Jopas olette kirjoitelleet tänne paljon tänään.
Aloitan kuitenkin omasta navasta:
Selkäkivut ovat tulleet taas. Ainoastaan pari tuntia pystyy olemaan yhdessä asennossa ja kipu alkaa olla todella ikävä. Toisaalta, niin se on ollut kaikissa edellisissäkin raskauksissa ja häviää jossain välissä, palatakseen taas kiusaksi loppuraskaudessa.
Raskausdiabeteksesta on puhuttu. Mulla on ollut jokaisessa raskaudessa, ensimmäisessä ruokavaliohoitoinen, toisessa ja kolmannessa insuliinihoitoinen. Sokerirasitus tehdään yleensä n. 25. viikolla, mulla tehdään ensimmäinen 15. viikon tienoilla ja toinen viimeistään tuolloin 25. viikolla. Tämä raskaus on todellinen riski siinäkin mielessä, että se diabetes ei enää tällä kertaa välttämättä lopukaan synnytykseen. Joudun jo muutenkin noudattamaan diabetes-ruokavaliota jatkuvasti. Toisaalta, ei se maailmaa kaada. On tuo keskimmäinen lapsenikin ollut syntymästään saakka diabetikko ja hyvin on pärjätty.
Pahoinvointi löytyi sekin tänä aamuna, eikä mikään pelkkä aamupahoinvointi, vaan kyllä se pitkälle iltapäivään kesti. Yök. En muistanutkaan miten kamala olo sitä voi ihmisellä olla.
Tupakoinnistakin oli puhetta. Minä lopetin tupakan polttamisen seinään viikko sitten. Varoitin miestä, että saatan olla kyllä normaalia hankalampi hetken aikaa, mutta hyvin tuo on mua tukenut. Ei tee edes mieli röökiä. Saa nähdä miten kovat tuskat on kun menen takaisin töihin torstaina. Minä kun olen meidän työpaikan ainoa nainen, muut on ronskeja miehiä, jotka kaikki tupakoivat. No, sen näkee sitten.
Alavatsakivut löytyvät myöskin täältä. Mä olen hihitellyt itsekseni, että tähän raskauteen pakkautuikin sit kaikki oireet ihan reilulla kädellä. No, onneksi ne eivät kestä koko raskausaikaa.
Varhaisraskauden ultra tekisi mieli varata, toisaalta päässä kummittelee että pitäiskö se yksi raskaustestikin vielä ostaa ja tehdä. Jos nuo 3 aikaisempaa vaikka valehtelevat.
En oikein usko koko raskauteen vieläkään.
Ja lopuksi onnittelut kaikille iloisia uutisia kertoneille. En enää muista keitä te olette, mutta se ehkä sallittakoot tällä kertaa.
Tikuliina ja tyyppi 3+5 (tai jotain)