*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Mein pikku-ukko tuntuu tuumivan, et tänä yönä ei tartte äitin nukkua. Tuossa hää tillittää silmät suurina sitterissä, et nyt seurustellaan, tissillä viihdytään sitten n. 15min välein tankkaamassa pikkasen...

CL silmät ristissä ja Aatu 2vk
 
Huomenta!

Ja hurjan paljon onnea kaikille vauvaantuneille. Mä edelleen oon jatkanut tämmösenä taustailijana vähän enemmän: luen päivittäin, mut harvemmin tulee kirjoitettua. Useasti käy niin, että joku on just kirjoittanut saman ajatuksen, mikä itsellä oli mielessä, niin mitäpä sitä enää turhaan toistelemaan:)

CL: oi ja voi....tuota aikaa odotellessa;) Onneksi tä kevät tuo valoa ja sitä myöten energiaa mukanaan, niin jaksaa ehkä vähän paremmin kuin pimeinä syyskuukausina! Ja mikäs sen helpottavampaa kuin se, että tietää kaiken olevan väliaikaista. Tsemppiä!

NippatätiKummitustäti- kirja kuulostaa loistavalta ajatukselta! Pitäis itsekin kehittää jotain vastaavaa.. Esikoisen kohdalla oon huomannut, et ihan liian harvoin tulee laitettua noille kummituksille postia tai tietoa siitä missä mennään. Tällä hetkellä tuolla kyllä oottelee valokuvat lähetystä ja nyt kun annoit ajatuksen, niin eiköhän me saada esikoisen kanssa tänään kirjeet ja kortitkin väkerrettyä! Millaiset nimiäiset teillä on suunnitelmissa? Ois ihana pitää joku sunnuntaibrunssi, mut katellaan nyt, kunhan ensin saa tän beibin maailmaan... Niin ja onpa hienosti Paavo kasvanut!!

Meillä on tuo Manduca, mut esikoinen ei siinä viihtynyt ja itsekin tykkäsin enemmän liinasta. Helpompi laittaa yksikseen ja muutenkin. Mut pitää kyllä kokeilla, jos tää seuraava oiskin enemmän Manducatyyppiä; tosi hyvän tuntuinen ja miellyttävä kantoreppu kyllä kyseessä! Ja tuo lahjatilaus on kyllä hyvä vinkki! Meidän pitäiskin saada aikaiseksi tehtyä tilaus, et saatais tytölle jo jemmaan isompi istuin kun siellä näytti tuo yksi Brion turvavyömalli olevan...

Tealle voimia kurjien olojen keskelle! Toivottavasti alkais pian tapahtua ja menis tää synnytys aiempia sujuvammin. :hug:

dania Mä en voisi harkitakaan mitään herkkulakkoa nyt: mun tän hetkisen elämäni suurin ilo on syöminen:LOL:Ei varmaan huomisessa neuvolassa naurata tuohon malliin...eh...

Ihana kun jaksatte kirjoitella synnytyskertomuksia. Ja kiva huomata, et aika monella synnytys on mennyt kohtuu nopeasti ja jopa helponkin kuuloisesti:ihan huippua!:) Mä en osaa jotenkin EDELLEENKÄÄN ajatella tulevaa synnytystä; tuntuu kuin se ois valovuosien päässä, mut näin ei taida kuitenkaan olla;)Viimeksi mietin synnytystä aika paljonkin etukäteen ja valmistauduin jonkinlaisella"mielikuvaharjoittelulla" ja synnytyslaulua treenaamalla. Näistä oli tosi paljon apua ja tarkoitus oli tehdä samat hommat nytkin, mut on vaan jääny...

Mä en tiedä, mistä johtuu, mut meidän mainiosti nukkunut tyttö on alkanut herätä öisin ja kampee meidän sänkyyn viereen. Aika ylläripylläri, et tämmönen muutos tulee just ennen vauvan syntymää....Onko muilla vastaavaa? Yleensä kannan omaan sänkyyn ja nukahtaa sinne,mut tänä aamuna kuuden aikaan annoin nukahtaa mun viereen. Päiväuniltakin on parina päivänä herännyt hurjaan itkukohtaukseen, joka ei meinaa alkuun laantua millään:( Mutta taitaa tuommoiselle vajaa 3 vuotiaalle olla aika tyypillisiä nuo kauhuitkukohtaukset? Jostain muistelen kuulleeni...

Miehen vuorotyöon viime aikoina mietityttänyt aika lailla... Jännittää tulevat illat ja se, miten saa säilytettyä tytön kanssa rutiinit.. Mies tekee eniten juuri iltavuoroa eli yksin saan hoitaa nukutukset aika usein. No mut ei kai se auta kuin luottaa, et asiat etenee omalla painollaan:)

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Triida ja Milli 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tiipula, fanny ja Jemimi! :flower:

Triida Minä kans jännityksellä odotan miten ensi viikolla lähtee illat sujumaan kun mies palaa töihin (käy tällä hetkellä toisella paikkakunnalla töissä ja on 4 päivää pois). Päivät menee kyllä sutjakkaasti kahen lapsen kans kun ei tee itselleen liian tiukkoja aikatauluja mutta illat on esikoisella (2,5v) melkosta hulinaa ja vauva haluaa tietenkin just silloin tankkailla tissillä.

Särö ja Jalo 2vko
 
Vaikka hiljaiseloa on ollu omalla kohdalla jo tovi, niin teidän kuulumisia olen kyllä käynyt lukemassa ahkerasti :)

Onnea kaikille vauvautuneille ja onnea loppuodotukseen muille!
Samalla voikin kertoa omia kuulumisia; Meidän pikku herra syntyi naistenpäivänä 8.3.2013 ja maanantaina kotiuduttiin. Onhan tämä ihmeellistä ?aika kuluu siivillä pikkuista ihastellessa. :)

Laia ja poeka
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä muille kärvistelijöille viime metreille.:)

Täällä kaikki on sujunut mukavasti,imetys lähtenyt käyntiin..tissit on niiin kipeet ja pinkeet,kiitän rintakumin keksijää,ihan mahtava juttu.:D Pumppua on syytä alkaa testata,aikamoiSet kovat melonit nuo on..:D

Poitsu viihtyy tissillä usein,varsinkin öisin,mutta on tuolla yli 4 kg kokoa,niin kai sitä nälättäkin.:) Hirveesti en ole saanut nukuttua,joten joa kotona sitten paremmin. Täällä herättää muitten lapset myös,vaikka perhehuoneessa ollaankin,sekä oon ihan vainoharhanen tuon lapswn kanssa ja pelkään,että hengittääkö se enää..:x ja säpsähtelen sitä tarkastamaan..

Kirjotan puhelimella,joten pahottelen virheitä,tää on vähän hankalaa..

Joku kauhisteli painon nousua..mähän olin siitä kanssa ihan rikki,mulla painoehti nousta 24 kg..:O Mutta jo vrk synnytyksestä niistä oli lähtenyt 8 kg. Nyt on päällänsä vielä järkympi turvotus kuin raskaudessa,jalat on ku räpylät.. Eli ei kannata murehtia sitä,kyllä ne lähtee.:)

mulla lyö pää tyhjää,en yhtään muista mitä mun piti kirjottaa..

Me päästään ehkä tänään kotiin.:) Se selviää tuossa aamupv kun verikokeet tulevat.:)

Pikku m ja poika 3 vrk
 
Laialle onnea pikkuisesta :flower:

Triida meillä tuolla 5veellä on vieläkin kausia jolloin tulee keskellä yötä viereen.
Ahdasta on mutta jos toinen näkee pahaa unta niin en raaski omaan sänkyyn pakottaa.
Ja itsekin olen niin uninen että helpompi vain tehdä tilaa viereen :D

Unettomille voimia! :hug: itse nukun liiankin hyvin, nukahdan 21 aikaan ja herään ihan
virkeänä ennen 7.. Missäs mun raskausvaivat?? Enteiliskö synnytystä tämä oireeton
vaihe? Viimeyönä uskon havahtuneeni muutaman kerran vähän kipeämpiin supistuksiin..

dania 40+3
 
Paavo huus eilen illalla about viis tuntia putkeen, ei kestäny että hetkeksikään laskee alas häntä. Äidillä tuli itku ja isi yritti lohduttaa sekä itkevää vaimoa että lasta. Jotenkin kaoottista:O Lopulta mie väsyneenä laitoin hänet sitteriin että hetken saa levättyä ja hetkuttelin varpaalla vekotinta. No, tää laps nukahti siihen! Mie oon huono äiti ja nostin koko häkkyrän pinnasänkyyn ja Paavo nukkukin sitten siinä muutaman tunnin kunnes heräsi syömään. Loppuyö meni hyvin. Tuo sitteri on lähes makuuasennossa, mutta ei kai nuo sais kovin niissä nukkua? Nyt on kauhean huono omatunto:':)ashamed:

Triida, joo mukava miusta joku sellanen juttu, mikä sitoo kummitusvanhempia lapseen, keräävät niihin ite sitten tietoa ja kuvia yms. Pitää tietty ite lähettää heille aina kuvia ja sellaista. Meillä on nyt tulevana viikonloppuna sellanen kummitusjuhla, eli kummitustädit julkistetaan ja nimi ja syödään kakkua ja ihaillaan vauvaa. Lähimmät ystävät on kutsuttu, vanhemmat tulevat sitten omia aikojaan myöhemmin ja sukua meillä ei ole. Vähän sellanen babyshower-teema eli vauvaa juhlitaan ja nauretaan ja vietetään mukavaa aikaa. Otetaan paljon kuvia ja ajatuksena sitten lähettää osallistujille yhteiskuva vauvan kanssa kiitoksena. Sellaista pientä. Voin laittaa sitten kuvan noista kummituskirjasista!

Aion kohta jatkaa huono äiti-linjalla ja lähettää miehen paavon ja koiran kanssa pitkälle kävelylle. Oon niin väsyny, että jos en kohta saa unta, sekoaa pää :/

Nippa ja Paavo kolmisen viikkoa
 
eilen oli sitten viimenen neuvola ennen synnytystä. Mietin vaan, kun oon lukenut, että monet olisivat saaneet ajan yliaikais ultraan ja muutenkin heitä olisi enempi "vahdittu" että miten vauva voi, ja miten istukka toimii yms. Minulle määrättiin vaan että "jos vauva ei oo syntynyt niin mene synnytysvastaanotolle 41 + 5 viikolla, niin sielä sitten selviää tilanteet"
ei yhtään mitään muuta?!??!? hitto oon kyllä vihanen jos vauvan synnyttyä selviää jotain (esim joku vamma tai sairaus tai jotain semmoista), ja se laitetaan sen piikkiin, että mulle ei oo tehty mitään tutkimuksia lasketunajan jälkeen eikä ns. "huolehdittu" vauvasta ja siitä miten sen toiminta on lasketunajan jälkeen!! ärsyttää niin hirveänä, kun tuntuu että kaikki neuvolajutut on ollut ihan turhia, yms. mulle kun ei ole tehty mitään sisätutkimus juttuja eikä yhtään mitään ! oonko sitten niin "normaali" odottaja, että sellaisia tutkimuksia ei sitten tehdäkkään. tuntuu että oon ollut vaan ilmaa koko raskauden ajan neuvolassa ja ultrissa yms. :(

sdaa 40 + 3
 
nippatäti: olen tuolta lokakuisista, mutta mun oli pakko kirjoittaa sulle, kun luin sun viestisi itkevästä lapsesta. Tääs on siis sulle ja jokaiselle, jolla on koliikkivauva tai paljon itkevä vauva:

Mun esikoinen itki 3,5 kuukautta miltei taukoamatta. Itku alkoi heti laitoksella - minä kuvittelin vain, että olen heikkohermoinen äiti, joka ei osaa hoitaa lastaan. Vauvaa ei siis saanut rauhoitettua millään, huusi yötä päivää. Ja homma vaan paheni, kun joutui vielä lonkkalastaan pariksi kuukaudeksi. Neuvolakaan ei ottanut itkua ensi viikkoina tosissaan. Lonkkalastaa laitettaessa sairaalassa ihmettelivät, että ompas itkuinen lapsi - ja väsynyt äiti.

Yritin kantaa, hytkyttää, heijata, silittää, pumpata, hieroa - tehdä ihan mitä vain, että lapsi lopettaisi itkun ja olisi hetken rauhallinen. Vauva saattoi tosiaan itkeä viisi tuntua laakista - sitten simahtaa tunniksi ja itkeä uudelleen viisi tuntua. Yötä päivää. Miten vauva pystyy huutamaan niin paljon? Ja jaksaa huutaa vain pienen unenpätkän voimin? En uskaltanut laskea vauvaa sylistäni ja ajauduin itse todella väsyneeseen tilaan.

Onneksi lastenlääkäri yksityisellä puolella sitten sanoi ääneen: teillähän on koliikki. Kokeilimme maidotonta dieettiä, kaikkia mahdollisia korvikkeita. Imetyksestä ei enää siinä vaiheessa tullut mitään. Lopulta itku loppui kuin seinään ja yht'äkkiä lapsi olikin mitä aurinkoisin kullannuppu.

Mitä tästä haluan muille äideille kertoa:
1) äidin pitää levätä! Tehkää mitä tahansa järjestelyjä vaikka mielikuvitusta käyttäen, että äiti saa jossain välissä päivän aikana nukkua edes pari tuntia.
2) äidin pitää syödä! Säännöllinen ruokailurytmi pitää äidin kunnossa, että jaksaa hoitaa irkevää vauvaa.
3) äidin pitää päästä vessaan ja suihkuun! Vaikka vauva huutaa naama punaisena, on hetkiä, jolloin lapsi on vaan laskettava pois sylistä ja hoidettava ensin äitiä. Kun äiti on puhdas ja reipas, huutava lapsikin on taatusti onnellisempi. Jos lapsi nukkuu sitterissä, sitten lapsi nukkuu sitterissä - kyllä se jonain päivänä nukkuu muuallakin.
4) ottakaa selvää miksi vauva itkee: kaikelle itkemiselle ei ole selvitystä - mutta joskus selitys löytyy. Puhukaa neuvolassa, yksityislääkärillä ja kaikille mahdollisille ammattilaisille.

Minä menin pohjanmaan kautta - väsytin itseni, en huolehtinut itsestäni, laihduin kahden vaatekoon verran alle kuukaudessa ja räjähtelin käsittämättömistä syistä. Kuvittelin, että tilanteesta ei ollut poispääsyä ja olin epäonnistunut äitinä. Kun sain sitten nukuttua ja syötyä (meillä mies pystyi pullomaidon ansiosta hoitamaa vauvaa viikonloput) järkenikin palasi takaisin. Ja tosiaan putken päästä vihdoin näkyi valo - vaikken sitä uskonutkaan.

Toivon jaksamista kaikille itkevien vauvojen äideille sydämeni pohjasta!
Koliikkivauva lopettaa aikanaan itkunsa, vaikka sitä ei uskoisi...
 
Onnea Tiipula, Fanny07, Jemini ja Laia Pienistä Nyyteistä :flower: :heart: :flower:

Ihanaa kun noita vauvoja syntyy koko ajan :) Minä taidan ilmoittautua mukaan sinne huhtikuussa synnyttäjiin (sittenkin) :wave: Taitaa joka toinen päivä olla noita lupaavia oloja mutku ei sitten enempää tapahdu :stick: tänään taas tuntuu että oon aprillipäivänä käynnistyksessä :headwall: että sitä ootellessa :popcorn:

Kiitos greentea1 noista akupisteohjeista...yritin ite eilen tehä kahteenkin kertaan (no eka kerta oli vähän lyhyemmillä ajoilla kun testailin oikeita kohtia) mut sitten kun tein oikeilla ajoilla niin siinä jo tehdessä tuli muutamia napakampia supistuksia ja olin mielissään et toimii ja hyvillä mielin menin nukkuun et jotain tapahtuu...mut ei! Sitten nukuinkin vaan muutaman tunnin kun oottelin et alkais supistaa :headwall: mut siis täälläkin on yöunet todella katkonaisia ja lyhyitä ollut jo kaaaaaaaaaaaaaaauuuaaaan!!! Tosiaankin haluais jonkun syyn valvomiselle..yleensä kun ei vain nukuta yöllä..tosi raastavaa..
Nauttikaa hyvistä unista kaikki te jotka saatte vielä nukutuksi :)

Nippa en usko että hetken sitterissä nukkumisesta haittaa on. Jos kerran vauva siinä nukkuu paremmin ja kun ei kuitenkaan koko yötä ole nukkunut ja loppuyö mennyt paremmin. Toi on tosi raastavaa kun vauva itkee monta tuntia putkeen. Mullakin nää aiemmat lapset on huudelleet jokainen silloin tällöin ja tosiaan ei puhettakaan että laskisi sylistä mihinkään silloin se vasta huuto alkoikin.
Et sinä huono äiti ole :hug: hyvä jos saat nukuttua nyt päivällä.

Josko tästä lähtis hakemaan sairaalakassista karkkipussin ja tuhoaisi sen vaikka närästää jo muutenkin ihan älyttömästi :x

Aippa3 ja pähkinä 39+1
 
laialle onnittelut pojasta!:flower:

danialle peukut pystyyn et sun seesteinen aika meinais nyt et kohta tapahtuu.:)

nippatäti et sie oo huono äiti!:hug: välillä sitä on vaa keksittävä erilaisia keinoja millä toisen saa rauhoittuu, eihän kukaan ihminen jaksa jatkuvaa huutoa. meillä on monesti muksut nukkuneet sitterissä ja meil on viel semmoinen tärinäsitteri mis ollaan enempi istuma asennossa, eikä mitään ole heille siitä aiheutunut, en mie raaski alkaa toista siitä siirtää pois jos nukkuu. olen nukuttanut vauvan joskus myös vaunuihin jotka olen rahdannut makkariin kun oon huomannut et ilta/yö menee ihan mahottomaks, nii niissä on hyvä myös heijata. pikkuiset osaavat välillä koetella vanhempien hermoja, silloin on vaa otettava keinot käyttöön millä sais toisen rauhoittuu!:)
koetahan saada levätyks et jaksat paremmin. hyvä toi et isi kärryilee vauvan kaa.

sdaa meillä menee neuvolassa käytäntö kerran viikossa loppuun asti ja vikassa neuvolakäynnissä varataan aika äitiyspolille yliaika kontrolliin joka on sit vk 42 kun alkaa. eikä mitään ylimääräisiä tutkimuksia tehä ihan normaalit mitä joka neuvolassa.

itellä ei mitään erikoista. ihan normi olo, yön sain nukutuks, ihanaa, parempi mieli taas.

pepper& typy 38+1
nyt taas tuntuu ettei haittaa vaik menis huuhtikuulle. on se jännä miten mieliala voi vaihdella päivästä toiseen.
 
Blääh, ärsyttää kun on nyt viime päivinä alkanu tulla uudestaan pahoinvointia... Ei vielä onneksi voimakasta, mutta ain jos on liian pitkä ruokailuväli tai syö liikaa ni alkaa yököttää. Tänä aamuna oli jo hilkulla että pitääkö lähteä laattaamaan. Toivottavasti ei pahene enää! Oonkin selvinny niin vähällä tähän mennessä että pitihän se arvata että jotain tulee, mutta ottasin mieluummin kipuja ku yökötystä!

Tämän seurauksena oon myös alkanu vähän pelkäämään että synnytys menee oksentamiseksi, kun reagoin kovaan kipuun monesti just oksentamalla, varsinkin mahakipuihin. En haluais joutua ottaa puudutteita vaan tuon takia, kun ei ne ite kivut pelota. Mutta aikapa sitten näyttää miten menee.

Että tämmöstä napailua tällä kertaa.

Piula ja mönkyrä 38 POKS!
 
kaz
Hirmuisesti onnea uusista vauvoista :heart::flower:

sdaa Meillä menee lasketun ajan ylittyessä niin että pitäisi käydä kaksi kertaa viikossa. Ma oli 40+0 käynti ja nyt pe pitää käydä seuraavan kerran. Ensi viikolla ei tarvitse alkuviikosta käydä vaan mennään suoraan perjantaina yliaikaiskontrolliin. Sieltä kuulemma harvemmin lähettävät kotiin, joten meidän vauvasta ei ainakaan tule huhtikuista.

nippatäti Nyt unohdat heti alkuunsa nuo huonoäitifiilikset. Esikoisen ollessa pieni kokeiltiin ihan kaikkea eli sitteriä, turvakaukaloa, vaunuja, äitiyspakkauksen ja sängyn heilutusta. Kapalossa tyttö ei viihtynyt, mutta muutamana yönä piti vain kääriä tiukkaan kapaloon, johon sitten nukahti. Meillä ei virallisesti koliikkia ollut mutta masuvaivoja kuitenkin. Alkuyöt meni monesti valvoessa, joten nukuttiin sitten monesti yli yhdentoista aamulla tietysti ruokaillen välissä. Eniten minua stressasi ja ahdisti mies, joka oli ihan pöljä yöllä herätessään ja haukkui ja potkikin minua, kun ei saanut itse nukkua. Syytti minua, että tahallaan huudatin lasta. Nyt alkaa taas pahan olon tunteet nousta pintaan, kun vauva syntyy reilun viikon sisään ja tilanne tulee varmaan olemaan sama ellei pahempikin nyt kun on vielä esikoisen nukkumiset ja muut huolehdittavana. Huoh. Esikoinen on kuitenkin loppuunsa nukkunut alkuvaikeuksien jälkeen hyvin 2-3 syöttöä yössä. Jotka sitten 10 kk iässä jätettiin pois ja sen jälkeen nukuttu tosin hyvin yöt. Alle kymmenen kertaa varmaan yöllä herättänyt sen jälkeen sairasteluja lukuunottamatta.

kaz 40+2
 
renalle onnittelut pojasta!:flower:

piula täällä ilmottautuu yksi joka oksentelee synnytyksissä, ihan niitä kipuja oksentelen. sen takia en vois kuvitellakaan et söisin jotain synnytyksen aikana niinkuin jotkut pystyy. pitää vaa kattoo et on se oksukippo lähettyvillä, esikoises meni oksut lattialle.

kaz toivottovasti ei tule ongelmia miehes kans kun vauva on syntynyt, voisitteko nukkua vaik eri huoneissa? meilläkin mies nykyään nukkuu patjalla olkkarissa kun se ei pysty nukkuu samas huonees kuin pienet, jo sen takia kun se jää kuuntelee vauvan nukahdettua koska se herää uudelleen. meikäläinen taas ei tarvi ku pistää pää tyynyyn nii oon jo unten mail. jaksamisia sulle!:hug:
 
e79
Onnittelut vauvoista Tiipula, Fanny07, Jemini, Rena ja Laia! Alkaa olla aika komea lista maaliskuun vauvoja jo maailmassa :)

Kiva kun te jo nyytin saaneet jaksatte kirjoitella noita synnytyskertomuksia! Ekakertalaisen näkökulmasta on mukava lukea kuinka osalla menee tosi helpon oloisesti ja saapahan sitten vähän kuvaa siitä miten erilaisia nuo sitten voivat olla.

Sdaa, täällä ilmeisesti lasketun ajan poksumisen jälkeen tulee käynnit 1-2x/vko terveydenhoitajalla ja äitipkl:lle tulee käynti 41+5 päivämäärän huitteille. Terkkarikäynneillä ei ole luvassa kai mitään sen ihmeempää kuin normikäynneilläkään, vauvan liikkeiden seurantaa tulisi kai sitten tehdä vähän huolellisimmin näillä loppuviikoilla. Sisätutkimusta ei siis luvassa neuvolassa eikä se toisaalta taida auttaa yhtään arvioimaan milloin synnytys käynnistyisi.

Nippatäti, tsemppiä sinne! Hyvä äiti yrittää keksiä konsteja, joilla vauva saa nukuttua ja huolehtii myös omasta jaksamisestaan.
 
Aippa kiva kuulla että muutkin tuhoavat sairaalakassin karkkivarastoja :D

Nipalle suuri voimahali :hug: meillä esikoinen huusi tuon ikäisenä JOKA ILTA muutaman viikon. Ei ollut kuitenkaan koliikki. Mutta ymmärrän, se on tosi väsyttävää... Pidä itsestäs huolta, nukkukoon Paavo sitten sitterissä jos tahtoo :) Meillä auttoi kun alettiin antamaan niitä masutippoja (ei Cuplaton vaan se toinen D:llä alkava...), eli vatsavaivoja toinen itki.

Sdaa mulla on ihan normi neuvola vielä 41+1, eli paikkakunnissa on tosiaan isoja eroja. Vasta sitten saan ajan äitipolille.

Rena onnea pojasta :flower:

dania 40+3
 
sdaa, aika paljon kyllä vaihtelee nämä neuvolassakäynti-käytännöt.... 36-viikosta lähtein täällä on käyty kerran viikossa ja nyt kun laskettu aika täyttyi, kävin eka 40+2 eli eilen ja sitten 40+5 (tulevana perjantaina). Lisäksi on jo varattu terkkarin toimesta käynti keskussairaalaan yliaikaiskontrolliin, joka on 10vrk yli lasketun ajan eli 41+3. Terkkari sanoi, että harvoin siellä vielä käynnistellään, vaan tarkistetaan tilanne ultralla ja alakautta, pissanäyte, paineet yms & annetaan neljän päivän päähän aika. Mulla se menis sunnuntaille, eli siirtyy sitten seuraavaan mahdolliseen kohtaan eli 42+1, jolloin aletaan todennäköisesti käynnistellä.

Täällä ei muuten kertaakaan neuvolalääkäri tarkista kohdunsuun tilannetta alakautta koko raskauden aika, jos raskaus etenee normalisti! Itse olen joutunut käymään keskussairaalan äitiyspolilla pari kertaa, joten sielä on katsottu, mutta jos ei mitään ihmeellistä olisi ollut, niin ei olisi tarkastettu ollenkaan. Neuvolalääkärit on muutenkin kestäneet max 10 minuuttia ja tarkoittaneet pikaista ultraa vatsanpäältä. Terkkari on onneksi aivan ihana ja häneltä on voinut kysyä sitten, että mitä se lääkäri oikein tarkoitti kun ei murahtelusta saanut selvää :D

Viikot vierii, mutta mitään ei tapahdu... Ei auta siivous, sauna eikä mikään muukaan vaan tilanne on kerrassaan rauhallinen!! Olokin parempi kuin aikoihin, nukuttuakin on saanut. Painokin puoli kiloa laskenut yllättäen, vaikka turvotuksia kyllä on ihan reippaasti, luulin että olis paino jälleen kivunnu ylöspäin ja reilusti... Painon laskusta tietysti tulee mieleen eräs kaveri, jolla se ei tarkoittanut ollenkaan mitään hyvää...mutta verenpaineet ainakin on vielä kunnossa ja pissa puhdas. Odotellaan, odotellaan....

Jojona 40+3
 
Pepper, mää taas inhoan tyhjän yökkimistä ni pitää varmaan varata sairaalakassiin (joka muuten edelleen on pakkaamatta... :stick: ) jotain helposti ylös tulevaa kuten mustikkasoppaa. Yleensä laattaamisen jälkeen kuitenkin tulee vähäksi aikaa parempi olo ni sillon voi saada jotain alaskin.
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea Renalle ja Laialle pikkuisista!!:flower:

Kaz tosi kurjaa tuo miehes käytös. :( Toivottavasti ei nyt menisi samalla kaavalla.

Nippa et ole huono äiti!:hug: Joskus vaan on niitä huonoja öitä ja jos vauvan saa rauhottumaan ja nukkumaan jollain tapaa niin se on vaan hyvä juttu. :) Ei haittaa nukkuiko vauva sitten sitterissä vai sängyssä vai missä. Meilläkin on pojalla alkanut olemaan vähän masuvaivoja ja sain juuri hänet nukahtamaan sitteriin ja saa nukkua siinä, että saan itsekkin otettua kohta unet.

(.) Meillä pikkumies valvoi 3.00-5.00, halusi seurustella. Ylös noustiin 6.30, että hirveästi ei unta tullut, pitää yrittää ottaa kohta unet kun poikakin simahti sitteriin. Käytiin tuossa aamusta ekaa kertaa vaunulenkillä! Hyvää teki ja mukavaa oli! Selkä kyllä huutaa hoosiannaa, huomaa, että kropalla on matkaa parempaan pääsemisessä. Ostin itselleni vähän hyvää kaupasta, kun yö meni miten meni. Ei kyllä pitäisi, vaan pitäisi jättää herkut kokonaan pois! Pitää harjoittaa itsehillintää!
Nyt taidan kyllä jaaritella mitä sattuu, pitää mennä sinne unille.

CL ja Aatu 2vk
 

Yhteistyössä