*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Eea
Kilu87 Se riski taitaa sykkeen näkymisen jälkeen pienentyä johonkin 5-10%. Noin ainakin netissä sanottiin.

Tervetuloa kaikki uudet. :)

Kävin tänään poistattamassa toisen poistettavista luomista. Toista ei lääkäri ehtinyt poistaa. Kahden viikon päästä kuule sitten tulokset, että onko luomi ollut ihan normaali. Sinne asti ehdin vielä kehitellä kauhu kuvia päässäni. :|

Oireina täällä edelleen lähinnä väsymys ja huimaus. Eilen kaikki asiat itketti jostain syystä. Saatto kyllä johtua ihan vaan väsymyksestä. Oltiin nimittäin lauantaina ystävän häitä juhlimassa ja siellä meni tietysti melko myöhään.

Tsemppiä kaikille neuvolaa ja ultraa odotteleville.

Eea & Pallero 7+2
 
mul on ollu nyt parina yönä sellanen et en saa nukuttua yhtään.. ihan kamala.. ja väsy on kans ihan hirmuinen aina välillä. sit tietyt ruuat närästää.. ja mitähän vielä.. noh, kaiken se kestää, onhan tää lahja tästä olosta kuitenkin se ihanin.. :heart:

mites tyntillä menee? joko pääsit ultraan jne.? hirveästi tsemppiä matkaan että kaikki olisi hyvin.. :hug:

lenkkari ja nöttis 8+4
 
Kilu87: Meillä ei oo ollu mitään elämää makkarissa plussan jälkeen, sillon samaisena päivänä oltiin ja oli aika kuivaa touhuu. Miehenkään ei oo tehny mieli, varmaan se joutu niin koville yritysaikana että tarvii sekin nyt lepoa :LOL: sit kun tää pahoinvointi helpottaa niin vois taas aatella niit puuhia ;)

Hannavä: hiustenvärjäämisestä ollaan monta mieltä. Siis olishan se varmaan paras mitä enenpi välttäis kemikaaleja odotusaikana, mutta uskoisin että se mitä päänahasta imeytyy on hyvin pientä. Tuleehan sitä ruuasta kosmetiikasta muutenkin kaikkea ylimääräsitä. Mie käytän luomu kosmetiikkaa ja aattelin et jos nyt kävis yhden kerran värjää tukan sillein että se olis aika lähellä omaa niin pärjäis sillä sinne ens kevääseen. Ruokavalio meillä on kotona terveellinen ja yritetään karsia lisäaineita, jonkun verran luomua ostan.
Niin joo ja varmaan voit ihan hyvin mennä vesiliukumäkeen, kyytiläinen on kyllä turvassa siellä kohdussa. Sitten kun masu alkaa kasvaa niin olis hyvä välttää vauhdikkaita tilanteita.

lenkkari: Mistä siulla johtuu ettet saa nukuttuu? Pyöriiks siulla ajatuksia koko ajan vai? Mie oon kans nukkunu huonosti :/

7+1
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Meillä kyllä makkarissa meno on jatkunu ihan samanlaisena kun ennenkin. Miulla on aina raskaana ollessa tehny seksiä mieli normaalia enemmän. :)

Hiuksia en ole värjänny enää moneen vuoteen. Alko ärsyttämään se jatkuva juurikasvu ja kasvatin oman värin näkyviin. Eihän tää nyt kaikista kaunein oo, mut eipä tartte jatkuvasti pistää rahaa värerihin ja säästympä edes joiltain myrkyltä. :) Muutenkin nyt raskaus aikana yritän vältellä kemikaaleja sun muita mahdollisimman paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Tyntti toivotaan nyt oikein kovasti että siellä kaikki hyvin!!!! Onneksi vuoto loppui =)

Eea: muistan tuon tunteen kun sai luomen poiston tuloksia odotella. Toisen pojan odotuksessa mulla löytyi patti tuolta pyllynposkesta ja sitä kun tutkittiin luulin kuolevani ennen kuin lapsi syntyy. Onneksi oli vaaraton. Mut tsemppiä odotteluun!!! :hug:

Hiusten värjäys: oon jokaisessa odotuksessa värjännyt, mut ehkä vähän vähentänyt. ekoja odotellessa oli lyhkäset kiukset ja silloin värjäsin enemmän. edellisessä oli pitkät niin harvemmin tuli parturiin eksyttyä. ja pää oli kyllä sen näköinen. Nyt on ihan hirveä juurikasv, aion kyllä jossain vaiheessa tuolle päälle jotain tehdä.

Neuvolaan soittelin ja eka neuvola vasta 9+ viikoilla. Neuvolassa on ultra joten mietittäväksi jää varaanko alkuraskauden ultraa ollenkaan. toisaalta, mitä jos silloin masusta eimlöydykään mitään... kestääkö sitä kuinka sitten. Jos olis ollu tuttu neukkutäti puhelimessa olisin pyytänyt parin viikon päähän ultraa, mut kun oli ihan vieras niin en viittinyt. Onneksi on sitten oma neuvolatäti kun meen ekalle käynnille. Tarkka seuranta tulee edellisen synnytyksen komplikaatioiden ja isojen lapsien vuoksi. Saa nähdä onko edessä ensimmäinen sektio. Näin uumoilivat jo viimeksi synnytyksen jälkeen. mut toivotaan, että saisin synnyttää normaalisti. se on tavoite. KAuhukuva olis sektion jälkeen kotiin neljää lasta hoitamaan....: /. mut päivä kerrallaan ja pitää nauttia tuosta masumurusesta.

Leo rv 5+
 
Hiusväreistä Esikoista odottaessa mä värjäsin edelleen hiuksia, mutta harvemmin. Samalla tavalla meen tässäkin raskaudessa.

Mä niin haluaisin alkuraskauden ultraan katsomaan onko kaikki ok. En vaan löytänyt netistä katsomalla vapaita aikoja kohtuu hintaan.. Tässä pari päivää on mahassa ollu menkkamaista kipua :/ Täytyy kai kysellä neuvolasta sitten reilun viikon päästä..

Nallu 7+1
 
Jaahasta :) meninpä sit vielä kuitenkin testaileen, ku ne mun viivat on mun mielestä ollu haaleita ja ollu vähä epätodellinen olo tästä raskaudesta :D Marssin apteekkiin hakeen digin ja näyttöön pamahti heti "raskaana 2-3" eli nyt voi sit varmaan keskittyy olennaiseen :p hihihi!

hiustenvärjäyksestä mäki oon kyllä värjäillyt ihan entiseen tapaan, kampaamossa sekä kotona :)

-Heiduli 87 ja pikkuinenkakkonen 5+4
 
Mariana87 Joulukuisten ketjussa, josta itse siis tipuin kkm:n jälkeen toukokuussa, joku oli muistaakseni saanut sydänäänet kuuluviin dopplerilla jo joskus 8+ viikoilla. Itselläni kun tuo maha ei ole ihan mikään pelkkä kuoppa, niin tuskinpa moinen onnistuisi! Tässä juuri pohdin, että mahtaisikohan se doppleri aiheuttaa enemmän harmia ja paniikkia (jos ei saa ääniä kuuluviin) vai rauhoittaa mieltä. Ehkäpä sen vois kuitenkin tilata..

Kilu87 Olen myös kuullut, että km riski pienenee, kun sydänäänet on jo kertaalleen saatu kuuluville. Valitettavasti itselläni on kokemusta myös toisenlaisesta, eli ensimmäisessä raskaudessa ultrattiin rv 6+ ja saatiin sydänäänet kuuluviin, mutta silti meni kesken rv 7. Siksi itselläni onkin hieman ristiriitainen suhtautuminen tuohon varhaisultraan ja sen "hyötyyn" oman mielenrauhan kannalta. Eipä näissä raskauksissa kannata prosentteja tuijottaa, vaan yrittää kuunnella ja kunnioittaa omaa kroppaansa (ja mieltä) :heart: Ja toivoa parasta :heart:

Peittojen heiluttelusta vielä sen verran, että onnistuneessa raskaudessani tuli seksin jälkeistä vuotoa joskus 13+ viikolla ja olin ihan paniikissa siitä pitkään. En ollut aiemmin tajunnut pelätä koko asiaa. Sitten tuossa viimeisimmässä kkm raskaudessa ei tehnyt mieli yhtään, varmaankin muistellen juuri tuota inhottavaa pelon tunnetta vuodoista. Nyt, kas kummaa, tuo ei olekaan vaikuttanut yhtään omaan mieleen ja mielihaluihini! Eli ihan hyvällä fiiliksellä ollaan menty. Tosin käyn mä kyllä aina heti puuhailuiden jälkeen tarkistamassa, ettei vaan mitään vuotoja oo tullut :LOL:

ON: Väsymystä ja lievää pahoinvointia on jatkuvasti. Huomaan myös niin ärsyyntyväni kuin itkeskeleväni todella helposti. Ja pispispissahätä vaivaa usein. Mutta ihan todella normaalin rajoissa mennään, eli en kyllä varmasti näistä oireista epäilisi olevani raskaana, jos sitä en jo muuten tietäisi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

kwaidan ja ihmetys *POKS* 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
ON:
Itselläni jännittää aivan kamalasti keskiviikon ultra, että mitä siellä näkyy...
Mitään vuotelua ei ole ollut, ei edes tiputtelu-tuhrua.
Olen popsinut edelleenkin Prednisolon 5mg/pvä ja Primaspan 100mg/pvä.
Myöskin Lugesteron 200mg menee kerran päivässä.
Olettaen että ultrassa on kaikki hyvin, Prednisolon jatkuu perjantaihin 27.7 saakka, jolloin paukkuu rv 8. Primaspan ja Lugesteron jatkuvat rv 10 saakka.

Oireista:
- pahaa oloa on pitkin päivää, mutta vielä en ole oksentanut.
- pissalla saa käydä yölläkin 2 kertaa vaikkei illalla kovin joisikaan.
- rinnat edelleen arat ja varsinkin yöllisen nukkumisen jälkeen aamulla tosi kipeät.
- nuhainen olo... välillä vilustaa ja välillä on liiankin kuuma.
- alavatsan menkkamaiset kivut ovat loppuneet, mutta välillä tuntuu todella kovia vihlaisuja, oikealla puolen alavatsaa, varsinkin kovan ponnistelun jälkeen esim. imurointi.
- vatsan turvotusta edelleenkin, mutta mielestäni jo vähentynyt.
- väsymys... jatkuvasti haukotuttaa ja päivällä on pakko ottaa päiväunet heti töiden jälkeen.

Sintu74 + masukit 7+3
 
Nopponen
Sone:Joo siis näin luin tuolta 9. raskausviikon kohdalta olikos se liberon vai vau.fi sivuilta... Eli hormoonit on korkeimmillaan nyt 9. viikolla ja sit laskee jolloin yleensä pahimmat alkuraskauden oireetkin helpottaa. Itselläni tuntuu kyl et tänään on ollu pitkästä aikaa paras päivä ettei oo tehny pahaa ja jaksanut touhutakin. Siispä lenkille, mars, mars! :)

Nopponen 8+1
 
Peiton heiluttelusta Seksi maistuu edelleen ja ellei hieman enemmänki näin raskausaikana :) Muistelisin aiemmista olleen sama juttu.

Hiusten värjäyksestä Itse jo värjäsin toissa viikolla ja aion värjätä myöhemminki, tosin yritän pitkittää värishampoolla värjäysväliä. En kestäis kattella itteäni hirveässä juurikasvussa :D

Tänään oli eka neuvola, verenpaine, hemog. ja pissa ok. Nt-ultra olis 21.8. ja lääkäri sit 31.8.
Olotila pysynyt oireiden osalta kutakuinkin samana, etovaa oloa on mutta en ole oksentanut (edellisiin kun vertaa, taitaa sen perusteella poika tulla ;) ). Rinnat arat ja vatsa kamalan turvonnut iltaisin. Sitä oiretta en muista aiemmista raskauksista, en tiedä mistä johtuu. Olen yrittänyt välttää sellaisia ruokia jotka turvotusta voisi lisätä, mutta ei vaikutusta.

Meillä on vielä sen verran erikoinen tilanne, että emme asu tulevan lapsen isän kanssa yhdessä. Yhteenmuutto saattaa olla edessä lähempänä la:ta.. Eipähän mene hermot toisen naamatauluun, kun ei näe joka päivä :D

Soon4 ja rv 7+5
 
Hiusten värjäyksestä- jollain keskustelupalstalla itse raskaana oleva parturi-kampaaja tuntui sanovan, että on turvallista värjätä hiuksia raskausaikana noin 3-4 kertaa. Taisi ainoa olla, että ei kannattaisi tehdä värinpoistoja tai vaalennuksia?? en varma ole, muistelen vain lukeneeni..
Ja sinänsä itsellä alkoi järki koputtaa, että olisihan niissä hiusväripurkeissa oltava joku ilmoitus, esim "EI SUOSITELLA RASKAANA OLEVILLE" tms jos niistä jotakin haittaa/vaaraa olisi.

Taisi muutama mainita huonontuneista yöunista - täällä samaa vikaa, ei meinaa uni tulla ja heräilee pari-kolme kertaa yön/aamuyön aikana, vähintää kerran pissalle.

Oireista ihme kyllä turvotus on ehkä vähän vähentynyt (tai sitten olen tottunut siihen, että maha sen kun pömpöttää) :D
Paino tosin on noussut taas kilon parissa päivässä, kun ei ole paljon tullut liikuttua :/ Elikkäs nyt jo raskauskiloja olisi tullut 3kg yhdessä kuukaudessa!

mariana87 rv 5+3
 
Heips!
Vaikka olen käynyt viime viikolla varhaisultrassa, niin silti sitä miettii että onko kaikki ok? Siispä tein tänään digitestin, enkä edes aamupissasta, niin näytti että raskaana 3+ viikkoa, että kai sitä pitää vaan uskoa ja toivoa että kaikki hyvin!!
Eka neuvola ois ensi viikon ma, sama neuvolatäti kuin esikoisella.
Muuten ei mitään, mutta kun edellisetkin raskauskilot joita tuli 9kg, on matkassa mukana niin kyllä saa taas kuulla niistä, sokerirasitukseen pääsee kyllä!:( Toivotaan että siinä ei sitten ole mitään, ei kyllä ollut ekassa raskaudessakaan, onneksi.
Kiinnostaisi tietää tekeekö teistä kukaan yötyötä, minä teen pelkkiä yövuoroja.
Nyt onkin alkanut mietityttämään että, kuinka sitä jaksaa tehdä ja kuinka "terveellistä" se nyt on??
Esikoista odottaessa tein pelkkiä aamuja ja iltavuoroja.
Mahdollisuus on kyllä siirtyä, päivätyöhön, mutta kun en vielä haluaisi töissä puhua koko asiasta kun viikkojakin vasta niin vähän, vasta sitten ekan ultran jälkeen.
No tulipa taas tuijoteltua omaan napaan...

Rv 6+5
 
CandleLight Täällä kans ajoittain menkkamaista jomotusta alavatsalla.

LillaVe Laitatko vielä sun lasketun ajan, niin osaan lisätä sut oikeeseen kohtaa :)

Sone* Ite käyn samoja tunteita läpi ainakin tulee elämään joku uudistus. aina mietin, että oliko järkevää, pärjätäänkö jne.. Onneks meillä on 9kk:tta aikaa sopeutua ajatukseen, joten kyllä se ajatusmaailma vielä muuttuu :hug: Kurjia nuo tuntemukset on kuitenkin, jotenkin itelle tulee ihan paska fiilis, kun eka jotain oikein toivoo, ja sittenku se onkin totta, nii tulee sellanen olo, että koko homman vois peruuttaa. Kai se kuuluu tähän :hug:

mariana Tsemppiä tupakanpolton lopettamiseen!

Kilu Kyllä keskenmenonriskin pitäisi olla ihan olematon, muutaman prosentin luokkaa, kun syke on löytynyt, mutta täällä yksi, joka kuului siihen vähemmistöön ja vauvan sydän lakkasi lyömästä parin viikon sisällä, kun alkuraskauden ultra oli tehty :ashamed: Näin siis ekassa raskaudessa...

johnis Kyllä varmasti pystyt tekemään öitä ainakin np-ultraan asti. tee niinkauan kuin hyvälle tuntuu :)

täällä väsymystä iltapäivisin ja iltaisin havaittavissa. heti jos istahdan alas, niin väsy iskee. Kun pysyy liikkeessä, niin ei oo mitään huolta. Noh, eiköhän tääkin ala kohta puolin helpottamaan :)

Onko täällä muita, jotka ois kiinnostuneita päivitteleen tuota meidän listaa?? Siinä on aikamoinen homma, varsinkin näin alussa, kun meitä on tullut niin paljon. Ajattelin vain, että jos en oo heti päivittämässä, niin joku muukin sais sitä päivitellä, niin ei kukaan tipu matkasta pois :) Itellä näin iltasin ei oo aina edes aikaa istuskella tässä koneella, nii senkin takia saattaa joku unohtua. Ilmotelkaahan, jos joku on innokas :wave:
 
Alisa: Kiitos ymmärryksestä, jotenkin lohduttavaa tietää ettei ole ainoa joka kamppailee näiden ajatusten kanssa :)

Nopponen: Kävin lukee tosta hormonista, siin oli että pahoinvointia säätelevä hormoni on sillon korkeimmillaan, mutta mikähän tää hormoni oikeen on, mietin vaan jatkaako raskaushormoni kuitenkin nousuaan koko raskauden ajan vai miten se menee, onko kyseessä sama hormoni. Pähkäilen nyt tätä sen takia kun miulla nää hormonit tai joku hormoni aiheuttaa paniikkihäiriön ja mietin että sekin varmaan tasottuu sitten kun horminit tasottuu. Eli yritän tässä lohduttautua että tää olo helpottas rv9 jälkeen :D Toivotavasti se olis näin...


rv7+1
 
Alisa: Mitenkäs se on sattunu unohtumaan, hups :D No mut siis, LA 29.3. :)

Hiusten värjäys: Olen värjänny edellisissä raskauksissa ja kyllä varmaan pakko taas kohta värjätä, viime kerrasta on meinaan aikaa joku muutama kuukausi ja kyllä varmasti alkaa tyvikasvu paistaa jo maaliskuuhun mennessä ja helposti. Ois vaan rahaa kun on niin kallista lystiä kampaamossa ja ite en jaksa.

Makkarissa on todellakin hiljasta. Meillä on molemmista edellisestäkin plussasta alkanut kuiva kausi makkarissa ja oikeastaan ihmettelen että mies suostuu mun kanssa vieläkin lapsia tekemään :D Noo, hyvä näin! Mutta siis mulla ei todellakaan tee mieli odotusaikana kuin ihan todella harvoin.

Varhaisultraa täälläkin mietitään. Jos vaan neuvola aika menee jonnekin 9+ viikolle niin en kyllä jaksa odottaa sinne asti. Mutta jos ajan saa helposti ja siellä ultrataan jne niin sitten tuskin mennään varhaisultraan. Olenkohan mä muuten ainoa, joka ei oo vielä tilannut neuvola aikaa??

Lillave<3 ja pikku 4+3
 
Tännepä on tullut kovasti tekstiä :) Aktiivista porukkaa!

Huono olo on nyt vuorokauden ympäri. Väsymys on hieman antanut periksi.

Viime viikon ultran jälkeen kerrottiin kahdelle vanhimmalle tyttärelle vauvauutisesta. Voi että miten olivat yllättyneitä ja onnellisia <3 Nuorimmainen saa odotella vielä uutista jonkin aikaa. 8- ja 7- vuotiaat ovat nyt välillä kyselleet ja kommentoineet raskautta. On kuulemma äitin mahakin jo kasvanut...

Ristiriitaiset fiilikset on välillä kun miettii tulevaa, onnea ja sitten seuraavassa hetkessä huolta. Kait nuo hormoonit tekee tepposiaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Pihlaja78 8+1
 
huomenta!

Ihana lukea kaikkien raskausoireista :) täällä on paino tippunut 4.5 kg koska mikään ei meinaa pysyä sisällä. Alkaen aamusta ja loppuen illalla.
En saanut ultraa kun ei ole kuulemma paikalla osaavaa henkilökuntaa. Onhan mulla se sitten 2.8.... Ärsyttää suunnattomasti.
Aina sanotaan että kyllä äiti tietää onko lapsella kaikki hyvin, raskaanakin. Niin mulle tuli niin varma olo että tuulimuna rakentaa pesää. Eikä siis tullut sellaisella pelokkaalla itkuisel tavalla vaan rauhallisesti totesin vain asian. Kyllähän tämä oma varmuus asiasta pelottaa ihan kauheasti.
 
Nopponen
johnis:Mä teen yötyötä silloin tällöin... Nyt aion heti käydä sanoon loman jälkeen pomolle ettei enää yötyötä mulle. Kaks yövuoroa on kyl tulossa reilun viikon päähän jotka toki viel teen ku työvuorolistaan suunniteltu on. Syynä mulla yötyön lopettamiseen on se kun ekanakin oon niin väsynyt, ja toisaalta hormoonit hyrrää niin päiväsaikaan nukkuminen ei todellakaan enää oo helppoa. Väsymyushän vaikuttaa suoraan terveyteen jonka vuoksi en halua riskeerata. Ja toinen ikävämpi syy on et mun työkaveri sai viime vuonna keskenmenon yövuorossa alkukolmanneksella ja hän oli kans hyvin väsynyt ja väkisin väänsi vaan yöt koska pakko oli. (Keskenmeno olisi saattanut toki tulla muutenkin mut en yhtään ihmettele jos väkisellä valvominen ei lisäisi riskiä) Työkaverini tuli onneksi melkein heti raskaaksi ja on nyt jo synnytänytkin, mutta yövuoroja ei toisessa raskaudessa tehnyt lainkaan... Olen itse ainakin yövuorojen jälkeen normitilassakin aivan koomassa i nyt tulevat kaksi yötä oikein pelottaa et miten jaksan!!! Ja mua ei haittaa et esimies saa tietää nyt jo raskaudesta, eihän se siitä saa huudella kenellekkään. :) Muutenkin työ sellaista et pakko turvallisuus syistä kertoakin jo varhain.

Sone: Minä oon kyl ymmärtäny et raskaushormooni taso laskee kokonaisuudessaan ekan kolmanneksen jälkeen, mut en vannomaan toki mee. :) Mä löysin jostakin netistä joskus sellaisen raskaushormoonitalukon missä oli et miten sitä hormoonia erittyy ja minkä verran millä viikoilla.... jne. Koitapas googlettaa... :)

Nopponen 8+2
 
Nopponen Mie taidan kysyy lääkäriltä kun oon sinne nyt suuntaamassa :) Toivon että se tasottuu ekan kolmanneksen jälkeen :)

Jaksuja kaikille yötyötä tekeville! En pystyis, ootte sisukkaita :)

Mie oon kamala narisko mutta nyt kyl täytyy sanoo ettää ootan sitä aikaa kun ei okseta, on tää aika rankkaa loppujenlopuks kun olotila on niin vallitseva. No jospas se helpottas viimestään kuukauden päästä, olis niiiiiin ihanaa! Ennenkun tulin raskaaksi niin pahoinvointi ajatuksena vaan nauratti ja aatteliin että eihän se nyt niin kamalaa voi olla.. no joo.. :whistle:|O=)


7+2
 
Alisa84 Mä voisin mahdollisesti auttaa päivittelyssä, mutta en oo siis koskaan sitä tehnyt. Laitatko mulle ohjeistusta? Olen tässä kotona nimittäin ja koneella ainakin päiväuniaikaan ja monesti iltaisinkin :)

LillaVe Minäkään en ole vielä neuvolaan soittanut. Ajattelin, että esikoisen kaksivuotisneuvolan yhteydessä voisin asiasta mainita parin viikon päästä. Ei ole mitään hinkuja mennä sinne neuvolaan turhaan niitä lappusia täyttämään, kuten tuossa pari kuukautta sitten kävi..

Tyntti Omalla kohdallani tuo sanonta ei kyllä ole pitänyt paikkaansa, ihan yhtä lailla olen pelännyt ja epäillyt pahinta onnistuneessa kuin epäonnistuneissakin raskauksissa. Toivottavasti sinullakin olisi näin :heart: Varmasti tuo vuoto säikäyttää, mutta ehkä pahoinvointi on ihan hyvä merkki kuitenkin! Viikon päästä sitten olet jo viisaampi.

ON: 11 h yöunien jälkeen väsyttää aivan julmetusti. Mitenköhän jaksan päikkäriuniaikaan asti? :LOL:

6+1
 
Mä voin myös auttaa päivittelyssä kun kerran kotona olen lasten kanssa. Mutta en minäkään sitä koskaan ole tehnyt, joten tarvitsen vähän neuvoja ensin :)

Tyntti: Toivotaan nyt kuitenkin, että sun sisällä kasvaa ihan pieni elämän alku ja kaikki menee hyvin! Niinku tottakai meillä kaikilla toivoo niin olevan :heart:

Jaksut kaikille pahoinvoiville ja kipuileville, sekä yötyötä tekeville! Mä en varmaankaan jaksais valvoa edes ei raskaana, ja on kokemusta siis, olen hoitoalan ihminen.

Lillave ja pikku 4+4
 
Huomenta!

Sone
Tsemppiä lääkärikäynnille =)

Tyntti
Täällä kanssa paino laskenut parisen kiloa oksentelun seurauksena.
Voi harmi, että sinun pitää odotella ultraa vielä tuonne elokuun puolelle.
Minä olen lohduttautunut ajatuksella että vauvanalulla luulisi olevan kaikki hyvin,
kun oireetkin on niin voimakkaita. Liekkö tuossa mitään todenperää, mutta minua on ainakin rauhoittanut. Jaksuja odotteluun ja toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Pihlaja78
Ristiriitaisia tunteita täälläkin. Välillä olen onneni kukkuloilla, välillä tuleva pelottaa... Josko tämä tämmöinen on ihan asiaan kuuluvaa valmistautumista tulevaan.

Hiusten värjäys
Olen pidentänyt värjäysväliä, enkä ole kaupan väreihin koskenutkaan, ainoastaan kampaajan käsittelyä raskausaikana.

johnis
Mututuntumalla yötyöt "kielletään työnantajan puolelta" joskus päälle 30.viikolla. Mutta monet kolmivuorotyötä tekevät tuttavani ovat raskaana ollessaan
lopettaneet aiemmin yötyöt, osa jo tosi alussa, osa vasta joskus puolenvälin jälkeen. Tee juuri sillalailla kuin hyvältä tuntuu =)

Kilu Minullekkin lääkäri sanoi tuosta että riskit vähenee keskenmenoon kun syke löytyi. Mutta minulla on niin paljon tiedossa tapauksia joissa km on tullut kuitenkin myöhemmin, etten uskalla hengähtää kuitenkaan. Mutta varmasti prosentuaalisesti totta nuo riskin pienenemiset on.

mariana Tsempitykset tupakoinnin lopettamiseen, sää pystyt siihen kyllä :hug:

SoonFab4 Ahaa, teillä on sitten juu erilainen tilanne :D Mutta eihän sillä ole mitään väliä, kun vaan järjestely on teille sopiva.

Sintu74 Tsemppiä huomiseen ultraan =)

kwaidan
Itkeskelyä havaittu täälläkin :wave: Ja minä en ihan oikeasti yleensä herkästi kyynelehdi, niin nyt ei tarvitse olla kuin liikuttava mainos telkkarissa niin jo padot aukeaa :LOL:

Eea Jaksuja tulosten odotteluun :hug:


Täällä oksentelu jatkuu, välillä ehkä jotkut päivät ovat jo olleet helpompia, silloin pönttöä on tarvinnut halailla vain kerran tai kaksi. Muuten se perustahti on noin 4-6 kertaa päivässä. Paino on laskenut pari kiloa. Nyt rupesin miettimään että otetaanko tämä nykyinen paino sitten lähtöpainoksi neuvolassa? Kun kyllähän nämä heti tulee takaisin kun oksentelu joskus loppuu. Vai lasketaanko tämä alku -2 kg ja sitten kun paino tulee takaisin lähtöpainoon niin sitten vasta alkaa +lasku? Ymmärtiköhän kukaan mitä tarkoitan :confused: :LOL:

Ja masun turvotusta ei vieläkään näy, se
jotenkin huolettaa. Ajattelin että kun kuitenkin toista odotan niin nyt masu tulisi jotenkin vähän jo esiin aikaisin, mutta ei :| Ja väsymys on tullut taloon, vetelen esikoisen kanssa parin tunnin päikkäreitä ja silti alkuillasta rupean jo
tuijottelemaan kelloa että milloin pääsisi nukkumaan |O

Tekstiä on tullut hirmuisesti sitten viime käynnin, en millään kerennyt kaikille/kaikkeen taaskaan kommentoimaan. Mutta tasapuolisesti kaikille tsemppiä, halauksia ja onnen toivotuksia :heart: Ihanaa viikkoa :wave:

Meliah 8+2
 

Yhteistyössä