Gallup Miehen kanssa on tavattu, kun seurustelin vielä exän kanssa - olivat kavereita ja myöhemmin myös kämppiksiä. Vakaalta kaveripohjalta on siis meidän suhde aloitettu ja mies on nähnyt mut pahimmillaan jo pitkälti ennen kuin on aloitettu edes seurustella. Siitä huolimatta meidän seurustelu on alusta asti ollut kiihkeää ja vakavaa, käytännössä asuimme yhdessä ensimmäisen yhteisen yön (ja seurustelun alun) jälkeen. Maailman paras mies,
ulkonäkö ei ehkä ole joka naisen unelmamiehen - mies kun sattuu olemaan lyhyt (siis oikeasti), mutta sisällä on maailman kultaisin ihminen. <3 <3
Maitohappobakteereista jäi myös minulla kommentoimatta, aina ei muista, mitä kaikkea on jo kommentoinut. Mutta uskon hyötyyn ja käytän säännöllisesti.
Vauvan liikkuminen oli siis täälläkin sen verran vähäisempää torstaina ja perjantaina, että soitin vielä varuiksi sairaalaankin. Kävi kuitenkin ilmi, että pieni olikin vaihtanut selän taas eri suuntaan ja liikkeet tuntuivat erilaisina eri paikassa (ja kai se istukkakin on enemmän tuolla vasemmalla). Tuon jälkeen on ollut oma aktiivinen itsensä, hiljenemisestä ei tietoa.
Yöllä heräilystä Mun raskaus- ja vauva-ajan kokemuksen mukaan sillä, miten sikiö on hereillä ei ole kyllä juurikaan merkitystä vauva-ajan heräilyyn. Meillä nukuttiin yöllä syömisiä lukuunottamatta 5 kuukauden ikään, jolloin rintaraivarit alkoivat ja 6 kk iässä oltiinkin sitten unikoulussa. Vauvat on yksilöllisiä ja tarvitsevat eri määriä unta.
Ja mä ainakin toivon, että sikiöajan aktiivisuus ei olisi verrattavissa vauva-ajan aktiivisuuteen, HUI!
Synnytysajankohta Ei ole niin väliä, mihin aikaan käynnistyy. Virka-aikaan olisi siinä mielessä kiva, että sairaaloiden valmius erikoistilanteisiin on parhaimmillaan. (omaa napaa ojassa) Ja muuten olisi kiva, jos ei olisi 8.-11.3. kun äitini on työmatkalla (eli esikoisen hoitopaikka olisi hankalampi järjestää). Ja sitten yleisesti olisi kiva, jos synnytyksen aikaan ei sataisi kauheasti lunta, kun esikoisen hoitajan kyyti on töissä tiehuollossa ja joutuu aina lumisateella vuorokaudenajasta riippumatta töihin.
Eli tulkoon kun tulee. Esikoinen syntyi aamuyöllä, auringon noustessa. <3
Esikoisen hoito Tyttö jatkaa osa-päiväisenä päiväkodissa vauvan syntymän jälkeen. Olemme muutenkin yrittäneet pitää tyttöä kotona mahdollisuuksien mukaan 1-2 päivää viikossa, joten virallinen osapäiväisyys ei tule muuttamaan arkea ihmeemmin. Eli on hoidossa 3 päivää viikossa 5-7 tuntia kerralla. Jos tyttö olisi pienempi, voisin ehkä harkita, että hän jäisi kokonaan kotiin, mutta pian 5 vuotias kaipaa kyllä jo kavereita ja leikkiseuraa. Ja kesäloma on onneksi pitkä niinkuin viime kesänäkin!!
Vitamiineja syön säännöllisesti päivittäin, mulla on käytössä Multivitan raskausvitskut, joita ei tarvitse ottaa kuin yksi päivässä. Mulla kun muitakin päivittäisiä pillereitä niin muistan helposti (nykyään) ottaakin lääkkeet.
JennyA Tsemppiä, ja uutisia pian!
LD Noita alakuloisuuden hetkiä täälläkin tulee ja menee, kuuluvat tavallaan asiaan. Näin meidät herkistetään hormonien keinoin ottamaan vastaan vauvan sanaton kommunikointi ja viestintä. <3
Suzz Jos paikat on jo auki, en ehkä suosittelisi suojaamatonta seksiä enää. Kannattaa kuitenkin varmistaa esim. neuvolasta?
Tästä tuli taas romaani, kun keskustelua oli kertynyt niin kamalasti.
pihpuu & pieni 35+2