Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

sukupuoli-gallup no mulla on ennestäs jo molemmat, eli poika ja tyttö, joten ei TODELLAKAAN mitään väliä kumpi tulossa, tosin ei sitä edes tiedetäkään :D ikäeroa näillä kahdella ekalla on vuos ja kymmenen kuukautta, ja ovat kuin paita ja peppu, vaikka eri sukupuolta ovatkin... Eli oon vähän sitä mieltä että jos sisarusten välit on läheiset, ei ole väliä onko samaa vai eri sukupuolta.
 
Päivänkuulumisia

Kävimpä äidin luona tänään, edellisestä käynnistä oli 2kk, äidin hermot meinasi pettää, kun kuuli että saan lapsen, eli siis ei kovin pidä tästä asiasta, kerroinkin kun minulla oli niitä muitakin ongelmia ja sairaala käyntejä vaatii, eli siis ei välttämättä kropallekkaan ole kovin hyvähomma.Mutta toivoin vain parasta ja lapsi on minulle aivan ihana asia. Juu niin siis eli olin kotona käymässä ja äiti siivoili vanhaa huonettani ja vaatehuonetta jossa on meidän vanhoja leluja. Äiti sanoi että saan vanhoja leluja ja kirjoja jos haluan, mukaan lähtikin muutama oma vanha lelu, äiti ihmetteli olenko tosiaan raskaana, näytän siltä että olisin vain turvahtanut monta kiloa, eli ylipainoa on siis niin sitä ei oikein näy vielä, mutta omat maggarat kovettuu:D Siinä sitten höpöttiin kaikennäköistä ja lähdin käymään isälläni, isänpäivänä lähdetään minun pappan luokse eli isänisälleni, koko suku on siellä, ja kukaan muu ei tiedä raskaudesta ja toivon, ettei saakkaan tietää, haluan että loppuun asti mennään niin, että tietävät sitten vasta kun lapsi on syntynyt. Itselläni on 6 setää, yhdellä sedällä ja hänen vaimollaan on siis lapsettomuusongelmia ja he eivät voi saada lasta, hoidot on käyneet läpi mutta eivät tehonneet, joten tuntuu toisaalta väärältä olla raskaana, olisihan lapsi voitu suoda hänellekkin. Mutta en sille voi mitään. Juu niin isäni oli hankkinut 200e lahjakortin lastentarvikkeeseen, josta saan ostettua tarpeellisia asioita, eli itselläni ei ole autokorttia ikäni puolesta ja alan ajamaan vasta lapsen synnyttyä, mutta varmasti on järkevää ostaa turvakaukalo kuitenkin.
4D-ultra
On hävyttömän kallis, isä maksaa puolet ja äiti toisen puolen, mutta menen vasta rv 32, eli sitä odotellessa:)

Jaahas tulipas taas kerrottua:)

Pinja ja prinssi22+6
 
Mahtuuko vielä mukaan?

27.vuotias 2 lapsen äiti ja 1 miehen vaimo, eli siis kolmatta kullannuppua odotellaan. Esikoisen sain ollessani 20.vuotta, eli aloitti koulun tänä vuonna ja tällä hetkellä kuopus on 1.vuoden, eli ikäeroa tuli, tällä hetkellä olen naimisissa kuopuksen isän kanssa, eli esikoinen on eri liitosta, löysin nykyisen mieheni 5.vuotta sitten. Synnytykset ovat olleet suoraan sanoen kamalia, kivuliaita ja olen ollut aivan loppu aina. Keskenmeno tuli vuonna 2009 joulukuussa ja oli ensimmäinen minulle.
Mitäs muuta?
Asutaan Raisiossa, Turun lähellä, omakotitalossa ja 1 nelijalkainen koirakin löytyy.
Dindei olemme taineet palstailla jossain vaiheessa samalla palstalla, saman ikäiset lapset ja samana kuukautena syntynyt:) Nimimerkin olen vain vaihtanut.
Semmosia:)

Saara ja kolmas kullannuppu 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Gallup: Meillä on tyttö , ja kaksi poikaa. Ihan sama mulle kumpaa tuleen, tyttönen olisi tietysti isollesiskolle tervetullut. Kyselee vauvalta masun läpi, että kumpi sinä olet ;) Kätilöhän mulle varovasti povasi, että tyttö tulisi, mutta en usko sitä vielä... jos 4D:ssä saatas varmuus ens viikolla. Pääasia on mulle kuitenkin, että vauva syntyy =)

Meillä tuoksuu joululta :heart: Uunissa paistuu banaanimaustekakku, ja laitettiin siihen piparkakkumaustetta. Ihan on kuin ois pipareita paistamassa. Meillä näytti muutama naapuri jo ripustelleen ulos valot, ehkä sitä kohta sitten itekin kehtaa ;) Aikasintaan kuun loppupuolella laitetaan sisälle jouluvaloja.

Ootteko muuten mitanneet mahaanne? Eilen illalla mittasin, toki siinä oli turvotusta mukana päivän syömisistä. Mutta 105cm ! Repikää siitä huumoria.... Musta tulee tätä menoa ryhävalas :D

T:Ipanapiina ja Ihme 21+1 (21+6)
 
Mindi83: Tuo al-anon on ihan hyvä paikka. Kävin joskus siellä kun asuin vielä Oulussa, mutta tällä paikkakunnalla ryhmiä ei ole.

Kisak: Juu ei varmaan halua samanlaista "tarjota" omalle lapselleen jos on ite alkoholistiperheessä kasvanut :/ Mulla onneks äiti ei juo tippaakaan, en kestäs jos sekin.

Mulla on ollut vähän ankea päivä. Hermostuttaa nämä supistukset ja kipuilut. Eivät siis silleen toisiinsa liity, supparit kyllä on kivuttomia. Jos sitä huomenna kyselis neuvolasta.. Tänään meinasin myös pyörtyä. Oltiin luokan kans sairaalan lääkekeskuksessa tutustumassa ja siellä piti seistä kun ei ollut tuoleja. Ei mun tarvinnut kauaakaan siinä olla kun tuskan hiki nousi, kädet alkoi tärisemään, tuntui ettei jalat kanna, oksetti, sydän hakkas ja alkoi mustumaan silmissä. Oli pakko sanoa että mun täytyy mennä tuonne istumaan. Sanoivatkin että mä olin ihan kalpea. No se olo meni onneks ohitse aikanaan.
Oon tosiaan kaks yötä nukkunut huonosti ja tajusin etten ollut juonutkaan kun kahvia ja yhden maitolasillisen. Kotia kun pääsin niin otin tuossa parin tunnin unet. Kyllä kroppa ilmoittaa kun kaikki ei oo ok.. Toivottavasti pikkusella on :) Ainakin oon pari kertaa tänään sen liikkeet tuntenut. Säännöllisesti en tosiaan tunne niin nuo parikin on hyvä :D

Oon nyt tullut jotenkin tietoiseksi siitä että mulla on raskausmaha ja se on tullut ihan yhtäkkiä. Ei se istuessa "tunnu" mutta kun seisoo niin tuntuu painavalta.. Ja semmoselta. Nyt varmaan sellanen joka ei tiedä raskaudesta, vois salaa miettiä oottaakohan tuo, kun maha on myös yllättäen tullut näkyviin ainakin jonkun verran. Kuuluuko sitä mahaa silleen "tiedostaa" vai mitenhän mä asian selittäsin :D Mut jokatapauksessa tuntuu siltä että edessä on jotain "ylimääräistä".



LD + Pikkunen 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli neuvola. Lyhyesti kuulumisest sieltä... Seuraava kuukauden päästä ja sitten tihenee käynnit 2vkon välein. Saatiin äitiyspakkaus ym. hakemuksetkin laitettua. Sanottiin, että 3viikon päästä pitäisi pakkauksen keskimäärin tulla :) Pitkään mietin, että otanko vai en mutta päädyin kuitenkin ottamaan kun esikoinen tulossa ja on siinä varmasti oma ihanuutensa. Mulla oli hemoglobiini laskenu 122, kun aiemmin oli 145 ja hurjasta tipahtamisesta johtuu ilmeisesti heikko olo. Painoa tullut 220g viikko ja se on kuulema juuri ihanne. 1,5kg noussut kokonaisuudessaan. kohdun pohjan korkeus oli 22cm mutta neuvolatädin mukaan sillä ei vielä näillä viikoilla ole mitää merkitystä. Yläkäyrällä kuitenkin. Sain samalla influenssa rokotteen.

Täytyy mennä laittamaan jotain ruokaa :)

Marrr ja pikkuinen prinsessa 23+1
 
LDToi pyörtyily tai olo on niin tuttua. Joka raskaudessa sellasta ollut. Bussi, jonottaminen, paikka jossa paljon ihmisiä, ovat aiheuttaneet pyörtyilyn tunnetta, tuskan hikiä jne. Onneksi sekin menee aikanaa ohi.
 
Miirunen: oho, "mukava" etten oo ainoa! :) Säikähdin kun en oo ikinä pyörtynyt tai tullut tollasta oloa.. Mut pistin tosiaan raskauden piikkiin ja muistelin mielessäni niitä juttuja että verimäärä kehossa lisääntyy ja voi väsyttää ja heikottaa herkemmin ja pitäs juoda ja syödä ja ja ja.. :p Olinki lähteny kouluun liian huonolla aamupalalla ja se juominenkin jäi vähälle..
 
LD Tiedän todellakin miltä susta tuntuu. Oma isäni oli alkoholisti. Käytti aikoinaan myös huumeita ja vankilatuomioita PALJON. Oli väkivaltainen ja välinpitämätön. Joi omaisuutensa. Kerran oli niin pohjalla, et asui kadulla muutaman kuukauden. Ryyppyputket kestivät yleensä sen 6kk. Tauko tuli siinä vaiheessa, kun tuomio annettiin. Linnan jälkeen oltiin taas jonkun aikaa selvinpäin. Pyysin, anelin, kiristin, uhkailin yms jotta juominen loppuisi. Ihan turha toivo. Kaikki keinot käytin, ihan kaikki. Ei auttanut isän iltatähden syntyminen, ei auttanut lapsenlapsikaan... Isällä oli sepelvaltimotauti, johon sitten kuolikin. Myötävaikuttajana rasvamaksa. Ihan omaa typeryyttään, sepelvaltimotaudin kanssa pystyy elämään kunhan pitää itsestään huolen. Kuolemaa ennen oli ollut 7kk:n putki päällä. Ikää oli vain 57v.
Ihan oikeesti, alkkis ei pääse viinasta koskaan eroon jos ei itse sitä halua. Siihen ei auta vaikka mitä tekisi. Tosi on : /

Sukupuolesta Rakenneultra on ensi viikolla, saas nähdä suostuuko se jörö lääkäri mitään näyttämään.. Poika on jo ennestään, tyttöä toivon. Mut saletisti tää on poika.

Gorthaur 19+3
 
Hei kaikki!

Kamala flunssa melkein selätetty.
Littledeath tiedän tunteen isääsi koskien :hug:.
Mun äiti on mieleltään sairas ja täysin alkoholisoitunut. Mielisairaus pysyisi jotenkuten lääkityksellä kurissa jos vaan ei joisi. On viimeisen 2 vuoden aikana ollut enemmän hoidossa kun kotona. Olen siitä kärsinyt koko elämäni, meitä lapsia on huostaanotettu yms. Vielä 5 vuotta sitten menetin yöunia ja murehdin äitiä kaiken päivää kunnes kyllästyin, saattaa kuulostaa julmalta mutta on aikoja jolloin en jaksa edes puhelimeen hänelle vastata. Sairaus ja alkoholismi muuttaa äidin perusluonnetta ja välillä äiti on niin ilkeä ettei mitään rajaa. Viimeisimmät tempaukset on että yrittää saada riitaa meidän sisarusten välille, on tavallaan äidin syy että ollaan kasvetu hujanhajan ja me sisarukset itse pidetään kiinni läheisistä väleistä ja ollaan tavallaan jätetty äiti jo ulkopuolelle. Äidillä on lisäksi alkkis mies joka vie äitiä enemmän pohjalle. Toivon sulle paljon voimia ja jaksamista!

Ja oli mulla sulle toistakin asiaa, vauvan liikkeistä... Onko sulle sanottu missä kohtaa sulla on istukka? Mulla tuntui liikkeitä jo aika aikasessa vaiheessa, sitten on ollut päiviä ettei mitään...
Yksityisellä lääkärikään ei oikein ottanu asiakseen kun olin huolissani vaisuista liikkeistä. Viimeksi neuvolassa katottiin ultralla istukan paikka ja se on oikealla edessä/sivussa ja nyt oon huomannut että ne päivät kun vauva potkii vasemmalle, ne tuntuu selkeesti mutta päivät kun potkii oikealle niin hyvin hentoisesti vaan tunnen.

flover again exäsi käytös osoittaa selkeästi sen että hänellä on jotain tunnetta sinua kohtaan vielä, vanha totuus siitä että viha ja rakkaus kulkee käsi kädessä, pitää paikkansa. Hän ei oo yli teidän erosta ja jos on kiirehtinyt naimisiinkin, niin mennyt elämä vaivaa, siksi paskamainen käytös.
Mun ja poikien isän erosta on 4 vuotta eikä tulis mieleenkään terrorisoida hänen ja uuden vaimonsa eloa koska exä on mulle neutraali ihminen, hyvää sille toivon mutta siinä se. Tunteet on jo kuollut. Toki meilläki oli kinaa alkuun kun eroa ei oltu selvitetty kunnolla, oli mustasukkaisuutta jne...

Sulupuolesta mullahan on ennestään 2 poikaa, 03 ja 05 ja tästä on lupailtu tyttöä, rakenneultrassa selviää varmaan lisää reilun viikon päästä. Mulle ei olis väliä kumpi on, tuntuis että poika olisi helpompi kun niitä jo on :heart:.
Enemmän muut ihmiset toivoo mulle tyttöä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

tiinelli ja vauva rv 20 pokspoks!
 
huomenet kaikille mimmeille :D

vatsan ympärysmitta navan kohdalta mitattuna kans 108 cm :) ja kaveri kun sai hiljattain ekansa, sillä oli laskettuna aikana sama... huh huh..liityn siis ryhävalaisiin :D

JA TÄNÄÄN JO 22+0 jiiiiih en kestä, jotenkin tunutuu et tää aika juoksee jo niin ettei perässä pysy mikä viikko menee, tartti kalenterista tarkistaa :D
 
Gorthaur ja tiinelli, ei ole helppoa teilläkään :/ :hug: Mun isä ei ole vankilassa ollut, mutta saanut jotain tuomioita, mutta "vain" ehdollista. Mulle pahinta on ehkä ollut sekin kun oon ollut aina yksin asian kans, kun isällä ei ole muita lapsia ja sen naisystävätkin on olleet yhtä juoppoja niin niistä ei ole tukea ollut. Lapsena kattelin yksin niiden dokaamista ja tappelua, se oli kamalaa. Isä on silti mulle tosi tärkeä ja läheinen ja tosi ihana ihminen kun on selvinpäin. Töissä se vielä käy eli nämä sen juomiset ajoittuu viikonlopuille ja lomille. Juo se kyllä työpäivää vastenkin joskus kun sen työkaverit "suojelee" sitä. Nyt sillä tosiaan on kuukausi saikkua ja senhän nyt arvaa miten sekin kuukausi menee.. Mut totta se on ettei tilanteelle voi mitään. Mä oon aikoinani käyttänyt varmaan kaikki keinot ja pakottanut sen a-klinellekin, sillon kun luulin vielä pystyväni tekemään jotain. Joskus 5 vuotta sitten nostin kädet ilmaan ja myönsin etten voi mitään. Mut silti jaksaa välillä surettaa. Nyt erityisesti kun isä sairastui ja sen pitäs ottaa iisisti. Ja tää raskauskin herkistää.

tiinelli, istukka on mullakin edessä. Mutten tiedä kummalla puolella. Ens viikolla on rakenneuä niin pitää siellä kysäistä :)

Ei tässä nyt kummempia jouda kun pitää lähteä ajeleen kouluun, mukavaa päivää! :)

LD + Pikkunen 20+2
 
omasta erosta vielä ja siis mähän koitin eroa edeltävät kaks vuotta toitottaa äijälle ettei siitä mitään enää tule... omat tunteet kuoli hiljakseen pois, ja olin oikeesti tyytyväinen et jos hänelläki joku on. Mut rauhaa mäkin toivon, enkä senkään takia puhu lapsille negatiiviseen sävyyn. Yritän kääntää kaiken hyväksi, kannustaa lapsia ajattelemaan uudet perheenjäsenet uusioperheessä rikkautena. Ja että nauttivat jokaisesta päivästä kun saavat isällään olla ja muuta. Ja kuinka kiva on kun isällä on mahdollisuus ostaa kaikkea ja viedä matkoille yms....
Mutta jos toinen ei ole yli päässy ni vissiin sit tää kettuilu on siitä johtuvaa... Mies tarjosi jopa rahaa niin paljon kun vaan haluaisin, jotta tulisin takaisin... kaikkea koittija ilmeisesti otti luonnon päälle kun enää en ollutkaan se kaiken tekevä ja joka asiassa totteleva pikku-vaimo... Mun piti jopa sen varpaankynnet leikata....
Onneks nyt on mies joka on ihminen ja pitää mua myös ihmisenä ja pitää huolta :heart:
 
LD, voimia sinulle toivottelen! Vaikeita asioita joudut kohtaamaan vielä noin raskausaikaan... :hug: Harmillista on se, että alkoholistia ei saa hoitoon, jos ei hänellä itsellään ole minkäänlaista motivaatiota yrittää päästä alkoholista eroon... toki läheiset ihmiset ovat ne ainoat, jotka voivat asiaan jotenkin vaikuttaa. Nuo ryhmät ovat kyllä hyviä, esim. jos saisit isäsi niihin lähtemään mukaan kanssasi. Siellä saa itse vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta alkoholistin omaisilta, joka voisi olla sinulle hyväksi kun yksin asian kanssa painiskelet. Tiedän lukemani perusteella, että olet jo kaikkesi yrittänyt, mutta entä jos vielä yrittäisit vedoten itseesi ja tulevaan lapseesi..?! ...kai isäsi haluaa olla osa teidän tulevaisuuttanne! Kannattaa ainakin yrittää, jos vaan suinkin löydät itsestäsi voimia vielä yhteen yritykseen, nyt kun tilanne on muuttunut aiemmasta...olisi hyvä jos raskautesi ja tuleva lapsenlapsi avaisivat isäsi silmät.
En tarkoita nostaa paineita enää enempää sinulle, mutta ajattelin että nyt tilanne voisi olla suotuisa saada isäsi vielä motivoitumaan...jos ei, niin ainakin olet yrittänyt kaikkesi. Hän tekee sitten itse valintansa. Jokainen tapaus on kuitenkin erilainen (mitenkään muiden kokemia rankkoja asioita vähättelemättä) ja jokainen ihminen on kuitenkin yksilö, joten ei tässäkään asiassa voi yleistää...jos joku ei ole onnistunut pääsemään alkoholista eroon, ei se tarkoita sitä etteikö joku muu voisi päästä siitä eroon. Toki se vie aikansa ja veroittaa lähimmäistenkin voimia. Tällä kertaa saattaisi onnistuakin isäsi kohdalla...
Toivottavasti en mennyt nyt liikaa henkilökohtaisuuksiin, halusin vaan antaa oman näkökulmani asiaan. :)
Itselläni ei ole asiasta muuta kokemusta kuin se, että olen opiskellut alaa. Lisäksi oma isäni on kärsinyt mielenterveydellisistä ongelmista jo siitä asti kun olin itse nuori ja sen asian kanssa kamppailen vielä tänäkin päivänä...se vaikuttaa edelleen elämääni, mutta olen pyrkinyt pitämään tiettyä välimatkaa isääni, joka auttaa minua jaksamaan kun eivät asiat pyöri jatkuvasti mielessäni. Oma isäni ei minua edes onnitellut raskaudesta kerrottuani, ei häntä ole edes kiinnostanut pitää yhteyttä ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen...näemme noin kerran/kaksi vuodessa ja siinä se...soitellaan ehkä pari kertaa vuodessa. Ei häntä ole vanhempieni eron jälkeen kiinnostanut edes meidän, omien lastensa kuulumiset, veljeni kanssa hän ei ole edes yhteydessä kun ei häntä kiinnosta yhtään tämän asiat...

LD samanlaista oloa on itsellänikin ja veikkaan tosiaan, että liittyy hb:n laskuun ja verimäärän ja lapsiveden lisääntymiseen...itselläni ei ole edes mitattu kertaakaan kun on ollut aina niin hyvä :) mutta seuraavalla neuvolakäynnillä mitataan. Olen yrittänytkin syödä ja juoda tarpeeksi usein ja paljon niin auttaa tuohon oloon kyllä. Ja se lepo myös hetkittäin parantaa vointia.

Sukupuolesta mulla on poika ennestään, eikä mitään tietoa seuraavasta paitsi jos huomenna rakenneultrassa selviää. Toiveita minulla ei siis ole sukupuolen suhteen, kunhan terveenä syntyisi. Mies toivoisi poikaa, mutta tottakai tyttökin käy :)

Liikkeistä tuntuu jo ihan selkeästi ja näkyykin jo vaatteiden läpi potkuttelut. Mulla siis istukka takana, joten liikkeetkin tuntuneet jo ainakin kuukauden päivät ensin vaimeampina ja nyt ihan selkeesti, eikä voi olla huomaamatta :heart:

flower again minustakin exäsi käytös osoittaa sen, että hänellä on vielä tunteita sinua kohtaan eikä ole päässyt vielä niistä yli. Aika outoa käytöstä, kun kuitenkin itse on mennyt naimisiin jo aikaa sitten... En voi oikein muuta sanoa, kuin että koita kestää. Kyllä hän varmaan ajan kanssa pääsee siitä yli ja jos vaikka alkaisi käyttäytyä fiksummin sitten...kurjaa vaan lasten kannalta tuollainen käytös!

Huomenna lisää kuulumisia, nyt on mentävä...

dogitar ja masuasukki 20+2
 
Huomenta! :wave:

Melkein päivittäin olen käynyt kuulumisia lukemassa, mutta oma kirjoittelu on jääny vähiin...:ashamed:

LD Paljon jaksamista sinulle :hug: Se on kyllä rankkaa, kun läheinen juo ja huoli hänestä on melkein jatkuvaa... Toivottavasti isäsi tajuaa mistä jää pian paitsi jos elämäänsä tuohon malliin jatkaa. Alkoholistit "ärsyttää" siinäkin mielessä, että vaikka heille kuinka yrität puhua järkeä ja he jopa sen puheen saattavat ymmärtää niin silti se alkoholin voima on niin valtava, että se vie mennessään järkipuheista huolimatta. :/

Flower again Voi tuota sinunkin exää. On kyllä niin idioottimaista käytöstä häneltä, että huh huh! Miksei hän vaan vois keskittyä viettämään aikaa rauhassa lastenne kanssa ja jättäis sinut rauhaan mollaamisiltaan.
Ei noita exiä vaan aina voi tajuta!
Mun exä on raivostuttava, mutta hän onneks näkee lapsia niin harvoin ja valvotusti, että tollaiset haukkumiset ei sisälly niihin. Tosin muuten hän kyllä osaa elämäämme hankaloittaa... Kuten just nyt edelleen taistellaan siitä myydäänkö se meidän omakotitalo vai ei. Mun osuutta hän ei suostu lunastamaan, mutta ei myöskään suostu taloa myymään. Niin raivostuttavaa, kun ei itse tahtois olla siinä miehessä millään tavalla enää kiinni ja nyt olen koko ajan sen talon kautta...:kieh:

Sukupuoli gallubiin Mulla on kaksi poikaa ja nyt jos vaan oikein ultrassa näin niin tämäkin olisi poika. :heart: Mulle ei sukupuolella ole väliä ja olen kyllä jotenkin enemmän "poikien äiti". Hello kittyt ja prinsessa jutut ei oo oikein mun juttu, mutta kai niihinkin sit tottuis jos tää tyttö sattuis olemaankin. :)
Mulla on siis vähän sama tilanne ku tiinelillä, poika käy vallan hyvin, mutta kaikki muut toivois tyttöä.
Miehelle tämä on ensimmäinen ja hän toivoisi kanssa tyttöä koska kaksi poikaa jo talosta löytyy. Mutta onhan nuo pojat vaan niiiin ihania! :heart:

Niin, oltiin molemmat näkevinämme siinä rakenne ultrassa, että vauva on selvästi poika. Kätilö ei asiaan sanonu mitään sillä sukupuolta ei haluttu tietää.
Nyt kaverinikin kertoi varmasti nähneensä miehensä kanssa, että heille tulee poika, mutta kappas heille syntyikin tyttö. :D
Että ihan satavarmaksi en enää tuohon meidän poika havaintoon luota, kun näin maalikkona asiaa ei välttämättä oikein osaa katsoa.
Tulee kumpi tulee, ihan yhtä rakas ja tärkeä hän on silti!!

(.) Hermot ja itkuherkkyys vaivaa täällä. Kaikki muut oireet on helpottanu, mutta nuo hormoonit.... ne saa minut (ja miehen ) välillä ihan sekaisin.
Masu kasvaa ja eilen kun olin kahvakuulassa naiset taas ihmetteli miten mun laskettu aika on vasta maaliskuussa ku maha on jo tämmönen pömppö. :D Pitäis yrittää kuvaa muistaa laittaa..
Aikas lailla tuota Dindein mahaa muistuttaa tää mun maha. ;)
Vauvan potkut on muuttunu. Enää ne ei ole sellaisia teräviä potkuja jotka "sattuu". Liikkeet on enemmänkin sellaista möyrintää kuin napakoita potkuja. Useia kertoja päivässä nuo tuntuu...
Oletteko muut huomanneet, että vauvan liikkeet ois muuttunu? Sisko kun sanoi samaa omasta vauvelistaan, että liikkeet on muuttunu..

Supistelu on onneks täällä vähentynyt. Töissä välillä nostoja tehdessä ja kyykkyyn mennessä saattaa supistaa, kuten myös tuolla kahvakuulassa kun rehkin liikaa. Mutta silloin rauhoitan heti tahtia, ja supistelut menee hetken päästä ohi.

Mahakipu mulla alkaa välillä "pistämään" oikealle puolelle ja eilen se sama kipu tuli vasemmallekkin puolelle. Mitähän tää on?? Onko muilla tuollaista "pistämis" kipua?

Taidanpa vielä käydä koittaa josko tulis uni. Meen tänään yövuoroon, mutta iltapäivästä perhe saapuu kotiin ja kaveri tulee kylään lapsikatraansa kanssa niin myöhemmin ei enää ennätä nukkumaan. Täytyy siis tää aamupäivä käyttää hyödyksi. ;)

Tiitulipiituli ja töppönen 22+2 (Oho, oon totaalisesti unohtanu paljon mulla on viikkoja takana.. jospa tuo ei paljoa heittäis. )
 
Sukupuoli gallupista Meillä ennestään tyttö ja poika ja mitään toiveita ei tästä kolmannen sukupuolesta ole! Itsellä aina vaan vahva poika tunne, mutta nyt mieskin on alkanut näkemään unia että tämä olisi tyttö! :LOL:
Mulle on jokaisesta sukupuoli ollut ihan sama, eli mitään toiveita sen suhteen ei ole ollut, mutta onhan tämä kyllä ihan kiva että kumpaakin sukupuolta löytyy. :heart:

Rakenne ultraan vielä 1,5vko joten saa nähdä paljastuuko sukupuoli siellä sitten.

Oltiin su-ma laivalla. Vähän erilainen risteily kun oli ihan eri laiva. Eli on tuo Baltic Queen nyt pari viikkoa seilaamassa turku tukholma väliä Silja Europan tilalla. Oli kyllä hieno ja siisti laiva, mutta onhan se -08 valmistunutkin, että olisi ollut vähän ihmeellistä jos olisi ollut jo nuhjuinen. Suomalaista henkilökuntaa ei juurikaan siellä ollut ja tuntui että olisi johonkin isommallekin lomalle lähtenyt kun piti englannin voimin selvitä! :D
Mutta ihan kiva risteily kyllä oli ja paljon siellä onäytti seilaavan muitakin raskaana olevia.

(.) Pahaa oloa edelleen ja on melkein sääntönä että tunti aamupalan jälkeen vatsa tyhjenee täysin. :x Eilen tosin oli ihan huippu kiva päivä kun ei tehnyt missään vaiheessa pahaa!!

Liitoskivut mulla on ihan järjettömät että luultavasti en loppuraskaudesta liiku enää ollenkaan jos tästä pahenee. Pidemmän istumisen tai makaamisen jälkeen ei meinaa päästä enää liikkeelle. Tuntuu että häpyluu olisi moukaroitu tuhansiin palasiin aj sitten tuonne ihan persauksen päälle viiltää ihan mielettömästi. Lisäksi kaakerran kuin ankka! :LOL:

Tämän viikon jälkeen mulla alkaakin koulusta loppuvuoden kestävä loma. Muut meidän ryhmästä lähtee harjotteluun, jonka itse suoritan vasta sitten joskus tulevaisuudessa kun tämä pikkukolmonen on sen ikäinen että voi hoitoon laittaa! :)

Liro ja papu 19+3
 
Isot tsempit ja rutistukset kaikille jotka niiden tarpeessa on :kiss:

Littledeath Näin sut koululla tiistaina ja oli tarkotus tulla jututtaan. Ois voinu vaikka käyä kaffilla :) Mut ehit livahtaa jonnekki enkä sit enää nähny sua.. Ilmottelehan ko sulla ois aikaa nähä!

Tuosta alkoholistiasiasta.. Mun biologinen isä on myös alkoholisti ja linnassakin istunut. Koskaan en ole sen kanssa saman katon alla asunut. Äiti oli muuttanut ison mahan kanssa omilleen ennen ku oon syntyny.. Ja mun mielestä se oli ihan oikea vaihtoehto. Aina oon tienny kuka mun isä on ja mulla on ollu mahdollisuus sitä tavata.. ainapa vaan pelkäsin sitä pienenä ku oli humalassa. En nyt aikuisenakaan ole sitä nähny ku juhlissa.. tyyliin omat rippijuhat ja ylppärit. Silläkin ois ollu mahollisuus pitää yhteyttä ja yrittää pitää välit läheisinä, mutta sen yhteydenotot on jääny kännipuheluihin ja mun äidin haukkumiseen. Mulla kuitenkin on ihana isäpuoli, joka ollut isänroolissa koko mun elämän. Tulevasta vauvasta mun biologinen isä ei tiedä mitään.. ja ajattelinkin kertoa vasta kun vauva on syntynyt. Sensijaan isäpuoli kantaa ihan oikean papan roolia, niinku on minutkin kasvattanut oikeana lapsenaan :)

Hankinnoista Millonkahan niitä kannattais alkaa hankkimaan? Tai siis oletteko miettineet, että milloin kaiken pitäs olla suhteellisen valmiina vauvaa varten? Mä en oo hankkinu vielä MITÄÄN! Tosin paljon saadaan mun vanhemmilta vaatteita ja tavaroita joita jäänyt mun pikkusisaruksilta. Niistä nuorin on kohta 2v.

Sukupuoligallup Aiemminkin jo taisin sanoa, että poika on neuvolantädin mukaan meille tulossa. Sinällään ihan sama kumpi on, ku on ensimmäinen. :heart:

(.) Liikkeitä en tunne vieläkään :ashamed: Tai sitten en vaan tajua niitä.. Alkaa vaan huolettamaan.. Turvotusta on tullu jalkoihin : / Ku painaa nii jää hirvee kuoppa pitkäksi aikaa.. Eilen illalla huomasin, mutta en tiiä onko ollu jo sitte pidempään. Synnytysjutut on alkanu kiinnostaa :) On mukava kuunnella ihmisten synnytyskokemuksia.

Äiti aiko tehä lättyjä tänään :p Pitänee syyä nyt vähä kevyemmin että jaksaa lätyillä herkutella :D

-Pahkuratäti ja pikkumuru 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippistä!

SaaraN:lle tervetuloa mukaan jutteleen! :)

LD: Niin no jos jotain positiivista tästä asiasta yrittää löytää, niin se että on työpaikkansa pystynyt pitämään on jo jotain. Kun jotkuthan tuo vetää ihan kokonaan mukanaan ja nyt hänellä on sitten ainakin jonkunlaiset rutiinit päivässä, ettei voi ihan kokonaan repsahtaa. Voimia sinne kovasti :hug: , toivottavasti hän jossain vaiheessa herää siihen, että elämä on niin lyhyt ettei sitä kannata tuhlata mihinkään alkoholin kanssa läträämiseen...

SukupuoliG: Meidän lapsoset on tyttöjä, -04 ja -08. Sama olo kuin parilla muullakin, että enemmän ne muut tulee odottamaan että tää ois poika. Siis mullahan itsellä on poikaolo, mutta oon sen verran kuitenkin oppinut että ihan sama kumpi sieltä tulee niin lahja se on kumminkin. Kauhulla luen näitä abortteja jotka tehdään sukupuolen mukaan tai muuten, joku kiina-ilmiö on mun mielestä jo aika huvittavaa, kun siellä kohta miehet on ilman naisia. Maailma on hullu. Itse en voi silti kuvailla itseäni "tyttöjen äidiksi", koska en ole koskaan halunnut että meidän tytöt ois jotenkin luokiteltu prinsessaihmisiksi. Esikoinen tykkää isänsä tapaan rekoista ja haluaa ensivuonna kun ikää tarpeeksi aloittaa kiekkoilun ja mikäs minä sitä olen estämään ja tyrkyttämään jotain barbia tilalle. Jos siis kolmaskin on tyttö, niin en koe itse jääväni jostain paitsi =) Meillä menee äidin puolelta aika jännästi nämä raskaudet, mulla on siis kaksi tytärtä, samoin äidilläni ja äidinäidillä. Ehkä eniten tuntuu, että isäni tulee odottamaan että tämä olisi poika, mutta siitä en kyllä meinaa ottaa paineita.

Dindeillä on ihana masu! Mä ajattelin, että jos rakenneultrassa kaikki ok, niin laitan sitten masukuvaa. Ehkä vaan profiiliin kylläkin, kun en oikeen ole ihan täysin varma miten sen kuvan tänne saa liitettyä. Jos joku haluaa neuvoa, niin otetaan ohjeita vastaan.

Eilisessä kaksplussassa vaunumainos, briohappy 2011: TAHTOO!!! Sanoin jo miehellekin, että nuo :)

Mindi83 19+3
 
Heippa tytöt!

Sukupuolesta
Itse ainakin valehtelisin jos sanoisin että ihan sama tuo sukupuoli. Toiveissa on tyttö kun poika jo on!! poika on yhtä tervetullut kuin tyttö, mutta totta kai haluaisin eri sukupuolta jos toivoa voi. Mutta Luoja se päättää nämä jutut meidän puolesta -onneksi! Tosin jos olisi jo molemmat niin sitten ei varmasti olisi enää toivomuksia tulokkaan suhteen!

Mahan mitta
Päivämittana 90cm, joten ei vielä mikään valtava mutta huomattava!

POKS POKS POKS 21+0

A 21+0
 
Huomenna pitäis mennä takaisin töihin reilun kahden viikon sairasloman jälkeen. Onneksi alkaa tuo selkäkipu helpottamaan, mutta kysymys onkin että kuinka kauan se nyt on sitten poissa kun takaisin työntouhuun menee ja kun tuo mun työ nyt kuitenkin aika raskasta on... Ja aina se jännittää muutenkin sairasloman jälkeen takaisin mennä kun ei tiedä mitä siellä on taas tapahtunut ja saako heti haukut niskaan vai kuinka... Jännityksellä odotellaan huomista.......

Niin ja tervetuloa uusille mukaan!

Sasuma ja taapero 23+3 :kiss:
 
Heippa!
Joka päivä olen lukenut kuulumisia,itse kauhean laiska kirjottamaan:ashamed:

LD :hug: Voimia isäsi kanssa! Omani oli myös alkoholisti ja vanhempani erosivat ollessani 9v. En ole koskaan kärsinyt isän juomisesta,hän ei koskaan jättänyt tapaamisia väliin tms.juomisen takia. Ja joulut ja synttärit hän oli aina meillä,siitä olen kiitollinen että vanhempani erosta huolimatta pysyivät väleissä jotta yhteiset hetket edes joskus olivat mahdollisia. Muutenkin tapasin isääni usein,hän asui ihan lähellä. Hän kuitenkin kuoli reilu kaksi vuotta sitten:'( Akuuttiin vatsakalvontulehdukseen :( Oli oksentanut ja ripuloinut jo yli kuukauden ja laihtunut melkein 30kg ja lääkärit vain hoisivat häntä alkoholistina vaikka alkoholilla ei loppujen lopuksi ollut kuolinsyyn kanssa mitään tekemistä. Lääkärit antoivat isälle lääkettä joka pahensi vatsakalvon tulehdusta koska he olettivat että isällä on haima tulehtunut joka johtuisi viinasta. Näin ollen isä kuoli :( Hän oli ollut jo ylo puoli vuotta juomatta ennen kuolemaansa ja silti lekurit kohtelivat häntä ´deekuna´. Siitä se minunkin alamäkeni sitten alkoi,tuli paniikkihäiriötä ja masennusta summuuta. Alkoholia en ole koskaan reilusti käyttänyt. Mutta olen ikuisesti katkera tästä hoitovirheestä: /

sukupuolesta Mulla on kaksi tyttö aiemmin ja valehtelisin jos väittäisin etten olisi toivonut poikaa:ashamed: Rakenneultrassahan se oli jo melko selvää ett'ä poikaa odotellaan ja meinasin ratketa onnen kyyneliin. Ja koen todella suurta syyllisyyttä siitä että olen toivonut jotain tiettyä sukupuolta kun toiset ei saa edes sitä yhtä:ashamed:

(.) Täällä maha on valtava!! Työkaverit luuli että mula on laskettu aika vielä tänä vuonna,sen verran on pötsi esillä :) Nyt on eilisestä asti tullut aika napakoita kipeitä supistuksia :/ Ajattelin käydä antamassa näytteet josko tulehdus jylläisi taas. Toivottavasti en joudu jäämään taas saikulle :O

Miehen kanssa ei juurikaan ole mennyt parempaan suuntaan ja eilen sanoinkin sitten että jos hän ei itse laita asuntohakemusta,teen sen hänen puolestaan :/ Ei tätä vaan jaksa enää. Ja onneksi mieskin ensi kertaa alkoi olla ´myötämielinen´mielipiteilleni kun aikaisemmin ei ole ottanut kuuleviin korviinsa. Liekö vaikutusta sillä että sanoin löytäneeni itselleni ja lapsille asunnon ja aion hakea sitä jos mies ei muuta itse. Ei tällaista toivo kyllä ikinä kellekkään,kaikki on ihan päin persettä :(

Vauvan liikkeet tuntuu jo päivittäin ja useita kertoja. Muutamia kunnon muljahduksiakin on koettu ja olen ruvennut tuntemaan myös sen kun vauva potkii virtsarakkoa niin tuntuu sellanen jännä paine :) Mieshän ei ole kokeillut vatsaani kuin kerran ja silloinkin minä pyysin häntä. Tuntuu että häntä jotenkin ahdistaa iso vatsani :(

Nyt takaisin töihin!

-naurukohtaus ja ylläri 21+2-
 
Hei, Voisiko joku neuvoa miten niitä masukuvia saisin laitettua kun pari päivää sitten yritin ja ei se vaan onnistunut. Kahdellakin eri itavalla... :confused: Mulla on ne talletettuna koneen omiin kuvatiedostoihin ihan normi jpg-kuvina. Kiitos jo etukäteen jos joku voisi auttaa.

Kaana 20+3
 
Meillähän on 2 tyttöä ja en osaa oikeen sanoa kumpaa toivoisin tästä kolmannesta :D meil on molemmat tytöt ollu "ei-niin-terveitä", esikoisella oli lonkkaluksaatioepäily, kauheasti ruoka-aineallergioita, atooppinen iho, kakkosella oli 6vkon lastahoito lonkkien takia ja atooppinen ihottuma. Mulla on sellanen fiilis, et jos tää kolmonen on tyttö, se tyyliin syntyy ilman lonkkamaljoja ja on allerginen kaikelle ym. Mut tyttö olis silleen helppo kun on hirveesti vaatteita valmiina ja muutenkin "tyttöjen juttuja". Poika on kuitenkin kans tosi tervetullut, kunhan nyt elossa syntyy :)

Huomenna neuvolaan, saa Kelan paprut...
 

Yhteistyössä