Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

miraci AaaaaW... aivan ihania kuvia!!! :heart:

Hoitopöydästä Meillä oli esikosta hoitopöytä, jota taisimme käyttää ehkä kerran tai kaksi eli meillä tuo oli ihan turha. Esikko tuli hoidettua pesukoneen päällä alustalla ja kakkonen taas meni kätevästi sohvalla tai sängyllä.Tälle kolmannellekaan en aijo mitään hoitopöytiä edes ajatella... menee hyvin alustalla tosiaan sohvalla tms.

(.) Täällä taitaa flunssa iskeä päälle. Muksuilla oli jo parin viikon flunssa joka pukkasi niillekin nyt uudelleen päälle ja tuolla kakkosella olikin paha korvatulehdus. : /
Nyt itsellä on tukkoinen olo vaikka nenä ei vielä suuremmin vuoda, kurkku on kipeänä ja päänsärky ihan kamala. Hyllyyn varasin jo panadol hot:ia vaikka ihan hirveetä sekin kyllä on, mutta hyvin on aiemmissa raskauksissa oloakin kyllä helpottanut.

Tänään mulla on viiminen koulupäivä tälle vuodelle, että alkuvuodesta sitten vasta seuraavaksi... vähän pidempi joululoma! :xmas:
Josko saisi joulusiivousta aloitettua hyvissä ajoin.... vaikka uskon kyllä että kuitenkin teen paniikki siivon päivää ennen joulua! :LOL:

Maha tyyppi potkii ihan mielettömästi ja masun päältä tuntuukin jo terävät potkut... tosi vilkas tapaus on. Ja ovelakin vielä... lähes aina potkut loppuu kuin seinään kun käden laskee vatsalle!

Tässä mun pötsi 19+2



Liro ja papunen 19+4

*muoks*
Tuosta kuvan lisäämisestä. Ensin lataa kuva aijaa.com. Sitten sieltä kopioi BBCODE 1 (Pieni kuva) osoite. Sitten tästä kirjoitusalueen yläpuolelta löytyy tuollainen pieni "kuvake", kirjekuoren kuvan oikealta puolen vierestä, "Lisää kuva" klikkaa sitä ja siirrä sen aijaan osotteen siihen ja sitten pitäisikin kuva näkyä suoraan täällä tekstin joukossa kun tekstin lähettää.
Tulikohan nyt tapeeksi sekavasti?? :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Juli87 onnea pikkuisesta miehenalusta! Kovasti voimia teidän perheelle, ja enkeleitä matkaan pikkuiselle!

Onneksi toinen syntyi hyvään hoitoon ja sen verran hyväkuntoisena että sai hoitoa :) Nyt vain kädet ristiin ja päivä kerrallaan eteenpäin.

Tupunen ja Rymy 21+3
 
Hoitopöydästä Esikoiselle tuli hankittua hoitopöytä, mutta lähinnä vaipat tuli vaihdettua lattialla/ sängyn päällä. Kuopuksella käytin hoitopöytää vain iltaisin, kun yöpuku vaihdettiin. Muuten sitten vaihdeltiin vaippaa lattialla/sohvalla/sängyllä. Hoitopöytä sijaitsi vielä yläkerrassa, niin ei sinne tullu lähdettyä vaipan vaihtoon. Nyt on koko hoitopöytä poistettu talosta, ajatuksena olisi että hoitoalusta tulisi pesukoneen päälle. Jos siinä muutaman vaipan vaihtaisi joskus.
 
Julille paljon voimia ja pikkuiselle sitkeyttä elämän alkutaipaleella! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin!

(.)
Tänään oli oikein keskussairaalapäivä... Ensin EKG:ssä ja spirometriassa (hengenahdistuksen yms. oireiden takia) ja sitten keuhkolääkärin vastaanotolle. Hän epäili keuhkoemboliaa kun Fidd-verikoearvo oli kohonnut (veren hyytymisjuttu). Sitten määräs mut päivystyksenä keuhkojen varjoainekuvaukseen joka kuitenkin oli puhdas. Kyllä mä pelkäsinkin! Sitten päivystyksenä alaraajojen ultraan tsekkaamaan, ettei jaloissa tukoksia -> puhtaat paperit tuli. Keuhkolääkäri kuuli kuitenkin mun sydämestä jonkun sivuäänen ja mulla todettiin jo aiemmin RBBB (oikea haarakatkos), joten se pisti mut sisätautilääkärille sydämen ultraan. Sinne sitten 3 viikon sisällä.
Kaiken tämän hyppööttämisen jälkeen mulla oli vielä se kauan odotettu rakenne uä.
Siellä se ihana pikkuinen oli! :heart: kaikki oli niin kuin pitääkin ja pienoinen vastasi viikkoja. Tällä hetkellä painoarvio oli päätähuimaavat 490g ( ;) ) Kysyttiin sukupuolta... ei pikkuinen kyllä ole äitiinsä tullut, kun piti jalkoja NIIN ristissä. Eli ei tietoa kumpi tulossa, mutta eipä sillä olekkaan väliä. Oli vain niin ihanaa nähdä pieni. Haikeana mietin, että tää voi olla viimeinen kerta ennen maaliskuuta, ennen kuin me "nähdään".. :)
Supistellut on kans todella paljon ja oon käynyt lääkärillä näytillä sen takia. Onneks paikat edelleen kiinni, mutta saigonilla oon sunnuntaihin asti (sain 1,5 viikkoa). Mulla on nyt pari kertaa tullut 5 päivän sisällä hirveät kipukrappikohtaus. Yks aamu heräsin siihen ja yks yö olin käynyt pissalla, niin se alkas. Eli alamaha ja selkä kipeät (polttelee) ja saman aikaisesti supistaa jatkuvasti ilman selkeää paussia. Noh, pissan stixasin töissä, joten tulehdusta ei ole ja tulehdus suljettiin pois jo silloin ku sain saikkua. Eli en tiedä miks tollasia tulee.. Mahan toimintaan ne ei liity, sillä ykskin päivä olin ollut kakkalla 3 kertaa ja silti se kohtaus tuli yöllä. Tunnin sisään se helpottaa (tai no otan 2 panadolia). Sitten saan jatkettua unia. Miehelle en oo puhunu näistä kipukohtauksista mitään, kun se vain stressaantuu liikaa kun se muutenkin varoo meidän (tällä hetkellä aika olematonta) seksielämää...

Mä oon nyt kyllä ihan poikki, joten haukkaan iltapalaa ja yritän vetää sohvalle potslojoon
Palailen asemille ja oon lukenu viimeiset ööööö.... noin 3 viikkoa ahkeraan teidän tekstejä, mutten ole jaksanut yksinkertaisesti kirjoitella mitään. Oma mieli on ollut aika tyhjä ja oon ihan sairaan väsynytkin lähes tulkoon koko ajan... Ehkä tää tästä. Hb:n mittailin töissä ja se oli 124, joten ei väsy siitä johdu.. Ehkä tää kellojen siirto otti muhun kovaa, nytkin odotan että kello olis jo jotain 21 ja voisin mennä nukkumaan. Eniten maailmassa ärsyttää just nyt yöheräily jota ei esikon odotuksen aikana ollut OLLENKAAN!!! Herään joka yö vessahätään ja sit janottaakin ihan sairaasti. No kun käyn vessassa ja juon yöpöydällä olevasta kupista, niin kappas vain! Mua ei enää väsytäkkään yhtään ja tuntuu todella mukavalta idealta pyöriä 2-4 tuskaista tuntia sängyssä ja odottaa soiko herätyskello, vai tuleeko uni ennen sitä.. Leikittelin ajatuksella, että kanyloin itteni ja laitan tippumaan 500 keittistä. Sitten lykkään vielä kestokatetrin yöksi, niin tadaaa: mä nukun edes 8 tuntia katkeamattomasti!!! :kieh:


GCS15 & Masukki 22+2
 
Moikka!

GC15: Samaa mietin minäkin joskus et katetri ja tippa olisi kova sana :wave:. Molempia on kokeiltu useampaan otteeseen mutta tosin ainoastaan tippaa kotioloissa eli toi katetri saattais olla kuitenkin sen verran epämukava näin ei kipeänä ja ei kipulääkittynä et pysyisin ehkä kuitenkin pelkässä nesteytyksessä :whistle:

Meillä muuten tehtiin nyt vaunuhankinta! Ei ollut edes mietittävää kun koeajeltiin Easywalker Duot! Miehen kanssa oltiin molemmat heti et ne lähtee mukaan samantien kun sattui vielä just meidän väriset esittelypelit olemaan alennuksessa 499,- =). Kevyet, 76cm leveät (tai kapeat), hyvät säädöt, menee makuulle, laadukkaat kankaat, jousitukset, tilaa tavaroille koreissa ja taskuissa sekä hyvät kuomut uv-suojilla. Mitä muuta... Isot pyörät ja tukevat eli kaikki mitä haluttiin ja hintakin oli hyvä! Autoon niitä ei tosin meillä pakata jos reissuun lähdetään mutta ei pakata mitään pieniä matkarattaita isompia! Ne mahtuu just suksiboxiin meinaan muun romppeen lisäksi :p
 
Julille ja pienelle miehelle kovasti voimia! :hug: Koittakaa pitää itsestänne huolta, jotta jaksatte olla tukena ja voimana myös pienelle pojallenne, joka sitä nyt tarvitsee. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pikkuinen kasvaa päivä päivältä vahvemmaksi!!! Tule sitten kertomaan kuulumisia kunhan jaksat..ja tule tänne vaan purkamaan tunteitasi kun siltä tuntuu! Me kaikki olemme täällä teidän tukenanne ja olette ajatuksissamme. Voimahaleja! :hug:
 
kyl teil hoitajilla on hyvä kun voittte ite oloanne helpottaa kaiken maailman katetrilla :LOL:
ei vaan inhottavaa se yöheräily onkin.. mulla loppui kun seinään, kun en enää päivällä ota unia. Tai no, jos ihan hirveesti väsyttää, niin istun nojatuoliin ja laitan silmät kiinni ja rentoudun. Sitten kun notkahdan kerran, on noustava ylös. Pieni mutta kuitenkin hiukan virkistävä breikki on osoittautunu hyväksi :) en voi mennä sänkyyn lepäämään kun sit mä taas nukkuisin sen 2-3 TUNTIA, ja ilmankos yöunet oli päin honkia tossa taannoin ;)

onko vauva kovin ylhäällä vai mitä tää on...???? Siis jo kuukauden varmaan vaivannu... Kun istun esmin kahvilla, tai syömässä tai yleensäkin istun... niin ylös kylkiluiden alkuun rintojen alapuolelle painaa ihan älyttömästi!!
Autossa istuminen tekee saman.. Välillä tunne on vaan vasemmalla puolella mut nyt se parissa päivässä muuttunut koko ylävatsaan. KAverilla on kuukautta pidemmällä odotus, ja sil oli lääkäri sanonu et vauva on tosi ylhäällä ja sil on samanlaista tuntemusta. Kiusallinen vaiva kyllä, ja siis jos se on siitä et vauva ON ylhäällä, niin mikä mun sisäelimistä tulee kohta kurkusta ulos ;)
Ja se et kyllähän se siitä laskeutuu alemmas mut ei vissii viel pariin kuukauteen... :( ja tää on mun voinnin kamalin piirre, harmittaa kyl valittaa VAAN tällasesta, kun toiset viel yrjöilee:ashamed: mut ei tääkään kivaa ole...
Niin ja se helppaa heti jos nousen seisomaan tai menen pitkälleni... maanantaina voin siltä ultra-lääkäriltä kysäistä samalla sit ...

lapset hassua et ne jo miettii nimeä vauvalle :) toiset odottaa sisarusta kyllä niin kovin... tosi hienoa että isovelikin alkanu puhua et jos se onkin poika, kun tähän mennes hän on ollu sitä mieltä ettei hän halua toista pikkuveljeä... no siis eihän hänellä varsin olekaan, muuten kun tämän heidän isänsä uuden vaimon poika. Eli ei ees veli-puoli kun ei ole samasta isästäkään.... ja he ei tule toimeen keskenään, tää poika on pari vuotta nuorempi.
No mut pääasia et hän huomaa ettei ne pienemmät ole aina niin vaikeita ;)

Koira varsinainen murkuikäinen tuokin, täyttää ihan just vuoden, ja mikä mustasukkaisuus sillä on iskenyt mun huomiosta!!! Lasten kanssa jos jotain teen, heti tulee väliin.... on ollu pakko komentaa pois ja tehdä ihan kahden sen kanssa jotain myös, mitä tietysti muulloinkin teen :) Täytyy ottaa hallintaan HETI kun tällasta ilmaantuu, ei sitten ole vauvan tultua niin vaikeaa, joskin silloin sen kanssa joutuu varmaan VIELÄ enemmän koulua käymään :)
Ihana ja lempeä ja kiltti on...hiukan vauvamainen siis vielä :) ISO sellainen, joka haluaisi kovasti syliin paijattavaksi mut eihän se millää mahdu :D

tee ja odotusaika Joku kyseli et onko kukaan juonut odotuksen aikana teetä... No voi hyvänen aika kyllä :) eihän se kielletty okonaan ole!!! Mä join tossa välissä vallan teetä,kun en sapen takia kahvia voinu juoda. Nyt taas tilanne hyvä, vatsa kestää kahvin ja kyllä sitä pari mukia aamulla menee. Liika on tietysti aina liikaa,mutta vallankin jos kipeä kurkku on, niin teehän on ihan hyväksi,eikä sitä litra-tolkulla tartte juoda, ja just vaikka sitten kuuma mehu, kuten joku vinkkasi :)
Ja vahingossa oon syönyt fetaakin ja nyt ihastunut mozzarella-tomaatti-basilika-salaattiin, mutta koska on tehty partöroidusta maidosta, ja viel kotimainen niin en oo ressannu bakteeri-hysterialla :)

hankinnat heh ei olla vieläkään ostettu mitään :) kaverilta saatu pinnasänky on osina varastossa, ja patja odottaa meidän sängyn alla jätesäkissä :D
Ei vielä malta.... säästän kaiken kivan tonne vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan :heart: mut niin mä olen ennenkin tehny, ja jotenkin vaan itelle sopii ettei hössötä viel tässä vaiheessa, mitä vaan kun viel voi sattua, ja kyllä niitä ehtii ostelemaankin, ainakin alennusmyynnistä jotain tulee varmaan hankittua :)
Vaunut edelleen ollaan ostamas ehkä vasta kun vauva on syntynyt, ni sit saa joko ihan tytön väriset, tai pojan, sit kun tietää varmaks et kumpi se on,ja syntymän jälkeen se on enemmänkin kun todennäköistä et sit tiedetän :LOL: (lievää perjantai-levottomuutta jo tähän aikaan aamulla) ;)

sit aamupalaa ja mies töihin, ja alan herättelemään kersoja kans kouluun.. mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Huomenta!

Tee... Suosittelisin kofeiinitonta rooibos-teetä ja löytyy ihan markettien tee hyllystä. Esim. Nordqvistin afrikka rooibos =)

Tiedän, että moni miettii ettei uskalla ostaa vielä siinä ja siinä vaiheessa raskautta mitään mutta mä ajattelen taas niin ettei materialla ole väliä, jos jotain tapahtuu. Mikään tosiaan kun ei ole varmaa oli viikkoja vaikka 42 tai synnytys jo menossa!!!

Koirallahan ei kannattaisi edes olla oikeutta tulla vauvan lähelle ekana parina viikkoina saati haistella sen tavaroita/vaatteita/vaippoja. Tavallaan vauvan tilaa pitäisi olla kaikki ympärillä jolloin koira tietää, että ilman lupaa se vauva saa maata siinä lattialla ihan rauhassa. Periaatteessa toinen tapa on sitten se, että annetaan haistella heti vauvaa ja vauvan tavaroita kun kotiin tullaan. Me taidetaan tällä kerralla kokeilla ensimmäistä! Viimeksi ekaa... Tosin ei siinäkään ollut vikaa!
Meillä tosin on mennyt noiden kanssa kaikki ihan hyvin. Joskus makoilivat vauvan vieressä puuhamatolla ja edelleen sohvalla katsovat yhdessä telkkua. Mukana ovat olleet rajatusti eli lapsellakin on oikeus leikkeihin jne. rauhassa, varsinkin jos teen kotitöitä tms. enkä vahdi. Sillon koirat ovat omalla paikallaan johon pojalla ei ole asiaa - kuten ei koirilla ole asiaa pojan sänkyyn. Vauvana uros varsinkin tykkäsi varastella vauvan leluja ja tutteja itselleen. Edelleen yrittää joskus ottaa leluja kädestä mutta onneksi poika pitää hyvin puolensa. Aika paljon myös leikkivät yhdessä, tai poika leikkii koirien kanssa. Pyytävät yleensä päästä omalle paikalleen kun kyllästyvät. Pari kertaa olen joutunut nappaamaan kiinni ja ärähtämään koska varsinkin nuorempi innostuu liikaa ja sitten hermostuu. Vahtimatta eivät kuitenkaan saa olla yhdessä! Onneksi meillä on opittu ettei koiria revitä tai lyödä mutta joskus kyllästyessään poika tahallaan alkaa läpsimään ja silloin koira saakin ärähtää. Tietysti on hyvä tietää miten oma koira reagoi asioihin. Mm. meillä vanhempi ärähtää ja nousee eli ok, mutta nuorempi taas saattaisi näykkästä eli rajat on tiukemmat hänen kanssa.
Sellaista syvää yhteyttä ja kumppanuutta noille ei ole syntynyt, mutta eivät ole kyllä musta luonteeltaankaan semmosia. Enemmänkin häsääjiä kuin rauhallisia silmällä pitäjiä =). Poika oli myös eka lapsi johon ovat tutustuneet kunnolla eli ehkä tää kakkonen on sitten helpommin ymmärrettävissä heidänkin mielestä :LOL:
 
Oi JULI87, jopas oli uutisia sinulla! Toivon koko sydämestäni, että pikkuinen jaksaisi sinnitellä.

HOITOPÖYTÄ on olemassa meillä esikoisen jäljiltä. Itse asiassa se on edelleen meidän isommassa kylppärissä paikallaan, ja välillä vaihdetaan kakkavaipat vielä tuolle 2-vuotiaallekin sen päällä (lähinnä riisutaan siinä, ei se poika enää muuten paikallaan pysy!). Sinne mahtuu hyvin. Meillä on siis sellainen Cam:in kokoon taitettava hoitopöytä, joka ei ole kovin kaunis muualle laitettuna, mutta kylppärissä se menee mainiosti ja kestää kosteutta. Mietittiin aikanaan myös toisena vaihtoehtona brion seinälle asennettavaa mallia, jonka saisi kätevästi taitettua kasaan seinälle. Tässä Cam:in pöydässä on mukana pieni amme, jossa aluksi kylvetimmekin esikoista, kunnes siirtyi isompaan ammeeseen. On tuo meillä ollut kätevä, mutta on se aika tilaa vievä pienissä tiloissa, vaikka saahan sen kaasaankin taitettua tarvittaessa.

TEETÄ ja KAHVIA olen juonut kohtuudella raskausaikana. Flunssaisena yritän mielummin juoda vaikka kuumaa hunajavettä maidolla terästettynä. Ei mulla mahakaan kestä juoda teetä kovin usein, menee kovaksi helposti. Onhan teessä kuitenkin paljon vähemmän kofeiinia kuin kahvissa, joten kyllä sitä jonkin verran voi juoda, jos kahivakin voi huoletta sellasen kolme kupillista juoda päivässä.

RAKENNEULTRASSA käytiin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, painoarvio 309 g. Hieno juttu. Ei juurikaan myöskään supistele onneksi. Oli tuossa toissa iltana kyllä ennen nukkumaan menoa jonkin aikaa jopa hieman kivuilaita supisteluja, mutta rauhottui sitten. Ei niitä onneksi kovin usein tosiaan tule.

Viikonloppuja!

t.Novelle 21+4
 
Juli87 Onnea pienestä ihmisestä! Voimia kovasti lähetän teille vanhemmille, ja erityisesti pienelle pojalle, hurjasti voimia kasvamiseen ja sinnittelyyn. Enkeleitä!

Mä olen samaa mieltä kuin Kisak. Ei sillä materialla ole oikeasti väliä. Ei raskaudella ole sellaista asiaa kuin turvalliset viikot, mitä vaan voi käydä ja missä vaan kohti raskautta tai synnytystä. Mä olen sen kuullut ja nähnyt tapahtuvan, ja voin taata, että siinä vaiheessa ei ole mitään väliä sillä seisooko eteisesä vaunut ja onko vaatteita kaapeissa. Elämässä käy niin kuin on tarkoitettu, ei sille itse mitään mahda.
Tottakai itseänikin pelottaa kaikki mitä vauvalle voi käydä, mutta yhtä hyvin joku mun lapsista voi tänään jäädä auton alle. Tippua kiipeilytelineestä. Sairastua. Voidaan joutua kolariin. Jos rupeaa liikaa miettimään, niin pää hajoaa! Mä yritän luottaa siihen, että elämä kantaa. Ja rakastaa lapsia jokaisena päivänä niin paljon kuin pystyy.

Mä kävin eilen neuvolassa. Sattui olemaan opiskelija, niin oli huomattavasti leppoisampi käynti kuin muuten ;) Paino oli taas noussut, +560g/vko (huhhei) , verenpaine ihan ok, ja hemppa edelleen 128! Ihan outoa mulle, edellisissä olen syönyt rautaa heti viikosta 12+ lähtien. Sydänäänien suoraa kuulumiskohtaa etittiin pitkään ja hartaasti, kun kuului kaikuna eikä laite oikein rekisteröinyt. Lopulta oikea kohta löytyi ihan alhaalta vasemmalta, mikä on hassua koska vauvan peppu on aika ylhäällä oikeassa kyljessä. Syke oli siinä 140-150.
Influenssarokotteen otin, kun sitä kerran tarjottiin. Hieman oli kyllä vauva eilen vaisun oloinen, ja heti pohdin, oisko ollut rokotteesta? Illalla vasta piristyi jumppailemaan, ja nyt jyllää ihan kunnolla. Jos kerran raskaana on alentunut immuniteettti, niin ei mua kiinnosta välttämättä sitä influenssaa sairastaa. Lapset saattaa hyvinkin sen kotiin tuolta koululta tuoda, joten hyvä vaan jos mä pysyn kunnossa ja pystyn heitä hoitamaan.

Eipä täällä kummempia. Ihanaa kun on perjantai! On sitä taas odotettukin. Mä otan nyt raskausviikoissa tuon virallisen lasketun ajan käyttöön, eli mun LA on 9.3, vaikka edelleenkään en usko, että vauva vielä siinä main syntyy. Mulla vaan menee pää sekaisin, kun kaikissa virallisissa jutuissa se on mun LA.

Ipanapiina ja pieni Ihme 22+2
 
Huomenta Mimmit!

Miracilla Ihania kuvia! Siis olishan upeeta itsekin saada noin tarkkoja kuvia, mut en vieläkään oikeen tiedää raaskiskos sitä. Joulukuussa on kyllä tulossa ihan ok palautukset, että vois vaikka niistä repästä :) Tosi hienoja kyllä!!

Kiitos kaikille, jotka laittoi noita kuvaohjeita! Kyllä hyvin selititte, kun luulenpa että tajusin minäkin, vaikkein mikään nero näitten laitteiden kanssa olekaan :D

Lirolla oli kanssa hieno masu jo. :heart: Vaikee kylläkin olla ajattelematta, että mun masussa on kyllä jotain vikaa, kun tulen kyllä aika paljon jäljessä vielä ton mahan koon kanssa, vaikka ollaan ihan samoissa viikoissa.

Tee: Marjamehu ei oikeen sovi mulle kuumana, tai siis mulla jotenkin ottaa se kurkkuun, enkä pidä siitä. Tuota hunajavettä voisi kyllä kokeillakin! Teestä ilmeisesti yrttitee ois harmillisin. En mäkään mikään skitso ole ollut tuon teen juonnin kanssa, olen ihan hyvin mielen vedellyt tähän kipuun pari kuppii päivässä.

Unista: Ihan hirvee uni taas viime yönä. Synnytin sitten tyttölapsen etuajassa lattialle, ihan pikkunen oli. Ja AMBULANSSI EI OTTANUT SAAKELI KYYTIIN, mietin että varmaan tällä palstalla jotain tekemistä tuon juonenkäänteen kanssa :LOL:

Hoitopöytä Ei ollut eskoisella, kuopukselle ostettiin ihan siis semmonen pöytätaso kodinhoitohuoneeseen, ja sen alla sitten semmoset korilipastot, että saa vaatteet sun muut sinne. Se on kätevä, kun käy ihan muuhunkin tarkoitukseen.

Novellelle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Vielä viikonlopun yli kun kestäis tätä odottelua ja pääsis itsekin sinne ultraan. Jännitys on alkanut vähän nostaan päätä ja varmaan tuo sunnuntai tulee sitten olemaan se hitain ja vaikein päivä.

Nyt kauppaan, pakko lähteä kun huomenna kaupat kiinni ja miehellä pitkä päivä tänään. Toivottavasti ei olis vielä mikään hirvee ryysis, kun muutenkin olo on ihan kurja.

Mindi83 19+5
 
Kyllä olen juonut teetäkoko raskauskauden ajan. Kahvin juonti loppui plussattua, joten teetä olen sitten juonut vaihtelevasti välillä pari kuppia päivässä, välillä pariin päivään en ollenkaan. Juon marja- tai hedelmä teetä, vihreetä teetä tai rooibos tee on myös tosi hyvää.
mä en oo kovin tarkka noiden ruokarajoitusten kanssa. Olen syönyt maksalaatikkoa ja mm. mozzarella ja fetajuustoakin silloin tällöin. En mä jaksa enkä osaa hössöttää tollasista, kohtuus kaikessa ;)

Hankinnoista Meillä on vaunut hankittu jo viikkoja sitten. Varausmaksu maksettu ja vuoden loppuun mennessä maksetaan loput ja haetaan vaunut himaan=) Esikoisen vanhan pinnasängyn haimme eilen ja varmaan kokoamme nyt viikonloppuna. Myös esikoisella olleen hoitopöydän saan takaisin. Se on nyt 7 vuoden aikana kiertänyt ystävilläni ja on edelleen ihan moitteettomassa kunnossa. Meillä hoitopöytä osoittautui ihan tarpeelliseksi ja haluan sen siksi myös tälle vauvalle. Useimmiten siinä tuli ne vaipat vaihdettua ja siihen sai kivasti kaikki vauvan tarvikkeen ja vaatteet. Vaatteita olen alkanut ostaa enempi nyt puolenvälin jälkeen (huomattavasti helpompaa kun on sukupuoli selvillä), mutta aika vähän joten suurin osa vaatehankinnoista on vielä edessä. Mulla on tarkoitus saada suurin osa tavaroista hankittua ja kaikki valmiiksi hyvissä ajoin ennen maaliskuuta. Esikoinen syntyi 2kk etuajassa eikä ollut oikein mitään valmiina. Nyt sitten on jos tämäkin päättää ottaa varaslähdön.

Omassa olossa ei mitään ihmeitä. Maha jatkaa kovaa kasvuaan ja olo on edelleen aika pirteä ja energinen. Vauvan liikkeet tuntuu joskus aika ikävästi tuolla virtsarakon seudulla ja joskus taas napauttelee jo tuonne navan yläpuolellekin.

~ miraci ja pieni-mies rv 22+0 ~
 
Piti tulla lukemaan kuulumisia ennen kuin alan yövuoron päätteeks nukkumaan...
Mutta nyt kun luin, niin en tiedä saanko unta.
Aika hiljaiseksi vetävä uutinen oli kyllä tuo Juli87 pienen pojan syntymä.
Toivon todella paljon jaksamista vanhemmille ja pienelle miehelle voimia taistella itsensä isoksi mieheksi. :hug: :hug:
Suuret onnittelut Julille ja hänen miehelleen esikoisen syntymän johdosta. :flower: :heart:

Tällä kertaa en enempiä kirjoittele vaan poistun untenmaille. :wave:

Tiitulipiituli & töppönen 22+4
 
Heippa tytöt!

Juli87
Onnea pikku prinssistä, toivottavasti kaikki menee hyvin!!

kisak79
Ostettiin kanssa nuo Easywalkerin Duot. Olivat kyllä huiput ja ketterät! Ostan vielä kantokopan pienelle niihin, siis sellaisen pehmeän jonka saa ratasosaan kun laittaa selkänojan makuuasentoon.Ostitteko te pienelle siihen sen kovan vaunuosan?

OmaaNapaa
Olo ollut todella hyvä! Vauvan liikkeitä tunnen aina silloin tällöin ja iltaisin olen kuunnellut dopplerillakin. Kaikki näyttäisi olevan hyvin masussa! Nautin kyllä kovasti tästä raskaudesta ja siitä että kohta meidän pieni saa sisaruksen itselleen! Ens viikolla saan jo paperit neuvolasta kelaa varten, joten pääsen äitiyslomaa hakemaan, jess!

Ihanaa viikonloppua!
A 21+2
 
Hei,
En ole jaksanut käydä täällä pitkään aikaan kun meitä on nyt koeteltu niin kovin.
Mulla meni täysin yllättäen lapsivesi 2,5 viikkoa sitten rv 17+4. Aluksi en meinannut edes päästä sairaalaan, kun ei ollut lähetettä naistentautien polille ja vauva liian pieni äitiyspolille. No, neuvolan kautta lähete järjestyi ja nyt olemme päässeet jo äitipolin asiakkaiksi Yliopistolliseen keskussairaalaan. Tilanne on tällä hetkellä se, että vettä on vähän. Kuitenkin niin paljon, että sitä on tällä hetkellä riittävästi (nyt rv 20+1) mutta myöhemmin liian vähän jos se ei lisäänny. Kalvoissa ilmeisesti ylhäällä ollut tai on vieläkin reikä. Lääkärit antavat meille täysin ristiriitaista tietoa (on tosi harvinainen tilanne). Ennuste koko ajan huono ja tähän mennessä pojan olisi pitänyt menehtyä, synnytyksen alkaa tai mulle kehittyä kohtutulehdus. Mitään näistä ei ole tapahtunut vaan vauva kasvaa ja on kaikinpuolin rakenteet ok.
Kaikkein kauheinta on se, että jos vettä ei ole niin keuhkot ja ruuansulatuselimet ei kehity. Tästä syystä myös raskauden keskeytystä pidetään yhä edelleen vaihtoehtona. Taas ultrataan puolentoista viikon päästä, jos ei sitä ennen tapahdu mitään.
Kamalalta tuntuu ajatus että pitäisi keskeyttää raskaus nyt tässä vaiheessa, varsinkin kun vauva voi vielä hyvin, on sitkeä eikä mitään vikaahänestä ole löydetty.
Ja Julille tosiaan voimia, jotenkin voin ymmärtää tuskasi niin hyvin. Pitäsi jaksaa toivoa vaikka sekin on välillä liikaa vaadittu.
 
Julille tsemppiä! Toivottavasti käyt kertomassa pikkuisen kuulumisia vielä.

Teestä itse olen teen suurkuluttaja ja en ole yhtään vähentänyt. Vadelmateen olen jättänyt sikseen koska Englannissa vadelmateetä suositellaan vasta parina viime viikkoina koska auttaa helpompaan synnytykseen. Tai näin kaveri oli kuullut neuvolasta siellä. En sitten tiedä toden peräisyyttä.

Hoitopöytää mies käytti enemmän aikasempien vauvojen kanssa, ja sen haluaisi nytkin. Meillä oli yksi ylimääräinen muovityyny makkarissa jotta yövaihdot onnistu siellä ilman sotkematta sänkyä. Katsotaan ehkä haetaan se entinen hoitopöytä ja hiotaan ja käsitellään uudestaan se. Kun tänne en niin tota puun väriä halua mitä entisessä kämpässä oli. Tosin tilavampi pöytä olis kiva. Sitten kannattaa miettiä kummassa asennossa on helpompaa mielestänne hoitaa. sivulta vai jalkojen kohdalta. Meidän pöytä siis sivumallinen ja en tuntenut yhtään käteväksi. Mies taas tykkäs niin päin.

20 viikkoa poksuu tiistaina ja ensi perjantaina olis sitten rakenneultra :) Katsotaan jos selvis toi sukupuoli niin voitais päästä nimen miettimiseen. Täällä kun ei ole ikuisesti aikaa miettiä sitä nimeä niin kuin Suomessa. Eli nimi pitää ilmoittaa olikos se nyt 2-3 työpäivän kuluessa kunnan talolle. (Ja paras ilmoittaa oikeen, koska jos virhe sattuuu niin on vaikea muuttaa enään) Kaikennäköistä siis olen kuullut kun miehet mennyt lapsensa rekisteröimään ja mokannut xD

Mua tuo sukupuoli on silleen tunteita jakava, meillä nyt kaksi tyttöä ja tuntuu, että olis vaan luonnollista että se kolmonenkin olis tyttö. Toisaalta poika olis kiva erilaisuuden takia mutta sitten taas kuinka kivaa pojalla on olla jos on yksin tyttölaumassa? xD ja kaikki vaatteet ja pyörät kiertäis jos olis tyttö. Hutkitaan ja tutkitaan. Ehkä kuitenkin enemmän tyttöä toivon loppujen lopuksi vaikka nämä kaksi olevaa jo osaa väitellä/tapella niin lahjakkaasti xD


Mucho +pippuri 19+jotakin
P.S Maanantaina olin tyttöjen mummilla juomassa teetä, tiistaina isoisovanhemmilla, keskiviikkona taidettiin olla vaan kotona, torstaina miehen tädillä ja taas nyt isoisovanhemmille ? Miten niin tee-addikti? illalla luultavasti on viel miehen serkun kans teeistujaiset :D
 
Adalaine: Meillä on niihin ihan lämpöpussi. Cangaroihin löytyy citykoppa joka ostettiin alku syksystä. Ajatuksena lähinnä meillä on se, että cangaroot mukaan jos menee yksin vauvan kanssa, nukuttaa pihalla, pojalla on pulkka, pyörä jne tai mennään vaikka lähipuistoon. Sitten noilla tuplilla päästään kätevästi pidempiä reissuja eli lenkittämään koiria, kauppareissut ja kaupunkikäynnit. Meillä ei ainakaan esikko jaksa taatusti kävellä pitkiä matkoja vielä 2 v täytettyään tai ainakaan malta kävellä kiltisti vierellä eli sitten ihan turvallisuudenkin kannalta ajateltiin. Keskustassakin on mukavampi kun poika on kiinni rattaassa eikä juoksemassa bussin alle aina kun silmä välttää. Seisomalaudalla tuskin pysytään kiltisti! Mietin kyllä et pitäiskö niihin ostaa kantokoppa mutta sitten ajattelin et olisi sekin varmaan meillä turhaa kun löytyy jo nuo varusteet.
 
Urholiinalle suuri :hug: ! Koita ajatella positiivisia ajatuksia (varmasti vaikeaa, mutta yritä kumminkin ) . Ilmeisesti tuollainen reikä siellä kalvossa voi paikkaantua itsestään, tärkeintä olisi varmaan ettei tulehdusta nousisi kohtuun. Toivottavasti pieni sinnittelee menossa mukana viikoille joissa olisi sitten jo turvallista vaikka synnytys käynnistää. Paljon lähettelen nyt positiivisia ajatuksia ja voimia sinnepäin!
 
Urholiinalle kovasti voimia ja jaksamista :hug:
Toivottavasti tilanne selkiytyy johonkin suuntaan, epätietoisuus on varmasti kamalaa, että missä mennään ja mitä tulee tapahtumaan. Pidetään peukut pystyssä että kehittyvä lapsivesi pysyy oikeassa paikassa niin pääsee pikkuinen kasvamaan ja kehittymään turvallisille viikoille!

Meillä tänään rakenneuä, kaikki kunnossa :) 445 g painoa pikkuisella, vastaa hyvin viikkoja. Ja oli onneksi siveyden sipuli ettei vahingossa sukupuolta nähty :) Hauska sattuma kävi, serkulla oli samaan aikaan alkuraskauden uä, eli kiinni jäivät :D Pikkuserkkua pukkaa meidän muksulle siis.

Viikonloppuja leidit!

Tupunen ja Rymy 21+4
 

Yhteistyössä