+Maaliskuussa poksuvat+

Huomenta vaan!

Varasin sitten neuvolan ja se on 3.8. Täällä näyttää olevan sellainen käyäntö, että kaikki hoidetaan kerralla. Eli mulla on tuolloin myös ultra :), jossa määritellään LA, saas nähdä katsotaanko mitään np turvotuksia tai muuta. Lisäks otetaan verikokeet ja tehdään normipaperisota valmiiks. VOihan olla että sitten on pitkä tauko seuravaan neuvolaan, mutta onhan tuo kiva heti nähdä ultrasa, mitä tuolta masusta löytyy ja kenties kuulla pienen sydämen pompotus! Ainut harmi ettei mies pääse mukaan kun on keskellä päivää ja pitää viedä poika heti kerralla 1,5 tunniksi päiväkotiin. Se siitä kevyestä laskusta hoitoon :(
Mutta nyt imuroimaan kn poika on tirsoillaan...
 
Lilla2009-: mulla on tuota samaa levottomuutta öisin. Vaikea saada unta ja sitten jossain vaiheessa säpsähdän hereille eikä uni meinaa tulla. Tätä samaa levottomuutta mulla oli jo ennen plussausta ja hetken silloin mietinkin että onks tää nyt merkki että tiineenä ollaan. :D Mielestäni en mieti raskautta nukkumaan käydessäni.

Tänään alkoi sitten kahvi tökkiä ihan tosissaan, puol kuppia meni alas ja sen jälkeen koko kahvin tuoksu ällötti. Myös muut hajut tuntuu nyt voimakkailta. Useammalla tuntuu olevan tuota näläntunnetta ja sitten mikään ei kuitenkaan maistu, täällä sitä jo viikon verran kestänyt. Karkkia tekis kyllä mieli. Täytyy kaupasta ostaa paljon hedelmiä että saa niitä naposteltua pahimpaan makean himoon. =)
 
Mulla on ollut nyt muutaman päivän ällötys oloa. Mitään ei tee mieli ja jotkut ruuat oikeen puistattaa. Koko ajan väsyttää ja vessassa tulee rampattua. Kaks viikkoa vielä ultraan :eek: ja Wantsu siis 5+1
 
Minuu hurjasti jännää edelleen et onko tuolla elämää.. Rv kuitenkin jo 6+5 ja luulis et ois jo pahempiakin tuntemuksia. Ja ultran pahalainenkin on vasta kahen viikon päästä. Joo... ei uskois että ku oon näin hermoilevainen et oon toista kertaa paksuuntumas :D
 
Juuh määki lopetin heti ku sain plussan :D ja 7 vuotta polttanu..täs jo jo hetkisen ollu ilman röökii :) mieli kyl tekee välil mut välil o helpompaa :) kauheesti oon oottanu kovaa pahoinvointia myös tällä päivälle mut se on ollut lähes olematon :eek: kipuja on taas tuntunu vähä enemmän..pikkusen taas lievä panique :(
 
Iltaa kaikille :)
Alina & Lilla : Mulla on kans yöt olleet tosi levottomia ja sellasia "pelonsekaisia"...eli stressaan esim. että meneekö kaikki raskaudessa yms hyvin jne...ja oon nähny aivan ihme unia :|
Aikooko joku mennä alkuraskauden ultraan? Mun on ihan pakko saada tietää onko asukkeja yksi tai enempi :D ...jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta saada plussa niin aikasin. Mites te muut, minä päivänä ootte saanu plussan? siis monesko ovulaation jälkeinen pv?
Mä sanoisin että mulla on vahva poikafiilis....kun edellisetkin on poikia...tyttöä tosin toivoisin :) näin tasoitukseksi tähän miesten laumaan ;)

t.Tuplamuumi
 
Tahtoisin mennä ultraan mut se on kamalan kallis :( ja voi ny hemmeti kun oon kauhee kiukkumutteri ja ressaan ja vänkään ja vingun miehelle ihan maailman turhimmista asioista :/ ja alko sit sen kunniaks taas alavatsaa sattuu :(
 
Mäkin oon nähny painajaisia... tais olla sama viime raskaudessa! Mua pelottaa että miten pienokainen pysyy kydissä, kun imetän vielä. Tänään oli poika tissillä 5 kertaa :ashamed: , eilinen mentiin jo kolmella.Tuntuu vaan kauheelta kiltää kun toinen niin kovasti haluaisi.
Pitäisi ruveta mietimään työasioita, mutta helpompi siirtää ne toistaisksi pois mielestä. Sitten elokuussa on varmaan paniikki päällä, eikä pääse töistä irti edes iltaisin! Niin ja mies lähtee ensi viikolla taas töihin ja jäämme pojun kanssa kahdestaan pitämään seiniä kasassa.

epäusko ja nassukka 5+2
 
murgu yritetään sattua synnärille samaan aikaan. Tosin en ole vielä varma kallistunko Tayssin vai Vammalan puoleen..

Olen välttynyt vielä suurimmalta pahanolon tunteelta (koputtaa puuta). Muistan kyllä mitä se viimeksi oli kun meinasin kuolla kaupasssa käyntiin kun piti ostaa kissanruokaa.

Synnytyskokemus

Raskaus meni pari viikkoa yli jonka jälkeen käynnisteltiin. Kokoa ja muuta oli katottu niin että pitäisi kyllä mahtua. Lopulta parin lääkkeen jälkeen supistuksia ja vesienmeno illalla, jonka jälkeen saliin. Avauduin aika vauhdikkaasti ja sainkin luvan ponnistaa, mutta sitten tuli takapakkia. Mitään ei tapahtunut ja näytin menevän takaisin kiinni. Monen puudutteen ja verinäytteen jälkeen päädyttiin sektioon, joka tehtiin aamulla kahdeksan yhdeksän aikaan. Silloin se oli helpotus. Sektio meni hyvin, harmitti vain kun ei paljon pienokaista nähnyt, mutta onneksi isä oli lähellä koko ajan. Leikaava lääkäri kertoi että lapsi oli myös huonossa tarjonnassa, mutta sektion jälkeisten lantion kuvien mukaan olisi kyllä mahtunut jos asento olisi ollut kohdallaan. Paranin hyvin, mutta imetys epäonnistui, jonkin aikaa jaksoin rintakumilla ja ilman yrittää, mutta eipä siitä mitään tullut. Mukavaa olisi jos tällä kertaa voisin synnyttää alakautta, mutta siihen on vielä aikaa.

Huimauksesta Tää kuumuus ja raskaus ainakin mulle tekee välillä todella huimaavan olon. Olen yrittänyt tehostaa juomista ja muistanut välillä syödäkin. Levätä vaan ei aina voi kun on tuo reilu vuoden ikäinen termiitti.

Maijoh 4+6
 
Olipas paljon tullut uusia parissa päivässä. Tervetuloa kaikille! :)

Murgu: :hug: Toivottavasti ihan normaaleja vatsakipuja sinulla!

Huimauksesta: Muakin huimaa välillä aika pahastikin. Mulla ainakin osittain vaikuttaa se, että mulla laskee heti raskauden alussa hb alemmas ja kiikkuu tuolla jossain 100:ssa.

Annien: Koska sulla muuten huomattiin tuo tuulimuna? Mä kävin silloin ultrassa ja se todettiin 6+5. Onneks kävin, ku muuten se olis varmaan huomattu vasta np-ultrassa. Siksi siis taas menossa tarkastamaan, mikä tilanne! :)

Mulla ei vieläkään oo pahoinvointia juurikaan. Esikolla oksensin ekan kerrran jo 6+1 ja voin kyl huonosti jo ennen sitäki, mut nyt ei kyl tunnu taas missään. Kaikissa mun kolmessa keskenmenossa on pahoinvointi loistanut poissaolollaan ja siksi oon sit heti huolestunut, jos voin hyvin...

Mä plussasin noin dpo15. Ovis vähän ollu hukassa, niin en tarkkaan tiedä...

Minky 5+5 (..ai ai ku matelee...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamuumi-05:
Annien: Millä viikoilla sä sit oot? (ultran aikaan)
murgu: Jep :D tuttu tunne, mä oon joteskin kiukkunen (=lue, ihan turhasta) mun miehelle koko ajan

t.Tuplis
Siis neuvolan mukaan oon nyt rv6+6 eli sitte ultrassa oon rv8+5. Mut ultrassa varmasti siirtyy nuo viikotkin taaskepäin ku tiiän et ei oo niin aikasin saanu alkuaan.
 
Hei vaan!
Vieläkö mahtuisi mukaan? Testasin tänä aamuna ja kyllä siellä 2 viivaa oli, toinen tosin haaleampi mutta reilu viiva kuiteski :) Lapsia on entuudestaan 3, tytöt 12/97 ja 3/00 ja poika 2/03 ja km 3/09. Synnytyspaikka tulee olemaan L-PKS. Mitäs vielä...niin se la....lasketaanko se normioletuskierron mukaan sai sen mukaan mitä se oikeasti on? 28 päivän kierron mukaan la olisi 11.3 ja sitten jos laskee sen mukaan että kahdessa viimeisessä kierrossa on ollut vaan 25 päivää niin la olisi 8.3 :whistle:
 
Moi Kaikki!
Eilen tehtiin testi ja plussaa näytti! Laskettu aika olisi 4.3. ja synnytyspaikkana Jorvi.
Outo tunne ja hieman hämmentynyt olo... Molemmat ollaan miehen kanssa, "Oho!" Tätä onnea ei oikein vielä tahdo uskoa... Esikoistamme odotellaan ja ensimmäistä kertaa myös mukana täällä keskustelussa.
 
Heipähei :wave:

Aamulla plussattu täällä.. Vieläkö mahtuisi mukaan? Varovasti kurkistelen ja toivon, että kaikki menisi hyvin :heart: Esikoista on toivottu jo 2 vuotta ja varsinaista yritystä takana 2 kiertoa, että todella nopeasti meille onni suotiin :heart: LA olisi laskureiden mukaan 8.3. ja synnyttämään (toivottavasti) mennään PHKS:aan.

Ollaan miehen kanssa onnesta sekaisin eikä tiedetä miten päin pitäis tää päivä tehdä töitä. Sähköpostia menee aktiivisesti :LOL:

Jos mukaan mahtuu, niin näillä tiedoilla tullaan.

T. Jemppi & murunen 4+4 :heart:
 
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa minun puolestani! =) :heart:

Täällä olo paksu, etova, väsynyt. Vaatekaupassa silmissä musteni, onneksi sain kiinni vaatehyllystä. Harmi kun en ole dokumentoinut aiemmista raskauksista tuntemuksia, sen kyllä muistan että meinasin ekan kohdalla pyörtyä töissä. Meinaisko tää sitten tyttöoloa.. =)
 
Uusia taasen lisäilty. Jos oon jostain syystä unohtanu jonkun tonne etusivulle laittaa ni huudelkaahan vaan ihan rohkeesti. On kuitenkin suht aktiivinen ketju jo näin alkuun ni helposti voi joku unohtua sieltä välistä.

:)
 
Heti itsestäni huutelen kun tuo plussa varmistui eli
6.3 Maijoh - toinen - Tays

Ihanaa kun esikoinen nukkuu päiväunia niin saa itsekin nukuttua kun väsymys on ylitsevuotavaa. Töitäkään en tee aina vaan ihan keikkaluontoisesti niin ei tarvitse olla huolissaan siitä että kuinka nyt jaksaisi olla ahkera. Kotityöt odottaa ja teen niitä silloin kun huvittaa.

Kaivelin jo esiin edellisen raskauden äitiysvaatteet, ovat niin ihania että voisin jo nyt pitää päällä, mutta sitten kyllä paljastuisin.

Paljon onnea kaikille uusille odottajille ja tervetuloa mukaan joukkoon =)
 
Voi oon ihan onnesta sekaisin :heart: En malta pysyä vauvasivuilta pois :LOL: Pitäis töissä vielä pari tuntia jaksaa, mutta huonolta näyttää, kun täällä pyörin :kieh: Oon siis vieläkin ihan pyörällä päästäni. Maanantaina plussasin puhtaan negan ja itkuksihan se ilta meni. Jostain syystä en voinut antaa asian olla ja aattelin, et jos näistä tuntemuksista ei ole raskaana, niin ei sitten koskaan ja plussahan sieltä aamulla tuli :heart: Neuvolaan soitin jo innoissani ja sieltä sanottiin, että oisin jo 6. viikolla menossa :D Sain ajan kuun loppuun. Varhaisultraan ajattelin kuitenkin varata ajan yksityiselle ensi viikoksi (jos mahdollista), niin saisi edes jotain konkreettista tietoa.

Annien Kiitos päivityksestä :wave:
 
JEEEE!!!

Lääkäristä soitettiin ja sainkin ultra-ajan jo tiistaille!!! Niiiiin hienoa!! Nyt vaan jännittää ihan superpaljon et löytyykö mitään :) Toivottavasti sitte sais huokasta helpotuksesta ja alkais nauttiin tästä :)
 
Glow
heipsan taas =)

väsyttää,väsytää ja väsyttää ja väsyneenä joskus tuntuu ettei mikään onnistu ts. tavarat tippuu käsistä, hermostunut/kiukku olo, ja sitten yks kaks onki taas oikeen ihana fiilis :whistle:
Nyt on juurikin oikeen turvonnu, maha ku rantapallo :kieh: johtunee kevätkääryleistä ( pienistä ) joita piti syödä sitten ihan urakalla :LOL: kävin tyhjentämässä hyllyn prismasta... heh

Onneks multaki löytyy edellisen raskauden ajalta muutama kiva mammavaate =)
Juuri tuossa taannoin niitä viikkailin tuonne yläkaappiin säästöön "jos tulee tarvetta joskus" hehe, se tarve tulikin aiemmin kuin osasin kuvitellakaan :heart:
Yhdet aivan ihanat mammafarkut ostin eilen jo :xmas: himoitsin niitä koko viime raskauden ajan muuta en raaskinut maksaa 60 euroa... eilen haahuilin kaupungilla ja sattuipa silmään kaupassa juuri ne farkut ja hintaa 9e !!! ihme tuuria, oli siis yhet enää ja just mun kokoa.

Mulla näkö huononee vissii kokoajan :headwall: Melkein nenä kiinni koneella toisinaan et näen lukee!

Pahoinvointia bongattu iltaa kohden...

Muakin, edelleen himottaisi se alkuraskauden ultra yksityisellä mutta hinta :/ Koitan ajatella että maltoin mä edellisessäkin ja sitä edellisessä raskaudessa kunnan tarjoomaan ultraan oottaa.

Ihanaa, että tämän koko raskauden ajan saa olla kotona :heart:
Edellisestä olin paljon saikulla... hirvee ressi oli töissä töistä ja sitten vielä siitä poissaolosta! Nyt olen vielä tai jo :D äitiyslomalla.

Ainiin, PALELEE ihan vietävästi! Vaikka istuisin pihalla auringossa, mulla voi olla tolkuttoman kylmä! on tässä ja miehellä taas ihmettelemistä. Tänäänki melkein kaivelin villasukkia esiin....

Ja hormonitoiminta tai joku käy vissiin ihan ylikierroksilla kun naurattaisi ihan hillittömästi jotku jutut, samoin itkettää. Aina olen herkkä ollut, mutta itkuhan mulla tuli kun mies toi mulle tänään ruusuja.... ja kun luin kaksplus lehdestä juttua "sydänlapsista" vollotin ihan kunnolla...

Glow, taitaa olla rv 6 menossa...
 

Yhteistyössä