+Maaliskuussa poksuvat+

Moikkista moi! Ilmottaudun joukkoon mukaan. Viime viikolla tein positiivisen testin. La ois sitten 27.3.2010. Onnea teille mullekkin ja jarrusukkia paljon mukaan. Itselläni oli tammikuussa keskenmeno, joten en vielä oo hirveesti uskaltanut riemuita. Yksi lapsi mulla on ennestään, synt 06.

Olisin teiltä arvon leidit kyselly, että kuinka moni on meinanut mennä alkuraskauden ultraan? Vai millä nimellä nyt onkaan??? Tietääkö kukaan missä hinnoissa niissä pyöritään? Itse olisin kovinkin halukas meneen.

MissLuupää

 
Huomenta kaikille:)

kukkaistyttö jaksu :hug:

missLuupää tässä kunnassa on muistaakseni kunnan puolelta se alkuraskauden ultra ja jos niin on niin ehdottomasti meen (kunhan nyt vaan ensin saisin soitettua sinne neuvolaan), mut muuten odotan kunnallisia ultria enkä käy yksityisellä.Tervetuloa mukaan:)

Solmussa ONNEA:)

likka26 tervetuloa mukaan:)

Täällä on pahimmasta pahasta olosta taas selvitty, mut vielä se vähän vaanii taustalla.
Tänään lähden kaverin luona käymään lasten kanssa ja sitä ennen pitää tehdä ruoka valmiiksi.Lapset tosin nukkuu vielä niin saan rauhassa istua koneella:)
Ihana mennä kun kaverikin odottaa vauvaa ihan alussa niin voidaan höpöttää raskausjuttuja ja ne on rakentanut talon ja mekin varataa tänään tontti ja pistetään homma pyörimään.

Tuli noista ultrista mieleen et mula on kummallakin kerralla ollut nuorempi sikiö ultrassa kuin mitä menkka laskujen mukaan ja lääkäri on sanonut et mulla on vaan myöhäisempi ovulaatio.

Nyt tuli nuorimmainen ihan unenpöppörössä ovelle etsimään isiä :heart:

Metsätähti ja pienenpieni 7+4
 
Huomenta,tänään jos soittelis neuvolaan..selviäis ehkä viikotkin :D

missluupää. Miä kävin esikoisesta alkuraskauden ultrassa,mut en taida jaksaa nyt mennä kun en sais aikaa kuitenkaan näin kesällä tuohon vakkaripaikkaan ihan lähiaikoina ja sit se oliskin yks ja sama kun np-ultra on viikolla 11-12. Mulla makso jotain 80-90e,riippuu paljon paikasta =) Kyl se suuresti sillon km:n jälkeen helpotti kun ties et nyt on elämää masussa :heart:

Tervetuloa uudet :flower:
 
Huomenta ja tervetuloa uusille!

Raskausoireet
ovat ilmaantuneet, eli muutaman päivän on ollut väsymystä ilmassa siinä määrin, että eilen sitten jo tarvitsin päikkärit. Lisäksi itken aika usein herkistymisen vuoksi :ashamed: :LOL: Etenkin kaikki lapsiin liittyvä "vääryys" saa meikäläisen nyt vollottamaan, mutta enköhän mä kohta itke jo sitäkin, että säätiedotuksessa luvataan nättiä säätä B)

missluupää: olen menossa ultraan torstaina mutta koska viikkoja on tuolloin oletettavasti vasta 5+3, niin passittavat mahdollisesti vielä muutaman viikon kuluttua uusintakierrokselle. Lisäksi käyn ultrassa viikoilla 12 sekä 20.

Minun ei pitänyt alkuraskauden ultraan mennä, mutta koska varmuutta tarkoista raskausviikoista ei ole, neuvola passitti meidät sinne menemään.

Tänään käyn KELA:ssa selvittelemässä mm. isäkuukauteen liittyviä asioita. Lisäksi kyselen jo etukäteen mitä tukia sitten aikanaan saamme jne.

Sef ja Nöttiäinen 5+0 :heart:
 
Äh. Mä odotan sitä keskiraskautta, tai lähinnä sitä että mielialat ois hieman tasaisemmat. Tuntuu jotenkin et pää on kovin sekasin nyt ja ku on paha olokin ja kaikkea. Kovasti mietin välillä et MIKS mä tahdoinkaan toisen lapsen ja jotenkin epäilen et kuinka sitä toista voisi muka rakastaa yhtäpaljon kun tuota esikoista.
Samalla tuntuu tyhmälle ajatella tollasia ku mulla on kaveri joka toivoo hirmusti raskautta kuitenkaan sinä onnistumatta.
 
Pitkästä aikaa kurkkimassa :wave:

Huhhuh, tää flunssa on vetäny ihan sängyn pohjalle! Perjantaina sain lisää saikkua ja antibioottikuurin. Tää on ihan mielettömän sitkeessä.. ja mikä ihaninta - ystäväni pahoinvointi löysi paikalle :x Jotenki ajattelin, et kerta sitä ei näihin viikkoihin mennessä ole tullut, niin ei tulekaan. Tais olla aikamoista toiveajattelua. Heti aamulla ennen syömistä juoksin oksentamaan ja täytyy sanoa, et kyl se paljon helpottikin! Keskiviikkona pitäis yrittää mennä töihin.... Kiinnostaa, kun kilo ******* :snotty:

Varhaisultra on huomenna :attn: En jaksais odottaa enää yhtään. Se on huomenna vasta klo 17! Jännittää ihan sikana!! Toivottavasti vauva olis oikealla paikallaan ja sydänkin sykkisi :heart: Sovittiin, että sen jälkeen jos joku asiasta tiedustelee, niin voidaan se kertoa. Koska kuitenkin on jo sen verran "pitkällä" sitten tää raskaus, että jos ultrassa kaikki hyvin, niin kai siitä voi jo vähän alkaa hehkuttamaan :heart:

Niin ja joku kysyi iästä. Täällä on vuosimallia -85 oleva äidinalku :wave:

Nyt taidan lähteä takaisin sohvalle lepäilemään. Mieskin tulee kohta töistä kotiin. Lähti vaan käväisemään siellä, kun pitää jotain tärkeitä hommia hoitaa. Sai nimittäin tän saman taudin ja tulee kotiin sairastamaan :ashamed:

Mikä parasta, me ostetaan tällä viikolla auto!! :) Meillä ei oo vielä autoa ollut, mutta päätettiin, että semmonen tarvitaan, kun pieni tulee. Mennään sitten ensimmäiseen neuvolaan viikon päästä omalla autolla (jos kaikki menee hyvin) :heart:


Jemppi & murunen 7+3

ps. voiko olla totta, että nää viikot onki menny tosi nopeesti?? :eek: Ja toi luku näyttää ku oisin sika pitkällä! verrattuna plussapäivään 4+4 ;)


ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä:
TERVETULOA UUDET ja onnea plussasta :heart:
Tarriksia matkaan :hug:


pps. sen verran muuten vielä lisään mielialoista. Katottiin eilen Air Force One (harvinaisen ärsyttävä jenkkileffa!). Ja mitä tekee Jemppi?? PILLITTÄÄ :headwall: Mies katto ihan hölmönä vierestä, että mikä tuli, ni mä ulvon ja selitän, että kun noi on niin lojaaleja tolle presidentille ja yrittää auttaa sitä :D Siis voi luoja sanon minä :LOL:
 
Glow
Voi itku, mua KUTITTAA. Eilen illalla alkoi koko kehon kihelmöinti ja kutina :/
nyt on menossa rv 8 ja ihmettelen voiko näin aikasessa vaiheessa olla raskauteen liittyvää? Sillä meinaan että on, koska edellisessä raskaudessa, ihan lopussa oli tismalleen samanlainen kutina! Multa otettiin sappi?arvoja yms. mutta niissä ei ollut mitään pielessä. Muistaakseni mun käskettiin käydä kokeissa raskauden jälkeen mutta en ole käynyt :ashamed: kun kutina katosi heti synnytyksen jälkeen.
Keskiviikkona on eka neuvola, eiköhän ne sieltä taas kokeisiin määrää :|

Jahas, nyt ei ookaan aikaa kirjotella enempi!
 
Annien: myös minä pelkäsin riittääkö rakkautta toiselle samalla tavaa kuin esikoiselle. Esikoisen kanssa elin totaalisessa symbioosissa alkuun ja ajattelin, etten ikinä voi saada samanlaista suhdetta toisen lapseni kanssa.

Ei se suhde pikkukakkoseen samanlainen ole ollutkaan, mutta silti aivan yhtä ihana. Ja käsi sydämellä vannon että molemmat ovat minulle aivan yhtä rakkaita :heart:

Sef
 
Jemppi juu täällä sama juttu. Jos tulee joku vähänkään herkkä kohtaus telkussa niin mie alan pillittää. Mie kattoo välillä vähän hölmönä vieressä että mikä nyt tuli. :LOL: Mut onneks se ymmärtää eikä pie minuu ihan kahelina ku hänel jo jonkin verran on minust raskaanaolokokemustakin (esikoisen ajoilta), että tämmöstä tää raskausaika on.

Rv 8+0 (POKS!) :heart:
 
Jaahas,taitaa olla et jää kauppa reissut vähemmälle ku tää huono olo tuli taas parhaaks kaveriks :x vaikka aamulla nousin hitaasti ja rauhallisesti ylös sängystä,join vettä ennenku nousin ja söin nopeesti ku olin noussu ni silti taas mahas ällöö ja velloo ja pläh :$ kissakin tekee mut hulluks availemal koko ajan väliovee ja huutamalla tuolla :/ miten ihmees pääsen tästä olosta eroo!

Murgu ja masumonsteri rv7+4 :heart:
 
Voi Elppa :hug: Jaksuja nyt kuitenkin ja etköhän sinä pian tule perässä masun kanssa.

Täällä sitä taistellaan huonon olon kanssa. Mielialat heittelee hetkittäin ja toki tästä pahasta olosta johtuen olen miettinyt, että onko tämä nyt oikeesti sitä mitä haluaa ja välillä jopa tulee mietittyä, että ihan sama kunhan olo paranee. 24h darra ei vaan ole kiva.
Kaikki mehut kyllä tuntuu menevän johonkin tarpeeseen ja koko ajan sais olla työntämässä jotain ääntä kohti. Oon nyt ottanu omppu tunnin välein asenteen. Tosin omppu on ollu välillä pullaa, leipää, porkkanaa tai ihan mitä vaan.

Lähes kaikki raskaana olleet naiset on mulle niin mainostanu, että raskaana oleminen on ihanaa...Jep jep mä en kyllä ihan osta sitä juttua :x

Muuten kai kaikki on sitten hyvin. Wantsu huristelee viikolla 8+0
 
Elppa :hug: Jaksuja!

Etoo...*huokaus*..Ja kuten Wantsu aiemmin jo kirjoitti, koko ajan saisi olla laittamassa jotain suuhunsa. Ei ole varsinaisesti nälkä (koska etoo), mut on vaan pakko syödä jotain :/

Olo on tosi voimaton. Pikkuinenkin sohvalta nouseminen saa jo jalat vapisemaan ja heikotuttamaan. Soittelin neuvolaan aamusella että joko saisi käydä syömään rautaa, koska luulen hb:ni olevan taas tosi alhainen. On normaalistikin luokkaa 117, mut ei vielä kuulemma. Suositteli vaan monivitamiinivalmistetta jossa on hiukan rautaa mukana..mutta MultiVita Raskautta olenkin jo napsinut parisen viikkoa.

Neuvolatäti aikaisti kuitenkin neuvola-aikaa jo ensi maanantaille, jolloin sitten katsotaan mikä hb:n tilanne on. Ja kyseli huolestuneena että jaksanko olla töissä, mutta onneks olen kesälomalla..

Ja tosiaan..missä se raskauden ihanuus luuraa!!! Tuntuu että ajatukset pyörii vaan pahoinvoinnin ympärillä :(

IntoOlivia 6+1
 
Moro! Kiitokset kaikille vastanneille. Voi kun teistä jotkut on jo niin "pitkällä" raskaudessa. Rv 7-8 on jollain menossa.

Wantsu: Mäkin koitan syödä vähän väliä jotain pientä, just sen takia ettei huono olo pääse yllättään. Esikoista odottaessani oksensin yötä päivää viikoille 16 asti. Jos nyt selviäis ilman olotiloja.

Glow: Ihmeellistä toi sun kutinas? Voiko se sappihomma tulla näin varhaisessa vaiheessa raskautta? Ei kai sua nyt koko raskautta iho kutise? Voi ei, varmaan ihan pirun hirveetä.

Mielialoista: Mulla vaihtelee paljon. Mä hermostun tosi pienestä. Harmi mun ihanalle miehelle, että joutuu kuunteleen mun tuittuilua. Mulla tosin on vielä stressiä pinnassa, kun muutetaan ens la ja remontti on vielä pahasti kesken. Mua myöskin itkettää herkästi ja minuutin päästä mua saattaa jo naurattaa.

MissLuupää
 
Elppa Oon tosi pahoillani! Jaksamista :hug:

Joo-o, samaa mieltä tosta raskauden ihanuudesta :x Koko ajan pitäis laittaa jotain suuhunsa ettei etois ja sit on niin täys olo, että tuntuu et sais pistää sormet kurkkuun.. onpa IHANAA olla raskaana :LOL: Ei vaan, ei voi oikeesti valittaa, koska tää on kuitenkin niin lyhyt aika ja oikeesti on ihanaa olla raskaana, kun vaan kaikki menis hyvin :heart:

Huominen ultra jännittää niin paljon! Oispa kaikki hyvin :heart:
 
Elppa: :hug:

varasin yksityiseltä varhaisultran ja se on 12.8 :heart:
rv:t ei oikein vielä selvillä.

Etovaa oloa alkanut olla aaltoillen ja finnejä puskee :kieh:
Aamukahvit meni alas mutta täytyi välillä ihan huokaista, ettei nouse ylös takaisin.

Mutta todellakaan ei saa valittaa :heart:
Ja sitä paitsi lievää tämä vielä on. Jos esikon raskautta tämä seuraa niin ens viikolla kaulailen wc-pönttöä jo. Se se vasta onkin...
 
Elppa voimia sinulle <3 :hug:

Mä soitin tänään neuvolaan kun pelottaa niin paljon että taas menee kesken.. ajan sain vasta 11.8 aattelin että varaan sille päivälle varhaisultran jos vain saan silloin olis rv7+4.. mutta sit taas mietin että odottaisko viel viikon tosta niin olis 8+4 kun viimeksi kesken mennyt raskaus todettiin että pieni oli menehtynyt rv8-9.
huoh kun mietin liikaa.. kunpa oisais vaa olla ihan normaalisti aattelematta koko raskautta seuraavat 4viikkoa edes..

milloinkohan varsinaiset raskauoireet alkaa.. ei oo oikee mitää paisti eilen illalla vähän oli huono olo ja vatsaa välillä juilii ja vatsa iiihan turvonnut sekä rinnatkipeet mutta ei oikee muuta.. :)

tiitu ja masuasukki rv4+3
 
Elppa: :hug:

Mä en oikeen meinaa keretä käymään tällä viikolla ollenkaan lukemas juttuja, ku veljen häiden valmistelut vie kaiken ajan...

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin, paitsi alkupaino oli järkky... :headwall: Nyt sitten odotellaan np-ultraa ja jännäillään sinne asti, onko kaikki hyvin vai ei...

Yritän ehtiä ainakin piipahtamaan tälläkin viikolla... :)

Minky 8+1
 
Puoleen vuoteen ei minusta ole tällä palstalla kuulunut...On mennyt aika niin tuota Tammikuista ihanaa rinsessaa ihaillessa...Mä oon ihan täynnä rakkautta tuoho tyttöön...OOnkohan mä ihan pimee :LOL:

Mutta tosissaan...Onko täällä tämän vuotisia tammikuisia??

Meillä nyt näyttää kahden testin mukaan olevan tulossa 4 pikkunen.Mulle 4 ukkelille toinen virallinen.Hui hui..ikäeroa tulee pienille 1v2kk...oh hoh.Mut näi me kyllä toivottiinkin et pienellä välillä kaksi ja sitten mietitään mitä tehään.Sanoinkin et kun neiti tulee 6kk ni sit voisin pikku hilijaa rueta ootteleen sitä nelosta...Nyt meni vaan niin et tais tuo neiti oll reilun 5kk sai tämä alkunsa... :D
Meillä on keskenmenoja takana kolme...kaksi erillistä ja se kolmas oli tuon meijän rinsessan kaksonen... :'( Mikä tuo tähän nyt varauksen...katsotaan miten meijän käy... :snotty:
Tein ekan plussan eilen aamulla ja toisen tein tänään päivällä...kai se ois uskottava et siellä jotain itää :p viikkoja on menkkojen mukan jtn 5 vkoa...5+1 pitäis neuvolaan varata aikaa et katottas mitä siel o ja kui pitkällä...en vaa Viel oo uskaltautunu soittamaan sinne..josko tällä vkolla joku pvä. ;)

Mä oon ihan shokissa...jotenkin vaikka tätä on ajateltu..mut nyt ku se o päällänsä ni pistää vähä shokeeraamaa.Mun vanhempien lapsien ikä ero on 1v7kk ...ni kokemus saa kyl heh...virnuilemaan..et huh..onneks meit o kaks aikuista...sillon kun olin yksin. :/ Ja toi toinenki aikuinen on aktiivinen vanhempi..ei mikään käskettävä jne..tekee ihan oma-alotteisesti jne..ja on sit mulla tuo nyt sit tuleva eppuluokkalainen ja eskarilainen pieninä apulaisina jo..jotka on ihan innossaan jo tuosta puoli vuotiaastakin...ja toivovat pikkusia lisää :)
Ihana mutta silti vähän järkyttävää...Fiilikset on siis tosi sekavat.Ja ihanat...
:D :heart: :heart: :heart:

La ois jtn 20.3.2010 kieppeillä nyt näijen ei nii tasottuneiden menkkojen mukaan laskettuna.Katsotaan mitä neuvola antaa sit...tiiä häntä.Saan nähä mitä neuvolan täti tuumaa ku siitä heitettiin sille juttua sillon ku neiti synty... :whistle: :p

Toivotaan nyt että pikkunen pysy kyydissä...ja kaik menee ihan hyvin..vaikka tiedän että sokereiden kanssa joudun painimaan...tuttua hommaa se.Ja se vaiva ja tuskastelu kannatti..loppu tulos oli mitä ihanin :heart: :heart: :heart:

Jotenki on haikea olo...tuon pikku neidin kanssa.Siitä tulee sitten nii pian "iso tyttö" kun pikkunen syntyy...eikä mun aika riitä sen paijaamiseen niin kun nyt..mä pussaan sen ihan puhki joka päivä. ;) No onha mul viel 8 kk aikaa pussata sitä..ja rutistaa...on se niin ihana.
Nuo keskenmenot varmasti vaikuttaa tuohon onneen minkä koin ku neiti synty..ja se onni on pysynyt koko ajan. :heart: vanhempien lapsien kohalla tas ei ollu tilaa ja jaksamista siihen äiti lapsi rakkauteen ku isäntä oli...mikä oli...
Tää mun nykyään niin rakas aviomieheni on ihan toista maata...Ollaan muuten ihan tuore aviopari..ja tää pikkunen on vähän nii ku häälahja meille ;) :whistle: Mentiin kaikilta salaa naimisiin ihan vasta...eikä siitä etes vielä tiedä monikaan... :p he he...että semmosia...

Mä oon ihan sekasin... :LOL: Kai tää tästä selviää.Pysyy vaan pikkunen mukana...ei kyl haluis koluta km läpi...ei...se on niin.......... :/ :'(

terkuin Daizz ja sintti 5+1(mun laskujen mukaan)
 
Ihmettelen minäkin, että milloin oireet tulla tupsahtaa. Odotan kovasti..
Pikkusen vatsa kipuillut, rinnat on kipeenä ja pelottaa aivan kamalasti, että kesken menee. Vielä pitäs jaksaa odottaa monta viikkoa.
Neuvolaan en ole vielä soitellut, soitan elokuun alussa.

Itse olen hyvin liikunnnallinen ihminen ja mietinkin tuossa harrastuksiani, olen liikkunut ja tulen liikkumaan ihan samaan malliin kuin ennen raskauttakin. Miten te muut?
Vähän galluppia: jatkatko samoja liikunnallisia harrastuksia tai yleensä harrastuksia raskauden alusta, niin pitkälle kuin vain pystyt?

ilona ja tiitiäinen 4+4
 
Heipä hei! Minä taidan kans tulla mukaan :) Eli esikoista odotellaan, laskettu aika laskurin mukaan on 22.3 mut se varmaan vielä tarkentuu.. Synnärrinä pkks.

Tänään alko hurjat rv 5, oireet tuli viikonloppuna kun alkoi ellotus eli paha olo, joka kestää aamusta iltaan ja pahenee päivä päivältä. Syöminen on ainut joka auttaa :D Voisin myös nukkuu aivan koko ajan eli väsyttää ihan törkeesti!! Eli käytännössä jos voisin nukkuu ja syödä vaan niin hirveen hyvä ois :D Ja vatsa toimii myös tosi huonosti.

Vauvaa on kerran katsottu jo ultralla. TAis olla rv 4+3 ku kävin keskussairaalassa ja tarkistivat viikot, onko niinku pitäis ja sit et onko oikeessa paikassa ja otettiin samalla papa jne. Ultrassa löytyi 2mm pussukka oikeesta paikasta. Kontrolliultra sairaalassa on 31.7 jolloin siis 6+5 muistaakseni. Tarkka kontrollointi johtuu lääkkeistäni jne koska minulla tosi paha reuma.

Ensimmäinen neuvola minulla on 12.8 ja sairauteni takia joudun/pääsen neuvolassa käymään kontrollissa useammin. Mieheni kanssa huomattiin et mun pyykkilauta vatsa on jo kadonnu, eli tosi turvoksissa oon joo :x Nauroin miehelleni eilen et katotaan nii siel on useampi tulossa ku oireet tuli tosi aikaseen ja aika voimakkaasti ja vatsan kasvaminenki alko heti, tuntuu et haluttais koko ajan pitää vaan löysiä housuja koska farkut jne painaa mahaa tosi kipeesti.

Jemppi, Meillä kans auton hankinta edessä, tosin meillä jo kaksi ennestään mut miehelle joskus lupasin et sit ku oon raskaana niin vaihdetaan isompaan autoon. Miehellä ollu jo kauan autokuume mut ei o ollu toisaalta tarvetta vaihtaa ku entisellä on pärjätty. Mies ihan into piukkana nyt kattelee autoja :D
 

Yhteistyössä