+Maaliskuussa poksuvat+

Tervetuloa uusille! :)

Me lähetään pariksi päiväksi mökille parin kaverin kanssa ja saa nähdä joudunko heti kertomaan, ku ne kyl huomaa, etten edes saunaolutta tai ruokaviiniä ota! En millään vielä haluis sanoa, mut ne tietää et meillä on ollut "yritys päällä" niin ne huomaa heti. Ja sit toinen paljastava tekijä on ihan järkyttävän kaamee iltaturvotus, joka saa mut näyttään siltä ku oisin puoles välis raskautta! :)

No mut palailen parin päivän päästä! :)

Minky 5+3

Täällä on alkanu etomiset. Koko pvän ollu nyt paha olo ja ruoka ei maistu. Mutta toistaseks tuntuu hyvälle kun jotain tapahtuu :)

Kohta lähetään typyn kanssa 1v. neuvolaan ja voisin illal sitte päivitellä uudet tonne listaan :)

Annien & Casper rv6+4

Elettaria lisätty. Laittakaas muutkin uudet tietoi itestänne kun ilmottaudutte!

Uudet vois ilmottaa itestään:

Laskettu aika - Nimimerkki - monesko - synnäri - (tyttö/poikaolo?)

Vajaa 2vkoa ekaan neuvolaan :))

Nyt ei oo enää niin paljoo ollu paha olo ku aamupvästä oli..saa jopa jotain syötyäkin.

Täälläkin olis yks maaliskuussa poksuva. Aamulla tein positiivisen testin ja tuntuu ihan epätodelliselta vaikka jotenkin olinkin aika varma plussasta. Eikä ollu ihan suunniteltu raskaus, taidan olla vain aika hedelmällistä sorttia. Esikoinen on 1,5v ja oli ajatus että kakkosta aletaan puuhata sitten ehkä joskus vuoden kuluttua... Mutta nyt sitten tälleen.

Mun tiedot:

la 6.3. - Bamboo81 - toinen - kättäri

Niin ja jos joku mut tunnistaa niin hys hys vielä!

Nyt alankin odottaa pahoinvointia, joka mulla oli aika järkky esikoisesta. Murgu: Nyt vesitän sun teorian, mulla oli esikoisesta hirveet pahoinvoinnit ympäri vuorokauden viikkotolkulla ja poika tuli. :D

Niin ja nyt ois kait menossa rv4+3

Saako tulla joukkoon?
Testasin maanantaina , jo 8/9pv ovulaatiosta plussaa, joka onkin sitten vahvistunut sittemmin oikein reippaasti :D, en siis yhdestä testistä uskonut.
Tiedot :
La 11.3.10-Tuplamuumi-05-kolmas-Jorvi
Nyt vaan jännään montako masu-asukkia tälläkertaa on, kakkoseni ovat kaksosia ja minulla on taipumus "luovuttaa" useampi munis kerrallaan.

Rv nyt vasta siis 3+ ?? eli vkolla 4 ollaan....(en ole koskaan näin aikaisin testannut plussaa :O)

Bamboo81 ei se oo mun teoria,lueskelin vaan jostakin tuollaista :D heh ja meil ois sam la..tosin mun laskuri näyttäis viikot 4+6 :eek: kai se heittää hutia mut muutetaan sitku neuvolassa on oikein se laskettu..Huono olo jatkuu,kovasti nieleskelen täs ja toivon et kohta päivällinen pysyyy sisäl :D alavatsakivut on ollu kovempia tänään, huolestunut olo potensiin 100 :ashamed:

Paljon onnea ja tervetuloa kaikille uusille! :wave: :heart:

Soittelin neuvolaan perjantaina ja laskettuaika onkin nyt sitten 27.2. Elikkäs raskausviikkoja olis ööö... 5+4. Mulla on ollut reilusti repäisevää kipua vatsalla ja kesken uimareissunkin iski sellain kramppi että ihan hätkähdin. Väsymys on myöskin aikamoista ja iltaisin huono olo. Vatsa on tosiaan sen näköinen että olis raskaus jo puolessavälissä. =) Kerrottiin jo mun ja miehen vanhemmille kun ollaan niin paljon tekemisissä että olis vaikeaa salata.
Aikas mukavalta tuntuu olla raskaana kun ei vielä ainakaan paljoa pahoinvointia eikä päänsärkyä, jota pojasta oli lähes kokoajan. Vielä kun tuossa saatiin kuopus hyvää vauhtia päiväkuivaksi niin elämä hymyilee, ja minä elämän kanssa. =)

Päivää..

Tein eilen illalla testin ja plussaahan se näytti. Neuvola aika olis 15.7 ja netin laskureiden mukaan tosiaan l.a. 6.3 ja nyt menossa 4+4.

Mistään pahointi-sukupuoli-ennustuksista en tiedä. En kovin paljon voinut pahoin viimeksi kun tyttöä odotin. Se tyttö olo tuli aika loppuvaiheessa, mutta en sitä kelleen uskaltanut sanoa. Jännittää hieman että miten sitä sitten jaksaa kun esikoinen on aika vilperi, juuri oppinut kävelemään. Mutta aika näyttää, nyt nautin lämpimästä ilmasta ja vesileikeistä pihalla.

Odotan jo innolla että ensimmäiset potkut tuntuu ja maha kasvais. Tekis myös mieli kertoa kaikille, mutta parempi olla vielä hetki hiljempaa.

Alkuraskauden vaivoista komppaan Alina78a koska olen myös todella väsynyt. Päivät käynnistyy mulla kunnolla vasta puolen päivän jälkeen.

Onnea kaikille uusille plussanneille!

Teen kolmivuorotyötä ja nyt öiden välistä päivää viettelen. Viime yö oli töissä raskas, oksentamassa piti käydä, myös väsymys on melkoista. Vielä ens yö ja sitten olisi pari vapaapäivää. Ne meneekin huilatessa, vaikka tyttö 1 vee vaatiikin osansa :) Neuvola on 21.7. Tuskissani odottelen sinne asti. Silloin olisi viikot 8+, viimeksi sydänäänet kuuluivat viikolla 10+0. Toivottavasti kuuluisivat jo tuolloin, tai sitten th saisi ultrata, että sielä varmasti on jotain elämää. Pelottaa!

T:yxäiti ja toukka 5+2

Glow
huimaako ketään?!
mua huimaa, aina iltaa kohden enemmän... en tiedä liittyykö se väsymykseen vai pitäisikö juoda vieläkin enemmän vai syödä suolaista?! Ihan sama vaiva oli edellisessä raskaudessa, mutta en muista että ois näin aikasin alkanut. Mulla on taipumus matalahkoon verenpaineeseen, pysyi matalana edellisen raskauden ajan, silloin käskettiin syödä suolaa... Tuntuu vaan että ei tähän huimaukseen auta kun lepo. Kokoajan tekis mieli vaan vetäytyä nukkumaan, mutta ei se ihan onnistu lapsukaisten kanssa...

Yritän kokoajan olla ressaamatta, mut ressaan silti, sitä samaa kun tekin, että "onkohan siellä varmasti elmää" . Kauheeta tämä alun odotus! Tekisi mieli kertoa jo kaikille, mutta ajattelin odottaa elokuista ultraa, sen jälkeen sitten kerrottais... En vaan tiedä miten pystyn salaamaan appivanhemmilta kun lähdetään reissuun heidänkanssa elokuun alussa noin 2 viikoksi!

huomenna ois 5 vikko täynnä =)

Nämä ei ole ehkä niitä onnistuneimpia synnytyskokemuksia mutta laitanpa tässä nyt omatkin tarinat kun niistä oli ollut tuossa aiemmin puhetta. Eli tytön synnytys lähti käyntiin aamuyöstä vedenmenolla, ja sitten odoteltiin synnärillä supistusten alkamista mutta pysyivät niin mitättöminä että päättivät vähän vauhdittaa tipalla. Siinä sitten odoteltiin kipulääkkeiden kera että mitä tehdään kun supistuksia on mutta kohdunsuu ei aukea. Kätilöt vaihtuivat ja epätoivo iski ajoittain. Kun oli kulunut 23 tuntia niin mulla alkoi olla huono, kipeä, olo. Sanoinkin että ihan kuin olisin kuumeessa. Kätilö soitti lääkärille joka sitten tuli kiireellisesti tekemään sektion. Mulle nousi korkea kuume johtuen varmaan siitä että jotain pöpöä oli päässyt sisään kun vedenmenosta oli niin pitkä aika. Sektio oli kammottava kokemus. Oksensin, vapisin hervottomasti ja käsiin koski. En jaksanut iloita lapsesta vaan odotin että saisin luvatun unilääkkeen ja saisin nukkua. Herättyäni olin kuin toinen ihminen, joskin pettymys oli suuri kun en pystynyt alakautta synnyttämään. Tyttö oli reilun kokoinen ja jäänyt huonoon tarjontaan eikä mahtunut laskeutumaan alas.
Toisen kohdalla olikin sitten suunniteltu sektio koska poika arvioitiin isoksi ja oli perätilassa. Kääntämään ei lähdetty(kääntyi viimeisen 5 päivän sisällä omineen) eikä lääkäri antanut oikeastaan mahdollisuutta alakautta synnytykseen, arvioitu lantion epäsuhta. Leikkaus meni hyvin muuten mutta kun eivät tiputtaneet leikkauksessa antibioottia niin sain haavaan tulehduksen. Pääsin kotiin kahdeksi päiväksi kunnes kivut yltyivät niin koviksi että jouduin takaisin sairaalaan tulehdusarvojen ollessa n.300 ja kuumetta liki 40. Haava REVITTIIN auki 5 cm pituudelta ja märkä puristettiin pois. Haava oli auki 5 viikkoa. Tämän jälkeen tuli paljon muitakin ongelmia mm. ohutsuolen ahtauma. Kaikista vaivoista ja ongelmista selvittiin ja taas ollaan tässä lasta odottamassa. =) Ja lapset ovat kaikkien kipujen ja ongelmien arvoiset! :heart: :heart:

Alina78 sul ei sit kyl kovin hyvin menneet nuo synnytykset sitten :S mutta palkinnot oli varmaan kaiken sen arvosta, voin uskoa :) mua ny kyl mietittää ku oon pikkusen ylipainonen ja pyöreä mitenhän mul alkaa tuo vauvamasu näkyy:D ku on jo valmiiks sellanen rv 15-20 masu xD

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta :flower: !

Glow mua huimaa aamuisin enemmän ja liittyy kyllä mulla aiankin osittain väsymykseen. Aina kun nousee lattialtaleikkimästä pojan kanssa tai pitkältään makamasta niin rupeaa silmissä sumenemaan. Tätä en kyllä muista ensimmäisestä raskudesta.

Alina78 mulla oli melkoisen samanlaisia tuntemuksia kuin sun ensimmäisessä synnytyksessä. Tällä kertaa toivon, etä pystyis alateitse synnyttämään.

Ollaan muutettu muutama kuukausi sitten, joten tänään nettiä tutkiessani huomasin, että täällä toimitaan eri tavalla kuin edelliselllä paikkakunnalla. Koska lastenneuvolan ja äitiyspuolen th on eri niin ajateln varata sen ensimmäisen neuvlan jo huomenna soittamalla, enkä odottaa ensi viikkoon niin kuin alun perin ajattelin. Hassua, että kierron alussa kuvitelin jaksavani tähän päivään odottaa ennen kuin testaan :LOL: ! Joo eipä kärsivälisyys riittänyt, ylläri ;) Sama tuon neuvola-asian kanssa. Haluais nopeasti päästä siihen vaiheeseen että sydänäänet kuuluu ja näkee pienokaisen ultrassa...
Meillä ei ollu ensimmäiselle lapselle mitään työnimeä, joten tuntuu hassulta sitä ainakaan tässä vaiheessa ruveta miettimään, vaikka sellainen olis kiva :)

epäusko 5+1

Huomenta kaikille! Ja LÄMPIMÄT onnittelut jokaiselle ihanasta plussasta!! :heart:

Miks en näe itseäni tuossa listassa, joka on eka sivulla? Ymmärsin, et oltais lisätty, mut en nää mitään... :wave:

Tuosta huimauksesta: Minulla on sitä ollut kaikissa raskauksissa ja on ihan normi raskausoire ainakin minulle. Verenpaineet ovat olleet aina vähän yläkantissa, ettei alhaisista paineistakaan johdu. Ensimmäinen voimakas epäilys tästäkin raskaudesta tuli sen myötä yhtenä päivänä, kun huimas oudosti...ajattelin heti, et en kai ole raskaana ja sen jälkeen epäilykset vaan voimistu päivä päivältä. :)

Täällä tekee vähän pahaa ja alamaha tuntuu todella raskaalta ja jotenkin paksulta...mutta hyvä niin. :heart:

-EC 5+1-

Huomenta kaikille :)
Täällä ollaan vieläkin hieman epäuskoisia että näinkö helposti sitä tultiin raskaaksi :O :D nooh...kyllä ne oireet varmaan tuo sitten varmuuden, mulla on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa kamala pahoinvointi, tuplista ihan hirvee :( eilen oli illalla ekan kerran yökkö olo, mutta se loppu onneks....nyt toivon että pysyykin poissa :)
Plääh...mies lähtee tänään yli vkon reissulle...meikäläinen hoitaa lapset, koiran ja työn itekseen-jippii :D mullakin on vielä rankka työreissu ens vkl, jolloin lapset menee hoitoon. Mä todella toivon ettei raskausoireet ala pian-jaksais paremmin tän urakan.

Tsemppiä kaikille torstaihin

t.Tuplamuumi

Yhteistyössä