*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Sonelle paljon onnea! :flower: Suostuihan se Paavo lopulta ulos! :)

Jemimille tsemppiä huomiseen!

Marionetti Voi että, mitä ihmettä ne lääkärit oikein säätää?!? Toivottavasti synnytys nyt käynnistys itekseen mahdollisimman pian!

Särö ja Jalo 12vrk
 
Vauvauutisia sen kun tipahtelee! Onnea myös Mintulle! :flower: Nyt tämä menee nukkumaan kun sain kerrankin pojat simahtamaan hyvissä ajoin ennen puolta yötä :) Yön aikana saadaan varmasti lisää vauvauutisia!

Särö ja Jalo 12vrk
 
e79
sonelle ja Mintulle onnittelut vauvoista!

Saas nähdä lorahtiko täällä lapsivettä... Jännityksellä tilannetta seuraillaan, supistuksia ei vielä ole näkynyt. Luvassa siis epäilemättä mielenkiintoinen yö edellisen huonosti nukutun perään. Ehkäpä siis nollaoireista käyntiin tai sitten ei.
 
Hurjasti onnea vauvautuneille!! Teitä on tullut niin paljon että en pysy enään perässä:)

Nuskalle ja pikkuiselle voimia, tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti pikkuinen paranee pian<3!!


Tämä on nykyään niin omanapaista kirjoittamista, kun ei pysy enää perässä lukemisissa ja jos raskausaikana unohteli kaiken niin nyt ei kyllä muista yhtään mitään...
On myös outoa kuinka raskausaika tuntuu niin kaukaiselta vaikka vain 2viikkoa sitten se loppui, on vaikea enää samaistua loppuraskauden vaivoihin..

Tänään oltiin ekaa kertaa liikenteessä ja kyllä virkisti mieltä, ihan 6tuntia oltiin pois kotoa:) vähän aikaa pihalla ja sitten molemmissa mummuloissa käytiin:)
Uskallauduin myös puntarille ekaa kertaa ja 8kg lähtenyt mutta vielä 6kg matkaa lähtöpainoon, mutta oli kyllä yllätys että noinkin paljon paino tippunut.. Toivottavasti loputkin sitten ajanmyötä karistuvat.. Odotan että pääsisi kunnon vaunulenkeille mutta täytyy vielä ottaa rauhassa kun ei ole vielä sektiohaavakaan kunnolla parantunut.. Särkylääkkeitä ei ole enää päiviin tarvinnut mutta kyllä haava/vatsanslue vielä muistuttelee itsestään..

Tälläistä täällä!!

Emsuli ja poika 2vko 1vrk
 
Onnea vauvautuneille! :heart::heart::heart: Uskomatonta. Siis ihan oikeasti maaliskuiset vauvat voivat syntyä ajallaan, maaliskuussa ja jopa etuajassa. Ei mahdu tähän pääkoppaan moinen ajatus :LOL: Kun on asennoitunut siihen käynnistykseen yliaikaisuuden takia, niin tuntuu ihan kreisiltä ajatus, että synnytys lähtisi spontaanisti käyntiin ja että se voi tapahtua milloin vaan. Muille, vaan ei minulle. Joo joo, siis totta kai kaikkea voi tapahtua, mutta jotenkin vaan olen hyvin varma siitä, että meikäläinen ei ennen pääsiäistä synnytä. Onneksi siihenkään ei ole enää pitkälti aikaa!

Otan siis Piulan haasteen vastaan! Kaikkien biologian lakien vastaisesti uskoisin itse asiassa olevani kasassa vielä juhannuksenakin, vaikkei se liene mahdollista.

Onneksi mulla on tärkeä etusivun päivittäjän rooli vastuullani, jotta pysyn nämä viimeist viikot kiireisenä! Hah. Ja olenkin kyllä haalinut kasaan niin kiitettävästi muutakin puuhaa, että eipähän tule aika pitkäksi.

kwaidan ja Puh 39+5, hyvää vauhtia kohti laskettua päivää
 
Onnea taas niin monelle!!! <3 sone, minttu,karoanna (oliko vielä muita?) kaikille kuiteniin.

minttutörmättiinköhän vierihoidossa :D täällä olen edelleen, meidän lääkärin tarkastus päätyi vauvateholle kun vauvan crp 47 ja on siellä nyt antibioottihoidolla. Oltiin ekana tänään aamusta lastenlääkärillä , joku siinä mun jäljeen odotteli :D mutta ehkä törmättiin. Täällä on niin eloisaa äiti porukkaa tällä hetkellä että ihan mukava kun kaikki ei istu vain omissa huoneissaan.

Meillä tosiaan pidentyy sairaala reissu jonkin verran, vauva tosiaan nyt kommando pipo päässä ja nenämahaletkulla varustettuna vauvateholla. Aamulla oli vielä ihan virkeä mutta alusta asti on ollut käsittelyarka. Jos en olis ite eilen illalla pyytänyt tulehdusarvoa ottamaan niin olis noussut varmaan vielä korkeammalle. Tämän aamun lasten hoitaja kyllä huomasi heti että on käsittely arka ja kiukkuinen. Nyt odotellaan veriviljely ja bakteeri viljelyvastausta. Selvitellään siis tulehduksen syytä. Itsellä myös crp koholla ja antibiootti menee vielä.
 
Könkkänä tuo hiirenloukkukipu (erittäin osuva ilmaus btw!) vastaa mun mielestä niitä sukkapuikkokipuja. Askel jää kyllä kesken ja välillä saa ääneen voihkaista kun sattuu..

Sone ja Minttu ONNEA :) :flower:

Leon pikkuiselle voimia sairaalaan :hug:

Nyt ei ehdi muuta, täytyy herättää esikoinen hoitoon. Neuvolan jälkeen taas tänne palstailemaan :D

dania 40+2
 
Iso onnitteluhalaus kaikille vauvautuneille! :flower: Jeminille onnea matkaan, ja Nuskan ja Leon pikkuisille voimia!

Resinalla tullaan perästä, ei vieläkään muuta luin menkkakivut. Eli huhtikuulle mennään, voisin lyödä vaikka vetoa!

Painonnousu on ihan järkkyä, kilo viikossa, nyt yhteensä 15kg, saa nähdä meneekö 20 rikki... Ja mä en tajua Mihin neste häviää?? Juon pari litraa varmaan vettä päivässä, mut tulee vain tippoja ulos (tunnin välein) :O Ja appelsiinit, parhaat ystäväni :)

Maha-kaveri on ollu nyt eilisestä asti aika hiljainen, toivottavasti piristyy ni ei tartte käydä näytillä.

T. Marais ja nökkönen 38+3
 
Tsemppiä e79, kuulostaa siltä että pääset pian tositoimiin (ellet jo ole siellä) :)

Leolle ja pikkuiselle voimia ja jaksamista! :hug:

Bingo Kuulostaa tosi rankalta noin usein heräily, toivottavasti ruokailuväli alkaa siitä pitenemään kun vauva alkaa saada mahaansa enemmän maitoa :hug:

Könkkänä Tuo kuulostaakin ihan hyvältä idealta tuo tekstiviesti :LOL: Mutta suosittelen olemaan sitten tiukkana noiden vieraiden kanssa. Nyt olen tajunnut miten tärkeä se eka viikko kotona on kun pitää opetella imetys- ym. rutiineja ja ennen kaikkea tutustua vauvaan. Täällä kun alussa oli imetys yhtä kiukkua ja raivaria niin ei siihen tarvii ketään pällistelemään ja neuvomaan. Kävi meillä minun äiti leikkimässä esikoisen kans mut se ei ookaan sellanen perskärpänen joka syynää vieressä. Nyt alkaa jo itsestä tuntua et vois täällä alkaa jo vieraita käydäkin. Minun pitää sit varmaan alkaa laitella ihmisille tekstiviestejä tyyliin: "hei, sais meille jo tulla käymään, tervetuloa..." :LOL:

Sit vielä hieman hehkutusta loppuun (anteeksi jo etukäteen kaikki huonosti nukkuvat :ashamed:) Nukuin viime yönä ekaa kertaa ilman nukahtamislääkettä yht. 8h (poika söi kahdesti yöllä) Voi sitä ihminen olla pienestä asiasta onnellinen mutta kun esikoisen jälkeen kamppailin masennuksen ja unettomuuden kanssa yli vuoden niin tämä tuntuu aika uskomattomalta! =)

Särö ja Jalo 13vrk
 
Marais, mulla myös loppuajasta painonnousu kilo/viikko. Sama oli esikoisesta. Uskon että sullakin se on nestettä. Itse en nää kämmenselän enkä jalkapöydän jänteitä juurikaan (yleensä ovat selkeästi näkyvillä). Etusormen ja keskisormen jänteiden välissä on oikein sellainen pyöreä möykky.. Nesteet lisääntyi viimeksi mulla vielä synnytyksen jälkeen ja sitten n.2vk synnytyksestä ne lähti.

nla-kuulumisia 40+2:
- painoa 1,2kg/vk (tuosta varmaan puolikiloa jumittunutta paskaa + nesetettä :D )
- hb noussut, 133.
- sf 32, sama kuin vk sitten.
- kaikki muut ok.
Viikon päästä sitten neuvola jos ei ennen synny, ja sitten saankin samalla ajan yliaikaiskontrolliin.
Jos sinne päädyn niin pyydän kunnon sisätutkimusta, se viimeksi käynnisti synnytyksen.


dania
 
Viimeksi muokattu:
Tarkennusta eiliseltä poika 3400g 11.3 klo 19.06 rv40+1

Äh, ei nyt oikeen tällä kännyllä onnistu kunnolla kirjottaa, tummentaa tai mitää :D

omaa napaa nyt ja kotona sit perehdyn teidän kuulumisiin, onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia odottaville! <3

säännöliset supistukset siis alkoi 10.3 klo 12, taukosivat tunniksi-kahdeksi epäsäännöllisiksi aamulla joten synnytyksen kesto laskettiin 9.30 alkavaksi. Klo 12 maissa pääsin altaaseen, mikä oli ihan taivas, epiduraalin sain siinä 4 maissa ja loput ajasta meni hirveessä horkassa ja tärinässä siinä makoillessa. Paine oli kova loppua kohden ja ponnistus meni hyvin, 10min, ei tarvinnu tikkailla ,pikku nirhaumaa vaan. :) Onneks se on nyt ohi, olin todella uupunut kun kesti ikuisuuden tuo alustava supistusrumpa. Kaikki oli kuitenki sen arvoista, poika vei miun ja isänsä sydämen samointein, aivan ihana, miten voikin heti rakastaa jotain niin paljon, mie pakahdun kohta, tuleekohan pahat hormonihuurut viel ... ;-)

Hei kaikki kellä on hidas avautuminen niin pyytäkää allasta, siellä pysty oikeesti ottaa rentona supistuksia vastaan ja niinkun nippa myös kirjotti eilen niin senttejä aukes parhaiten kun pysty olla rennompi! Myös väliliha pehmittyy hyvin vedessä! Altaasta nousemisen jälkeen alko heti tuntuu kivut enemmän ja sit alko itku ja huuto ennen kun sain se epiduraalin.

Paavo imi rintaa aika tiheesti koko yön :D Kävin vessas ni raukka hätäänty ja alko itkee ku lähin hetkeks pois vierestä. Oon viel pulassa ton pojan kaa,ihan äitin poika <3

Sekavaa tekstiä varmaan mut siinä nyt kiteytettynä enimmät, koko kroppa on iha jumis, kaikki lihakset oli nii jännittyneet eile. Muute vointi hyvä, ootan vaa millo alkaa pahat jälkisupparit, nyt on vasta juilimista. Varmaa sit ku maito nousee... Iik...

Sone ja paavo 1vrk
 
Onnea vauvanne saaneet!!

Leo ja Nuska voimia :hug:

Särö, jee ihana juttu :heart: Meilläkin oli ihan hyvä yö, eilen mies jätti miut nukkumaan univelkoja aamulla ja tänään mie jätin hänet tuonne kuorsaamaan :D

Eilen oli eka lastenneuvola, Paavo oli kasvanu 625 g ja 4,5 cm tasan kahdessa viikossa, nyt painaa 4535g ja on 56 cm. Iso mies, huomenna on laskettu aika :LOL: Tänään aateltiin käydä bussilla keskustassa ja Tiimarista ostella kummitustädeiksi (myö ollaan pakanoita) lupautuneille kummitustäti-kirjatarvikkeita. Ajatuksena kerätä niihin tietoja paavosta ja laittaa kuvia ja jättää tilaa vielä, että tulevaisuudessa voi sinne kirjata sitten tietoja lissää.

Nyt mie kokeilen jos söis jotain, kun Paavo on niin rauhassa!

Nippa ja Super-Paavo

Ainiin ja erityisonnittelut toiselle Paavolle ja Sonelle! Jotenkin siun synnytys muistutti omista venyneistä supistuksista ja siitä helpotuksesta sitten kun se oli ohi :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78
mintulle ja sonelle onnittelut pojista!:heart:

täällä oli eilen taas kunnon oireet illalla. nyt oli supistukset jo oikeiden supistuksien luokkaa, ristiselkä huusi hoosiannaa ja lantiossa mielettömät poltot sekä muksu riehaantui noista supistuksista kun ei tykännyt. mies soitti jo äidilleenki varoiks et yöllä voi tulla lähtö. ainoo mikä oli ettei tullut tarpeeks tiheesti, sit ku alkoi väsyttää mielettömästi nii jouduin nukkuu sohvalla pitkään istuma asennossa kun toinen ei tykännyt vatsas ollenkaan kun menin makuulle. myöhään yöllä alkoi sit rauhoittuu, pitää neuvolas kysäistä olisko mahollista päästä johonki tarkastuttaa paikkoja et mitä siel on tapahtunut ettei tulis mitään yllätys kotiinsynnytystä kun ei nytkään osannut arvioida pitääkö lähtee vai ei.
toivottovasti ei ole tällaista kiusottelua huuhtikuulle asti muuten on kyl voimat ihan loppu.

nyt ei ehdi muuta....

pepper& typy poks, poks 38:heart: (nyt on mahollista polikliiniseen synnytykseen)
 
Onnea taas kaikille nyyttinsä lunastaneille, niitä on kokoajan vain enemmän ja enemmän ettei perässä pysy!

( . ) Neuvolassa kävin juuri, ei mitään merkkiä mistään!! SF 35cm:O ei kiinnittynyt eikä laskeutunut. Paineet oli 114/84 eli alapaine pikkasen koholla mut pissa puhdas jne.. Olo on ihan hirvee, häpyliitos ja nivuset on ihan tulessa, supistuksia tulee sillon tällön, turvottaa, väsyttää ja keljuttaa! :'( Miehelle soitin neuvolan jälkeen mut ei sekään joutanu poriseen kun töissä oli... Psyyke loppuu kohta! Koosta sano et lähellä 3,5kg ja tasan viikon päähän anto sit ihan viimesen neuvola-ajan. Meinas et sit laittaa lähetteen polille, kun eka on hätäsectio ja toka imukuppiavusteinen..turhaan kuulemma enää neuvolassa sit seurataan. Liikkeitä pitää kuullostella, sykkeitä kuunteli tosi pitkään mut oli kai ihan ok sitten kun ei muuta sanonu..

Mä niin toivon helppoa ja vihdoinkin "normaalia" synnytystä. Ekan jälkeen kävin pelkopolilla mut toinen olikin sitten "parempi" synnytys, mutta nyt alkaa hirvittää taas jos ehtii kovin kasvaa vielä kun sain tokasta 2-asteen repeämät+epparin vaikka poika oli vaan 2510g... :( Täytyy vaan toivoa että sattuu ihana kätilö tälläkin kertaa eikä mikään mulkero...

Anteeksi omanapaisuuteni, nyt ei vaan tuu mitään järkevää tai mukavaa mieleen kun olo on ihan hirvee.. Mutta mukavaa tiistaita kaikille ja supistustuulia niitä odotteleville!

Tea ja Pikkupikku J 39+2:heart:
 
Mulle tulee tuo vauvalehti, et jos joku haluaa sen itelleen niin voin tilata lahjatilauksen maksua vastaan! :wave: Mä nimittäin todellakin tarvisin ton manducan kun keskimmäinen on vasta vuoden..eihän tässä kohta kädet riitä... :LOL:
 
Jeminille tsemppiä sektioon!

Paljon Onnea Sone ja Minttu_89 Pojista :flower: :heart: :flower:

Leolle ja vauvalle tsemppiä :hug:

Täällä on taas tänä aamuna ollut jännät olot..alakertaan painattaa ja alamahaa jomottelee ja jokunen supistus mutta ei kovin kipeitä vielä. Kaupassakin vielä äsken poikasen kans käytiin ja uuniin laitoin tulet että en ihan heti ajatellu et tää syntyis :LOL: vaikka sitä toivonkin ja ootan että josko tänään :popcorn:

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Aippa3 ja pähkinä 39+0 POKS
 

Yhteistyössä