*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Yksityisellä käyty ultrassa. Alkio ja syke löytyi, vastaten rv 6+3 eli ovulaatio oli kuin olikin myöhemmin kuin laskennallisesti olis ollu. <3

Omppulimu: Me kerrottiin kaikille tärkeille ihmisille heti. Ei keskenmenon riski salaisuuden pitämällä pienen tai sen jakamalla kasva. Saapa tukea läheisiltä jos käy huonosti.
Eea: Voi ku sulla on jo viikot pitkällä! Ihanaa! Mulla kuulu sydänäänet ekan kerran esikoisesta 10+ viikolla.
Leo81: Mie imetän vielä. Poika täytti lauantaina vuoden. :) Just oon lopettanu aamuyön imetykset toissayönä ja samalla jätettiin tuttikin pois.

Mulle voi päivittää lasketun ajan 31.3.

Hyviä vointeja kaikille!

Mandalay
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Onnea hyvistä ultrakuulumista Lara_84 ja Marais

Äitiyspakkausta tuskin otetaan. Edellinen kelpaa mainiosti. Rahallinen korvaus ei ole suuri, mutta sen voi silti käyttää muuhun, kuten tupliksiin.

Esikoisesta tunsi liikkeet 15+. Muistan sen hetken niin elävästi. Sitä odotan kovasti. Vielä on matkaa sinne, mutta ei mitenkään kovin pitkä. Voi olla, että nyt tunnistan vielä aikaisemmin.

Minulla ei ollut edellisessä eikä tässäkään raskaudessa ainakaan vielä mitään raskaushimoja Molemmissa raskauksissa olen tykännyt syödä terveellisesti. Olen normaalisti kova syömään herkkuja, mutta nyt ei ole paljon tehnyt mieli. Kai tuo tietyllä tavalla on himo, jos haluaa terveellistä ruokaa. Mihinkään tiettyyn ei kuitenkaan ole.

(.) tänään kävin ekaa kertaa neuvolassa. Kaikki oli niin kuin pitikin. Sydänääniä kuunneltiin, mutta niitä ei löydetty. En ole pariin päivään löytänyt, joten piti kotona vielä etsiä. Löytyihän ne :) Sokerirasitus olis edessäpäin muutaman viikon päästä. Se on mitä inhottavinta hommaa. Onneks nyt ei ole juurikaan etovaa oloa. Viimeks huono olo toi oman lisän rasitukseen. Nyt odottelen kutsua np-ultraan. Katsotaan mitä NKL ilmoittaa. Muuten vointi on ollut samanlaista kuin aiemminkin. Väsyttää paljon, mutta eipä oikeastaan muuta.

Neuvolan mukaan laskettuaika muuttui, mutta odottelen vielä ultraa ja ilmoittelen sitten sen tänne. Aiempien laskelmien mukaan tänään on
9+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Leo81, mä kans imetän vielä aamuisin ja iltaisin, lapsukainen on vuoden ja 2,5 kk vanha. Olin tietenkin ajatellut kesällä lopettaa, mutta toisin taisi käydä! :D Viime yönä tuo heräsi neljän paikkeilla vaatimaan tissiä ja meikäläinen vaan tarjoili vettä, kun ei pariin kuukauteen oo saanut muuta ku sen pari kertaa päivässä enää rintaa. Siinä valvoskellessa kyllä kävi mielessä, että pitäis koko imetys lopettaa, josko sitten ei tarttis yölläkään kysellä... Mutta eihän sitä nyt voi, just kun on menty hoitoon ja töihin ja niin ollen on muutakin muutosta elämässä. Mut joo, kyl mä lopetan ennen kuin kakkonen syntyy. :D ...ja kai tuo pikkuisen oma huonekin pitäis pikkuhiljaa laittaa siihen kuosiin, että sinne vois siirtää nukkumaan. Mut miten sitä osaa edes olla eri huoneissa!?

Tiipula 9+5
 
Voi Eea, mulla ei esikoisesta sydänäänet kuulunu vielä 11+ viikollakaan ja kaikki oli silti hyvin. Älä nyt vielä liikaa murehdi sydänäänistä :hug:

Raskaushimot Ei mulla mitään oikeen vielä ole, mutta suolainen maistuu paremmin kuin makea. Lämpimät ruoat ei kuitenkaan meinaa mennä alas.

Mandalay Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Tiipula Meidän 1v 9kk nukkuu myös vielä samassa huoneessa meidän kanssa. Oma huone on kunnossa ja siellä onkin nukkunut päikkärit jo jonkun aikaa. Jotenkin on vaan vaikea siirtää toista omaan huoneeseen..

Nallu 9+3
 
Eea
Nallu tiiän ettei pitäis murehti kun ei oo aiemminkaan vielä tässä vaiheessa kuulunu. Lupasin vielä terkkarillekin, etten ota stressiä jos eivät kuulu. :) Noh, torstaina uus yritys ja eipä ultraankaan enää montaa viikkoa pitäis olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Raskaushimoja on ilmennyt! Niin yllättävä kuin Valion Vanilla rahkavaahto mansikka, nam!! Yksi ilta mies lähti hakeen niitä mulle läheiseltä huoltoasemalta :) Toinen on mannapuuro, punaiseen maitoon tehtynä :)

Aiotaan mekin ottaa äitiyspakkaus. Olen ottanut sen jokaiselle lapselle ja ollaan tykätty siitä kovasti. Saapa vauveli jotain uuttakin päälleen, tullaan kuitenkin aika paljon käyttämään isosiskojen vanhoja vaatteita. Ja mikäli tämä tulokas on poika niin mun sisko jo lupaili niiltä vauvan vaatteita :) Heillä kun on kaksi poikaa.

Vauva-lehdestä olen minäkin tykännyt. Pitää vaan niin kyynelehtiä kun sitä näillä hormooneilla lukee...

Candlelight: olit joku kerta kirjoittanut siitä miten suurinta pudottajaa katsoessa liikuttuu, mulla ihan sama homma. Koko ajan saa salaa pyyhkiä silmiä :)

Oma olo on ollut huomattavasti parempi kuin viime viikolla. Pahoinvointi on lähes kokonaan poissa. Eikä väsytäkään ihan niin paljon mitä aiemmin. Rinnat on kyllä tosi arat ja vatsaa vihlasee välillä. Toissapäivänä tuli taas hieman ruskehtavaa vuotoa, mä jo hermostuin, mut pitää vaan yrittää luottaa siihen että kaikki on hyvin. Onneksi huomenna on eka neuvola, kunpa sydänäänet kuuluisi!

Pihlaja78 10+2
 
Vauva-lehteen päädyn siis kerta kaikki sitä suosittelee :)

Onko kukaan muu laihtunut? Mä oon laihtunu ihan vahingossa pari kiloa. Monena päivänä nyt ottanu painon ja aina ollu 59. (no tänä aamuna tosin 58,8). En oo ilmeisesti saanu syötyä hyvin tai jotain, tai sit herkut on jääny vähemmälle.

Mieliteoista en tiedä. Mä olen aina ollu vähä sellanen vatsallani-ajattelija ja hyvän ruuan perään. Mut en oo nyt havainnu pahemmin mitään. Tosin appelsiinimehua juon aika paljo, enkä oo ilmeisesti ehkä tajunnut aiemmin miten hyvää se on :D Ennen tykkäsin pizzasta paljo mut nyt ei oo kyllä tullu haettua. Ei vaan tee mieli.

Omppulimu ja papunen 9+4
 
Äitiyspakkaus ei tullu käyttöön pitkää aikaa. Silloin piti ostaa keskosvaatteita joten niitä on
Pienimmät on nukenvaatteita ;( jos tämä pysyisi pidempää masussa :)

Raskaushimoja ei oo tullu kun mikkää ei oikee pysy sisäll. Paitsi salaatit ja kylmät syötävät
Jauhelihan haju:x

Olen laihtunut nyt kun mikää ei maistu. -3kg...

Juli ja Mini 10+4
 
candlelight: Mie nään kans otoja unia, hormooni!! :)

Eea: Jospas se on niin vikkelä kaveri ettei saanu kuulumaan, ja tosiaan noilla viikoilla ei ole miullakaan kuulunut.


Omppulimu
:
Miulla paino tippu ekoina viikkoina, sitten pompsahti ja nyt ollaan taas lähtölukemissa, onneks :)

Mielitekoja:
Mustaherukat ja karviaiset on ihanan kirpeitä.Tänään yhtäkkiä alkoi tehdä mieli jouluruokia, laatikoita ja kinkkua, näitä on tehny mieli joissain edellisissäkin raskauksissa
:D
Makeaa ei ole tehnyt mieli, normaalisti pupellan suklaata ihan himona :)

9+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on oltu kesälomalla kohta kolme viikkoa, ja poissa koneen äärestä.. Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!
Mulla oli viikko sitten eka neuvolakäynti, ja yllättäen terkka tarjosi mahdollisuutta ultraan. Sieltähän löytyi heilutteleva pikkuinen ja sydänkin pompotteli vimmatusti <3 Laskettu aika aikaistui parilla päivällä, on nyt 3.3. Terveydenhoitaja muuten luki edellisen papa-kokeen/gynetutkimuksen tuloksista, että mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. On kuulemma harvinaisempi, muttei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia. Oon kuullut, että vauvamaha saattaa pullahtaa sen vuoksi myöhemmin?
Mies oli neuvolassa mukana, ja on muutenkin kaikesta tosi aktiivisen kiinnostunut, vaikka tämä on hänelle toinen lapsi. Jossain vaiheessa suhdetta olin huolestunut, että jaksaako häntä enää esikoisensa jälkeen kiinnostaa meidän mahdolliset yhteiset lapset, mutta turha pelko onneksi.
Pahoinvointia ei ole oikeastaan edelleenkään ollut, tosin lomamatkalla oksentelin koneenvaihtojen välissä lentokentällä.. luulen että se oli enemmänkin huonon syömisen ja väsymyksen seurausta.
Turvotusta ei ole myöskään nimeksikään. Ulospäin ei kyllä näy raskaudesta vielä mitään merkkejä. Vessassa pitää rampata jatkuvasti, heräilen yölläkin 1-2 krt. Ehkä pissaan sen turvotuksen eikä se ehdi vyötärölle 8)

Ensimmäiset vauvanvaatteet on hankittu (saatu), samoin joitakin mammavaatteitakin. Lähipiirissä on 2 kk poika, jonka jo pieneksi jääneitä minivaatteita sain :) Tuntui hurjalta hypistellä niitä - piilotinkin ne kaapin perälle etteivät vaan tuo huonoa onnea!

Niin ja ne himot, just söin olympialaisten kouluratsastusta katsellessani levyn sinistä, hupsista vaan..

10+2
 
Viimeksi muokattu:
kamala kun on ollut laiska lueskelemaan ja kirjottamaan... :ashamed:

Leo81 ihanaa että ultrassa löytyi syke! =)

Mulla on ihan hirvee pahoinvointi. paino on pudonnut nyt viikon aikana 2kg :O
Mitään ei oikein pysty syömään, ja jos jotain kunnon ruokaa koittaa syödä, niin tulee kaikki heti ylös :/

Mielitekoja ois, jalapenot ja suklaa. mutta ei pysty syömään.

Vauvalehdestä me tilattiin esikoista odottaessa lahjatilauksena, niin että menee mun äidille. saatiin sitten kaukalo kaupan päällisiksi. Meidän perhe lehteä ollaan kanssa nyt mietitty, jos tilais tuon lisäksi. Ja varmaan taas noin että mun äidille tilataan =D

Hankintoja ei varmaan hirveästi tule tehtyä, esikoiselta kuitenkin kaikki vielä tallessa. Tuplavaunut pitää hommata, mutta vasta sitten lasketun ajan tienoilla.
Kysytään sukupuolta rakenneultrassa. Jos on tyttö, niin sitten tulee vaatteita hankittavaksi. Jos poika, niin esikoiselta on tallessa =)

Mies on ihan innoissaan. Ei olla vielä kerrottu sukulaisille. Anoppi innostuu varmana. Mun äidille en uskalla kertoa ennen kuin onm ihan pakko.. =)
Tosin ei tätä varmaan kauaa piilotella. Vatsa pömpöttää varsinkin loppupäivästä ihan hirveesti.

Huomenna neuvola =) sijainen heti ekalla kerralla, kun oma neuvolatäti lomalla. Kuulosti kyllä puhelimessa mukavalta, niin ei kait se haittaa sitten.

Sokerirasitukseen kuulemma joudun jo suht aikasessa vaiheessa, kun esikoisesta oli raskausdiabetes :/ toivottavasti ei tulis tässä raskaudessa tuota vaivaa. Kamala neulakammo! hirvittii viimeraskaudessa piikittää monta kertaa päivässä. Mies joutu usein sen homman hoitamaan, kun mä en vaan pystyny.

ja niin. Onnea kaikille jotka jo saaneet hyviä uutisia ultrasta! =)
 
Ilmoittautuu uutena mukaan :)

Tikrutes LA 10.3 2. lapsi

Oireet Järkyttävä pahoinvointi ja väsymys jo nelisen viikkoa, sais jo vähitellen helpottaa. Nyt on myös muutaman päivän ollut kiusana päänsärky. Pahoinvointi pysyy siedettävänä vain jatkuvalla syömisellä, joten kiloja kertynyt näiden neljän viikona aikana 5 :O Maha näyttää samalta kuin ensimmäisessä raskaudessa joskus viidennellä kuulla, joten eipä tätä enää paljon salailla :)

Seulonnat Osallistuttiin ensimmäisestä ja osallistutaan nyt.. verikokeet otettiin tänään, NT-ultra loppukuusta.

Kissa Niitä löytyy 2 aitauksessa ulkoilevaa. Laatikot siivoan itse. Toksoplasmatesti tehtiin ensimmäisessä raskaudessa, enkä ole sitä sairastanut, vaikka meillä on ollut kissoja lähes aina. Suomessa toksoplasmaa on suhteessa kuitenkin melko vähän ja sen voi yhtä hyvin saada huonosti kypsennetystä lihasta tai pesemättömistä kasviksista, joten en jaksa kissoja liikaa stressata. Kunhan pesee kädet kunnolla laatikon tyhjäyksen jälkeen.
 
Huomenna ultra, pelottaa!

Kissoja löytyy kaksi häkissä ulkoilevaa. Mies siivoaa laatikot ja pyrin pesemään käsiä välillä, tosin hellyyttelyä on niin paljon, etten tosiaan joka välissä :)

Mielitekoina makeat, liha ällöttää. Viime raskaudessa himoitsin suolaista...

Kilu ja Onni-Unelma 8+4
 
meillä myös 2 kissaa. Ja kuten viimeraskaudessa, niin tässäkin, mies hoitaa laatikon siivoamisen. eihän tuo pakko ois, mutta hyvä syy itse luistaa siitä ja saa tuon miehenkin tekemään jotain kotona xD

voiko hajuaisti oikeesti olla näin tarkka?? haistan meidän olohuoneessa kun naapuri kokkaa!! Paistaa jotain rasvaista.. YÖK!!
 
santzuu: Kyllä se voi olla :) mie haistan jokapaikassa vanhainkodin :LOL: Tai sit mie ite haisen!! Oon kyl huomannu että omat perheenjäsenetkin "tuoksuu" erilaiselle ja mies kun tupakoi niin haisee järettömän pahalle!
 
Mua ei näköjään näy vieläkään listalla :)

La 28.3...Katsu74....4. lapsi

Ekassa neuvolassa on käyty ja tänään mennään varhaisultraan. Vatsa kuralla jo nyt, hulluksihan tässä ehtii iltapäivään mennessä tulla :)

Seulonnoista Joku tuolla kirjoitti, että neuvolassa ei puhuttu seulontaverikokeesta mitään. Siitä pitäisi kyllä kertoa jokaiselle odottajalle ensimmäisellä neuvolakäynnillä... Minä en ole kolmella edellisellä kerralla käynyt missään seulonnoissa. Nyt ajattelin mennä verikokeisiin ennen ultraa, kun tuntui viimeksi että katsoivat tosi nopeasti ultrassa sen enempää mitään tutkimatta, koska en ollut seulontaan osallistumassa. Katsotaan sitten mikä tulos on, mutta todennäköisesti en suostu muihin toimenpiteisiin.

Hankintoja tuskin tehdään juurikaan ennen kuin vauva on kotona, ei tehty viimeksikään. Sitä edellisellä kerralla kaikki oli valmiina ja niiden poiskerääminen oli hirveää. Tosin juuri mitään ei tarvitakaan, edellisiltä on kaikkea :) Äitiyspakkauksen olen ennen ottanut, nyt vähän mietityttää, kun meillä on esim. niitä makuupusseja 6 kpl... Ehkä mä katson miltä sisältö näyttää...

Katsu74 ja Hippu rv6+6
 
Sokerirasitukseen joudun minäkin, tosin vasta 26-28 viikoilla. Esikoisesta olin myös, ja silloin rasitus osui juuri kamalalle helleviikolle. Muutenkin kun sitä huimausta oli niin meinasin silloin pyörtyä ennen viimeistä verikoetta. Enkä muuten pitkään aikaan juonut mitään vadelmamehua! Se litku kun oli vadelman makuista.

Hajuaisti on kyllä tarkempi kuin ennen. Sama oli esikoisesta. Silloin asuttiin tehdasalueen lähellä ja sateella haisi mun nenään sellainen raudantapainen haju, mies ei meinaan huomannut. Normaalisti tykkään valkosipulista, mutta nyt se haisee ihan kamalalta :/

Mä ostin eilen äitiyshousut, kun kaikki housut puristaa ja osa ei mene edes kiinni (paitsi collarit ja legginsit) :ashamed: Viime odotusajalta oli vaan yhdet farkut kun tarkenin pitkään syksyllä ohuemmilla äitiyshousuilla, nyt kuitenkin maha olis isoimmillaan talvella.

Jos sitä TAAS söis jotain, ettei tule oksennus.

Nallu 9+4
 
Tänään oli eka neuvola. Sydänäänet ei vielä kuuluneet :( Terkkari kyllä näki lukemia koneestaan jotain 155-170 välillä. Että mahtaisko olla pikkuisen syke eikä meikäläisen?

Muuten oli kaikki ok. Maanantaina terkkari lupasi kuunnella uudelleen josko silloin onnistaisi.

Pihlaja78 10+3
 
Nallu, mä käytän jo nyt ihan suosiolla pelkkiä legginsejä, on sen verran turvotusta et kireet farkut vaan ahdistais... onneks on kaappi pullollaan mukavantuntuisia ja venuvia housuja et on varaa mistä valita :D

Hyi, toivottavasti mä en joudu sokerirasitukseen, en oo pätkääkään kestävä tollasissa mitä varten pitää viel paastota edellisestä illasta!!! Viimeks ku olin, oksensin labran vessaan.. onks joku tietty rutiini et keltä otetaan sokerirassari?
 
Heipparallaa! Vähään aikaan en olekaan taas kirjoitellut, enkä listaa päivitellyt, kun kesäreissua pukkaa jatkuvasti :) Toivottavasti nyt kaikki listalle haluavat ovat siellä ja oikeilla tiedoillaan!

Uusille tervetuloa :flower::wave:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Kauheasti on tullut tekstiä, kaikkea en ehdi enkä muista kommentoida. Seulontoihin osallistutaan. Äitiyspakkausta en aio ottaa, meillä on ihan liikaa vaatteita ja kaikkea roipetta muutenkin tuolta esikoiselta. Tuplarattaat hankin tuossa alkukesällä, kun olen hoitanut toista lasta ja perhepäivähoitajana saan laittaa kärryhankinnat verotukseen. Meillä on siis Phil&teds Explorerit ja olen ollut kyllä tosi tyytyväinen niihin. Tykkään siitä, että niitä voi käyttää myös yhdellä lapsella, kun meidän esikoinen varmaan kasvaa kärryvaiheesta ohi sitten melko pian.

Huh, viikonloppuna vietettiin erään ison pienen 2-vuotisjuhia, ja olihan hulinaa! Maanantaina oltiin 2-vuotisneuvolassa ja kerroin sitten vihdoin siellä tästä uudesta raskaudesta. Sain lähetteen lääkärille ultraan ensi viikoksi, sillä raskauden kesto on vaikea määritellä, kun se alkoi suoraan kkm:n jälkeen. Ihan mahtavaa, että pääsen siis julkiselle ar-ultraan :) Vielä viikko piinaa ja sitten toivottavasti olisi helpottavia uutisia tiedossa :heart: Raskausoireista päätellen olen suht luottavaisin mielin, sillä nyt on ollut melko paljon pahoinvointia, päänsärkyä, mahanippailuja ym., mitä edellisessä km-raskaudessa ei ollut. Mutta mikään ei ole varmaa, ennen kuin nyytti on sylissä maaliskuussa! Ja siitähän se huolehtiminen vasta alkaa ;)

kwaidan + ihmetys 8+2
 
kwaidan Hienoa että sait ajan ar-ultraan neuvolasta :)

Esikoisen raskaudesta mulla kuunteltiin jo silloin rv8 neuvolassa sydänäänet ja hyvin kuului. Tuo siis Raumalla silloin. Vaikka massaakin multa löytyy niin ihmeen hyvin ne löytyi, vissiin niin yksilöllistä. Nyt sanottiin heti neuvolassa että eivät kuuntele ensimmäisellä kerralla kun tuskinpa saatais kuulumaan.

Tigerina Sokerirasitukseen joutuu mielestäni kaikki joilla BMI ylittää 25. Sit joutuu myös jos on edellisissä raskauksissa ollut ongelmia sokereiden kanssa ja jos on suvussa diabetesta. Noi nyt ainakin. Itekin sinne rv 26-28 menen. Eihän se litku mitään hyvää ole mutta eiköhän sen kestä :)

Toiveikas84 & papu 8+0 POKS! :)
 
Yksi jännitys ohi, tänään oli varhaisultra. Siellä se muumi liikkui :D. Ensi viikolla sitten nt-ultra ja seulonnat.

Mä aion ottaa äitiyspakkauksen, kun mulla ei oo esikoisen jäljiltä mitään jäljelle. Kaikki oon myyny pois. Nyt lopetin tytön vaatteiden myymisen, mut ne alkaa vasta 86 koosta, joten kaikki pienet vaatteet ja tavarat vaunuja myöten "joudun" hankkimaan.

SMV78 ja muumi 10+2
 

Yhteistyössä