*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Tyntille paljon jaksamista ja :hug:! Kunpa kaikki olisi sittenkin hyvin.

Eilinen aamu ja aamupäivä meni huonolla ololla ja ruokahaluttomuudella. Illalla töissä iski kamala nälkä ja olisin voinut syödä varmaan ihan mitä vaan. Tänä aamuna heräsin ihan reippaana, eikä tietoakaan pahasta olosta, niin johan heti kävi mielessä, että toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Nyt alkaa taas olla hieman öklö olo ja "huokaisen helpotuksesta". Esikoista odottaessa oli kyllä paljon rajumpi pahoinvointi. Kuluisipa aika nopeasti ja pääsisi jo sinne neuvolaan ja ultraan, mutta elokuuta saa vielä odotella!

En muistanut ekaan viestiin laittaa tietoja punaisella, eli tässä uusiksi:
Laskettu aika on laskurien mukaan 4.3., kyseessä 2. lapsi ja sairaala K-SKS. Ikää itsellä 27v. (ensi kuussa 28)

CanleLight ja 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Tyntti toivotaan kovasti että on nyt jostain muusta kyse!!! :hug:

täällä on lomailtu tälle viikkoa niin on jäänyt ihan pihalle teidän jutuista, mut pinoa lukemaan. viivat on vahvistunut loman aikana hyvin ja nyt vaan sitten mennään päivä kerrallaan. itellä paha tapa saada aikaan paniikki jostain pienestäkin särystä. mulla oli viimeksikin odottaessa oikealta alaselkä kipeä ja nyt on tullut tutut kuviot sen suhteen. välillä jomottelee, mut katoaa sitten. loppuodotuksessa se sitten onkin pahempaa jos menee yhtään niinkuin viimeksi. selkälihaksia pitäis tehdä mut oon niin saamaton.
Huonoa oloa on ollu, varsinkin kun on matkustajana autossa ja nukuttaa ihan mielettömästi. mä en muista oonko koskaan pystynyt nukkumaan autossa niin nyt nukahtelin jatkuvasti lomareissulla ja "krapula" fiilikset on kyllä joka aamu. TUntuu, että tosi aikaisin nyt alkanut tää huonovointisuus. Vatta on jaktuvasti sekaisin ja se oikeastaan oli reissussa kaikkein ärsyttävintä. Piti melkein tietää, että on vessa lähellä. :kieh:
Pinna on kireällä kaiken aikaa ja todella räjähdän aivan pienistä, mut eipä tuo isäntä näytä yhtään ymmärtävän vaan pitää sitä päätä välillä kiinni...:LOL: Suurin osa räjähdyksistä lähtee isännän kommenteistä tai yleensäkin jos sanoo yhtään mitään. :mad: Juu ja tuttua tosiaan on edellisistä odotuksista.
 
Kilu87 olen 84 syntynyt, eli kohta 28 vee.

Kaksosista rittää tuplaten huonoa oloa, okseta ei ihan niin usein kuin ekasta lapsesta aikoinaan, mutta sellanen kuolavaluu/etoo olo on melkein 24/7..joten nyt olenkin viikon sairalomalla, nämä kun kuulemma on ne pahimmat viikot pahoinvoinnille. Toivotaan että se tästä helpottais, vaikka jotenkin hullulla tavalla tästä saa rauhoittavan olon sille et niin kauan kun on huono olo, mahassa on kaikki hyvin ;)
Raskausdiabeteksestä: loppuraskaudessa ekaa odotaessa sen sain. Ja nyt sitte viikon 12 jälkeen sokerirasitukseen ja viikoilla 20+ uudestaan, jos ei nyt löydy. Melko varma olen että se tulee myös nyt. Suurella todenäköisyydellä se sukurasituksena tulee, omalla äidillä se oli 2 raskaudessa, joista jälkimäisessä pahempana.

Yritystä lapsen saantiin oli noin 7 vuotta, mies tosin vaihtuit tässä viimeisen reilun vuoden aikana ja hänen kanssaan sitten vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen mentiin lapsettomuuspolille asiakkaiksi.Vikaa ei kummastakaan löytynyt, kaikkien kokeiden tulokset oli normaalit. Söin hormoneita, ja pistin 2 erihormonia vatsaan ja lopuksi piti sisäisesti käytää 2 viikkoa keltarauhashormonia ja ihme kyllä ekalla yrittämällä se raskautuminen onnistui =))

Kaksosista olen tosi onnellinen, kun useampia lapsia haluttiin ja vähän on pelkoa siitä että mahtuuko syntymään, niin teoriassa ainakin rauhoittaa mieltä että kaksoset on yleensä yksöisraskauden vauvoja pienempiä.

Kovasti tsemppiä tyntille, toivotaan että se muusta johtuisi!
 
Hirveästi tekstiä tänne on taas tullut, koetan kommentoida jotain..

Kihlausonnittelut Marhulalle!

LillaVelle
ja Tyntille tsemppiä epävarmaan oloon. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin :heart:

Hygge Mulla on takana kolme raskautta, joista siis kaksi mennyt kesken ja yksi loppuun saakka. Kaikissa on ollut hyvin vähän oireita, lähinnä väsymystä ja tihentynyttä pissahätää. Onnistuneessa raskaudessa alkoi hienoinen pahoinvointi siinä rv 7-8 ja pian ei enää kahvi maistunut. Pari kertaa taisin yökätä hampaita harjatessa, mutta ei muuta. Eli noilla sun 6+ viikoilla ei ole kyllä ollut vielä mitään kummempaa oiretta siinä onnistuneessakaan. Tiedän todella hyvin, että se oireettomuus pelottaa ja hirvittää, eikä siitä todellakaan osaa nauttia. Kovasti voimia hermoiluun!

ON: itselläni on ollut vähän huono olo nyt tässä monta päivää ja pissahätä on välillä jotain ihan uskomatonta, viiden minuutin välein saa vessassa ravata, varsinkin ilta-aikaan. Yölläkin herään vessaan pariin otteeseen. Saisivat oireet jatkuakin, tällä hetkellä tuntuu, että en pistäisi pahitteeksi vessanpöntön kanssa seurusteluakaan! Saas nähdä, mitä sanon sitten, jos näin tosiaan käy :LOL: Kovasti epävarma olo sitä on kuitenkin koko ajan. Eikä se varmaan muuksi muutu ennen np-ultraa. Vähän tuumailin, että tilaisin sen kotidopplerin, mutta ei ne sydänäänetkään kuuluis vissiin vielä pitkään aikaan..

kwaidan ja ihmetys 5+5
 
Tyntti, tuli itku silmään, kun luin sun kirjoitusta. Toivottavasti kaikki on hyvin, olet ajatuksissa! Voi vain kuvitella stressaamisen määrää, kun itse stressaa jatkuvasti ilman mitään vuotojakin. Kerronpa kuitenkin, että yhdellä mun lapsuudenystävällä oli läpi raskauden ihan kunnon menkat kerran kuussa, ja koko raskaus itseasiassa selvisi hänelle vasta ambulanssissa, kun lapsi teki tuloaan ennenaikaisesti.. eli tuhrusta ja vuodosta huolimattakin voi saada kyllä terveen lapsen :) Tsemppiä sinulle!

Marhulalle onnea kihlauksesta! Tuli itku silmään tästäkin ;)

Oireista Ällötys on palannut, jihuu! Ruoka ei maistu ja itseasiassa koko jääkaappi haisee ällöttävälle ruoka-aineiden sekasotkulle. Olenkin syönyt viime päivät lähinnä (ravintorikasta) toffeejäätelöä :D Myös väsymys on potkassut oikein todella. Eilen nukuin työpäivän jälkeen kolmen tunnin päiväunet (siinä se ilta sitten menikin) ja 9h yöunet lähes heti perään.. Olenkin vaihtanut lapsen kanssa puuhailun, kotityöt, siivoukset ja ruuanlaiton nukkumiseen - Olen siis kaikin puolin tosi ihana ja aktiivinen puoliso/äiti nykyään. Miehelle kyllä täydet pisteet tuesta ja tsemppauksesta. Lähti nytkin pihalle muksun kanssa, että saan huilia - ketäpä ei väsyttäisi 12h unien jälkeen

Leppoisaa viikonloppua!

HaaveissaPulla ja Pulla 6+6
 
Hei vielä tyhmä kysymys.. Oliko niin, että jos olen rv 6+6, olenko sillon raskausviikolla 6 vai 7? Lueskelen noita vauvan kehitysjuttuja useammasta paikasta, ja huomasin, että raskausviikot ei vastaa toisiaan täysin. Toisessa paikassa luki esim, että sydän aölkaa sykkiä viikolla 5, toisessa, että viikolla 6..

Äh, osaanko selittääkään tätä
 
LillaVe, minusta ainakin tuo on ihan täysi plussa, eikä mikään haamu tai haalea edes :)

Tyntti, toivottavasti kyse on täysin vaarattomasta vuodosta!! :/

).( Eilen sitten vuodin verta hommailujen päätteeksi :( En kovin paljoa, enemmänkin tiputtelua kuin vuotoa ja tosiaan heti jyystön päätteeksi. Jyystäessä tuntui kyllä muutamaan otteeseen vähän kipeältä ja aivan kuin olisi sitten vähän kirvellytkin eli toivon nyt kovasti, että kyse olisi haavasta eikä mistään vakavammasta. Lisäksi iha vähän tuli ruskeaa tuhrua samalla homman lopuksi, mutta molempia tosiaan vähän. Pelottaa silti :( Lisäksi kun tissit eivät ole yhtään niin kipeät kuin eilen ja muutenkin. Äää. Tämän on niin kauheaa aikaa odottaa ja odottaa :(

Kilu ja Onni-Unelma 6+1
 
HaaveissaPulla, raskausviikolla 6+6 olet 7. raskausviikon lopussa eli kun poksut 7+0 olet 8. raskausviikon alussa :) Raskausviikko kestää aina x+0:sta x+6:n ja se on se viikko+1 koska täydet viikot ja ylimenevillä päivillä olet jo seuraavalla viikolla :) Selventikö yhtään?
 
Tyntti Voi ei, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Lillave Mulla toinen testi oli suunnilleen saman vahvuinen kuin tuo sinun (ja oli muuten myös 4+1). Ensimmäinen oli haaleampi. Ei tuo mikään haamu musta ole! Digitaalisella voisit nähdä raskausviikot, mulla ne ainakin piti ihan paikkansa vaikka alussa testit oli vähän haaleita.

Mulla sitten alkoi tänään etova olo oikeen kunnolla. Lämpimiä ruokia ei tee mieli syödä, etoo ajatuskin. Kahvi ei myöskään mennyt enää alas ja oksettaa! Ristiriitaista kun on nälkä muttei oikeen pysty syömään..

Nallu 6+6
 
Lillave: on toi ihan selvä plussa ja noille viikoille ihan hyvä tummuus viivassa :) tuon perusteella sinuna julistautuisin kyllä raskaaksi :)

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa kärvistelijöille!!! :)
Mie oon pystyny eilen illal ja tänään syömään suht normaalisti Jee!! :)


Millä viikoilla teillä uudelleen odottajat on pahoinvointi helpottanut? Mie en tiedä täst mitään kun ei oo aiemmin ollu raskauspahoinvointia!

Rv 6+6
 
Sone* Mulla ei missään vaiheessa selkeästi. Ekasta pahoinvointi oli viikoilta 9+ loppuun saakka. Se oli kyl satunnaista 1kr/2vk, tokasta pahoinvointi tuli meklein samoilla viikoilla ja oli kans vielä aikasen satunnaista, kesti puoleen väliin ja iski pahana kerran viikossa. Kolmosesta oli pahin pahoinvointi ja viikottain ja alkoi muistaakseni 8+ tienoilla. Kesti aikasen pitkään jos oikein muistan niin loppui reippaasti yli puolen välin jälkeen.

Nyt odotan milloin pahoinvointi alkaa kun ensimmäinen pala kurkussa fiilis ja yökkäys tullut jo, vaikka näin alussa mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Sone Esikoisesta mulla pahin pahoinvointi oli 6-12 viikoilla, mutta vasta 16+ viikolla se alkoi olla kokonaan ohi. Tosin loppuun asti tietyt ruoat etoi. Nyt tästä toisesta pahoinvointi vasta alkoi ja tänään siis 6+6.
 
Olin pari päivää reissussa Tallinnassa. Käytiin esikoisen kanssa Zoossa. Ja tänne oli sillä välin tullu ihan hirveesti uusia juttuja. Meni automatka kotia päin nopeesti, kun niitä lueskelin. Suurimmalla osalla onneksi positiivisia tarinoita :), mutta ei kaikilla :(.

Itelläni samoja oireita kuin ennenkin: rinnat turvonneet ja aristavat, mahan turvotusta iltapäivisin, kahvia ei tee mieli, syön usein pahan olon välttämiseksi, naama kukkii, väsyttää. Muutama päivä sitten, kun siivosin ennen aamupalaa, kävin halaamassa posliinia, mutta se onkin ainut kerta. Onneksi on vielä viikko lomaa.

Maanantaina menen neuvolaan, josta saan ajan varhaisultraan, jonka jälkeen varaan ajan Porvooseen nt-ultraan.

SMV78 7+5
 
Heips! Aattelin että täällä onkin aktiiviset maaliskuiset, kirjoittelin tuolla vauva puolella, kovin hiljaista on siellä!
Eli jos täältä yksi maaliskuinen mukaan pääsisi?

Toista odotellaan, esikoinen 2v8kk.
Kävin varhaisultrassa vähän liian aikaisin kun viikkoja piti olla silloin 7+0, eikä siellä näkynyt kuin sikiöpussi. Lääkäri varoitteli tuulimunasta.
Siitä sitten viikon stressi, joka kuitenkin päättyi 18.7, uusinta ultra, sieltä löytyikin syke ja kaikki ok, silloin viikkoja 6+0, eli kierto ollut pidempi kuin normaalisti.
LA 13.3, nyt tämän uuden ultran jälkeen. HUH jännitystä heti tähän alkuun, ajattelin että kakkosen odotus menisi "helpommin" mutta kyllä heti plussa testin jälkeen, joita tein kolme, alkoi taas murehtimaan tulevaa!

Oireita on ollut tämän viikkoa enemmänkin, väsymys on aivan järkyttävää, voisi nukkua jatkuvasti.
Sekä repäisykipuja, kuin oikein nopesti nousee ylös tuolista niin kyllä kivasti vihlasee.
Mitään lämmintä ruokaa ei tee mieli, kuvottaa vain kaikki. Hajuaisti jälleen parantunut, kalan aromi on tällä hetkellä pahin!!
Sekä mukavasti turvottaa!!

Mutta kiva lukea muidenkin voinneista ja olotiloista, ei tarvitse yksin pähkäillä ja miettiä/murehtia!

RV 6+3

13.3.13 johnis 2. kos
 
Viimeksi muokattu:
mamiko Mistä mihin sun vuodelepo kesti edellisessä raskaudessa? Olitko sairaalassa vai kotona?

Eea Täällä on yksi joka on perusluonteeltaan murehtija ja näin raskausaikana tosiaan murehtiminen nousee ihan uusiin ulottuvuuksiin :ashamed:

Kilu Päivät voi oireiden kanssa vaihdella, joten toivottavasti ei ole syytä huoleen :hug:

Tyntti Voi eii, onpa kurjaa kun noion nuo vuodot pelottelevat :( Toivottavasti jääkin tuohon pelottelun asteella. Toivon todella, että vuoto on harmitonta. Tsemppiä ja jaksuja! :hug:

Hygge Mulla on kokemusta molemmista. Ihan ekassa raskaudessa oireet loppu kokonaan viikolla 7+jotain ja kesken se oli silloin mennyt. Tosin itestään ei ikinä vuotanut pois vaan tarvittiin lääkkeellinen tyhjennys. Toisessa raskaudessa olin lähes oireeton, muutaman viikon ajan jouduin syömään säännöllisesti ettei krapulainen olo päässyt päälle. Nyt oireita on mahdollisesti vieläkin vähemmän ja ainakin tiistaina oli kaikki hyvin. Tsemppiä kovasti sulle ajatusten pariin. Jos oikein kovasti mietityttää, nii pyydä vaikka terkalta lähete hcg-mittaukseen, jos aikaa ultraan ei heru. Voimia! :hug:

LillaVe Ihan selvä plussa tuo on :)

Mulle on iskeny vasemman puolen SI-nivelen vaiva. Tietyissä asennoissa vihlasee sinne mukavasti. Ihanaa, kun nää hormoonit löysyttää niveliä : / Viime raskaudessa oli just samaa ja onneks tuo vaiva ei ihan hirmu kauaa kestäny, joten toivon, että tämäkin helpottaa piakkoin. Toki tukivyön hommaan lainaamosta, jos oikein pahaksi äityy.

Tervetuloa uusille! :wave:
 
Huh, en sitten ehtinytkään perehtyä kirjoituksiin ennenkuin nyt. Koko päivän ollut niin kiirusta. Ja voi hitsit kuin nyt väsyttää.

Mä olen kaksi edellistä raskautta ollut lähestulkoon täysin oireeton, ei siis pahoinvointia juur lainkaan, lukuunottamatta ihan pienen pientä etomista. Oikeestaan alkuraskauden oireet on olleet väsymys ja ärtyisyys ja niin on nytkin. Tämä siis kun joku taisi miettiä kun ei ole oireita. Silti siis mulla mennyt molemmat raskaudet hyvin loppuun asti ja kaksi tervettä lasta on syntynyt :heart:

Mä olen myös murehtija ja stressaaja. Stressaan ja pohdin ihan pieniäkin asioita viikko tolkulla ja teen niistä asioista suurempia mitä ne oikeasti on. Stressaan esim siitä, jos en löydä sopivia vaatteita johonkin juhlaan tai tilaisuuteen. Tai sitten jos lapsille nousee ihan yhtäkkinen kuume, mä oon ihan hysteerinen ja tyyliin ekana päivänä lähdössä lääkäriin :D Onneks mies toppuuttelee välillä.

Tyntti: Miten siellä menee??

Tervetuloa uudet! :wave:

Ihana kun teidän mielestä testi on positiivinen! Ehkä mä nyt oon ihan rauhallisin mielin ja oletan olevani raskaana :)

Joku oli vastannut mulle, että kilppariarvoja täytyy seurata tarkkaan. Niin munkin mielestä, ja todella toivon että täällä niihin puututtais vähän paremmin ja seurattas huolellisemmin kuin siellä missä ennen asuttiin. Edellisessä raskaudessa ei muistaakseni annostusta nostettu lainkaan, onneksi kuopus on terve ja syntyi ihan tavallisen kokoisena.

-LillaVe<3 ja pikku 4+1
 
Vielä ainakin yksi mattimyöhäinen tulee joukkoon.

LA 28.3. ja 4. lapsi

Varhain aamulla plussasin digitaalisella eli nyt olisi rv 4+2. Ennestään meillä on kotona pojat 04 ja 10, sekä taivaankodissa poika 09 (syntyi kuolleena). Takana myös keskenmeno.

Varhaisultraan taitaa tulla lähete automaattisesti, tosin vielä hakusessa että mistä sen saan, kun neuvola on sulussa...

Oireita on tällä hetkellä valtava massukka, nälkä ja pissitys :) Pahoinvointia mulla ei ole raskauksissa koskaan ollut, jos vaan syö säännöllisesti.
 
LillaVe kyllä ihan plussalta näyttää :)) ! mulle tuli aikalailla samanmoisia alkuviikosta ja kyllä neuvolantäti ainakin kovasti onnitteli :p en oo ny sen jälkeen ees kyllä testannu, vähä tekis kyl mieli mut kai sitä rahalle ois muutaki käyttöö :D

Oireista sen verran, et iltasin ruvennu oleen turvotusta aika paljon.. Paha olo ei oo tullu viel kylään (ei tullu kyl edellisestäkään) ja sit mulla on joku vuosisadan superflunssa päällä :s hyhyh en muista tämmöstä sit tyttären syntymän!
Että niitä the oireita ootellessa :D

mukavan aktiivinen ryhmä kyllä :))

Mukavia kesäpäiviä ja hyviä (vai pahoja?! :D) vointeja kaikille!! :))

-Heiduli87 + pikkuinenkakkonen 5+3 (?)
 
Nopponen
Tervetuloa johnis ja Katsu74!

Lillave:Ihan selvä plussa! Mulla samanvahvuinen noilla päivillä apteekin omaan ja parin päivän päästä digiin raskaana 2-3. :)

Oireista:Mulla kans pahoinvointi helpottanu vaikkakin etomisia edelleen. Väsymys jokatoinen päivä vaivaa, toisena päivänä oon tosi pirtee...? Mut tissit olla möllöttää arkoina ja täytenä, hormoonipahkurat voi tuntea kun varovasti puristaa... (ei pysty kovaa ku on niin perhanan hellänä!) Joten en nyt sitte oo stressannu vaan yritän luottaa et kaikki on hyvin.

Ultraan 4 päivää! Kyllä se sieltä lähenee pikku hiljaa! :) Siihen asti yritän nauttia viimeisestä lomaviikosta mahdollisimman hyvin. Jos perjantain ultrassa on kaikki hyvin aion siitä eteenpäin jos ja kun joku kysyy vastata rehellisesti missä mennään. (Heti lauantaina kaverin häät, joten kysymyksiä satelee varmana jo seuraavana päivänä ku hurautan juhlapaikan pihaan autolla. :) Mut ei se haittaa jos kaikki näyttää masussa hyvältä... kuitenkin jo 10. viikolla oon sit ni en enää osaa alkaa valehtelemaan. :ashamed:

Täällä poksuu!!! JO 9. RASKAUSVIIKKO! :wave:

Nopponen 8+0
 
Tervetuloa uudet! :)

LillaVe: selkeä plussa tuo on! :)

Oireista: Paha olo on helpottanut, hetkittäisiä öklötyspuuskia on, mutta muuten voin ihan hyvin. Repäisykipuja ei ole nyt vähään aikaan ollut (saattaa tulla kun venyttelee), mutta menkkamaista jomotusta on välillä alavatsalla tuossa oikealla puolella. Lienee normaalia?? Tänä aamuna ei ollut rinnat arat, joten jospa se helpottaa. Ärsyttävää kun oireet helpottavat ja/tai lieventyvät niin heti pelottaa, onko siellä pienellä kaikki hyvin. Pelkään, että oireet häviävät ja ultraan kun päästään niin siellä ei olekkaan sydämensykettä.:| Voi, kun osaisi olla ajattelematta ja murehtimatta. Pari viikkoa kuitenkin vielä neuvolaan ja sitten menee vielä aikaa, että ultraan pääsee.

CanleLight ja 7+6
 

Yhteistyössä