*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Hipheijaa,

terveiset ultrasta! Vihdoinkin saatiin määritettyä laskettu aika ja se on nyt 7.3.2013. Edellisellä yrittämällä pari viikkoa sitten ei vielä juuri mitään näkynytkään ja olihan se mulla tiedossa, kun osasin epäillä kierron pituutta... Mut täällä siis kaikki hyvin, tyyppi oli 15,7 mm pitkä ja sydän pompotteli tasaisesti 157 bpm. Iltapäivällä sitten neuvolaan.

Oireina tällä hetkellä ärtyisyys ja ympärivuorokautinen kuvotus. Viimeksi pahoinvointi kesti 10 vkoa, nyt olis jo kaksi lusittu. :) Turvotus on kans aika järkyttävä - vaaka näytti parin päivän sisällä kilon lisää vaikka ruokaileminen yms. on olleet ihan normaaleja.

Kerrottiin miehen vanhemmille viikonloppuna, kun haluttiin kasvotusten paljastaa eikä seuraavasta tapaamisesta ole mitään tietoa. Omalle äidilleni kerroin tänään ultran jälkeen. Ihan positiivisestihan nuo suhtautuivat, yllätys yllätys. :)

Alisa84 ja kwaidan, mä voin ottaa listan päivitettäväksi kans jossain kuussa. Käytännössähän siis listan päivittäjä aloittaa uuden ketjun. Jos kwaidan otat ensi kuuksi, niin käyt vaan tämän ketjun ekassa viestissä, painat "lainaa" ja kopioit sieltä tekstin uuden pinon aloitusviestiksi. Poista alusta hakasulkeineen teksti QUOTE=Alisa84;26583146 ja lopusta /QUOTE. Sitten vaan käyt muokkaamassa sitä ekaa viestiä, kun uusia tietoja tulee! :) Ei se kovin monimutkaista ole, vaikken ehkä osaa yksinkertaisesti selittää!

Mukavia odotteluhetkiä itse kullekin!


Tiipula rv 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Kilu: Uskosin että ihan hyvin voi mennä jos itsestä hyvältä tuntuu. Apua, olis miun pahin painajainen jos joutusin nyt johonkin lintsille huvilaitteeseen, kun en voi käyttää edes sähköhammasharjaa, se tärinä on jo liikaa miulle :LOL: Yäks mikä olo:$

7+3
 
Kilu: Itse passasin kaikki laitteet pienten karuselleja lukuunottamatta, mutta eiköhän niihin mennä voi, jos olo sen sallii ja terkkakin on ollut sitä mieltä.

Mahan silittelyyn olen minäkin sortunut. ;) Ja mikäs sen mukavampaa, kun kerran siellä joku asustaakin. Hieman vaan pitäisi pystyä hillitsemään, jotta ei loman jälkeen heti jää töissä kiinni. :whistle:

Joku taisi puhua suolaisen himosta täällä ja eilen yllätin itseni juuri samaisesta asiasta, vaikka en ennen raskautta mitenkään suolaisen perään ollut. Sipsit ja juusto maistuivat todella hyvältä...:p Esikoisen aikaan maistui makea liiankin hyvin, joten hassulta tuntuu, että nyt on ihan täysin päinvastoin.

Ultraan poikkesin tänään ja oli aivan huikeaa nähdä, että masussa on kuin onkin murunen matkassa ja sydänkin löi hienosti.:heart: Sain myös kuunnella sydänääniä ja se oli ihanaa!! Pikkuisen koko vastasi myös raskausviikojani. Nyt voi hetkeksi huokaista ja alkaa nauttia raskaana olemisesta.

Minä kun olen täällä oireettomuuttani tilittänyt, niin eiköhän niitä alkanut heti ilmaantua selkeämmin, kun tiesin ultran lähestyvän. Miten niin korvien välissä hieman vikaa...:D Eilen ja tänäänkin on ällöttänyt koko päivän, mutta silti on pakko syödä koko ajan. Mahaa on nippaillut myös enemmän ja väsymys oli eilen ihan älytön. Toivon silti oksentamisen jatkuvan poissaolevana oireena...;)

Tällaisia kuulumisia tänään,
Hygge ja murunen 6+5
 
Muih kaikille mammoille!

Tuppaisin mukaan keskusteluun,toista lasta odotan,esikoinen on 1,5 vuotias poika ja hoitovapaalla kotona olen.Onneksi,sillä tässä raskaudessa tuo pahoinvointi on jotain hirveää mutta eiköhän sen kestä kun palkinto on niin mahtava!!Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin!Mahtava tunne nähdä se pikkuinen kaveri siellä sykkeen kera!Toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin!

Tietoja : Taffo82/toinen lapsi/15.3.13/LS

Ihanaa odotusta kaikille!

Taffo 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Täällä alkoi eilen ihan järkky nivus- ja reisisärky. Siis vain vasen puoli särkee aaltomaisesti, varsinkin reisi...
Aamulla oli jo vähän helpottanut, mutta kyllä aina vaan pikkasen jomottelee...
Eli täällä pelätään taas kohdunulkoista, vaikka se taitaisi kyllä särkeä ylempää...?

Onneks huomenna on ultra...
 
Mua ei ole päivitetty vielä listalle:

Katsu74 LA 28.3. 4. lapsi


Mulla ei ole mitään muita oireita kuin turvonnut vatsa. Sain ekan neuvolan jo ensi viikolle, jotta saan lähetteen varhaisultraan. Ja nyt alkoi sitten se verikokeen hermoilu... saisikohan sen käydä otattamassa labrassa... Huonot kokemukset ekan äippäneuvolan verikokeesta, 1 kertaa pyörtyminen, 2 kertaa mahotonta sohimista ja itkuhan siinä tuli...

Hiusten värjäyksestä tämä asia mietityttää, tarkoitus oli laittaa väriä lisää tässä syksyllä, mutta toisaalta ei ole ihan välttämätöntä, kun ehdin jo värjäyttää takas vaaleaksi keväällä, niin ei kauheeta juurikasvua näkyis. Täytyy miettiä...
 
Moikka!!

Ihana huomata ja lukea, kuinka ootte tukenu miuta!! :) kiitos kaunis :hug:

Tosiaan tänään oli lääkäri. Sydän itetysti muljahti kun astuin huoneeseen ja siellä oli ultra kone päällä.
Nainen ei saanut masun päältä näkyviin. 'sano että hän ei osaa alakautta ultrata, mutta yrittää. Etten saisi säikähtää, jos hän ei saa mitää näkyviin !!

Hetken aikaa meni, oli hirveetä makoilla siinä hiljaisuudessa ja tuijotella kattoon. Yhtä äkkiä lääkäri sanoi, että siinähän se alkio on ja hienosti lyö sydän !!!! siinä vaiheessa tuli kyyneleet silmiin ja vielä enemmän, kun sain itse nähdä tuon sykkivän sydämen.

Herran jumala, miu sisällä kasvaa oikeasti pienen ihmisen alku. Miusta tulee oikeesti äiti !! :heart:

Ainoa mikä nyt on, että siellä on todella paha tulehdus, johon sain jo lääkkeet. Sanottiin vain että jos kuume nousee, niin sit on kiire ja kova sellainen! Toivotaan et saadaan tulehdus pois :)

Tyntti & Pampula 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Tyntti! Päivän parhaat uutiset! :) Ihanaa! Tulehduksesta siis johtui vuoto? Kylläpä osasi säikäyttää, toivottavasti tulehdus menee ohi ja kaikki jatkuu hyvin.

Voi kun minun tekisi mieli jo kokeilla kotidoppleria, vaikka sillä mitään kuitenkaa saa vielä kuulumaan.. Eilen löysin netistä keskustelun, että jollakulla oli neuvola 7+3 ja ongelmitta oli saatu äänet kuulumaan. Minun neuvola 7+5, suostuisikohan kokeilemaan..

Kilu ja Onni-Unelma 6+5
 
miks kaikilla muilla on neuvola ja ultrat niin hiton aikasiin, mie kärvistelen viikolle 9+5.. plaah.. ei minuu jännitä eikä pelota, mut kyl se sen ultran jälkeen o paljon kivempaa se odotus, kun saa tietää että onko siellä joku vai ei..

lenkkari ja nöttis 9+0 (POKS)
 
Heipä hei!!

Ihania uutisia Tyntti!! Onneksi kaikki on siellä hyvin! Toivottavasti tosiaan saat tulehduksen nyt vielä pian pois.

Mahan silittelystä: Joo, kyllä tulee siliteltyä ja juteltua pienelle.

Oma napa: Pahoinvointia ei ole oikeastaan ollenkaan. Jos en ole syönyt niin tulee hetkittäinen öklötyspuuska, mutta taitaa johtua vaan siitä nälästä. Rinnat ei ole enää juuri ollenkaan arat, vasen nänni ihan hiukan. Alaselkää ja alavatsaa jomottaa välillä menkkamaisesti, mutta ei paljoa. Repäisykipua vähän kun aivastaa. Kyllä pistää huolettamaan tuo oireiden hiipuminen, pelottaa että pienen sydän on sammunut. Ensi viikon lopulla on sitten neuvola, täytyy yrittää saada ultra mahdollisimman pian, saisi varmuuden asioihin. Pitää vaan yrittää olla murehtimatta.

CandleLight ja 8+2
 
Eea
Ihania uutisia Tyntti!! :heart:

Täällä flunssa jatkuu. Lämmöt pikkasen koholla ja veto täysin pois. voisin vaan maata sängyn pohjalla. Onneks mies on nyt ollu kaks päivää kotona ja hoitanut lapsia. Ei ois muuten tullu mitään. Taitaa tää raskaus antaa oman pikku lisänsä tähän sairastamiseen, ei nimittäin normaalisti olo oo näin heikko ja väsyny vaikka pikkasen kipee olisinkin. Painokin on tippunut alle neuvolakorttiin merkatun lähtöpainon. Eipä tuo ihmekään kun ei ruoka maistu, josta taas sit aiheutuu heikotusta ja ällöttävä olo.

Sydänääniä on miulta aikasemmissa raskauksissa kuunneltu muistaakseni vasta 10+ viikoilla. olikohan vielä niin et kuopuksen aikaan ei ekalla kerralla saatu ääniä kuulumaan kun istukka oli etuseinämässä ja miulla muutenkin taaksepäin kallistunut kohtu.

Eea & Pallero 7+4
 
Mammutti ja sintti: Tänne purkaantuminen on todella helpottavaa :) Vertaistuki on kuitenkin todella tärkeää. Miulla tää on kolmas odotus ja tuntuu että ihan yhtä paljon tarviaa tällästä höpöttelyä ja kyselyä kuin edellisissäkin :)

Hienoja uutisia tyntti :)
 
Ihania ultrakuulumisia Tyntti, Hygge ja Taffo!
Itse kärvisteltävä ensi viikkoon asti ennen ultaa / vahvistusta.

Oireet ennallaan.
Huikeaa väsymystä, satunnaisia nippailuja, vaihtelevia ällötyksiä ja lähes epäinhimillisen tarkka hajuaisti!

Päivän typerin kuumotus: Tänään join lounaalla ison lightkokiksen, ihan vanhasta tottumuksesta. Sain kamalat itsesyytökset aikaiseksi jälkikäteen, sillä olen kiertänyt keinotekoiset makeutusaineet kaukaa niin tässä kun edellisessä raskaudessa, vaikka tiedän, ettei yleisimmät aspartaamit edes neuvolan ravintokieltolistoilla lue. Ellei ole todellista stressattavaa, sitä kehittää stressiä tyhjästä? :D

Mitenkä teidän aikaisemmat synnytykset on sujunut? Itsellä takana yksi synnytys, synnytystapana suunniteltu sektio, ja sektio lienee ainoa mahdollinen synnytystapa myös tässä raskaudessa. Lapsivedet meni luomuna kolme viikkoa ennen la:ta, mutta lapsi syntyi silti sektiolla ja siis nipinnapin täysiaikaisuuden rajoissa. Mahdetaanko edellisen synnytyksen ennenaikaisuus ottaa huomioon sektioaikaa suunnitellessa? Lisäksi repaleisen historian ja edellisen sektion jäljiltä vatsassa tunnottomuutta, ja osassa alavatsaa paikoittain välillä tosi ikävästi "pistelee". Mahtaako tunnoton alue kasvaa uuden sektion myötä? Toisaalta voisi myös toivoa, että tunnettomuus valtaisi alaa ja sen sijaan pistely katoaisi? Epämielyttäviä juttuja, koska lienevät loppuelämän vaivoja.

HP ja Pulla 7+2 (kahdeksannella viikolla, wohoo!)

ps. Olen jo tänne tovin kirjoitellutkin, mutta kaipaan vielä listoille, vaikka tiedot tarkentunee vasta ensi viikon ultran jälkeen. Eli HaaveissaPulla ja Pulla 7+2(?), la 11.3(?). Toinen lapsi, sairaala Kättäri, Naikkari tai Hyvinkää
 
Moi kaikille. Onpas tullut paljon juttua kun en ole koneelle päässyt 5 päivään =)
Joillakin oli ultrakuulumisia (nimiä en enää muista) Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Hiustenvärjäämisestä olitte puhuneet,itse en ole raskausaikana värjännyt hiuksia kun en muutenkaan kovin usein värjää,vaikka syytä ehkä olisi :D
Mitähän muuta olitte kirjotelleet...hmmm...hitto kun on hyvä muisti mutta niin kauhean lyhyt :ashamed:

ON: Sain ajan ultraan ja se on ma 30.7 ja silloin on myös ensimmäinen neuvola. Paha olo jatkuu ja väsymys on mitä kamalin ja illalla turvotus...huhhuh..näytän siltä kun raskaus olisi paaaljon pitemmällä :) viime yönä näin unta että synnytin kaksoset,täytyy sanoa että toivottavasti ei ole enneuni =) Viikot tuntuu menevän niin nopeasti ettei perässä meinaa pysyä,pitää käydä vau.fi sivuilta tarkastaa viikot :D


Katjuliisa ja neljäsnapero 6+1
 
Olipas ihanaa lukea kaikista hyvistä ultraääni-kuulumisista, superonnittelut sykkijöille :) ! Jaksan nyt itsekin vähän enemmän uskoa siihen, että minunkin alavatsasta löytyy se pieni syke - nyt enää seitsemän päivää varhaisultraan (menen varhaisultraan samalle yksityiselle lapsettomuusklinakalle, jossa olimme hoidoissa). Omavastuu on max 150e, mutta sen kestää mielenrauhan saamiseksi. Kun varasin aikaa varhaisultraan pari viikkoa sitten, klinikkakätilö ajanvaraus+neuvonta -puhelimessa yritti saada mut tulemaan aikaisintaan rv 7+4, mut sain tingattua sen 7+2:een ja aiemmin ei kuulemma kannata todellakaan tulla. Piinaa, piinaa! Luulisin jo muuten sekoavani, mutta täällä tuntuu muillakin olevan sama piinafiilis onneksi :) !

Olen edelleen ihmetellyt pahoinvoinnin puuttumista, mutta äitini kertoi eilen ettei hänelläkään ollut raskauksissaan mitään pahoinvointia. Voisikohan se olla jotenkin perinnöllistä? En tiiä.

Rinnat ovat olleet tosi arat ja olen huomannut, että kaarituellisten liivien pitäminen pahentaa arkuutta (pingottavat vissiin jotenkin). Pitäisi jostain löytää pehmeät ja tukevat kaarituettomat liivit, mutta kun olen pulska ja kuppikin on C/D, liekö mitään toivoa löytää... Bebesillä näytto olevan jokin pehmeä imetysliivi venyvää kangasta, jospa ultran jälkeen uskaltaisin ostaa sellaiset jo odotusajaksi. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä, etenkin teillä joilla ei ole eka raskaus? (Asun pääkaupunkiseudulla, joten kauppoja kyllä löytyy kun tietäisi mistä etsiä).

:) Toivoja ja ihme 6+2
 
Haaveissapulla kyseli synnytystavasta. Tuli mieleen toi siun tunnottomuus ja pistely niin ajan kanssa ne voi jonkunverran korjaantua mutta tuskin kokonaan. Miulla tuli epiduraalin laitosta selkään tunnoton alue ja se oli vuoden-kaks, nyt en enää löydä sitä. Oisko korjaantunut. Varmaan se riipppuu kuin pahasti ne hermot on vaurioitunut.

Tiedän että nyt on turhan aikaista murehta synnytystä, mutta eilen aloin sitä miettimään ja se kyllä pelottaa. Miulla ei oo mitään kipukynnytsä ja pelko viel lisää kivun tuntemusta. Molemmat synnytykseni ovat olleet alatiesynnytyksiä, ja ponnistusvaiheet äärimmäisen helpot, supistukset on ne juttu mitä en meinaa kestää. Miulla on ollut vaikeet avautumisvaiheet, ei meinaa tapahtuu mitään ja sit yhtäkkiä on paikata auennu räjähdysmäisesti. Ekassa synnytyksessä aukes 3cm--->10cm tunnissa. Sitä ennemmin supistukset kesti 2pv. Toinen synnytys eteni nopeemmin, kesti 14h ja hidas avautuminen. Apua :)

7+3
 
tyntti oho, sulla on pahoionvointi kyllä ollu rajua, kun noin painokin tippunu :x Tsemppiä sinne ajatusten keskelle :hug:

kwaidan olispa tosi mukavaa, kun olis joku muukin päivittelemässä pinoa, nii ei jäis aina niin kovasti hommaa, kun en nyt joka päivä kerkeä koneella istumaan :) Apua, nyt en tiiä miten voit tuota eka sivun listaa muokata, koska sulle ei varmaan tuu siihen kohtaan sitä "muokkaa tekstiä"-painiketta : / Nyt tarvittais jonku fiksumman apua?? Onko niin, että tuo pino pitäis aina kopioida ja sitten muokata? Silloin se uudistettu versio vain kulkee täällä aina tekstien mukana eikä muokkaannu etusivulle..?

tiipula Tosi hyvä idea tuo päivittäjän vaihtuminen aina kuukausittain :wave: Passaa mulle :) mää taistelen vielä tämän loppukuun ja mielelläni siirrän vastuun ainakin hetkeks jollekin muulle :D

synnytystavasta oli juttua. Mulla synnytys lähti käyntiin suppareilla, synnytys oli normaali/perussynnytys ns. oppikirjojen mukaan. Ilokaasulla ja kohdunkaulan puudetteella jouduin synnyttämään, kun en epiduraalia kerennyt saada. Synnytyksen kesto oli 13,5h, josta ponnistusvaihe 1h4min. Ponnistusvaihe pitkä harvojen supistusten vuoksi.

Tuhannesti onnea kaikille, jotka olivat saaneet ultrasta ihania kuulumisia :heart:

Suuret pahoittelut, että en tälläkään kertaa jaksa päivittää listaa. Meen nyt syömään ja sitten nukkumaan |O Jospa huomenna olisin aktiivisempi ;)

Mulla väsymys tulee aina kun pysähdyn ja nälkä on tasasin väliajoin, pakko siis syödä säännöllisesti jotain pientä ja välillä vähän isompaakin :D

Alisa 8+2, kait? :D
 
Alisa84 Mä voin ottaa päivitettäväksi sitten tuon ensi kuun, eli elokuun. Tullaan mökiltä ensi tiistaina eli just vika päivä, niin voin sitten pistää uuden ketjun pystyyn silloin illalla. (Ja jos en muista, niin sitten eka päivä viimeistään). tiipulan ohjeet oli sen verran hyvät, että varmaan niillä selviän hommasta! Toivottavasti selviän noin niin kuin muutenkin ensi kuulle asti ja vielä kuun loppuunkin, enkä putoa matkasta kesken pois :ashamed:

Toivoja74 kyseli liiveistä. Mulla kuppikoko E-F, käytin loppuraskaudesta ja imetysaikana juurikin noita Bebesin imetysliivejä. Niiden suosituin toppimalli on aivan ihana, pehmeä, joustava ja sopivan tukeva. Siinä ei ole muistaakseni kuppeja, vaan koot on S-L tms. Ison kuppikoon imetysliivejä löytyy myös esim. Freya-merkiltä (Sokokset, Funky Lady). Niin, ja Funky Ladysta löytyy jokaiselle naiselle ja kuppikoolle sopivia liivejä, en nyt muista, onko niillä imetysliivejä, mutta kaikenlaista saumatonta ja toppimallia löytyy. Rahaa niihin kyllä sitten saakin uppomaan lähemmäs satasen :kieh:

synnytyksestä oli puhetta. Oma ekani oli käynnistetty, sillä tyypperöisellä ei ollut mikään kiire ulostautumaan vielä rv 41+5, jolloin päätös käynnistyksestä tehtiin vähäisen lapsiveden ja yliaikaisuuden takia. Käynnistys meni hirmu hyvin ja hirmu nopeasti (4 h, ponnistus 10 min), vaikka kyllä ne supistukset taisivat olla aika karseita, kun niin nopeassa tahdissa avauduin 1 cm -> 10 cm. Ilokaasulla mentiin. Olihan siinä kaikennäköistä sydänäänissä häikkää ja muuta jännitettä, mutta pääasiassa mulle jäi tosi positiivinen mieli koko hommasta. Toki toivoisin, että jos vielä joskus pääsen synnyttämään uudestaan, ei tarvitsisi siihen käynnistykseen ryhtyä.

Ihanaa, että olette saaneet hienoja ultrakuulumisia, ihan kade olen kohta! Voi kun tää aika nyt menisi nopeesti.. Väsyttää ja kiukuttaa ja itkettää. Ja on nälkä ja jano ja pissahätä ja ällötysolo. Kuitenkin tuntuu, että vaan kuvittelen kaiken :LOL: Milloinkohan tää alkaa tuntua todelliselta?

kwaidan ja ihmetys 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
mulla on synnytyksestä pienet traumat jääneet ja koko raskausaika esikosen kohdalla oli.. pelkoa. en saanut kivunlievitystä kun kätilö opiskelija ei välittänyt pyyntöjäni eteenpäin, mies passitettiin kotiin opiskelijan toimesta ja kappas, lapsi syntyikin sitten "yllättäen" 'vaikkei synnytys ollut edes käynnissä kun ei näkynyt mitään käyrillä'. raskaus oli just aiemman kaltainen katastrofi. supistukset teki työtään ja aina estolääkityksen kautta kotiin. kaikkine pelkoine ja tietoisena siitä että pian mennään takaisin, jos ehditään vauva mahassa. nyt uusi neuvola ja lupaili todella että aiempi synnytys ja raskaus tietäen, asiat eivät mene noin.

tosi kiva kyllä kuulla tyntti -n kuulumiset! :) pieni ja sitkeä vauva siellä on:) hassua:)

onnea kaikille muillekkin ultrassa jo käyneille ja uusille listailijoille :)
30.7 eli ensi ma olisi täällä vasta eka ultra:).

mamiko ja öttimönkiäinen 8+5 <3
 
Tämän päivän ultrakuulumiset:

1 elävä sikiö löyty, joka vastasi viikkoja 7+5. Kooltaan "toukka" oli 13.5mm.
Tippa siinä tuli silmään kun näki sen pienen sydämen sykkivän.

Mulla on uusi ultra ensiviikon keskiviikkonakin, koska lääkäri näki kohdun takana aivan kuin toisen raskauspussin ja sikiön, mutta ei sykettä. Jos tuo sattuu olemaan se toinen siirretty alkio, niin se on kohdunulkoinen ja kasvaa sisäelinten puolella. Jos se on ensiviikkoon mennessä kasvanut, se pitää luultavasti poistaa, mutta jos se on lopettanut kasvunsa, sille ei tehdä mitään.

Eli vaikka olikin ultrasta sinänsä hyviä uutisia kerrottavana, niin tuo ensiviikon ultra hieman huolestuttaa nyt. Onneksi sentään toinen sikiö on oikeassa paikassa.

Lopuksi vielä ultrakuva :heart:
Aijaa.com - 10593739

Minulle voisi tuonne etusivun listaan muuttaa, että tuloillaan onkin vain 1 lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: heiduli87

Yhteistyössä