+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
Voi, mulle on jo sanottu pari kertaa jotka meidän yrittämisestä tietää että onks jotain vialla kun ei oo vielä tullut vaikka aiemmat on tullut sormia napauttamalla.. silleen että "hehhehe, kohta ootte yrittäneet puoli vuotta tuloksetta, tuntuuko missään..?" :confused::O ei kiva..

Täällä jomottelee, tosi kipeästikin et saa särkylääkettä ottaa.. Kiva kun ovista enteilee näin kivuliaasti.. Varsin ehkikselle aikaakin et ihan normi papat ja kyselen varmaan tuosta oviksen kipuiluista ainakin..
 
nepari80: Samat ajatukset täälläkin... Töitä kerkeän kyllä tekemään vielä eläkeikään saakka, mutta sitä toista lasta mulla mahdollisuus saada enää muutaman vuoden ajan. Mulla on ikää jo sen verran, että hedelmällisiä vuosia on enää pari jäljellä. Suorastaan kauhistuttaa, että täytän kesällä 33 ja tilastojenhan mukaan naisen hedelmällisyys alkaa heikentyä oleellisesti 35 ikävuoden jälkeen. Hui kun kuulostaa karulta! No ei muuta kun peitot heilumaan :D

Maira: Toivottavasti kaikki on hyvin ja torstain verikoe tuo hyviä uutisia :hug: Vaikea kyllä tuo sinun tilanne... Varmasti pelottaa ajatus uudesta yrityksestä. Voimia sinulle päätöksentekoon :hug: Pääasiahan on, että on itse tyytyväinen ja toimii sen mukaan mikä tekee onnelliseksi :heart:
 
Mä täällä nyt arvon et mitä teen, menenkö töihin ja unohdetaan koko vauvajuttu vai ootanko nyt vaan siihen kesään ja aloitetaan uduestaan yritys..Mä nimittäin tiedän sen että jos hankin vakipaikan nyt, en ala ihan heti sitten vauvoja vääntää.. :rolleyes: Toisaalta edelleen ajatus toisesta on takaraivossa ja kaihoten lueskelen plussanneiden ja yrittävien juttuja, mut toisaalta pelottaa ihan saakelisti et onko tää rumba taas edessä jos yrittää uudestaan..
Piti tuohon vielä kommentoida Maira että jos olisin sinä, jatkaisin yritystä jos ylipäätään olet varma että sen toisen joskus haluaisit! Omasta kokemuksesta voin sanoa että asiat menee joskus niin päin vastoin kun on suunnitellut , että kannattaa vaan rohkeesti tarttua härkää sarvista ja elää sitä elämää tehden kaiken minkä haluaa tehdä. Jos se töihinmeno on tärkeetä talouden kannalta, menisin töihin ja yrittäisin siinä sivussa raskautta. Itseä ainakin harmittaa ihan pirusti että sitä kuvitteli yli vuosi sitten että se lapsi tulee haluttuna aikana ja oli pilleritkin ollut siinä ekan lapsen ja tokan yrityksen välissä, ja nyt ollaankin yllättäen yli vuoden yrityksen päästä menossa hoitoihin vaikka kaiken pitäisi edelleen olla ihan kunnossa ja raskautuminen mahdollista :rolleyes:
 
Sunflower11
Mun ovistesti oli ihan floppi :D Pakko oli ottaa kuva ku oli niin hassu.. kontrolliviiva tuli mut sit osa taustasta jäi punasävyiseksi ja sit siinä on se viivanpaikka selvästi, eli ennen sitä punanen tausta, sit viivan paikka (valkonen) ja sit jatkuu se tausta punasena.. ja sit sinne tikun alkupäähän keräytynyt joku väriviiva :D

 


torstai 10.3.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
anniala.......................kp73/26-30......23v...2. lapsi
Green Lady.................kp65/27...........28v...1. lapsi
Kauniina Päivänä Tuut..kp63/27-29......33v...3. lapsi...yk5v+
Viulu...........................kp50/28-30..............4. lapsi...yk3/7
Jennynny....................kp44/29...........31v...4. lapsi....yk2
*Justiina*...................kp29/30-32.......38v....3. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp27/35-40.......32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
Barbamama35............kp26/23-28........35v...3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp24/27............32v....6. lapsi......yk3
iloksi..........................kp23/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Ansku83......................kp22/35-37.........27v...1. lapsi......yk3
Mariel85.....................kp18/??...............25v...2. lapsi......yk5km2
Bla-bla........................kp17/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp15/28.............25v...1. lapsi......yk6
nepari80.....................kp14/29..............31v...2. lapsi.....yk2
Sunflower11...............kp14/28-31.................3. lapsi....yk3
PieniTytönTylleröinen..kp14/??.....................3. lapsi
Minnarun....................kp13/29-31.........30v...3. lapsi.....yk8
Miimau.......................kp11/27..............31v...1. lapsi....yk9
Sinderella....................kp11/30.............38v...6. lapsi....yk3/5km1
bluebaby.....................kp11/28...........26v...1. lapsi....yk3-4v
Eevaliisa Nwogu..........kp10/26-28.......26v.....3. lapsi.....yk3
macy gray...................kp9/30-34......30v...2. lapsi....yk16
Pänä..........................kp 7/26-34.......28v...1. lapsi....yk20
AiraM..........................kp7/~34..............................yk4
Ngale.........................kp5/30-36............23v...1. lapsi.....yk3
Viola30.......................kp4/27............31v...2. lapsi.....yk10
Zanca.........................kp3/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
SiSa78........................kp?/??............32v.....2. lapsi....yk5km2
Mango86....................kp?/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Maira..................................................25v...2. lapsi......(yk2)
myrskytuuli.........................................33v...2. lapsi




TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla, kissendaal, Lisey, mileon, Lara--

(kursivoidut ilmoittautuneet jatkajiksi!)


PIINAILIJAT
*Justiina*..................dpo14
Ansku83....................dpo8/4
Mango86...................dpo1
Mariel85.....................dpo1


PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4
Epa_88...........21.2. ...kp28/30-41....................1. lapsi....yk4

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83


Lyhenteiden selitykset löytyvät etusivulta! =)


Plussarikasta maaliskuuta!




PUNAISELLA ON NYT MERKITTY EI AKTIIVISET!! JOTEN JOS VIITSITTE HIHKAISTA OLETTEKO VIELÄ MUKANA MENOSSA!! VIIMEISTÄÄN 11.3. PERJANTAINA TIPUTTELEN TAUSTAILIJOIHIN! JA TAUSTAILIJAT, JOS JATKATTE, KERTOKAA! MUUTOIN MYÖS 11.3. POISTETAAN! KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi, etten eilen ehtinyt päivittää, mutta nyt pitäisi olla tiedot ajantasalla! Toivottavasti myös oikein! :D

MG Mulla on tulossa kaulaliina semmonen iha normi 2o 2n n. 3m pitkä Mambosta...kohta valmis, miehelle villapaita 7veikasta ja miehen veljelle villasukat 7veikasta, jotka myös kohta valmiit! Mitennii en pysty keskittymään yhteen asiaan kerralla? :D

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, vieläkään! :)
 
minäkin sorruin prisman reissulla ostamaan ekaa kertaa elämässäni ovistestejä :ashamed: ihan oikeastaan siinä mielenkiinnossa että miten sitä tuntee oman kroppansa, eli pitääkö omat tuntemukset ovulaatiosta yhtään paikkaansa noiden testien mukaan. Viiva siihen testiin tuli mut oli vielä vaaleampi kun kontrolliviiva, huomenna siis ihmettelen uudestaan :whistle: saahan sitä aikansa näinkin kulumaan ;)
 
Maira, mä olen SiSan kanssa samoilla linjoilla. Sun pitää nyt tutkiskella itsesäsi ja täysin itsekkäästi ajatella mitä tulevaisuudelta ja elämältä yleensäkin haluat. Sun kokemus on ollut varmasti rankka, enkä voi kuvitellakkaan mitä olet joutunut käymään läpi. Ilman niitä negatiivisia tunteita ei voi myöskään kokea iloa elämässä.

Sunflower, Ihan mielenkiintonen tulos :D. Ei vissiin toiminu ihan niin ku ois pitäny...

Nepari, Musta on ihan hyvä tikuttaa ainakin kerran ovista, niin tietää missä mennään. Esikoista (heh, mä puhun koko ajan esikoisesta vaikka vaan yks lapsi meillä) tehdessä tikutin yhden kierron ja paljastui, että en ollut osannut ovista oikein tunnistaa. Ja tästä tikutetusta kierrosta tulinkin sitten raskaaksi.

ON: Mä opiskelen taloushallinnon tradenomiksi ja voisin halutessani (siis jos viitsisin tehdä kaikki opinnot) valmistua vuoden loppuun mennessä. En kuitenkaan ole varma kannattaako valmistua äippälomalle. Nyt siis pohdiskelen onko helpompi päästä töihin pitkän opiskelun jälkeen vastavalmistuneena vai suht normiajassa valmistuneena ja kotona pari vuotta olleena. Mä opiskelen nyt koko ajan hissukseen (voi nostaa opinotukea :p). Ja lähtökohtana tälle ajatusmallille on se, että tulen raskaaksi hetkenä minä hyvänsä, ellen jo ole :p. Poitsu on 1v, enkä häntä halua vielä hoitoon laittaa, eli kysymykseen ei tule se, että hankkisin vakkaripaikan ennen valmistumista.

Ovistikuttelusta vielä... Tänään sain yhtä vahvan testiviivan kuin kontrolli. Huomattavasti haaleampi siis kuin eilen. Ehkä mä oon jotenkin niin "hormooninen" tyyppi, että saan vahvoja viivoja vaikka en ole ovuloimassa :D Ja sen eilisen viiva oli pakko olla ovis. Eli nyt alkaa uus kahden viikon piina :D Ansku mut vois vaikka lisätä piinailemaan dpo 0.
 
Ansku Kiitokset uudesta hienosta pinosta! =) Mulla heittää pvällä kp.. eli tänään on kp17.

Lisey Voimia sinulle vaikeaan aikaan! Kokemusta on.. :( :hug:

Täällä on ollu puhetta siitä joko joko kyselystä ja kyllä se on erittäin harmittavaista.. Ois se vaan kiva ku yritys ois vaan omana tietona, muttaku mullakin ollu 2km niin niistä on sitte jengille selvinny meijän vauvatoiveet ja nyt sitte kestää ja kestää.. :(

Mä olen nyt koittanu vähän pysyä pois palstalta jne josko ajatukset ois välillä jossain muuallakin ku vauvassa, mutta mutta nyt ois dpo0 niin ei voi olla enää ajattelematta... :D

sisa nega tuulia sinullle.. harmittavainen tilanne siellä..
 
Mitä himpattua...täs tää taas nähää...vähänki ku on enemmän tekemistä ni joha tää sählää jossai! :D Anteeksi myös nepari, korjataan tilanne! :D

Ne on näköjää jo tän kuun alusta asti heittäny näis miu listois... ^^'
Joten VOISITTEKO KAIKKI TARKISTAA TIETONNE JA ILMOITTAA JOS ON KORJATTAVAA NIIN ILMOITTELUA SITTEN, KIITOS! :D
 
Viimeksi muokattu:
Työ ootte kyllä ihania kun jaksatte edelleen mun purkautumisia lukee vaikkei ne oikeasti edes tänne kuuluis.. :) :heart:

Mä kävin pojan kanssa tänään yhdessä kahvilassa jossa istuttiin kauppis aikaan paljon koulukavereiden kanssa ja siellä oli se sama myyjä joka oli silloin 10 vuotta sitten jo, se oli ihan myyty kun näki että mäkin olen jo yhden lapsen tehnyt ja alkoi heti touhottaa että tehkää heti vaan kun mahdollista toinen. Ensin välähti ajatus et joo, tehtäis tehtäis, mut sit aloin oikeen ajattelee asiaa ja eiköhän me kesällä taas koiteta.. :) Tää päätös on ollut koko ajan mun käsissä kun mies ei edes ajattele etteikö sitä vielä yritettäis ja taloudellisesti mun ei ole pakko lähteä töihin, vaan pärjätään kyllä vaikka kotona olisinki..Tai voinhan mä etsiä vaikka jonkun osa-aikaisen työ jolla saan viikkoihini muutakin sisältöä kuin nää seinät. :)
Nyt vielä sit kun jaksais pelata noiden kumien kanssa, en taida viitsiä pillereitä aloittaa parin kk takia..(vallankaan kun mulla ei ole vielä minkäänlaista kiertoakaan.. :D )

Jotenkin sekin oli "suloista" kun mun isäpuoli oli ostanut miehelle etelästä iiiiison sikarin ja tuumi et tää on sit niitä seuraavia varpajaisia varten.. :)

Aamukampaa ei vielä pysty tekee, mut 9 viikkoa jäljellä varoaikaa. :heart:

Mut arvon leidit, oikein mukavaa loppuviikkoa ja paljon plussatuulia täältä (tuuliselta) pohjanmaalta! :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ansku83 > Mulla oli kp:t oikein. :) Kiitos päivityksestä! :flower:

Olen sen verran tyrmistynyt ja hämmentynyt, etten oikein osaa tällä kertaa kommentoida. Taidan kuitenkin avautua tämän päivän eräästä keskustelusta. Puhuin nimittäin äitini kanssa painosta ja lihomisesta. Totesin sitten siinä, että olen itsekin nyt aika turvoksissa ja on päässyt painokin hiukan nousemaan. Sanoi huomanneensa. Se ei minussa herättänyt mitään ajatuksia tai tunteita, mutta jäin miettimään edellistä seurannutta kysymystä. "Ei kai vaan sellaista turvotusta?" Siis mitä ihmettä hän tarkoitti?! :O Naurahdin vaivaantuneena ja hämmentyneenä, mutta en saanut sanottua muuta kuin että ihan ruokavalio on turpoamisen syynä. Ei hänellä mielestäni pitäisi mitään minun lisääntymistäni vastaan olla, eikä varmana pahalla tarkoittanut. Mietin silti toivooko hän todella minun odottelevan vielä pitkäänkin raskaustoiveita vai peräti luopuvan niistä. Viime vuosina on tuntunut siltä, että joudun aina valintojani ja ajoituksiani perustelemaan ja puolustelemaan. Elämääni ei haluta kontrolloida, mutta vapaastikaan en saisi elää.

En tiedä kannattaako minun ottaa tuo asia puheeksi. Ongelmastani en halua hänelle puhua, varsinkaan nyt. Kuitenkin mitä enemmän tuota tilannetta ajattelen, sitä enemmän se kiukuttaa ja kirvelee. Onko edes mahdollista kysyä mitä hän sanavalinnallaan tarkoitti paljastamatta samalla raskautumistoivetta ja sen kipeyttä?

Pahoittelen omanapaisuutta. Palaan kommentoinnin pariin sitten, kun keskittymiskykyni palautuu.
 
Moi,

minut voi pitää taustalla. En vielä ihan luovu toivosta, vaikka hoitoihin tuskin lähdetään.

Minulla alkoi la kp 23 tuhruvuoto, tulee n.ruokalusikallinen päivässä. Tai vähempi. Jatkuu vielä, nyt tosin ei pyyhkiessäkään mitään.. Viimeiset kolme kiertoa olleet 25, sitä ennen 28..
Nyt siis kp 27 ja ehkä ne hanat huomenna aukeilee..

Yrityskiertoja kolme vuotta, joten karsea määrä. :D
 
MG: Itselläni on sellainen tilanne että äitini on ihan suoraan sanonu toivovansa että lapsemme jäisi ainoaksi. MUTTA tämä johtuu ihan vain siitä syystä että oli pelännyt sitä raskausaikaa ja synnytystä, että jos jotain ikävää tapahtuisi. Oma äitini on sellainen huolehtija joka aina stressaa kun joku läheinen joutuu esim. vaikka leikkaukseen tms. :D Uskoisin ettei äidilläni ole periaatteessa mitään uutta lasta (lapsenlasta) vastaan, mutta se pelko ja jännitys mitä siihen odotusaikaan sisältyy on hänelle vaikeaa. Jos asia jää sinuakin vaivaamaan, kannattaa ihan vaan ohimennen kysäistä mitä hän oli sillä kommentillaan tarkoittanut ettei tule turhaa mielipahaa sinulle. Tai jos hän on oikeasti sitä mieltä että ei toivoisi sinulle lisää lapsia, niin on hyvä antaa perustelu miksi niin. :O Voithan sanoa ettette ole yrittämässä mutta että haluaisit vain tietää mitä hän tarkoitti, että asia jäi sinua jälkikäteen vaivaamaan...
 
Tytöt, nou hätä. Olin melkein 36 kun sain neljännen ja vähän yli 37 kun sain viidennen lapsen. Sen jälkeen meni melkein vuosi ennen kun tuli ekan kerran täti. Sittenhän raskauduin ollessani yli 38 (jota siis olen edelleen). Tämähän tosin osottautui tm:ksi. Täällä haaveillaan kuutosesta siis siihen asti ku täytän 40. Eli jonku verran yli vuosi aikaa...

Meillä on kans oman äitini kanssa vähän sama tilanne. Ei hänellä periaatteessa kuudetta lapsenlasta vastaan mitään ole, mutta häntä hirvittää mun jaksamiseni. Itte oon aatellu, että pienlapsirumbaa kestää nyt jonku aikaa. Jossain vaiheessahan lapset kasvavat ja ittelle tulee enemmän mahollisuuksia ja aikaa tehhä omia juttuja. Aika aikansa siis.

Täällä odotellaan ovista. Laskujen mukaan se vois olla ehkä ens viikon alussa. Pitäisköhän huviksi hommata ovistikkuja. Minkä hintaisia ovistikut on esim. Prismassa verrattuna nettikauppoihin?
 
Hei vaan.
Osaisko joku teistä mulle kertoa että onko mulla aikainen keskenmeno vai mitä.
Nyt on kp6 mulla ja menkat alkaa olla loppusuoralla.
Mulla kuitenkin raskausoireita(pahoinvointia, kovaa väsymystä, päänsärkyä, nenäverenvuotoa jne) ja mies sitten pyysi että tekisin testin tänä aamuna: Haamu tuli.
Oottelen että vuoto loppuu ja teen uuden testin.
En ole seurannu että onko hyytymiä tms. kun en osannu keskenmenoa epäillä.En ainakaan oo huomannu.
En kyllä tiedä yhtään että mitä nyt tapahtuu.

ps. anteeksi että täällä kyselen kun kerran jo kertaalleen poistuin. aattelin että jos jollakulla ois kokemusta tälläisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan.
Osaisko joku teistä mulle kertoa että onko mulla aikainen keskenmeno vai mitä.
Nyt on kp6 mulla ja menkat alkaa olla loppusuoralla.
Mulla kuitenkin raskausoireita(pahoinvointia, kovaa väsymystä, päänsärkyä, nenäverenvuotoa jne) ja mies sitten pyysi että tekisin testin tänä aamuna: Haamu tuli.
Oottelen että vuoto loppuu ja teen uuden testin.
En ole seurannu että onko hyytymiä tms. kun en osannu keskenmenoa epäillä.En ainakaan oo huomannu.
En kyllä tiedä yhtään että mitä nyt tapahtuu.

ps. anteeksi että täällä kyselen kun kerran jo kertaalleen poistuin. aattelin että jos jollakulla ois kokemusta tälläisestä.
Melko varmasti kemiallinen, eli on yrittänyt kiinnittyä mutta ei oo saanu tarrattua kunnolla mukaan.. :hug:
 
MG: Mä olen Jensarin kanssa samaa mieltä, että kannattaa kysäistä, mitä äitisi tarkoitti, jos asiaa jää yhtään vaivaamaan. Voihan olla, että hän ei tarkoittanutkaan mitään sellaista, miltä lause ensialkuun kuulostaa. Sitten olisi ihan turhan takia mieli pahoittunut... Toivotaan, että kyseessä olisi ollut vain huonosti muotoiltu lause :hug:

Sinderella: Kiitos lohdutuksesta ikäkriisiä kohtaan =) Ei pitäisi ajatella niin paljon tota ikähommaa, mutta välillä se vaan tulee väkisin mieleen... Johtuu varmaan siitä, kun oli nyt tämä toinen epäonnistunut raskaus lyhyen ajan sisällä. Tulee sitten mieleen kaikki mahdollinen... Nyt vaan sitten katse eteenpäin kohti uutta kiertoa ja uusia mahdollisuuksia =) Noista ovistestesteistä... Ne Pregcheckin testit (mitä saa Prismoista ja Citymarketeista) maksavat 9.90£ 10kpl paketti ja ovat tosi hyviä! Oon myös tilannu netistä David testejä. Hintaa en muista, mutta olivat todella surkeita. Eivät näyttäneet ovista laisinkaan... Onnea oviksen bongaukseen!

InkeriIisakki: Mulla kävi justiin samanlailla, että r-testi oli nega ennen menkkoja ja sitten seuraavan kierron kp 9 tulikin selvä haamu r-testiin. Mulla se tarkoitti keskenmenoa... Mutta toivottavasti sulla jotain iloisempaa =)
 

Yhteistyössä