK!!

Meillä isännän kanssa oikee huumoria...iltasin isi otta äitin ja kaksos pojat kainaloon... :p Ja äiti tarvii hoitoo nyt tublasti sen mitä kuopuksesta...kun siellä kasvaa kaksos pojat. :D HAh...nyt ky ruutuu rävähtääki neuvolakäynnillä kaksoset ni jo on... :D :LOL: :whistle:

Mut mä lähen nauttii saunan lämmöstä.

Kaikille jaksuja oksuolojen kanssa...se menee ohi.Ja se o hyvä merkki...mahassa tapahtuu jtn siis... :D Vaikka ei oo häävi yrjö kurkussa kulkea.

Palataan...
Daizz ja sintti 5+5
 
Tulin vaan kertomaan et nyt se vuoto alkoi täälläkin :'( Taitaa taas olla samaa ku viimeks, voi p***a sanon minä :kieh: !
Täytyy odottaa maanantaihin jos ei mitään katastrofaalista tapahdu huomisen aikana niin soittaa sit neuvolaan ja kysellä et meinaako ne ultrata vai odotellanko.
 
Marimint,Mietinkin et ootkohan täällä kirjottelemassa kun nopeella vilkasulla en huomannut etusivulla,kiva juttu kun ollaan niin samoissa tilanteissa. =)

Daizz,Varovaan ettei hymyt hyydy ja kuulu kahet sydänäänet :D No ei vais,tuplaonnihan se sitte olis :heart:
 
Repa Juu siin oiski... :whistle: Kyl se vois hetkeks hyytyä. ;) Ois kolme alle 2 v...ni jee. :LOL: Mutta kyllä otettas avosylin vastaan,tietenkin alku järkytyksestä selvinneenä... ;) Mut sen näkee vasta sitte...siihe o viel aikaa...LIIKAA!! :p Jännityksellä odotellen. :snotty: Ollaan vielä naurettu et niistä tulee oikee riiviöitä niist pojista sitte ku jaloillee pääsevät. Pellavapäitä vaikka muut lapset on tummia... En tiiä mistä nää jutut johtuu e...mut näit höpistää ja nauretaa aika tiiviisti.Saas nähä... :heart: :heart:

Metsätähti Älä vielä murehi.Rauhotu.Kuullostele ja katsele.Toivotaan että menis ohi ja pikkunen pysyisi lämpösessä mahassasi. :hug:
 
Metsätähti :hug: Ei välttämättä ole pahinta, mutta ymmärrän hyvin huolesi!

Täällä muuten samat olotilat paitsi rinnat on ihan tositositosi kipeet!! Auuuuu! Pahoinvointi ei ole vieläkään rantautunut tänne... :| Toivottavasti ei ole merkki mistään....

Harakanhattu ja pieni 6+3
 
Mä nyt vähän puran tuntojani.. anteeksi jo valmiiksi.. Tänään menosssa rv5+1 ja oireita ei ole.. ei ees tunnu että olis raskaana vaikka viikko sitten tehdyt kaksi testiä oli selvät plussat.Silloin oli neljäpäivää menkamaista kipuilua välillä mutta nyt ei enään mitään.. rinnat on kai vähän arat päistä iihan vähän ja rinnat on turvonnut.. ei muuta.. ONko muillä näin..
Olen oikeesti tosi huolissani... km pelottaa ku viimeks maaliskuussa sen joutu kokemaan..
:( :(

tiitu & masuasukki 5+1 kohta 2
 
Tiitu87 Mä niin ymmärrän sua!!! Samat tunnot täällä. Pelkään oireettomuutta koko ajan, tai siis lähinnä sitä ku ei oo paha olo eikä oksu. Mut toisaalta kaikki vähäiset oireet mitä oon "saanu" on tullu vasta viimeisen puolentoista viikon sisällä, että katsele ja kuulostele, josko ne sinnekin rantautuisi. Sitä ennen voidaan täällä yhdessä miettiä että missä ne luuraa ja sit ku ollaan pää pytyssä tai vihreinä ympäri vuorokauden voidaan voivotella että koska nää loppuu! Yritän pysyä mahdollisimman positiivisena, mutten kuitenkaan liian itsevarmana raskauden todellisesta kulusta. Miestäni lainatakseni: "Me emme kuitenkaan voi mahdolliselle keskenmenolle periaatteessa mitään, jos lapsi meille siunataan se tulee kun on hänen hetkensä tulla. Sitä ennen voi vain odotella ja pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta." :heart: Toi antaa ainakin mulle voimaa jaksaa turhien pelkojen yli. :hug: Voimia taas yhteen viikkoon! :hug:

Harakanhattu ja pieni 6+3
 
Tiitu87: menen samoilla viikoilla jua ainoa oire on se, että tarvitsen nykyään päiväunet. Eli ihan oireettomana tääläkin mennään. Ei tässä mielestäni suurtakaan aihetta huoleen ole, itse ainakin koitan tästä nauttia sillä viime raskaus oli aivan toisenlainen ja sitä kautta aivan jäkyttävä.

Sef ja Nöttiäinen 5+1
 
Päivittelin taasen uudet. Toivottavasti kukaan ei taas jääny välistä..

Perjantaina oli aivan kamala olo ja kävin yökkäilemässä tienvarrellakin. Eilen olikin sitten helpompi päivä ONNEKS koska mies oli polttareillaan. Puhe oli että jäis yöksikin mutta sainkin viiden aikaan yöllä kotiin haisevan ja pahoinvoivan miehen :heart: Oli kyllä ihan kiva että tuli "yöksi" kotiin.

Mulla olis enään viikko np-ultraan! Jännittää että antoko ne sen ajan mulle liian aikasin niikun vähän epäilen..

Annien ja Tulokas rv8+6
 
Annien aika aikaisin kyllä ehkä vähän... Minunkin mielestä. Mut kaipa ne lääkärit tietää mitä tekee ja osaa katsoa kaiken oleellisen =)

Unista mä oon kans alkanu näkeen masuasukista unia ja viime yönä oli ihan kauhee painajainen: olin neuvolassa ja kuunneltiin siel sit sydänääniä. Noh, eka ne kuuluikin ihan normaalisti, mut sit yht'äkkiä sydän ei enää lyönnytkään ja neuvolantäti tuumas vaan, että "oho, se tais kuolla" ja että "juu...tässä nyt kävi näin että kesken meni"! Oli ihan kamala uni. Sit ku heräsin, piti vähän aikaa miettiä, että tapahtuks se oikeesti... :LOL:

Huomenna on neuvola klo 10. Toivottavast toi ei ollu mikään enneuni :eek:

Prinpressa & Piipiäinen 8+6

Ps. Ainiin, eka masukuva (tänään otettu): http://melluli.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/004.JPG
Kivasti on jo pyöristyny vaiks viikkoja suht vähän..! Kiva turvotus... Esikoisest kun alkoi näkymään vast joskus puolivälin jälkeen masu... :D
 
prinpressa, tosiaan itte laskeskelin et sillon ois vasta rv10+0 ekan ultran mukaan mut menkkojen mukana kuitenkin jo 11+2. Tosin se eka ultra varmaan heittää taaksepäin liikaa et oikeemmin nyt ois ehkä 9+jtn.. Viikon päästä selvinee..
 
Huomenia!
Mulla näyttäis vuoto jäneen ja positiivisin mielin odotan tiistain ultraa. Tsemppiä muille jännityshetkiä kokeneille!
Vaunuista: Meilla esikoinen syntyi toukokuussa 2008, eli kyllä hän varmaan vielä tarvitsee vaunu-unia ja liikkumista kun tiitiäinen on syntynyt. Sellaisiakin vaunuja on, jotka saa lisäkopalla kahdelle laposelle sopiviksi, olettekos kuulleet niistä? Esim seuraavissa linkeissä:

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=108_112&product s_id=270

http://www.citybaby.fi/kauppa/index.php?action=showProductDetail&tuoteId=486

http://www.citybaby.fi/kauppa/index.php?action=showProductDetail&tuoteId=798

Tosi kalliitahan nuo ovat. Toisaalta jos käytettynä saisi edullisemmin niin olisipahan pitkäikäinen hyöty. Jahka esikoinen ei enää vaunuile, voi tiitiäistä viedä yksin istuttavin vaunuin. Tai kun molemmat eivät syystä tai toisesta ole kyydissä samaan aikaan, voi toisen istuinosan ottaa pois. Toisaalta en ole varma onko se niin oleellista. Näitä katellessani löytyi keskustelua ulkomailta tilaamisesta. Onko kukaan kokeillut? Se laskisi hintaa parhaimmillaan puolella.
 
Ilmoittaudun mukaan tähän listaan. :)

Toinen / Naistenklinikka / poikaolo / la 5.3.2010

Tuo poikaolo perustuu ihan siihen, että löysin netistä vanhan kiinalaisen uskomukseen perustuvan taulukon, josta näkee naisen hedelmöittymishetkellä olevan iän ja hedelmöittymiskuukauden, niin niiden perusteella selviää, kumpi lapsi syntyy todennäköisesti. Olen huomannut, että testi ei toimi 21vuotiaittein kohdalla, koska siinä on kaikki kuukaudet tyttöjä, paitsi tammikuussa hedelmöittyneet on poikia. :D Tässä linkki "huuhaa"-testiin. Te, joilla on ennestään jo lapsia, niin katsokaa, onko täsmänneet vastaukset. http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html :p
 
Heiiiih, voisinkohan liittyä vielä joukkoonne iloiseen?? =)

Elikkäs minulle olisi tulossa toinen lapsi, synnytyspaikkana Savonlinnan keskussairaala elikkäs SKS se taidetaan lyhentää.. siitä en vielä osaa sanoo kumpikohan olis tulossa, mutta laskettu aika ois näillä näkymin 14.3.2010 :)

Ennen raskaustestin tekoa alko jo jonkin verran olemaan kaikenlaisia oireiluja ja joku käsittämätön tunne siitä, että jotain on nyt meneillään, mut siltikkii testin teko pelotti ihan hullun lailla, kun pelotti niin paljon, että sieltä tulee kuitenkii se negatiivinen tulos, mutta toisin kävikin ja ens viikon perjantaina miul onkin sitten jo ensimmäinen neuvolakäynti :) :heart: on tää odottaminen vaan niin ihanaa, vaikka tuntuukin, että nyt on paljon enemmän vaivoja ku tuota 8kk:n ikäistä esikoispoikaa odottaessa.. Paitsi että täysin samana piirteenä on ainakii se, että miulla on takamuksessa semmost kauheeta kutisevaa ihottumaa!! :LOL: En oikein tiijä mistä moinen johtuu mut täysin samaa tosiaan oli esikoista odottaessa ja se kutisee nii paljo et pakko välillä raapii :$ ja lopputuloksen voittekin sitte päätellä, esikoisen odotuksestakin kun on edelleen arvet jälellä niin kivaa kun nyt niitä tulee sitte varmaan lisää, eipähän tartte hetkeen uimarannoilla esiintyy ainaskaa normaaleissa bikineissä tai uikkareissa vaa pitää vetää jalkaan ne shortsimalliset alaosat vähintäänki :ashamed: Mutta..toivottavasti kelpuutatte minut vielä mukaan! :)

Metukka & PikkuPiiperö 7+0
 
Heh, niin ja pakko sanoo tuosta huuhaa-testistä sen verran, että esikoisen kohalla se taiskii pitää jopa paikkaansa, en tiijä oisko sitten sattumaa, mutta nyt toisen kohalla en sitten tiijäkkää kun tosiaan oon 21v ja se lupailis sitten tuota tyttöö, mitä se lupaa kyllä melkei joka kuukaudelle!! :LOL:
 
Oireettomat... ei kannata siitä vetää johtopäätöksiä ollenkaan... moni on täysin oireeton eikä se pahaolokaan takaa mitään. Sen sijaan jos olis ensin hirvee yrjöily ja loppuis kuin seinään,niin sit olisin huolissani.... ja pahaolo voi alkaa vasta siinä rv7-8 tietämissä,et varokaa vaan ;)

Alkuraskauden ultra ei pitänyt mulla paikkaansa esikosta raskauden kestoa määriteltäessä...np-ultrassa selvis et viikkoja oli just se määrä mitä menkoista laskettuna oli vaikka toi eka ultra anto ymmärtää et ei olis niin paljoa...

Valdemaria,Ai sinunkin esikko on syntynyt 2008 toukokuussa =) Meillä samanikänen poika mut lopettaa rattaissa nukkumisen nyt syksyllä ja siirtyy sisätiloihin uinumaan päikyt,enkä siis aijo ostaa sisarusrattaita. Ajattelin et pärjätään seisomalaudalla tai sit pidemmissä reisuissa vauva kantoliinaan ja poika rattaisiin.

Huuhaa testi ennusti esikosta tyttöä,toisin kävi...nyt olis tulolla taas plikka :LOL:

Täällä edelleen yleinen vetämättömyys valloillaan,onneks poitsu nukkunut nyt ennätyspitkään eilen ja tänään :p

Repa ja kynneli 7+1
 
repa: Juu, meillä tosiaan on samanikäiset lapset jo entuudestaan. Meillä esikoinen on niin vauhdikasta sorttia, että epäilen vakavasti hänen seisomalaudalla olemistaan ilman sinne tänne juoksemista. Oonko muuten oikeessa, että meitä yhistää myös kotkalaistausta? Arvailin meripäivämaininnoistasi. Ties vaikka oltais tuttuja, vaikka muualla olen viimeiset 10 vuotta ollut! :)
 
Tervetuloa uusille! Ja Metsätähdelle lämpimät halaukset, toivottavasti kaikki on hyvin!
Sit omaa napaa. Mie teen täällä kuolemaa jo ties monettako päivää, olo on heikko, kurjaakin kurjempi. Mehujää ja jäiset pakastemansikat helpottaa hetkellisesti oloa.
Ehkä mie kuitenki jään henkiin sen lopputuloksen vuoksi :heart:
MannaHari ja pömppis rv 7+6
 

Yhteistyössä