*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Lenkkari oon -91 :) missä päi pmäkee asustelet?


Tällä viikolla on tullut todella pahoja pahoinvointeja. Pönttö on tullut tutuksi juu. Appelsiinimehu on miu pelastus !! <3 Miehelleni kerroin ja häntä huvitti, kun mulle tulee pahoinvointi ja oksennus melkein kellon tarkasti. Aamulla kello 7, iltapäivällä kello 2 ja illalla kello 19. :D



Tyntti & pampula 7+3
 
Hannavä
CandleLight: Mä testasin tolla elivolla ja sillä tuli plussa, samoin sillä apteekin raskaustestillä. Itsekin tässä kaikenlaista pelännyt, toisaalta yrittänyt ottaa sen asenteen ettei elämä lopu jos tulee esimerkiksi keskenmeno. Mutta silti sitä vaan toivoo että kaikki menis hyvin. Ehkä sun pelkoon ja epäuskoisuuteen asiasta vaikuttaa teidän pitkä yrittäminen. Mutta on noita ajatuksia muillakin. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja sulla on näköjään sama sairaala ku mulla!

Tänään varhaisultra ja hrrrh ku mua jännittää! Tunti enää ja sit tiedän onko siellä vauva. Pelottaa.

Hannavä ja papunen 7+2
 
Sintu74 hirmuisesti onnea! Toivotaan kovasti, että teillä kaikki menee nyt hyvin. Se oma parin vuoden yrittäminen tuntuu niin pieneltä sen rinnalla mitä te olette käynyt läpi. Mun mielestä tuo sinnikkyys ja jaksaminen on ihailtavaa vaikka varmasti on ollut hyvin rankka taival.:hug:
Mulla todettiin v.2009 paha endometrioosi ja jouduin leikkaukseen. Vasen munasarja ja molemmat munatorvet poistettiin, joten meiltä meni mahdollisuus luomuraskauteen.
Jäljellä oleva munasarjani vetelee sekin viimeisiään ja nyt viimeisimmässä hoidossa saimme vain 4 munasolua. 3 munasolua hedelmöittyi, mutta se 3. hedelmöittynyt oli "roskiskamaa". Jäljelle jääneet 2 siis siirrettiin ja nyt katsotaan mihin asti se kantaa. :)

Kyllähän tämä taival on ollut aika tuskaista. Välillä on pitänyt ottaa ihan kunnon irtiottoja hoidoista, jotta on henkisesti jaksanut jatkaa uuteen yritykseen.
Toivokin on monta kertaa mennyt, mutta aina se uusi taisteluntahto ja periksiantamattomuus on jostain löytynyt. Mieheni kanssa päätimme, että yritämme lasta niin kauan, kuin munasarjassani on yhtään toimintaa jäljellä.

Olemme eläneet jokaisen hoidon kerrallaan loppuun asti.
Mielestäni asioita on turha vatvoa etukäteen, että jos tämä hoito ei nyt tällä kertaa onnistukaan niin...

Ainakin verituloksen perusteella nyt voisi asiat olla hyvin ja olen aikalailla luottavaisin mielin menossa varhaisultraan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sintu74 Tuolla hätähousujen pinossa kävinkin jo plussatuloksiasi ihastelemassa. Ihanaa, että vihdoinkin hoidot ovat tuottaneet tulosta :heart: Nyt vaan tarrasukkia matkaan, kuten meille jokaiselle toivon.

Kilu87 Vaikeita asioita olet sinäkin kohdannut :hug: Nyt toivokaamme parasta. Itselläni kaikki raskaudet ovat olleet hyvinkin oireettomia, joten tuo kkm ei sinänsä eronnut onnistuneesta raskaudestani. Juuri tuon oireettomuuden takia olenkin joka kerta ollut melkoisen paniikissa alkuraskaudessa, kun mitään konkreettista todistetta vauvan alusta ei ole. Kkm raskaudessa minulla turposi vatsa niin, että moni oli jo raskauden arvannut siitä. Minulta tuli myös maitoa rinnoista (lopetin imettämisen muutama kuukausi ennen uutta raskautta), pissatti kovasti jne. Eli mitenkään täysin oireet eivät loppuneet. Olin kuitenkin koko ajan hyvin skeptinen, varsinkin kun pienintäkään ällötysoloa ei tullut viikkojen kasvaessa. Oli se kuitenkin uskomaton järkytys siellä ultrassa, vaikka olin mukamas "henkisesti valmistautunut" siihen, että kaikki ei ole hyvin.

lenkkari Hienoa, jos osaat olla luottavaisin mielin! Emmehän joka päivä pelkää jäävämme auton alle, vaikka sekin on ihan yleistä ja mahdollista. Miksi siis raskaudessa pitäisi aina pelätä vain pahinta? Se, että pelkää pahinta ja asennoituu negatiivisesti ei ole ainakaan auttanut itseäni yhtään. Ei sitä itseään pysty sillä tavalla suojelemaan vastoinkäymisiltä.

Kaikille panikoijille ja vähäoireisille kanssasisarille tsemppiä :kiss: (ja tietty teille oireista kärsiville, ei oo sekään helppoa!) Päivä kerrallaan.

kwaidan ja ihmetys 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tsemppiä Hannavä ultraan!! Ja tosiaan varmaan mun pelkoihin vaikuttaa tuo pitkä yrittäminen, mut eiköhän se siitä helpotu.

Sintu74 Toivottavasti nyt sitten tosiaan kaikki menee teillä hyvin loppuun asti ja saisitte sen pienen nyytin. Eihän noita asioita olisi jaksanut läpi käydä ilman sellaista asennetta kuin sinulla ja miehelläsi on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
emmä tiedä, mä sanoin mun miehelle sillo ku plussa tuli testiin et "noh, jos tää ei mene nyt niinku toivotaan, niin onpahan meillä ainakin tieto siitä että mä voin tulla raskaaksi".. nimittäin mun pahin pelko yritysaikana oli se etten koskaan voi tulla raskaaksi..

mulla tää ällöolo on nostanut taas päätään.. hyi kettu. ja koht pitäs lähtee ruokatunnille. :D

lenkkari ja nöttis 8+0
 
Sintu74 Paljon onnea pitkän ja kuoppaisen tien jälkeen :heart: Josko teidän sinnikkyys ja usko saada lapsi palkittaisiin nyt kahdella pienellä kääröllä :heart:

Hannavä Tsemppiä ultraan!

Oireet juuh on. Tänään iski sit se pahaisin oire, mikä tulee joka kerta.... VTI! Siis ei siinä mitään mut aikasemmin ollut oireeton ja ajattelin, että tulis pikkaisen myöhemmin niin nyt pitäis varata lekuriin aika ja käydä näyte antaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu74, teille toivon kaikkea hyvää! (Kuten toki kaikille muillekin), olette kyllä jo lapsenne odotuksen jälkeen ansainneet!

Itseäni pelottaa myös ihan hirveästi tuo keskeytynyt keskenmeno, maailmani romahtaisi kyllä samantein. En ymmärrä, vaikka nostan hattua, ihmisiä, jotka jaksavat vastoinkäymisiä kerta toisensa jälkeen ja nousevat jaloilleen. Itse toivon, että meidän koettelemuksemme jäisivät kertaan tässä asiassa, ei kukaan haluaisi sitä ainuttakaan kertaa. Eikös kkm oire ole ainoastaan, että raskausoireet katoavat? Toiset tosin sanovat, että oireet jatkuvat viimeiseen asti raskaushormonin ollessa kehossa.. Pelottavaa. On kuitenkin tosi asia, että suurinosa raskauksista jatkuu hyvin 6. raskausviikosta eteenpäin eli sydämen alettua lyödä. Mutta aina on ne pienet prosentit.. Eihän meidänkään esikon sairauden todennäköisyys ollut kuin 0,004% :(

Mua pelottaa myös kkm. Meille kerran kävi niin että rv 10 todettiin ultrassa, ihan kauheeta. Se oli ensimmäinen vastoinkäyminen ja sain hysteerisen kohtauksen siinä laverilla. Ja mulla oireet oli jatkunut kyllä ihan koko ajan joten täysin pommina tuli koko asia.
 
Lenkkari oon -91 :) missä päi pmäkee asustelet?


Tällä viikolla on tullut todella pahoja pahoinvointeja. Pönttö on tullut tutuksi juu. Appelsiinimehu on miu pelastus !! <3 Miehelleni kerroin ja häntä huvitti, kun mulle tulee pahoinvointi ja oksennus melkein kellon tarkasti. Aamulla kello 7, iltapäivällä kello 2 ja illalla kello 19. :D



Tyntti & pampula 7+3
Voisiko nuo johtua siitä että alkaa olemaan vatsa tyhjä aina tuolloin, jos syöt muuten säännöllisesti :) Mulla pahaa oloa on ollut ihan vain muutaman kerran, enemmänkin voisi olla. Se on aina niin konkreettinen oire siitä että paksuna ollaan :D Tosin, en kadehdi 24/7 oksentelevia, kaikki tsempit heille..

Yhdessä raskaudessa mulla alkoi pahoinvointi vasta rv12 ja viimeisen kerran oksensin rv20 :D
 
Hannavä
Kiitos tsemppauksista.. :) Ja sitten ne ultrakuulumiset. Eli siellä on VAUVANALKU! Mun mahassa, epätodellista. Pituus 9.3 mm :heart: Sydämen syke näkyi ja viikoiksi arvioitiin 6+6. Vau.

Se oli hyvä ku se lääkäri vaihto silmälasit ja käski mun pitää sitä anturia ilmassa ja sano sit miten paljo se maksais jos se tippuis lattialle.... :D
 
Nopponen
Tervetuloa taas uudet odottajat! :heart:

On monenlaista tarinaa kaikilla takana ja hattua nostan kaikille vastoinkäynneistä selvinneille. :hug:
Tämänpä vuoksi myös itselläni pelot alkaa hiipiä mukaan vahvemmin... Eka neuvola ja ultra on ens viikolla 27.7. jolloin viikkoja 8+5. Kääk! Tuntuu et ihan hyvin voi olla jokin vinossa kun elämä tähän asti ei ole tuonut itselleni tällä saralla mitään ongelmia... Tuntuu et voiko ansaita jo toisen raskauden ilman mitään ongelmia...? Esikoisen aikana en pelänny mitään vaan olin heti kahden viivan jälkeen varma et meille tulee vauva. Ja kaikki menikin hyvin. Nyt alkuraskauden erona esikoiseen vain vahvemmat oireet, kuten väsymys ja pahoivointi... ( senhän pitäis tarkoittaa vaan hyvää, mutta silti pelottaa...) Vielä viikko ultraan...

Onkos muilla alkanu paino nousta jo? Mulla ikävä kyllä vaaka näyttää jo kilon painon nousua kun alkutaipale on ollut niin vaivaloinen... Väsyttää ----> ei jaksa liikkua. Oksettaa----> Pitää syödä 2h välein jotain!!! Ei oo ihme jos painoa alkaa tulla. Pitää toivoa et ku pahimmat oireet loppuu niin ei enää tartte myntätä koko ajan jotain syömistä ja et jaksais sit alkaa liikkumaankin. Esikoisen aikaan liikuin loppuun asti lähes päivittäin lenkkeillen jne...

Onko kellään muulla ollut raskausajan diabetestä? Mulla oli esikoiselta vaikka en ole ylipainoinen eikä paino noussutkaan koko raskauden aikana kun 10kg, mut ilmeisesti sukurasite ja näin ollen myös vaarana tulla vanhempana sit 2.tyypin diabetes... :( Nyt siis oon jo varautunut siihen ekan neuvolan jälkeen saan käskyn alkaa taas syömään hiilareita rajoitetusti. Hyvä et vielä saa vetää mitä vaan mieli tekee ku huono-olo iskee. :) Ruokavalio oli kyl esikoisen raskausajalla niin tehokas et viimeisilläni mulla alko paino laskea ku läskit lähti. :) Vauvakin kyl oli pienikokoinen niin kätilö meinas et oisin mä nyt vähä voinu repsahtaa sen ruokavalion kans. :) Mut olin päättäny et sokerilla en kasvata 5 kilosta vauvaa mahassani, enkä sellaista ala myöskään synnyttämään. :LOL: Mut tosiaan nyt oon sit "hyvällä" omallatunnolla syönyt mitä mieli tekee kun kesälomalla viel oon ja kohta joudun lopettaan herkuttelut. :) Sit toivon mukaan taas kiloja ei ehtis kamalasti tulla synnytykseen mennessä.

Tissit täällä ainaski paisunu sen kuppikoon isommaksi ja ne on niin "täyteläiset" et ukkokin sano et niinku silarit ois laittanu. :) Alavatsan turvotusta on kans ainakin iltapäivästä eteenpäin vaikea piilotella... Eipä taida reilun viikon päästä töihin mennessä kauaa salassa pysyä tää "projekti". :p Mut onneksi sitten on ultrassa jo käyty... :)

Miten muutes, ultrattiinko np-ultraus vatsan päältä vai alakautta? Mä en muista millään esikoisen kohdalta miten meni?

Hannavä:
Onnea ihanista ultra kuulumisista! :)

Nopponen ja toukka 7+4 (kyllä ne viikot sieltä lisääntyy... :))
 
Viimeksi muokattu:
mä oon huomannut muuten et illalla mulla on maha ihan järkyttävän kokoinen.. noh, se ei haittaa, kotona voi vaikka alkkarit jalassa hillua tarvittaessa.. :) mulle ennen riitti 6 tuntia yöunia, tänään 9 tunnin jälkeen teki tuskaa nousta, ja nytkin haaveilen päiväunista :D ällötys ja päänsärky tänään ollu kaverina, päänsärky johtunee siitä kun kahvi ei ole maistunut ni ei ole sitä sit kahteen päivään tullut yhtään juotuakaan..

lenkkari ja nöttis 8+0
 
Miulla on alkanu oireilee paniikkihäiriö, lueskelin netistä etä monilla raskahormonista johtuvaa :/ Voi vitsi, aiemmissa raskauksissa miulla ei oo ollu , ainakaan näin pahana! Soitin tänään neuvolaan ja meen varmaan käymään ihan lääkärin juttusilla ens viikolalla jos tää olo ei ala menee parempaan päin.. Ottaa päähän ihan älyttömästi!


6+4
 
Moi, voisinpa vaikka hypätä tänne, vaikka laskettu aikani onkin virallisesti huhtikuun puolella. Olen joskus aikanaan, nuorinta odottaessa täällä ollutkin ja nyt on taas aika.

Eli, minä olen Tikuliina, ja odotan neljättä lastani. Testin tein toissapäivänä, se näytti plussaa 9 kuukauden yrittämisen jälkeen. Me ollaan ihan alkuviikoilla vielä, noin rv 3+3, joten sormia saa pitää ristissä että tämä tyyppi pysyisi kyydissä.

Muut lapseni ovat syntyneet vuosina 1997, 2004 ja 2005. Miksi haluan tänne? Koska tiedän, että tämäkin synnytys käynnistetään kun 38 raskausviikkoa on täynnä, joten se toivottava ja todennäköinen syntymä osuu maaliskuun puoliväliin 2013. :)

Tulikohan siinä kaikki tiedot, tiivistetään nyt vielä varmuuden vuoksi: Tikuliina, la. 2.4. , 3 lasta, synnäri NKL.

Jospa nyt perehtyisi teidän muiden kirjoituksiin.
 
Hohhoijjaa... Saako näin alussa valittaa? No valitan... Siis ekaa kertaa sain elämäni pahimman vti:n Eipä siinä mitään mut ku tää tulee joka raskaudessa alussa, normaalisti oireettomana. Nyt sit tuli alamasukivut, kirvely, kutina, pissalla juokseminen. En voi istua, seistä enkä kävellä.

Sain lääkäriin ajan ja lähetteen labraan. Leukkarit oli pikaviljelys koholla. Joten lääkkeet on nyt ja kyselin, miten sitten jos tän myötä tulee veristä vuotoa näin alussa niin kuulemma kannattaa mennä heti lääkäriin tarkastuttaa. Neuvolassa sitten kontrollipissan antaminen.

Nimendi & Masumatkaaja 3+6
 
tottakai saa valittaa, nimendi! Voin vaan kuvitella kuin oot kipeä ja ärsyttävä kun kutittaa ja vessassa pitää ravata. Toivottavasti alkaa lääkkeet pian puremaan! :hug:

Sintu74: teillä ollut pitkä tie, onnea siis nyt vihdoin plussasta :) Ja tervetuloa myös muille uusille!

Mä nyt paljastan, että mun synnäri ois K-SKS, JOS asutaan vielä täällä. Täällä muitakin näyttää olevan samalle synnärille menossa.

-LillaVe<3 ja pieni 3+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Eea
Ultra takana. siellä köllötteli pieni vauvan alku. :heart: Vastasi viikkoja 6+5, elikkä laskettuaika siirtyy 9.3.. NP-ultrassa tietysti sit vielä tarkentuu. Syke näkyi ja kaikki oli kunnossa. Nyt voi ainakin hetkeksi huokaista helpotuksesta. olin valmistautunut kuulemaan huonoja uutisia tuulimunasta, kohdun ulkoisesta tai jostain muusta. Ihan uskomatonta, nyt sen taitaa vasta tajuta, että olen oikeesti raskaana. :)

Eea & Pallero 6+5 :heart:

Anteeksi omanapaisuus. Perehdyn illalla tarkemmin, nyt pitää mennä tekemään jotain ruokaa perheelle. :)
 
lenkkari on erittäin inhottava vaiva :( Nyt ekaa kertaa selkeät oireet ja kumminkin niin turhauttavaa kun ajattelis edes joskus käyvän hyvä tuuri ettei tarttis raskauden aikaan missään vaiheessa kärsiä tuosta. Kun automaattisesti tulee ab-kuurista hiiva ja sekin täytyy hoidattaa pois. Nyt onneksi on hiivaa ehkäisevää lääkettä, joka otetaan joka päivä ab-kuurin ajan 2 kertaa ja sit ylläpitona 4pv ab-kuurin jälkeen kerran päivässä. Kätevää kyl jos sil pysyy hiiva pois.

Mutta jooh ekassa raskaudes mul selvis vasta 18+2 kyseinen tulehdus kaamean verenuodon yhteydessä kun kehittymätön kaksonen tuli pihalle (oli pelkkä pussi ultrassa näkyny) Ja tokassa aikasen alussa ilmeni mut muistaakseni viikkoja silloin jo yli 10+ ja kolmannessa kanssa samoil paikkeil ilmeni. Nyt näillä viikoilla tuli heti ärhäkkänä etten ois kyl uskonut. Mutta hyvä vaan niin saa heti alta hoidettua pois. Mulla kun muutenkin on supistus herkkä kohtu ja nyt jo niitä alamasukramppei kerkes tulemaan ja tulee nytkin.

Esikoisen aikaan mulla oli estolääkitys päällä ja papruihin kirjattu joka raskauteen: krooninen raskauden aikainen vti. Tarpeen tullen saan sit estolääkityksen erittäin herkästi.
 
Hellouta

Varovaisesti voisin ilmottautua tähän joukkoon

Eli toinen tulossa :) (kotona tyttö 06/2011)

Muutaman päivän ajan testaillu ja ihan haaleasta plussasta lähdetty hyvään "nousuun" tänään tein 2 aika selkeetä plussaa, toinen kotona ja toinen neuvolassa samalla ku käytettiin tytärtä rokotuksessa (kai se on uskottava..) Neukkutäti onnitteli, rv 4+ mennään ja 13.8. ois sit virallinen äippäneuvola! ) jos kaikki menee hyvin ni, LA tuli tän kierron mukaan 20.3. (mut ollut melko sekasin et saapi nähä) Ja niin synnäri ois KSKS :)

4kk yritetty ny..

Oireita ei oo juurikaan vielä ilmaantunu tuntuu et tuo syöminen ja jano ny on muutenkin jääny päälle tosta tyttärestä ja hänestä en oksentanu kertaakaan ja muutenki olin elämäni kunnossa, saas nähä miten nyt käypi :p
 
Viimeksi muokattu:
Paljon tullut tekstiä, ei perässä kohta pysy :) hyvä kun on aktiivinen ketju :) Unohdin sitten mitä meinasin kommentoida joten jätän nyt kommentoimatta =)

Tervetuloa uudet odottajat :flower: mukavaa kun tulee lisää porukkaa.

Mahtavia ultra kuulumisia oli tullut myös (nimet unohdin jo :ashamed: ) eli Paljon Onnea :heart:

Tsemppiä pahoinvoiville odottajille ja tietenkin muillekin =)

Itselläni on oireet hävinnyt johonkin ne ainootkin,pelko hiipii tietysti että kaikki ei ole kunnossa :( Se ultraki on vasta milloin lie,selvinnee sitten kun käyn neuvolassa 30.7. Koska oireettomuuteni on lisääntynyt menin ja tilasin uuden digin jonka teen viimeistään la aamuna tai huomenna iltapäivällä kunhan testi saapuu :) Digillä testanneet jos minulla on nyt 5+2 niin pitäiskö digiin tulla viikot 3+? En ole ennen digin viikkonäytöllisellä testannu :)

Katjuliisa ja neljäsnapero 5+2?
 

Yhteistyössä