+Maaliskuussa poksuvat+

Annie: mulle voisi laittaa laskettuun 27.2.

Huomenna olis synttärijuhlat joihin pitäs nyt sitten löytää jotain vaatetta. Mikään ei tunnu peittävän pömpöttävää vatsaa paitsi miehen t-paidat. Mammavaatteet kaivelin kaapista mutta ei niissäkään mitään sopivaa tähän tilanteeseen ollut. Näinköhän paljastun heti alussa.

Ja Annie, hieno homma että sait aikaisemman ajan. Viikonlopuksi lähden pois maisemista mutta pitää heti tiistaina tulla lukemaan miten ultra meni ja kuka siellä sun masussa asustelee. =)
 
Aaw meitähän on jo monta tääl :) tervetulosa uudet ja onnea plussista :) :heart: oli pakko vie yks testi tehä ni tuli sit tosi vahva plussa,en oo sellasta ikinä saanu :) pakko uskoo et elämä siel vaan kovaa vauhtia kasvaa^^ ja eilen oli serkulleni ja hänen vaimolleen syntynyt toinen poika,niin komea että :) ihan ruskea tukka jo hällä..ei tarvi ku 9kk oottaa et semmose nyytin saa itekki :LOL:
 
Voisin ilmoittautua myös mukaan, jos porukkaan mahtuu :)?

Testailin eilen ja plussahan sieltä tuli. La on 4.3 ja toista lasta odotellaan. Esikoinen
on 1v2kk ikäinen, touhukas tyttö.

Varhaisraskauden ultraan emme ole menossa, esikoisesta kyllä käytiin. Nyt aijotaan jännäillä np-ultraan saakka. Oireita ei juurikaan vielä ole, rinnat ovat ehkä hieman arat ja iltaisin palelee. Esikoista odottaessa pääsin tosi vähillä vaivoilla.

Esikoisen synnytys eteni nopeasti, kokonaiskesto oli 3h40min. Synnytys alkoi yöllä rv 39+2 supistuksilla, mutta ne eivät vielä avanneet kohdunsuuta. Todelliset supistukset alkoivat sairaalassa vesien menon jälkeen, jolloin olin ammeessa. Kivunlievitykseksi ehdin saada petidiiniä ja synnytyssalissa pudendaalipuudutuksen ja ilokaasua. Sattui ihan kamalasti :eek: ! Mutta palkinto tuosta rutistuksesta oli vaivan ja kivun arvoinen :heart: .

Marimint rv 4+6
 
Nyt kyllä ärsyttää.

Katselin äsken edellisen raskauden neuvolakorttia ja silloin aloitus paino oli 74 johon pääsin oikeastaan heti synnytyksen jälkeen takaisin (2kk), viimisin painomerkintä kortissa oli 91. No nyt on tainnut olla hieman liian helppoa ja mukavaa elämää kun painoa onkin jo lähes 85 kiloa.

Kyllä ottaa aivoon :headwall: Miksi ihmisen pitää olla niin herkkujen ja etenkin pikkusuolaisen perään että näin käy. Nyt saa kyllä alkaa uusi lehti ruokailutottumuksissa. Toki herkkujakin syön, mutta aion kyllä katsoa vähän mitä suuhuni laitan.

Ja siksi sen nyt tänne kirjoitan, että kun taas kohta marisen niin minulle voi sitten esittää todistusaineistoa kultaisista lupauksista. :attn:
 
Maijoh: Mä painoin ennen esikoista 73 ja synnyttämään mennessä 93 ja nyt painan melkein 80! Samaa vikaa täällä noiden herkkujen suhteen. Ajattelin yrittää tässä raskaudessa pysyä mahdollisimman samassa koko raskausajan, koska ylipainoa on tuo 10 kiloa, niin tuskin tarttis painon noustakaan niin hirveesti... Mä lainaan tätä mun omaa tekstiä ja nauran sille sit ku mul on taas kerran menny 90 rikki! :)
 
Täällä alkoi sitten oksentaminen... :x Eilen oli ihan hyvä ja normaali olo, mut tänään piti sit pönttöä halailla... Ei tee mieli keittää ees aamukahvia, joka on mulle henki ja elämä! Ihan ku olis krapula...! Meen nyt ja yritän syödä, että menis paha olo ohi!

Minky 5+6
 
Täälläkin meinattiin varhaisultraan mennä :wave: Emmä jaksa odottaa ekaa neuvolaa 3n viikon päähän tai saati sitte np-ultraan asti :kieh: Vielä ei oo mitään muita oloja, kun tuo paine alavatsalla. Heikko-/huono-olo meinaa tulla välillä, mutta lähtee tosi nopeesti pois, kun syö vaan jotain :)

Mä en nyt sit tiedä millä viikoilla mennään. Omien laskujen mukaan 4+5 ja neuvolan terkan mukaan (puhelimessa kun juteltiin) 5+1. No, eiköhän se ens viikolla selviä. kai mä ton neuvolan mukaan sitten meen ;)
 
Tännehän on porukkaa pösähtäny mukavasti! Täälläkään ei suuremmin vielä mitään oireita, paitsi iho kukkii :LOL: :kieh: Onko kellään samaa ongelmaa? Otsa on ihan kauttaaltaan pienten näppylöiden vallassa ja rintakehä kanssa. Ei oikein tee mieli mitään kesätoppia pitää.

Tosta painonnoususta raskausaikana: Mulle tuli esikoisen aikaan 21kg mut sitä tuli nesteenä lopussa ihan valtavasti, enkä voinut sille mitään. Verenpaineet nousi kanssa, mut onneksi valkuainen pysyi poissa virtsasta. 36 viikolta eteenpäin painoa tuli 1kg/viikko ja ihan lopussa kun meni vielä 2 viikkoa yli niin tuli 600g päivässä. Ei ollut herkkua. Nilkat-sääret ja reidet oli yhtä paksua pötköä vaan. No 14 kg lähti ihan parissa viikossa, mutta nyt onkin sitten edelleen niitä muutamia raskauskiloja tallessa ihanasti tossa kyljissä, että täytyy jättää herkut vähemmälle tässä raskaudessa. Mulla on ihan mieletön himo tomaatteihin ja tomaattikeittoon. Oon nyt 5 päivää syönyt Knorrin Italian tomaatti keittoa =) Hyvää NAM!

Annien kerro sitten heti sun ultrakuulumiset. Itteä kans huvittais se alkuraskauden ultra mut neuvola on jo viikolla 8+1 niin silloin on mahdollisuus myös ultrata ja sen haluankin. Vieläkin epäilyttää, että onko tää TOTTA!!!

T:yxäiti ja toukka 5+5
 
mul on hieman tuo kukkiminen lisääntynyt,ei onneks paljoo ku oon just päässyt finneistä eroo :D mites onko muilla alavatsakipuja ollut? mulla on ja aika yhtäjkasosia..:eek: tai jos ei kipua niin tällästä painon tunnetta..onhan ihan normaalia? mut mitään epämäärästä vuotoo ei oo paitsi valkovuotoo ja ihan kirkasta limaa,niinkuin oviksen aikana..en tiiä,panikoin taas kauheesti :/
 
murgu Mulla on kanssa tosi paljon paineen tunnetta alavatsassa. Erityisesti iltasella tuntuu. Mullakaan ei oo mitään muita oireita, paitsi vähän tota valkkaria ja kirkasta limaa. Välillä viiltelee. Mä oon ainaki pitäny sitä ihan normaalina raskauden oireena. Kuulema 6. viikolla valkkarikin lisääntyy. Vähän etoo, muttei kyllä okseta. Pientä ummetusta oon huomannu ja samoin vessassa saa juosta pissalla ihan puolen tunnin välein..

Ihanaa, kun vauvahaaveilut voi vihdoin konkretisoida näin:

Jemppi & murunen 5+1 :LOL: :LOL:
 
No "hyvä" etten oo ainoo :D toiv. tää nyt on ihan normaalia ja loppuis kohta..En kyl nyt yhtään jaksasi tota miestä..tuntuu et tekee se mitä tahansa ni ressaa heti ihan hirveesti ja kivut lisääntyy..miks en voi olla helppo ihminen ilman stressihormoonia :D
 
MURGU: Tosta alavatsakivusta. Kun odotin tyttöä niin 7. viikon paikkeilla oli kovasti sitä varsinkin vas. puolella ja pelkäsin että olis kohdunulkoinen, mut kai ne on niitä kiinnittymiskipuja ja kohtu alkaa pikkuhiljaa kasvamaan, niin tottakai se tuntuu. Eli nirmaaleja ovat. Nyt mulla on tuntunut enemmän alaselän puolella menkkamaista juilintaa. samanlaista oli kyllä tytön aikana alussa, et kai sekin on ihan normaalia. On tää mahtavaa kun on nainen ja pystyy tuottamaan uuden elämän!
 
onhan tää aika jännä et mun siäsäl kasvaa toinen elämä :) mut mua ei tosiaan haittaa vaikka tekis mun mun olon kuinka kurjaks kuhan on terve! ja pysyy mukana loppuun asti :) niin toivottu hän on^^ etova olo palas takasi kivaa ;D
 
Huooooooooooooh...väsymys on tullut ainakin tänne....nukuin eilen päikkärit , pakko oli...ja nyt on tehny mieli mennä päikkäreille, mutta mun poitsut on erimieltä.... ne on sen verta isoja etteivät enään nuku päivällä. Etova olo käväsee ja lähtee taas, mut tänään sain juotua kupin kahviakin aamulla (en oo pariin pv pystynyt)...on tää ihmeellistä, vasta rv 4+1 ja oireita jo! aiemmissa oon vasta just testannu ja sen jälkeen on menny muutama viikko ennenku on ollu oireita :( kait mulla on sit neloset tuol mahassa :D :D :D
Annien: Pitäskö siin listassa olla mun kohdalla 4:s ? kun siis mulla on 3s synnytys , mutta yhdet on tuplat ?
terkut kaikille, kiva kun meitä on täällä näin monta! ja onnea kaikille uusille plussaajille :)

t.Tuplis
 
Koko päivän oon nyt oksentanu ja vasta nyt hieman helpottaa.. Siis karmeeta.. Miten tän kestää, jos tää pysyy näin pahana tää olo... Poika touhuaa viimestä päivää ja ihmettelee ku äiti vaan makoilee... Ei auta valittaa, vaan kestettävä on! :)

Mulla on knans kaikenlaisia mahanippailuja ja kipuilua...
 
Tänne kans rantautui ilta ellotus ja kerran piti oksentaakin. Tytön aikana aloin kyölätä yötä päivää viikolla 6+0. Kääk jos menee yhtä pahaksi kun haluisin pitää töis salassa ultraan asti. Ja muutenkin pitäis jaksaa tuo vuoden vanha hoitaa ja jos on niin hurja oksetus kuin silloin oli niin siitä ei tuu yhtään mitään. Väsymystä pukkaa myös, mutta laitan sen vielä valvottujen yövuorojen piikkiin.

T:yxäiti ja toukka 5+5 (kohta 5+6) =)
 
Huomenta!

Mahtuisko tänne vielä yks maalismasu teidän joukkoon:)?
Perjantaina tein testin jossa oli selkeä haamu ja tänä aamuna tein uuden ja se oli vahvistunut:)
Jännityksellä nyt odottelen rv8 kahdeksan asti ennen kun meen tk:hon tekemään testin ja varaamaan ekan neuvola ajan.Mulla ei nimittäin toi viiva ees vielä näkyis päivä pissasta ja mulla on takana tm-raskaus niin vähän pelottaa et rupean taas vuotamaan ennen 8. viikkoa ja siellä ei kuitenkaan oo mitään.
Mitään oireita mulla ei vielä oo ja mun tuntien se tietää hyvää ;) Mulla ei oo koskaan ollut niin voimakkaita oireita kun tm-raskaudessa ja noissa poikien raskauksissa ei juuri kummempia pahoinvointeja tai muita.

Mut mä nyt kerron jotain itsestäni eli oon 25v ja kolmatta odotan jo toista kertaa (toivottavasti nyt kaikki menis hyvin), mul on ennestään jo kaks poikaa ja tää kolmas on myös poika (oon päättänyt ;) )
Laskettu aika on 5.3 ja synnäri ois KYS

Metsätähti ja pieni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yxäiti:
Annien kerro sitten heti sun ultrakuulumiset. Itteä kans huvittais se alkuraskauden ultra mut neuvola on jo viikolla 8+1 niin silloin on mahdollisuus myös ultrata ja sen haluankin. Vieläkin epäilyttää, että onko tää TOTTA!!!
Tietty mä tänne heti ne juoruan :D

Eilen tosiaan oli mun parhaan kaverin häät jossa olin kaasona ni en kerinny eilen päivittelemään uusia mut nyt pitäs kaikki uudet olla etusivulla.
Häät meni hienosti, mitä nyt oksetti ihan koko ajan mutta en kuitenkaan oksentanu. Itkettyäkin tuli ;)

Nyt on tosiaan alkanu pahat olot olemaan melkolailla kokoaikaisia.. Tänään ois rv7+1
 
Metsätähti Tervetuloa :wave:

Annien Ihanaa, että häät meni hyvin ja selvisit purjoitta ;)

).(
Kaamee oksettava olo valtaa välillä olon, mutta ei oo onneks tarvinu oksentaa Se paineen tunne alavatsalla tuntuu pysyvän, mutta emmä siitä oo huolissani. Jotenki tuntuu hyvältä, että joku edes viittaa siihen, että kohdussa tapahtuu :LOL: Mies eilen jutteli jo "masulle" tai ehkä ennemmän masuun ja nosti hetken päästä pään pois ja sanoi, että ärsyttävän ujo, kun ei voi edes vastata :LOL: :LOL: Eihän tossa voi muutakun nauraa toiselle :LOL: En jaksais odottaa tietoa milloin saan ajan varhaisultraan..
 
Tervetuloa Metsätähti! :)

Kiva kuulla Annien että häät sujui hyvin. Mulla olis kans häät tän kuun lopussa. Veli menee naimisiin ja oon myös kaasona morsiammelle ja saa nähdä, kuinka selviän oloni kanssa.

Voi kun söpöä Jempin mieheltä! :)

Ihanaa, et tänään on lähes loistava olotila. Nukuin melkein 11 tuntia ja söin heti aamusta jotain ja paha olo on ainakin vielä pysynyt poissa! :) Kuinka voikin olla 2 näin erilaista päivää! huh huh!

Kuinka tarkkoja te muut ootte syömistenne kanssa? Uskallatteko syödä esim homejuustoa tai muuta kiellettyä? ite oon suht rento ton suhteen ja vetelen kyl juustoja, jos on suomalaisia. Enkä kyl muutenkaan oo muuttanut mitenkään ruokailua. Toki huolehdin, että kaikki on mahdollisimman tuoretta ja kypsää ja hedelmät ja vihannekset pesen hyvin, mutta sen teen muutenkin! :)

Minky 6+0 *poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Kiva kuulla Annien että häät sujui hyvin. Mulla olis kans häät tän kuun lopussa. Veli menee naimisiin ja oon myös kaasona morsiammelle ja saa nähdä, kuinka selviän oloni kanssa.

Kuinka tarkkoja te muut ootte syömistenne kanssa? Uskallatteko syödä esim homejuustoa tai muuta kiellettyä? ite oon suht rento ton suhteen ja vetelen kyl juustoja, jos on suomalaisia. Enkä kyl muutenkaan oo muuttanut mitenkään ruokailua. Toki huolehdin, että kaikki on mahdollisimman tuoretta ja kypsää ja hedelmät ja vihannekset pesen hyvin, mutta sen teen muutenkin! :)

Minky 6+0 *poks*
Mä suosittelen et koitat tasasesti syödä/juoda jotain ni sillon mul ainakin olo pysy vähän parempana.

Mä meinaan syömisien suhteen ottaa tän raskauden samalla tavalla kun esikostakin. Maksalaatikkoa/maksamakkaraakin söin mutta vähissä määrissä. Tuorejuustothan on suomessa kaikki pastöroitu ellei toisin mainita eli niitäkin voi ihan huoletta syödä. Mätiä en syöny jouluna vaikka oli tarjolla. Siinähän on se listeria vaara... aattelin et ehkä yhen joulun selviän ilman mätiä. Ja nyt toisen joulun ;)
 

Yhteistyössä