Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

mustat vaunut no huomenna sitten soitan sille joka niitä myy toivottavasti eivät ole menneet, pääsis katsomaan missä kunnossa ovat. tosin kuvissa näytti uuden veroisilta.. hinta ei päätä huimaa, 250 emmaljungat vielä. ne on mun mielestä ihan parhaita vaunuja!!! miehelle näytin kuvan vastaavista, ja hyväksyntä tuli :D tai oikeestaan niin, et jos mä kerran tykkään ni otetaan sit sellaset :D ihana mies ;) joku myy netissä saman vuotisia hintaan 480 ja lähes samalla varustelulla.... joten peukut pystyyn et ne ois viel vapailla markkinoilla, ja pääsisin ostamaan ne :p ne ON hianot ja niin kovin tyylikkäät!!!!!!!!!!! mutta nyt jatkan haaveilua, josko mä saisin juuri sellaiset vaunut mitä oon aina halunnut....
 
hihheiiiiiiiiiii vaunut ostettu :heart:ja ovat kuin uudet!!!!! viimeiseen vuoteen ei ole käytetty ollenkaan, ja siis hintaa oli 250e, emmaljungat yhdistelmät... musta-hopea vuoden 2006 mallistosta, uutena ostanut oli, ja kyl pesua vaille, mut renkaatkin täysin kulumattomat, et paljoa ei ole yhdellä lapsella vaunutelleet... samaan hintaan sain suojapeiton, lämpöpussin, hoitolaukun ja-alustan, hyttyssuojan ja sadesuojan..... niin ja tietenkin sen ratasosan. AAAAAARRRRGGGHHHH nyt se vauvakuume vasta iskikin!!!! :D :D :D ja tosiaan, netissä joku möi eilen samanlaista kokoonpanoa liki puolet kalliimmalla!!!! kävi todellinen tuuri :) ja mikä parasta, appivanhemmat sattu olee käymäs ja sielt tuli heti yli puolet summasta käteen ;)

Nyt mulla on just sellaset kun oon aina haaveillu :p en vaan elätellyt toiveita, et mulla ois ollu mahollisuutta ikinä tollasia vaunuja saada just ton kalliuden vuoksi, kun ne uutenakin maksaa kamalasti, niin siisteistä käytetyistäkin ois joutunu maksamaan hunajaa....

vauva liikkuu taas sellasel tahdilla, ihan kuin sekin ois innoissaan et sitä odottaa kärryt :heart: en voi muuta kun hehkuttaa edullistakin edullisempaa löytöäni :D mies vaan hymyilee ja pyörittelee päätään ;) aaahhhhhhh....

ei muuta lisättävää :) hyvää lauantaita kaikille :D
 
Moikka!

FA: Kiva juttu et sait mieleiset vaunut, ja hyvällä hinnalla!!!! Nyt sit saa ihailla päivittäin ja ja vaikka neuloa niihin sopivan peiton jne. valmiiksi =).
Meillä löytyy kanssa anopin tekemä peitto koppaan ja siihen olen tosiaan ostanut jo sävyyn sopivia asusteita toppahaalarin kanssa pidettäviksi. Edellisiinkin vaunuihin (pojan ekoihin) saatiin anopilta niiden väriin sopiva peitto. Se tosin edelleen seuraa mukana ja jää sitten myös muistolaatikkoon odottamaan uutta pientä käyttäjää. Jos siis musta tulis joskus mummo :heart: Tähän mustaan koppaan tosin peitto on vaaleansininen. Sopii siihen sekä ruskeaan haalariin.
Hyvä tsäkä myös anopin kanssa kun sattui olemaan paikalla! Tosin olivat varmasti muutenkin miettineet osallistumista. Meilläkin kävi niin et saatiin etukäteen joululahjaksi vaarilta Easywalkereiden hinta =). Liekö joku vaarius-juttu sekoittanut miehen pään... Tosin en pistä pahaksi ja olen kyllä kiitollinen ihanasta, odottamattomasta lahjasta!!!

Täällä POKS 24 viikkoa ja rauhallinen talvitunnelma on rakoillut tänään pahasti johtuen uhmakkaasta alati kiukuttelevasta esikosta joka mm. totesi soittorasiasta et vauvan ja vei mukanaan :headwall: Joskus kun on semmosia mikään ei ole hyvin-päiviä niin miettii kyllä miten sitä sitten kahden uhmakkaan kanssa jaksaa... Mutta äidit kuulemma jaksaa! Koskee myös lumessa tarpomista ja siinä sen yhteensä 50kg painavan ostoksia sekä lapsia sisältävän vaunun eteenpäin saamista... Äidit on tehty jaksamaan ;)

marrr: Samaa mieltä Peppioliinan kanssa et viikot paranee koko ajan! 25 viikkoa on jo paljon parempi kuin 23 tai 24... Riskit pysyville tai vakavammille jutuille pienenee viikko viikolta. Toivotaan kuitenkin et asukki pysyy vielä piiiitkään masussa!!!
 
Eilen sain hakea postista tuon kauan kaivatun äitiyspakkauksen. Tänään (tai oikeastaan jos kelloa katsoo niin eilen) avattiin se sitten yhdessä miehen kanssa. Niin paljon oli kaikkea ihanaa että ei malta melkein enää odottaa pikkusen tuloa :heart:

Sasuma ja taapero 26+0 :kiss:
 
marrille tsemppiä, toivottavasti vauva pysyis kyydissä vielä, vaikka viikot alkaakin sulla enemmän ja enemmän olemaan voiton puolella! :) Jaksamista toivon!

Hankinnoista täällä on puhuttu. Mulla on vaunut ja rattaat. Rattaat on sellaiset että ne saa ihan makuuasentoon niin niitä voisin käyttää alusta saakka. Vaunut ovat sellaiset huonokuntoisemmat niin niitä voisin pitää sitten parvekevaunuina. Vauvanvaatteita on jo aika paljon. Myös vuodevaatteita on jo pikkuiselle, olen saanut yhdeltä kaverilta niitä, sekä täkin ja vauvan tyynyn. Vauva-lehden tilaajalahjana tuli myös vuodevaatteet. Turvakaukaloita on kaksin kappalein myös. Pinnasänky olisi hankintalistalla ja koko ajan kattelenkin jos tulis edullinen ja hyvä jossain vastaan. Ja itelle tietysti pitää ostaa noita liivinsuojuksia ja siteitä ym ym. Osaatteko kokeneet sanoa onko rintapumppu tarpeellinen? Ja voiko/uskaltaako sellaista ostaa käytettynä? Kirpputoreilla niitä näkee myynnissä ihan muutamalla eurolla ja uutena näyttivät olevan aika kalliita.

Huomenna on neuvola ja sieltä sitten saan niitä Kelan papereita. Huh, tuntuu uskomattomalta että raskaus on jo niin pitkällä että saa alkaa niitä täyttelemään! :) Saapa nähdä onko pissa puhdas, kun musta se haiskahtaa sellaselta tympeeltä :/ Toivottavasti olis kumminkin puhdas.

Eilen näin kavereita joita en ollut pariin viikkoon nähnyt, ja he sanoivat että mun maha on kasvanut ihan hirveesti tässä ajassa :D Hih, ja ite kun sitä ei oikeen tajua. Tai huomaa.

Niin joo kiitos teille kommenteista tuohon MRSA-asiaan! Joskus mun olis pitänyt antaa näyte, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Oon kyllä noudattanut hyvin eristysohjeita, mutta en taida siltikään suostua hoitamaan erään mrsa-potilaan haavaa. Sillä on siis ihan järkyttävän iso ja erittävä painehaava. Vaikka mulla olis käsineet ja desinfioisin kädet heti, niin silti mua pelottais. Itellä on mm. kynsinauhoissa haavoja. Ei mua normaalisti hirvittäis mitenkään, mutta raskaus ja vauvan terveys on etusijalla.

Oliko täällä ollut synnytyspelosta jotain.. muistaakseni. No, itteäni ei vielä ainakaan pelota yhtään. Tosin en tiedäkään millaista se synnyttäminen on niin en varmaan osaa pelätä :D Aion ottaa kaikki mahdolliset kipulääkitykset. Tiedän toki ettei kaikkeen ole mahdollisuuksia enkä tietenkään mitään halua jos vauvan terveys vaarantuu, mutta jos mahdollista niin käytän kyllä kaikki kivunlievityskeinot hyväkseni. En ole sairaala- tai toimenpidekammoinen. Jotkut pistämiset tms ei vois vähempää pelottaa. No se mua vähän mietityttää, että jos joutuu sektioon, mieluiten haluaisin alatiesynnytyksen. Ihan sen vuoksi, että miten minä yksikseni vauvaa hoitaisin ja nostelisin.. Olen kuullut ettei leikkauksen jälkeen saa nostella mitään pitkään aikaan ja muutenkin toipuminen voi olla kivuliaampaa ja hitaampaa. Ja muutenkin haluaisin kokea alatiesynnytyksen. Mutta nämät nyt ovat niitä asioita joihin en voi vaikuttaa.

Täällä on ollut lumi maassa jo yli viikon vissiin, ja kyllähän se tuo valoa. Ei sitä paljoa ole, mutta kumminkin. Talvirenkaat on ollut autossa yli kuukauden jo, siihen aikaan vaihdatin kun eka lumi ja jäät tuli. :) Hirveitä pakkasia ei ole vielä ollut, -5 on varmaan kylmin missä oon nyt ollut :p

Mukavaa sunnuntaita! Itse lähden kauppaan ostelemaan kaikenlaista, pitäis viimeinkin saada eteiseen lamppu laitettua ja yksi hylly seinälle. :)

LD + Pikkunen 22+6
 
Rintapumpusta Mulla ainakin oli SUPER tarpeellinen molemmista lapsista! Ja käsikäyttöinen oli musta kätevämpi vaikka se sähkökäyttöinenkin löytyi. Kyllä niitä paljon käytettynä ostellaan ja siinähän keitetään maidon kanssa ko0sketuksissa olevat osat joten kyllä itse ainakin uskaltaisin käytettynäkin ostaa mikäli olisi vaan siistikuntoinen laite! =)

(.) Me vietettiin eilen päivä hoplopissa lasten kanssa. 3 tuntia täyttä menoa ja meininkiä. Oli kaksi aika väsynyttä ipanaa kun ajeltiin Tampereelta kotiin! :D Itsekin painelin siellä yllättävän ketterästi tuon nuoremman perässä. Varmaan hetken päästä ei enää onnistukkaan kun maha vaan kasvaa kasvamistaan!

Muutoin ei uutta, valtakunnassa kaikki hyvin! ;)

Liro ja typy papunen 22 * POKS POKS*
 
Kokeilen siis pikkumiestä ens alkuun vaikkapa päikkäreille jatkettavaan sänkyyn!

ite tykkäsin pestävistä suojuksista, kertakäyttöset liimautu nännin päähän kiinni ja teki kipeää irrotella. Muutamat ostin vain ja toiset käytös ja toiset pesas samalla, ku kävi vaik vessas ja patterille kuivaan niin äkkiä oli taas puhtaat käsillä käyttöön...

Meillä olis eessä kaksostenrattaiden osto, ei oo helppoo. Mut aikaa onneks on viä.

Sasuma: eikö oo ihana hypistellä uutta pakkausta? Mä ainaki toissa kesänä ku pakkauksen sain, ni millään olis malttanu olla hypistelemättä koko aikaa..

Auts, pakko lopettaa, apulainen painelee näppistä...
 
Heippistä!

Olipas taas ihania masukuvia! :)

flowerille onnea hyvästä vaunulöydöstä, kuullosti että hyvän diilin teit kun noin paljon päällisiäkin. Käytettyjä täältä voikin ihan hyviä löytää, muttei siis uutena tosiaankaan kannata ostaa.

Äitiyspakkaus mä oon ihan kahden vaiheilla, että otanko vai enkö. En tiedä onko sitten kuitenkaan järkevää ottaa sitä, kun kaikki on edellisestäkin tallessa. Mitääs lakanoita ja peittoja en tosiaankaan tarvitse yhtään lisää. Ainut mitä viime odotuksessa etsin hätää kärsien täältä oli nuo harsoliinat, joista osa oli mennyt aika huonoon kuntoon esikon jälkeen. Yhdestä paikkaa täältä tosiaan sitten löysin viime tipassa ihan tavallisia harsoliinoja, kaikkia muita olikin tarjolla.

Oliko täällä jollain ollut brio go:sta jotain käyttökokemuksia ? Onko ihan surkeet työnnettävät, ajattelin noita ihan kesäksi kun ovat niin pienet ja sirot? Onko tuo turvaistuin mistään kotoisin? Vai olisko jollain muulla merkillä parempi versio?

marrr todella hurja ollut tää sun eka odotusaika. Paljon tsemppiä sinne päin, toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy parhain päin lopulta. :hug:

ON: mä en kestä tätä hiivaa, siis nyt oon koittanut välttää makeita, vaaleista jauhoista tehtyjä juttuja ja juonut vaan greippimehua ja syönyt maitohappobakteeria, siis onkos tässä nyt jotain muuta mitä tässä vois keksiä... paikat on kuin raastinraudalla vedetyt ja ärsyttää ihan siis kympillä. On kyllä inhottava vaiva, no onneksi liittyy ilmeisimmin tähän raskausaikaan kun ei muulloin sentään ole ollut, että ei tässä nyt kauaa enää tartte kärsiä, mitä nyt reilu nelisen kuukautta :rolleyes: Vauva voi onneksi ihan hyvin varmaan, koko yön taas tykitti tasaisin väliajoin tuonne jonnekin rakon seutuville :whistle:

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:

Mindi83 22+0 POKS POKS!!
 
mindi kuulostaa kuule joltain muulta tulehdukselta kuin hiivalta... itellä oli jokunen vuosi takaperin vastaava, ei hiivaa.. mut kun menin hiivanäytettä antamaan, jo hoitaja kauhisteli et oli kuulema ihan verestävän näköinen ja ihmetteli kuinka kärsin ollakaan.... joku tulehdus se oli, enkä mitään muuta kuuria saanut, kun naislääkärin reseptin: BULGARIAN JOGURTTIA sinne vaan!!!!!
Kyllä,ymmärsit aivan oikein, kourallinen maustamatonta jogurttia suoraan sisäisesti mut vaan alapäähän.... tasottaa tosi nopeasti, ja viileä rauhoittaa. terveysside kyllä tarvii olla, sitä kun valuu kovasti poiskin. mutta ite laitoin sitä vallankin yötä vasten, että oli helpompi ollakkin. Kokeile ihmeessä, mulla oireet loppu tosi nopeesti, ja jos vastaavia oireita on sittemmin ilmaantunu, ni jogurttia vaan ostamaan kaupasta, ja se tasapainottaa nopsasti :) oispa se hoito sulla näin simppeli kans!!!!:hug: ja koitetaan vaik nähä ens viikon aikana joku päivä??
 
Nopsaa vaan tänne poksumaan ollut sen aikanen hulina viikonloppu että .. :LOL:

mindi Mulla oli jossain vaiheessa elämää hurjasti hiivoja. Jatkuvasti sai apteekista hakea voiteita ja rohtoja. Antibiottikuurin jälkeen olin aina varma että taas... Sitten aloin öisin nukkumaan todella väljillä alusvaatteilla. Siis en tarkoita että olisin ennenkään mennyt tangoissa nukkumaan :LOL: Minulla loppui siihen nuo riesat olisko ollut reilusti 3v. takaperin viimeksi. Myös olen kuullut että naisilla joilla runsaasti esiintyy hiivaa nukkuu jopa ihan ilkosiltaan. En tiedä auttaako siellä mutta toivotaan että tästä voisi jotain apua olla.
Jugurtti hommasta olen myös kuullut auttavan joihinkin tulehduksiin mutten itse ole kokeillut.

Dindei POKS 26+ 0
Siis todella niin nopsaa aika mennyt kk niin ollaan jo rv30 HUI ETTÄ! Juurihan vasta tämäkin pino saatiin kasaan :confused:
 
dindei viikot vierii älä muuta sano!!! samaa totesin eilen illlalla et huppista hei, kohta saa oikeesti valmistautua :heart: ja odotuksen loppuvaihe lähenee, mahtavaa, ja toisaalta niin jännittävää :D

tällä viikolla sokerirasituskoe, ja muutakin ohjelmaa luvassa, eilinen vierähti taas lasten kanssa ulkoillen ja käytiin vielä uimahallissakin. luksusta, kun oli siel ollu vauva-uinti, niin yks allas oli super-lämmin :D nautittiin todella!
nyt vein petivaatteet ja petarin tonne pakkaseen tuulettumaan, tänään taidan siivota muutenkin enemmän, nyt jotenkin iski sellanen touhu-inspis :) mieli on oikein hyvä tänään, psykologille pääsen keskiviikkona, samassa on keskustelussa mukana myös mua aiemmin hoitanut psykiatri. kiva et sekin asia luonaantui :)

Mukavaaa alkanutta viikkoa mahakkaille :D käyn kattelees välil taas oisko jotai juttua tänne ilmaantunu....

Floweri mahoineen, 24+5 huh huh et tää vierii tää aika, piti kalenterista taas kattoa mones viikko oikee on menos... :D
 
Huomenta mammat!

Jännää miten rv:n 20 jälkeen on alkanut viikot menee ihan sekasin. Ei välttämättä muista onko menossa rv 22 vai 23 :D mä oon ainakin välillä niin sekasin näistä viikoista että!

Me käytiin viikonloppuna ostamassa vähän tarvikkeita. Mukaan tarttui vauvalle tutti, pari tuttipulloa, liivinsuojia, pinnasängyn patja ja reunapehmusteet. Sit käytiin eilen myös mll:n kirppiksellä ja sieltä ostin vauvalle 8 bodya, potkupuvun, kaksi kevyttoppista, tumput ja itselleni yhden mammapaidan, eikä rahaa mennyt kuin 15€, eli kyllä kannatti! Toinen kevyttoppapuku on ihan uusi ja muutkin vaatteet oli tosi siistejä=)

Tänään sit olis synnytyslääkäri naistenklinikalla. Mielenkiinnolla odotan mitä siellä selviää vai selviääkö mitään.

Mukavaa uutta viikkoa jokaiselle!:)

~ miraci ja pienimies rv 24+3 ~
 
Heippa vaan....

Jotenkin tää aika katoaa johonkin, eikä kerkiä kirjotteleen ollenkaan. Jotain nyt kuitenkin yritän kommentoida, kun tässä hammaslääkäriaikaa odotellaan. Täytyy mennä tarkistuttamaan pikkuneidin hampaat, kun putosi eilen suu edellä lattialle pinniksestä :( Kun ei olla vielä lastensänkyä saatu tuolle hommattua, niin sattui sit vahinko. Tällä viikolla olis onneks nyt mahdollista saada mun serkulta käytetty sänky tuolle... Ei ainakaan sit tipu niin korkealta.

Sokerirasituksesta: Mulla on vasta jouluviikolla. Ja ylipainon takia sinne jouduin edellisessä raskaudessa ja nyt sit sen takia kun viimeks oli arvot koholla. Tosin kotiseurannassa niissä ei ollut mitään vikaa.

Äitiysraha: En saanu viimeks neuvolasta papereita, joten hakematta vielä on. Täytyy tänään soitella sinne, et josko huomenna saisin sen paperin kun neidin kanssa mennään 2v neuvolaan. Meillä tuo äitiysneuvolan terkka on sellanen höseltäjä, että taas viimeks tuntui että olis pitäny ite tietää kaikki asiat. Ei se muista mitään asioita mitä on puhuttu ja unohtelee sit nekin, mitä piti just sillä kerralla käydä läpi.

Pakkausta meille ei oteta, kuten oon aikasemminkin sanonu. Ei oo mitään tarvetta, kun edellisestäkin pakkauksesta jäi osa käyttämättä. Ne kestovaipat haluan, ja yhdeltä kaverilta ne luultavasti saankin.

Vauvan hankintoja ei ole tehty vielä ollenkaan. Kun ei tiedä yhtään kumpi on tulossa, niin en hirveesti ostele mitään. Ja meillä on laatikkokaupalla esikoisen vaatteita, niistä saa kyllä pojallekin alkuun tarpeelliset. Vaippoja meillä on, siis kestoja, jos jonkin kokoista valmiina, niitä ei tartte valmiiksi ostella. Pestäviä liivinsuojia täytyy ostaa jostain iso läjä, ne oli viimeksikin parempia ku kertakäyttöiset, mutta niitä on vaan liian vähän. Vaunut on tytöltä sen verran hyvässä kunnossa (Ora Jovi Airit vuoden 2008 malli) ettei tartte niistä huolehtia. Tosin tuplat on harkinnassa...

Vakuutuspaperit täytettiin viime viikolla ja saatiin ihan samanlainen vakuutus kuin esikoisellekin.

Vauvan pyykit pestään meillä samassa kun muutkin. Tosin miehen likaisia työvaatteita ei niiden kanssa samaan laiteta :) Vaipat menee erikseen, joskus harvoin niitä muun pyykin seassa.

Meillä muuten olis yks ylimääräinen 92-senttinen Remun toppahaalari etsimässä uutta kotia. Väritykseltään violetti, jossa vähän pinkkiä ja valkoista. Ostin viime talvena tytölle alesta ja nyt huomasin, että tuo malli ei sovi tuolle ollenkaan. Meillä kun tuo neiti on melkoinen laihuliini, niin tuo Remu on aivan liian leveä :( Ostin sit Huutiksesta toisen haalarin ja tuo joutaa nyt myyntiin... Et jos joku tarttee niin voi kysellä lisää :)

Nyt täytyy lähteä syömään jotain ja pakkaamaan hoitokamppeita neidille. Menee iltapäivällä pariksi tunniksi mummulaan, kun mulla on koulua...

-JennyA + pikkuinen 24+1-
 
Ai että, nyt on muutaman päivän vihlonut ihan tautisesti tuota häpyluuta ja nivusta. Siis ihan hirvittävä kipu, edellisissä ei ollu tällästä kyllä ollenkaan. :( Välillä tuntuu myös sellaisa sukkapuikko tuikkasuja jossain tuolla kohdunsuun tietämillä. Nuita sukkapuikko vihlasuja oli kyllä edellisessä raskaudessa, mutta vasta rv 33 ylöspäin. Mitkä sitten kypsyttikin paikkoja, mikä sinänsä vähän hirvittää kun niitä on alkanut jo nyt tulemaan...
Eilen taas oli jotain ihmeellistä aaltomaista kipuilua, mutta vaan vasemmalla puolella, selässä, kyljessä, alavatsalla, pepussa... Kovasti mietin oliko supistuksia, en kyllä mielestäni huomannut että maha olisi kovettunut. Oli vaan sellanen ahdistava tunne mahassa, mutta ei se kovalta tuntunut. Tänään ollut sitten maha ihan sekaisin. Menkkamaisia kipuja melkeimpä päivittäin... Neuvolaan soittelin varulta, piti jättää soittopyyntö ja sitä nyt odotellessa että mitä ovat mieltä.

Flower againille onnittelut hyvistä vaunukaupoista! Kiva kun sait mieleiset. :)

Hankinnoista Meillä on kaikki vielä tallella edellisiltä, niin ei oikeastaan tarvitse hommata mitään. Ellei sitten satu olemaan tyttö, niin sitten vaatteita. :) Ja muutenkin lämpimiä pieniä vaatteita hommattava, molemmat pojat ollut kesävauvoja, niin suurin osa pienistä vaatteista sen mukaisia. :) Haalarin jo ostinkin ja sitten sen lämpöpussin kaukaloon.

Jotain muutakin piti varmaan vielä kommentoida... marrille ainakin jaksuja!! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:

Soittais vaan jo sieltä neuvolasta...

Ammuska ja Touhu 21+6
 
Hei!
Hankinnoista pari vaatetta olen ostanut ja tutit, mies osti vaaleanpunaisen toppapuvun. Mutta mun ystävä on sitten kuskannut senkin edestä meille vauvanvaatteita kun kuuli tämän tyttölupauksen :heart:. Sänky on pojilta tallessa, se on kylläkin ollut kaikki nämä vuodet kierrossa, mutta saan hakea pian pois kun sen nykyinen käyttäjä on jo yli vuoden ikäinen poika. Turvakaukalo joudutaan ostaa, samoin vaunut. Edelliset oli tuplat kun pojilla ikäeroa 1v5kk.
Minä oon hidas ostelemaan vauvalle mitään, en oikein vielä uskalla. Sitten taitaakin tulla kiire hommata kerralla kaikki.

Äitiyspakkaus meillä otetaan, minä tykkään siitä, harsot tarpeellisia, samoin makuupussi jne.

Neuvolassa olin tänään, kaikki hyvin. Kohdunpohjan korkeus oli 22cm.
Painoa oli tullut kuukaudessa 1,8kg.
Sain kelan paperit ja ajan sokerirasitukseen. Lisäksi tuli aika lääkärille rv 27, just sopivasti ennen meidän lapin reissua. Voi turvallisin mielin lähteä jos kaikki hyvin.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille, näin se aika rientää ja loppu lähestyy :)

tiinelli ja vauva 22+5
 
Hiivasta: on tää varmaan ihan hiivaa vaan, kun tuo valkovuoto on tuollaista mannapuuroa :D Mullahan otettiin nuo testit, ja sieltä se bstrepto löytyikin, mikä voi myös aiheuttaa näitä vaivoja mutta löytyi sitten ihan tää tuiki tavallinen hiivakin. Varmaan ensviikon neuvolakäynnillä täytyy jutella vähän tästä asiasta, ja varmaan sitten ne testitkin varmuudeksi uusia. Kyllä mä meen nyt hankkimaan tota luonnonjogurttia seuraavaksi, jos se sitten auttais asiaa. Pakko jotain yrittää, kun on niin veemäinen olotila tuolla, kaikkea täytyy ainakin kerran kokeilla, jostain luin jostain etikkaliuoksestakin, mutta jätän sen kyllä viimeiseksi keinoksi.

flower Kiva, nähdään vaan joku päivä! :)

Vakuutus se on hyvä, että täällä tasaisin väliajoin mainitaan, jotten unohda. Musta on tullut niin dementoitunut nyt, että kaikki pakkaa jäämään unholaan ja tehtävää ois vaikka kuinka paljon. Tää vakuutusasiakin on käynyt kyllä monesti mielessä, mutta aina jotenkin vaan jää.


Huh, me käveltiin tänään kuopuksen kanssa koko muskarimatka (kun rattaissa ei viihdy sitten yhtään ) ja käytiin mammalla syömässä ja nyt tää piipero nukkuu tässä mun kainalossa samalla kun kirjotan. Varmaan taisi kävelylenkki väsyttää pikkusen ihan kokonaan :heart: Mä taidan itsekin sulkee silmäni hetkeksi, kun tänään mies hakee esikoisen eskarista, niin voi ihan vapaasti ummistaa. Ps. laitoin tuossa viikonloppuna jo vähän joulutunnelmaa kotiin ja leivottiin eilen sitten vielä pipareita, kun esikoinen niin halusi. Tuli heti enempi joulunen fiilis =)

Mindi83 22+1
 
Äitiyspakkaus Ensin meinattiin että pakkaus otettaisiin, kun kahdelle aikaisemmallekin otettiin, mutta kun tuota tavaraa löytyy jo paljon valmiina (mitä nyt sitten tarvii) niin päätettiin ettei nyt sitten otetakkaan. Vielä jos Ultra pitää paikkansa ja asukki on tyttö,niin vaatteetkin on vähän "huonot". Kyllä 140€ ihan tarpeeksi saa ostettua sitä mitä sitten tarvitaan. =)

Neuvolakuulumiset:

Rv: 22+1
Paino: +250g/vko (Lähtöpaino kohta kiritty kiinni!)
Paineet: 113/68
Pissa: puhdas
HB: 126
SF-mitta: 24cm
Syke: +150
Liikkeet: ++

Eli ei siis kummempaa... tuo Sf-mitta edelleen yläkäyrän yläpuolella ja sanoikin että mulla on kohtu todella korkeella, mutta alaspäin on jo tulossa käyrä, että kai se pikkuhiljaa tässä tasoittuu. Painossa tosiaan tuo lähtöpaino just kohta saavutettu että nousussa on... josko pysyisi kuitenkin kurissa kun kovasti en sitä ylimääräistä kaipaa, kun entuudestaan löytyy jo ihan tarpeeksi!

Sokereista pisti mulle nyt sitten lähetteen äitipolille kun arvot on aina vaan koholla, eivätkä rakenneultrassa niihin suostuneet puuttumaa. Terkka veikkasikin että tulisi oikeen lääkäriaika koska en ole näistä vielä siellä käynytkään. Eli nyt sitten vaan odotellaan aikaa...

Liitos- ja issiaskivut senkun pahenee vaan ja ehdotti että menisin apuvälinelainaamosta hakemaan itselleni sellasen tukivyön jos edes vähän helpottaisi, kun tämä ei tästä nyt ainakaan heti helpota vaan pahenee loppua kohden... katsoo nyt kuinka sitten saa aikaiseksi. :D

Eilen illalla vauva molskutteli ja jumppasi taas oikein kunnolla... kovasti on taas kaikki liikkeen vahvistuneet ja esim. eilen tunsi selvästi miten kääntyili ympäri... miehen kanssa tunnin verran tunnusteltiin pienen jumppaa. :heart:

Tähän vielä masukuva 22+0



Aurinkoista ja kirpsakkaa viikkoa kaikille!!! :flower:

Liro ja typy papunen 22+1
 
Heips! Pitkään teidän keskustelua seuranneena uskaltauduin viimein itsekkin kirjoittamaan!=) Itselläni siis laskettu aika maaliskuun 28 päivä ja toista lasta odotan. Pikkuista odottaa kotona tuleva isoveikka joka on tällä hetkellä puolitoistavuotias. itselläni ikää on 21 vuotta.

Tänään tuli täyteen 22+0 eli yli puolen välin jo ollaan. Rakenneultrassa käytiin viime viikolla ja saatiin tietää että tulokas on tyttö. Mikä onkin ihan mukava tuon pojan jälkeen.
Kelan paperitkin vihdoin huomenna postiin ja sitten odotellaankin malttamattomana uutta äitiyspakkausta :)

Kiva että on muitakin samassa tilanteessa olevia. Itse asun erittäin pienellä paikkakunnalla joten täällä näitä odottajia ei samaan aikaan montaa ole.Joten olisi mukava kirjoitella teidän kanssanne :)

Mukavaa odotusta teille kaikille! :cool:
 
Tervetuloa Ritina! :)

Juuri tulin neuvolasta, ja arvatkaas mitä, pikkunen taitaakin olla neiti! :eek: :D Hyvin näkyi pepun seutu, ja neuvolatäti sanoi että ei täällä kyllä kivespusseja näy vaikka hän miten tiiraa. No, ihan miten vaan :)

Sf oli 21cm, eli 2cm kasvanut edellisestä. Pissa puhdas, hb:tä ei edes otettu kun se viimeks oli niin hyvä. RR oli 143/80, mutta kun töissä oon mitannut niin se on aina ollut jotain 120/60. Kai sitä alitajuntaisesti jännittää. Painoa oli nyt tullut +500g/vko, eli lähtenyt nousuun. Ja yääh, mä joudun sinne sokerirasitukseen! Kirjoitti mulle lähetteen. Mun BMI on 27 muistaakseni ja se raja tosiaan tuollakin sen 25.
Vauva liikkui kovasti ultrassa, sydänääniä yritti täti saada dopplerilla kuulumaan mutta pikkunen liikkui ihan hirveenä ja meni aina pois alta niin ei se sitten onnistunut. Mutta näkyihän se ultrassa se syke :) Perätilassa oli vauva. Niin ja paikalla oli myös opiskelija, ja musta oli vaan kiva. Itekin opiskelija kun olen niin tiedän miten arvokasta se on seurata kaikkia noita juttuja ja päästä harjoittelemaan. Mutta ymmärrän toki sen ettei kaikki tykkää jos on opiskelija paikalla :)

Kelan paperit sain minäkin täytettäväksi.. inhoon noita Kelan lappuja muutenkin, ovat jotenkin niin hankalia.

Ei tässä jouda muuta, odottelen mummua ja veljeä käymään. Mukava että muillakin hyviä ultrakuulumisia! :)

Lirollakin jo noin iso masu, oon kade! :D

LD + Pikkunen (neiti) 23+0 !!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hellou kaikki kanssamammat!

Pikainen kommentointi vaan noihin KELA-lappuihin. Jos mahdollista niin täyttäkää ihmeessä hakemukset kela.fi:ssä sähköisessä asiointipalveluissa. Sinne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Sieltä näkee myös annetut päätökset ja myönnetyt päivärahat jne.. Todella helppoa, suosittelen!

Huomenna 4D:hen!!

Mariaana + alakerran kaveri 25+0 *poksuu********
 
mindi heitän sul tekstarii täs joku hetki, et mikä ois hyvä ajankohta??

ritina hyvin porukkaan mahtuu, tervetuloa kovasti :)

kelasta netti-juttu käykin varmaan kätevästi, mut ite totesin helpoksi myös käydä paikan päällä. ei tarvinnu jonottaa kun hetki, ja sit kun oli kohtia mihin en tienny mitä laitan, just tän mun saikun takia, niin oli siinä sit naikkonen heti kertomassa miten kannattaa.

opiskelija mukana neuvolassa no mua ei ainakaa haittaa, oppiahan niihen opiskelijoidenkin tarttee :)
Mulla oli tässä odotuksessa yhdessä ultrassa opiskelija mukana, ja ei tosiaan haitannu. ja edellisen synnytyksessä oli opiskelija mukana myös. Ja voin kertoo et siinä hetkellä se oli se VIIMENEN asia mikä haittas ;) kyl sitä niin keskittyy siihen omaan tilanteeseen et mul oli sit aivan sama oliko paikalla kaks vai kolme ihmistä :D

tänään siivonnu ihan urakalla, petivaatteet ja matot ja kaik mahollinen pihalle!!!! nyt on raikas, puhdas ja siisti koti, kynttilät pääl ja kaverit kahveelle illaks meil.. nyt viel tekee happihyppely koiruuden kanssa :) olo on energiaa ja iloa täynnä, johon osasyynä eteisessä seisovat vaunut, joita yks kaverikin jo tänään pääs ihasteleen :) oi joi ;)
 
Tänään oli sitten se ultra jossa selvitettiin että onko pikkuisella kaikki hyvin kun tuo sf-mitta oli viime neuvola käynnillä kasvanut vain niin vähän. Ultra täti sano heti että ennen RV 24 tehdyt mittaukset on niin epäluotettavia ja vielä kun mulla on ylipainoa niin se on niin vaikea mitata sitä. Ultrassa kuitenkin pikkusella oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoa 25+2 eli oli 6päivää pienempi, mutta silloin aivan ensimmäisessä ultrassa tuli tuo 6pv lisää mitä ihmettelin silloin kovasti. Ite olin sillon aluksi laskenut että LA olis 5.3. ja nyt kun lisään tämän hetkiseen laskettuun tuon 6pv niin LA olis juuri tuo mitä ite silloin ovulaatiotestin mukaan olisin laskenut.. Onkohan nyt vaan niin että silloin aluksi pikkunen oli ottanut kamalan kasvuvauhdin ja nyt sitten "vanhempana" on ns.normaali mitoissa??? Painoa oli n.800g. LA:ta ei kuitenkaan muutettu että mennään nyt tuon saman vanhan mukaan.. Kolmen viikon päästä uudestaan ultraan ja katotaan onko kasvanut vai onko kasvuvauhti ollut samaa kuin tähänki asti..

Viimeisessä sokerirasituksessa tuli tänään sitten käytyä, huomenna täytyy soitella tuloksista, saas nähä kuinka käy.. Vähä jännittää..

Myymimamma: Oli kyllä niin ihana hypistellä noita pikkusia vaatteita, ja samalla tuli siihen päätökseen ettei varmaan vaatetta tarvi enää ostaa lisää, jonkin verran on tullu jo ostettua ja nyt sitten vielä tuosta pakkuksesta tuli lisää niin luulisi niillä jo pärjäävän.. (+sitten vielä mitä mun äitee on ostanu, ei oo vielä suostunu antamaan niitä mulle :D )

Sasuma ja taapero 26+1 :kiss:
 
heippa!
Täällä olisi yksi todella pahasti yllättynyt mattimyöhänen!
tässä aluksi listaan tiedot:
kolmas,laskettuaika 13.3 ja PHKS

Elikkä yllätys raskaus jonka aikana tuli normaalisti menkat.Tänään sain tietää tarkan lasketun ajan,sekä että tulokas on poika.
Entuudestaan meillä on tytöt,2006 ja 2008 syntyneet.
 

Yhteistyössä