*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Tervesiä ultrasta! Siellä sydän löi edelleen oikein rytmikkäästi ja koko vastasi viikkoja, oli itseasiassa pari päivää suurempikin :) Raajoja ei tosin vielä saatu katsottua, eikä siis liikettä näkynyt, mutta lääkärin mukaan tämä on aivan normaalia näillä viikoilla. Miten teillä, onko "varmaa" liikettä näkynyt? Viikon päästä perjantaina sitten raajojen kontrolliultra, toivottavasti liikettä näkyy tai sitten alkaa olla taas hikiset paikat :/ mutta vuodot olivat siis huolettomia, mutta varalta otettiin tulehdusnäytteet.

Äitiyspakkaus on tarkoitus ottaa, vaikka vaatetta löytyy kyllä jo yhden vauvan tarpeisiin, mutta haluan sen ensimmäiselle syntyneelle lapselle ihan muun tavaran paljouden takia :) Muiden lasten kohdalla pitää tarpeellisuutta sitten miettiä uudelleen.

Pihlaja, sydänäänten kuulumiseen vaikuttaa tosi moni asia: oma rasvakerros, kohdun asento, istukan sijainti, lapsen liikkuvuus... että ei huolta, jos sydänäänet ei kuulu tuossa vaiheessa :) Neuvolassa juuri hoitaja sanoi, ettei ollut saanut rv 16 olleelta kuulumaan.

Kilu ja Onni-Unelma 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eea ja Pihlaja78
Mä ainaki joudun siihen sokerirasitukseen kuulemma siks ku painoindeksi on yli 25. Mulla 27. Tai no nyt voi olla vähä vähemmänki -2 kg vahinkolaihtumisen myötä mutta kuitenkin. Suvussa myös diabetesta, iskällä ja iskän molemmilla vanhemmilla. Miten se sokerirasitusjuttu tehdään, siellä joutuu siis juomaan jotain paskan makusta litkua vai? :x

omppulimu ja papunen 9+5
 
Mä kans sokerirasitukseen painoindeksin takia. Useimmissa paikoissa rasitukseen joutuu yli 25 painoindeksillä, aiemman raskausdiabeteksen vuoksi tai jos useammassa peräkkäisessä virtsanäytteessä on sokerit plussalla.
Omppulimu Käytännössä sokerirasituksessa otetaan ensin verinäyte, sen jälkeen juodaan n. pari desiä sokeriliuosta, joka paikasta riippuen voi olla todellakin vain glukoosilius, joka ei hääville maistu, tai sitten esim. appelsiinin tai vadelman makuinen liuos. Makuasia, mikä kullekin maistuu ällöltä, mutta itse olin varsin tyytyväinen viime raskaudessa koettuun vadelmanmakuiseen juomaan. Muutkin vaihtoehdot olen maistanut ja tämä oli kyllä mun mielestä paras tähän mennessä :) Litkun juomisen jälkeen otetaan näytteet 1 ja 2 tunnin kuluttua. Kannattaa varata jotain suolaista syömistä mukaan että saa heti viimeisen näytteen jälkeen tarvittaessa jotain vatsaan.. ainakin itselläni oli tarve saada ruokaa vatsaan varsin nopeasti kokeen jälkeen.
 
Ääh, kirjottelin pitkät pätkät teille tekstiä ja nyt se hävisi jonnekin bittiavaruuteen :headwall: ipadilla yritin tekstin laittaa ja nyt se hävisi jonnekin... Enää en jaksa raapustaa tekstiä uudestaan, joten jatkan ehkä huomenna.
 
"Litkun juomisen jälkeen otetaan näytteet 1 ja 2 tunnin kuluttua."
Eli mitä siellä sitte odotellessa tehdään, odotellaan vaan vai? Mä ku luulin et siellä jotai juostaan juoksumatolla tms, joo oon vähä pihalla.
 
Omppulimu, ihan vaan odotellaan :D Ei tarvii juosta. Eli verinäytteet vaan tietyn tunnein välein juomisesta, että näkee miten vaikuttaa sokereihin :)

Ja käsittääkseni sokerirasitukseen joutuu kaikki yli 25-vuotiaat ja ne joilla se painoindeksi oli normaalin yläpuolella, eli mikähän se nyt olikaan lukuna...
 
Heips!

Pari päivää loman jälkeen ollu töissä ja molempina iltoina "joutunu" nukkuu päiväunet ennen yöunia. Rankkaa on :) Kuulin et töissä yks työkaveri kans oottaa, on pari kuukautta mua ennen la. Pomollekin tuli kerrottua ja oli ihan hyvä vastaanotto, alko tietty miettii kuka mun tilalle, kohta täytyy laittaa tuuraaja hakuun.

Tänään kävin seulonnan verikokeissa ja vajaan parin viikon päästä on sit ultra. Toisaalta hieman jännään onko kaikki ok, mut oon yrittäny olla ajattelematta koko asiaa, muuten tulis hulluks huolesta. Mulla on taustalla ensimmäinen raskaus, joka jouduttiin keskeyttämään viikolla 19 (synnytin lapsen silloin), jäin silloin kiinni ekassa ultrassa niskaturvotuksesta ja siitä isompaan sairaalaan silloin tarkempiin tutkimuksiin ja lapsivesipunktioon. Vauva ei olisi välttämättä elänyt edes raskauden loppuun asti tai olisi kuollut heti syntymän jälkeen, joten sinänsä oli helppo vaikkakin todella raskas päätös keskeyttää raskaus. Kamalampaa olisi ollut synnyttää täysikokoinen, kuollut lapsi. Tarkemmissa tutkimuksissa todettiin vauvan sydämessä olevan niin paha häikkä ym. Onneksi tämän jälkeen olen saanut kolme tervettä lasta.

Äitiyspakkauksesta; oli tarkoitus ottaa, vanhoja vauvan vaatteita ei ole yhtään jäljellä. Täytys hiljalleen ruveta haalia esim. kirppareilta ym. Itseasiassa löysin kirpparilta pinnasängyn pehmusteen, muuten en ole kauheammin vielä uskaltanut ostaa muuta.

Omasta olosta; turvotus iltaisin on vähentynyt tai melkein hävinnyt, mutta huonoa oloa on ollut edelleen. Oksennellutkin olen jonkun verran ja se tuntuu tulevan varsinkin väsyneenä. Huono olo pysyisi syömällä poissa, mutta ei oikeasti voi syödä koko ajan :D

SoonFab4 rv 10+0 (jee!)
 
Heipsan!

Vieläkö yksi mahtuisi mukaan? Elikkä täällä olisi neljäs tuloillaan ja la n.20-23.3.12. Maanantaina käytiin yksityisellä ar-ultrassa, kun edellinen odotus päättyi kkm:n ja tämä selvisi vasta vko:lla 10 neukkulan ultrassa, kehitys oli päättynyt juuri kahdeksannen viikon alkuun :/ Niin nyt ei malttanut odottaa tuonne parin viikon päähän :D Sieltä löytyi yksi pamppaileva :heart: ja pikkaisella pituutta jo 1,4cm :D Tuon yksityisen mukaan la olisi tuo 20.3, mutta neuvola taisi laskea 23.3, nooh.... katsotaan :)

Alusta asti olen maaliskuisia lueskellut ja tuntuu, että osa on jo NIIIIN pitkällä!

Noista lehdistäkin olitte keskustellut, mulle tuli esikoisen odotus/vauva-aikana vauva ja siihen hieman ja kypsyin, sen jälkeen tokan kohdalla taisi tulla hetken kaksplussa ja nyt taas tilasin kaksplussan, mutta aika samanlaiset jutut niissä näyttää vuodesta toiseen pyörivän niin ei hirmuisesti uutta tule :/

Äitiyspakkauksen ajattelin ensin ottaa, mutta nyt en kyllä enää niin varma ole. Meilläkin kun löytyy noita vaatteita tuolta kuopuksen jäljiltä vielä kaikki ja kaikkien kolmen edellisen makuupussit esim on tallella :D Tietty jos on poika niin sitten tarvitsee katsoa, kun noi vaatteet ovat jostain kumman syystä aika tyttömäisiä ;)

Tuplat taitaa meidänkin tarvita hommata, kun kuopus kuitenkin vasta juuri maaliskuussa sitten kaksi vasta täyttää :D Kaverilta varmaan saisin edullisesti, mutta ihan vielä en kyllä uskalla niitä pois ostaa, ehkä sitten puolen välin jälkeen...

Nyt on pakko mennä hoitelemaan askareita ennen kuin iskee taas ällötys/väsy tai tää talo kaatuu kakkoinensa mun niskaan...

20.3 natusani 4. TYKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
SoonFab4, halaus, tuollainen menetys kuitenkin on aina mielessä näin raskaana ollessa ainakin ja pelko pysyy. Täällä siis myös samantyylinen kokemus taustalla.

).( täällä oireet miltei kadonneet! Pahoinvointi enää lievää ällötystä, huimausta, väsymystä.. Mutta eilen lattialta istumasta noustessani oli todella repäisevä kipu oikealla puolella kohtua, nämäkö niitä repäisykipuja sitten jo ovat?

Kilu ja Onni-Unelma 8+6

muoks. viikot
 
Eea
Sokerirasitukseen varmaan joudun miekin. Painoindexi ihan himpun yli 25. Kummassakin aikasemmassakin raskaudessa oon käyny. Mitään häikkää ei oo arvoissa ollu. Rasituksessa oon kummassakin meinannu pyörtyä ja oksentaa. Ihan kamala olo tullu. Viimeks oli vielä ihan kauhee helle. :x En mitenkään innolla odota. Miusta se litku on ihan tosi pahaa!

Tervetuloa Pixie-! :)

Verkokeissa kävin just. Tulis nyt se ultra-aikakin, niin tietäis et millon se on.

eea & Pallero 9+5
 
Sokerirasitukseen joudun minäkin, sitten joskus 26 viikolla. En kyllä odota mitenkään innolla. Joudun just sen painoindeksin takia.

Mitenkähän pitkään menee, että se ultra-aika tulee?? Pitäis tulla postissa ja meikä kärkkyy nyt postia kun haukka. Viime pe oli neuvola ja silloin laitto sen lähetteen, verikokeissakin kävin toissa päivänä. Meillä kun se ultra on siellä keskussairaalassa uudella synnärillä (K-SKS). Ei jaksais odottaa! Kovasti pelottaa, ettei pienellä olisi asiat hyvin (kun lukee noita kkm- ym. juttuja, pitäis olla lukematta ja ajattelematta). Pitää vaan ajatella postitiivisesti ja sitten otetaan vastaan mitä tulossa on.

Eilen oli pitkästä aikaa paha olo ja ruoka ei maistunut. Pahaa oloa ei ole nyt ollut useampaan viikkoon, niin jännä että se sitten nosti hieman päätään. Väsymys oli eilen myös jossain omassa sfäärissään, käytiin tytön kanssa kaupungissa ja sieltä kun tultiin, en jaksanut mitään enää tehdä. Makasin vaan sohvalla ja torkuin vähän väliä. Illallakin sänky kutsui aikasin. Saa nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan, nyt on ainakin ihan hyvä olo. Ja ne nännit on edelleen hyvin arat.

CandleLight ja 10+4
 
Neuvolassa sanottiin, että sokerirasitukseen joudun pcon vuoksi.

Välillä pelko nostaa päätään, niin kovasti olen jo ehtinyt unelmoimaan pikkusesta, mitä jos kaikki ei menekään hyvin. Pelko on turhaa niin kauan kuin kaikki on hyvin, mutta kun tietää, että mitä tahansa voi silti sattua. On niin kovin turhauttavaa. :(

Ensi viikolla verikokeisiin ja siitä seuraavalla viikolla nt-ultra. Sekin ruvennut vähän jännittämään.

Mies on sitä mieltä, että kerrotaan kaikille sitten vasta kun vatsa näkyy jo kunnolla ja sitä joku kysyy. Meinasin räjähtää, itse kun haluaisin kertoa jo nyt, olisi paljon kysyttävää.

Vointi hyvä, kamala väsy ja rinnat KIPEÄT.

minttu & kääpiö 9+2
 
Kilu87 täällä on ihan sama juttu. 8+6 ja pitkään kestänyt pahoinvointi on tänään ollut kadoksissa. Toisaalta ihanaa, toisaalta kamalaa, kun alkaa heti pelätä kkm:ää...

Eea I feel your pain, mulla on nt-ultra 3.9. ja tuntuu että aika ma-te-lee...

Mä joudun sokerirasitukseen jo rv12 (jos sinne asti päästään). Syynä on pco-tyyppiset munasarjat ja ylipaino...

Tervetuloa uudet mukaan!
 
Pixie- Laitan sut listoille, kun saat arviota lasketusta ajasta, ok?

Tervetuloa Natusani! Itselläkin kkm takana edellisestä raskaudesta, joka huomattiin np-ultrassa toukokuussa. Pääsen ensi viikolla ultraan katsomaan, joskos siellä mahassa tällä kertaa olisi ihan elämääkin. Mutta on tämä odottelu kyllä ihan kamalan piinaavaa :/

Iik! Mun doppleri on saapunut postiin. Uskaltaisikohan kokeilla jo tänään, joskos sieltä löytyisi jotain ääniä..

kwaidan 8+3
 
Kilu Onnea ultrakuulumisista! Mulla oli ultrassa 8+3 ja sen verran pikkuinen liikkui, että "suoristi" itseään. Muuta liikettä en itse havainnut, eikä lääkärikään kertonut.

Pelot on kyllä ihan kamalia :( Vaikka alkuraskauden ultrassa elonmerkit oli selkeät niin silti pelottaa jos jotain onkin sattunut sen jälkeen. Tai jos kaikki ei muuten olekaan hyvin. Sitä on kuitenkin ehtinyt jo niin haaveilemaan ja suunnittelemaan, kun jonkun aikaa tätä pientä yritettiinkin.

Nallu 9+5
 
Ultra on ens perjantaina rv 12+0. Ei jaksais ottaa!
Seulontoihin osallistutaan.
Pelkoja on paljon ja tulee mieleen taukoamatta kaikki huonot asiat.
Olo on ollu tänään taas huono. Ulkona on kylmä! :D sain laittaa oikee collegehupparin ja -housut. HURR ! Huomenna mennään taas raksalle ja työtki alkaa 2vko päästä..

Meen tästä nyt.. Heido

Juli ja MINI HUOMENNA 11+0
 
Heissan pitkästä aikaa!

Minä en ole jaksanut yhtään surffailla netissä tai ylipäätään tehdä mitään ylimääräistä, tämä oksentelu, huonovointisuus, väsymys ja vilkkaan taaperon perässä juokseminen on vienyt kyllä kaikki voimat. Nyt ehkä pikkuhiljaa rupeaa helpottamaan, tänään olen oksentanut vaan 3 kertaa normin 6 kerran sijaan, joten ehkä se tästä vielä tasoittuu.

Hirmuisesti tekstiä tullut sitten viime käynnin. Koetan lueskella ja päästä taas juttuihin mukaan. Neuvolassa kuului toissapäivänä pienen salamatkustajan sydänäänet :heart: Ensi viikolla olisi tiedossa np-ultra, jos siellä on kaikki hyvin, niin ehkä tähän onneen alkaa sitten oikeasti uskomaan.

Uusille masun kasvattajille kovasti tervetuloa ja muille terkkuja :wave: =)

Meliah 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan taas!

Meikäläinen on taas ahkerasti notkunu täällä lukemassa, kirjottaminen taas jääny vähä vähemmälle! :/ MEille tupsasti alkuviikosta postissa aika sinne nt-ultraan, joka oiski 22.8. (kuulostaa hirveen pitkältä ajalta).. no josko se menis nopsaa.. ja myös se rekanneultra-aika tuli samalla, se tais olla 8.10. :attn: :D Nyt on ollu pari päivää ihan siedettävävä olo itellä, jopa ihan hyväki. Töissäki on pärjänny vaikka koko aika ei oo jotain syömytkään. Työkaveriki jo kummasteli että miten sulla on koko aika nälkä, vaikka normaalisti oon tosi huono syömään! :D Nyt sitte tietysti heti hirvittää että onkohan kaikki kunnossa, iiik..
Eilen rupes tekee ihan sikana mieli joulutorttuja. :D onneksi löyty vielä luumuhilloa kaapin perältä, niin sain tortut tehtyä! NAM! :heart:
Ja se ystäväni migreeni! arhgh! Eilinen oli kyllä sen osalta taas yks tuskan päivä! Töissäku se iskee niin siinä on kyllä päivä pilalla. Normaalista poiketen siihen on kyllä nyt raskausaikana ollu jonkinmoista helpotusta särkylääkkestä, mitkä ei normaalitilanteessa tehoa mihinkään. Varsinkaan joku Panadol! noh, mutta eilen se oli niin sitkiää sorttia että se yritti aina vaan puskia päälle uuestaan! Työpäivän jälkeen tulinkin nopsaa kotia, tein ruoan ja aattelin että otanpa pikku päikkärit.. Nooooh, heräsin sitte yöllä 00:25. :LOL: kävin veskissä, sammuttelin valot, käytin koiran ulkona ja jatkoin unia! Ja ois muuten riittäny vielä kovasti unta aamulla ku kello soi 7:30. :D

Äitiyspakkaus meillä on tarkotuksena ottaa. Esikoisesta ku on kyse niin niitä ois niin kiva jo nyt päästä hypistelemään! :D nii, ja ennestään ku ei itellä noita pikkuvaatteita oo. mitähän vielä, kauhiasti oli tullu uutta asiaa, en muista varmaan puoliakaan! :D

Hanskius 10+0 (POKSPOKS :D)
 
huomenta ja tervetuloa uusille taas.. :D :wave:

Tänne tulee niin paljon tekstiä, että.. :D Mulla on TÄNÄÄN nt-ultra 11.20.. :) hiukan jännittää tietty ja viikkoja nyt siis rv 11+1.. :heart: Tuntuu tuo aika menevän tosi nopeaa, vaikka se tuntuu hitaalta kuin sitä ajattelee.. :) Ajatelkaa nyt kuinka nopeasti aika mennyt siitä kun olette esimerkiksi plussanneet.. ;)

Äitiyspakkauksen otan :) Tyttöjen vaatteita on todella paljon jäljellä, mutta se raha on niin paljon vähemmän arvokkaampi, että haluan sen pakkauksen.. ^^

Dopplerista niin mulla on nyt se ollut viikko pari ja löysin sydän äänet heti mitkä on nyt vaan kuulunut selvemmin koko ajan ja pienen kuperkeikatkin kuuluu hyvin siihen kun liikkuu sielä.. ^^ mutta kenenkään ei silti pidä huolestua kamalasti kun se on tosiaan yksilöllistä ja moni asia vaikuttaa siihen.. :)

).( : Täällä masussa voidaan hyvin ja sydämen äänet kuuntelen joka päivä :) Oireista niin väsymys on aikamoista ja alkaa siinä kello 17 aikaan..|O Pahaolo on melkeenpä täysin tiessään, mutta kyllä sitä on edelleen välillä.. Verenpaineetkin kiusaa ikävästi niin että silmissä sumenee aika hyvinkin välillä.. :/

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja toivottakaa tsemppia nt-ultraan.. :)

Mam ja riisi 11+1..:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Eea ja Sone*
Täältä ilmoittautuisi vielä yksi vertaistuen tarpeessa oleva mukaan.
Laskettuaika on 29.3.12, 2.lapsi ja TYKS Mistäs noita värejä saikaan...:eek:

Voih, jotenkin kaikki muut tuntuvat niin seesteisiltä ja onnellisilta... Mulla on tunteet myllertänyt viikon verran oikein urakalla. Itkettaa koko ajan, tulee ihan epätoivoinen olo että mihinkä sitä on taas ryhtynyt. Ja eilen vielä mieskin töistä tullessaan tokaisi, kun näki minut raatona sohvalla, että voi kun tän vois perua:( Muistan kyllä että esikoisesta oli ihan samaan aikaan ihan samoja fiiliksiä ja ne meni kyllä sitten ohi. Jotenkin kuvittelin että tää toisen odotus ei olisi enää niin myllerrystä, kun on jo tieto että siitä selviää, mutta ei, samat epävarmuudet jyllää. Ja lisäksi on tietysti vielä huoli siitä miten kestän sen, etten pysty huomioimaan rakasta esikoista enää niin paljon kuin ennen. Eilen kun olin ihan ahdistuksissa ja pahan olon kourissa, kaksi ja puolivuotias esikoinen kysyi minulta että miksi et puhu mitään äiti. Voi rakasta!

No hormoonithan tämän saa aikaan. Päivittäistä koko päivän kestävää kuvostusta on jatkunut nyt viikon verran. Esikoisesta kuvotus loppui joskus viikon 16 tietämissä. Että vielä on kestettävää... No kait se vähän helpotti jo vähän ennenkin. Ja väsymys on tietysti ihan mahdotonta.

Ihana kuulla että teidän miehet on niin hyvin mukana. Ehkä tuo minunkin tuosta vielä lämpenee;) Ainakin esikoisen kohdalla oli hienosti tukemassa.

Voi tää oli nyt hirvee omanapainen vuodatus, mutta oli pakko, ja vähän jo helpottikin;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että hirveen monilla on ollut km tai kkm. Vaikka tottakai kun menee lukemaan keskusteluja aiheesta niin sinne niitä sitte kerääntyy jakamaan kokemuksiaan. Oon kyllä ottanut sen asenteen että kattoo nyt. Murehtimalla en voi vaikuttaa mihinkään. Mulla on nt-ultraan vielä reilu viikko. Vähän jänskättää.

omppulimu ja papunen 10+0 pooks.
 
Kettuliini: Voimia sinnekkin hormooneiden keskelle! :hug: En usko ollenkaan että miehesi oikeasti tarkoitti mitä sanoi, sekin on varmasti vähän epävarma ja ehkä hieman peloissaan miten elämä mullistaa uuden vauvan myötä. Kunhan raskaus etenee ja olo tasoittuu niin varmasti kaikki kääntyy hyväksi ja osaat sitten iloita enemmän. Tähän on pakko uskoa sillä minäkään en ole iloinenkaikkionihanaaonnellinenodottaja, on niin ollut tunteiden vuoristorataa tämä alku vaikka lapsi on erittäin toivottu. Kyllä se helpottaa kunhan päästään keskiraskauteen ja vauvan liikkeetkin alkaa tuntumaan. Sitten noi miehetkin pääsee kokeileen vauvan potkuja :) Välillä on huonoja päiviä ja välillä hyviä, pitää yrittää nauttia niistä hyvistä :)

9+5
 
Muih!

Kettuliini mulla ihan samoja mietteitä esikoisesta,kaipa se kuuluu tähän toisen ja varmasti kolmannen yms odotukseen..Kovasti voimia,et ole yksin ajatustesi kanssa!!Jos saa kysyä niin miksi miehesi haluaisi perua?Ei varmasti kamalasti kannusta...Mutta onneksi täältä saat varmasti tukea!!:hug:

Sokerirasituksesta olitte puhuneet,en tiedä joudunko tällä kertaa,esikoisesta jouduin kun bmi oli 26 ja mulla sokerit heitteli kovin,yök,se oli kamalaa enkä tod halua uudestaan...

Äitiyspakkauksesta varmasti otan vaikka esikoisen tavaratkin on kaikki tallella mutta on todellakin arvokkaampi paketti kuin raha.Meillä ei suurempia hankintoja ole koska kaikki on esikoiselle jo ostettu ( hoitopöydät,pinnasängyt,vaunut,sitterit,kaukalot yms.. ) mutta tuplarattaita mietin...Ja sitten jos tämä tyyppi onkin tyttö niin vaatteita tietysti joutuu haalimaan!Mutta mitään en aio hankkia ennen puoliväliä,eikä tarvitsekaan!Vaikka ihanahan se on katsella pikkuisten juttuja... :heart:

Vauva lehti tuli mulle esikoisen aikaan ja olen niitä taas lukenut hiirenkorville asti...Todella hyvä lehti!Isäntä osti myös muutaman 9 kk lehden ja ihania kirjoja esikoisen odotuksen aikaan ja ne ovat nytkin kovassa käytössä!!

Ultraan tuntuu olevan aivan kamalan pitkä aika!:| Mulla se on vasta 27.8...HÖ!

Pahoinvointi hieman helpottanut ja sydänääniä tulee kuunneltua päivittäin,mahtava jumpsutus!:heart:

Ihanaa viikonloppua masun kasvattajat!!

Taffo 9+1
 
Tervetuloa mukaan uudet ryhmäläiset :)

Tänään kävin verikokeissa ja ensi viikon perjantaiksi sain ajan np-ultraan. Kovasti jännittää onko pikkuisella kaikki hyvin. Maha sen kun kasvaa, ihan hirmuinen pömppö... ainakin siitä päätellen kohdussa joku kasvaa :)

Ensi viikolla alkaa kahdella lapsella koulut, vanhin menee kolmannelle luokalle ja toiseksi vanhin menee ekalle. Siinä sitä riittää jännittämistä äiteellä ainaki. Eipä niin ehdi miettiä raskautta ja kaikkea sitä mikä voi mennä pieleen...

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Pihlaja78 10+5
 

Yhteistyössä