*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

IIIKS!! Pakko tulla ihan nopsaan toivottamaan Särölle tsemppiä! :) Toivotaan että nyt olis tosiaan Jalolla lähtö lähellä. :D Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin.

Ja mamikolle paljon onnea vauvasta! :flower:

Tervetuloa MarsuS!

Päivitän tota etusivua paremmalla ajalla, nyt pitää rientää.

Nanna
 
Ensiksi Tsemppii Särölle Siellä on jännät paikat...hui... =) Täälläpä sitä muiden kanssa jännäillään =)

jajajaja Onnea jo nyyttinsä saaneet Mamiko, Emsuli (onneksi sinulla loppuunsa kaikki hyvin) =) , Viude ja Muumis

Itellä oli neuvola tänään,muuten siis kaikki hyvin,mutta painoa oli kahdessa viikossa tullut 1,5kg/vko...hui...turvotusta edelleen...
Ja jospa tuota perjantaina saa leikkuupäivän tietää kun päästään käymään äitipolilla KYS:ssä..toivotaan...sitä odotellessa...

Ja tervetuloa uudet maaliskuiset! =)

Jemimi ja pikku-ukko 37+2
 
Viimeksi muokattu:
jännää, jännää... tsemppiä särö, kaikkea hyvää synnytykseen!:flower:=)

tervetuloa marsuS!


mamikolle onnittelut pojusta!:flower:
voisin tilata yhtä nopeen synnytyksen!:D

mulla menee jotenkin väärinpäin närästys, nyt kun tuntuu et tää on laskeutunut nii on alkanut närästää jatkuvasti. eiks se teillä monella ole helpottanut kun muksu on laskeutunut alemmas:confused:
 
Paljon onnea mamiko pojasta! :flower:

Ja tsemppiä Särölle! Kade.

Minä meen myös pehkuihin. Toivottavasti saan nukutuksi tänä yönä. Päivät on niin raskaita, kun esikoinen on viel kotona potemassa vesirokkoa, eikä se anna mun pitää ees silmiä kiinni. Muutenhan se ois ollu tällä viikolla ti-ke-to hoidossa.
 
Onks muilla siivoushulluutta näin loppumetreillä? Mie varmaan sekoon kohta ku oon jokapaikkaa raivaamassa! Jätesäkit on miun bestiksiä, pikkasen on lähteny kamaa kaapeista :D Ja toinen juttu on toi ompelu, kestovaippoja ja liivinsuojia jne. Tuntuu et pakko kokoajan jotai tehdä, ei malta olla vaan :)
 
Vauvoja vaan tupsahtelee.. :heart: Onnea kaikille, mä olen ihan sekasin jo ketä olen onnitellut joten onnittelen aina kaikkia. :)

Sone mulla on ainakin kauhee siivoushulluus ja voisin viedä kaiken uffille, tai kirppikselle tai ihan mihin vaan, että sais ne pois jaloista.. :x Tänään jynssäsin jo vaatekaappien ovia ja kaikkia muita ovia, kun ne oli niin likasia jotenkin.. ja muutenkin tuli siivottua vähän joka puolelta.. Ja koluttua taas tavaroita.. Mä en kyllä muutenkaan kestä mitään ylimäärästä tavaraa nurkissa ja varsinkin kun on pieni asunto, mutta nyt tuntuu kaikki ahistavan.. :D No kaipa tää on hyvä asia.. :)

Mäkin alan olla niin kade teille jotka jo pääsette tosi toimiin.. :) Mäkin haluan!! :)

Pikku M 38+3
 
Särölle tsemppiä! Todellakin kuulostaa lupaavalta, eiköhän ole menoa nyt :).

Mamikolle onnittelut nopsasti tulleesta kääröstä :flower:.

Miten kauan muut vauvautuneet olette kärvistelleet suppareiden kanssa kotona? Mua ekakertalaisena mietityttää juuri se, että suhaisin liian aikaisin sairaalaan, siis heti kun ovat säännöllisiä ja kestäneet sen parin tunnin minimiajan ja mut lähetettäisiin takaisin kotiin. Voiko muuten ottaa kotona Panadolia supistuskipuihin? (Vaikka eipä tuo Panadol ole mulla auttanut flunssaan, päänsärkyyn eikä tähän palleakipuunkaan joten tuskinpa auttaisi supistuksiin...)

Liivinsuojista tein kirppikseltä viime viikolla löydön: avaamaton paketti Helmi-merkkisiä suojia 1e. En tiedä tekeekö noilla mitään, aika pienen näköisiä ovat, ei tarroja. Onko kellään kokemusta?

Siivous- ja pesänrakennusviettiä olisi täälläkin, mutta liitoskivut yhdistettynä tähän uuteen palleakipuun on aika tavalla invalidisoineet meikäläisen. Paras olo on puolimakaavassa asennossa sohvalla :(. Istuessa sattuu palleaan ja häpyluuhun, seistessä selkään, nivusiin ja palleaan, kävellessä nivuset huutaa hoosiannaa... Vaikea uskoa, että vielä viikolla 25 voin hyvin ja kävin jumpassa.
 
Viimeksi muokattu:
Niittyvilla itse oon tottunu Natusaneihin mutta nyt ostin pari pakettia juurikin noita Helmi-merkkisiä kun ei siinä kaupassa muita ollut. Kokemusta niistä ei ole kylläkään..

Sone siivoushullu ilmoittautuu :wave:

ja nyt sinne pehkuihin lähtee tämä mamma

dania, vieläkin se 38+2....
 
kaz
Niittyvilla Nuo Helmi -liivinsuojat on minun mielestä samoja suojia kuin S-ryhmän Rainbow-merkkiset suojat. Muistaakseni sama valmistaja. Minusta ne oli käyttökelpoisia, eivätkä heti vuotaneet läpi. Tiesi myös, että milloin vaihtaa, kun menivät koviksi. Olen testannut Ainua, Helmiä ja Rainbowia. Joista Ainut mielestäni huonoimmat vaikka niissä onkin se tarra. Ja nyt kun tuota sairaalakassia katsoin, niin minulla oli siellä liivisuojuspussukassa edelleen käyttämättömiä Ainun suojia eli muistelin oikein siitä tarttuvasta pinnasta.
 
Paljon Onnea vauvautuneille!!
Laitan nyt tälleen yleisesti kaikille etten unohda ketään..

Ihanan paljon vauvoja satelee koko ajan, oikein jännittää aina avata sivuja että onko taas vauvauutisia:heart:

Särölle tsemppiä jos pääsit tositoimiin!!

Tosi kiva lukea vauvautuneiden arkea, alkaa tässä itsekin palautua mieleen nuo ensipäivät, HUI!:heart:

Täällä kans siivoushulluus on iskenyt, mitä nyt väsymyksesltä ja liitoskivuilta pystyy..Mulla on tänään pariin otteeseen meinannu jalat mennä alta siis niin järkyttävä hermokipu tuolla pakaransuunnalla että hui:( Onko muilla tällasta?

Paljon ois kommentoitavaa mutta en varmaan muista puoliakaan.
Puhuitte aspiriinista, mulla katottiin sillon nt-ultran yhteydessä että onko istukan virtaukset normaalit ja ilmeisesti jos ei ois ollut niin oltas alotettu lääkitys koska edellinen oli vaikea raskausmyrkytys. Mulla ei kouristukseen asti mennyt mut aika lähellä :( Tuli muuten Niittyvilla mieleen että onneksi sulla ei ollutkaan myrkytysoireita :) mulla nimittäin oli toi ylävatsakipu jotain aivan järkkyä silloin kun se myrkytys iski:'( ihankuin joku olis vetäny jotain narua tiukalla tossa rinnan alapuolella ja oli vaikee hengittää..

Mua kanssa mietityttää toi suppareiden kesto kotona että miten pitkään voin olla kotona ja niitä kestää? Edellinen tosiaan sektio niin oon periaattees ensisynnyttäjä alakautta :confused: jotenkin oon ajatellut että kait sen sit tuntee oikeesti kun alkaa olee tukalaa mut mäkin pelkään just tota et lähetetään sit takasin kotia ja todetaan että et ole edes auki yhtään vielä:kieh:

Mä ostin natusanin liivinsuojia ja muistan et ne ois ollu pehmeitä ja hyviä. Mä en jotenki innostunu viimeksi kestoliivinsuojista kun musta tuntui et ne jäi märäksi mut toisaalta voi olla et mun ois pitäny pestä niitä enemmän aluksi et imukyky ois parantunut niinkun puhuitte täällä:)

Jaksuja kaikille mamoille:heart:

Karoanna 37+4
 
Onnea Mamiko pojasta !! :)

Särölle tsempit synnytykseen!! toivottavasti pääset tositoimiin ja sinulla on nyytti kainalossa kun seuraavan kerran päivittelet :)

Tervetuloa uusille!

Nippatädille onnittelut painon noususta ja laskusta! :D juuri noin sen pitäisikin mennä! Itseäni pelottaa kuinka raskauskilot saa tippumaan, niin vähän on tullut että pelkään että ovat tiukassa!!

Könkkänä ihanaa kun olet päässyt kylpylään! Olisi kyllä ihanaa päästä lillumaan!

Kaz voi miten ihanalta kuulostaa että miehesi auttoi sinulle kengät jalkaan!! Noinkin pieni asia voi olla niin tärkeää ja auttaa omaa oloa niin paljon. Oma miehenikin aina välillä antaa minulle vauhtia kun kinkeän autosta pois :D

Sone* kyseli siivoushulluista!! Täälä yksi ilmoittautuu! En ennen ole todellakaan ollut tarkka mistään siisteydestä, mutta nyt huomaa kun kotona paljon enemmän viettää aikaa niin pikkuasiatkin ärsyttää hyvin paljon! Ja muutenkin ihanaa kun voi rauhasta siivoilla kaappeja yksi kerrallaan kun aikaa on :D

Ihanaa kun tämä palsta on olemassa!! Nytkin olen pitkän aikaa etsinyt hoitopöydälle sopivaa lamppua yöllisiä vaipanvaihtoja varten. En minä ilman teitä kollegoita olisi tajunnut että vaipanvaihto kannattaa öisin hoitaa mahdollisimman vähin äänin :D kiitos siitä teille!

(.) kovasti olen jo odotellut synnyttämään lähtöä! Neuvolassa on puhuttu jo rv 36 lähtien että lähtö voi tulla piankin. Nyt alan pikkuhiljaa luovuttamaan :D harmi kun on turhaan elättänyt toiveita ettei menisi yli lasketun ajan ja nyt porskutetaan 39+1 ilman sen kummempia merkkejä.. Ehkä se sitten tapahtuu kun sen jättää taka-alalle :D
Tämän päivän ole tuntenut lievää kirvelyä virtsaamisen jälkeen? Voisikohan johtua tiuhasta virtsaamisentarpeesta että paikat ovat vähän ärsyyntyneet pyyhkimisestä?

Lupasin huomenna kestitä seitsemää miestä kun tulevat meille jääkiekkoa katsomaan!! Lupasin tehdä kunnon jäähallisapuskat hod dogeineen ja popcorneineen :)

Herttinen mammat se on pian sitten maaliskuu!! Kenen mielestä aika on kulunut nopeasti? :) minä ensisynnyttäjänä ajattelin alusta asti että viikot varmasti matelevat! Mutta mitä vielä, nämä viimeisetkin viikot ovat menneet kuin siivillä :)

Jaksamisia kaikille !! :)
Milipilli+Sylvi 39+1
 
No, nyt ei sit enää nukuta. Lapsivettä alko tuossa vähän aika sitten lorahtelemaan. Tuumasin pissasinko housuun vai menikö vedet, mutta koska en sitä pystynyt pidättelemään ja on tuollasta väritöntä, mun mielestä hajutonta ja hieman tahmeaa niin taitaapi olla vedet. Hieman supistelee. Nyt jännittää kauheesti! :D

CL ja pieni 39+3 (esikko muuten syntyi 39+3...)
 
Hih ja taas on tullut vauvoja lisää. Onnittelut kovasti vauvautuneille (anteeksi nyt kun en luettele nimiä, mutta teitä on tullut niin paljon :ashamed:)!! Mutta kirjoitelkaa myös vauva-arjesta tänne kunhan jaksatte! On ollut kiva lukea jo vauvautuneiden kokemuksia!!

CandleLight ja Särö- kuulostaa lupaavalle ja tsemppiä tulevaan!!

Ja uusiakin on tullut- tervetuloa! :wave:

Kaz- ihana pieni ele mieheltäsi!

( . ) Mulla ei ole merkkiäkään synnytyksestä havaittavissa... Minne lie kaikki nipistykset ja harkkasupparit kadonneet..?? Noh, toivottavasti tulevat takaisn potenssiin kymmenen lähi aikoina! Olisin niin valmis lähtemään synnyttämään- kävin jopa kampaamossa tänään ja sain kutritkin kuntoon :LOL:

Kwaidan- taisin olla oikeassa tuon raivotarjonnan suhteen. Kaikki tuntuu taas normaalilta jamaykkeetkin kuuluu taas alhaalta. Olisin kyllä jotain varmaan tuntenut, jos vielä yrittäisi kääntä- sen verran on jo kaverilla kokoa..

Millipilli- oikeassa olet tuosta ajan juoksusta. Ajattelin jossain viikolla 8, että aika menee varmaan tosi hitaasti ja tulen hulluksi ennen kuin vauva on ulkona. Noh, aika onkin mennyt tosi nopsasti ja olen vielä suht järjissäni (katsotaan sitten uudestaan jos menee yli ajalle :))

Eipä tässä tän kummempia tällä kertaa. Nyt vaan jännittävän, kuka vauvautuu seuraavaksi!!

Rena ja poju 39+0
 
tervetuloa uusille!

Onnea Mamiko!

Tsemppiä Särö ja Cl!

Onneksi Niittyvillan kipujen syy selvisi eikä kyse ole mistään vakavasta! Sillä tiedolla jaksaa vielä loppuajan. Koita kestää!

Kiitti yövaippavastauksista! Taidan olla liian mukavuudenhaluinen, kun vaipanvaihdottomia öitä toivon. Muistelin, etten esikoisen vaippoja vaihdellut öisin, jos ei ollut kakkaa, että vauva tunnistaisi yön ja päivän eron. Liekö piti paikkaansa. Hyvä, että joku muistutti Pamppersien verkosta. Enpä taida siihen vaihtaa. Ehkä mä jonkin aikaa vaihdan vaipan öisin ja toivon myöhemmin parempia öitä.
 
Karoanna Miulla on tuota hermosärkyä ja reisiin yleensä vetää, välillä kantapäähän asti niin että huuto meinaa tulla. Tosi *ittumaista...

Cl: Tsemppiä :D

Karoanna ja Niittyvilla aiankin kyseli miten kauan kärvistellään suppareiden kanssa, sehän on ihan just se hetki kun siltä tuntuu että täytyy lähteä, kun jokaisella on niin erilainen se avautuminen. Esim miulla on paikat ollu auki vasta 3cm siinä vaiheessa kun sietokyky on oikeesti ollu jo ihan loppu, sellaset 10h on menny ainakin ihan kunnon kivuissa ilman että juuri mitään tapahtuu. Sit kun en pysty enää puhumaan, enkä liikkumaan ja luulen kuolevani niin alkaa olla jo parin tunnin läheisyydessä se ponnistusvaihe. Mut joillain taas sitten tulee nopea synnytys ja tulee muutama hullun kipeä suppari ja on lähdettävä ihan just eikä melkein! Eli eikai siinä oo muuta kun ne omat tuntemukset ja se että sitten kun ne on niin kipeitä että tuntuu tarvitsevansa kivunlievitystä niin kannattaa lähteä. Parempihan se kuitenkin on liian aikaseen kun myöhään varsinkin jos on yli tunnin matka sairalaan ;) Meiltä ajaa 15min, joten yritän olla kotona niin kauan kun pystyn.

Missäs leo on? :)

(.) Viime yö oli kyllä kieltämättä inhottava, ei supistellut mutta alamaha oli tosi arka ja kipeä. Sitten lisänä en jotenkin osannut hengittää vaan heräilin vähän väliä siihen että vedin syvään henkeä ihan kun olisin pidättänyt tosi pitkään hengitystä, ja varmaan olinkin pidättänyt unissani!?!? Ja niskat tietty ihan jumissa + kuopus yski monta tunti yöllä raukka eikä saanut nukuttua sekään :/ no tällästä valivali aamua vaan tänne :D

Pitäs lähtee kilpirauhaskokeisiin ja kauppaan ja sitten viel töihin tekee jonkun älyttömän mielenkiintosen raportin ja laskee palkat valmiiks perjantaiks nii ei tarvii sit enää mennä.. Nää kun saa tehtyy niin velvollisuudet on hoidettu ihan oikeesti ei enää haittais jos vaikka vauvakin tulis, jos nyt toi yrjötauti ei tuukkaan, ei oo ainakaan viel tullu vaikka viime yönä sitäkin pelkäsin ihan hulluna X)

Sone ja Paavo-Neiti 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoanna
Heips!
Tännehän on tullut taas lisää vauvoja ihanaa :)
Eli hurjasti onnea muumis ja mamiko :)!!

Tsemppiä tositoimiin candlelight ja särö

En ole ehtinyt hirveästi lueskella mitä täällä tapahtuu mutta ajattelin kertoa omia kuulumisia :D

Elikkäs täällä osastolla oon vielä, ja vauva on eri osastolla, vähän pelottaa jos mahdollisesti päästäis kotiin huomenna, että mitäs sitten kun en yhtään yötä ole hänen kanssaan viettänyt? Ja kun en ole oikein saanut mitään ohjausta kun tosiaan ollaan eri osastoilla :/... Vähän olen yrittänyt imettää ja vielä eilen ei ollut maito noussut kunnolla, mutta pikkuhiljaa :)
Poika voi hyvin mutta vielä tehdään muutama tutkimus poissulku mielessä.

Minulla on ihan älytön turvotus jaloissa, siis jalat ovat ihan pölkyt, onko kukaan kokenut vastaavaa sektion/synnytyksen jälkeen?
Ja toiseksi kävin eilen illalla katsomassa omaa painoa ja sehän oli 200grammaa enemmän kuin ennen synnytystä!!! Onko muita kohtalotovereita?

Emsuli +sisu 3vrk
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea mamiko! :heart:

Särölle ja candlelightille tsempitykset! Jännää! :)

Minx: Joo pamperssissa on se ärsyttävä verkko... Mä myös siirryin nyt liberoon vaikka pamppers istuikin paremmin hoikalle pojalle kun niin pehmeitä ovat...

Haaveissapulla: Minähän se olin joka ketjun alussa puhui vauvan sukupuolesta riippuen syntymäajankohtaan. Tai siis mun ukon teoria on et jos syntyy vauva talvikuukautena, se on yleisimmin poika ja taas kevät-kesäkuukautena tyttö... Meidän suvussa tää pätee ja näköjään myös täällä palstalla kun enemmän poikia tullut. :)

Nopponen + Julli
 
Ihanasti nukuttu yö takana, lähes 10 h. Mitä luksusta! Nyt jaksaisi lähteä synnyttämään :D.

CandleLightille tsempit!

Särölle onnisttelut nyytistä ! :flower:

Suppareista Joo, se on tosi yksilökohtasta. Mulla alko esikoiselle kipeet supparit illalla ja olin kotona koko yön niitä kellottamassa. Sitten aamulla lähettiin sairaalaan. En ollu auki viel oikee mitään. Onneksi sain jäädä sinne. Sit ku avautuminen tosiaan alko, niin siin meni muutama tunti. Vauva synty iltapäivällä 16:20. Nyt ajattelin olla kans mahdollisimman pitkään kotona. Puolen tunnin ajomatka sairaalaan.

Siivoushulluus ei normaalia enempää, koska olen muutenkin aika tarkka. Olen joka päivä puunaamassa paikkoja kuntoon ja imuroin talon :). Ennen joulua tein kaappien siivoukset niin kuin aina ennenkin, jotta uudet roinat mahtuu kaappeihin. Joka vuos tulee hirveesti "jätettä". Meinasin jättää sen homman äitiyslomalle, mutten sitten malttanut.

Liivinsuojat mulla on ollu niitä Ainuja vaan, muista ei oo kokemusta. Nyt ostin Lidlistäkin paketin. Ja olen ostanut nyt ekaa kertaa aikas monta paria kestoliivinsuojiakin. Eilen kirpparilta sain muutamalla eurolla kahdeksan paria. Ja sitten oon uutena ostanu niitä Aventin ja huutonetistä jonkun väsäämiä suojia.

Hermokipu mulla esiinty sitä jonkin aikaa. Meinas jalat mennä alta. Mut nyt ei oo taas esiintynyt.

SMV78 ja tyttö 39+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä