+Maaliskuussa poksuvat+

Mirkelo Ihana kuulla, että vuoto loppui :hug: Mulla oli kanssa viikko sitten pientä vuotoa ja säikähdin ihan todella. Se meni ihan levolla pois enkä oo huomannut enää mitään. Toivottavasti siell ois samanlaista ;)

Tervetuloa uusille :wave:

).(
Täällä en jaksa odottaa!!!! Se varhaisultra on vasta illalla. Jos oisin ollut edes töissä, niin päivä menis nopeesti, mutta ei, kun kipeenä pitää olla :LOL: Pitää kattoa oloa tänään, että pyydänkö lääkäriltä vielä loppuviikon toipumisaikaa vai yritänköhän huomenna töihin. Käytiin nimittäin eilen illalla ihan 15min koeajolla meidän uudella autolla (ja päätettiin, että otetaan se!!) ja tuntu etten jaksanu kunnoll autosta kävellä kotiovelle :ashamed: Pitää kattoa mikä on olo, kun lähtee bussilla sinne lekuriin.... Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin :heart:

Jemppi & murunen 7+4
 
Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen! :wave: :heart:

Painosta mulla tuota painoa on ihan liikaa. Esikoisesta jääneet kilot sain kutakuinkin pois ennen seuraavaa raskautta mutta kakkosesta jäikin sitten reilusti ylimääräistä. Molemmissa raskauksissa on tullut reilusti painoa ja nyt pitäs tosiaan yrittää pysytellä mahdollisimman pienellä painonnousulla. Lenkille pitäs päästä mutta niinkuin metsätähtikin kirjoitti niin kahden muksun kanssa tuntuu ettei aikaa eikä mahdollisuuksia ole käydä kunnon lenkeillä. Minäkin odottelen viileämpiä kelejä ja pahoinvoinnin helpottamista ja sitten otan taas sauvat ja suuntaa metsään kunnon kävelylle. :D
 
Heip, selitin näköjään vähän huonosti yöllä tota kaksosasiaa kun ei oikein ajatus kulkenu. Omalla miehellä ei siis suvussa kaksosia, vaan pelkästään mulla isän puolella. Lähinnä vaan tosta olin lukenu, että miespuoleinen henkilö ei siis voisi itse "tehdä" kaksosia, vaan se voi siirtää geenin lapselleen, eli siis mulle. Pitäiskö paikkansa?

Mut ehkä mä lopetan kaksosmurehdinnan alkuunsa, ihanaahan se toisaalta olis. Mä pelkään vaan kaikkia ylimääräsiä riskiä ja riskiraskaushan kaksosraskaus on.

Mut nyt tää lähtis keskustaan kahvittelee siskon kanssa. Annoin itelleni syödä tänään lounaaks jotain herkkua, jos vaan ruoka maistuu.

13 yötä neuvolaan!

Hali87 & pikkunen 5+6
 
Täällä etova olo jatkuu... Tosin ei yhtä pahana kuin eilen, ja muutenkin on parempi olo, kun vierotusoireet kahvista alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Kahvi ei yksinkertaisesti uppoa. Siitä sitten seuraa mojova päänsärky ja muutenkin höntti olo...

Painosta. Mulle tuli esikoisesta noin 18 kg lisäpainoa, jotka kaikki lähti synnytyksen ja imetyksen ansiosta pois. Poika oli niin kova tissittelijä, että ei mikään ihme... :) Yritän tässä raskaudessa vähän hillitä tota painon nousua, vaikka ei siitä mitään neuvolassa viimekskään kommentoitu. Terkka sano vaan, että on uransa aikana huomannu, että jos kiloja tulee helposti raskausaikana, ne myös yleensä lähtee helposti. Tähän luottaen siis mennään! B)

Kaksosista. Mulla on kanssa suvussa molempien vanhempien puolella aika paljon kaksosia, esim. isän sisaruksista yhet on kaksosia. Vähän kummittelee toi kaksosraskaus mullakin. Esikoisen kohdalla jopa hieman salaa toivoin sitä, mut en kyllä enää. Miten ihmeessä sitä pärjäis kotona yhden 1½ vuotiaan ja kahden vauvan kanssa??? Kääk! :LOL:

Mielialoista. Mä en tunnusta kovasti herkistyneeni tän alkuraskauden aikana, mut vielä ehtii. Tosin mies sanoi että olen jotenkin möksähtäneen oloinen koko ajan... :/ Johtunee tästä etovasta olosta ja jatkuvasta väsymyksestä, kun en oikeesti oo mistään edes murheissani...

Väsymyksestä puheenollen taitaa olla päikkäreiden aika kun esikoinen nukkuu omiansa. Jaksuja ja tarrasukkia kaikille!!!

Äitimurmeli ja Pikkuinen 6+5
 
on tääkin, plussan jälkeen alkaa ihan eri huolet...

ravaan vessassa tsekkamassa, että mitä lorottaa... no valkkariahan tuo :LOL:
kun vatsaa jomotaa niin hirvittää, ja sit kun ei niin kauhistuttaa ... huoh

keskenmenon pelko jyskyttää koko ajan takaraivossa.
 
Täytyykö tulla valkovuotoa.. :O mulla ei nimittäin ole.. :/
jomottaa yhä,välillä tuntuu että on huono olo..nännit kipeet ja väsyttää.. ei muuta.. :)
varasin varhaisultran 11.8 sillon olis 7+4.. mitenköhän suuri prosentti on saada uus km heti perään... sitä niin kovasti pelkään..

Tiitu ja masuasukki rv 4+4
 
Varovaisesti täällä yksi ilmoittautuisi joukkoon mukaan :wave:

Eka ultra tehty 9.7, jolloin syke näkys. Seuraava ultra ensi maanantaina 27.7 ja jos silloin sydän lyö vielä, niin eiköhän me silloin varmasti olla raskaana :p
Netin laskurin mukaan laskettu on 2.3, mutta saapi nähdä kuin käy. Isän äidin synttärit on siinä pari päivää aiemmin, että näinköhän sattuu samaan syssyyn :D

Toinen lapsukainen siis puskee ja toivon mukaan tyttö tulee. Ei kylläkään mikään olo ole.
Edellinen poju syntys -07. Vähän turhan iso ikäero tulee, mutta ei voinut mitään. Molemmat tulee hoitojen tuloksena eli tiedetään tarkkaan taas koska muksu on aluilleen laitettu.

Pientä närästystä on taas ollut, kuten edellisen kanssa. Lisäksi välillä tulee verta ja maha kramppaa reippaasti... Sen takia en paljon uskallakaan vielä hehkuttaa tätä ihan täysillä. Anoppi tietää ja pojun kummitäti, meidän lisäksi. Ajateltiin odottaa 12 viikon ultraan asti eli.... onkos se nyt sitten 4 viikon päästä? No ehkä tiedän maanantaina nuo viikot hieman paremmin =)

Mutta palaillaan, täytyy mennä tekemään vähän töitä, kun poika nukkuu vielä päikkäreitä!
 
Päiviä!

Tervetuloa uusille!

Kaikilla tuntuu olevan neuvola ajat varattuna. Mä ajattelin varailla vasta 2 viikon päästä. Ois niin kiva jos eka kerralla kuulis sydänäänet. Vai kuunnellaaks niitä? Mä en tahdo oikeen muistaa, kun tuo esikoinen on jo 3v.

Mulla kun oli tammikuussa se keskenmeno, mulla oli kokoajan jotenkin sellanen olo että masussa ei kaikki ole hyvin ja niinhän se oli että rv12+6 sitten tuli ulos. Jollakinlailla mulla on nyt ihan erilainen fiilis. Voiko olla niin että kyllä äti tietää jos jokin on hullusti? :saint: Onko se sitten jonkinlaista äidinvaistoa?? B)

Edellis raskaudesta ja painon noususta: Mulla tuli sellatteet 30kg ekassa raskaudessa ja oon saanu ne pois. Toivon ja yritän ja koitan, että mulla ei tässä raskaudessa tulisi panoa paljoa. Meijän tässä viereesä on uimahalli ja ajattelin että rupeaisin käymään vesijumpassa body pumpin sijaan. kaksikin kertaa viikossa olisi hyvä jos vaan kerkisin. =)

Oi oi, Esikko on päikkäreillä, itsekkin tekisi hieman mieli mennä |O tai siis aika paljonkin :kieh: Mutta ei auta pakko ruveta pakkaileen, jotta päästään la muuttaan. ;)

MissLuupää
 
Tervetuloa LillaStina :wave:

minttumaaria76 Mäki ravaan vessassa varmaan puolen tunnin välein tsekkaamassa mitä lorahtaa :LOL: Ei sille voi minkään, vaikka järjen pitäis toimia :whistle:

).(
Mä en pysy housuissani! Vajaat 3h ensimmäiseen ultraan. Mä pyörin jo ihan levottomana. Mies on onneksi tulossa mukaan (ollaan molemmat sairaslomalla tän flunssan takia (mies jäi eilen), mutta sanoi, että mennään kaksin sinne joka tapauksessa :heart: On tää olo varmasti jo niin hyvä, että yritän huomenna palata töiden ääreen. Jos tuntuu ettei jaksa, niin maanantaina ois eka neuvola ja siellä sitten pitää sanoa jos tuntuu ettei jaksakaan :)

Mut miten mä kestän vielä vajaat 3h???? :LOL:
 
Moi!

Nyt on eka päivä et olis tehny mieli kellahtaa nelosen viereen ja alkaa kuorsata! Oon monena aamuna saanu nukkua 9-10 asti kun mies on heränny lasten kans mutta nyt on sitten herätty jo ennen 8 ja sen kyllä huomaa. Näihin kellonaikoihin alkaa niin ramasta ettei tosikaan. Ruokahaluttomuutta on myös ilmenny, intoa on tehdä vaikka mitä mutta kun tulee syömisen aika niin näykkii. Rinnat on kipeähköt ja etovaa oloa on ollu harvakseltaan, tulee lähinnä klo.21 jälkeen illalla.

Iästä, mulle tulee loppuviikolla täyteen 28v :)

Tuosta nostelemisesta, oma olohan sen kertoo mitä voi tehdä ja mitä ei. Käytännössähän se kuitenkin on mahdotonta olla nostelematta jos on pieniä kotona muitakin. Kyllä mä olen ainakin ihan laitokselle lähtöön asti nostellut lapsia, ongelmitta. Mutta jos itestä tuntuu pahalta, niin täytyy keksiä muita keinoja sitten ja ottaa vaikka istualtaan syliin. Ihan normaalisti nostelen tyttöjäkin jotka painaa 15 ja 17kg. Omaa oloa kannattaa seurata.

Äitiyspakkauksesta, oon ajatellu ottaa sen. Esikolle ja kolmoselle otin, kakkoselle ja neloselle en. Kolmosella ja nelosella on niin pieni ikäero et olisin saanu kaks melkein samanlaista pakkausta, tais olla jopa niin et samoja juttuja hiukka eri väreis vaan niin eihän sitä ollu järkeä ottaa. Mutta nyt ei mitään vauvanvaatetta ole enää tallella joten uusia saan ostaa ja senkin takia sitten pakkauksen otan. Onhan noita äippäpakkaushaalareita tuolla vaatehuonees tallella ja makuupussitkin mutta kummasti nekin ajan kanssa ohenee joten uusia on kiva saada. Voihan tuota makuupussia pitää sit (vanhoja siis) alustana kun alkaa vauva olla lattialla olo-iässä tai tehdä siitä muuttamalla vauvalle täkin. Mummolaankin oon tainnu yhden makuupussin hommata mummolavaunuihin :wave:

Raskauskiloista, mulle tuli esikon ja kakkosen aikana joku 9kg, kolmosesta 7kg ja nelosesta 5kg. Kaikki on jääny laitokselle et mä olen lihonu sitten pikkuvauva-aikana kun ei ole ollu aikaa muka keitellä itselleen. Tai istua aloilleen syömään sitä muille tehtyä ruokaa vaan on sitten napsinu mikä käteen on osunu. Painoa on itelläkin entuudestaan, sainkin jo yhdes vaihees 15kg pois mutta onpa niitä kiloja takaisinkin tullut. Ikävä kyllä :|

Mä olen 3 raskaudessani seurannu verensokereja, suht normaaleja ne on ollu, painon ja sukurasituksen takia olen rasitukseenkin joutunut ja kun normiarvo oli 4.8 niin mulla oli 4.9. Pienestä kiinni, lapset on ollu 3.3-4kg syntyessään, vain tuo kolmonen oli 4kg. Nytkin joudun siis sokereja seurata ja rasitukseen menen heti ekan neuvolan jälkeen sitten. Tuttua puuhaahan se on vaikka se litku niin ällöä onkin :$

Lahja Lintikka ja Tirppa 5+jotain
 
Mua väsyttää kun en saanut päikkiä tänään kun ei meidän keskimmäinen nukkunu |O . Mies on ylitöissä mutta onneksi lapset leikkii keskenään toistaiseksi sovussa =) .
Raskauskiloista olen ekassa ja kolmannessa ottanut 16kg ja keskimmäisessä 12kg. Kilot lähti iteksiään ajan kanssa pois kun ei multa laitokselle jäänyt kuin viisikiloa kustakin.
Mä meinasin myöskin ottaa äippä pakkauksen kun en viimeksi ottanut.
Mulla on alkuraskauden ultra ensiviikolla ja eka neuvola elokuun alussa.
cinnamo ja lillukka olisko 7+4
 
Voi teitä onnekkaita jotka ette huonosta olosta kärsi,mä en oikein mihkään pääse tän oloni kaa :( Täytyy ny ees sen verta naamaa pihal näyttää et roskat vie.. Mut muuten oon sohvan oma tai sängyn ku tää istuminen koneella on yhtä tuskaa :(
Mutta onnea LillaStina :) Mä meen ny viemään ner oskat ja kärsiin sohvalle :x

Murgu ja masukaveri 7+5
 
Heips...

Elppa :hug: Koita jaksaa.....

Kauheesti ootte saanu tekstiä aikaseks...

Paino,Mulle tuli esikosta 15-16kg ja saavutin lähtöpainon 2.5kk synnytyksestä ja jossainkohtaa menin miinukselle,nyt painan vielä vähempi kuin ennen esikoista,mut en varmaan kauaa :D

Nostelua en pysty välttelemään..edellisessäkin raskaudessa nostelin töissä jonnekin puolen välin tietämille,sit alko raskaat lootat supistamaan ja jäin saikulle (ja silti meni yliaikaa :kieh: ) Nyt toi esikko on niin sylikissa et mietinkin miten sit kun maha on tiellä... noh,onhan tuo jo isompi sitten =)

Mulla on aivan totaalinen väsymys päällä kokoajan....josus tulee sellasia huonovointisuus aaltoja ja pelkään et alkaa sama kuvotus kun pojasta. Toivottavasti ei.
Muuten otan kyllä paljon rauhallisemmin tän raskauden alun... =)

Repa ja kynneli 6+3 (ehkä)
 
Ultrassa kaikki hyvin :heart: Siellä se pienen sydän sykki ja herneen kokonen möykky siellä pyöri :heart: :heart: Mä en kyllä nähny sitä sykettä, mut lääkäri ja mies näki, joten kai se siellä oli :LOL: Saikkua jatkettiin onneks viikon loppuun, joten lähen takasin tonne sängyn pohjalle - ultrakuvan kanssa :heart: :heart:

Jemppi & murunen 7+4
 
Varhaisraskauden ultra takana ja nyt minäkin uskallan ilmoittautua tänne. Jotenkin hieman halusin varmistella, ennen tännekään ilmoittelua. Samalla olemme kertoneet lähisuvulle, vaikka viimeeksi odotettiin sinne rv 12 saakka =) Kaveritkin saavat varmaan nyt aikaisemmin tietää, kun tekee niin mieli kertoa ja ainakin jos tulee tilanne, että jää se siideri ottamatta :LOL:

Toinen on siis tulossa la 16.3., esikoinen syntynyt -07.

Floora ja papu 6+1
 
Tänään eka työpäivä takana loman jälkeen. Töissä alko pistää jossai vaiheessa mahaan mut onneks meni ohitte. Aika menee tooosi hitaasti ku lasken suurinpiirtein tunteja seuraavaan ultraan et kuuluuko syke jne.. kymmenen päivän päästä se olis, onneks ihan aamulla :D

Tänään ei niin paha olo ku eilen mut väsymys oli ihan kauheeta. Kiva ku oon asiakaspalvelussa ja haukotuttaa koko ajan niin varmaan asiakkaat kattoo et mikäs tolla on :D Vaihteleeks teillä noi oireet paljonki? Mulla viikonlopun oli järkky olo ja tänää ei sit niinkään mut sit väsytti ihan järkyttävästi. Oon ihan neuroottinen noiden oireiden kaa ku heti ku oli parempi olo ja oireet väheni nii ajattelen et kaikki ei o hyvin :whistle: Rinnat tänään törkeen kipeet ja selkää kolottaa :headwall: Mut pitää vaan nauttia ku tietää mistä ne johtuu.
 
Unohdin laittaa tervetuliais toivotukset uusille ja onnea odotukseen!!

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille :flower:

Mun tekis kans mieli mut tosiaan en usko saavani aikaa kuitenkaan tähän lähimaastoon,joten vähän turhahan se sit olis.... tuntuu et siihen np-ultraan on ikuisuus. Eka neuvola on 30.päivä mut eihää siellä mitään takeita saa kun ääniäkään ei vielä kuunnella...
 
Onnea Jemppi ultrakuulumisista! :flower:

Tervetuloa uusille, joita oli aikasta monta :)

Täällä tänään eka neuvola takana ja taas juttua riitti, vaikka toista siis odotellaan. Kaikki vihkoset taas selanneena...
Tänään pahoinvointi ollut edellisten päivien luokkaa ja aamulla tuli taas sappinesteet ulos koko yön kipuilun ja närästyksen jälkeen. Nyt kunnon ruokaa syöneenä pahoinvointi hallinnassa mutta väsymys armoton. Voi voi tätä onnen oloa.

Painosta
Ensimmäisessä raskaudessa tuli 20 kg ja siinä herkuteltiin surutta. Kiloja jäi lanteille pysyvästi 6kg. Nyt viisastuneena yritän ottaa vähän tiukempaa linjaa. Oli niitä arvojakin kohollaan :ashamed:

Pahoitteluni surun kohdanneille ja voimia tulevaan!!


Nyt lepäämään takaisin.
Rauna 7+6
 
Elppa iso :hug: täältäkin ja kovasti jaksamista!!

Tänne on nyt iskenyt väsymys. Sunnuntaina piti oikeen ottaa päikkärit (mitä en yleensä harrasta) ja tänään kun tultiin mun siskon työtä, niin nukuin autossa. Muuten on edelleen vaan sitä lievää etovaa oloa.

Tänään viikot poksuu :D , huimat 6+0 *poks* Vaan kyllä tää aika menee NIIN hitaasti, vielä on reilu 3 vkoa ensimmäiseen neuvolaanki.

Maha pömpöttää jo siihen malliin, et kohta varmaan joku kysyy, et oonko raskaana. En mä nyt mistään hoikemmasta päästä oo muutenkaan, mut kyllä se maha jo selvästi näkyy, vaikka viikkoja on noin vähän. Vaikka kyllä mä luulen, et mun laskettu aika aikastuu ultrassa, kun mulla on aika lyhyt kierto. Edellisessäkin raskaudessa se ultran jälkeen aikastu vkolla. Vaan niihän ihmiset sanoo, et mitä useampi synnytys takana, niin sitä äkkiämpää uus raskaus alkaa näkyä.

Tipi75 ja masuasukki 6+0 *poks* :D
 
Jospa sitä liittyis jonon jatkoks. Toista odotellaan, la olis laskurin mukaan 15.3 ja synnäri TAYS. Nyt olis viikkoja 6+0 ja noin 6 viikon päästä olis mentävä si istukkakokeeseen...siitä se jännittäminen sitten vasta alkaakin. Ensimmäisestä ooteltiin 5 viikkoo vastauksia ennenkö sai huokasta ja tiesi että raskaus saa mennä loppuun asti. Sukulaisilta yritetään pitää raskautta salassa, muutama hyvä ystävä tietää.
Mut mä kai voin tänne käydä purkamassa si jos siltä tuntuu...

Sari8o+masuasukki 6+0
 

Yhteistyössä