+Maaliskuussa poksuvat+

Hei!

Mahtava viestiketju maalisodottajista! Olen espoolainen äiti ja plussattu jokunen viikko sitten. Olen luultavasti rv8 ja nla on elokuun puolessa välissä. En ota seulontaa vaan käyn normaaliultrassa, joten siksi myöhempi ajankohta sopii hyvin.

Ensimmäisiä oireita olivat rintojen aristus ja jokunen viikko sitten alkoi kuvotus. Todella lievää verrattuna teihin muihin, jotka joudutte oksentamaan. Tsemppiä teille! Maha on kasvanut kiitettävästi vaikka ollaan vasta n. 2kk odotusta vartottu. Tämä kun on toinen raskaus, niin näkyy helpommin.

Emme ole vielä kertoneet kellekään, paitsi tietty täällä hyvät naiset :) Tarkoitus on kertoa piakkoin kasvotusten lähimmille ja ihan ensimmäisenä omalle tyttärelle. toivottavasti ottaa asian positiivisena eikä negatiivisena.

Olen ollut tosi väsynyt ja jaksanut hädin tuskin käydä töissä. Illat ovatkin menneet maatessa. Menin lääkäriin, kun olin liian heikko (=jalat tärisi pienestä kävelystä, ei pystynyt keskittymään/ajattelemaan kovin syvällisiä, nuutunut olo, ruokahaluttomuus) ja selvisi, että kärsin anemiasta eli minullakin kuten Mimmuraisella , on liian alhainen hemoglobiini (113). Rautakuurilla siis ollaan.

Tsemppiä Äitimurmelille ja muille samassa tilanteessa oleville!

Oikein ihanaa odotusta kaikille maalismassuille!!
:flower:
 
Tervetuloa uusille!

momtoo, minun pitäisi käydä tällä viikolla vielä rautakokeissa (lisäksi mm. kilpirauhaskokeita yms.), mutta sitä varten pitäisi olla 12h syömättä ja juomatta :$ ! Saapa nähdä kuinka onnistuu, kun on tuo pahoinvointi sen verran kovasti vaivannut, ettei tekisi mieli olla syömättä kovin kauaa. Toivottavasti mullakin alotettaisi mahd. rautalääkitys, jos se vähän helpottaisi väsymystä ja pahoinvointia.

Mites muut, millainen on ollut päivän vointi? Mulla on ollu tänään hyvä päivä, sain imuroitua, pyykättyä ja käytyä kaupassa. Myös 1,5h:n tirsat tuli nukuttua :saint:. Mulla kyllä yleensä oksetus ja närästys alkaa illalla, viimeistään nukkumaan mentäessä. Toivottavasti tämä yö ei olis yhtä paha kun viime yö..
 
Hali-onnea kovasti!
Tervetuloa uusille! Kiva saada lisää maaliskuisia odottajia. Eikös se olekin niin, että maaliskuussa syntyy eniten vauvoja. (9kk juhannuksesta...
=) ) Joskus olen kuullut, tiiä sitten pitääkö paikkaansa.

Tänään tuli mansikat pakastettua ja vielä mansikkakermakakku tehtyä. Nam!
Ja mikä parasta, tänään oli eka neuvola. Siellä se pienen pieni sydän sytkytti. Harmitti vaan, kun oli sijainen siellä, joka ei kunnolla osannut ultrata, mutta sen verran, että näkyi se tärkein! Ja 2kg oli painoa tullut..kääk! Ensi viikolle antoi sitten jo lääkäriajan, kun olen tarkemmassa seurannassa. Äitipolille jo lähetettä laittoi, koska siellä varmaan joudun sitten käymään seurannassa.

Onko kellään muuten varattuna syksylle etelänreissua? Meillä olisi lokakuun alussa lähtö, mutta saa nyt sitten nähdä, miten lähdön kanssa käy. Toi nöf-nöf-flunssa on niin valtoimenaan..Vaikka kyllähän sen saattaa saada ihan kotimaassakin, mutta..miten lie. Pitää jutella asiasta lääkärin kanssa.

Aika hyvä on ollut vointi tänään...se puolenpäivän-pahoinvointi oli ja meni. Eka kerran käytti vatsan ympäri, mutta kun en osaa oksentaa niin en osaa. Nyt on kyllä väsymys ihan kamala, mutta pitää vielä muutama homma koneella hoitaa, ennen kuin luovutan.

Miiru80, 7+2

 
Pikaisesti hilppasen tätä kautta. Yökkäily töissä jatkuu, lisänä hermosärky selässa joka vihloo jalkoihin vasemmalta puolelta. Mut yökkäily pahinta. Kolme yötä enää ultraan! Saa nähdä jaksanko siihen asti töissä olla kipuine tuskine ja yökkäilyine :(

LM & pirpana 6+2

Ai niin!! Kerroin äiteelle ja isille ilouutiset eilen, tai äiti soitti maanantaina ja puristi musta tiedon ulos :LOL: Sano et ties jo viime viikonloppuna et oon raskaana ku kuulemma ihan näytän siltä, siis ei o vatsa kasvanu mut jostain muusta se arvas. Olivat ylionnellisia tietenkin ja jännäävät perjantaita vähintään yhtä paljon ku minä ja avokki. Perjantaina kerrotaan sit miehen vanhemmille jos kaikki ok.
 
Oon 6 raskausviikolla ja ensimmäistä odotan. Laskettu aika on maalikuussa. En kyl viä osaa arvailla et onko tyttö vai poika :D . Avokin kans ei olla viä uskallettu kertoo kellekkä ku pelkään et sit jotain tapahtuu :ashamed: . Tätä on niin kovasti toivottu ja eikä oo millään meinannu tärpätä, siks vähän yllätyinki ku positiivinen tuli :D . Mut onnee kaikille muillekki odottajille :flower:
 
Huomenta!

Meillä oli eilen ultra, kun sitä pikkuvuotoa on ollut. Tiitiäinen voi kuitenkin hyvin 1cm mittaisena. :) Lääkäri sanoi, että hormoonit voivat tehdä vuotoa, josta ei enää onneksi tarvitse olla huolissaan!Äitimurmelille ja muille jännityksessä oleville toivon vastaavanlaisia uutisia.
Sain mukaan verikoe lähetteet. Missähän välissä olisin ehtinyt nuo kaikki hepatiitit saada, kun ne on esikoisen aikana poissuljetut. No tietenkin ymmärrän, että on ne hyvä kuulua rutiinikokeisiin. Seuraava neuvola on 24.8.

LA siirtyi ja se on nyt 14.3.
 
Huomenta!

äitimurmeli kurjaa kun neuvolan sijaistätsy oli noin tunteeton :hug:

Glow jaksuja pojan kanssa :hug:
Imetätkö?jos oot syönyt jotain mikä käy sen masuun tai ootko antanut jotain uutta ruokaa maistaa?Miten teidän ilta meni?

uusille tervetuloa

Jemppi oon iloinen sun puolesta:)

Ihanaa kun tää on niin aktiivinen ketju:)
Mä olin eilen neuvolassa ja paljon oli sitä pelkkää kaavakkeiden täyttämistä ja juttelua. Ja sain ne nettitunnukset sinne pikkuhaikaraan et voin käydä ite sairaalalle täyttämässä tietoja mun raskauden kulusta kun ennen piti täyttää se paperinivaska ja toimittaa neuvolaan rv20 ja ne sit lähetti sen sairaalaan.

Paino:+1,900g (ihme et tällä syömisellä oli noussut vaan noin vähän)
RR: 119/76
Turvotus:-

pissaa tai hb ei otettu koska 12.8 on se alkuraskaudenultra ja siellä käyn samalla labrassa ja sitä ennen pissalla niin siitä ottavat loput tarvittavat tiedot.
Muutaman opuksen antoivat mukaan:)

Pahoinvointia on edelleen ja siitä opuksesta luin et se yleensä hellittää 10.-12. raskausviikoilla tai viimeistään 14. viikkoon mennessä:)

Metsätähti ja pienenpieni 9+0 :heart:
 
kukkaistyttö
hei vaan taas..

oireet..Mitkä oireet??? Rintojen särky poissa, kuvotusta ei ole.. on pari kertaa ollu mut ei enää, väsy ehkä vähän mutei normista kovinkaan poikkea.

jotenki pelko takamuksessa et kaikki ei oo kohillaan... viimeks sama homma ja sillo mun tuntemukset osu kohilleen.

noo pian sen saa selville.

kukkaistyttö ja 7+0
 
Tervetuloa uudet odottajat ja onnea odotukseen! :wave: :heart:

Täälläkin ultra-aika saatu ja se on 14.8. Jouduin siirtämään muutaman päivän myöhemmäksi kun varattu aika ei sopinut mutta onneksi oli vielä vapaa aika jäljellä. =)

(.) olo aika samanlaista kuin jo pidemmän aikaa. Aamulla ihan ok mutta iltapäivästä iltaan vaihtelevasti huono tai huonompi. Tänään jotenkin sellainen masentunut olo kun kaikki pyörii tämän raskauden ja olon ympärillä. Tekis mieli tehdä vaikka mitä mutta kun ei jaksa. Muutenkin tuli taas sellain fiilis että mitä sitä on tullut tehtyä kun raskaaksi hankkiutui. :eek: No, se ajatus varmaan nopeasti taas kaikkoaa. =)

Tsemppiä kaikille joilla murheita ja pelkoja. :hug:

Alina ja 9+4 |O =)
 
Huhhuh. Työmaalle palattu :attn: Täytyy sanoa, että kyllä tää tuntuu vähän puuskuttavalta hommalta. Mut yllättävän hyvin oon jaksanu. Pahoinvointi tuntuu vaan kiertämisenä ENKÄ oo TÄNÄÄNKÄÄN vielä oksentanut...tosin ehtiihän sitä vielä :LOL: Yritän nyt jaksaa oikein sinnikkäästi kuukauden töissä ja sitten joko alkaa 3 viikon kesäloma tai sitten määräaikanen sopimus päättyy. Kumpikin käy vallan mainiosti, kun en täällä erityisemmin viihdy muutenkaan ;)

Jemppi & murunen 8+5
 
Hei kaikille!

Ensinnäkin onnea kaikille plussaneille ja tsemppiä kaikille odotukseen!
Nyt vasta uskalsin ilmoittautua tälle puolelle, kun eilen käytiin ultrassa ja siellä pieni sydän läpätti vinhaa tahtia :)

Olemme toivoneet lasta jo yli 4 vuotta, käyneet muutamat tuloksettomat lapsettomuushoidotkin. Näiden lääkäreiden mukaan luomuraskaus oli lähes mission impossible. Kuinkas sitten kävikään? Yllätysplussa tuli pari viikkoa sitten ja nyt ollaan rv 6!
Laskettua aikaa ei ole virallisesti annettu, mutta nettilaskureiden ja nykytilanteen perusteella 20.3. lienee aika lähellä totuutta.

Vaikea uskoa todeksi ja nyt vain kädet ristissä toivoo, että kaikki menee hyvin.

Tietoja ketjun alkuun tulee tässä:
Ninni-74 - esikoinen - SEKS

Aurinkoista päivää kaikille!

Ninni-74 ja vaavi 6+0
 
Moi kaikille! Pääseekö vielä mukaan?

Me saatiin viime pe plussa ja nyt viikkoja 5+4 kasassa. Mulla on tosin pidempi kierto niin voi jonkin verran heittää. Kuukautisten mukaan, jos kattoo laskurilla LA olisi 27.3.2010. Mietin kauan pitäisikö ilmoittautua huhtikuisiin, kun näin myöhään laskettuaika on, haluisin kuitenkin tulla teidän joukkoonne ihan siitäkin syystä, että vuoden 2008 maaliskuinen meillä jo on =) Hän on nyt ihan pian 1,5-v poika ja hänen lisäkseen meillä on myös 5v poika ja 3v tyttö. Vauvat on meillä syntyneet aina noin viikkoa ennen niin todennäiköisesti tämä pikkunelonenkin maaliskuussa syliin saadaan, jos kaikki hyvin menee..

Oireita ei mullakaan vielä hirmuisesti ole. Pientä kuvotusta jos ruokaväli menee pitkäksi ja hampaiden pesu saa kunnon yökkäyksen. Vessassa saa ravata usein ja silloin tällöin olen ottanut päiväunet. Yleensä olen ollut raskauksissa todella pahoinvoiva ja oksenteleva melkein puoleen väliin saakka, joten pieni pelko on missä oireet viipyvät.

Ensimmäinen neuvola on parin viikon päästä. Täällä on alkuvuodesta tullut uusi seulontatutkimus ja mahdollisuus on osallistua verikokeisiin ja yhteensä neljään ultraan (2 alussa ja kaksi keskivaiheilla). Tai normaaliin 12-13 viikon niskapoimuun ja 20 viikon rakenneultraan. Toi seulontatutkimus on antanut paljon positiivia tuloksia ja sitten on pitänyt punktiolla vielä varmistaa. Niiden odottelu on kestänyt 3 viikkoakin ja siinä vaiheessa jo tuntee vauvan liikkeet. Vauva on ylensä ollutkin täysin terve, verikokeiden tuloksiin nähden. Täytyy vielä tarkasti miettiä kumpaan sitä itse osallistuu. Ensimmäistä ultraa tai sydänäänten kuulemista jo odotan!! Sittten uskaltaa uskoa tähän ihanuuteen varmasti todeksi :heart:

27.3. Jade-neljäs-TAYS
 
Glow
Parempi päivä täällä. Ilta oli eilen pojunkaa jo ihan ok, sisko tuli avuksi!! =) Yön nukku tosi hyvin. Tänää jo kahdet päikkärit vetässy. Voikohan 5kk rokote vieläki vaikuttaa?
En imetä enää, eikä oo nyt uusia ruokiakaan kokeiltu. Esikoinen oli niin maailman rauhallisin ja viihtyi lattialla ym. että tuo toinen vaikuttaa todella kipakalta tapaukselta!

MIIRUko se kyseli reissaamisesta? Ei oo nyt suunnitelmissa mutta viime lokakuussa oltiin 3 vk Thaimaassa kun odotin pojua. Raskautta ajatellen lennot ja reissu meni aivan loistavasti! =) poju siis syntyny helmikuussa 2009. Sillon ei tietty ollu mitään sikainfluenssa juttua, mutta tokihan sitä piti varuillaan olla kaikesta muustakin ja kattoo mitä söi ja missä söi. Ilmasto oli meikäläiselle kun tehty =) selkäkivut yms. katosi samantien reissussa.

Tänään vaihtu sitten rv 10 :heart:

Ei juurikaan oloja, silloin tällöin yht´äkkiä tuntuu et nyt just tulee oksu, mutta vessaan kun pääsee niin eipä tulekaan...
 
Moikka taas!

Eka neuvola siirtyikin jo huomiselle. Vatsakipujen ja huimauksen vuoksi.

Miten toi la sit määräytyy kun mulla onkin ollut kierto 25-26 pvää. Tiedän et hedelmoittyminen on tapahtunut 19.6. + siittiöiden elämisaika :D

solmussa käsittääkseni 7+2 tai sitten enemmän :ashamed:

PÄIVITYKSEEN SAA LISÄTÄ SAIRAALAKSI LKS!
 
Joka päivä olen lueskellut juttujanne mielenkiinnolla, mutta itsellä ei ole ollut mitään lisättävää. Huonoa oloa täälläkin, ja töissä ei jaksais millään olla. Tosissaan joudun skarpata että jaksan sinne lähteä joka päivä.

Sairaalani on myöskin SEKS, Ninni-74: mulla myös nettilaskurin mukaan LA 18.3. ja kun meillä sama sairaala niin saapa nähdä ollaanko yhtäaikaa pullautuksella =) Harmi kun siellä alkaa nyt se remontti, tai kivahan se on että saavat uudet tilat mutta ei päästä me vielä niistä nauttimaan. Ai niin, ja erityistä tyttö- tai poikaoloa ei vielä ole. Oon vaan aatellu, kun esikko poika, että tuskin mua tullaan ikänä tytöllä siunaamaan :ashamed: Pääasia kuitenkin, että olis terve!!

Mötkylä 6+5
 
En ole päivittelemään kerinny ku tää viikko on menny hääjärjestelyissä ja tulee meneen viel ainaki tää ja huominen.
Mutta KIITOS et ootte laittanu selkeesti noi päiviteltävät :) Katon jos tänää illal kerkeen ku typy menee unelle :)
 
Onko kuinka moni jo kertonut töissä? Miten sen teitte ja mikä oli vastaanotto? Mä en vielä ole, ajattelin odottaa vko 10 ja neuvolaan ennenku kerron. Mutta pelkään että musta näkyy se jo ja ne arvaa aikasemmin itse, mutta eivät kehtaa kysyä. Mitä mieltä ootte, pitäskö jo kertoa?? Ei yleensä pomon kaa puhuta henk.koht. asioista, ni en tiedä miten ottasin puheeksi, jännittää...

Ai niin ja siis oon vasta rv 6+5...
 
Hei vaan kaikille :)

Ja tervetuloa kaikille uusille =)

Hetimiten omanapaisia neuvolakuulumisia eiliseltä. Täti oli kerrassaan sympaattinen ja ihana. Otti miehenkin huomioon koko ajan ja kannusti mukaan seuraavallekin kerralle, sekä tietysti kaikkiin ultratutkimuksiin. Mukaan tuli hirmuinen kasa esitteitä ja DVD.

Hemoglobiini oli laskenut ihan kuten arvelinkin ollen vaan 107. Ilmankos on ollut väsy ja vetämätön olo. Sain heti käskyn alkaa syödä Obsidania, vaikka lisärautaa ei suositella ensimmäisellä kolmanneksella. Lisäksi kävin äskettäin labrassa verikokeissa. Alhaisen hempan takia tsekkaavat jotkut rautavarastot, B12 vitamiinin ja verenkuvan.

Paino oli entisellään ja verenpaineet ok. Perjantaina sitten ultraan. Niin..ja laskettu aika aikaistui neuvolan laskurin mukaan päivällä. Annien, korjaatko minun tietoihin LA 13.3..

Miiru, mahtavaa että teidän neuvolassa on hyvät vehkeet kun syke kuuluu jo nyt. Meillä laitteista kuuluu kuulemma vasta rv 11 jälkeen. Meillä oli eilen myös puhetta tuosta reissaamisesta kun harkittiin Pariisiin lähtöä syksyllä. Täti oli sitä mieltä että raskaana olevat luultavasti rokotetaan syksyllä. Rokotteenhan pitäis tulla joskus syys-lokakuussa. Ja jos oireita tulee niin hetimiten yhteys lääkäriin jolloin annetaan Tamiflu-kuuri.

IntoOlivia 7+4 =)
 
minä en oo kertonut kenellekkään. En edes vanhemmillekkaan. Enkä kerro, ennen 12 vkon niskapoimu ultraa.

Katoin muuten just noita kahta aiempaa nla.korttia, ei oo paino noussut yhtään viikolle 16 asti kummassakaan raskaudessa, vaan laskenut vaikka olinkin syönyt normaalisti.

Ei sitä iloa voinu olla tällä kertaa?? :D
 
Ninni-74 Oikein paljon tervetuloa :wave: Tosi upeeta, että saitte pienen ihmeen luomuna aikaiseksi :heart:

Jade80 Tervetuloa :wave:

Tervetuloa myös muut uudet, jos joku unohtui välistä :wave:

mötkyläkerroin jo töissä, kun saikkulapuissa luki raskausoksentelu. Pomo otti tosi hyvin vastaan ja samoin työkaverit. Esimies sanoi vielä tänään, että kai me voidaan nyt kaikki iloita ja elää mukana :eek: Jäin ihan suuauki, kun se on aina ollu ihan vihattu ja nyt yhtäkkiä letkauttaakin noin. Eipä sillä, olin tosi ilonen asiasta ja ei tartte töissä peitellä huonoa oloa ja älytöntä syömistä :heart:

l.l
Kai toi omanapa pitää kääntää tonnäköseks, kun ei meinaa enää omat housut mahtua jalkaan (yhdet mahtuu, ne veromodan :LOL: )! Eilen kaveri kävi tuomassa mulle mammavaatteita lainaks ja voi luoja miten hyvältä ne voi tuntua, kun ei purista mistaan. Iltaisin alavatsa näyttää jo pieneltä vauvamasulta :heart:

Ensimmäinen työpäivä melkein takana. 1½h enää. Hiljasta on ollut enkä oo paljoa saanut töitä aikaiseksi, mut pikkuhiljaa kai alan yrittää aktivoitumista.......

ps. En oo oksentanut!!! Jemppi vs laatta tänään: 1 - 0 :kieh:
 
Tervetuloa uudet mukaan, ja , ihana kun teilläkin luomuylläri! (Meilläkin oli hoitotauko meneillään!)

Työnantajalle en ole kertonut vielä. Varmaan sitten ensi kuun lopulla, tai miten nyt pystyy masun piilottelemaan. Harvoin työnantaja on edes paikalla.

IntoOlivia, sydämen lyönnit nähtiin, ei kuultu. Täällä harvemmin sitä kuuntelulaitetta edes käytetään, yleensä ultrataan. Täällä on niin ihana, kun joka neuvolakäynnillä on ultra, kun toisin paikoin tuntuu olevan vain muutaman kerran ultraus. Mitä oli neuvolantäti mieltä teidän reissu suunnitelmista?

Josko vähän lähtis ulkoilemaan...virkistyisi vaikka. Meni toi päiväuniaika ohi, kun sain tyttösen nukkumaan ja itelle tyynyn hyvin pään alle, niin johan se ovikello soi....mutta se hyvä puoli siinä oli, että sain valmiiksi siivottuja mustikoita, nam!

Miiru 7+3


 

Yhteistyössä