Pixie: Hyvä että saitte asian selville nyt ettei tule sitten järkytyksenä synnytyksessä... ehditte asiaan perehtyä ja käsitellä sitten. Onneksi nämä on niitä "helpoimpia" kehityshäiriöitä vauvooilla yleensä, ja niin ollen hoitokin on hyvin saatavilla. Voimia asian käsittelyyn ja toivotaan että vauva saadaan pian leikkaukseen syntymän jälkeen, on varmaan parhain niin...?
Taffo:Tilanteesi veti kyllä ihan vakavaksi! Hyvä toisaalta kun aivoistasi löydettiin ettei mitään peruuttamatonta ehtinyt sattua tietämättä... mutta ajankohta on kyllä erittäin huono kun pikkuisen pitäisi pystyä kasvamaan masussasi viel pitkään. Ihanaa kun äitisi pääsee apuun sitten kun tarve.
Nyt kovasti, kovasti voimia täältä sinulle lähettelen ja toivon että vauva pystyy olemaan massussa vielä mahdollisimman pitkään ja että sinun tuleva leikkauksesi menee hyvin. :heart: Tuntuu omakin vuotava eteis-istukka "pieneltä" vaivalta, vaikka sekin tosin vauvalle kohtalokas jossain tapauksissa... Mutt silti... : /
Minx82: Sinulle myös voimia tilanteeseen...
Saanko udella miten paljon kohdunkaula ehti lyhentyä suppareista ja millainen toimenpide tehtiin että synnytys ei käynnistyisi? Itsellä samoja ongelmia ollut, (tosin ei supparit ehtiny viel tehä tuhojaan kohdun suulla ku oon ollu niin rauhassa) + nyt vielä se vuotava eteis-istukka murheena... Monta asiaa painaa mieltä... Voimia sinulle! Ja koita jaksaa ottaa iisisti!
Minä jos kuka kans tiedän et miten vaikeaa ja tylsää ja masentavaa se voi olla ku mitään ei oikein saisi tehdä mutta psyyke sitä vaatisi että saisi vähän edes iloa elämään, vaikka ihan kotitöistä! Tuntuisi että minustakin on johonkin... hävettää niin ukkoa nakittaa asioista kun eka on 8h töissä ja tulee kotiin, mut jotkut asiat on vaan tehtävä ja onneksi ukko tottakai ymmärtää tilanteen. :heart:
Mam_87:Minulla on myös kohtu korkealla jo... lähellä alimmaisia kylkiluita tuntuu jo potkuja ja keuhkoja alkaa painamaan jos istuu kovin "lysyssä" eli sinnekkin alkaa tilan puute tulla... Myös
ummetus minulla ISO ongelma. Nyt kun jouduin lähes vuodelepoon tänne kotiin kuitenkin viel onneksi on mahan toiminta tyssännyt täysin... Neuvolasta ohjasivat ostaan Vi-sibliniä, on rohdosvalmiste, ja turvallinen käyttää eikä jätä "riippuvaiseksi" kuten jotkut ulostuslääkkeet... On siis vaan kuitilisänä. nyt pari päivää sitä ottanu ihan minimi annoksen, 1 mittalusikallinen juoman seassa aamuisin (ei mitään herkkua mut menee ku putkella juo) ja vähä on vatsan toiminta parantunu, vara on lisätä annostusta viel 3 mittal. päivässä.
Kannattaa kokeilla jos oikeesti tulee niin paha olo vatsaan ku itella ku kakka antoi oottaa aina 3-4 päivää ( norm. toimii päivittäin) Kyllä oli maha kipee ja taynnä!!! Yök!
Nukkuminen: Mulla on siis aivan kamala ongelma tullu nyt tän rauhallisesti ottamisen ohella myös et en saa nukuttua öisin!!! Kärsin siis totaalisesta unettomuudesta! Päivisin en nuku, ja olen pystyssäkin, teen ruoan yms kevyttä pientä mut levähtää on pakko etteivät ota osastolle jos vuoto taas yltyy. Ja nyt siis 3 yötä mennyt kaavalla: illalla nukkuun 22-23 (väsyttää sikana), herään klo 2-4 aamuyöllä pissalle enkä saa enää millään unta... Valvon n. 6 saakka, välillä nousen jopa ylös ku ei vaan jaksa montaa tuntia makoilla silmät auki pimeessa. Sit iskee väsy klo 6 jälkeen ku ukko lähtee töihin ja ehdin nukkua max 2h ku esikko herää... Ja siis siitä huolimatta et näin on menty monta yötä peräkkäin en ole päivisin kauheen väsyny ja tekis mieli touhuta, mitä en tietenkään uskalla tehä sairaalaan joutumisen pelossa ja muutenkin... Viime yönä nukuin alku yöstä 2h ja aamusta 2h ja perhana vieköön päikkäreille en mee, josko ens yönä nukuttais...
Onko kellään muulla samaa?? Todella ahdistavaa. Sit ku yöllä valvon ajatukset pyörii vaan vauvan tavaroiden laitossa jne. (Vedän ressiä niistä jo nyt ku uhkana joutua osastolle periaatteessa milloin vaan ja kaikki jäis ukolle, ja eihän se tiiä niin hyvin ku minä...
) Kohtalontovereita? vinkkejä? Kohta oon varmaan niin ylikierroksilla et alkaa sen vuoksi taas supistella... toivottavasti ei...
Ois kiva nyt nukkua ennen ku vauva alkaa valvottaan.
Muuten asiat ennallaan, ei vuoda ja tasaisesti ollaan ja levähdellään...
Nopponen 22+5