+Maaliskuussa poksuvat+

Kävinpä sitten Kätilöopiston päivystyksessä, kun aamupäivällä tuli sen verran hyytymiä täynnä olevaa verenvuotoa vessassa käydessäni, että huolestuin. Nyt on vuoto jatkunut koko päivän menkkatyylisesti, ja oon ihan varma että meni kesken :'( Katsoivat siellä ultran ja sisätutkimuksen, muttei mitään näkynyt, eikä näillä viikoilla kuulemma välttämättä edes vielä mitään näkyisikään. Verikoe tänään, ja uusi maanantaina, ja vasta keskiviikkona saan lopullisen tuomion (eli onko raskaushormooni laskenut vai noussut).

Tältä erää mut voi pyyhkiä listoilta pois. Jos ihme tapahtuu, ilmoittelen itsestäni myöhemmin.

Ihanaa odotusta ja kesän jatkoa kaikille mammoille :heart: :flower:
 
Pahoittelen että etusivun päivitykset on pahasti jäljessä! Menoja hirmusti ja huomenna en kerkeä juurikaan varmaan koneelle. Koitan ottaa päivittelyspurtin lähiaikoina, huomenna illal jo kerkeen tai sitten sunnuntaina. Nyt on ainakin 3 sivua käytävä läpi uusia ja päivitettäviä... Ja jos oksetusolot antaa periks istua koneella sen aikaa :D

Olisi kovin helpottavaa jos laittaisitte noi etusivulle lisättävät tai muutettavat tiedot paksummalla niin ne on helpompi bongata kaiken tekstin seasta :)
 
Moikka

Annien, kiitos listaan lisäämisestä! Voimia oloihin.


Elppa Voi ei. Jaksamisia.

Ja sitten galluppeihin:

Kestoilu: Tällä toisella kerralla yritetään kestoilla niin kuin ekankin kanssa. Silloin ei onnistunut. Uskon, että johtui osaamattomuudestani ja huonoista vaipoista.Nyt olen päättänyt hankkia kunnon vaippoja ja ainakin pari kestovaippaa päivässä käyttää. Ugh!

Kaksosvaunut vai ei :Varmaan ostetaan uudet yksösvaunut, mutta katsotaan mitä siellä ultrassa eka näkyy..

Ikä
:Kolmenkympin luokkaa tällä ollaan ja ikäeroa tulee ykköselle ja kakkoselle 2 vuotta.

Kenelle kerrottu: Olemme kertonueet äitilleni ja anpille. Ja pari hyvää ystävääkin tietää. Varmaan kohta kaikki, kun masua alkaa jo tulla esiinkin...

Oireet:
Yritin googlata , onko eroja tyttö ja poika odotuksessa pahoinvoinnissa. Ei, että jompaa kumpaa toivoisin, mutta saisin itselleni selityksen, miksi nyt niin paljon pahempi olo koko ajan kuin ekassa raskaudessa. Olen oksennellutkin, mitä ei ekassa ollut. Olen kalpea kuin lakana ja täysin työkyvytön. Olen siis laspen kanssa kotona, mutta on niitä töitä täälläkin. Ja kaikkihan arvaa heti mikä vaivaa...

Kovasti odotan, että muutama viiko tässä kuluisi ja vähän tämä pahoivointi helpottaisi. Voihan se olla, että jatkuu loppuun asti. Ja ei sekään nyt niin paha olo, kun pienen toukan saa lopuksi painaa syliinsä ja pusutella. Minäkin olen nimet jo miettinyt, joskaan en päättänyt lopullisesti. Tykkään minäkin suunnitella ja haaveilla hirveesti eteenpäin. Sekin antaa voimia tähän oloon. Tarkoitus ei ollut valittaa, koska siis tämä tila niin toivottu, mutta eiköhän tää palsta ole juuri näitäkin ajatuksia varten.

Jos taas vaivun hiljaiseloon, keräilen voimia. Kun viikot karttuu, minäkin aktivoidun.

Kaikille ihania neuvola-aikoja ja lupaavia ultria!
 
Elppa: :hug:

Rauna:
kunhan mun pahoinvointi alkaa, niin itken täällä päivittäin omaa surkeuttani jotta anna vaan sinäkin mennä, jos siltä tuntuu :LOL:

Mä voin edellisessä raskaudessa NIIN pahoin, että monena päivänä pääsi parku. En kyennyt joinan päivinä edes seisomaan ja olin kyllä ihan kaikin puolin helkutin tuskissani. Pohdin monesti, että onko tämä sen vauvan arvoista ja välillä tulin siihen lopputulokseen, että se on siinä ja siinä. Vannotin sataan kertaan etten IKINÄ enää tee lapsia sillä musta ei ole siihen enää uudestaan, mutta tässä sitä nyt ollaan :ashamed:
 
Voi kiitos sef. Joo, kyllä se itku on monena päivänä päässyt (jo) ja kyllähän sitä miettii aivan samalla tavalla, että onko tää sen arvosta.. Mutta niin myös synnytyksen jälkeen taisin vannoa miehelleni, että tää yksi jää nyt sitten yhteen, kiitos. Ja sekin unohtui, kun vauvakuume pääsi valloilleen joitakin kuukausia myöhemmin. :headwall: Tämäki olo unohtuu täysin, kun aika tulee, toivottavsti pian.

Unohtui laittaa noi viikot:
Rauna ja LaVie 7+2
 
Tää alkais nyt päivitteleen uusia..

edit. Nyt pitäs uudet olla. Koitin löytää kaikki muutettavat lisättävät uudet. Ilmotelkaahan näkyvästi jos taas unohtui välistä :)

Nyt on pakko alkaa kehitteleen aamiaista ennen ku tulee pahempi olo.
 
Hei kaikille! :flower:

Uusi mukaan, kolmas tulossa, sukupuolesta ei tietoa, viikkoja niin vähän että ei ole vielä edes sitä musta tuntuu fiilistä ;)

Takana yks km vkolla 7, joten kukaan ei teitä lukuunottamatta tiedä.

La 15.3.2010

viikkoja näin ollen nyt 5+5 (vasta...odottavan aika on todellakin pitkä)
 
Voi Elppa :hug: , toivotaan että saat kuitenkin hyviä uutisia!

Onnea uusille tulokkaille!

Kävin viime viikolla ultrassa ja siellä näkyi ruskuaispussi, ei vielä muuta. Ultraäänen tehnyt lääkäri sanoi, että koska ruskuaispussi näkyy, ei ole syytä epäillä etteikö sieltä vauva olisi tulossa. Viikkojen suhteen tuli takapakkia, nyt mennään siis viikoilla 5 + jotain. Laskettu aika on maaliskuun puolessavälissä, suurin piirtein. Neuvolassa sitten tarkentuu. Neuvolaan en vielä ole soittanut, ajattelin että ehtiihän sinne vielä pirautella. Asun Turussa ja koska on ensimmäinen raskaus kyseessä, en tiedä koska täällä pääsee neuvolaan? Onko muita turkulaisia, jotka osaisivat neuvoa? Onko eka uä sitten vkoilla 11-12?

Olo on hyvä, paitsi että väsyttää niin kamalasti etten meinaa jaksaa pysyä hereillä! Toissapäivänä söin aivan mielettömät määrät ruokaa, huomaan että on kovempi nälkä kuin ennen. Vatsa on turvoksissa. Vielä ei ole pahoinvointia tms, mutta aamuisin on tosi heikko olo jos ei saa heti jotain suuhun. Saas nähdä miten olot tästä etenee, kunhan viikot lisääntyy.

Kestoilusta. Olen ajatellut kokeilla, mutta en ala kiihkomieliseksi. On varmaan muutakin mietittävää ekan lapsukaisen kanssa. Ja isukki ei varmasti innostu kestoilusta. Tietysti toi taloudellisuus voisi houkutella hänetkin kestoilun puolelle..

Iästä. Eli olen 26-vuotias. Vauvakuume on vaivannut 19-vuotiaasta lähtien ja nyt, lopultakin, sain "luvan" jättää pillerit pois! Ja onneksi sitten onnasi hetimmiten.

Muttamutta. Nyt pitää alkaa valmistautua iltavuoroon. Oon aivan rättiväsynyt, en tajua miten jaksan olla töissä. Mutta ehkä tuo väsymys ei vielä ole tarpeeksi hyvä syy jäädä sairaslomalle :D

Mukavia odotuspäiviä kaikille!


Sunburned, eka lapsi, rv 5+3 (?) la 17.3 ja synnäri on TYKS
 
Huh, jopas olitta kirjotelleet! Kahlasin ma aamusta tähän asti tulleet viestit :D Myöhään eilen illalla tultiin reissusta. Mie sain kylmää vettä niskaan heti reissun alkajaisiks ma iltana kun kerroin äidilleni ja hänen miesystävälle että en ota siideriä ko tulee vauva....tuli syvä jäätävä hiljaisuus ja sitten äitini totesi" niimpä tietenki, oishan se pitäny arvata" ääni oli suorastaan vittumainen siihen isäpuoeni jatkoi " ettäkö te tiiä ettei teidän tarvi koko maailmaa yksin täyttää" että reipas ja lempeä alku lomalle :LOL:
Tiesin kyllä että eivät riemusta hihku mutta paha mielihän se silti tuli.
Pahoinvointi on ollut jo 2 viikkoa seuralaisena aamupäivällä ja iltaisin. Muutaman kerran on pitäny halata pönttöäkin :)
MannaHari pömppis rv 6+5
 
Nyt on vauvalle vaipat kasassa :D

Ostin tänään 24 kestovaippaa (18 sisävaippaa ja 6 kuorivaippaa) ja kauppoja olen lisäksi hieronut 11 vaipasta. Tämän lisäksi saan tutun tutuilta (joille itse lahjoitin muutama kuukausi sitten vauvanvaatteita) heidän käyttämätä jääneet (5 kpl) kestonsa. Kaverilta ostan vielä pienet, NB kokoiset villikset :heart:
Kaikki vaipat ovat äitiyspakkauksen vaippoja, eli flanelletteja ja kuoria. Nuo kuoret ovat mielestäni ihan ykkösiä, niistä pidän siis todella paljon.

Ostin myös muutaman vauvanvaatteen, kun tuli kivoja vastaan :saint:

Asiasta vähän kukkapuskaan, joskin koskee tämä sitten uutta vauvaakin aikoinaan, niin olen pohtinut että jos vaihtaisin Liberot (joita siis käytämme yöllä) niihin Nature-vaippoihin (vai mitä ne nyt oli) jotka maatuu paremmin. Joskin niissä vaipoissahan on sitä maissia, joka ymmärtääkseni on geenimanipuloitua ja sitä kautta en nyt sitten tiedä kumpi on pienempi paha :/ Hiton kaveri, kun piti alkaa selittelemään mulla jostain geenimanipulaatiosta josta olin vielä eiliseen mennessä täysin tietämätön. Höh.

Sef ja Nöttiäinen (kyllä, nimi on vihdoin keksitty :) ) 4+5 :heart:
 
Vihdoin taas netin äärellä :wave:
Me kävimme siis tiistaina femedassa ultrassa ja pieni sydänhän siellä sykki. Uskomaton tunne :) ruskuaispussi löytyi myös ja pituutta 10mm. Muutama päivä mentiin eteenpäin eli nyt viikot 7+5.
 
Elppa :hug: :hug:

Uusille tervetuloa =)

MannaHari eipä oo vanhempasi kovin mukavasti suhtautunut pieneen tulokkaaseen :'(
Mä en ymmärrä miks jotkut suhtautuu noin ikävästi lasten saamiseen. Vaikka he ei itse lapsia toivois tai niistä eritoten pitäis niin vois ne olla iloisia toisten puolesta tai vaan onnitella kohteliaasti, eihän se oo niiltä mitenkään pois.
Silleen kyllä ymmärrän et jos on itse pitkään yrittänyt ja ei ala kuulumaan että on vaikea olla onnellinen tai iloinen toisen puolesta mut muuten en kyllä oikein käsitä, sitä paitsi jos jotkut haluaa vaikka 20 lasta niin eiköhän se oo niiden ihan oma onni joka ei oo keneltäkään muulta pois, päinvastoin musta on ihanaa kun jotkut haluat ja jaksavat hoitaa isoa perhettä:)

Täällä herättiin taas huonoon oloon. Mitään muuta uutta ei oo.Meen tekemäään nyt salaattia kun kaverit tulee tunnin päästä grillaa, hyi että kun mua etoo koko ajatus grilliruuasta :x

Metsätähti ja pienenpieni 7+2
 
Mökiltä kotiudutti! Huhkittii 2 tuntia mansikka-pellol ni sai vähä mansikoita pakkasee ja soseeks :) ja palkkiona myös aivan palneet ja tulikuumat olkapäät<3 ihanaa :D ja tää huono olo ny ei tykkää si millään eikoin helpottaa mut pakko vaan koittaa syyä vaik kuinka ällöttäs :D
Ikägalluppiin oon vm -88 :p Varmaan vois jo ottaa mahakuvaa,turvotus on oikein jo viikkojen 20 luokkaa :D

Murgu ja masumonsteri 7+2

 
Hei saanko liittyä joukkoonne varovasti.. ja hyvin pelokkaasti.. tänään plussasin.. ja pelkään niin että taaskaan ei mee kaikki hyvin jne.. haluan tämän pienen syliin saakka<3

tiitu ja masuasukki 4+1 luulisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinpressa:
Alina niinpä! Pitää ajaa yli 50 km päähän ku lähempänäkin vois synnyttää! :kieh:
Niinpä. aivan älytöntä. Me asuttiin Kouvolassa, kun esikoista ootin ja alusta asti olin ihan paniikissa siitä,e ttä joutuu lähtee niin kauas synnyttää ku muutenki pelotti se tapahtuma, kun ei tienny mitä odottaa=) leffoissa kun ne aina meinaa syntyä heti autoon=) onneks kerittii muuttaa muaalle =) ei tietty sne sairaalan takia hih
 
murgu mä just tänä iltana kattelin peilistä,e ttä ei voi vielä olla tollanen maha, suurinpiirtein sama ku esikoisesta rv. 19 paikkeilla, että ihan kiva juttu, olin aika monsteri loppuvaiheessa, tästä joudun varmaan pyörätuoliin tai kottikärryyn sit vikoilal viikoilla kun jo nyt on tällänen maha...ja neuvola olis vasta 1,5 viikon päästä, toivottavasti kukaan ei kysele enne sitä mitään, haluun eka käydä siellä ja sit alkaaki juoruilu :LOL:
 
Tervetuloa uudet joukkoon!!

Wantsu,ihania ultrauutisia :heart:

Mannahari,Aika ikävä suhtautuminen uuteen tulokkaaseen... :hug:

Sef,Ne imsevimsen kuoret on kyllä ykköset... Mulla on pojalla edelleen käytössä silloin kun suostuu selälleen menemään,mut nyt oon hankkinut housuvaippoja missä sivuissa nepparit,pitäs tehdä vaan lisää niitä...

Tänään paljastuin aika monelle kun en ottanut siideriä vaikka oli tarkotus pari nauttia meripäivillä... jotenkin kauhistuttaa et niin moni tietää näin aikasessa,kun itellään on edelleen jotenkin epäuskonen olo...kun ei oo juuri oireitakaan.
Mietin aina vaan et olikohan siinä testissä vika :ashamed: Pitäs varmaan tehdä toinen et tokenis :xmas:

 
soitin tuonne päivystykseen kun viiltäviä kipuja alavatsassa vasemmalla. Ei mitään, odottele rauhassa kotona :eek: ?Yritin pyytää että katsottas onko vauva edes oikeassa paikassa. ei kuulemma onnistu viikonloppuna.

Vuotoa ei ole (ainakaan vielä ). Toivottavasti selvitään säikähdyksellä :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
soitin tuonne päivystykseen kun viiltäviä kipuja alavatsassa vasemmalla. Ei mitään, odottele rauhassa kotona :eek: ?Yritin pyytää että katsottas onko vauva edes oikeassa paikassa. ei kuulemma onnistu viikonloppuna.

Vuotoa ei ole (ainakaan vielä ). Toivottavasti selvitään säikähdyksellä :'(
Minulla oli edellisissä raskauksissa samanlaisia kipuja ja ne todettiin kohdun kannattimesta johtuviksi kivuiksi. Eli tuo meikäläisen vasen puoli on jotenkin heikko tms. ja se tuottaa kipua. Kakkamaista, mutta vaaratonta.

Toivottavasti sinulla olisi samasta asiasta kyse ja vauvalla olsii kaikki ok :hug:
 

Yhteistyössä