*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Hannavä
Hiustenvärjäyksestä neuvolasta sanoivat että voi muttei liian tiuhaan. Sano myös että voin mennä sinne vesiliukumäkiin mut et kylpyläst voi joillekki iskee kusitulehdus mut kai vaan sit jos sellasii on taipumust.. ja ettei pitäis märäs uikkaris jäädä oleskelemaan sit.

Joku kyseli huvipuistolaitteista. Mä ite oon päättäny etten mee, ku niis lukee ettei suositella raskaana oleville niin se on aika iskostunu mun päähän. Mut ens vuonna mä meen :D
 
Hupsista keikkaa!

Menkkojen piti alkaa eilen tai tänään, mutta kun niitä ei kuulunut tein hetken mielijohteesta aamupäivällä kaapissa lojuneen aikaa sitten ostetun raskaustestin. Aattelin ettei se missään tapauksessa mitään näytä, erityisesti kun pissa oli ollut rakossa vasta tunnin pari. Minuutin kuluessa kuitenkin alkoi jotain näkyä ja hetken päästä haalean vaaleanpunainen viiva! Kerrassaan kummallista. Edellinen raskaus meni kesken ennenkuin ehdin edes huomata koko asiaa (muusta kuin siitä keskenmenosta). Ja kerrassaan kummallista kirjoittaa vauvapalstalle kun esikoinen jo melko iso ja toiselle lapselle on annettu lupa tulla jo useampi vuosi sitten! En ole netissä kuumeillut ja nyt yhtäkkiä selaan vauvapalstoja pää pyörällä.
 
Eea
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Synnytykset on miulla kumpikin alkaneet supistuksilla ja olleet normaaleita alatiesynnytyksiä. Esikoisen synnytys oli pitkä, jotain 24 tuntia. Kuopuksesta papereihin taidettiin merkitä 2 tuntia. Esikoisen synnytyksessä sain petidiiniä ja epiduraalin, mutta ei ne oikein auttaneet. Kupuksen synnytyksessä en sit taas ehtinyt saada mitään. Esikoisesta repesin melko pahasti (2. asteen) ja pelkäsin että seuraavassa synnytyksessä käy samalla tavalla. Kätilö leikkas kuitenkin pienen epparin ja selvisin ihan muutamalla tikillä. kuopuksen synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli ja toivottavasti seuraavakin sujuis yhtä jouhevasti. Ponnistusvaiheet kesti ekassa 40min ja toisessa 10min.

Eea & Pallero 7+5
 
Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista! Mulla on eka ultra vasta kahden viikon päästä ja nt-ultra kolmen viikon päästä.

Mulla oli esikoisen kohdalla niin, että makeanhimo hellitti raskausaikana. Nyt tuntuu olevan tässäkin päinvastoin.

Mä veisin esikoista Lintsille, mut ite en uskalla niihin laitteisiin mennä, kun turvakaaret painaa aina mahaa. Ja mulla menee varmaan pää ihan sekasin nyt pienestä keinumisesta. Joten jos en saa ketään mukaan, niin en viitti mennä. En kuitenkaan viitti laittaa häntä yksin "hurjempiin" laitteisiin.

Mulla hampaitten pesu tuottaa kans ongelmia. Sähköhammasharjan olen jättänyt. Yökin nykyään tosi helposti, ja kerran yökkiminen ei jääny yökkimiseksi.

Mun synnytys kesti paperien mukaan muutaman tunnin ja sit tunnin ponnistusvaihe. Avautuminen oli alussa hidasta, mut eteni sit vauhdilla, etten päässy suihkuunkaan sairaalassa, vaik piti mennä. Ilokaasulla menin kans koko synnytyksen. Varmaan siksi kun ponnistusvaihe oli niin pitkä, ja vauva meni edestakaisin, niin ei tullu välilihan repeämiä.

SMV78 8+3
 
Täällä uusi Kaksplussan lukija, ja näemmä nyt myös kirjoittaja! :) Olen tässä pari päivää flunssaa potiessani huomannut vähän väliä lukevani tätä ketjua, joten päätinpä sitten uskaltautua itsekin mukaan. Ajatuksia kun en saa kuitenkaan pois tästä raskausasiasta vaikka kuinka yritän.

Ensimmäistäni odottelen pelonsekaisin tunnelmin. Mulla oli alkuraskauden keskenmeno vasta kesäkuussa, ja nyt on vaikea ottaa rauhallisesti. Oli kiva huomata että täällä on monia saman kokeneita. Tai kiva ja kiva, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan. Tämän raskauden kestosta on vielä vaikea sanoa, kun yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt välissä tulemaan, vaan suoraan seuraavasta kierrosta onnisti taas. Vahvat veikkaukset olis että nyt mentäis viikolla 5+5, mutta se varmistunee myöhemmin jos ultraan saakka selvitään.

Oireet on nyt ihan erilaiset kuin edellisessä raskaudessa. Silloin ainoat oireet oli lähinnä väsymys, tunneherkkyys ja lievä etova olo. Nyt on sitten maha lähtenyt turpoamaan ihan kunnolla. Tää ei kyllä kauaa pysy salassa, pitää varmaan mennä ostamaan löysempiä paitoja. :LOL: Samoin tissit tosi turvonneet (huomaa hyvin kun on niin pienet) ja kipeät. Väsymyksestä en osaa oikein sanoa, kun tässä on kaikkee muutakin sekottamassa tilannetta. Sillon kun en ollut vielä edes plussannut, oli tosi apea ja apaattinen olo, sellanen ettei huvittanut tehä mitään ja suupieleet koko ajan alaspäin. Kun se meni ohi, alkoi kamalat uniongelmat ja valvomiset, olin kuin zombie jokusen viikon kun ei vaan saanut nukuttua. Kun se alkoi pikkasen ees helpottaa, iski tää ihan hirveä flunssa. Joten väsyttää, se on selvää, mutta onko se sitten raskaudesta johtuvaa niin sitä en tiedä. :) Pahaa oloa ei tällä kertaa näy eikä kuulu (ainakaan vielä). Kamala nälkä vaan koko ajan ja vessassakin saa rampata. Vissiin se aineenvaihdunta siis on jo aika paljon lähtenyt vilkastumaan.

Liikunnasta oli joku tuolla aiemmin kysellyt. Mä urheilen normaalisti paljon erilaisten lajien parissa. Nyt kun on ollut tätä väsymystä ja flunssaa niin on joutunut olemaan aika lailla paikallaan, mikä on ihan raivostuttavaa. Hinku olisi kova jo fillarin päälle tai uima-altaaseen. Mut saa nähä miten sitä jaksaa raskausaikana. Viimeraskaudessa mulla ainakin hävis voimat ihan totaalisesti, lihakset meni saman tien hapoille kun jotain teki, eikä oikein huvittanutkaan urheilla. Nyt oon huomannut lähinnä vaan pistämistä vatsassa kun oon kävellyt, ja koirien kanssa tehdyt lenkit on ollut ihan matelua. Toiveena olis kuitenki jatkaa liikuntaa samaan malliin kuin ennenkin (vaarallisemmat lajit toki jätetään pois).

Varhaisultraa mietin tässä kuumeisesti - mennäkö vai eikö mennä. Neuvola mulla on vasta elokuun 17. pv, omien laskujeni mukaan sillon 8+6. Ja puhelimessa sanottiin vaan että viikot lasketaan vasta sitten np-ultrassa.. Haluaisin vaan kovasti tietää onko kaikki kunnossa. Varasinkin jo yksityiseltä ultran 6+6 (?) päivälle, mutta rupesin epäilemään.. jos mun laskut onkin pielessä ja viikot ei oo noin pitkällä, ja mitään ei vielä näykään, menee iso summa rahaa kaivoon. Siis 200 €! ihan hullua (tosta vielä osan saa kelalta takas mutta kuitenki..). Pitää vielä miettiä tätä.

Ihanaa on ollut lukea, kuinka muut pelokkaat on saanut hyviä uutisia ja sydämen sykkeitä ultrassa. :heart:

Tää jäi nyt tällaiseksi yksipuoliseksi oman navan tuijottamiseksi, mutta mulla on mennyt pääkopassani jo kaikkien nimet ja jutut sekasin, niin paljon tähän pinoon oli jo tullut juttuja. :) Ehkä tää tästä vielä rupeaa selkiytymään. :)

Hyviä ja huonoja vointeja kaikille muillekin odottajille! ;)

Nanna 5+5 (?)

P.S. uskaltaiskohan sitä jo pyytää listallekin pääsemistä..
Eli Nanna*83, eka lapsi, LA 23.3 (?), Kättäri

P.P.S. Huh kun tuli pitkästi tekstiä, pahoittelen!!
 
Eea
Voi kääks. Eksyin äsken huuto.nettiin ja oli vaan pakko huutaa muutama ihana 56cm vauvan vaate. Oonkohan pikkasen liian aikasessa. :whistle: Noh, jos nyt menee jotain pieleen, niin sitten menee.

Pikkasen oon myös katellu tuplarattaita. Oisko kellään kokemuksia?

eea & Pallero 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Eea: Mie oon ostellu kirppiksiltä monta vuotta ihania pieniä vauvanvaatteita, oon saattanu himpun olla aikasessa :D Keräilen retroja niin niit ei oo voinu jättää ostamatta! :) Nyt alkuraskaudesta en oo kyl ostellu mitään, ihan kun se nyt vaikuttas tähän raskauden kulkuun ;)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille joilla on näkyny pieni syke! :)

Me lähdetään huomenna aikaisin aamusta reissuun, joten hiljenen hetkeksi. Pääsen mä kännykällä tänne mutta sillä on ärsyttävä kijroittaa. Ollaan menossa myös sitten huvipuistoon, laitteista en tiedä, ranneke kyllä otettava että esikko pääsee useampiin, jotka on merkitty että vain aikuisen kanssa.

Edelliset synnytykset: Esikoisen synnytys lähti käyntiin verenvuodolla. Soitin synnärille ja käskivät tulla näytille. Mentiin sitten eikä supistuksen supistusta tullut, ehkä pari hieman kipeämpää matkalla. Siellä sit otettiin lapsivesi näyte ja sehän oli positiivinen eli tippaan ja synnytys käyntiin oksitosiinilla. Kesto 16h ja ponnistusvaihe 1h4min. Tyttö paino melkein neljä kiloa ja oli aika tiukassa, muistan kun kätilöt sanoi jotain että vähän jumissa tms, siis mulla jotenkin oli vaan niin ahdas tuo värkki :D Se oli ihan hirveetä, varsinkin se ponnistaminen, olin tosi kipeä kauan sen jälkeen ja mulla jäi traumat. Esikko vietiin lastenosastolle huonojen sokeriarvojen vuoksi ja sain hänet vierihoitoon vasta kahden päivän iässä, sekin jätti omat arvet. Toisen raskauden aikana kävinkin sitten pelkopolilla puhumassa edellisestä synnytyksestä. Siellä sovittiin että vauvan painoa seurataan ja sovittiin että käynnistetään rv 40+ jos ei synny ennen sitä, jota tietty toivoin. No, viikko ennen LA:ta neiti sitten halus tulla. Synnytyksen kesto 5 tuntia ja ponnistus 20 min. Synnärille ehdittiin juuri ajoissa, reipas tunti oltiin niin tyttö syntyi. Olin 8cm auki kun oltiin synnärillä. Lanssilla mentiin ja melkoista vauhtia, onneks oli tuttu kuski. Eli toinen oli todella paljon helpompi ja siitä ei jäänyt mitään traumoja.

Eea: Mäkin oon sortunu tutkimaan tuplia! Ja kaupassa eilen hiplailin 50cm vaatteita :O

Tervetuloa uudet! :wave:
 
Aiempi synnytys noo... Synnytin meidän "voipakettimme yli 4kk aikasemmi eli voitte kuvitella kuinka pikkuruinen poika oli sillo. Ja alko nii räjähdysmäisesti... Kumpa tämä tulidi paaaaljon myöhemmin. poikamme on yksi suomen pienin pikkukeskonen jos joku haluaa kuulla lisää voin kertoa.

Tuplarattaat meillekki tulee kaiken onnen mukaa nämä. Täytyy malttaa mieltä ainaki syyskuuhun se tuskin onnistuu :D

oireet samat kuin ennemmi tosin oksentaminen pahentuu päivä päivält.

Tänään kotona oltu ja pojan kanssa pihalla paljon. Raksalle taas huomenissa ja hyvältä näyttää :) aamusin turvottaa ja kunnolla!

Juli ja mini 8+5
 
Eea
julia87 Kerro toki lisää. Kuinka pieni teidän poika oikein syntyessään oli ja millä viikoilla syntyi? Ihanaa, että lääketiede on niin kehittynyttä että pienen pienetkin keskoset voivat jäädä eloon.

Täällä olis lähiseudulla nyt useemmatkin käytetyt, hyvät tuplat myynnissä, mutta niitä en kyllä uskalla vielä ostaa. On kuitenkin sen verta kallis ostos, käytettynäkin.

Eea 7+5
 
Minua myös kiinnostaa julia teidän tarina :)


ON: En tiedä uskaltaako edes sanoa mutta pahoinvointi on hellittänyt tänään, varmaan tulee viel takas. Mut onneks edes pieni hengähdys. Aamulla toki oli, mutta päivä on ollu suht ok.
Ja ultrasta vielä, sie tosiaan näkyi pieni pätkis ja sykkeen huomasin heti ennenkuin lääkäri kerkesi sanoa :) Vastasi paria päivää nuorempaa, 7+2 oli ultran mukaan ja menkkojen mukaan on 7+4. Laskettua ei lähdetty muuttamaan.
Seuraava ultra on sitten reilun 3 viikon kuluttua 21.8. Hauska sattuma oli että tänään oli miehen synttäri se seuraava ultra on kuopuksen synttäripäivänä!! Mies oli mukana ultrassa ja molemmat oltiin ihan hermona! :)

7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mahan silittely Joo, myönnän silittäväni mahaa jo nyt! Ja olen sanonut, että pysyykin sitten siellä kun häntä on niin odotettu! :)

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Aikaisempi synnytys oli mulla suunniteltu sektio. Sektio sujui muuten hyvin, mutta verenpaineet romahti tosi alas ja verta menetin 1,6l. Toipuminen oli nopeaa, mutta haava oli tietysti todella kipeä jonkun aikaa.

Sydänäänet multa kuunneltiin esikoisesta ekan kerran rv 11, ei kuulunut. Seuraava neuvola oli rv 16 jolloin sydänäänet kuului jo hyvin. Kotona dopplerilla kuulin ekan kerran rv 15 vasta.

Onko muilla pahoinvointi kovin ailahtelevaa? Mulla oli aluksi pari kamalaa pahoinvointi päivää, sitten yksi hieman äklöttävä päivä. Sen jälkeen taas kaksi hyvää päivää ja nyt taas äklöttää.

Tasan viikon päästä olis eka neuvola..

Nallu 7+4
 
onpas taas hirrrmusesti tullu tekstii parin pvän aikana! hyvä hyvä :p tälleen iltasella ehtii aina pikkusen aikaa lueskeleen, ennekun alkaa väsy painaan :D

onnea sydämmenlyönneistä ultrissa kaikille käyneille ja joku ihana ultrakuvakin siellä jo vilahti :heart:

mukavaa saada edelleen uutta porukkaa joukkoon mukaan :) meitähän alkaa pikkuhiljaa olemaan aikamoinen ryhmä :)

Kun mainitsin siitä oireettomuudesta ni semmoset päivät on tipotiessään ja kun en esikoisesta pahoinvoinut enkä juuri muutakaan niin nyt on kyllä aivan eri mallia tän kohdalla... yökötyttää vähän väliä, ei oo vielä oksuu tullu eikä kyl muutenkaan kovin helposti tuu mut vissiin vaan ajan kysymys :D eniten ajottanu iltapäivälle/illalle... että mikä aamupahoinvointi :O ?? Vähän hirvittää kun ollaan huomenna lähdössä Ouluun viikonlopuksi tuttujen luo (n. 3h ajomatka) että miten menee jos on kuuma ja karsee olo..

turvotus on myös ihan mahdotonta iltapuoliskosta, ei ollu esikoisesta mitään tämmöstä! maha tuli näkyviin vasta rv 20 jälk. Tosin edellisestä synnytyksestä on vaan n. vuosi että varmaankin kasvaa maha nopeemmin.. Vai mitä kokemuksia muilla?? Tässäpä kuvaa mun iltapäivä pömppiksestä ja rv tosiaan 6+0 :D huhheijaa ei muuten paljo enää kohta salailla jos alkaa tähän tahtiin turpoomaan! ja joo oon koittanu välttää tiettyjä aineita jotka turvottaa :)

Aijaa.com - 10598682


Olipas siinä omaa napaa kerrakseen :D Mutta tsemppistä kovasti kaikille joilla ultrat lähestyy!! Ja hyviä vointeja muutenki ja kivaa viikonloppua kanssa-sisaret ;)

-Heiduli87 & pikkuinenkakkonen 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Ihania ultrakuulumisia taas täällä!!! Onnea kovasti!!! :heart:

Tuplakärryjen osto meilläkin edessä. Ihan kiva kun talvella myin edelliset pois... :LOL: juu silloin ajattelin vielä ettei niitä tarvita. Ikäeroa tulee vain 1v7kk niin pakko se vaan on. Kovasti oli isompien poikien aikana käytössä. Meillä oli joku Emman twin jogger ja suosittelen niitä jos ei tartte joka sadan metrin jälkeen kääntyä. Eli maalla on kätevät. On edulliset ja tilavat. Meillä istui niissä iso neljävuotiaskin kun halusin lenkille lasten kanssa. Isot pyörät oli hyvät talvella. Vielä kun se etupyörä olis kääntyvä niin ottaisin heti samanlaiset. Nyt olen kytänny peräkkäin istuttavia. Näin kerran sellaiset missä oli vauvalla reilun kokoinen koppa. Hitto vain kun oon unohtanut minkä merkkiset ne oli. : /

Me on lomailtu nyt pari päivää visulahdessa. Itellä on uni maittanut ja pahoinvointi rannekkeet on kulkenu mukana. Menee se loma näinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kilu 87:

Voin kertoa, kyseessä on lievä hermostollinen kehityshäiriö, sekä joidenkin sisäelinten kehityshäiriö. Eivät siis toimi normaalisti, haima ei ole toiminut koskaan. Neiti on ulkoisesti aivan normaali lapsi, samoin jo nykyisin toiminnaltaan, eli mistään et voi päätellä että hänellä tällaisia asioita olisi, mutta varhaislapsuuteen nuo vaikuttivat erittäin voimakkaasti. Lastenlinna tuli liiankin tutuksi.
 
Sone onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sydämistä! :heart: :)

Heiduli onpas tosiaan turvotusta! Mutta mulla melkein samanlainen, vaikka ensimmäistä odottelen. :LOL:

Hankinnoista. Mä en tosiaan oo vielä ruvennut miettimään tai katselemaan mitään, niin pahasti pelottaa että tääkin keskeytyy. Sen sijaan sisko ja yks kaveri on jo melkein tuputtamassa mulle kaikkea mitä niiltä on jääny. Ihan kiva ettei kaikkee tartte sitten itse ostaa, mutta hei, ei nyt ihan VIELÄ tarttis.. :)

Hiustenvärjäämisestä olitte puhunut. Mulla kävi sen keskeytyneen raskauden kanssa niin, että värjäilin ihan huolella kun en vielä tiennyt olevani raskaana (enkä olis ikinä osannut kuvitellakaan olevani, kun se ei ollut mitenkään suunniteltu). Mulla oli sillon tosi tumma tukka, ja monta väriä päällekäin. Halusin sitä ruveta vaalentamaan lähemmäs omaa sävyäni. Siihen meni noin 3 x värinpoisto, 3 x uusi pohjaväri ja 3 x vaaleita raitoja. Kaksi päivää siis seisoin kylppärissä vetyperoksidihöyryissä. En tiedä oliko sillä vaikutusta keskenmenoon vai ei, mutta kamala kammo siitä tuli. Nyt en oo kyllä värjäämässä tukkaani ennen kun ehkä puolessa välissä raskautta (jos sinne päästään).

).( Eilen säikähdin taas ihan tosissani, kun tuli muutama tippa vaaleenpunasta vuotoa. Olin ihan varma että tää oli nyt sit tässä, kesken menee. Mutta onneksi ei alkanut mahakivut eikä vuotoakaan sitten sen enempää ruvennut tulemaan. Huhhuh.
Täällä on muuten monet puhunut menkkamaisista tuntemuksista vatsassa. Mulla oli niitä myös lähes koko ajan tai aaltoilevasti plussauksen aikoihin n. viikon verran, mutta nyt ne on ihan hävinnyt. Missä on mun "kasvukivut"?? Onko teillä muilla tuntemukset kadonnut jossain vaiheessa vai jatkuuko edelleen? Välillä mulla kyllä nipistää alavatsan sivuilta. Ja noita repäisykipuja myös, etenkin yöllä kun kääntää kylkeä. Pahoinvointia myös kovasti odottelen, kai siitä tulis jotenkin varmempi olo, vaikka toisaalta en kyllä kadehdi teitäkään, joilla on pönttö tullu turhankin tutuksi...

Tää sairastaminen tekee mut hulluksi, koska mulla on nyt ihan liikaa aikaa miettiä näitä juttuja. Tää palsta tuli jo yöllä mun uniinkin. :LOL: Näin sellasta unta että yhden nimimerkin takaa paljastui yksi mun kaveri, kun se tuli maininneeksi sen koirien rodut ja nimet täällä. Pitääki ehkä kysyä siltä ettei vaan olis raskaana! ;)

Mukavaa päivää kaikille!

Nanna 5+6 (?)
 
Nopponen
Tervetuloa uudet!

On ollut vielä kiirettä lomailla viimeiset päivät... :) Työt alkaa, ei toisaalta haittaa ku tietää et pääsee pitemmälle lomalle mahdollisesti talvella jo. :) Kohta ultraan ja eka neuvolaan! Sittenpä se ratkeaa onko sitä pitempää lomaa tiedossa vai ei! Toivotaan! :)

Esikoisen synnytys oli kätilön mukaan helppo ekaksi synnytykseksi... Kokonaisuudessaan kesti 9h synnärillä 6h ponnistusvaihe 30min. Pieni tyttö sitten syntyi. Traumoja jäi siitä syystä et epiduraalin vaadittuani sitä ei saatu laitettua oikeaan paikkaan eli se ei auttanut YHTÄÄN! Luomusynnytys siis. Ja kipeä! Epätoivo oli pahin ku odotin kivunlievityksen helpottavan kun sitä tahdon ja sitten ei mitään apua eikä tietoa miten kauan joutuu viel kestään. Noh, kestinhän minä. Mut kun tyttö täytti 3v. kävi ekaa kertaa mielessä vasta pikku kakkonen. Et sen verran jäi traumoja. : / Varmaan lähempänä synnytystä sit saan jonku paniikin mut vielä ei onneksi hirvitä... :)

Ilmoittelen ultra kuulumiset kun ehdin tänään! :)

Nopponen 8+5
 
Vielä kai mahtuu mukaan joukkoon!?!?

Testi (ja toinenkin saman päivän aikana) näytti plussaa tiistaina nimpparin kunniaksi, Yli puoltoista vuotta ehdittiin kaipailla tätä, kun kuukautiskiertoni oli tehokkaasti sekaisin pillereiden jälkeen ja kesti melkein vuoden normalisoitua.
Oltiin tiistaina siis aika onnessamme, mutta pelottaa myös samalla... Toivotaan, että kaikki menis hyvin!!

Laskurien mukaan laskemalla saa aika erilaisia laskettuja aikoja, kun kiertoni on pitkä, mutta jos menisi tuon vaun laskurin mukaan:

LA 30.3 -- Nuska83 -- ensimmäinen -- TAYS

Oireita on ollut samoja mitä kuukautisten alkamista aina odotellessakin eli kramppeja ja nännien kipeytymistä, mutta nyt oli kyllä nännit erityisen kipeät. Lisäksi ilokseni sain vielä kuumia aaltoja melkein ja etova olo on aika usein, mutta ei onneksi kunnolla ole vielä huono olo ollut! (peukut pystyssä)

Jaksoin lukea koko ketjun läpi ja onnea kaikille kanssaodottajille! :)

- Nuska83 ja pikkuinen 5+2
 
Heipsan hei kaikille.. :)

Täällä tulee niin paljon tekstiä, että.. :D

hankinnoista niin kaikki muut ovat vielä tallella paitsi vaunut pitää hankkia.. sellaiset tuplarattaat tarvii hankkia mihin mahtuu tyttö istumaan ja vauva koppaan viereen.. :) tyttö on jo 4 silloin, mutta kokemuksesta tiedän ettei jaksa vielä kävellä niin paljon pitkiä matkoja kun välillä tuollakin mennään.. :)

Hiuksia olen värjännyt ja ajattelin värjätä jatkossakin.. :D en mitenkään tuhottomasti, mutta en ajatellut näyttää hirveän rähjäiseltä meikkaamatta ja värjäämättä hiuksia koko odotus ajan..

Synnytykset
ovat olleet aika nopeita ja toinen varsinkinki kun 3h25min meni niin oli aika kivuliasta.. :) esikoisesta meni 6h ja sain kunnon puudutukset... :D

Oireista niin pahoinvointi on aikalailla hävinnyt nyt.. tosin jos vatsa pääsee tyhjäksi tulee tosi heikko ja pahaolo. Hiukan matkapahoinvointiakin on ollut.

).(: Pahoinvointi on nytten hellittänyt minkä kärsin viime viikon melkeen kokonaan.. :x jostain luinkin, että yhdeksäs viikko on rankin pahoinvoinnin kanssa. Oireita ei siis nyt muita olekaan kuin pissalla juokseminen ja rintojen aristelu ja mielialanvaihtelu on aika hurjaa.. :$ Olin myös kolarissa keskiviikkona tai tuli ojaan ajettua. Kenellekkään ei käynyt suuresti mitään, mutta mulle tuli kipeitä supistuksia ja sattui vatsaan kun vyö nykäisi sen verran. Menin sitten päivystykseen ja voitteko uskoa ne ei ottanut mua tutkittavaksi!! Sanoivat vaan ettei ole päivystyksen asia, että sielä on kuitenkin kaikki hyvin. Siis miten se poistaa velvollisuuden tutkia jos on kipuja? Tänään aamulla sitten menin yksityiselle ultraan katsomaan, että sielä on kaikki hyvin ja olihan sielä onneksi ja viikkoja oli 9+1.. :heart:
Kuva vielä pikkuisesta :) ja kovin jo heilui ja liikutteli itseään.. :heart:
Aijaa.com - 10600016

Tervetuloa uusille ja hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

Mam ja riisi rv 9+1.. (laitan nyt tuon ultran mukaan kun kaksi kertaa olllut jo päivän edellä vaikka ei sillä sinänsä ole vaikutusta.. :) )
 

Yhteistyössä