+Maaliskuussa poksuvat+

prinpressa: 500? saa jo todella hyvät tuplat, eli tuohon hintaan irtoaa sekä Briolta että Oralta tuplat. Itse pohdinkin alkuun Brion ja Emmaljungan välillä, mutta päädyin Emmaljungiin.

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=10

Tuolta vauvattaresta olen itse tilannut Brion pinkin kantokopan ja tuli kotiovelle muutamassa päivässä, eli voin tuota suositella. Postikulujahan tuolla ei edes tule jos ostaa rattaat, eli hintakaan ei postien vuoksi nouse :)

murgu: nimimerkin alla on oranssi kirjekuori. Klikkaa sitä, niin pääsen kirjoittamaan sille henkilölle yv:tä :)

...ilmeisesti jo keksit, kun poistit tässä välissä viestisi :D

Sef
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Aamun vuoto tosin sekoitti pakan niin, että en edes muista muuta käynnistä kuin että pieni vuoto on useimmin ihan normaalia. Oli tarkoitus kysellä vaikka mitä muutakin, mutta nyt tietenkään ei muuta ollut mielessä. Ultraan saatiin nyt ylimääräinen aika tiistaille. Matkalla neuvolaan oli kyllä tosi matalat fiilikset. Aamulla vielä kahvipöydässä vitsailtiin ja niin se hymy vaan hyytyi. Nyt ymmärrän ihan eri tavalla ÄitiysLomaIaista ja muita joilla on ollut pelkoa vuotojen takia! :( On se tiitiäinen jo niin tärkeä!
 
Onnittelut kaikille hyvistä neuvolavierailuista ja ultaäänistä!! :heart:

Rauna Sullapa tulee paljon luettavaa täällä jälkikäteen ;) Onhan se kuitenkin kiva pitää pientä taukoa netistä... Oikein hyvää vointia sinulle!!

ÄitiysLomaIainen, valdemaria Niin, toivottavasti teillä ei ole ollu lisää sellaista vuotoa ja että kaikki on hyvin!

LillaMy83 Kunpa sunkin olosi helpottuisi :hug:

LillaStina Olipa ikävä juttu koiran kanssa. Jaksamista :hug:

tiitu87 Muakin noi lievät oireet melki huolestuttaa. Toisaalta, eihän kaikilla ole samanlaisia oireita. Sullakin ehtii vielä tulla lisää oireita viikkojen lisääntyessä ;)

Kärsivällisyyttä neuvolaa ja ultraääntä oodottaville ja hyvää vointia kaikille!! :flower: :flower: :heart:

Mä lähden nyt lentokentälle hakemaan miestäni :heart: :heart: :heart: Me ei olla nähty kolmeen viikkoon... Hänellä vihdoin alkaa loma. Jippii!!

Minna 7+6
 
Toivottelen vaan kaikille hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja! :heart: Minä tästä alan pakkaamaan mökkitavaroita ja sitten suunnistetaan korpimetsän rauhaan. =) Ihanaa päästä vetämään kunnon raikasta ilmaa kitusiin vaikka veneessä tai laiturilla. Palailen sitten ensi viikolla ja todennäköisesti menee jonkun aikaa että olen taas kartalla mistä puhutaan.

Alina ja 8+6 :heart: =)
 
Heipuu!!

Tänne onki tullut paljon kirjoituksia sitten viime näkemän. Täällä on kanssa yksi jota huolettaa edelleen vähän tuo oireettomuus. Rinnat on tosi herkät ja kipeät ja turpeat, iltaisin ei maistu mikään lämmin ruoka ja liharuokien tuoksu öllöttää. Iltaisin jomottelee alamahaa ja ummetusta on ilmassa... Varsinaista oksetusta ei ole vielä näkynyt. Saas nähdä tuleeko ollenkaan.

Neuvolaa en ole vielä edes varannut. Ajattelin sen varailla ens viikon alussa jos pieni pysyy matkassa sinne asti. (Keskenmeno 04/09 vko 5+7) Jännättää, huolettaa ja kuitenkin on kauhean iloinen ja toivoo että kaikki on hyvin pienellä.

Harakanhattu ja pieni 6+2 :heart:
 
Täällä väsymys voitettu tältä päivältä. On se kyllä tuossa muutaman päivän piinannu niin paljon, että ilman päikkäreitä en ole selvinnyt. Ihme kyllä, että tänään ei väsytä, kun en saanu viime yönä nukuttua oikeen millään kun mietittytti kaikki työjutut. Vielä viikko olisi kesälomaa ja sitten pitäisi mennä takas töihin niin miten ihmeessä sitä jaksaa siellä olla 8h jos väsymys jatkuu edellispäivien kaltasena. Ja sitten mietin sitäkin, että missä vaiheessa sitä uskaltaisi siellä tästä kertoa. Muutama työkaveri jo tietääki, mutta millon sitä esimiehelleen kertoisi. Itse kun tällä hetkellä hoitelen yhden tämän vuotisen maaliskuisen äidin osaa töistä oman työn ohella niin varmaan innostuvat kun saavat laittaa töitä taas uudelleen jakoon ja siihen päälle vielä sitten minunkin työt.. Ketään sijaista siihen ei oikeen voi palkata kun vie töiden opettaminen enemmän kun sen puol vuotta mitä tässä työ aikaa olisi jäljellä. Ja kun on tämä vielä niin alussa niin ei oikeen innostaisi vielä siellä mitään asiasta mainita jos kaikki ei menekkään hyvin. on vaikeeta.. sen sentään olen nyt päättänyt että toiseen työhöni en enää raskausaikana mene ettei satu siellä vahingossakaan mitään.

minjoh 7+5
 
Kaikille vuotojen kanssa kamppaileville jaksamista :hug: ,kyl ne tosiaan onneks on ihan normeja alkuraskauteen kuuluvia...toki pahimmassa tapauksessa voi meinata sitä keskenmenoakin,mut jos niukkaa on ja niukkana pysyy/katoaa,niin ei usko että syytä huoleen. Muistan kyllä sen pelon elävästi esikoisen raskaudesta....

Miä just tajusin tossa et tiedän tarkkaan hedelmöityspäivän,ei oo muita vaihtiksii :D Elikkäs nyt onkin mielenkiintoista nähä mitä np-ultra sanoo viikoiks,ei pitäs paljoo heittää =)

Repa ja kynneli 6+6
 
Mä tulin just shoppailemasta ja sillä silmällä vilkuilin myös kaikkea jo vauvalle mut en viel ostanut mut sit voin vaan hakea ne kun ne on valmiiksi katottuina:)

Mua pelottaa teidän vuotajien puolesta ja tulee omat vuoto muistot mieleen. Mähän aloin viime raskaudessa vuotaa rv 7+4 ja pääsin ultraan kun soitin tk:hon no siellä ei vielä näkynyt mitään muuta kuin että raskaus on kohdun sisäinen ja ruskuaispussi vastaa viikkoja 5+3 ja ei kun uuteen ultraan viikon päästä ja siitä se painajainen alkoi kun lääkäri ultralla katsoo, katsoo, katsoo ja pyörittelee sitä ihan hiljaisena ja sit toteaa et ei täältä löydy mitään... ja alkaa sit kertomaan et mistä se johtuu yms ja antaa taas ultran viikon päähän sairaalaan jossa se vielä ultrataan ja sit annetaan lääkkeet jotka tyhjentää kohdun, loppu tulos oli se et vielä kolme viikon päästä niistä lääkkeiden saannista kohdussa oli istukan rippeitä ja kaavintaan jouduin... en toivo sitä kenellekkään.

Täällä on olo pysynyt kohtuullisen hyvänä.
Tiistaina neuvola:)

Kukas se kyseli ekasta neuvola käynnistä? Siis siellä jutellaan, mitataan verenpaine, paino, saatetaan katsoa pissa ja annetaan paljon esitteitä kotiin luettavaksi.Niin ja annetaan äitiyskortti:)Ei kyllä mitään hirmu ihmeellistä.

Mä kommentoin tota vaunu asiaa vaikka ei se enään oo ajankohtainen mut me jätettiin silloin tavalliset vaunut vaikka ostettiin tuplat(koska välillä mä liikun yksin vauvan kanssa niin se oli kätevät ja tietysti silloin kun vauva nukui päikkyjä ulkona), jotka sitten hajos ja heitettiin roskiin ja nyt meil on edelleen noi tavalliset vaunut jotka vauva saa käyttöön ja nuorimmainen saa kävellä.

Mies totesi eilen et sitä ei yhtään haittais vaikka pojille kerrottais jo asiasta ja siten muutkin kyllä sais tietää ja ajattelinkin et taidan kertoa niille asiasta kun lähdetään reissuun:)Silloin viikkoja ois 9+2

Metsätähti ja pienenpieni 8+2
 
Muuten, näättekö te muut "enne"unia? Oon nyt varmaan 4 kertaa lyhyen ajan sisään nähny unia joissa huomaan verenvuodon ja kauheet alavatsakivut ja itken hysteerisesti unessa :O ja kun yleensä mulla on silleen et jos nään toistuvasti samoja/samanlaisia unia niin myös käy :S tietenkin toivon niin kovasti että ei ja nuo unet ovat vain ikäviä painajaisia..Mutta nytkin tuntuu et pahoinvointi ois loppunu kokonaan..Täytyy ny toivee et se on muuten vaan helpottanu ja taas pelottelen itteeni :/
 

Minna 77, Vointi onneks on ollu aika hyvä :) Ei o tarvinnu oksentaa vaik lähellä on ollu. Tuntuu et toi armoton väsymys vaivaa enemmän, mut tänää sekin helpotti. Onpa ihanaa et treffaat miehen tänään. Pääsette nauttii ja fiilistelee vauvajuttuja yhdes :) Jokos meinasitte sukulaisille kertoa? Mie ehdottelin miehelle et jos kertois seuraavan ultran jälkeen jos kaikki ok eli ensi viikonloppuna.

Alina78, Hyvää mökkeilyviikonloppua! Säät on ainakin itäsuomessa ihanat :)

Omassa navassa ei erikoista. Aamulla ajattelin et nytkö se alko megalomaaninen paha olo ku oli ihan hirvee olo herätessä mut se meni sit ohi aamukahvilla ja banaanilla. Tissit on ihan törkeen kipeet tänään! Muuten aika jees olo raskauden kannalta.

Tänään piinasi töissä kauhee migreeni. Kärsin silloin tällöin migreenikohtauksista ja tänään tuli sellainen pitkästä aikaa. Enkä sit voinu ottaa lääkkeitä ku niit ei voi käyttää raskauden aikana. Enkä viittiny panadolia ottaa ku ei se mulla ikinä o auttanu migreeniin. Kampesin itteni kuitenki töihin vaik kädet tärisi ihan törkeesti ja tuntu et tästä päivästä ei tuu yhtään mitään. Oli aika sinnittelyä työpäivä mut jaksoin ku jaksoin :D Siin vaiheessa kävi mielessä et lähden kotia ku tosiaan kipu niin kova et kädet täris mut en tiedä mikä mielen häiriö tuli ku jäin töihin. Oli niin sairaan kiire et ajattelin et pitänee jäädä ja vähä se helpottiki iltapäivästä mut edelleenki aika töppelö olo :x
 
Uudelleen pelästytti verinen vuoto viime yönä. Menossa rv 5+5. Taas se loppui alkuunsa ja ei mitään mahakipuja tai klönttejä. Phuuh...
Kyllä pientä ihmistä piinataan:D Ultra näillä näkymin vasta 13.8. ( yksityisellä ) Kun miehellä vapaapäivä silloin.

Muuten on todella oksettava olo.. Ekat oksennuksetkin tuli äskettäin :x Unisuutta.. kuvotusta.. Vaipanvaihto välillä on yhtä yökkäilyä ja kakomista. Onneksi myös.. Nämä merkit huojentavat epävarmuutta:). Toisaalta aargh.. Taasko sama rumba ekat 4kk :-D
 
LillaMy83 Hyvä kuulla =) Paitsi tuo iskenyt migreeni kuulosti pahalta. Vaikuttavaa, kuinka silti pystyit menemään töihin ja tekemään töitä! Joo, mun on ollut sitä niin kauhean ikävä muutenkin, ja nyt tämä vauvajuttu lisäksi :ashamed: Tuntuu oikein ihanalta päästä juttelemaan asiasta sen kanssa... Mä olen "joutunut" jo kertomaan yhdelle ystävälle ja serkulleni, mutta vanhemmille kerromme nyt tänä viikonloppuna. Vielä on aikasta, koska mä en uskaltaisi alkaa kertomaan kuin vasta vkoilla 12 tai 13. Koska me asumme siellä kaukana ulkomailla ja näemme porukoita pari kertaa vuodessa, niin aateltiin, että on parasta kertoa jo nyt, kun kerran olemme täällä. Varsinkin mun äiti vois loukkaantua pahasti jos jättäisin nyt kertomatta ja kertoisin puhelimessa. Milloin sulla onkaan se ultra?
 
Huomenta!

Tsemppiä vuotoja kokeneille, toivottavasti kyseessä ei ole mitään hälyyttävää.

Meillä elellään vieläkin oireetonta aikaa, joskin viikkojahan on edelleen hyvin vähän.

Sef + Nöttiäinen 5 tasan :heart:
 
Huomenta!

Tänä aamuna oli taas ihan järkky olo ja väsytti tosi paljon ja ois vaan tehnyt mieli jatkaa unia kun mies nousi lasten kanssa, mut ei millään pystynyt kun oli niin paha olo :x

enneunista vielä en oo niitä nähnyt tän raskauden aikana ja aikaisemmissa raskauksissa ne ei onneksi oo niin pitäneet paikkaansa.

Metsätähti ja pienenpieni 8+3
 
Täällä ekan kerran halattu pönttöä tänään :wave: Heräsin aamulla kauheeseen nälän ja huonon olon tunteeseen ja arvasin heti et ku pääni nostan niin sieltä se tulee. Mulla just nää aamut on pahimmat ku on aamulla vatsa tyhjä. Eli huomenna kokeilen varata jotai pientä syömistä sängyn viereen, koska syöminen helpottaa heti. Migreeni jatkuu myös tänään joten sekin tekee huonoa oloa. Huominen on töistä vapaa joten saa onneks levätä.

Eilen oli mieheni kanssa mahan mittauspäivä :D Vatta oli viikossa kasvanut about kaksi senttiä :wave: Ja mulle toi on iso mitta koska oon oikeesti tosi minikokoinen! 157cm/45kg.

Minna77, Mul on ultra 31.7 klo 9.00 eli ensi perjantaina. Mies halus kans lähtee mukaan yhdessä jännäämään onko siellä elämää vai ei :) Sukulaisille ajateltiin kertoa jos siinä kaikki ok. Työkavereille oon jo kertonu, koska mun on helpompi olla töissä ku tietävät koska mul on ollu tosi huono olo töissä. Meil on töissä viisi henkeä ja kaikki aivan ihania tyyppejä. Huolehtivat koko ajan et onko äippä muistanu käydä syömässä :D

No tää äippä lähtee nyt kärvistelee asiakkaiden luo töihin :x Huomenna poksuu viikot eli tänään

LM & pirpana 5+6
 
Kävin eilen ultrassa ja pienen olisi pitänyt vastata viikkoja 6+6-7+5 mutta vasta hädin tuskin 5+3 sillä kunnon sydämensykettä ei löytynyt. Ei siis helpottanut yhtään tuo käynti :( Yritän päästä maanantaina terveyskeskukseen, ei suoraan sanottuna ole varaa mennä enää yksityiselle..
 
Huhhuh, taas on aloitettu aamu laattaamalla! Onneks kuitenkin sain mieheltä ihanan aamiaisen sohvalle, niin olo koheni nopeasti! Tehtiin eilen vihdoin autokaupat ja meillä on nyt sitten oma auto :heart:

Eilen pyysin miestä etsimään valmiiksi päivystyksen numeron, kun alkoi kamala migreeni iltapäivästä. Panadolia ehdin ottamaan 2000mg eikä auttanut mitään (ylläri!). Käskin miestä avaamaan ikkunaa ja yritin saada unta ja jossain vaiheessa olinkin nukahtanut ja herätessäni särky oli mennyt ohi. Eli ilmeisesti aikaisessa vaiheessa otettu kunnon tujaus panadolia voi auttaa? :eek: Tai varmemmin veikkaan, että ei ollutkaan sitten varsinaista migreeniä vaan kova päänsärky, koska mun migreeniin ei kyllä mitkään panadolit ja buranat auta, vaikka särky oli kyllä kunnon alkavasta migreenistä!

Tänään ois tarkotus lähteä juhlimaan tyttöjen iltaa, mutta jos tää huono-olo jatkuu tällaisenaan, niin jään kotiin. Tai korkeintaan lähden käymään alkuillasta siellä kaverilla (pöytä on varattuna Santa Fésta klo 19.30 vissiin). Emmä uskalla ravintolaan lähteä laattailemaan. Mieskin pitäisi viedä juhlimaan ja inhottaa jäädä yksin kotiin jos kunto on samaa luokkaa, kun parina edellisenä iltana :'( Toisaalta voi tehdä ihan hyvääkin vaan olla.. Tai sitten meen meijän porukoille koisimaan alkuillaksi. Enköhän mä jotain keksi ;)

Ihanaa alkanutta viikonloppua!
Täällä odotellaan maanantaina ekaa neuvolaa :heart:

Jemppi & murunen 8+1
 
Glow
UNIA; näin kerran, lähes heti plussan jälkeen että synnytyin tyttövauvan ;)

Ihan pöljää, mut mä haluan sen aamupahoinvoinnin takas! Tuntuu ku ei raskaana oliskaan, ei mitään oireitta pariin päivään!! :eek:

Glow 8+4 (jos nyt oikein laskin :D )

 
Lauantaita kaikille!
Vuodoista on ollut puhetta. Edellisessa raskaudessa minulla oli vuotoa 8+ viikolla ja lääkäri totesi että kesken on mennyt. Pyysin kuitenkin ultran, jos jokin syy näkyisi. Ultrassa pompottikin sydän täyttä vauhtia, ja syy oli se yleinen tulehdus (jota en nyt muista). Sain antibiootin tulosten tultua ja vuotoa ei enää tullut. Toivotaan, että teillä joilla vuotoa on ollut, niin ei olisi muuta kuin normaalia vuotoa.
Minäkin olen noita ikäviä unia nähnyt. Yksi yö tuntui niin todelliselta, että piti vähän aikaa herättyä miettiä, että oliko se edes unta.
Vielä olisi tämä viikonloppu töitä ja sitten olisi viikon loma! Kyllä olen sitä jo odottanutkin! Väsymys on niin kamala, että ei meinaa töistä tulla mitään. Asiakaspalvelutyössä kiva haukotella, kuten joku mainitsikin.
Pikkarainen-toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki näyttää paremmalta. Tuli mieleen, että voiko kohdun asentokin vaikuttaa sykkeen näkymiseen.
Ultraan vielä 3pv!!! Jännittää!

Päivitättekö:
Miiru80, kolmas, LA 14.3, Kys, poikaolo...


Miiru80, rv6+6
 
LM & Minna77; Meillä myös eka ultra ensi perjantaina klo 9.00 :) Meitähän on sitten monta keneltä tulee ultrakuulumisia =)

Ei viitsisi nuolaista ennenkuin tipahtaa, mutta ihan kuin Sea band rannekkeista olisi apua..ainakin vähäsen. Pari päivää on ollut asteen verran aiempaa helpompia!! Pahin olo yllättäää aina näin puolen päivän kieppeillä ja otankin tämän ajan rennosti pötköttelemällä, lomalla kun olen...

IntoOlivia 6+6
 
Jaahas...tänään on ollu super heikko olo.. väsyttää ja huono olo. Ei nyt okseta sentään mut ei paljoo puutu :ashamed: Toivon todella että tää ei nyt merkkaa mitään parinviikon pahoinvointeja tai vielä pidempiä :x

Tänään esikko menee iltapäiväks hoitoon mummulaan ja saan vetää lonkkaa ihan issekseni B)

Repa ja kynneli 7+0
 

Yhteistyössä