+Maaliskuussa poksuvat+

Glow
IKÄERO; meillä on nyt pojat 5v ja 5kk, eli noille pienimmille tulee ikäeroo vuosi+n.2viikkoo :whistle: melkeinpä on sitte 2 vauvaa meillä... näin tänään just hitusen vaille vuoden ikäsen ja voi huh,huh sitä menoa :D nyt naurattaa, mut katotaanpa keväällä... saa mamma löysätä pipoo varmaan aika lailla! meinaan että sitten on tuskin aikaa hirveesti siivoilla, kun tuntuu ettei ole nytkään tuon vauvankanssa. Onneksi isoveikasta on välillä vähän apua :heart: on ihanan kiltti ja rauhallinen tapaus toi meidän esikoinen.

Aamupahoinvointi alko ihan tosissaan viikonlopulla. :x Mikään aamupala ei meinaa mennä alas, vasta puolen päivän aikaan pystyy jotain syömään ja sillähän se olo vaan pahenee kun ei syö. Väkisin tänään vedin puuroa naamaan vähäsen. Hapankorppuja pystyy jotenkuten syömään pahimpaan oloon. Mut ei saa valittaa, tuohan vaan kertonee että on siellä masussa vauva tulossa B)
en pysy raskausviikoissa ihan mukana, huomenna tai ylihuomenna alkaa jo rv 8. Jee!

Niin, vähän epäterveellistä syöminen ollu täälläkin. Iltasinkin pahoinvointi iskee, ja siihen hätään oon vetässy suolakeksejä, tosi fiksua... :attn:
 
Täälä ei mitään ihmeellistä. Silloin tällöin etoo, mutta se on tosi lievää ja mahassa tuntuu aina välillä jonkinlaisia nippailuja. Että kait sielä on kaikki ok, kovasti toivon niin.

Hirveän vaikeaa on olla asiasta ihmisille kertomatta, mutta yritän silti vielä olla hiljaa, kun tää raskaus nyt kuitenkin vielä niin alussa.

Tipi75 + masuasukki 5+0 *poks*
 
Nyt vasta sain koneen toimimaan. Meil oli netti jstn syytä katki.

Aamusta asti ollu suht kamala olo. Syöminen auttaa muutamaks minuutiks.

Prinpressa, mä täs tänään laskeskelin et TOSI aikaseen se laitto mulle ton ultran. Neuvolan mukaanhan mennään nyt 8+3 ja sen alkuraskauden ultran mukaan 7+1 Omasta mielest kuitenkin oikeet viikot on jossain tossa välillä. En nyt oikee tiiä et pitäskö mun soittaa ja siirtää sitä aikaa vai mitä mut kai mä nyt tohon meen. Polillakin ne kuitenkin menee menkkojen mukaan viikot kunnes toisin todistetaan.
 
Onnea kovasti kaikille uusille tulijoille! :heart:
(.) Täällä on edelleen vatsakipuja.. En oikein tiedä, että mitä niistä ajattelisi.. Huolestuttaa kuitenkin sen verran että ajattelin varata yksityiselle ajan ultraan.. Neuvolan kiekon mukaan tänään olisi 6+2, joten näkyisiköhän siellä mitään loppuviikosta? Tai entä jos viikot onkin noin viikon verran vähemmän?
 
Annien ja Latsis, kiva kuulla jo ensimmäisiä neuvolakokemuksia =) Omaan neuvola-aikaan tuntuu olevan vielä ikuisuus, 2,5 viikkoa...odottavan aika on pitkä :) Onneksi on kesäloma meneillään, joten puuhaa ja muuta mietittävää riittää.

Enemmän jännittää alkuraskauden ultra, johon olen menossa samana päivänä ennen neuvolakäyntiä. Mikäli kaikki menee hyvin sinne saakka, niin 7+5 olisi kasassa tuolloin.

Jännittää tosiaan..olo on melko oireeton. Tissit tuntuu helliltä ainoastaan illalla. Tänään on ollut kyllä tosi vetämätön olo ja ehkä pikkiriikkisen ohimenevää etovaa oloa. Tai sit se on vaan mielikuvituksen tuotetta...sekin onnistuu kyllä :LOL: Vatsakipuilukin on helpottanut, pariin päivään ei ole kipristellyt iltasella kuten aiemmin...lienee hyvä asia..

Ainut varma merkki on ainoastaan se, että menkkoja ei näy eikä kuulu ja 2 testiä näytti positiivista puolitoistaviikkoa sitten. Testi näytti positiivista ensimmäisen kerran 3+5.

Mitenkäs muut maaliskuiset, missä vaiheessa teillä testi alkoi näyttää plussaa?? Ja oliko jotain "etiäisiä" asiasta???

Meillä tosiaan oli jo useampi kuukausi clomeja takana ja edeltävässä kierrossa tehtiin inseminaatiokin, mutta se ei tuonut plussaa tullessaan..mutta seuraava kierto olikin sit jo erilainen :) Tikuttelun tuloksena ovulaatio bongattiin ja hyödynnettiin huolella. Viikko ovulaatiosta iski päälle virtsatietulehdus täysin tyhjästä, mitä ei oo ikinä ennen tapahtunut..aloin aavistelemaan et näinkö ois plussa tulossa ja niinhän se oli!! Kun nyt vaan kaikki menisi hyvin..

IntoOlivia 5+2
 
Täällä on kotiuduttu mummolareissulta. Poika kyllä viihty tosi tosi hyvin, kun niin monta tyyppiä hyysäsi ympärillä ja viihdytti. Eilinen oli sitten kahta kauheampi. Yhtä itkua ja hammasten kiristystä (mollemmilta :ashamed: ), ruuan lattialle heittelyä sun muuta mukavaa. Onneksi se taisi olla vain ankara paluu arkeen. Tänään on mennyt jo paremmin. Laitoin muuten pakkaseen laatikollisn mansikoita, kun sain niin halvalla. Poika olis ollut koko ajan kinuamassa itselle syötävää niin piti jo oatistaa ulos miehen kanssa kun oli niin ihana ilmakin!

Tervetuloa kaikille uusille, onnea ja toivotaan parasta pienten masuasukkien suhteen.

Elettaria ja Jemppi :hug:

Muille kertomisesta... haluaisin pitää ainakin ensimmöiseen ultraan asti kaikilta sukulaisita salassa, mutta taisi oma äiti kylä reissulla arvata, kun oli vähän väliä huono olo. Aloitan siis työt ensimmäistä kertaa elokuussa ja liikunta-alalla, joten hiukan hävettää ja pelottaa. Miten sitä jaksaa olla liikenteessä koko raskauden ajan ja ison mahan kanssa? Ja toivottavasti maha ei ole pystyssä heti ekana päivänä. Maha ei ole oikeasti kasvanut, vaikka illalla turvottaa. Itse tunnen ihan häpyluun yläpuolelta leikkaushaavan yläpuolelle alueen, jossa kohtu on hiukan "kovana". Kyllä se sieltä kasvaa.

Voimia kaikille ja positiivisia ajatuksia. Täällä koitetaan pärjäillä pojan kanssa!

epäusko ja nassukka
 
Aiemmasta unohtui tuo kertomisosuus :) Kerrottiin minun äidilleni viime sunnuntaina. Tuli sopiva hetki hääpäiväkahvittelun merkeissä. Olen kertonut myös kolmelle ystävälleni, mutta muille sukulaisille ja ystäville kerrotaan tuon alkuraskauden ultran jälkeen sikäli mikäli kaikki on hyvin.

Sinänsä hassua pimittää asiaa koska jos jotain menisi vikaan niin toki asiasta suvun piirissä avoimesti puhuttaisiin..mutta toistaiseksi mennään näin...kunhan nyt itsellekin saa enempi vahvistusta ja varmistusta asiaan :)
 
Imottaudun minäkin joukkoonne. Viikkoja on nyt 5+2 ja toinen lapsi tulossa. Testiä en ole vielä onnistunut tekemään koska ollaan tällä hetkellä Nigeriassa mun miehen kotikylässä. Teen täällä terkkariopintoihin liittyvää työharjottelua pienessä kyläsairaalassa. Yritän saada miehen viemään mut lähimpään kaupunkiin viiimestään lauantaina, et saisin sen testin tehtyä.

Tää raskaus menee vahingon piikkiin, pillereitä olen syönyt mut tällä se säännöllisyys hieman unohtu. Poika täytti kesäkuun alussa 3v ja mulla on koko kevään ollu ihan oikee vauvakuume. Koulua mulla on kaks vuotta jäljellä, opiskelen aikuiskoulutuksena, ja oli tarkotus hoitaa koulu loppuun ennen seuraavan tuloa. Tosin miehelle iski vauvakuume kolme päivää sen jälkeen kun toukokuun lopussa tultiin tänne Nigeriaan, joten otti hänkin uutisen aivan tyynesti vastaan.

Oireita on tähän menessä aivan järkyttävä valkovuoto, en muista että se olis viimeks ollu tällasta, tällä hetkellä vielä aika lievä väsymys, rintojen arkuus, makuaisti on muuttunut turhan herkäksi, täällä lähes kaikki ruoka on tosi tulista ja viime viikon aikana on moni ruoka maistunut aivan liian tuliselle. Tänään oli pientä hengenahdistusta ja huonoa oloa kun oli nälkä. Mut ei vielä sitä oikeeta pahaa oloa, se alkaa varmaan sit ens viikolla. :x

Nyt en muista ihan kaikkia kysymyksiä mitä teillä on ollu, aloin jo viime viikolla lukemaan tätä ketjua mut tässä nyt muutama. Neuvola meillä on Suomessa naapuritalossa ja eka neuvola tulee olemaan aikasintaan rv 11 kun kotiudutaan elokuun vikalla viikolla. Siinä tuleekin sitten vähän kiire ehtiä np-ultraan joten mun täytyy varmaan varata neuvolaaika hyvissä ajoin. Kellekkään ei olla vielä kerrottu. Synnytys on käynyt mielessä sen verran että millanen syöksy siitä tulee. Poika tuli lähes kivuttomalla luomusynnytyksellä jossain neljässä tunnissa ja sillon jo kätilö varotti et seuraava saattaa sitten olla ihan oikee syöksy synnytys.

Fantaihana 5+2, toinen tulossa ja Kättäriin menen synnyttämään, ja laskettu aika olis tällä erää 14.3.
 
Huomenta!
Täällä ollaan jo hereillä kun soitin lääkäri aikaa. Terveyskeskuksesta sain ja toivon että ultraisivat siellä. Vatsakipu vasemmalla puolella vaan pahenee, alkaa olla huoli jo kova :(

Muille kertomisesta.. Yksi kaverini tietää, ja ihan siitä syystä kun kieltäydyinkin baari-illasta jota yhdessä suunniteltiin :D Ehkä tämänpäiväisen lääkärikäynnin jälkeen kerron ainakin omalle äidilleni, anopin taidamme jättää pimentoon koko asiasta jos tulee huonoja uutisia. Siellä on ollut odotus jo turhan korkea pitkän aikaa :'(

Pikkarainen 6+3(5+2)
 
Pikkarainen :hug: toivottavasti tosiaan ultraisivat masun että näkis että pikkuinen kasvais oikeassa paikassa.Tuo tois puoleinen kipu kuulostaa niin huolestuttavalta.Monelta sait ajan?
Jos sul on viikkoja 6+vähän niin siellä näkyy vaan alkio mut ei sydämensykettä, mut jos viikkoja onkin vähemmän siellä ei välttämättä näy juuri muuta kuin että raskaus on alkanut ja oikeassa paikassa.6+paljon näkyy jo sydämen syke:)Zemppiä!Tuu sit heti kertoo kuulumiset!

Fantaihana mulla esikoisen synnytys kesti 3h15min ja toinen 1,5h ja silloin kätilö arveli et seuraava tulee vielä nopempaa :whistle: Täältä on vaan lähes sata kilometriä synnärille, et vähän jännittää miten käy :D

IntoOlivia mulla näytti plussaa vasta kun täti oli viikon myöhässä et luulen et tää on pienenpi kuin mitä tädin mukaan ois.

Tänne ei kummallist, maksoin laskut ja söin jo varhaisen aamupalan ja muistin pissata purkkiin :D
Kohta pitää alkaa laittaa lapsille aamupuuroa ja pukea päälle niin pääsee heti aamupalan syönnin jälkeen viemään sitä purkkia labraan.

Metsätähti ja pienenpieni 6+6 huomenna poksuu =)
 
Mulle vois tuonne lisätä, et laskettu aika ois laskureiden mukaan 17.3., synnärinä PHKS ja esikoista siis ootellaan (toivottavasti) <3

Tuntuu että neuvolaankin on vielä ikuisuus, 19 yötä. Tosin tässä välissä on niin paljon kaikkea puuhaa, että aika menee varmaan suht nopsaan. Lauantaina on polttarit, sitten alkaakin jo loma, seuraavana lauantaina on häät ja sitten viiminen lomaviikko. Sopivasti ultra ensimmäisenä työpäivänä, onneks teen itsenäistä työtä, joten tuskin kukaan kyselee.

Edelleen selkäsärky jatkuu ja vatsalla aina välillä jomottelua. Viime yön nukuin taas TOSI huonosti, kolmen aikaan heräsin vessaan ja viiden jälkeen käännyin sängyssä ilmeisesti liian nopsaan ja vihlas aivan kauheesti tohon oikeelle puolelle. Pelästyin tietty ihan sikana, vaikka tiedän noitten olevan ihan normaalia, joten en sit saanu unta hetkeen. Klo 7-8 sain sit nukuttua ja kasin aikaan nousin ylös..

Turvotusta on ihan sikana, apua. Mulla on omaa pömppömahaa kyllä vähäsen, mutta tää on vähän tuskasta nyt. Farkut puristaa ja syömisestä tulee hirmu nopeasti ähkyolo. Toivottavasti turvotukset laskee pian :)

Pikkarainen Haleja sinne ja toivottavasti kipu lakkais pian <3
 
Kiitos päivityksestä Annien. :flower:

Täällä ei vielä(kään) ihan mahdottomia oloja ole. Jos oikeen hakemalla hakee, niin lievää pahaa oloa iltasella. Tai no, ihan turvonnu olo ja illalla väsyttää ihan kipeesti. Eilen sain helpotusta lähtemällä lenkille. Hali kirjottelee, että on nukkunut huonosti. Täällä oli samaa viimeyömnä. Heräsin jotain 4 aikana, eikä unta tuntunut tulevan uudestaan. Kun herätyskello soi klo 6 olisin voinut jatkaa vielä puolet päivästä unilla...

Vielä tämä viikko töitä ja sitte lomalle. En vielä soittanut neuvolaan. Mikäs kiire tässä. Minä ajattelen niin, että jos pikkunen on tulollaa, se kyllä matkassa pysyy. Jos menee kesken, niin kyllä se merkkinsä näyttää. Aikaisemmissa raskauksissa olen käynyt (omasta halustani) aika myöhäisillä viikoilla ekan kerran nlassa, koska jostakin syystä en oikeen pidä niistä käynneistä. Syynä varmasti nuoruuden huonot neuvolantädit. Nyt olemme muuttaneen uudelle paikkakunnalle ja täällä on aivan ihana "täti" :heart: :heart: Ystäväni, jolla on todellakin suurperhe, kertoi, että neuvolassa otetaan aina aivan ihanasti vastaan uusi äiti- vaikka tulisi kymmenennen kerran. :flower:
 
Taas uusia,tervetuloa :D Alle tunti niin eka neuvola :) Ihan hirveesti jännittää! En tie johtuuko tää huono olo jännityksestä vai raskaudesta :D En ees tie mikä jännittää..Kai tää on mulle yks etappi ku km:s ei päässy neuvolaan asti...En yhtään tiiä mitä siel tapahtuu mut tuun sit tänne kertoo kaike :D
 
Hui. :/ Ehkä oon vaan vainoharhainen, mutta mua on alkanu jänskättää, että mitä jos tuol massussa onkin kaksoset..! Ku oireet on kaksinkertaset verrattuna ton esikoispoikani odotukseen ja massukin näyttää nyt jo siltä, ku olisin vähän pidemmälläkin! Oikeesti, tuttavatkin huomaa, että olen raskaana, vaikkei heille oo ees kerrottu ja ollaan yritetty raskaus salata. Suoraan kysytään, että olenko mahdollisesti raskaana kun masu on niin somasti pyöristynyt :whistle: Ja sit kun mul on suvussakin kaksosia aika paljon... Hui. Toivottavasti olen vaan vainoharhainen :LOL: Ja onhan se kyl tosi epätodennäköistä, että kaksosraskaus osuisi kohdalle! Onhan ne nyt sen verran harvinaisia...

Prinpressa & Piipiäinen rv 7+2
 
Heips...

Pakko ilmottautua mukaan,vaikka en vielä mitään tajuakkaan...
Suureksi yllätyksekseni tein positiivisen testin tänään...viikkoja olis kai 5 ja risat,eli mitä vaan voi vielä tapahtua.
Yllätysraskaus tämä on.... meillä on poika 1v2kk ja oli tarkotus odottaa et poitsu täyttää 2v mut aina ei mee niinkuin suunniteltu.

Oireita ei juuri oo paitti menkkamainen vihlonta...tosin edellisessä raskaudessa pahoinvointi alko vasta myöhemmin joten kerkee sekin vielä alkaa.

Neuvolaan taidan soittaa vasta ensviikon lopulla,jos pikkunen jaksaa matkassa... mulla meni ennen poikaa yks raskaus kesken,joten nyt otan kyllä rauhallisesti tämän alun.

Huhuh...vieläkin ihmetyttää :p
 
Noniin nyt sitten oksetus vei voiton. Eilen aamuvuorossa oksensin kymmeneen mennessä 5 kertaa ja päätin sitten et on vissiin aika ottaa vähän rauhallisemmin... Hain työterveydestä slomaa viikon. Mulla on ens ti neuvola ja sieltä saa sit lisää jos vielä tarttee. Toivottavasti ei tartte, olis niin paljon mukavampaa olla töissä... Nyt vaan sekin harmittaa että kaikki varmaan töissä arvaa tän mun raskauteni. Olisin halunnut ultraan asti pitää salassa. Pomolle tietty kerroin jo. Otti asian hyvin, käski mun nyt huolehtia itestäni ja vauvasta ja levätä rauhassa.

Sunburned Mä teen vuorotyöt. kolmivuorotyötä tarkemmin sanottuna. Oon Sairaanhoitaja ha vuorot vaihtelee ihan miten sattuu. Tyttöä odottaessani lopetin yövuorot viikolla 21 jatkuvan pahoinvoinnin takia, koska tuntui ettei musta oo työvoimaksi kun oksennan vaan koko ajan. Lisäksi syke alkoi olemaan 140 mulla itellä niin ajattelin sit vaan et mitähän se mahtaapi vauvalla olla ja päätin et mun yöt on nyt valvottu. Osa meillä töissä on valvonut ihan 32 viikolle asti jos ei kerran oo ollut mitään ongelmaa.

Hali87 Ihanat tilastot olit löytänyt. Mua kans rauhoittaa tuollainen tilastojen kattelu. Sit vaan kuitenkin aina hiipii pieneen mieleen et mitä jos kuuluu noihin olemattoman pieniin prosentteihin kun joku niihinkin aina sit kuitenkin kuuluu... Hyi! No nyt on päätetty että meillä kaikilla menee raskaus hyvin ja maaliskuulla syntyy monta uutta vauvaa Suomen maahan!

Herkuista sen verran Itteä kans helpottaa kun napsii jotain välillä. Oon oikeastaan nyt luopunut raskaamman ruuan syömisestä kun tuntuu et jos syö liian tuhdisti niin ainakin voi huonosti. Tee ja Näkkäri on mun suosikki tällä hetkellä .Semmosia syön aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla =) Lisäksi suolakeksit ja pieni ziipale oltermannia päälle niin pysyy sisällä. Mustikkakeitto on kans yx hyvä. Mitkään hedelmät ei mua nyt tunnu houkuttavan. Kilojen kans vaan pitää tääläkin olla tarkkana.

T: yxäiti ja toukka 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Ei oireita.... huolestuttaa... :/

harakanhattu ja pieni 5+0

Niin muakin huolestutti vielä viime viikolla, mut niin vaan se pahoinvointi alkas ihan kokopäiväisenä. Älä huoli, kyllä ne oireet sieltä tulee, eikä kaikilla ole muita oireita kun se et menkat puuttuu.
 
harakanhattu Sama täällä viime viikolla.. Kyllä mietitytti, kun ei ollut oireita, mutta toisaalta nautin siitä, kun ei tarvi itkeä oloissaan ;) Eli varmasti kaikki on hyvin :hug:

murgun neuvolakuulumisia odottelen :whistle:

Hali87 Rakastuin noihin sun tilastoihin :LOL: Mä tulin tosta tilastosta siihen tulokseen, että kaikki menee varmasti hyvin, vaikken ole vielä edes nähnyt ultrassa, että sydän lyö tai kaikki on edes hyvin :ashamed:

Repa Tervetuloa :wave:


).(
Täällä on tainnut vuoto loppua :heart: Ainakaan en oo hetkeen mitään bongannut. On tainnut tää makaaminen tehdä tehtävänsä. Toivottavasti pysyykin poissa! 6 yötä ensimmäiseen ultraan, ei jaksais odottaa enää yhtään :heart: Olo on edelleen muuten tosi surkea. Kaiken tän (jos joku haluaa tietää, niin vihreän) liman oksentamisen, yskimisen ja muun ihanan kesäflunssan lisäksi on oikein mahtavat menkkakivut iltaisin :headwall: Mut toisaalta mul on sellanen olo, että on ainakin jotain oireita. Ei ole kuitenkaan niin kovia oireita, että tarttis lääkkeitä ottaa tai että pelkäisin kohdunulkopuolista. Välillä melkein nolottaa, kun ei oikein osaa pelätä mitään, vaan luottaa siihen, että tämä pieni vauva haluaa meijän perheeseen niin odotettu kuin se onkin :heart:

Oli eilen ihana olla sängyssä, kun mies sano ohjelman mainostauolla, että kerros nyt jotain kivaa faktaa meijän vauvasta :heart: Ihana mies, mutta kyllä mua vähän naurattikin. Sille on tärkeetä se, miten esim. se vauva kehittyy ja miten iso se on..sit se halus tietää esim. kuinka usein sitä vaippaa joutuu vaihtamaan :LOL:

Nyt taidan lähteä taas vähän lepäilemään. Valvoin taas viime yön yskien ja pyörien. Sain vähän nukuttua aamulla 7 jälkeen, MUTTA ensin naapuri alkoi porata, sitten heräsin kun posti kilahti ja lopuksi vielä jehovat tuli oven taakse :headwall: Eli unta en oo ainakaan saanut. Mut eiköhän tämä tästä, kun ei tartte kuitenkaan mitään tehdä. Lähen vähän vauvantuoksuisien unelmien keskelle :heart:

Jemppi & murunen 6+5
(olihan se 6+5??..noloa :D )

ps. Gallup Oletteko tutustuneet vielä vauvavakuutuksiin?? Meinaatteko ottaa vakuutuksen jo ennen syntymää?
 
Mahtuuko mukaan?! Tein tänään aamulla kaksiviivaisen testin! :D Esikoinen 12/07 ja toista nyt sitten vissiin odoteltais. LA 18.3. nettilaskurin mukaan. Miten noi viikot laskettiinkaan?? Tai siis rv5 nyt, mutta entä päivät päälle?
 
Tervetuloa uudet ja onnea matkaan! :heart: :wave:

Mullakin on useimmiten sellainen nolottavan kova luotto siihen että kaikki menee hyvin. Tilanne olisi varmaan toinen jos takana olisi keskenmenoja tai muita ongelmia. Rauhassa vaan odottelen että alkuraskaus olisi ohi ja väsymys ja pahoinvointi helpottais. =)

Alina ja 7+4
 
Tervetuloa uusille! :) Meitä onkin jo iso sakki kasassa! :)

yxäiti: Jaksuja huonon olon kanssa. Kiva, että sait saikkua, niin saa levätä ja on silloin helpompi klaarata tuo huono olo.

Mä oon kertonu tästä raskaudesta mun äitille ja parille kaverille. Nää on sellasia ihmisiä, joille olisin kertonut varmasti asiasta vaikka olisi jo alkuunsa mennyt kesken.

epäusko: Mulla tuo oksentamisjuttu menee vähän samalla tavalla, et ku periks antaa niin se on menoa. Siks yritän sinnitellä, et ei tarttis oksentaa..

Ikäeroista lapsilla oli puhetta. Mun eikoinen on nyt vuosi ja 7 kk ja 2 vuotta ja 2 kuukautta kun tämän seuraavan pitäis syntyä! :) Jos en olisi kärsinyt keskenmenoista, mulla olis nyt jo kuukauden ikäinen vauva tässä, mutta ehkä jopa mukavampaa, et tuo esikoinen ei ole ite enää ihan "vauva" ku vauva syntyy.

Ruoan laittoon mars!

Minky 7+3
 
Moi täältäki!

Ensiksi noista vauvavakuutuksista. Meillä on jokaisella 4llä odotusaikana otetut vauvavakuutukset Tapiolasta ja otetaan tälle viidennellekin samanlainen. Samalla kertaa saa komentaa pistämään vakuutusmaksut kuntoon, sen verran kovia summia kuitenkin maksellaan sinne suuntaan ja jos 5s vakuutuskin otetaan kaikkien muiden lisäksi. Ollaan tykätty ja meille ollut tosi tarpeelliset, sen verran paljon lapset sairastaa (korvakierteitä, allergioita ja tulevaisuudessa vastasyntynyttä vaaniva ABO-immunisaatio jo verottaa omat sairaalalaskunsa heti alkuun).

Ikäeroista, meillä ikäeroa tulee ruhtinaalliset 3v5kk. Omituista koska viimeksi kun meillä on ollut vauva, kakkonen oli 2v11kk ;) Mulla oli siis 3 vauvaa yhtäaikaa kun vastasyntyneen lisäksi oli 1v3kuinen. Nythän nyt on sitten jo 7, vajaa 6v, ens viikolla 4v täyttävä ja sit lokakuussa 3v täyttävät lapset. Ihan innolla odotan miltä tuntuu iso ikäero! Vaikka ihan vauvanahan me tuota nelosta pidetään :heart:

Mites muuten, onko joku ajatellut kestottaa vauvansa? Aatteletteko jo niin pitkälle :) Minä tuota nelosta osakestotin, jossain vaiheessa täyskestotinkin ja kyllä ne ajatukset on nytkin mielessä. Meillä vaan alotettiin ne kestotouhut niin myöhään (1v3kk iässä) etten juurikaa tiedä vastasyntyneen kestottamisesta.

Omaa napaa (.) Olo on ollu normaali. Ruoka ei oo hirveesti maistunut, mut oon koettanu syödä ettei tuu huono olo. Mulla on kokemusta kahdenlaisista raskauksista, joko yrjöän pää pöntössä aamusta iltaan tai voin täysin normaalisti. Ensimmäisestä on tullut poika, jälkimmäisestä tyttö että sikäli ihan mielenkiinnolla seuraan.

Mites ekaa ultraa, aiotteko otattaa ne verikokeet ja niskapoimuturvotukset mittauttaa? Meillä on ajateltu jättää ne väliin, ei verikokeita eikä niskapoimun mittausta, pelkkä ultraus muuten jossa nähdään että suurimmat sisäelimet on ok ym. Ei haluta tarkempia tutkimuksia asiasta.

Vauvasta kertomisesta: Ite on ajateltu et vauvasta kerrotaan kun on eka neuvola käyty ja ensimmäinen ultra siellä nähty. Eli siinä elokuun 19päivän jälkeen. Ensin omat lapset ja sitten mummolat, ne hoitaakin sitten loput :LOL:

Hei muuten, kun saadaan kaikki maaliskuiset kasaan, olisko ideaa perustaa oma kerho? En pidä ajatuksesta että kaikki käy täällä lukemassa kaikkea mitä kirjoitat. Kerhossa olisi vähän privaatimpaa. Ja todellakin niitä ulkopuolisia lukijoita käy muitakin kuin me. Kannatusta?

Lahja Lintikka ja Tirppa kohta kai viikoilla 5 tai ehkä vähä päälle, en tiiä??
 

Yhteistyössä