+Maaliskuussa poksuvat+

Tää ketju tosiaan paisuu kuin pullataikina, ihan siis oikeasti. Täällä pömpöttää niin, että mietin mikä armeija vauvoja sieltä on tulossa...
Eiku oikeesti, kivaa kun tulee uusia ja Annienille hurjat tsempit päivitykseen. Hienosti olet jaksanut vaikka olo on mitä on. :heart:
 
Minä taisin jäädä päivityksessä välistä. Ei mitään, kun on sinulla Annien aika kahlaaminen näissä viesteissä, kun on niin paljon kirjoittajia ja aktiivisia. Tässä vielä tietoni:

La 16.3 ja toinen tulossa

-Floora ja papu 6+2
 
JEMPPI
Jee! samaa vuosimallia, mistäs päin olitkaan? tänne ketjuun tulee niin paljon asiaa, ettei muista kaikkea=)


tänään näin sydämen sykkeen...kohta varmaan viittii alkaa kertoilee ihmisille tästä.

Ja hyi :$ pahoinvointiakin on nyt sitgten tullut :/

 
Ensimmäinen neuvola takana. Ihan mukavasti siellä meni, vaikka ei vielä päässykkään omalle neuvolatädille, kun oli lomalla. Mutta kyllä taitaa miehelle tulla vielä pidempi odotusaika mitä minulle, kun niin onnellisen ja omistavan näkösenä lähti niitten neuvolasta saatujen papereitten kanssa sieltä ulos. Pakko oli kysyä, että saisinkohan minäkin sitten niitä jossain vaiheessa edes vilkasta.

Listaan lisättäväksi

la 7.3. minjoh ensimmäinen jorvi
 
Kiva Minjoh et neuvola meni hyvin :) muutenkin kaikiell muille onnea hyvistä kuulumisista ja toisille iso hali huonosta :hug:
Omaan napaan ei muuta ku tätä kauheeta oloo,en tiiä luovutanko kohta ja annan itseni mennä halailee pönttöö :( Kai se on kohta pakko.. Eilen illal harrastettii ekan kerran kk seksiä ( oon pelänny niin paljon km et nyt uskalsin antaa :D) muuten meni ihan hyvi mut tuntu ku neitsyys ois uudestaa menny ni jäi vähä lyhyeen ku sen verta ikävältä tuntu :ashamed: Mut meen ny kärsiin ton sohvan kaa,kai kohta uppoudun siihen sohvaa :D

Murgu ja masukaveri 7+6



 
Täällä jälleen huono olo jatkuu. Välillä on parempi, välillä toosi huono olo. Edelleen syöminen auttaa. Töissä oli hirveetä ku oksetti sit ku en ehtiny ruokikselle kunnolla, mut työkaverit patisti sit syömään :D Kerroin tänään työkavereille ku mun on helpompi olla töissä ku tietävät, ku voin tosi huonosti. Kaikki oli niin iloisia ja ihania.

Äsken just syötiin ja turposin taas ihan suunnattomasti :x Oon ollu tänään tosi äree, en tiedä johtuuko väsymyksestä ku tuntuu ettei mitään jaksais tehdä. Enää 9 päivää ultraan :p

Raunan kaa taidettii pinoilla kuumeilijoissa, ihan kiva kun on "tuttujakin" :wave:

LM 5+3
 
Heippa kaikki :wave:

Mä olen jo parin viikon ajan seurannut teidän ketjua, mutta en uskaltanut tätä ennen tulla mukaan... Mä sain ekan plussan 11.7., ja tänään kävin ultrassa, ja sieltä tuli hyviä uutisia :heart: :) Viikkoja on 7+4 ja pienellä näkyi selvä ja tasainen pulssi.

Oli niin hassua nähdä se, vihdoin konkreettisena. Tämä on tuntunut niin epätodelliselta tähän asti, kun oireet ovat olleet suht lieviä. Oon nyt niin onnellinen!! Mä oon Suomessa vain lomalla nyt, ja mies on edelleen siellä kaukana, joten puhelimessa olen joutunut hänelle kertomaan näitä ilouutisia. Hän tulee onneksi lomalle tänne ylihuomenna :heart: :heart:

Annien, tässä sulle mun tiedot päivittämistä varten: la 7.3. - Minna77 - esikoinen - ulkomailla

Minna 7+4
 
:heart:
On kiirettä pitänyt tämän oksentamisen ja tytön hoidon kanssa, joten nyt vasta ehdin istahtaa koneelle ja lukea teidän kuulumisia.
Eilen oli eka neuvola ja kaikki hyvin. Katottiin ultralla ja sielä se masuasukki möllöttelee oikeassa paikassa ja syke löytyi myös. Ai että oli helpottavaa nähdä että kaikki on hyvin. Np ultraan sain ajan 19.8. Sairasloma jatkuu nyt ainakin tämän viikon loppuun, mutta taitaa mennä vieläkin pidemmäksi kun oon jo aika huonossa vedossa oksentamisen takia. Täytyy sitten maanantaina taas mennä tohtorin puheille, että josko sitä saikkua jatkettais...

Vammaisuus pelko huolettaa myös minua välillä, mutta toisaalta luotan siihen että kyllä kaikki hyvin menee. Seulontoja kannatan, Yksi kaverini on ainakin todennut raskaimman kautta, että ultrassa todellakin huomataan jos jotain on vinossa.

syyllisyys juttuun sen verran, että aika omiin nimiinsä on tuo 1 vee tyttö joutunut viime viikon touhaamaan. Ja luojaa kiitän purkkiruuista :LOL: :saint: Niitä meillä on mennyt viime päivinä. Ei ole äitylistä ollut ruuanlaittajaksi.

Glowmulle tulee kans sokerirasitus. 5 kg jäänyt viime raskaudesta, olin tosin jo silloinkin sokerirasituksessa. En pitänyt sitä erityisen pahana, vaikka eihän se litku hyvältä maistu. Eniten harmittaa se et sitä litkua pitää juoda tyhjään mahaan ja sitten odotella sielä se kaks tuntia ennen kuin pääsee kotiin syömään kunnon ruokaa! Mun arvot oli viimeksi hyvät, eikä tullut mitään ongelmia sokereitten kans. Toivottavasti nyt menee samallalailla. Täytyy välttää herkkuja, eikä ne nyt vielä maistukaan, mutta appajee kun muutama viikko menee niin jo taas maistuis. Sitä odotellessa...

T:yxäiti ja toukka 8+2
 
Niin piti vielä lisätä että suosittelen kaikille pahoinvoinnista kärsiville apteekista saatavia SEA-BAND rannekkeita. Painavat ranteessa akupisteeseen, joka vaikuttaa pahoinvointiin. Ainakin mulle on ollut apua ja hinta vaan n.20e.
 
Tänne taas omaan napaan :headwall: :headwall:
Eilen taas verta ja aivan järkyt mahakrampit... loppus yöllä ja nyt ei enää mitään... Vielä kun tietäisi mistä tuo johtuu ja miksei se ala loppua. Alkaa melkein paniikkia iskeä, että onkohan masussa kaikki hyvin....
Kaiken hyvän lisäksi tänään paukautti meidän eläinlääkäri ajaa tuoho pihaan... Kävi sitten lopettamassa meidän vanhemman koiran :'( Johan tuo olikin jo 8v. Ei vain hyväksynyt omaa lasta.... Muuten lapsirakas lapsi... mustis? Poika vain totesi, että Ressu menee tutimaan ja peitteli sen kuoppaan ihanasti lakanalla. Illalla käytiin vielä sytyttämässä kynttilä ja vilkutettiin heit kerran vielä :'(
On tuo ihana poika....
Että suoraan sanottuna onpa aika paska päivä ollut tänään....

Alkuperäinen kirjoittaja yxäiti:
Niin piti vielä lisätä että suosittelen kaikille pahoinvoinnista kärsiville apteekista saatavia SEA-BAND rannekkeita. Painavat ranteessa akupisteeseen, joka vaikuttaa pahoinvointiin. Ainakin mulle on ollut apua ja hinta vaan n.20e.
Suosittelen lämpimästi. Itselläni ei ole aamupahoinvointia, mutta autossa sitäkin enemmän sitten raskauden aikoina ja närästystä. Auttanut molempiin.

Syyllisyyttä en ole ehtinyt potemaan raskauden takia. Isäntä on ollut lomalla ja olen painanut töitä ihan hulluna koko kesän. Tämä on viimeinen viikko, kun voin kiertää esittelemässä ja myymässä, joten olen lähes koko ajan jossain töissä. Nyt pidän (tai siis joudun pitämään) lomaa sunnuntaihin asti ilmojen takia (lupasivat sadetta ja ukkosta) ja silloin mennään viimeistä kertaa torille myymään tänä kesänä. Sen jälkeen mennäänkin kalenterin kanssa koko ajan ja äippä on kotona melkein aina.
Toisaalta eipä mulla ole mitään erikoisia oireita ollut... Hormoonien takia tietty välillä mielialat heittelee ja kärsivällisyys on hieman koetuksella, mutta eipä muuten oikein mitään...

Vammaisuus ei pelota. Meillä päin on niin paljon vammaisia lapsia/nuoria/aikuisia, joten niiden kanssa on tekemisissä muutenkin. Täällä on upeat työkeskukset ja harrastusmahdollisuudet heille. Jos sellainen tulee, niin sitten tulee. En silti mene seulantaan...

Synnäriksi voi mulle laittaa Tammisaaren. Minähän menen sinne vaikka mikä olisi. Lopettakoot vaan, niin menen sinne ensiapuun synnyttämään :D
Eipä ne kyllä sitä ehdi lopettamaan ennen sitä...

Perhehuone meillä oli edellisessä synnytyksessä. Isäntä ei ollut siellä montaakaan yötä, mutta oli se itselle niin ihana paikka, kun sai olla yksin vauvan kanssa. Tällä kertaa siellä on remontti, niin voi olla tiukkaa... Mutta kunhan en joudu minkään huutajan kanssa samaan huoneeseen... Olettaen tietysti, että tämä tulokas on yhtä rauhallinen kuin isoveljensä... :kieh:

Mutta nyt taidan painua nukkumaan.... Jos tämä olo siitä vähän edes paranisi...
 
Huomenta!

seuloista mulla otettiin kumpaakin odottaessa se seula ja otetaan nytkin ja lisäks meen sinne np-ultraan.
En vaan nyt ihan hoksannut sen neuvolan tädin puheista et onks se 12.8 muka jo se niskapoimu-ultra, mul on viikkoja 10+6 et ei kai se voi olla vaan tää on vasta se alkuraskauden ultra ja sit muutaman viikon päästä siitä on kai sit se np-ultra??

Syyllisyys en oo tuntenut syyllisyyttä kun ollaan oltu ulkona lähes koko ajan ja siellä oon sit salaa nassuttanut jotain ja pojat on leikkinyt keskenään tai sit niil on ollut tuossa kavereita joiden kanssa ovat viihtyneet hyvin.

(.) mua väsyttää iltapäivällä aina ihan hirveesti ja aamulla ois niin ihana jatkaa unia kun pojat herää, mut yöllä nukun tosi huonosti ja kun aamuyöllä herään pissalle niin en millään meinaa saada enään unta.
Pahoinvointi on helpottunut niiltä osin et aamulla on edelleen kaikista vaikeinta ja silloin aamuyöllä kun herään vessaan niin samalla pitää käydä syömässä, mut iltapäivällä jo hieman helpottaa ja siitä iltaan menee ihan mukavasti.
Voimia kaikille pahoinvoiville :hug:

Kukas se ihmettelikään sitä et eri laskureilla tulee eri laskettuaika ihan samalla kierrolla, niin sitä samaa oon minäkin ihmetellyt ja nyt liikun niiden neuvolan lasketun ajan kanssa kunhan pääsen sinne ultraan jossa se sit tarkentuu.

Ihanan paljon tänne on tullut maalismasuja:)

Hyvää päivän jatkoa :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 8+1
 
Huomenta!

Tänään on meillä se varhaisultra. Hirmuisesti en sitä jännitä koska siellä ei tosiaan pitäisi näkyä vielä juuri mitään mikäli olen niillä viikoilla kun luulen. Toisaalta kakkosen raskaudessa juuri tämä päivä oli se kun pahoinvointi alkoi, eikä siitä ole vielä tietoakaan...kuten ei muistakaan raskausoireista :eek:

Tiedän kyllä että raskaus voi olla täysin oireeton ja onhan mulla jäänyt kuukautiset pois, tullut kahteen testiin posiitiivinen tulos sekä väsyttää nykyään mielestäni enemmän, mutta siinä ne sitten onkin.
Jotta sitä kautta huolettaa kun tämä raskaus on täysin erilainen kuin muut. Mutta jos tänään tulee negatiivisia uutisia niin sitten tulee...sille kun ei valitettavasti voi mitään. En kuitenkaan ala synkistelemään ja sitä sen kummemmin pohtimaan koska kaikki voi aivan hyvin olla myös kunnossa :D

Tänään vaaka päätti olla ystävällinen ja näytti ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen alle 75 kiloa, tarkemmin sanottuna 74,9 kg :LOL: Josakin vaiheessa kesäkuuta olen painanut 80 kg ja silloin sitten päätin että nyt riittää. Heinäkuun alussa aloitimme naapurin kanssa yhdessä tarkkailemaan syömisiämme ja molemmilta on tosiaan muutama kilo karissut :)

Sef ja Nöttiäinen 5+3
 
MoohMooh Täältä Päijät-Hämeen alueelta :wave: Entäs sinä? Mekin päätettiin, että kun syke näkyi tiistaina ultrassa, niin ei enää mitenkään yritetä asiaa salailla, vaan kerrotaan jos kysytään :heart:

sef Onnea ultraan! Tuuhan sitten kertomaan uutisia ;)


).(
Täällä on huono olo edelleen. Oon tosin nyt yrittäny ihan tietosesti olla oksentamatta, kun 2 kertaa oon antanut sille periksi. Tää menee onneks nopeesti ohikin, ku yrittää väkisin jotain syödä ja hitaasti. Mul on tässäkin lautasellinen puuroa ja lasi tuoremehua vieressä :LOL:

Mua kävi mietityttämään se varhaisultra :ashamed: Mä nimittäin mietin, että tää vauva oli n. viikon jäljessä siitä, mitä se lääkärikin menkkojen mukaan laski. Tietysti sehän on ihan fakta, että näin pienessä siinä on viikon virhemarginaali ja ovis on voinut olla myöhässä. Se vaan sano, että kooltaan vastasi vasta 6+jotain.. Tiedän, että on turha miettiä, mut tuli sellanen olo, että uskaltaako tästä sittenkään kertoa kelleen ja huomenna pitäis kuitenkin alkaa jo 9. viikko :eek: Ehkä mä oon vaan muuten vaan tulossa hulluksi ja mietin ihan turhia, nyt kun oon muutenkin kotona saikulla :LOL: Ärsyttää vaan ehkä sen takia, ku en haluais "palata" takasin päin tän raskauden kanssa :) Tänään tulee yks ystävä käymään "aamu"kahvilla ennen töihin menoa ennen yhtätoista ja päätin hällekin asiasta kertoa :heart:

Jemppi & murunen 7+6 :heart:

ps. miten mulla ei oo mitään sukupuoli oloja?? Tytön nimiä on mun helpompi miettiä, mutta nään unia aina pojasta. Sitten taas toistaalta meinasin tohon alle kirjottaa ihan spontaanisti, että 7+6 "meijän tyttö on jo niin iso" :eek: Emmä tajua :LOL:
 
Huomenta ja mukavaa lukea hyviä ultrakuulumisia! :)
prinpressa:Olen miettinyt samaa, mulla on esikoinen myös suunnilleen 11kg. Hänen kohdallaan mietin, että pitäisi olla haarniska päällä, hän kun käyttää äitiään kiipeilytelineenä eikä varo potkuja! :x

Hali87: Juttelin ultrassa käydessä lääkärille kaksosasiasta. Hän kertoi, että lähinnä äidin suvussa kaksoset lisäävät niiden mahdollisuutta. Oma äitini on kaksonen ja sen vuoksi asia kiinnosti. Tällä kertaa kuitenkin näkyi ultrassa ainoastaan yksi pieni tiitiäinen. :)

tipi75: Mulla on myös lyhyt kierto, mutta ultrassa la siirtyi myöhemmäksi viikolla. Varmaan se tarkentuu vielä.

Mulla on ällötys samanlaista kuin esikoista odottaessa. Hajut ällöttää varsinkin. Väsymystä näyttää olevan monella muullakin, mulla vaivoin silmät pysyy auki!
 
Moi!

Paljon te kyllä kirjotatte :) Hyvä vaan, nuo vauvakuumepinot oli silloin niin hitaat ettei sit itekkää tehny mieli kirjottaa kun ei kukaan muukaan ollu aktiivinen. Ja kai tässä odotuksessa on sitten enemmän kerrottavaa ;)

Eilen joutu illalla vaihtaa ekan kerran toiset housut jalkaan kun ahdisti shortsit :eek: :LOL: Väljät pyjamanhousut oli poikaa :LOL: Mua alkaa iltaisin jotenkin turvottaa ettei sit tunnu hyvältä jos mikään vähääkää painaa. Semmosta etovaa oloa on alkanu ilmetä päivisinkin mut ONNEKSI ei oo tarvinnu oksentaa eikä hajut silti okseta vaikkei ne hyvältä haisekkaa. Hajuaisti on tarkentunu paljon. Onneksi ei oo kakkavaippoja vaihdettavana kun kaikki on päiväkuivia, se on ollu mulla raskausaikana aina se kompastuskivi! Vaikken muuten sitä pidäkään minään. Kyllä oli tuskaa kakkosen odotusaikana vaihtaa esikon kakkavaippoja kun oksensin muutenkin rankasti viikot 8-28.

Sef:ille piti kommentoimanikin just sitä et ei se oireettomuus välttis mitää meinaa, mä olin ihan ihmeissäni kun kakkosesta oksensin tosiaan noin rankasti ja kolmosen aikana ei ollu mitään, eikä nelosenkaan. Ja mullahan se on hassusti menny niin että pojista oksennan, tytöistä en. Nyt ootankin mielenkiinnolla et kumpi tulee kun etoo muttei okseta :LOL: Vielä ei selvää tunnetta oo tullu, muiden aikana oon tienny jo odotusaikana ja nelonen selviskin sitten ultras et tyttö on ihan niinkun epäilinkin. Teetätin sit äitillä persikanvärisen villapuvun ihan jo omien tuntemusten perusteella :heart: Nyt mietin enemmän tytön nimiä mut sit taas toisaalta kaupas tartun helpommin vaaleansiniseen vaatteeseen kuin vaaleanpunaiseen.

Nyt valmistaudun kylään lähtöön!

Lahja Lintikka ja tirppa 6
 
Glow
Hah, varasin eilen sen varhaisultran ja pohdin koko yön sitä, että menenkö vaiko enkö, siis kun se maksaa :attn: Noh, tänä aamuna oksensin eka kerran :x siinä varmaan pieni "merkki" että kaikki on ihan kunnossa........
 
Jemppi, mulla kans alkio oli pienempi kuin piti tai siis nuorempi. Tosin vaan 4 päivää. Kun kysyin pitäskö olla huolissaan kun on pieni, sanoi lääkäri että alussa kaikki alkiot on saman kokoisia, eikä ole olemassa sellaista vikaa mikä vaikuttaisi kokoon. Kokoerot tulee vasta paljon myöhemmin. Eli jos syke näkyy niin kaikki on ok, koon mukaan arvioidaan sitten ikä, joka voi olla just oviksesta riippuen ihan eri kuin menkoista laskettuna. eli huoli pois!
 
Itku tuli viime yönä kun alkoi verta tulemaan.. Hetken yökkäiltyäni järkytyksestä että mulle tulee keskenmeno niin mies lohdutti että tulihan mulla viime raskaudessakin 2 ekaa kuukautta noin. Hitsi vie.. Niinhän se olikin ja se öinen loppui alkuunsa.. Se oli vähäistä ja varmaan oli "menkat" kuten mies sanoi :). Oon mä taas herkkänä.. Tää lapsi on mulle tärkeä jo nyt. :heart: vk5+4
 
Onpas taas paljon juttua :eek: Nopea päivitys vaan, pitää lähteä ostamaan hääkimpun kukkia <3

ÄitiysLomalainen: Lämmin halaus. Ihana kun mies muisti ja pystyi helpottamaan oloa :) Toivotaan, että kaikki on pikkuasukkaalla hyvin <3

Itsellä eilen illalla aivan kamala vatsakipukohtaus. Soitin jo äitille et lähteekö heittää mua sairaalaan. Sit soitin synnärille, et mitä pitää tehdä. Samantien ku synnäriltä vastasivat, loppu kipu ku seinään. Häh. Eikä sitten tullu takasin. Sanoivat, ettei vaikuta vakavalta, kun ei ole minkäännäköstä vuotoa eikä kuumetta. Että jos tulee uudelleen semmonen kipu, etten pärjää kotona, niin sitten voi tulla näyttäytymään.
Äiti sitten kuitenkin haki mut niille nukkumaan, kun olin aika paskana. Jotenki alusta asti pelänny sitä, että jotain käy kuitenkin ja oon kavereillekin sanonu, etten halua olla vielä ilonen asiasta.

Äiti sano kuitenkin, että oon luultavasti vaan stressannu vauvan hyvinvoinnista ja häistä niin paljon, että kipu johtuu ihan siitä. Että pitäis ottaa vaan rauhallisemmin.. Toivottavasti <3

Mut nyt kimppukukkien ostoon <3
 
Hali87 > Mulla on nyt alkuraskaudessa aika kovia vatsakipuja. Mutta ne on kaikki varmaan hormoneista johtuvaa. Ihan selkeästi ei vain suoli toimi kunnolla alavatsassa.

Ymmärrän myös ton ettei halua vielä iloita.. Kun ei sitä koskaan tiedä. Luin tosin että keskenmenoihin usein vaikuttaa perintötekijät ja lohdutti kun äiti sanoi ettei oo ikinä ollut.
Tiedän toki muutkin syyt jotka voivat johtaa siihen. Mutta niitä tässä väistellessä kivasti etenee raskaus .. :heart:

Tekisi mieli kirjoittaa jo FaceBook tatukseen että on taas raskaana! Olisi kiva keskustella myös tuttujen kanssa. Vaikka on tämäkin tosi kiva juttu kun saa täällä puhua.. varsinkin näin aikaisessa vaiheessa.
 

Yhteistyössä