Ensin alkuun pitää yhtyä
Ihanaiseen. Te, joilla on jo supistuksia, älkää yhtään epäröikö sen sairasloman kanssa!! Ajatelkaa nyt vaan vauvanne ja itsenne parasta, työt on ihan toisarvoisia! Tsemppiä ja jaksamista teille! Pitäkää huoli itsestänne ja pienestä! :hug:
Onnea kaikille hyviä uutisia rakenneultrassa saaneille! Ja onnea tyttö- ja poikalupauksista! :heart:
Mammutti ja sintti, mulla oli
vatsa kosketusarka muutama viikko sitten jonkin aikaa. Lähinnä vasemmalta puolelta ihan alhaalta. Tuntui etenkin silloin ikävältä, kun kyyristyi kaksinkerroin esim. kenkiä laittamaan. Nyt tuntemukset on vähentyneet tai ainakin lieventyneet. Mistä sitten johtuivatkaan. Ja odottelen siis ensimmäistäni, joten mistään sektioarvistakaan ei voi johtua.
BabyBloom ja
SaHi80, kiitos
magnesium-vinkistä! Ajattelin ensin että ei mulla voi siitä puutetta olla, kun syön niin monipuolisesti ja lisäksi vielä raskaus-monivitamiineja, joissa on magnesiumia n. 50% vertailuarvosta. No,
levottomat jalat alko käydä jo niin rasittavaksi vaivaksi että ajattelin kokeilla vielä sitä magnesiumlisääkin. Ja kah, ihan kun ei olisi pariin päivään ollut enää niin kamalaa jalkojen vetkuttamista!
Juli87 Ihanaa, että voit jo paremmin! Toivottavasti olo nyt pysyy hyvänä ja ravinto alkais pikku hiljaa pysyä sisällä!
Nippatäti, kuulostaa ihan kamalalta tuo teidän tilanne.
Itsellänikin, kuten näköjään harmillisen monella, on hyvin vaikea äiti-suhde ja ikäviä kokemuksia alkoholistin kanssa elämisestä. En silti oikein osaa sanoa mitään järkevää tai lohduttavaa... Yritä jaksaa, ja muista pistää itsesi kuitenkin nyt etusijalle!! :hug:
Alisa olipas teillä käyny hassusti ultrassa sen sukupuolen kanssa.
Itse melkein toivon että meillä kävisi jotai ton tyylistä. Kun palavasti haluaisin tietää sukupuolen, enkä malta olla sitä kysymättä, vaikka toisaalta haluaisin kovasti säilyttää yllätyksen synnytykseen asti. No, saa nähä miten meiän käy!
Kwaidan, älä murehdi niistä liikkeistä! Kuitenkin jotain tunnet ja sydänäänet kuulet, niin eiköhän siellä ole kaikki hyvin! :hug:
Tyntti jaksamista! Älä kuitenkaan kuluta itseäsi ihan loppuun siellä töissä!!
Facebookissa en ole raskaudesta maininnut. En halua tehdä tästä mitään numeroa. Parhaat ystävät tietävät ja se riittää mulle. Ehkä jossain vaiheessa tulee vielä päivitettyä kuvaa jossa maha näkyy, mutta en ajatellut mitenkään näyttävää "kaapista ulos tuloa" tehdä.
Liikkeet tuntuu mullakin vaimentuneen ja harventuneen. : / Tunsin niitä viikon ihan selkeästi, ja välillä ne oli niin voimakkaita että tuntuivat myös kädelle vatsan päällä. Nyt pari päivää olleet kuitenkin tosi harvassa, ja tuntuneet vaan ihan pieniltä hipaisuilta. Eilen rupesi niin huolettamaan että kaivoin taas dopplerin esille. Pieni säikäytti kyllä kunnolla, kun alkuun ei meinannut sydänääniäkään kuulua. Onneksi hetken etsimisen jälkeen sain kuitenkin jumputuksen kuulla. Mutta sekin kuulosti paljon vaimeammalta kuin ennen. : / No, ehkä pieni oli siellä vaan eri asennossa, kauempana vatsan pintaa tai jotain...
Voisin liittyä muiden
painonnoususta ahdistuneiden seuraan... Kävin äsken vaa'alla ja taas tullut kilo viikossa. Nyt on tullut jo melkein 6kg lähtötilanteesta. : / Ahdistaa, kuinka paljon näitä kiloja vielä kertyy...
Ja mäkään en tosiaan millään roskaruoilla mässäile.
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, kun mitään ei ole entuudestaan. Tykkäsin kyllä kovasti siitä uudesta paketista!
(.) Olo on oikein hyvä. Alkuraskauden hirveä väsymys alkaa olla voitettu. Edelleen uuvun helpommin kuin ennen, mutta olen silti selvinnyt työpäivistä ja kotitöistä, ja liikkuakin olen jaksanut. Iltaisin on uni tullut ihanan hyvin, mikä on auttanu tietty jaksamaan. Supistuksia tai mitään kipuja ei ole vielä ilmaantunut (*koputtaa puuta*). Rakenneultraa odotan kuumeisesti... siihen on vielä melkein kolme viikkoa, huoh!
Iloista viikonloppua kaikille!
Nanna 17+3 (piti ihan laskurilla katsoa, heti töiden alettua putosin itse laskuista.
)