*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

kiitos omppulimu synnytyskertomuksesta!:flower:

nippatädille onnittelut pojusta!:heart: sait mut nauramaan ja kyynelehtimään sun kertomuksella! kyl se vaa nii on et lopussa kiitos seisoo!=)

alkaa se itellä olla jo nii kova halu saada tämä nyytti kainaloon, vaikka kuinka yrittää asennoitua et pitkään ollaan kasassa, tulee vikat viikot olemaan tuskasia kun silloin on jo suurin osa vauvautunut! onneks on saanut vähän järkättyä hommia nyt pariks viikoks eteenpäin et jos ne vaik menis pikkuisen nopeemmin.

pepper& typy 35+2
 
Hurjasti onnea Nippatädille ja koko perheelle!! :flower:
Olipa mukava lukea synnytystarinasi, samoin omppulimun tarina :)

Tätä tahtia, kun te noita vauvoja maailman saatatte, niin olen varman yksin maaliskuussa täällä ;)

Fanny 37+3
 
Onnea Omppulimu pienestä prinsessasta!!! :heart:

Onnea Nippatäti komian kokoisesta pojasta!!! :heart:

voi valtava kun paljon jo syntyneitä! <3

Mä sain vähän mielenrauhaa tänään kun soitin vielä äitipolille ja pitkään juttelin kätilön kanssa ja nyt ihan rauhallisin mielin luotan siihen painoarvioon ja parin viikon päästä sitten uskotaaan, että vauva ei ole sitä 4kg vielä silloin. hirveän lyhyt aika ja tänään olenkin sitten laittanut vauvalle viimeisiä juttuja. kävin vielä imetysliivi ostoksilla ja kestoliivinsuojiakin hain lasten tarvikkeesta lisää. Vauvalle shoppailin ekoja ihan uusia vaatteita ja löysin ihanan kappAhlin tähti peiton alle 8 eurolla. mä vähän kaipaan vielä raikkaampia värejä tuonne lasten vaate osastolle esim lindexille. oli vähän liian tympeitä jotkut ihan pienille tarkoitetuista. missä on vihreät, oranssit, ruskeat, keltaiset ym muut kivat värit. kyllä kaipaisi Seinäjoki Esim. Metsolan vaatteita valikoimiinsa... :D mä oon ihan hurahtanut sen tyylisiin. :heart: vielä kun olis rahaa ostella kaikenlaista. Eilinen sisätutkimus teetteli mulle liudan tosi kipeitä supistuksia illalla ja alkuyöstä kunnon menkkapoltteluilla. aivan reisiin asti poltteli. ja koko päivän on alakertaa siihen malliin, että siellä pungetaan alaha päin ihan kunnolla. nuo luut ollu koko päivän niin kipeänä, mutta hyvää se vain tietää. Suunta vauvalla on oikea, saa nähdä putoaako masu pian alaha päin. Tutulta alkaa nää vihlonnat ja muut tuntua. :) näillä viikoilla on edellisistä on masu laskenut pikkuhiljaa.

voi kummit... meillä on velä ihan hakusessa ketä pyydetään... kaikki on jo käytetty. Eikö sieltä joku sukulainen vielä löydy :) sen siitä saa kun haalii jokaiselle 4 kummia niin loppuu kesken vaihtoehdot. :D

mä en malta odottaa parin viikon päähän. haluaisin niin nähdä tuon pojan, keltä mahtaa tällä kertaa näyttää. :heart::heart::heart:

Leo rv36+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Voi onnea Nippatäti ja Omppulimu !! *pitkä huokaus* :heart: ja kiitos omppu synnytyskertomuksesta, reipas olet ollut. Ja Nippa kans, kovan homman teit :)

Täällä oma beibi jumppaa masussa niin ettei ole vissiin hetkeen syntymässä, ainakin jos liikkeiden kuuluu vähentyä ennen syntymää

Joku kysyi sukupuolesta ja sykkeistä, muistaakseni se oli niin että tyttöjen sykkeet olisi korkeammat...Tai sitten juuri toisinpäin. Neuvolalääkäri siitä kerran mainitsi.

dania 37+4 vieläkin
 
Emsulille myös tsemppiä tositoimiin!!! :heart:

niin tosiaan toivotaan nyt että tuo rauta selittäisi nuo mun mahakrampit. tänään on vielä särkkylääkettä tarttenut ja silloin kun se iski oli ihan tajuton pissahätä ja kun en heti päässyt vessaan. Pissaa tulee vähän huonosti välillä, joten en tiedä voisko se vika olla myös siellä. Mutta joku siellä aiheuttaa tuota helvetillistä kipua. onneksi ei pissatulehduksia ole ollut nyt. Mullahan on ollut iha krooninen vaiva lapsena ja takaisinvirtausta munuaisiin ym. joten pitää olla kuitenkin koko ajan varuillaan. Mä muuten unohdin soittaa neuvolaan kokonaan. mä jo luulin, että se paino oli laskenut mutta päivällä kun menin puntariin, näytti se taas 1kg enemmän kuin eilen päivällä ja äitipolin puntariin se olis n. ½kg lisäystä (½kiloa meidän ja äitipolin puntareilla oli eroa.). mihin se kaikki neste oikein kertyy. ei se nyt ainakaan viikossa ja kahdessa päivässä ole 3,5kg pelkällä normi syömisellä nousta. anoppikin sanoi, että sen oikein huomaa, kun tähän asti mulle on tullut sen 6kg niin yhtäkkiä sitä nousua on 9,5kg. (pitikin mennä viime viikolla mainitsemaan ääneet, että kun mä vaan oon kalpea ja lihoan vain reisistä ja masusta ja muut niin kauniisti pyöristyy ja hehkuu... tässä sitten tulos...:LOL:) en ole vielä tainnu kenenkään muun kertoneen 3kg, viikko noususta (anyone???:wave:)... no mutta pitää soittaa kun pitää ne maksakoe pyynnöt myös pyytää neuvolasta ens maanantaille. tk:ssa on onneksi rr itsemittaus piste jos kävis huomenna siellä mittaamassa niin ei tartte terkkaria vaivata.

Leo
 
Siis APUA, multa on menny nää kaks viimestä sivua ihan ohi, ku aloin kommentoimaan :O :ashamed: ja parhaat uutisetkin meinas jäädä unholaan kokonaan eli tuhannesti onnea nippatädille ja omppulimulle pikkuisista :flower: :heart: :heart:
Onneksi kävin vielä kurkkaamassa tätä sivua (friikki) :D
Jatkanpas sitten huomenna siitä mihin tänään jäin :saint: :D
 
Hoplaa! Suuret onnittelut omppulimu ja Nippatäti :flower::heart::heart::flower:

Kukas se pelkäsi, että on pian maaliskuussa ainoana kasassa? Täällä yksi takuuvarma maaliskuinen myös, huhtikuulle asti eivät vissiin sentään päästä, vaan vauva on sitten väkisin ulkoistettava ennen sitä :LOL:

(.) Tänään käytiin Ikeassa ostelemassa kaikkea tuiki tarpeellista ja tarpeetonta niin vauvalle, esikoiselle kuin muullekin perheelle. Neljän tunnin kävelymaraton, joka äityi välillä esikoisen perässä juoksenteluksi tuotti tasan pyöreät nolla mitään sen kummempaa tuntemusta! No, hyvähän se on, että jaksaa ja voi hyvin :) Huomenna pääsen nuuskuttelemaan kaverin viikon ikäistä palleroa, iih!

kwaidan ja Puh 37+1
 
kwaidan: mäkin ajattelin että olisin ollut maaliskuinen mutta ei ;)

Synnytysvaatteista joku kyseli, eli mulla oli sellane paita missä oli avonainen selkä. Ja alushousut oli kanssa.

Onnea nippatäti! Mä olisin kyllä niin aatellu et sä olisit myöskin synnyttäny ennen mua, kun sulla oli niitä kipujakin muistaakseni.

Täällä tosiaan nyt torstaina kotiuduttiin vauvan kanssa. Sairaalassa oli vähän ongelmia, kun ei neiti meinannu nukahtaa öisin omaan sänkyyn. Saatto olla tissillä montaki tuntia, välillä imi, välillä vähä uinahti ja taas imi. Ku nostin omaan sänkyynsä niin marina alko hetken päästä. Ottivat sitte vauvan kansliaan jokaisena yönä muutamaks tunniks että saisin edes vähä nukkua. Viime yönä vain 2,5 h. (mistä tätä virtaa riittää? kohta meen kyllä petiin..) Pelkäsin jo eilen että ei päästä edes kotiin jos en öitä pärjää sen kanssa yksin sairaalas. Mut onneks päästiin! On niin hyvä olla nyt kun täällä on toi mieskin mulla. Ja sairaalassa en pystyny lähtemään esim isommalle hädälle ilman et vein vauvan hoitajalle siks aikaa, ku ei tienny jos herää. Täällä onnistuu kaikki tollanen helpommin ku mies voi mennä vauvaa rauhottelemaan jos alkaa itkeä ja mä oon veskissä. Eikä ole erityisiä ruoka-aikoja, joten saan syödä ku siltä tuntuu.

Vauva on nyt sit kotona nukahtanu mun vierelle jo pari kertaa imetyksen jälkeen, ja sitte siirretty omaan sänkyynsä missä on nukkunu niin hyvin et mietin jo et onko kaikki edes kunnossa :D Mut koska hereil olles käyttäytyy normaalisti, niin en usko et mitään hätää on. Sairaalas annettiin neljän maissa pullosta maitoa ku oltiin kotiin lähdössä. Vauva vähän marisi kun laitettiin turvakaukaloon mut nukahti sit ihan äkisti. Kotona nukku johonki puol kahdeksaan asti ja vaihettiin vaippa ja annoin tissiä. Imi kyllä tosi hyvin muttei kovin kauaa. Seuraavan kerran söi tossa jokusen aikaa sitte, taas imi hyvin muttei mahottoman kauaa. En sitte tiedä tuleeko tota maitoaki nyt paremmin, vähä vaikuttas siltä. Kun tänään on tullu tippaa nänninpäihin ilman että niitä edes vauva imee. Nyt nukkumassa kiltisti omas sängyssään ja herättelen syömään kolmen maissa jos ei ite herää ennen sitä.

Eppari on aika kipeä ja varsinki sairaalas kävelin vaivalloisesti ja oli vaikeaa istua. Nyt yskiminen sattuu ja sitä rataa. Neljä tikkiä tais tulla ja yks on jo tullu pois sieltä. Jälkivuoto vähentyny ja tissit arkana. Mutta hyvin meillä menee ja ihanaa tosiaan olla kotona :) Hassua ajatella et voisin olla viel yhes koossa mut oonki vauvan kans kotona.

Omppu ja vauva 3 vrk.
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Ja taas tuli lisää vauvoja.. Onnea kovasti Nippatäti ja Omppulimu !! Ei tosiaan maaliskuulle jää montakaan :) tosin oon varma, että itsellä menee takuulla sinne asti. Omasta puolesta olen jo ihan valmis koitokseen....

Rena ja poju 38+2
 
:heart: Onnea omppu ja nippa :)

leo Miulle tuli jossain ennen puoltaväliä kova turvotus ja nousi kolmisen kiloa paino, oli todella väsynyt olo silloin, miulla tosin johtu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kupuksen odotuksessa loppuajasta oli myös noussut viikossa melkein kolme kiloa, se johtui siitä ilmeisesti kun kiipsesin vesitorniin ja menin ihan hapoille:LOL:
Mie oon aika kova turpoomaan! Että ahista vähän jo maanatain neuvola...

Ihanaa, mie sain nukuttuu viime yönä!!! No 4-5 kertaa vessassa, mutta nukahin kuitenkin uudelleen heti!



rv37+5
 
Ihanaa, onnea omppulimu ja nippa vauveleista!! nyt nippaki saa vaikka sitä laskiaispullaa syödä niin että napa rutisee :heart:

Alan olla kohta jo niiiiin kade kaikille nyytin kainaloon saaneille :D
Tänään varmaan taas jatkuu verenpaineen seuraaminen on meinaan ihan hirvee turvotus päällänsä, vähän heliumia ja narua niin olisin vappupallo taivaalla!! Oikeen käden niveletki jo niin jumissa et hyvä jos saa kahvipannusta otetta..

HaaveissaPulla, ai lindexiltäkö saa imetystoppeja :eek: äitiysvaatteita niil ei ollu ku kävin kyseleen syksyllä.. Mut kiitti vinkistä, taidanki käydä kyseleen sieltä, saattaisi budjetti jopa niihin riittää :)
 
Ostin kokoa M, niin mahtuu sit tissit synnytyksen jälkeenkin :D Nyt on c-d kuppi ja mahan kanssa menee hyvin toi koko! Ja synnytyksen jälkeen on kiva että mahan kohdalta on väljä malli, ei kaikki makkarat ei näy :) Tosin kuka niit tääl kattoo kotona, paitsi jos peilin eestä sattuu kulkee:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Marionetti
Paljon Onnea vauvautuneille:)

Mulla on ollut kaksi yötä supistuksia 10 min välein, kestoltaan yli 30s, jotkut ovat olleet napakoitakin. Eilen aamulla pyörähdin synnärillä tarkastuksessa, joko paikat alkaa avautumaan, niin ei mitään. Sektio olisi kahden viikon päästä, niin saa jännätä, kestänkö sinne asti. Eilen otin sitten särkylääkkeen nukkumaan mennessä, niin yö meni ihan kivasti, ei supistellut kuin muutamia kertoja.

Sain liikeseuranta ohjeet synnäriltä, vauva liikkuu hyvin, heti tuli huoli, että jos tässä jotain kamalaa sattuu...varmaankin yleistä, että huoli vauvasta lisääntyy, kun loppu suora lähestyy.

Vauvavermeet alkaa olla kasassa, tutit ja pullot vielä keittämättä. Edellistet lapset eivät ole tuttia tai pulloa huolineet, itse koin sen hankalaksi, joten aion nyt yrittää olla hankampi tuttipullon kanssa.

OivaAino 37+1
 
Onnea nippatäti ja omppulimu :heart: Sekä kiitos synnytyskertomuksista, luin teidän molempien jutut. EI ehkä pitäisi, alkaa vähän itkettää / pelottaa / jännittää. Mä olen yrittänyt ajatella synnytystä mahd. vähän, kun ei voi vaikuttaa itse miten kaikki menee, joten olen yrittänyt olla vaan asenteella "mennään sairaalaan ja katsotaan miten käy". (Täällähän oli joku toinenkin jolla oli kuolemanpelkoa? Mulla oli niitä ajatuksia keskiraskaudessa ja nyt välillä yrittää taas tulla ajatus pintaan, että jos kaikki menee pieleen enkä enää tule sairaalasta takaisin.)

Sone en tiennytkään että Lindexillä on imetysvaatteita, kiitos vinkistä! Täytyykin käydä siellä heti huomenna. Paljonko ne topit maksoivat ja oliko ihan narutoppeja vai millaisia?

Könkkänä kyselit FB-kirppisryhmistä: en tiedä ovatko salaisia, mun aikajanalla ei näy merkintää että olisin niihin liittynyt, mutta sitten taas näkyy että olen tykännyt yhdestä tämän paikkakunnan itsepalvelukirppiksestä. Saattavat olla siis salaisia ryhmiä. Minäkään en ole kirjoitellut FB:ssa raskaudesta yhtikäs mitään, eikä kukaan ole kommentoinut / kysellyt ryhmiin liittymisen jälkeen asiasta ja marraskuussa jo liityin kirppisryhmiin. Toki jos haluaa olla 110% varma, niin silloin ei kannata liittyä / tykkäillä mistään sellaisesta joka voi odotuksen paljastaa kun ei tuohon FB:hen ole luottamista.

Mistä tulikin mieleen, että minä myös kannatan salaista ryhmää. Löysin omia postauksiani aikaisempien kuukausien ketjuista, kun googlasin napavaltimopoikkeavuutta mikä meidän vauvalla on. (Eli jokainen joka tietää mun lasketun ajan ja googlaa napanuoraprobleemaa löytää kirjoitukseni täältä ja osaa laskea 1+1 ja tunnistaa.)

38 + 1
 

Yhteistyössä