+Maaliskuussa poksuvat+

Terveisiä viimeiseltä työpäivältä ennen loman alkua. Voi olla hieman tulokseton päivä tänään :D

Äitiyspakkauksesta: Todennäköisimmin otan rahana. Olen useimmiten ottanut pakkauksen ja on paljon edelleen täysin käyttökelpoista vaatetta varastoituna. Maaliskuiset saavat hyvin todennäköisesti vuoden 2009 pakkauksen.

Kestoiluista: Ei oo ollu mun juttu. Ollaan senverran liikkuvainen porukka, että vaipatuksen pitää olla helppoa. En toki väitä, että kestoilu olisi vaikeampaa ja todella kunnioitan äitejä, jotka sitä harrastavat. Ympäristöä ajatellen kestoilu olisi hyvä vaihtoehto. Laitetaan harkintaan ja aivopesua otetaan vastaan. :LOL: Jos ottaisi tavoitteeksi osakestoilun (mikäli vauvan iho sitä kestää).

Tälle vauvalle hankin kantoliinan tai rintarepun. Harkitsin edellisen vauvan kohdalla ja jäi haaveeksi. Kesällä on helppoa laittaa vauva reppuun ja menoksi koirien kanssa.

Ikäerosta: Tulee aika tarkalleen 3v 6kk.

Neuvolaan edelleenkin soittamatta. Odottelen kesäsulun päättymistä. Eipähän tässä ole mitään kiireitä.

Oma olo on ollut iha kohtuullinen. Iltaisin on lievää pahoinvointia ja siihen auttaa lenkille lähtö ja uni. Hajuaisti on herkistynyt. Olen kuten koirani: nenä vie :LOL:
 
Lilla2009 osanottoni. Voimia sinulle! :hug:

Ikäeroista, meillä esikoisen ja kuopuksen ikäero reilu 2 vuotta ja nyt tulee ikäeroksi vajaa 3 vuotta. Halusin pidemmän ikäeron että edellinen oppii vaipoista pois ja on jo helpompi kuin uhmaikäinen 2 vuotias.(vaikka musta kyllä tuntuu että lapsilla on joka vuosi joku jonkin sortin uhma, se vaan vaihtuu vähän erilaiseksi)

Tuplarattaat meillä on. En tiedä tarviiko niitä tulevaisuudessa mutta olivat erittäin tarpeelliset kun oli 2 vuotias ja vauva sekä iso koira. En olisi päässyt kunnolla koiraa viemään jos en olisi molempia saanut rattaisiin. Vauva nukkui isosiskon vieressä kun ostin rattaisiin sopivan lämpöpussin jossa oli turvavöille omat aukot. Tämä pussi oli erittäin käytännöllinen myös turvaistuimessa, ei tarvinnut pakata päälle toppavaatteita ja vyöt menivät hyvin kiinni kun ei ollut pussin sisällä paljoa vaatetta päällä, suosittelen! =) Ja jos koiraa pitää ulkoiluttaa samalla niin pitää ottaa huomioon että rattaita pitää voida työntää yhdellä kädellä, kaikkia rattaita ei voi työntää yhdellä. Tätä en itse tajunnut mutta kaupassa myyjä oli koiraihminen ja suositteli sitä mallia. Myyjä suositteli myös tätä vierekkäin mallia sillä peräkkäin olevista ei takimmainen kunnolla näe maisemia. Maksoivat uusina muistaakseni 150e.

Rintareppu meillä myöskin on mutta tuntuu ettei nuo meidän muksut siihen kauaa mahtuneet. Esikoisella taisi olla enemmänkin käytössä. Mies kanteli vauvaa aina metsässä siinä niin minä pääsin keräilemään sieniä. :D

Alina ja 7+6
 
nystymuikio : Välitäthän Lillalle munkin puolesta myötätunnon halauksen.

MoohMooh:Juuri niin. Ite kun on onnesta sekasin, se loukkaa kun kysytään onko toivottu ja pidetäänkö "se". Toisaalta ite oon joskus ajattelemattomuuttani kyselly ystävän vauvanhankkimissuunnitelmista. No nytpä tiedän yritystä olleen jo pitkään enkä jatkossa kysele noin typeriä kysymyksiä keneltäkään.

Voi kun on ihanaa olla raskaana! :) Kuinkahan kauan kestää tämä eilisestä ultrasta alkanut rauhallinen olo ilman kuulosteluja "onkohan tiitiäisellä varmasti kaikki kunnossa" ja stressaamista.

Ollaan lähössä esikoisen (1v2kk) kanssa mun kotikonnuille viikonlopuksi. En tiedä saanko pidettyä salaisuutta vai tuleeko kerrottua.

Hyvä kun tuli puheeksi tuo, että ei niitä tuplarattaita ehottomasti tarvi. Mulla on reppu ja liina. Tosin reppu ei ole kovin kantajaystävällinen, mulla se tekee hartiat kipeiksi.

Eilen Annien innosti tietämättään minut sortumaan postimyyntitilaukseen. Blogissaan hän kertoili houkuttelevista ja liian kalliista vaatteista. No minä tyydyin ale-osion tuotteisiin, joita oli myös äitiysvaatteiden puolella. :) Eli ei onneksi tullut liian kalliiksi.
 
Heippa kaikille... :wave:

Ajattelin pitkästä aikaa käydä kirjoittamassa jotain edes kun näemmä ehditte aina monta sivua päivän aikaan.. Itse olen hieman laiskistunut koneen suhteen ja päänsäryn saa koneella pitkään istumisesta...

Ai niin, uusia oli tullut ihan mukavasti.. tervetuloa ja tarrasukkia! :flower: :heart:

Menee nyt sit pikkusen omanapaseksi..
Täällä on ihan mieletön pahoinvointi, eilis aamuna suunnittelin aamupalaksi teetä ja ruisleipää, mutta en sitten kerenny kun tuli jo yltä.. Ihan älytöntä vaan miehellekki sanoin että en valita vaikka pitäisi koko päivä seisoa vessassa oksentamassa.. :kieh:
Lisänä siihen jatkuva nippailu vatsalla ja päänsäryt..
Vaan eiköhän se tästä..
Jännityksellä taas odotan ensi viikkoa. Maanantaina neuvola ja tiistaina ultra.. En sitä maanantaita niinkään vaan tulisi nyt pian se tiistai ja näkisi että kaikki on hyvin.. :ashamed:
Vaikka kuin tuntee olevansa raskaana niin kyllä se silti epäilyttää...
Vaan se siitä..
Hyvät viikonloput kaikille ja aurinkoisia kesäpäiviä! B)

-BabyHope ja Tigu 6+4-
 
Metsätähedelle kiitos kommentista mikä oli just sitä mitä hainkin :D
Sellanen lauta varmaan hankitaan,kaupunkireissuilla voi olla ihan kätsy....

Valvomisesta vielä... En tiiä onko se imetyksen kautta vai muutenkin kun äitiin erittyy jotakin hormonia mikä auttaa pärjäämään vähemmillä unilla... näin oon saanut kuulla =) Tietty jos ei ikinä koskaan lainkaan saa nukutuks niin pitemmänpäälle se käy ylivoimaseks varmaan kelle tahansa,mut sit pitää valjastaa apujoukot kehiin.
Mulla oli jossainkohtaa ongelma rauhottua nukkumaan silloinkaan kun siihen oli mahis... mut noi totaalisen uupumisen hetket oli vähissä ja kuten sanottu kyl sen normin valvomisen mikä asiaan kuuluu yllättävän hyvin jaksaa =)

Syntynyt olen vuonna-79,kolmikymppisiä juhlitaan loppuvuodesta B)

Mulla on tänään maha tuntunut kokoajan...ei nyt satu,eikä sillai nippailekkaan mut sellanen tunne kuiteskin... hajuaisti on täällä kans tosi herkkänä...vainuun kaiken.
Mut muuta ei edelleenkään =)

Neuvolaan en edelleenkään viiti vielä soittaa...ens viikolla sitte =)

Repa ja kynneli rv6 ehkä
 
Glow
Merkkiä...

Lillalle :hug: :hug: :hug:

Minne mun aamupahoinvointi on kadonnu?! heti tulee semmonen olo että onks kaikki ok?! kun oireita katoilee! Pientä kuvotusta oli kun väkisin leipää tungin suuhun aamulla, mut... :xmas: Muutenki epäusko piinaa toisinaan että "olenkohan mä nyt varmasti raskaana?" Sitten pitää muistaa ne 5 plussa testiä jotka tein :D

Mä ajattelin kysyä jos pääsisin neuvolaan reilu parin viikon päästä käväsee jos yrittäis kuunnella sydänääniä. Silloin ois rv 10 lopuillaan. Sehän lienee niin että voi kuulua, tai sitten ei :/ Eka kerrallahan ne ei edes yritä kuunnella...

Edellisessä raskaudessa mulla tuli rusehtavaa vuotoa muutaman päivän rv 8, silloin sain lähetteen sairaalaan ja ultrattiin, kaikki oli ok. Pääsipähän näkemään että on siellä mahassa elämää... Jouduin kuitenki lopulta niin monesti ravaamaan KOKSissa että nyt tällä kertaa ei huvittais...

Muakin palelee edelleen vähän väliä ihan hirveesti! mut sitte taas hikoilen ihan omituisen paljon herkemmin ku ennen!
Nälkä olis, mutta oikeestaan mitään ei tee mieli syödä :whistle:

Glow&masuhelmi 7+1
 
Laitan vielä uudestaan nämä tiedot tähän eriteltynä, niin että Annien huomaa ja lisää minut etusivulle =)

Äitimurmeli / 11.3. / toinen lapsi / Tays

Tännekin on rantautunut aamuyökötys. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita, joten automaattisesti ajattelen, että ehkä tämä on tyttö kun raskaus on erilainen kuin esikoispojasta. Aamuyökötykselle ei tosiaan tee hyvää esikoisen kakkavaipan vaihto, varsinkin kun olen ottanut tavaksi ensin haistaa vaatteiden päältä, onko vaipassa kakka. Tänään haju oli niin yököttävä, että jouduin tosissani pidättelemään oksua... :LOL: Mä luulen kanssa, että jos annan oksulle periksi niin se on sitten menoa..

Neuvolaan oon menossa 1.8. ja ensimmäinen ultra on vasta 31.8. Se on laskujeni mukaan rv 12+4. Aion myös mennä verikokeeseen, joka meijän paikkakunnalla tarjotaan kaikille odottajille sikiöseulontojen yhteydessä.

Rattaista... Me ei ostettu esikoiselle ollenkaan matkarattaita, vaan ollaan menty yhdistelmillä koko ajan. Ajatuksena oli jo aikaa, että jos toinen lapsi tulee sillai, että esikoinen tarvii vielä rattaita, niin ostetaan sit tuplamatkarattaat. Maaliskuusta ei onneks oo enää pitkä matka lumien sulamiseen, joten varmasti pärjätään matkarattailla syksyyn asti. Sit esikoinen onkin jo päälle 2 vuotias, joten sit voidaan ottaa seisomalauta tms. käyttöön.

Ikää minulla on 28 vuotta ja asutaan Tampereella.

Äitimurmeli ja Pikkuinen 6+1
 
Vaikka nyt onkin jo yli puolenpäivän.
Onnea taas uusille plussanneille. Kyllä tulee vilkas maaliskuu!
Ja :hug: kaikille tarvitseville, erityisesti Lilla 2009!

äitiyspakkausta en aio tällä kertaa ottaa. Ostan sillä rahalla vauvalle kunnollisen haalarin kevääksi ja jotain muuta tarpeellista. Tytön pakkauksesta on kaikki vielä tallessa ja hyvässä kunnossa, joten ne menevät tälle tulokkaallekin.

sisarusrattaat olen ajatellut ostaa kun ikäeroksi tulee 1v9kk niin ovat sitten käytännölliset. Meillä on kyllä ERGO-reppu, johon olen ollut tyytyväinen, mutta talviaikaan ulkoillessa koen sen hankalaksi. Nyt kesällä aiotaan käyttää sitä esim. asuntomessuilla kiertäessä, niin ei kummankaan tarvitse jäädä tytön kanssa ulos odottelemaan.
Rattaiksi olen ajatellut Emmaljungan Kangaroo sisarusrattaita ja siihen lisävarusteeksi sisarusosa ja vauvankoppa. Hintaa niille tulee, mutta ei auta, olen kova ulkoilemaan ja kulkemaan kaupungilla, niin välineet pitää olla hyvät.

Vakuutus Meillä on tytölle ja otetaan tälle vauvallekin ennen syntymää. Vakuutusyhtiö meillä on Nordea ja kattava vakuutus tuntui olevan. Hinta vaan nousi heti kun ikää tuli 1v täyteen, kun silloinhan monet menevät hoitoon ja sairastaminen alkaa. Meidän on tarvinnut käydä vain kerran tytön kanssa lääkärissä, joten ilmankin olisi pärjätty, mutta lapsista ei koskaan tiedä niin parempi varautua.

Valvominen mietityttää meitäkin, mutta haluttiin kuitenkin lapset pienellä ikäerolla. Meidän tyttö on aina nukkunut yönsä hyvin. Mitään vaivoja hampaitten tuloa lukuunottamatta ei ole ollut, mikä olisi häirinnyt yöunta.

Sitten tähän omaan oloon. Tänään on tarvinnut oksentaa vain kerran. Iltaa kohti tuntuu olo aina huononevan, tietenkin väsymyksellä on osansa. Kuitenkin tuntuu että pahaolo aaltoilee. Joinain päivinä on tosi huono olo ja joinain tuntuu ettei raskaana ollakaan. Pistäää mietityttämään kovasti. No onneksi tiistaina on neuvola ja jos sais sen ultrankin niin mieli rauhoittuisi jos siellä jotain tuntuisi olevan.

Jaksuja kaikille. Pian ollaan jo tosi hyvillä viikoilla!

T:yxäiti ja toukka 7+4
 
Tuosta kestoilusta vielä... En oo mikään kiihkoilija, mutta ajattelen näin, että vähentämällä jätteen määrää teen lapsille parempaa maata asua. Jos jokainen ajattelis näin ja käyttäis vaikka edes kerran päivässä kestovaippaa (ku se yksikin kesto päivässä meinaa tosiaan jo 365 kertisjätettä vähemmän vuodessa), niin jätteen määrä vähenisi jo ihan tolkuttomasti. Pienillä teoilla voi tehdä hyvää luonnolle. Meidän laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä kärsii jälkipolvet.

Sitä paitsi mun mielestä kestojen käyttö ei ole juuri sen työläänpää kuin kertisten. :/ (Tai noh, mähän käytän vain osittain..voihan se työläämpää olla jos kokonaan on kestoilla) Varmaan, jos ei kauheesti tiedä kestojen käytöstä niin ehkä helposti tulee siitä semmoinen mielikuva. Jos jotakuta kiinnostaa tutustua aiheeseen enemmän, niin esim. http://www.kestovaippainfo.fi/ löytyy tietoa.

=)
 
Kylläpäs tänne tulee tekstiä vauhdilla, ei meinaa perässä pysyä ja ehtiä kaikkia lukemaan. Mut hyvä että on aktiivinen pino =)

Mua olis tänä aamuna nukuttanu ihan sairaasti, kun kuopus heräs 7 jälkeen, en olis millään jaksanu vääntäytyä ylös, vaikka olis suht hyvin nukuttu yö takana.

Eilen kävin töissä vähän kuikuilemassa, kun sinne pitäis parin vkon päästä mennä. Ja jouduin sitten pomolle myöntämään, että raskaana ollaan, kun hän sitä suoraan kysyi. Vaikka ei ollut vielä mitään aikomusta asiasta kertoa. On kyllä aikaisemmin ollut puhetta, että kolmaskin lapsi saa tulla. Mutta tosi mukavasti asiaan suhtautu, vaikka en ehdikkään nyt olla kun sen puoli vutta töissä, kovasti silti toivotettiin töihin tervetulleiksi. Mutta ehkäpä helpompi näin, ei tarvi salailla ja keksiä tekosyitä neuvolakäynneille.

Kestoilusta on ollut puhetta. Mä en aio niitä käyttää, oon siihen liian laiska. Muutenkin tuota pyykkiä tulle ihan kiitettävästi. Kun sais kuopuksen vaipoista eroon, ennen vauvan syntymää, ettei olis kahta vaippaikäistä. Vielä se vähän huonosti sujuu.

Meille kun on kolmas lapsi tulossa, niin vaikka tää lapsi on kovasti toivottu, niin kyllä mä kans välillä mietin, että mitenkähän mä pärjään kolmen lapsen kans. Onhan vanhin lapsi sillon jo yli 6 vuotta kun vauva syntyy, et kai se siitä sujuu. Ja vauvan syntymästä 5 kuukauden päästä esikoisella alkaa eskari, et sithän sitä ollaan aamupäivät kahden lapsen kanssa. Mut mietityttää se välillä silti.

Tällästä täälä

Tipi75 ja masuasukki 5+3
 
Vuosimalleja kyseltiin, itse edustan siis mallia -83 :D

Soitin tänään äitiysneuvolaan ja koska en tiedä tarkkaa viimeisten kuukautisten alkamispäivää (vaikka ei se monella päivällä voi heittää) niin pyysivät että kävisin ultrassa. Joten varasin ultran ensi viikon torstaille. Tuolloin on viikkoja oletettavasti 5+3 eli saapi nähdä mitä siellä näkyy vai näkyykö vielä mitään kun on niin vähän viikkoja vasta.

Ensimmäiset oireet ovat saapuneet, eli liitoskivut. Ei hyvä, jos jo näillä viikoilla alkaa mutta minkäs teet. Kunhan saisin vielä hetken olla ja elää ilman sitä pahoinvointia.

Joko olette nimiä pohtineet?

Mä vedän näissä raskauksissa aina ihan täysillä eli suunnittelen kaikenlaista jo heti alussa :LOL: Näinollen nimiäkin on jo pohdittu ja jos tulokas on poika, niin etunimi rupeaa olemaan aika selvä. Onkohan tämä jokin "merkki" sillä viime raskaudessa (tyttö) emme pojalle millään sopivaa nimeä löytäneet. Nyt tytön nimi tuntuu vaikeammalta, tosin vain siksi että hyviä vaihtoehtoja on niin monta, kun taas pojalle ei hyvää tahdo löytyä.

Sef + vielä vaan nimetön 4+4
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
glow... miks miä en oo saanu lähetettä koksiin vaikka oli vuotoa edellisessä raskaudessa ja sitä edellisessä kun meni kesken :eek: Epistä :D
niin, oisin voinu tarkentaa että pääsin KOKSiin terkkulan kautta, en neuvolan. Terkkulassa mua kohdeltiin aivan veemäsesti :kieh: siis se vastaanottotyyppi oli todella nuiva tyyliin "no voi voi, tässä taas yksi yli herkkä mamma potilaana" tällä tuskin oli omaa kokemusta raskaudesta :headwall: mun mielestä tohon ammattiin kyllä kuuluis olla hitusen verran ymmärtäväinen! Niin, kävin sitte terkkulan lääkärillä, joka ei arvatenkaan osannut sanoa yhtään mitään! vaan passitti Kotkaan.
Soitin siis eka neuvolaan, josta ohjasivat ( rohakisivat! ) terkkulaan menee.

Voi kökkönen sentään, kun nälättää ja pitäis syödä ennenku tulee tosi huono ja heikko olo mut ei tee mitään mieli.

Kaiken huipuksi mun äiti ja äsken anoppi toi TAAS mansikoita!! ne on ollu ennen mun suurta herkkua, mut nyt oksettaa koko mansikat :ashamed:
Äsken oli appivanhemmat kylässä, mutta en saanu niille viel kerrottuu uudesta vauvasta... ne niin touhotti tuon meijän pikkusenkanssa...
Pitänee pakastaa ne mansikat...

Ainiin, mie oon -82 syntyny.

NIMIÄ, tokihan niitä on mielessä kävässsy, kuten esim. Henni, Elvi, Elsa... Ai, pitäiskö tästä päätellä että mulla on "tyttö olo" :D
 
Kertokaapas kun löydätte sopivan ruoka-aineen/välipalan jonka napsaista suuhun kun alkaa pahoinvointi hiipiä? Hedelmät ja salaatit ei pidä yhtään nälkää eli jotain tukusampaa mutta kuitenkin välipalamaista ja terveellistä.
Onko muillakin muuten sitä että kun tekee itse ruoan niin se ei sitten meinaa maistua yhtään kun on ensin niitä ruoankäryjä haistellut. Tai sitten kun edellisenä päivänä jokin maistuu niiiin herkulliselta niin jos sitä seuraavaksi päiväksi jää niin ei sitten enää menekään alas.
Tuntuu että yksinkertaiset ruoat on nyt in. Ei mitään monimutkaisia tai mausteisia ruokia jotka yleensä on special-aterioita vaan ihan tavallisia miedonmakuisia ruokia tekee mieli. Anopin vähänsuolaiset ja vähämausteiset ruoat maistuu nyt paremmin kuin omatekemät.

(.) olo täällä on kohtalaisen hyvä paitsi että lamaannuttava väsymys iski parin päivän tauon jälkeen ja verenpainekin taas laskusuunnassa.

Ei-kestoilusta poden huonoa omatuntoa. :ashamed:
 
Ikägallupiin mie oon vm. -86 eli täytän 23 vuotta loppuvuodesta.

Mul oli esikoista odottaessani alkuraskaudessa aika runsastakin vuotoa, niin mä pääsin terkkakeskuksen kautta KOKSiin ultraan ja lisäksi vielä Kuusankosken aluesairaalan naistenpolillekin ultraan. KOKSissa silloin mulla diagnosoitiin keskenmeno, mutta eipä se sitten ollukaan keskenmeno ja se selvis siis sit Kuusaalla "jälkitarkastuksessa" ku siellä ultrassa sydän tykytti ja kaikki olikin niinku piti - vuodoista huolimatta. Nyt toi "keskenmeno" leikkii tuossa miun vieressä :D

Alina78, Glow ja käsittääkseni vielä Repa teilläki synnärinä näköjään KOKS eli ehkäpä ollaan sitten samaan aikaan siellä :D

sef ihailen sua, kun pystyt näin alkuraskaudessakin jo suunnittelemaan kaikkea ja eläytymään raskauteen niin täysillä! Mie en pysty vielä :ashamed: Sit vast ku tiiän varmuudella, että tuol massussa on elämää ja kun ollaan nää riskiviikot ohitettu, niin sit vast pystyn alkaa jo vähän suunnittelemaan ja vain nauttimaan täysillä raskaudesta!

Prinpressa & Piipiäinen 7+4
 
Näin juuri. Ja eikös Kuusankosken synnäri just remontoitu ennen kun se suljettiin, näin muistelisin? No, jollain, aika monellakin, paljon pidempi matka mutta kun muutenkin on vähä huonoja kokemuksia sieltä. Ehkä ens keväänä menee ilman huonoja fiiliksiä. =)
 
Miä asun kyllä tässä koksin läheisyydessä,mut en diggaa siellä olosta kyl... toivottavasti pääsee nopeesti pois synnytyksen jälkeen.

Mun piti mennä toteemaan keskenmenoni yksityiselle... sairaalasta vaan meinasvat et ei mikään km voi olla,kun ei vuotanu tarpeeks ja kivut oli eriaikaan jne :headwall:

Nimet on valmiina jo :D Pojan nimikin oli aikoinaan.... :saint:
 
Moi!

Mä kerron tän nyt heti kun vielä muistan :D eli mä siis päättelin niistä tilastoista jonka joku ihana ihminen jonka nikkiä en nyt muista tänne laittoi että täl raskaudella on jo erittäin hyvät mahdollisuudet jatkua loppuun asti =) Ja vaikka en oo vielä ultrassa käynyt (enkä oo ees sinne neuvolaan saanut soitettua) oon nyt ihan habby habby :D (joo pitäkää vaan hulluna) :ashamed:

vm -83

nimiin joo meillä on jo nimet valmiina, mies on toivonut tyttöä jo ensimmäisen lapsen odotus ajasta lähtien ja päätti sille nimen ja mä oon aina päättänyt poikien nimet kun oon niitä toivonutkin niin et valmiina on.Mä oon jo aika varma et mikä nimi pojalle tulee, mä oisin laittanut sen jo esikoiselle mut silloin se nimi oli niin IN et halusin vähän erikoisemman ettei sitten koulussa oo samalla luokalla 3 Annea ja 4 Jania niin kuin mun luokalla (noi ei kyllä ollut ne nimet mitkä mä valitsin, vaan mun luokalla oli oikeasti ala-asteella 3 Annea Ja neljä Jania 18 oppilaasta).

Mulla on tää pahoinvointi vaan lisääntynyt ja nyt ei enään edes jatkuva syöminen poista sitä hetkeksikään vaan se vaanii ihan koko ajan taustalla välillä phentuen ja hetkeks lieventyen.Poikien odotus aikana mul ei oo ollut mitään näin kamalaa oloa :x
No pääasia että vauvalla on kaikki hyvin, kunhan siellä yksiössä vaan asuu joku, aika vahvasti kyllä tuntuu siltä.
Ja sit uusina oireina on tullut lämpimänruuan etominen, aamupäivällä ja nyt iltapäivälläkin jäi lämmin ruoka syömättä kun se eto niin pahasti (mä luulen et mun salaisuus huomenna paljastuu kun kaveri perhe tulee meille grillaa ja mä en pysty mitään lämmintä syömään kun pelkkä ajatuskin ällöttää) mut huoneenlämmintä ja kylmää voin syödä.Poikien odotusaikana mä en pystynyt syödä lihaa lähes ollenkaan (jauhelihaa erittäin vähän vaan ja harvoin) nyt tuntuu et hedelmät,vihannekset,jugurtti ja leipä, rupee olemaan ainoita mitä voin syödä.
Eilen kun sutin sitä suklaata niin hetken se oli hyvää mut sit se alkoi tökkii ja tänään kun leivoin mustikkapiirakkaa ja söin sitä poikien kanssa niin alkoi ällöttää eli ei makeetakaan pysty syömään.Mies ehdotti et ois sulatettu tänäänkin sitä suklaata niin ei :x
Aika rajalliseks rupee käymään nää mun ruuat ja kun kuitenkin koko ajan pitäis jotain puputtaa ettei pahoinvointi ota ihan valtaa.

Nyt täytyy mennä :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 7+1
 
Fantaihana mä haluaisin kertoa ensimmäiseksi lapsille, ne kyllä huolehtii varmasti sen asian leviämisestä ja siinä se ongelma vähän onkin kun en kuitenkaan ihan heti haluais ihan kaikkien tietävän, mut luulen et tää ei kovin kauaa pysy salassa...
 

Yhteistyössä