+Maaliskuussa poksuvat+

Huomenta!

Hui, olettepas te kirjoitelleet paljon parin päivän aikana! :eek: En edes enää muista mihin piti kommentoida :ashamed:

Äitiyspakkauksesta- tulee tosiaan se 2009 pakkaus, joten en usko että otetaan, kun on vuoden 2007 pakkaus vielä "uudenveroinen", eli vaatteet hyvässä kunnossa paria ruokaläikkäbodya lukuunottamatta :) Tosin poikavärinen on.. (salaa toivon poikaa taas :D).

Vauvavakuutuksesta - otetaan tällekin vauvavakuutus, siitä on sitten hyvä jatkaa lapsivakuutukseen kun koko perhe on keskitetty samaan vakuutusyhtiöön. Saamarin kallista |O

Just oli kahvipöydässä keskustelua siitä, miten yks hoitaja on raskaana, eikä kukaan ollut huomannut kun on löysä valkoinen takki.. Sitten pari työkaveria sanoivat, että he kyllä näkevät lähes aina, kun joku on raskaana, vaikka olis ihan alussa. Yritin jutella mukavia mukana :D Kerron tosiaan vasta kun on pakko. Itse olen äitiyslomansijaisena 4.1.2010 asti, eikä tämän raskauden takia varmaan sopimusta jatketa, jos jatkuu hoitovapaana :(

Vieläkään ei oireita. :|

Elppa & "alokas" 5+3
 
Heippa!
Eilen lääkärissä tehtiin vain sisätutkimus jossa lääkäri totesi kohdun olevan sopivan kokoinen viikkoihin ja että tuntuisi sikiö(alkio) olevan oikealla paikalla.

Neuvolasta oli lähetetty esitietolomakkeet joiden mukana tuli sikiöseulonnasta tietoa. Uutena tuli minulle se, että täällä pääsee nykyään jo 10-14 viikolla ultraan, jonka lisäksi saattaa äästä vielä np-ultraan! :eek: Joten, voipi olla että säästämme omat rahamme ja yritämme saada varhaisultran heti tuonne rv10 tietämille. Seulontoja en itse haluaisi tehdä vauvalle, mutta mennään aika paljon myös miehen ehdoilla kun hänelle ensimmäinen ja myönsi että on aika jännittävää :heart:

Kestoja käytin kakkosesta ja aion ehdottomasti käyttää tästäkin pikkuisesta. Mummulassa ym saa käyttää kertiksiä, eli kiihko en sen asian suhteen ole kuitenkaan :D

Muille kertomisesta.. Eilen sai miehen äiti, täti ja sisko tietää. Eli lähisuvulle nyt kerrotaan, ne kuitenkin saisi tietää jos huonostikin vielä kävisi.

Vakuutusta en tiedä, että otetaanko. Kahdesta se oli turha, mutta uskaltaako nyt olla ottamatta..?

Äitiyspakkauksessa vähän sama juttu kans, itse en sitä halua mutta jos mies haluaa, niin sen saa :D Onhan siinä oma fiilis kun sitä hypertelee, muistan sen esikoisesta.

Neuvola olisi viikon päästä perjantaina ja sinnekin mies tulee mukaan vaikkei siellä oikein mitään vielä tehdäkään :D :heart: Ihanaa kun on oikeasti mies, jonka kanssa voi hiukan hössöttää mut :heart: a silti osaa pitää jalat maassa :heart:

Tsemppiä kaikille joilla kanssa vielä hiukan huolia, kyllä se tästä iloksi muuttuu!:hug:

Pikkarainen ja 6+4
 
Huomenta! Aamukahvit on nautittu (ja ne luojan kiitos vielä maistuukin :D), joten olen lähes hereillä :)

Seulonnat Kiinnostaisi kyllä. Etenkin lääketieteellisessä mielessä, mä tykkään aivan valtavasti saada tietoa erilaisista lääketieteellisistä tutkimuksista, miten ne tehdään, miten niitä tulkitaan jne. Mutta ensisijaisesti tietenkin lapsen hyvinvointi kiinnostaa. En ole asiaan vielä kovin paljoa perehtynyt, pitäisi etsiskellä netistä tietoa noista seulonnoista.

Kestovaipat Tähän täytyy kyllä myöntää, että ei ainakaan tällä hetkellä houkuta.. Olen kyllä aiheesta lukenut ja tietoinen kestojen erinomaisuudesta (mm. lapsen iholle, luonnonsuojelulle jne) enkä ajattele kestojen olevan vain luontohihhuleiden päähänpinttymä (kuten muutama tuttuni ajattelee, valitettavasti..). Itsellä vastustuksen syynä on puhdas LAISKUUS ja tunnen tästä väistämättä huonoa omatuntoa. Joten voipi olla, että omatunnon kolkutuksen vuoksi käytän kumpiakin. Saapi nähdä.

Vakuutuksesta Ei olla vielä miehen kanssa asiasta keskusteltu, mutta voisin uskoa että vakuutus otetaan. Tästäkin pitäisi lukea lisää..

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti ja näin tekee varmasti moni muukin esikoista odottava. On siinä vain se jokin juttu <3 Olen 15-vuotiaasta saakka innoissani odottanut aina uuden pakkauksen julkaisua (tiedän, säälittävää :ashamed: ) ja kaverin (toisen samanlaisen :D) kanssa niitä vertaillut useasti.

Kerrottu on nyt mun perheelle (isä, äiti, sisko ja veli), minun mummille, parhaalle ystävälleni ja ihanalle (ainoalle) äiti-ystävälleni (hänellä siis 1v pikkuprinssi ja toinen tulossa). Todennäköisesti lauantain polttareista loput läheiset ystävät arvaavat, kun en ota alkoholia ja olen tupakoinnin lopettanut. Olen tosin päättänyt, että ei se haittaa. Tuo polttariporukka koostuu kuitenkin niin läheisistä ystävistä, että heidän kanssaan on ihana jakaa kaikki ilot ja surut.

Mitäs vielä. Ei kait ihmeempiä :p Tänään on erityisen hyvä olo, johtuisiko eilisen panadolista vielä? Koko viikon ollut alaselkä kipuileva ja eilisen helsingin reissun jälkeen jumahti siis ihan totaalisesti. Oisko se sitten HYVIEN yöunien ja rentoutumisen jälkeen jotenkin rentoutunut niin, ettei kipuile enää ollenkaan :) En siis valita, ihanaa!

Ainiin! Mun paino on noussu ihan kamalasti :ashamed: Vaikuttaako toi turvotus muka niin paljon? En tykkää yhtään. Olen kattonu tosi tarkkaan mitä syön, kun koko ajan tekee jotain mieli syödä. Rasvaset ruoat ei maistu yhtään ja aika paljon oon syöny kasviksia. Ärsyttää jo senkin takia, että laskin kaverin kanssa, et jos painaisin neuvolakäynnillä 66kg niin joutuisin todennäköisesti siihen sokerirasitukseen. Ajattelin, ettei ole mitään ongelmaa kun vielä viikonloppuna painoin 62kg (joka sekin oli vähän enempi ku normaalisti). Tänään aamulla painoin kuitenkin jo 65kg, MITÄH? En siis stressaa painonnoususta niinkään, vaan siitä etten tahtoisi siihen sokerirasitukseen.. (pituutta on muuten 163). Sanokaas nytte että tää johtuu vaan tästä turvotuksesta ja turvotus laskee ens viikolla (ennen häitä ja mun tiukkaa hääpukua!). Apua, on mulla typerät ongelmat..

edit: lueskelin taas uudelleen ja näköjään BMI-raja olikin 26, eli painoraja siis mulla 69 eikä 66. Mutta silti.

Nyt lopetan tän megapäivityksen taas ja siirryn tekemään illan kokousta varten selvitystä habbo-hotellista. Nice :)
 
Kiitos kaikille myötätunnosta! Kerroin tosiaan tälle läheiselle jo yritysaikana että kolmas saa tulla kun hän sitä suoraan kysyi. Jo silloin sain kylmän reaktion vastaani ja osasin sitä aavistaa kun raskaudesta tulee totta. Toki toivoin että olisi parin kuukauden aikana osannut asennoitua siihen toisella tavalla mutta ei. En olisi kertonut jos hän ei olisi suoraan kysynyt tälläkin kertaa. No vauva on meidän eikä sillä loppujen lopuksi mitään väliä mitä muut ajattelee! Pahalla mielelle joskus ajattelen että ei kai se ole meidän vika jos meille suodaan useampi lapsi ja ovat saaneet hyvinkin nopeasti alkunsa. Tiedän, toisen raskaus ja onni voi olla vaikea paikka toiselle. Ymmärtää yritän ja pysyn omista tuntemuksista hissukseen.

Äitiyspakkauksesta, toisaalta haluaisin ottaa sen kun sitä on tosiaan niin ihana hypistellä. Siinä ei vaan taida olla mitään järkeä kun on vaatetta ja tavaraa tosi paljon ennestään sekä tytölle että pojalle. Montaa tavaraa ja vaatetta on kaksinkappalein. Emme ottaneet viime kerrallakaan pakkausta.

Valitettavasti taitaa laiskuus tulla minullakin eteen kun puhutaan kestovaipoista. Onhan tässä vielä aikaa sitä miettiä ja tutustua aiheeseen tarkemmin.

Vakuutuksista Aiemmilla kerroilla ei ole ollut vakuutusta ennen syntymää. Syntymän jälkeen täytyy kyllä ottaa koska aina tulee niitä korvajuttui ja olen käynyt yksityisellä molempien lasten kanssa. Meillä vaan kävi niin huonosti että molemmilla ehti tulla ensimmäiset tulehdukset ennen vakuutuksen ottoa joten karenssissa ollaan vieläkin korvajutuista. Tyhmyydestä sakotetaan! Silti käyn yksityisellä vaikka maksaa.

(.) Olo on ollut aika hyvä. Ilmeisesti vaikuttaa tuo kun paineet hiukan nousseet ja alapaine varsinkin on noussut 46->60. Tällä hetkellä olen kyllä erittäin tyytyväinen olooni, välillä raskaus muistuttelee vähän selvemmin itsestään ja hetkittäin on jopa loistava olo(tosin aika harvoin).

Ja painonnoususta vielä. Mulla taitaa ennemminkin paino olla laskenut kuin noussut. Vatsa kyllä pömpöttää. Esikosta painoa tuli ekaan neuvolaan mennessä 4 kiloa ja toisesta vajaa 2. Yritän ettei paino nousis niin paljoa kun on tuota pyöreyttä ja hiukka liikaa ennestään. :ashamed: Pitäs lenkille mennä mutta kuka jaksaa lähteä tuonne 27 asteen helteeseen kuntoilemaan. Tulis jo syksy. =)

Alina ja 7+5 :wave: |O
 
Keryomisesta Me ollaan aateltu ottaa siihen ultraan asti jos vaan pystyy, mut pahoin pelkään että äite vkl mökillä alkaa kommentoimaan mun turvotuksesta ja kyseleen syytä ni sit varmaan pitää kertoo :D Ja se ei oo mikään helppo juttu,äite on hyvin monta kerta todennu mulle et lapsenlapsia ei vielä huolita et katotaan niitä sitte 10 vuoden päästä :ashamed: Mut toivotaan ny parasta sitten et ottais asian hyvil mielil,täs kuitenkin ois kiva et vois tukeutua omaan äippää :D En sit taas tiiä et miten appivanhemmat asian ottais..Ehkä hieman lepposammin..
Kerhoon siirtyminen Vois olla aika hankalaa ja tähän pääsee niin helposti ja tuskin vuodan täällä synkimmät salaisuuteni ni tää käy ihan hyvin :)
(.) omaan napaan ei uutta,eilen kovasti oksetti ja melki halailin ekan kerran pönttöö ja nyt ois taas vähän sellanen fiilis masus :x

Murgu ja masumonsteri rv 7 *poks* :heart:
 
Elppa,Erittäin normaalia...mulla oli esikoisesta pientä vuotoa.

Alina :hug: Ikävä tuo läheisen suhtautuminen :(

Painonnousu,esikosta oli jo ekalla nla kerralla painoo tullut reilu kilo :eek: Eli turvotusta...kärsin siitä muutenkin. Nyt mulla on kaikenkaikkiaan lähtöpaino pienempi kuin viimeks....

Joku huolehti jaksaako pienen kans valvoa...voin kertoo et kummasti sitä äiti vaan jaksaa. Imetys on siitäkin huippu juttu,et sillä saa ipanan useesti hiljaseks nopeesti yöaikaan ja unet jatkuu... Nukkumattomuuteen tottuu ajan kanssa ja loppujenlopuiks vauva aika on ihan järkyttävän lyhyt. Se kannattaa pitää mielessä sit heikkoina hetkinä ;) Meillä poika nukku ekat 2kk öisin,mut sit kehityksen myötä alko hulinat ja ilmavaivat häiritsi 10kk ikään asti öisin :/ Nyt on rauhottunut ja nukuin henk.koht. ekan kokonaisen yöni pojan syntymän jälkeen varmaan kk sitten...
 
Repa- juu, onneksi on normaalia. Aina vaan tietty huolestuttaa :( Meillä kans poika 1v.1kk - ekat kuukaudet (3-4) nukkui hyvin, kunnes tuli tuttiralli, sit taitojen mukaan erinäiset aktiviteetit pitkin pinnistä :) Kyllä sitä jaksaa, ja jos ei jaksa, niin se on täysin anteeksiannettavaa, sitten pyydetään apua!

Odottakaapas vaan sitä loppuraskauttaa: pissalla käyt 1-10 kertaa yössä, se jotenkin totuttaa luonnollisesti siihen "vähän väliä" heräilyyn :)
 
Tiitiäisellä on kaikki kunnossa ultran mukaan! Viikot tosin menivät taaksepäin, eli n. 5+ on todellinen tilanne. Tarkennellaan sitä sitten myöhemmin. Sydän näkyi sykkivän, vaikka mittaa oli reilut 2mm. :)

Ikävistä ja ajattelemattomista kommenteista: Itse loukkaannuin ekan raskauden aikaan erään kaverin tökeröstä kommentista. Myöhemmin kuulin, että hän oli yrittänyt lasta jo pitkään ja aihe oli liian rankka. Hän ei oman pahan olonsa vuoksi voinut edes näytellä olevansa iloinen puolestani.
Kivalta ei tuntunut sekään, kun pari uutisen kuullutta äityi onnittelujen tms. asemasta kysymään oliko raskaus suunniteltu! Oli tai ei, mitä se kenellekkään kuuluu (meillä oli).

Elppa : Niinpä! Se wc-ravaaminen ja muu valvominen loppuraskaudesta antaa hyvää harjotusta vauvan kanssa valvomiseen. Meillä Sanni piti potkunyrkkeilytreenejä aamuyöstä (n klo 2-3)mahassa ollessaan. Samoihin aikoihin hän synnyttyäänkin heräili syömään yms. Joten mun oli hyvä tottua moiseen. :p
 
Moi taasen!

Paljon saatte kyllä tekstiä aikaan pienessä hetkessä, ihanaa kun on aktiivinen ketju!

Vakuutuksista vielä, meille ne on ainakin tullu enemmän kun tarpeen, lapsilla on korvatulehduskierteitä, vanhin 4x putkitettu, kakkonen 5x, tytöt kerran et kolmonen menee varmaan syksyllä uusintaputkitukseen. Sitten on atooppista ihoa kaikilla, nyt on jo onneksi ne helpottanu, kiitos kesän, ettei ihan älyttömästi tartte rasvata. Yhdellä infektioastmaa ja kahdella ruoka-aineallergioita ja ku täällä ovat lyöneet hanskat tiskiin jo lasten korvien kanssa ja infektioastman takia ollaan keskussairaalan asiakkaita niin kyllä useampi satasen saa kulumaan. Just saatiin 6kk ajalta vakuutuksista rahaa niin tulihan sitä 600e :wave: Et se on ihan riippuvainen siitä miten sairastetaan ja miten kykeneväinen tk on. Me ei käydä tks kun ihan pakon edestä, ei saada asianmukaista hoitoa ja lasten tulehdukset vain pitkittyy. Ja kun niitä korva"vikaisia" on neljä, niin en riskeeraa jo vanhempien hyvinvoinninkaan takia :) Joten vitosesta en odota yhtään sen kummempaa korviensa suhteen :x

Ikävää suhtautumista Alina saanut ystävältään :/ Onhan mekin yhtä sun toista kommenttia saatu kuulla, joko taas, tartteeko teidän yksin koko maailma täyttää, tiedättekö ehkäisystä, lestadiolaiset ym. Ja me ollaan uskovaisista kaukana :whistle: Nyt en tiedä miten kommentoivat, kukaan tuskin pääsee pätemään Taas?!?! kommentilla kun ikäeroa kuitenkin tulee melkein se 3.5v. Ja kun mekin on lisäännytty helposti, no tätä vitosta tehtiin 6kk niin onhan siitä kuulu. Siskoon on menny suurinpiirtein välit kun on lapseton, lapsettomuudesta kärsivä ja toivoi ekan lapsen aikana meille keskenmenoa. Että tapahtuu sitä täälläkin, valitettavasti.

Jaa-a, pesulle sais lähteä, käyn esikoisen kans korvakontrollis, yksityisellä :wave: Kk edellisestä putkituksesta niin tsekkaavat et kaikki on ok :)

Lahja Lintikka ja Tirppa, oliko nyt sit se tasan 5??
 
Kai sitten minäkin uskaltaudun mukaan... Elikäs laskettu aika olis näillä näkymin 11.3., joten nyt on koossa viikkoja 6+0. Ja synnyttämään olis tarkoitus mennä Taysiin. Liittyminen joukkoonne on ollut jo pitkään mielessä, mutta jotenkin taikauskoisesti en ole uskaltanut...

Ennestään meillä on poika, täyttää tämän kuun lopussa vuoden, joten ikäeroa lapsille tulisi noin 1 v 6 kk. Ihan hyvä ikäero mielestäni, vaikka vähän kauhistuttaa miten arki sitten alkaa sujumaan. Mutta jos muutkin pärjää niin miksen minä... =) Keskenmenon pelkoa on täälläkin, mutta ekan kohdalta muistan, että ihan normaalia nämä tuntemukset. Ja toisaalta ajattelen, että keskenmeno tulee jos on tullakseen, eikä se ainakaan murehtimalla parane. Tähän asenteeseen auttaa paljon se, että on jo ennestään yksi lapsi. Vähän on tullut verensekaista tuhrua, jollaista esikoisen odotusaikana ei tullut lainkaan, mutta toivon silti, että pikkuinen jaksaa kyydissä. :)

Esikoista odottaessani raskaus sujui täysin ongelmitta, jaksoin olla töissä äitiysloman alkuun asti, ja kävin jopa työhaastattelussa 40+6 viikoilla ;). (Ihan kiusallani menin, kyllähän se oli aika itsestään selvää ettei mua valita, kun just oon saamassa lapsen. Mut ajattelin aiheuttaa vähän pohtimista, kun ammattitaidollisesti mulla olis kyllä ollu ihan hyvät saumat...)

Hmm... mistäs olittekaan keskustellut. Vakuutuksista ainakin, meille esikoisella on vakuutus, joten otetaan varmaan seuraavallekin. Äitiyspakkausta tuskin otetaan, kun ennestään on jo paljon tavaraa esikoisen jäljiltä. Vielä ei olla kerrottu raskausuutisista kenellekään, yritetään pitää salaisuus ekaan ultraan asti. Veikkaan kyllä ettei onnistu, sillä maha näyttää siltä kuin olisi viikkoja kasassa yli 20...

Paljon olen ajatellut sitä, että seuraavan lapsen kanssa olen viisaampi joissakin asioissa. En esimerkiksi anna vauvan nukahtaa tissille, sillä esikoisen kanssa siitä muodostui aikamoinen ongelma, kun iltasin vaati tunnin tai kaksi tissittelyä unen saamiseksi. Tämä johtui paljolti siitä, että esikoinen ei huolinut tuttia ollenkaan. Tässä suhteessa yritän olla myös viisaampi seuraavan lapsen kohdalla, tarjoan tuttia heti alusta alkaen. Esikoisen kohdalla sitä jotenkin pelkäsi imetyksen epäonnistumista, ja tuttia tarjottiin vasta yli kuukauden iässä. No eihän se sitten kelvannut, kun äitin tissi oli paljon kivempi... :LOL: Ja muutenkin uskon, että toisen lapsen kohdalla sitä osaa suhtautua paljon rennommin asioihin.

Mukavaa että maaliskuisia on kertynyt näin paljon. Esikoisen kohdalla keskustelupalsta kuihtui, johtuen lähinnä tuosta kerhoutumisesta, johon itse en ollut halukas. Mutta nyt olen viisaampi, ja olen valmis liittymään kerhoon, jos sellainen perustetaan.

Äitimurmeli ja Pikkuinen, 6+0
 
Glow
höh, jokatoinen aamu oksettaa ja jokatoinen ei :whistle:

mä kerroin mun äidille ja aattelin että se kauhistuu, kun meiän vauva on vasta 5kk että "nytkö jo toinen vauva, tai siis kolmas lapsi?" mutta hänhän rupes taas itkee ihan onnessaan :D
en sit pystyny pitää salassa ultraan asti :whistle:

oi vitsi, joku oli jo tuplat ostanu :flower:
mä oon pähkäilly vasta et mitkä ois hyvät!! ei kauheen isot mut kuitenki hyvät kelillä kun kelillä... ja mielellää vaihettava työntösuunta... emmaljungan ceroxit on nyt meillä "yksikkönä" niistä tuplaversio vois olla ihan jees, vaikka ei taida olla ihan pienimmästä päästä ne?
Naapuri tuossa äskettäin puhui että aikoo myydä heidän tuplat pois... en tiiä merkkiä mut on kehunu niitä kovin. Näyttää kyl hyviltä. Tiiä että siitä saisin helposti ja halvalla tuplat. Niissä vaan ei oo vaihdettava työntösuunta, pelkästään lapsen kasvot menosuuntaan ja mä haluaisin et ois toisinpäin(kin) .

ÄITIYSPAKKAUSta en ota. Vauvan vaatteita on aika lailla, jos tulee tyttö nii sit ostetaan tyttövaatteita :heart: toki nuo pojan vanhatki menee... Sijotan vaik sen rahan niihi tuplii...

ALINA :hug: Jos se sun tuttu on kateellinen?

glow&masuhelmi 7+ =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Rattaista... Meillä jää ikäeroksi siis 1v10kk...pärjääkö tuon ikäinen jo sellasella seisomalaudalla?Kun ei yhtään kiinnostais ostaa enää uusia menopelejä :/

Sama vika :| Mä funtsin että suurimman osan ajasta mennään rintareppu pienellä + rattaat isommalle- systeemillä. Mun tuurilla uusin tulokas ei viihdykään repussa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Rattaista... Meillä jää ikäeroksi siis 1v10kk...pärjääkö tuon ikäinen jo sellasella seisomalaudalla?Kun ei yhtään kiinnostais ostaa enää uusia menopelejä :/

Sama vika :| Mä funtsin että suurimman osan ajasta mennään rintareppu pienellä + rattaat isommalle- systeemillä. Mun tuurilla uusin tulokas ei viihdykään repussa :whistle:
Niin joo,mullakin olis liina olemassa.... :xmas:
 
Miä oon kans pohtinut noita juttuja et mitä teen toisin tämän ipanan kanssa ja mulla se lähinnä kiteytyy siihen,et annan mennä omalla painollaan,enkä stressaa et oppiiko sille ja tälle tavoille,vaan niin mennään miten helpoiten homma luonnistuu.... tavoille kerkee opettaa sit myöhemminkin,einakaan esikolle ei oo jääny mikään vauva-ajan ns.huono tapa,vaan itestään on sit iän karttuessa jäänyt pois =)
 
Moi taasen massun kasvattelijat :)

Ihan ekaks Lilla2009 pyys sanomaan,ettei tule enää ketjuun,hänet voi poistaa.Ikävien tapahtumien takia raskaus päätty.Ei pystyny itse tulla kertomaan.

Ja omaan (.).Ihan hyvin menny nyt,oikeaa puolta joskus vihlaqsee ku nopeaan esim.sängyssä kääntyy.Huono olo ainaki väistyny nyt taka-alalle.Väsy edelleen aika kovaa.
Eilen soitin ekan neuvola ajan,joka on sitte 14.8.Sillon on tasan 10 rv.Sit melkeen heti se np- ultra. Pakko vaan jaksaa odottaa :D
Ja mie ainaki haluaisin ottaa äippäpakkauksen,ollaan molemmista kyllä otettu,mut vaatteet on kiertäny tutuilla ja osa jääny matkalle.
 
Voi Lilla2009 :'( Jaksamisia kovasti :hug:

Äitiyspakkausta
en ota sillä siellä ei ole oikeastaan mitään muuta kuin ne kestovaipat ja makuupussi joita tarvitsemme. Meillä kun tuota ikäeroa on tosiaan niin vähän niin kaikki tarpeellinen on vielä tallella seuraavaa varten. Niitä vaatteita meillä ei enää ole sillä en niistä alunperinkään hirmuisesti pitänyt ja oelnkin antanut melkein kaikki eteenpäin.

Niistä tuplarattaista vielä senverran, että me ostimme Emmaljunga twin cerox 360 -tuplat, jotka siis näyttävät tältä: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00130-0922_lim_full.jpg
Niissä on heittoaisa jonka lisäksi käännettävä ratasosa joten voin työntää niitä joko pikkupyörät edessä (kesällä) tai isot pyörät edessä (talvella) siten että lapset ovat kasvot minuun päin. Tämä on ERITTÄIN suuri plussa noille rattaille. Lisäksi ne ovat juuri nyt lastentarvike-nimisessä liikkeessä -30% alennuksessa.
Joku pohti noiden kokoa. Omasta mielestäni ne olivat äärimmäisen kapeat. Tosin aiempaa kokemusta en omaa, joten ei hirmuisesti ole mitään mihin verrata. Kannattaa käydä kiertelemässä, eiköhän jokainen tuplia tarvitseva löydä omaan käyttötarkoitukseen sopivat :)

Sef + vielä vaan nimetön 4+3
 
Lilla2009 Osanottoni :hug:

Elppa Mullakin oli viikonloppuna ja alkuviikosta vähän vuotoa (just valkkarin mukana). Meni kuitenkin ohi ja lääkärin mukaan normaalia. Jaksamista :hug:

Repa Kiitos mielipiteistä valvomiseen :hug: Kai sen kaiken tosiaan jaksaa "hyvin", kun on omasta pienestä kysymys :heart:


).(
Ei tää meinaa mennä ohi.. Lämpöä pitelee edelleen siinä 37,4c:ssa. Voiskohan johtua tosta raskaudestakin? Pitääkö se lämmöt vielä näin "korkealla"? Oon myös miettiny, et voisko tää väsymys tulla raskaudesta vai onkohan tän raskauden ja flunssan summa. En oo nimittäin oikeestaan maanantain jälkeen noussut sängystä. Tänäänkin kävellyt sängyn, sohvan, jääkaapin ja vessan väliä :ashamed:
 
Lillalle voimahali surun keskelle :hug: :hug:

Repa kyllä pärjää.Meillä on nyt tuo nuorempi 1v10kk ja kävelee jo kaupalle ja takaisin muitta mutkitta (matka on 1km yhteen suuntaan) että en suosittele ostamaan tuplia.

äitimurmelille tervetuloa mukaan:)

valvomiseen mun on vaikea kestää pidempi aikaista valvomista vaikka on kuinka oma lapsi kyseessä. Kuopuksen vauva-aikan vaikutti kyllä paljon se että kun vauva rupes yöllä valvomaan niin esikoinen päätti samaan aikaan lopettaa päiväunet ja ne nukkui aina ristiin siihen asti kun esikoinen vielä nukkui, joten valvoin 24/7.No oli siinä se hyvä puoli et esikoinen sai paljon yksilöllistä huomiota ja varmaan siks sopeutu niin hyvin vauvan tuloon.

JEMPPI mua paleltaa jatkuvasti eli luulen et mullakin on ruumiinlämpö koholla vaikka en oo mitannutkaan ja uskon että se kuuluu alkuraskauteen:)

Anoppi toi tänään mansikoita ja niitä pussitin ja pistin pakastimeen, nyt illalla meinasin sulattaa suklaata ja dipata niitä mansikoita siihen :p
Kerroinko jo et en sitten saanut aikaisiksi soittaa tänään sinne neuvolaan, no sit ens viikolla.
Mut nyt meen suklaan sulatukseen:)
 
Valdemaria
Toi on muuten ihan uskomattoman törkeetä! mä en kehtais kysyä kun parhaalta kaverilta, että oliko suunniteltu tapaus. Multakin ainakin yksi hyvänpäivän tuttu / kaveri kysyi tälläistä ja vikkoja kun meni eteenpäin, ja hölisin siinä jotain hankkimsiatni vaunuista, niin kaveri vielä huudahti, että "täh? siis aiotteks pitää sen?"

sille ei vissiin menny kaaliin, kun olin asiasta iloinen ja vauvahankintoja teen, että kyllä meille vauva tulee :LOL: MUTTA
[/b] tää tyyppi on itse lapsivastainen, eikä kuulemma koskaan halua lapsia ja on pistämässä äijäänsäkin vasektomiaan. (ehkäisykeino) eikä kuulemma mieli muutu "sit kolmenkympin jälkeen" =)

Ikä on tietty sivuseikka, mutta minkä ikäsiä mammoja täällä joukossa pyörii? Itse olen s.-85

Ikäeroja
joku kysyi ja meillä esikoinen maaliskuussa n.2,5 v
 
Moi kaikki!
Kauheasti oli asiaa tullut. Ikävästi käynyt Lillalle :'(
Meillä ikäeroa tulee 1v7kk, vaunuasioita en ole ehtinyt miettimään. Meillä on rintareppu, liina (en osaa käyttää ) sekä kantorinkka+ normi vaunut. niillä varmaan mennään. kaveri kyllä sanoi että antaa lainaks tuplat jos joskus tarvitaan, eli kai nekin voisi ottaa tuohon pyörimään.

Ei olla kerrottu vauvasta vasta kun molempien parhaille ystäville. ke olis ultra niin sen jälkeen sitten. tai 3vko päästä on pojan 1v synttärit siellä olis kiva kertoa kun kaikki paikalla, mutta tuskin maltti riittää sinne asti..

niin ja mä oon 31v.

Poppeli ja Taimi 5+6
 
Osanottoni Lillalle :hug:

Meillä tulee ikäeroa 3v9kk.
Tänään se oksettava olo sitten alko, vielä tänään olo pysy poissa kun keskityin muihin asioihin. Ja väsymys oli tänään jotain aivan järkyttävää heti aamusta ja vuorotyläisenä piristyn tietysti iltaa myöden joten nyt ei ole mikään kiire nukkumaan, tosin kello on täällä vasta 21.

Milloin olette ajatelleet kertoa lapsille uudesta tulokkaasta? Poika ilmotti sunnuntaina että hän tarvii vauvan jota hän vois hoitaa. Ihan pikkasen mua hymyilytti. Mietin asiaa siltäkin kannalta että jos on oksettava olo niin en todellakaan halua että poika änkee syliin niin että vatsaan tulee painetta ja sit myöhemmin et hän ymmärtäs että masuvauvaa pitää varoa. Tietysti ei ole mitenkään vielä ajankohtaista toi kertominen, kunhan mietin.

Millon se np ultra oikein on, muistelen että olis jotan rv 13-14 paikkeilla ja rakenneultra sit joskus rv 22 paikkeilla. Koneesta loppuu ihan just akku ja sähköt on poikki, kuten täällä yleensä on, joten en nyt heti pääse tutkimaan asiaa.

Fantaihana 5+3
 
Ultrista- 2007 mulla oli np- ultra rv12 ja rakenneultra rv19. Tällä kertaa aiotaan kyllä mennä 4D- ultraan. Viimeksi halusimme pitää sukupuolen salassa, nyt ihan käytännön syistä mä haluan tietää :D Ja onhan se kiva piristys tämän kaiken keskellä.

Täällä ollaan 28v. ja Helsingistä.

Elppa & Alokas rv5+4
 

Yhteistyössä