kwaidan: mäkin ajattelin että olisin ollut maaliskuinen mutta ei
Synnytysvaatteista joku kyseli, eli mulla oli sellane paita missä oli avonainen selkä. Ja alushousut oli kanssa.
Onnea nippatäti! Mä olisin kyllä niin aatellu et sä olisit myöskin synnyttäny ennen mua, kun sulla oli niitä kipujakin muistaakseni.
Täällä tosiaan nyt torstaina kotiuduttiin vauvan kanssa. Sairaalassa oli vähän ongelmia, kun ei neiti meinannu nukahtaa öisin omaan sänkyyn. Saatto olla tissillä montaki tuntia, välillä imi, välillä vähä uinahti ja taas imi. Ku nostin omaan sänkyynsä niin marina alko hetken päästä. Ottivat sitte vauvan kansliaan jokaisena yönä muutamaks tunniks että saisin edes vähä nukkua. Viime yönä vain 2,5 h. (mistä tätä virtaa riittää? kohta meen kyllä petiin..) Pelkäsin jo eilen että ei päästä edes kotiin jos en öitä pärjää sen kanssa yksin sairaalas. Mut onneks päästiin! On niin hyvä olla nyt kun täällä on toi mieskin mulla. Ja sairaalassa en pystyny lähtemään esim isommalle hädälle ilman et vein vauvan hoitajalle siks aikaa, ku ei tienny jos herää. Täällä onnistuu kaikki tollanen helpommin ku mies voi mennä vauvaa rauhottelemaan jos alkaa itkeä ja mä oon veskissä. Eikä ole erityisiä ruoka-aikoja, joten saan syödä ku siltä tuntuu.
Vauva on nyt sit kotona nukahtanu mun vierelle jo pari kertaa imetyksen jälkeen, ja sitte siirretty omaan sänkyynsä missä on nukkunu niin hyvin et mietin jo et onko kaikki edes kunnossa
Mut koska hereil olles käyttäytyy normaalisti, niin en usko et mitään hätää on. Sairaalas annettiin neljän maissa pullosta maitoa ku oltiin kotiin lähdössä. Vauva vähän marisi kun laitettiin turvakaukaloon mut nukahti sit ihan äkisti. Kotona nukku johonki puol kahdeksaan asti ja vaihettiin vaippa ja annoin tissiä. Imi kyllä tosi hyvin muttei kovin kauaa. Seuraavan kerran söi tossa jokusen aikaa sitte, taas imi hyvin muttei mahottoman kauaa. En sitte tiedä tuleeko tota maitoaki nyt paremmin, vähä vaikuttas siltä. Kun tänään on tullu tippaa nänninpäihin ilman että niitä edes vauva imee. Nyt nukkumassa kiltisti omas sängyssään ja herättelen syömään kolmen maissa jos ei ite herää ennen sitä.
Eppari on aika kipeä ja varsinki sairaalas kävelin vaivalloisesti ja oli vaikeaa istua. Nyt yskiminen sattuu ja sitä rataa. Neljä tikkiä tais tulla ja yks on jo tullu pois sieltä. Jälkivuoto vähentyny ja tissit arkana. Mutta hyvin meillä menee ja ihanaa tosiaan olla kotona
Hassua ajatella et voisin olla viel yhes koossa mut oonki vauvan kans kotona.
Omppu ja vauva 3 vrk.