Tervetuloa taas uudet odottajat! :heart:
On monenlaista tarinaa kaikilla takana ja hattua nostan kaikille vastoinkäynneistä selvinneille. :hug:
Tämänpä vuoksi myös itselläni
pelot alkaa hiipiä mukaan vahvemmin... Eka neuvola ja ultra on ens viikolla 27.7. jolloin viikkoja 8+5. Kääk! Tuntuu et ihan hyvin voi olla jokin vinossa kun elämä tähän asti ei ole tuonut itselleni tällä saralla mitään ongelmia... Tuntuu et voiko ansaita jo toisen raskauden ilman mitään ongelmia...? Esikoisen aikana en pelänny mitään vaan olin heti kahden viivan jälkeen varma et meille tulee vauva. Ja kaikki menikin hyvin. Nyt alkuraskauden erona esikoiseen vain vahvemmat oireet, kuten väsymys ja pahoivointi... ( senhän pitäis tarkoittaa vaan hyvää, mutta silti pelottaa...) Vielä viikko ultraan...
Onkos muilla alkanu paino nousta jo? Mulla ikävä kyllä vaaka näyttää jo kilon painon nousua kun alkutaipale on ollut niin vaivaloinen... Väsyttää ----> ei jaksa liikkua. Oksettaa----> Pitää syödä 2h välein jotain!!! Ei oo ihme jos painoa alkaa tulla. Pitää toivoa et ku pahimmat oireet loppuu niin ei enää tartte myntätä koko ajan jotain syömistä ja et jaksais sit alkaa liikkumaankin. Esikoisen aikaan liikuin loppuun asti lähes päivittäin lenkkeillen jne...
Onko kellään muulla ollut
raskausajan diabetestä? Mulla oli esikoiselta vaikka en ole ylipainoinen eikä paino noussutkaan koko raskauden aikana kun 10kg, mut ilmeisesti sukurasite ja näin ollen myös vaarana tulla vanhempana sit 2.tyypin diabetes...
Nyt siis oon jo varautunut siihen ekan neuvolan jälkeen saan käskyn alkaa taas syömään hiilareita rajoitetusti. Hyvä et vielä saa vetää mitä vaan mieli tekee ku huono-olo iskee.
Ruokavalio oli kyl esikoisen raskausajalla niin tehokas et viimeisilläni mulla alko paino laskea ku läskit lähti.
Vauvakin kyl oli pienikokoinen niin kätilö meinas et oisin mä nyt vähä voinu repsahtaa sen ruokavalion kans.
Mut olin päättäny et sokerilla en kasvata 5 kilosta vauvaa mahassani, enkä sellaista ala myöskään synnyttämään.
Mut tosiaan nyt oon sit "hyvällä" omallatunnolla syönyt mitä mieli tekee kun kesälomalla viel oon ja kohta joudun lopettaan herkuttelut.
Sit toivon mukaan taas kiloja ei ehtis kamalasti tulla synnytykseen mennessä.
Tissit täällä ainaski paisunu sen kuppikoon isommaksi ja ne on niin "täyteläiset" et ukkokin sano et niinku silarit ois laittanu.
Alavatsan turvotusta on kans ainakin iltapäivästä eteenpäin vaikea piilotella... Eipä taida reilun viikon päästä töihin mennessä kauaa salassa pysyä tää "projekti".
Mut onneksi sitten on ultrassa jo käyty...
Miten muutes, ultrattiinko np-ultraus vatsan päältä vai alakautta? Mä en muista millään esikoisen kohdalta miten meni?
Hannavä:Onnea ihanista ultra kuulumisista!
Nopponen ja toukka 7+4 (kyllä ne viikot sieltä lisääntyy...
)