+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Iloksi :hug: :heart:

En nyt muista mitä muille kuuluu. Täti pahoittelut ja plussa onnet. Käyn kyllä joka päivä tätä ketjua lukemassa, mutta nyt ei ole ollut inspiraatiota kirjoitella.

Tänne ei kummia. En jaksa uskoa, että tämäkään olisi SE kierto. Viikon sisään kuitenkin täti kurvaa paikalle. Jos jotain positiivista tästä repii, on se; että koska en ole raskaana vieläkään, olen nyt saanut kunnolla aloitettua kuntoilun. Sitä tuskin olisi tullut aloitettua, jos tärppi olisi käynyt.
 
Sunflower11
Iloksi: Kyllä sä mun puolesta saat tänne kirjoitella ja olen odottanutkin kuulevani sinusta, mielellään kyllä tahtoisin sieltä päin positiivisia uutisia!
Voimia paljon kevääseen ja tuleviin koitoksiin :hug:

Omassa ei oo mitään kerrottavaa, vuoto onneksi eilen loppui ja nyt odottelemaan kierron loppua, tai oikeastaan sitä bongaanko oviksen ilman tikutusta :D
Samapa tuo, toivottavasti ressittömän kierron saisi tästä :)
 
iloksi > Kyllähän tuolta lapsettomuuspuolelta varmaan saisit vertaistukea, mutta ymmärrän hyvin jos et sille puolelle halua. Itse välillä sinne kurkin vaikka yksi lapsi ennestään onkin. Minusta vaan jotenkin siellä puolella tulee itselle sellainen raskaampi olo. Täällä kuumeilupuolella on toiveikkaampaa ja oma mielikin pysyy positiivisempana. Jotkut palstailee molemmissa osioissa ja sekin on vaihtoehto. Jokainen valitsee niin kuin itselleen parhaaksi näkee eikä minun mielestäni kukaan voi sanoa, että menepäs sinä tuonne toiseen osioon mieltäsi purkamaan. Raskautuneilla ei oikein ole yhteistä kuumeilijoiden kanssa pitemmän päälle, mutta heidän vierailunsa ovat minusta kivoja. On mukavaa, ettei plussanneet ole unohtaneet kuumeilusisariaan. :) Voimia ja aurinkoa kevääseesi! :hug:

Oma napa on ennallaan eli palelee, välillä etoo ja semmoista. Testi oli minun silmiini nega. Otin kuvia vaikka yksiviivaisia on ihan pöhköä kuvailla. :D Voin laittaa t iirattavaksi, jos haluatte. Perjantaina tai lauantaina dippailen sitten seuraavan kerran mikäli täti ei kurvaa paikalle. Iltamenomme siirtyi päivällä, joten saatan testatakin sitten vasta lauantaina.
 
Iloksi Ei ole epäreilua puhua ja purkaa täällä asioita. Vain elämä itsessään on epäreilua. Meille annetaan enemmän kuin jaksamme kantaa ja surun ja ilon määrä on ehkä vakio maailmassa, mutta se jakautuu niin, että toisille tulee enemmän surua ja toisille enemmä iloa. Näin se vaan on.

).( Aika yksityiselle lääkärille raskautumisvaikeuden tiimoilta tilattu. :)
 
Tässäpä kuva. Testi on siis herkkyydeltään 10 ja kuvat otettu testiajan lopulla. Samasta liuskasta kaikki.



Itse näen tiiraamalla korkeintaan viivanpaikan. Dpo on vielä aika pieni, jos nyt ylipäätään ovista on tapahtunut. En raskinut apteekin testiä käyttää vielä, mutta sellainen olisi sitten seuraavaksi käytettävä, jos ei tätiä näy. Ehkä parempi niin, kun en minä oikein muihin luota. :D
 
Onnittelut kaikille plussanneille! Plussatuulia kaikille!!

On niin pitkä aika viime kerrasta niin menin ihan sekaisin, mitä minun piti kenellekin kommentoida. =/
Kaikille masentuneille oikein kovasti positiivisia tuulia ja ajatuksia. Aina välillä vajoamme masennukseen ja pyörittelemme negatiivisia ajatuksia liikaa päässämme, mutta toivottavasti kaikille keväinen aurinko toisi iloista mieltä ja positiivisia ajatuksia. Itselläni aina välillä alakulo ja masennus valtaa mielen, mutta aina niistä jotenkin selvinnyt ja ajatukset saatu suunnattua uusiin asioihin..

Omaa napaa: Rinnat ollut viimeiset kolme päivää todella arat. Mitään vastaavaa en ole koskaan aikaisemmin kokenut. Vaikka menkkoja odottelen vasta huomenna niin tein silti eilen jo raskaustestin joka oli yllätys yllätys negatiivinen. Eli eiköhän se täti huomenna tai perjantaina tuu niin kuin kuuluukin. Tai itse asiassa siinä kohtaa mihin se toinen viiva pitäisi tulla ilmestyi muutaman millin (pituinen) sinertävä viiva, joka oli sellainen ohuen ohut. Näitä mammaksi.fi sivulta tilattuja olen ennenkin kokeillut ja en moista siihen koskaan aikaisemmin ole saanut aikaiseksi. Sehän ei minulle mitään toiveita tuonut vaikka ei ennen testin tekoa siinä ollutkaan. Kai minunkin kohdalle joskus näitä kummallisia testejä tulee, kun muiden kokemuksia näistä aina silloin tällöin olen saanut lukea..
Harvoin enää tulee näin aikaisin testejä tehty, kun tätä yritystä ollut jo niin kauan, että melkein olen jo asennoitunut niiden hoitojen odotteluun ja toivonkin, että pyörähtää vielä tänä vuonna kunnolla käyntiin. Testin tekemiseen vaikutti kuitenkin se, että paras kaverini teki eilen positiivisen raskaustestin. Lopettivat viime kierrossa kortsun käytön ja olivat asenteella tulee jos tulee. Kaverillani on kilpirauhasen vajatoiminta ja reumaa ja kaikennäköistä muuta, joiden olisi ajatellut vaikeuttavan raskautumista. Pidämmekin tätä suurena ihmeenä. En ole asiasta yhtään katkera ja tavallaan sitä ihmettelenkin. Ollaan paljo puhuttu keskenämme tästä minun asiasta ja siitä kun olemme ajatelleet kuinka vaikeeta se varmaan niillekin on, mutta tärppi osuikin heti kohdilleen. Vaikka häntä ensin olikin mietityttänyt kertoa minulle asiasta, niin olen kuitenkin ainut joka sai kunnian kuulla asiasta näin varhaisessa vaiheessa. Elättelenkin toiveita päästä heidän lapsen kummitädiksi! =) Pitäisin siitä todella suuresti!

Negatiivi pläjäys: Äijä ilmoitti ostaneensa kirppikseltä verhot. Kauhuussani oon ja en tiedä haluunko kotiin.. Mistä ihmeestä se moisen keksinytkään.. Moni asia menee sisustuksessa yksiin, mutta ei se oo edes siedettäviä verhoja koskaan pitänyt edes poikamiesboksissaan silloin aikoinaan..
 


torstai 31.3.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
Jensar.........................kp48/35-40.......32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
PieniTytönTylleröinen..kp35/??.....................3. lapsi
Lisey..........................kp31/??..............28v.....2.lapsi...yk1/3kkm1
macy gray...................kp30/30-34......30v...2. lapsi....yk16
Pänä..........................kp28/26-34.......28v...1. lapsi....yk20
AiraM..........................kp28/~34..............................yk4
Viola30.......................kp25/27............31v...2. lapsi.....yk10
Zanca.........................kp24/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
äiti x4.........................kp22/24............32v....6. lapsi......yk4
*Justiina*...................kp21/30-32.......38v....3. lapsi.....yk3
Barbamama35............kp19/23-28........35v...3./4. lapsi...yk7
Viena..........................kp18/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
kissendaal...................kp17/35.............25v.......2.lapsi....yk1
Ansku83......................kp12/32-37.........27v...1. lapsi......yk4
Mango86....................kp10/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Sunflower11...............kp9/26-31.................3. lapsi....yk4
nepari80.....................kp8/29..............31v...2. lapsi.....yk3
Sinderella....................kp7/25-30.............38v...6. lapsi....yk4/6km1
Miimau.......................kp6/27..............31v...1. lapsi....yk10
iloksi..........................kp6/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Jul..............................kp4/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Bla-bla........................kp3/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp2/28.............25v...1. lapsi......yk7
Minnarun....................kp1/29-31.........30v...3. lapsi.....yk9
SiSa78........................kp?/??............32v.....2. lapsi....yk5km2
Maira..................................................25v...2. lapsi......(yk2)





TAUSTALLA
mileon, Lara--, anniala, Green Lady, Kauniina Päivänä Tuut, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale



PIINAILIJAT
Pänä...........................dpo14
macy gray..................dpo11?
Barbamama35............dpo7
SiSa78........................dpo -1


PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4
Epa_88...........21.2. ...kp28/30-41....................1. lapsi....yk4

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT






Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83


Lyhenteiden selitykset löytyvät etusivulta! =)


Plussarikasta maaliskuuta!
 
Viimeksi muokattu:
Täti viimein paknnut kamppeensa! Normaalia kauemminhan tuo jaksoi nurkissa notkua, mutta jospa sitä ei nyt toviin meillä näkyisi. Hih, eli alkukierron positiiviset aatokset nostavat taas päätään =)

iloksi:hug: Hartaasti minäkin toivon että teillekin se lapsi vielä suodaan! Ja minusta ainakin on mukava että ketjussa on kuumeilijoita moneen lähtöön, että olisi ihanaa jos jaksat täälläkin käydä kuulumisia, aatoksia ja mietteitä jakamassa!
 
kyllä se täti tänne tuli viime yönä kylään. Ihan odotettu jo, kun testit oli negaa, eli kp1/28 menossa. Toivottavasti nuo kierrot ny tasaantuis takas, eka lyhyt, sitten pidempi, mutta en nyt jaksa sotkea tuota keskiarvolukua missä yleensä ovat pysyneet.
 
Iloksi :hug::hug: Minusta on aivan yksi hailea kuinka kauan ja millä taustoilla me olemme tässä ryhmässä :) Jokaisella on tervetullut paikka! Jos kuumeiluttaa ja haaveiluttaa plussata maaliskuussa tahi huhtikuussa niin sitten ryhmä on oikea. Kyllä juttu on näin. Minusta on todella mukavaa lukea kuulumisiasi. Itsellenikään tämä ei ole mennyt helpoimman kautta, mutta nämä tarinoiden kirjot osoittavat miten monisäikeistä ja herkkää puuhaa lapsen teko on. On rikkaus että saamme lukea ja myötäkokea erilaisia hetkiä joita kuumeiluun liittyy.

Oi pysythän vielä täällä =)
 
Viena vei sanat suustani! Iloksi: Toivottavasti pysyt mukanamme!!!! Mäkin oon sitä mieltä että on tärkeää saada lukea erilaisia kokemuksia ja myötäkokea, jutella kanssasisarten kanssa, on se yritysmäärä tai ikä mikä tahansa! Mäkin oon 30.v eli vanhoja ollaan täälläkin ;) Teillä on hurjan pitkä yritys takana ja toivon koko sydämestäni että teillä pian onnsitaisi!!!!! :heart:

Bla-bla: Mä oon miettinyt samaa eli tutkimuksiin lähtöä. Tosin meillä on "vasta" yk 10 menossa joten vielä on aikaa hiukan siihen että vuosi yritystä olisi takana. Kauanko te olette yrittäneet?

Minnarun:
kuulostaa niiiiiiin hyvältä :)! Kerrokerrokerro!!!!!!! Oi toivottavasti nyt plussaat!!!

Omaa napaa: Täällä täti pakkailee kamppeitansa ja alan hiljalleen odottelemaan ovista. Kaveri sanoi että pitäisi unohtaa koko tikuttelu että kroppa sitten rentoutuisi ja toimisi paremmin/raskautuisi paremmin? Mä en oikein tiedä mikä olis parasta. En tikutellut 6kk kun aloitimme yrityksen eikä silti onnannut eli eli....?!??!? Mitä ootte mieltä? Kaikki muutkin hyvät vinkit ovat tervetulleita ja kullanarvoisia!!! otteko greippimehusta saaneet hyötyä? Entä vitamiinit? Mä oon nyt syönyt Multivitaa joka on tarkoitettu raskaana oleville ja raskautta toivoville...

Positiivisuuspläjäys:

Sunnuntaiksi on luvattu LÄMMINTÄ ilmaa!!!!!!!!! jihuuuuuuu!!!!!!!!!!
 
pikkumylle tätipahoittelut :hug: Ja myös muille, keiden luo on tullut tämä epämiellyttävä vieras.

iloksi :hug: Teillä on kyllä menty pitkän kaavan mukaan vauvautumisoperaatiossa. Itse olin tulla hulluksi kun nelosta tahkosimme puolitoista vuotta. Ja meillä kuitenkin oli jo kolme lasta. Voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu.

Itse koen, että totta kai täällä "saa" olla myös he, jotka onnetonta joutuvat haikaran vierailua odottamaan pitemmän aikaa. Ei missään nimessä täältä olla ajamassa pois. viena tuossa hyvin sanoo, että se ketä kuumeiluttaa maalis/huhtikuussa, kirjoitelkoon täällä :) Olkoon kirjotusten sävy millainen vaan - vasta haaveilemaan aloittaneen toivoa täynnä olevaa vuodatusta tai sitten pitempään epätoivoisesti yrittäneen purkautumista.

Täällä on täti häipyny ja oviksen odottelu alkoi. Greippimehua oon nyt juonu lasillisen aamulla ja illalla. Tikuttelun aattelin alottaa huomenna kp8. Varalta. Viime kiertohan oli vain 25 päivää. Tosin limailuja ei oo vielä havaittu yhtään, joten kovin lähellä ovis ei voi olla.

Mukavaa torstaita itse kullekin!

Ai niin. Positiivisuuspläjäys. Hmmmm. Kakkonen etsi äsken epätoivoisena uikkareitaan (tunnetusti illalla ei voi pakata aamuksi kamppeita valmiiksi...) ja löysi ne tyttöjen nukenvaunuista. Menevät koulussa tänään uimaan ja olin jo sanomassa, että joutuu uimaan aluhousuilla. Onneksi löyty oikeat uikkarit :)
 
JEE!!! Nyt alkoi kroppa vihdoin toimimaan :D



Ansku83: Laittaisitko mulle tänään siis dpo -1. Kiertopäivistä en kyllä tiedä mitään, kun on tuo km:n jälkeinen kierto menossa... Eli antaa olla ne kysymysmerkit siinä kohtaa vaan. Kiitos =)
 
Viimeksi muokattu:
macy gray: Mikä tilanne? Tuossa kuvassa näen kyllä vaan jonkinlaista viivanpaikkaa... Koska teet uusintatestiä? Lisää kuvia tiirailtavaksi :D :popcorn:

Miimau: Mä olen kyllä sitä mieltä, että ei raskautumiseen vaikuta se, että tekeekö ovistestejä vai ei... Mun kaverille ainakin sanoi lapsettomuusklinikan lääkäri heti alkuunsa, että tämä on sitten ihan puhdasta biologiaa ja itseänsä on ihan turha syyllistää ajatuksista/stressistä, sillä ne eivät kuulemma vaikuta siihen tuleeko raskaaksi vai ei. Itse uskon ainakin tähän, sillä jos ajatukset toimisivat ehkäisykeinona, niin tämä maailma ei olisi näin ylikansoitettu. Joten alä turhaa syyllistä itseäsi tikuttamisesta/stressaamisesta :hug: Minä ainakin aion tikuttaa hyvällä omalla tunnolla :D Sitäpaitsi, stressaisin vaan enemmän tikuttamattomuutta, sillä pohtisin kuitenkin vaan koko ajan, että millonhan se ovis mahtoi olla... Eriasia on tietenkin, jos oviksen tikutus vaikuttaa seksielämään ja tuo suorituspaineita siihen. Siinä tapauksessa ei tietenkään kannata tikuttaa. Meillä se ei onneksi vaikuta, koska mieheni lähinnä naureskelee saamilleni hymynaamoille :D Hänen mielestään ovistestit ovat jotain naisten hömpötyksiä =) Greippimehua olen myös juonut ja olen huomannut, että se todella voimistaa limailua ja muita ovisoireita. En ole aikaisemmin huomannut itselläni mitään ovisoireita, joten minusta greippimehu on siitä kiva, että tunnistan nyt oman koppani toiminnan paremmin :p
 
SiSa mahtavaa!!! Päivitetään tiedot näin! :D Iso tsemppi ja tärppipuhuri ja purkkitolkulla liimaa! :heart:

iloksi yhdistäydyn edellisiin puhujiin! Voimia paljon!!! :hug: :heart:

Jaahas, taas kuun viimeistä päivää viedään! Teen illalla ensikuun pinkan sitte alkavaksi! =)
 
Viimeksi muokattu:
iloksi: Minäkin komppaan vienaa. Kaikki ovat tänne ihan yhtä tervetulleita. Konkareilta uudet saavat paljon tärkeää tietoa ja toisaalta ehkä uusien into ja usko tarttuu myös pidempään yrittäneisiin. Tämän listan rikkaus on juuri siinä, että täällä on niin monenlaisia ihmisiä eri lähtökohdilla ja eri tilanteissa. =)

SiSa: Onnea ovisplussasta!!! =)

pikkumy: :hug: Onnea uuteen kiertoon!

mg: Koska testaat uudestaan? Jotain pienenpientä minäkin tuossa kuvassa havaitsen =)
 
Minnarun: Pahoittelut tädistä :hug:

iloksi: Ajatuksesi ovat täysin ymmärrettäviä, sillä olet kulkenut pitkän ja kivisen tien tämän vauvahaaveilun kanssa... Toivottavasti löydät vielä uuden toivonkipinänän ja jaksat uskoa tulevaan :hug: Minusta on ihanaa, että olet mukana tässä meidän porukassa jakamassa tuntemuksiasi ja kokemuksiasi. Toivon sydämeni pohjasta, että uudet hoidot tuottavat tulosta :heart:
 
Pikkumyy ja Minnarun pahoittelut tädistä:hug:

Pahoittelut muillekkin tädin kohdanneille!: /

SiSalle taas onnittelut ovisplussasta! Musta on hauskaa tikutella ovista :p Mies tänään tutki kans mun ovistikkua ja kysy pitääkö nyt lähtä puuhiin:LOL:

Iloksi ja muutkin, musta on nimenomaan rikkaus, että meitä on täällä paljon eri tilanteissa. Se tuo aina perspektiiviä omaan puuhaan ja tietysti on mukava kuulla toisten tarinoita :)

Omaan napaan ei mtn, ovista odotellessa...
 
Miimau Yritystä/ilman ehkäisyä on oltu nyt 1v 4kk, jos oikein laskin. Pitkän kierron takia ei yhtä monta yrityskertaa vielä. Mutta tarpeeksi kuitenkin. Alkuun ei ollut yritystä, eikä siitä ainakaan stressattu, tulos - ei lasta. Nyt yritetään, eikä stressata hirveesti, tulos - ei lasta. Yrittämättä on vielä vaihtoehdot, ei yritetä ja stressataan kauheesti ja yritetään hirveesti ja stressataan kauheesti ;) Niillä se varmaan saisi alkunsa.

Henk.koht. en usko että ajatukset, teot ym. voi ainakaan yksinään vaikuttaa siihen, tuleeko raskaaksi vai ei. Lääkärikin sanoi kerran, ettei ole olemassa piilostressiä, kun sanoin, etten ainakaan tiedosta stressaavani. Omalla kohdallani epäilen, että on vaan joko tosi huonoa tuuria ollut kerta toisensa jälkeen, ja/tai sen lisäksi jonkilainen hormoonihäiriö. Kierto on pitkä ja nyt muuttunut vielä epäsäännöllisemmäksi kuin ennen.

Otin jo ensimmäisen askeleen hoidoissa ja olen käynyt verikokeissa, seuraavaksi on vuorossa lääkärikäynti. Sitten tietää enemmän. Eniten ehkä jännitin vastaanottoa "klinikalla", mutta se huoli oli täysin turha. Ihania ihmisiä siellä töissä. Mahtava, auttava asenne, ei mitään kyseenalaistamisia eikä vähättelyä tmv. Äärettömän positiivinen ensimmäinen käynti ko. paikassa.

En olisi koskaan uskonut, että MÄ olen tässä pisteessä. Ajatus jostakin hoitoon hakeutumisesta tuntui vielä hetki sitten hyvin kaukaiselta. Mutta nyt ajattelin, että entäpä, jos esim. mussa on joku pieni, mutta merkittävä häiriö ja se on yksin syy siihen, miksen ole tullut raskaaksi. Miksi siis tahkoaisin taas seuraavat 6kk, jos asia onkin jotain, minkä voi hoitaa. Aina voi ainakin poissulkea häiriöt ja suuremmat viat ja jatkaa hyvillä mielin eteen päin.

Mieli ei ole enää ollenkaan niin maassa kuin toissapäivänä! :D Kevättä kohti!
 

Yhteistyössä